Maurits Vroombout is eigenaar van creatief bureau Everbetter en betrokken lid van de Groeiclub voor Ondernemers. In dit artikel stellen we Maurits aan de hand van zes vragen aan je voor.
Wie ben je en wat doe je als je niet aan het werk bent? Ik ben Maurits Vroombout, brand consultant en co-founder van Everbetter. Als ik niet aan het werk ben… Zwemmen! En ik daag mezelf mentaal uit als amateur toneelspeler. Wat doet je bedrijf precies? Everbetter is een bureau voor branding en design. We werken vanuit een innovatieve benadering die de doelgroep betrekt en een sterkere band smeedt met iedereen die bij het merk betrokken is. We noemen dit: The Connected Brand. Branding is zoveel meer dan het plakken van een labeltje op je business. Het gaat om het ontwikkelen van merken die inspelen op de ambities en het gedrag van mensen. Merken die dezelfde taal als hun doelgroep spreken en versmelten met hun belevingswereld. Dit is waaraan we werken bij Everbetter. Wie is je favoriete klant en waarom? Eén favoriete klant heb ik niet. Maar de bevlogenheid van onze klanten om producten en diensten te vernieuwen en te verbeteren vind ik ongelooflijk indrukwekkend. Als zij denken vanuit het perspectief om het leven van mensen steeds een beetje beter maken, dan hebben ze mij. Waar ben je tot nu toe in gegroeid als ondernemer? Overzicht en focus. We hebben voor onszelf pijlers benoemd waar we Everbetter op bouwen. Dit gaat over de branches waarvoor we werken en het type werk dat we doen. Ook hebben we keihard gewerkt aan onze visie en daar methodes en tools bij gezocht of zelf ontwikkeld. Voor Everbetter geeft deze helderheid rust en voor onze klanten is de kwaliteit van het werk hoger geworden. De methodes en tools zijn de bouwblokken van projecten geworden. We hebben ze tot in detail omschreven. Vooraf kan ik aan klanten vertellen wat het resultaat van ons werk zal zijn en kan ik exact uitleggen hoe we te werk gaan. Hierover heb ik nu controle en dat is goed voor iedereen. Waar wil je nog aan werken, als ondernemer? Mijn saleskwaliteiten zouden beter moeten. Bij mij draait het om de inhoud. Sommige mensen kunnen alles verkopen, ik kan dat niet. Nu zou ik dat ook niet willen, want ik geloof dat je trouw moet blijven aan wie je bent. Maar ik voel wel aan dat ik Everbetter zichtbaarder zou moeten maken. Wat vind je (tot nu toe) waardevol aan de Groeiclub? Voor mij persoonlijk is Groeiclub best wel een ‘dingetje’. Te vaak heb ik in andere netwerkclubs meegemaakt dat ik niet mijn kop boven het maaiveld mag uitsteken. Dat je niet teveel ambitie mag tonen. Op allerlei plaatsen heb ik gevoeld dat diepgang niet gewenst is. Maar bij Groeiclub is zo’n plafond er niet. Je wordt juist uitgedaagd om het beste in jezelf naar boven te halen. En dat in een omgeving die veilig voelt en waar het óók nog gezellig is. Ik ben heel blij dat ik bij Groeiclub mezelf mag zijn. Zo word ik gestimuleerd om over allerlei ondernemersthema’s na te denken en te bepalen wat deze voor míj betekenen. Wat is jouw beste groeitip voor andere ondernemers? Laat je niet afleiden door allerlei trends. Probeer juist steeds dichter bij jezelf te komen. Bijvoorbeeld in de toon waarop mensen op LinkedIn communiceren, herken ik de LinkedIn-cursus die ze gedaan hebben. Hun functietitel ruilen ze in voor een of andere volzin die niet duidelijk is. Op netwerkbijeenkomsten herken ik het boek over elevator pitches dat ze hebben gelezen. Ze spreken allemaal over ‘ik voeg waarde toe…’ En het valt me ook op dat tegenwoordig iedereen ‘coach en verbinder’ is? Voor mij gaan dit taalgebruik en deze trends tussen mij en die ander in staan. Ontdek wie je bent en durf vanuit daar authentiek te communiceren. Op mij maakt dat veel meer indruk. Meer weten? Meer weten over Everbetter? Ga naar www.everbetter.nl of voeg Maurits toe op LinkedIn. Wil je een keer kennismaken met de Groeiclub voor Ondernemers? Laat dan je gegevens achter voor een vrijblijvende kennismaking of stuur ons een berichtje! |
https://youtu.be/05KKfD-O4-k