The Lekker Company was afgelopen 7 juli de sponsor van het Groeivoer event over community building!
Wij stelden Daan Timmers van The Lekker Company vier vragen over de toekomst van het bedrijf:
1. Welk probleem lost The Lekker Company op? En voor wie?
Toen onze oprichtster Dewi 8 jaar geleden voor het cosmetica schap stond viel het haar op dat het onmogelijk was om een veganistische optie te vinden. Niet alleen waren de ingrediënten van bestaande merken vaak lastig te begrijpen, ook was er geen enkele diervriendelijke variant. Dat wilden wij graag oplossen. Daarom brachten we een helemaal natuurlijke en vegan deodorant op de markt, met ingrediënten die voor iedereen herkenbaar zijn. Dat beviel zo goed, dat we ook andere natuurlijke huidverzorging zijn gaan maken. We hebben al deodorant en zonnebrand en dit najaar volgen lippenbalsems en body butters. Zo weet iedereen écht wat ze op hun lichaam smeren.
2. Als je over 3 jaar zou stoppen bij The Lekker Company, waar zou je dan het meest trots op zijn?
Over drie jaar hoop ik te kunnen zeggen dat wij natuurlijke deodorant beschikbaar hebben gemaakt voor iedereen in de Benelux en in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
3. Wat is de grootste barrière om dit te bereiken?
We zijn natuurlijk een relatief klein merk. We geloven in onze producten, maar er zijn ook grotere spelers die wellicht door een giga marketing budget ons van het schap kunnen stoten. We moeten daarom altijd ook de inkopers en klanten blijven overtuigen van onze visie en meerwaarde. Tot nu toe lukt dat ons, en we zullen ons blijven inzetten voor natuurlijke en begrijpelijke huidverzorging.
4. Maak de zin af: “Een wereld zonder The Lekker Company is een wereld zonder …”
Eerlijkheid, natuurlijkheid maar ook zonder speelsheid in cosmetica.
Alle deelnemers van het event kregen een heerlijke vegan deodorant van The Lekker Company.
Wil jij meer weten over The Lekker Company, duurzaam ondernemer en de angst om te groeien? Luister dan naar aflevering 178 van de Groeivoer voor Ondernemers Podcast met The Lekker Company oprichter Dewi van de Waeter