Luister direct naar deze podcast
Bekijk deze podcast
Introductie van deze gast
3 jaar geleden begon Pieter Duijs zijn bedrijf ThuysVers waarmee hij gezonde kant-en-klare maaltijden aan huis bezorgd. Met als missie: gezond eten zonder gedoe.
Hij komt uit een familie van groenteboeren en stond als klein jochie al te helpen in de zaak van zijn vader. Nu groeit zijn eigen bedrijf razendsnel.
In deze aflevering vertelt Pieter hoe hem dat is gelukt, wat sharefunding is en hoe hij leiding geeft.
Veel plezier met deze nieuwe aflevering!
Gerhard
In deze aflevering
- Introductie & vragenvuur
- Pieter: een neef en een zoon van 7 groenteboeren
- Hoe is ThuysVers ontstaan?
- Gewoon beginnen
- Wat houdt het concept van ThuysVers precies in?
- Zakelijk vs particuliere klanten
- Concullega’s van Thuysvers
- Financiën, hoe verdien je geld
- Hoe ziet het team eruit
- Sharefunding. Wat is het en hoe pak je het aan.
- Toekomstplannen, hoe wil Pieter doorgroeien?
- Marketing, je concept in de markt zetten
- Waarom zou je meewillen doen met de sharefunding?
- Sharefunding tips voor andere ondernemers
- Groeidilemma’s
- Werken met Gen-Z medewerkers
- Pieter’s Mentoren
- De beste levensles van Pieter
Shownotes
Zelf een podcast starten? 🎙️
Wil je zelf ook een podcast starten? Gerhard is eigenaar van Ear Ear, een podcast agency die jou kan helpen om een hoogwaardige podcast te maken. Neem contact op met Gerhard. 🚀
Adverteren? 📢
Wil je adverteren bij Groeivoer? Stuur een e-mail naar info@groeivoer.nl en we gaan graag met jou in gesprek.
Join onze community! 🌐
Op de hoogte blijven? Sluit je dan aan bij onze Whatsapp community: https://chat.whatsapp.com/D4W6aegCJ4gLMUjL8LiHdM
Of volg ons Telegram kanaal: https://t.me/groeivoer
De beste lessen in jouw mail? 📧
Mail naar info@groeivoer.nl en ontvang een cheat sheet met de 10 beste lessen van 250 groeiondernemers.
Laat een review achter! 🌟
Blij met deze podcast? Laat een review achter op Spotify, Apple Podcast of Google. 👍
Volg ons! 🚀
Voeg Gerhard toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gerhardvelde/
Volg Groeivoer op LinkedIn: https://nl.linkedin.com/company/groeivoer
Volg Groeivoer op Instagram: https://www.instagram.com/groeivoer_podcast/
Volg Groeivoer op TikTok https://www.tiktok.com/@groeivoerpodcast
Volg Groeivoer op X: https://twitter.com/groeivoer
Onze partners 🤝
Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Teamleader, het perfecte all-in-one softwarepakket voor het MKB. Probeer Teamleader vandaag nog uit: https://signup.focus.teamleader.eu
De makers 🎙️
Deze podcast werd gemaakt met hulp van: Podcast-Lab.nl en De Podcast Jungle.
Dankjewel Nico en Frank voor jullie hulp! 🙌
Transcriptie van deze aflevering
Als je thuiskomt na een lange dag hard werken heb je vaak geen zin meer om te koken, maar je wil Natuurlijk wel gezond eten. Pieter Duijs van thuis vers los dat probleem op met gezonde kant en klaar maaltijden aan huis bezorgd en Hij is hier vandaag om zijn mooie ondernemersverhaal te delen. Pieter van harte, welkom bij de podcast goedemiddag. Ja, We gaan lekker aan de slag met jullie mooie ondernemersverhaal.
Pieter Duijs
Dank je wel
Gerhard te Velde
Ik ga je voorstellen aan de luisteraar. Jij komt uit een familie van groenteboeren en als jochie van 5 stond je al op een krukje achter de kassa bij je vader In de zaak. Je deed de opleiding finance and business aan de Universiteit van Amsterdam en daarnaast stortte jij je In de wereld van startups en de Amsterdamse Zuidas en daar ontdekte je ook hoe slecht Mensen eigenlijk aten. De kantoor buikjes had je het over en daar wilde je wat aan doen en dat inspireerde jou om gezond eten gemakkelijk. Te maken. Je werd eigenlijk een online groenteboer, zoals ik het jou in een andere podcast hoorde noemen. En je begon thuis vers en in 3 jaar tijd bouwde je het bedrijf op tot een winstgevende business en je verkocht al meer dan 500.000 kant en klaar maaltijden. En, je bent nog lang niet klaar en Daarom ben je momenteel druk met een publieke financieringsronde op basis van share funding waarmee je 7 t op wil gaan halen en een groot deel van het bedrag zal binnen dat horen we straks horen we daar meer over. Want jij wil thuis vers door Laten groeien naar 21 miljoen euro omzet. Ik vermoed dat je ambitie daarna nog niet je honger nog niet gestild, dus daar hebben we het straks over. Maar leuk leuk dat. Je er. Bent, We gaan jou eerst persoonlijk wat beter leren kennen, en dat gaan we doen met. Het groeivoer vragenvuur. En ik begin met. Eerste vraag, wat is de beste les die je van je ouders hebt meegekregen?
Pieter Duijs
Vergelijk Niemand met jezelf?
Gerhard te Velde
En gebruiken die les ook, of?
Pieter Duijs
Ja, Ik denk dat Als je een bedrijf. Aan het groeien bent. Dat het altijd goed is om andere inzichten van anderen ook te gebruiken en Iedereen zit er met een soms ander gevoel of andere mindset in en dan moet je wel rekening mee houden.
Gerhard te Velde
Ja mooi. Wat is jouw beste eigenschap en wat is jouw slechtste eigenschap?
Pieter Duijs
Die zijn allemaal hetzelfde enthousiasme.
Gerhard te Velde
OK.
Pieter Duijs
Ik wil soms teveel, Dat is het negatieve en. Ook dat enthousiasme brengt, heeft ons ook wel weer gebracht waar we niet zijn.
Gerhard te Velde
Mooi, hoe pak jij je rust als ondernemer? Want wil jij überhaupt niet?
Pieter Duijs
Ik denk. Twee sporters onder telefoon. Dan laat ik hem weg. Ja, en dan ben ik echt helemaal weg en dan dan is het even goed. Wel een competitieverband, want Als ik in mijn eentje moet doen, dan pak ik hem toch weer, dus Als ik in het spel. Zit dan is het goed.
Gerhard te Velde
Als je terug naar de tijd nog gaan en je mocht een dag optrekken met jouw achttienjarige cel. Wat voor advies zou je dan aan jezelf geven?
Pieter Duijs
Doe vooral hetzelfde als wat je? Ga doen. Ik denk dat ik niet zo heel. Veel spijt heb van dingen? Nee, nee. Nee? Nee, Ik denk dat ik. Ik denk dat ik wel de stap heb gezet die Ik heb willen zetten. Ik kan Misschien nog iets meer van de wereld willen zien op die leeftijd. Zeg Maar dat je iets zorgelozer nou zorgeloos alsof ik het niet zo zwaar heb en dat je iets blancos zeg maar In de wereld maar aan de andere kant denk ik, ja, weet je, Ik heb ook echt precies gezien wat Ik wilde doen. Ja, dus ik, Ik heb eigenlijk niet zo heel veel adviezen op mijn 18e, Misschien een beetje minder. Maar goed, dat denk ik dat hij. Daar net. Zegt ja.
Gerhard te Velde
Wat is jouw beste Life hack of productiviteit? Tip dus hoe haal jij het maximale uit je uit je tijd of uit je leven? Heb je een tip?
Pieter Duijs
Ja, die heb ik niet. Denk ik, Ik denk dat ik gewoon. Waar ik heel goed in ben, is zeg maar talen, rustig chaos creëren. Ik denk dat dat mijn Life hack is, Maar dat is Misschien mijn persoonlijke eigenschap. Maar valt het wel gewoon rust? En, Ik denk dat. Omdat ik soms gewoon dagelijkse taken die altijd moeten repeteren dat ik daar een hekel aan heb dat ik ze nou ga nadenken. Oké, hoe kunnen we dit versnellen en efficiënter maken? Dan creëer je vanzelf allerlei vachs denk ik. Ja, Dat is ook wel iets waarvan Ik denk dat. Ja we mogen soms, laat ik zo zeggen, het hoeft niet altijd negatief te zijn, is gewoon een hekel hebben aan een DD ding en. Dan kan je dat ook versnellen, ja. Ja ja toch?
Gerhard te Velde
Ja, wat is jouw beste boek of andere inspiratiebron kan ook een filmpje zijn of een podcast of iets waarvan je zegt Van hé, dat moet elke ondernemer gaan checken.
Pieter Duijs
Ja, Ik vind het altijd verstandig om die die bestsellers op te noemen.
Gerhard te Velde
Natuurlijk niet voor niks bestsellers zou je zou je ook. Kunnen zeggen, maar.
Pieter Duijs
Ja nee ik. Nou ja, Ik vind. Nou, Misschien, Ik vind Ik vind het ons. Laat ik band of Brothers Sery oké. Ja, er wordt nooit genoemd, denk ik ooit ergens in deze verbanden, Maar ik vind het echt ongekend. Inspirerend om te lezen en te zien dat Mensen in die periode gewoon even gingen om de wereld te bevrijden. Dat vind ik echt. Inspirerend ja. Ja, dat vind ik interessanter als dat je een. Bedrijfsblad ja, dat vind ik echt ongekend. Ja boeiend.
Gerhard te Velde
Echt strijden voor ja, want We hadden het in het voorgesprek ook even over strijden ergens echt voor gaan en. Nou in het geval van de oorlog ook ergens je leven voor geven, dus dat het interessant.
Pieter Duijs
Ja vind ik echt vet, gewoon met de kans. Dat je niet terugkomt? Voor een of andere rare ideologie. Ja hoever breng je haar? Vind ik echt. Vind je echt een vind je dat? In mijn ogen. Echt grote held, dan ben je alles. Zijn er nogal wat van? Die tijd, dus dat vind ik inspirerend.
Gerhard te Velde
Ja sluit het vragenvuur af met. Wat is jouw beste grap of is er iets een situatie of een herinnering waar jij keihard om kan lachen?
Pieter Duijs
Ah, Dat is echt al dat dit? Dit had je me echt even eerder moeten vragen, vind ik echt even mijn best.
Gerhard te Velde
Sommige Mensen kunnen heel goed moppen vertellen, Maar ik niet, maar kan ik een situatie zijn dat? Je dacht van oh ****.
Pieter Duijs
Nou, Ik heb echt. Ik heb zo ongekend veel. Ik denk als Als het niet valt te lachen in het leven, dan blijft er weinig over. Ik, Ik denk dat het grappigste is wat ik in mijn leven heb meegemaakt, is dat? Ik werkte In de In de winkel van mijn Pa en die staat in Wassenaar en Dat was ook één en Ik had werkte met een oom een jas vrij. Ja, laat ik het zo zeggen die die zag niet wie je voor je stond, maar die zag Alleen. Een blonde vrouw, en toen bleek dus dat hij zeg maar. Koningin Máxima of koningin Máxima het helpen was, maar hij ziet Alleen maar gewoon mooie blonde vrouw Natuurlijk gewoon niet in. Zeg maar Als je ze niet zo.
Gerhard te Velde
Hij is.
Pieter Duijs
Goed, Als je nou, hij ziet gewoon niet, zeg maar qua visie of zicht.
Gerhard te Velde
In gezicht. Wel slecht ja ja.
Pieter Duijs
Dus mijn Pa zegt op gegeven, maar jij heb je wel door wie wie aan het helpen was, weet je, want hij deed een beetje populair schoon, het weet je. Wel mooi dat ze dingen en ja vind ik heel grappig. En toen zei hij echt een gouden woorden van ja, was het. De koningin interesseert me niet. Ja, dat zal ik nooit vergeten denk ik. Ja, dat gebeurt echt. Gebeurd, ja, Dat is toch gewoon zinnig? Mooi. Dus, dus ja, vind ik gewoon dat soort humoristische dingen en Ik denk ook wel dat je dat vooral meemaakt in dat soort situaties. Vind ik echt fantastisch? Ja.
Gerhard te Velde
Mooi, We gaan het verhaal van thuis vers induiken en om het echt goed te begrijpen, gaan we ook nog even een stapje terug In de geschiedenis. Wil je wil je kort schetsen, want je je vertelt dat je uit een. Geslacht een familie van Van groente mannen komt ja vooral mannen denk ik. Wil je dat eens kort schetsen? En dan maken we dan de de oversteek naar online groenteboer zijn.
Pieter Duijs
Ja Ik ben. Een een neef en een zoon van 7 groenteboeren. Zij hebben allemaal vroeger, ja, allemaal groentewinkels gestart. In de tijd dat er vers winkel echt een vers winkel was. Echt door de heel. Noord Holland, Slash Zuid Holland hebben die winkels gezeten en ondertussen zijn ze allemaal pensionado Alleen om een paar nog die die nou die leeft sowieso nog, maar die heeft hem nog. En wat al heel prestatie is, vind ik in in in tegenwoordig veranderende tijd met betrekking tot de verswinkel. Maar ja, dat dat eigenlijk. En ja, ze hadden altijd als visie van. Je moet gewoon de beste spullen hebben. En het. Je moet echt iets hebben waardoor klanten bij je terugkomen. Er werden ook wel eens In de volksmond de groen die juwelier genoemd. Dat kennen we denk ik allemaal. Wel als fenomeen. En ja, daar Dat is eigenlijk waar ik vandaan kom en Ik denk dat elke neef nicht Iedereen is wel opgegroeid. € 3 per uur verdienen bij. Oom of vader, zeg maar, ja.
Gerhard te Velde
Grappig, en wat moet? Je dan doen. Nou ja, weet ik van wortels raspen of.
Pieter Duijs
Vooral je mond houden en werken, denk ik. Ja, Dat is een beetje de kern en Als je kon praten, dan mocht je aardbeien verkopen. En Als je iets beter was met woorden en je kon al zeg maar bij het bananen rek, dan mocht je ook klanten helpen. Ja, en Dat was een beetje jouw tijdslijn gedurende de periode. Ja. Dus Dat is. Ja, kijk, dat begint echt van, weet ik veel de afwas doen tot en met klanten helpen. Ja ja zo werkt dat een beetje tot het moment dat je in je eentje die tent trend runt en dan. Dan moet je ook wel weer weg. Want dan is het tijd voor.
Gerhard te Velde
Je volgende fase, denk ik ja, hè? En groenteman is dat een uitstervend beroep?
Pieter Duijs
Ja sowieso.
Gerhard te Velde
Is daar veel over. Gepraat In de familie, dan vraag ik. Me ook af.
Pieter Duijs
Want kijk, Het is, Het is Het is het. Het is bijna naïef om te denken dat het niet zo is. Het is een. Het is denk. Ik een beroep. Die slachto. Voor is van master consumptie. Waarbij oprecht eten, gezond eten en beter eten wat minder is gaan tellen In de huidige maatschappij, plus het feit dat tijd een vrij schaars goed aan het worden is, waardoor je geen tijd en geen zin meer hebt om 4 5 zaken Als de slager, de kaaswinkel de groenteboer af te romen, maar je gewoon in een keer dat het supermarkt rijdt. Plus het feit dat online er ook nog eens bij komt. Dus weet je, je ziet dat die winkels er druk hebben op zaterdag en Misschien op woensdagmiddag of vrijdagmiddag, Maar de rest van de dagen is. Gewoon hetzelfde te. Doen dus ja, dat Ik denk, er zullen echt gewoon een aantal speciaalzaken overleven. Die overleven het nog, Maar ik denk dat de generaties daaronder, dus dat mijn generatie. Ook even in combinatie met de hoge. Huren en zeggen wonen?
Gerhard te Velde
Lasten met zijn eigen omspant hebt, dan kun je het nog wel uitzingen, Misschien, maar Als je 1200 of 1500 uur of meer moet betalen en zacht ja twee 2,5 normaal.
Pieter Duijs
Ja, Dat is al geluk Als je zo’n band. Hebt zeg maar dan. Dan red je gewoon niet meer, dan moet je gewoon echt 3, 4 dagen gewoon echt goede omzet draaien en dat kan nog op een paar hotspots in Nederland. Of Je moet het spel echt uit hebben gespeeld waardoor je gewoon heel veel klanten hebt ook. Maar ook die klant is gewoon letterlijk aan het overlijden. Dus ja en, maar daar is geen frustratie of zo, weet je wel, zij hebben allemaal in. Die zijn allemaal op een leeftijd dat ze hun sporen hebben verdiend. Dat ze.
Gerhard te Velde
Het wel prima vinden ja, je hebt wel jaren gehad en je hebt de enige van Van de familie eigenlijk die soort van doorgaat In de familietraditie, maar dan online tenminste. Ik hoorde jou dat letterlijk zeggen van hé, Ik ben eigenlijk online groenteboer. Misschien vind je dat een beetje te plat uitgedrukt, maar nou.
Pieter Duijs
Heel mooie.
Gerhard te Velde
Om eens even de de slag te maken naar het thuis vers, want eigenlijk doe je wat je je ooms deden. Maar dan online. Begrijp ik het dan goed of kun je het?
Pieter Duijs
Nou in principe.
Gerhard te Velde
Het niet meer.
Pieter Duijs
Uitleggen aan klassiek is Natuurlijk gewoon aardappel los en broccoli los en aardbeien. Ja, en op een gegeven moment begon de transitie naar kant en klaarmaaltijden. En wat wij eigenlijk met de familieleden? Vooral mijn Pa deed, die maakt daar geen kant en klaar maaltijd waar 300 g groente per maaltijd in zat. Dus je had zat altijd gewoon echt heel veel groenten. Er is gewoon een lekkere maaltijd en die combinatie? Dat ja, dat heb ik eigenlijk een beetje gestolen, Maar dat mag van Wales. En Natuurlijk erf je eigenlijk Natuurlijk. En ja, daar hebben we eigenlijk thuis nog van gemaakt en thuis vers is daar ook niet echt. We verkopen geen losse groente of zo. Wij verkopen echt gezonde kant en klaarmaaltijden die gemaakt zijn voor Mensen. Die niet wil ik ook? Ja of tenminste niet altijd? Wil ik ook? Ja.
Gerhard te Velde
Ja, want dat vind ik ook. Wel mooi dat je eigenlijk? Alle ervaringen en wijsheid, en kennis meeneemt hè van vanuit je. Geschiedenis Als het ware en toen ben je op een dag helemaal opnieuw begonnen. En wat stond er in jouw allereerste business plan? Wat wat was het idee?
Pieter Duijs
Nou, mijn aller aller is businessplan was de stamppot de muur en zeg Maar de vee bomen dan gezond. Toen besefte ik dat het niet zo heel veel Mensen stamppotten echt lekker vinden, maar.
Gerhard te Velde
Dus tenminste als ze toch om om Alleen daar op. Je business te.
Spreker
Ja blijf nog.
Pieter Duijs
Bouwen, zeg maar, ja, ontzettend vet idee vinden maar.
Gerhard te Velde
In Utrecht heb je het ook gehad? Volgens mij een een hutspot. Dat was denk ik In de jaren het 2008 twee. 1009 zo. Ja, Ik weet niet hoe dat? Heette, Ik ben even de naam kwijt, maar je had een winkel en die deden Alleen maar hut spotten of stamppotten die hebben denk ik twee of 3 jaar bestaan of zo.
Pieter Duijs
Toen ja ja.
Gerhard te Velde
Dus Dat is.
Pieter Duijs
Ja Het is.
Gerhard te Velde
Oké dus dan maar dan maar. Dat was jouw eerste idee en en heb je dan nog geprobeerd of heb je dat meteen In de planfase al afgeserveerd?
Pieter Duijs
Nou dag die was In de planfase. Dat was ook nog In de Zuidas periode dat ik daar werkte en uiteindelijk ging ik ja, ging ik dit bedrijf starten en Dat was wel echt gericht op thuisbezorging, want toen zaten we ook In de periode van Cor. Dus ja, toen een winkel starten, dan was je al. Een beetje gek. Zeg maar, ja, dus Toen ik ben eigenlijk echt begonnen met het idee van hé, volgens mij zijn er heel veel. Mensen die hier zin in hebben? Was er zelf ook één van. Beetje gericht op de op de werkende ja 25 dertiger jong professional die leeftijd. En nou dan ben ik gewoon een website gaan maken, want Dat was ook In de. Periode dat al, die. Restaurants geen gasten meer konden vangen. Die gingen ook allemaal thuis bezorgen. Het viel wat flyers om mij in Amsterdam de op de mat en dan. Dan gaat mijn ondernemen hart wel een beetje verklappen, denk ik altijd amateuristisch allemaal wat slecht geregeld en je kan niet met ideal betalen en dat soort gekkigheid. Ze dacht ik nou, Ik ga gewoon een website maken en ik probeer het gewoon voor de grap In de buurt. Nou voor de grap, maar Laten we gewoon. Maakte ik website. En ja, dat dacht ik nou, Ik ga ook eens even kijken wat nou een beetje die advertenties of dat nou een beetje werkt. Nou voor je het weet heb je een heel toker staan. En toen ben ik nog een paar gereden. Toen ben ik In de winkel heb ik zijn al zijn best verkochte maaltijden, heb ik gefotografeerd. Die heb ik op de website gezet. En ja, die verklaarde mij Natuurlijk totaal vertrek in die eerste paar dagen. Dat is ook wel grappig, doet hij nu een trouwens niet meer en. Toen heb ik eigenlijk die die foto’s heb ik online gezet en toen verkocht ik in het eerste weekend, denk ik. Nou ja, iets van twee 300 stuks ofzo, toen dacht ik nou, weet je wel, Het is echt voor een veel te goedkope prijs. Trouwens doen aan andere discussie en en toen dacht ik, Ah, nou, Dat is mooi, weet je wel, maar verkopen is makkelijk, maar Je moet het dan. Nog even koken. En bezorgen, dus toen ben ik naar mijn vader gereden weer met de opdracht. Nou, We moeten dit koken. Nou, die zag me aankomen, zeg maar. Die had al druk genoeg, want Het was corona dus Iedereen toen wel ineens hangen naar de groenteboer of naar de verse winkel. Omdat de supermarkt ook een gevaarlijk dingetje aan het worden was, dus maar goed wel gedaan en en dat groeide en dat groeide en uiteindelijk allemaal broertjes mee helpen en vrienden kwamen helpen. En ja, dat echt begon echt een bedrijf te bouwen. En maar eigenlijk maar met een simpele visie. Gezond en kan beklagen bestaat eigenlijk niet. Begint er wel te komen nu maar. Om echt het gevoel te hebben dat je ’s avonds echt gezond eet na het eten van een kant en klaarmaaltijd die niet bij niks. Aan hoeft te doen om te vormen. Dat was er eigenlijk nog niet en Het is echt 300 g groente per portie en dat sloeg gewoon heel erg aan. Alleen uiteindelijk niet zozeer echt bij de 25 dertiger die ook wel klant was, maar vooral bij de groep waar de kinderen zeg. Maar net 15 16 worden tot en met dat ik inderdaad huis zijn. En ja, dat bleek een soort van. Gat In de markt. Ja, en dat doen we eigenlijk nog.
Gerhard te Velde
Steeds, ja, interessant, grappig en Misschien hebben we over het product van. Je zou 300 g groente. Wat zit er dan hoeveel maaltijden heb je en en stel ik word klant, wat koop ik dan? Precies heb ik een abonnement bestel ik per week of zo, want nou even een beetje inzoomen op wat je nou precies verkoopt.
Pieter Duijs
We hebben gewoon een website gecreëerd waar jij kan kiezen uit 50 verschillende maaltijden per week. 50 seks ja en die 50 variëren elke. Dus dat gaat echt van stamppotten tot een rottiers tot aan spareribs tot aan pastas tot aan gewoon wij willen nu creëren wat eigenlijk de basis is voor elke etc. In een huishouden dus papa Stamppot, Mama, Koolhydraatarm, vegetarisch. Dochter die wil. Nou, Ik vind ook, zeg maar gewoon echt. Uber gezond en rijk. Een zoon wil veel kippen en dat soort dingen.
Gerhard te Velde
Die zat, die zitten jam die wil bulken of zo haha.
Pieter Duijs
Vind je even stereotiep denken hé, Ik kan ook wel aan de andere varianten. Ja, dus dan heb je. Je hebt eigenlijk als klant als consument kan je kiezen uit. 50 stuks nou dat variëren ze elke week, dus elke week 50 nieuwen dus ook op jezelf. Ik vind het ook niet leuk, maar elke week hetzelfde te eten. Nou, Dat is een dat kies je. Het is volledig vrijblijvend te bestellen. Er zit nog geen abonnementsmodel achter gaan we ook nooit in zijn volledigheid aanbieden. Ik de strategie is. Kom beide te kunnen aanbieden waarvoor Mensen die het willen met een abonnement, maar vooral gewoon te bestellen wanneer je zin hebt. En je bestelt eigenlijk altijd een week van tevoren, dus je bestaat eigenlijk op de donderdag, dus stel je voor wat je maandag of woensdag wil ontvangen en elk product is gebaseerd op 300 g groente van de 550 g groente. Per 550 g per portie dus ja je eet voornamelijk gezond en. Dat ja het. Ik zeg nooit dat wij het wiel opnieuw hebben uitgevonden. Het is ook niet zo. We hebben het gewoon net de verbeter gedaan dan de rest.
Gerhard te Velde
Ja interessant, hè en? Even een korte onderbreking met een belangrijke vraag aan jou, want wat heb jij geregeld voor het geval je van de ene op de andere dag zou komen uit te vallen? Wat gebeurt er dan met je bedrijf? Maar vooral, wat gebeurt er met jouw persoonlijk en ook in financieel opzicht? Samen met ASR voerde ik 3 openhartige gesprekken over tegenslag en veerkracht en dat deed ik met Saskia Vincent en Pieter ondernemers met een bloeiend bedrijf die van de ene op de andere dag niet meer konden werken en die verhalen hoor je in aflevering 256257 en 2 5 8 van deze podcast. Als ondernemer wil je Natuurlijk niet uitvallen en Daarom is het belangrijk dat je veerkrachtig bent, want voorkomen is beter dan genezen. En Als het dan toch misgaat, is het fijn dat je iets geregeld hebt zodat je weer snel door kunt met ondernemen. Wil je weten hoe veerkrachtig jij nu bent, vul dan in twee minuten de veerkracht test van ASR in ga naar asr.nl slash veerkracht test onderne. Heb je ook zakelijke klanten, of is het vooral voor de particulier de consument?
Pieter Duijs
Ja, we krijgen best wel wat aanvragen voor zakelijke klanten zijn we zeker mee bezig die die zit er ook wel in, Maar de call focus van thuisversie is gewoon particulier en zakelijk. Klanten zien wij gewoon nu gewoon als weer een adres.
Gerhard te Velde
Ja, want je zou ook bijvoorbeeld lunch maaltijden kunnen aanbieden of zo, Maar het is vooral op diner.
Pieter Duijs
Of avondeten avondeten diner doen we niet ontbijten ook niet. Dus Het is echt avondeten. We komt van twee redenen vandaan. Ontbijt is heel erg persoonsafhankelijk de ene joghurt, de ander doet niks en de ander doet is moet die in dat soort dingen en lunch ook en dan lunch wordt ook 9 van de 10 keer wel gegeten op het bedrijf en in het weekend ja eet je gewoon niet klaar en lunches tenminste, Dat is een beetje bewezen maar. Avondmaaltijd, altijd hetgene wat je. In Nederland dan altijd warm en. Vrij in kades kan aanbieden.
Gerhard te Velde
Ja ja, Je moet Natuurlijk ook erg Als je focus op aanbrengen. Je hebt met 50 gerechten heb je al.
Pieter Duijs
Best wel een uitdaging. Kijk je, Je moet ook geen keuzestress veroorzaken, dus Je moet het eigenlijk zo zien. We hebben 25 gerechten en elk gerecht heeft ook een afgeleide, dus die hebben we ook. Ik noem maar even een simpel voorbeeld. Je hebt. Wat is het een kip met rijst, maar je wil ook de kip met bloemkoolrijst of de kip teriyaki met rijst en de kip teriyaki met bloemkoolrijst. Dus dan heb je hem in een koolhydraatarme variant of je hebt andijvie stamppot nou met bal en spek of je hebt, dan heb je stamppot met met geitenkaas in zon zodat je een vega variant hebt en elk gerecht heeft bij ons een afgeleide zodat je wel productie efficiëntie kan behalen, maar wel een extra keuze kan aanbieden. En, daar gaat het eigenlijk.
Gerhard te Velde
Zou het nog even over de concurrenten over de concullega’s of hoe je ze ook noemt. Ik moest denken aan Hello Fresh is eigenlijk een andere propositie tenminste. Ik heb er een tijdje gebruikt van gemaakt en iedere keer stond ik weer zo. Een zo een bouillonblokje uit te pakken en denk, ja. Hier heb ik dus. Over makkelijk het ook is, maar zelfs dat vond ik nog te veel moeite om die rotzooi om te gaan snijden. Dan dat boel je een blokje, noem ik Omdat ik vond het eigenlijk een beetje vals spelen, want alles waar je een bouillonblokje bij gooit, dat smaakt lekker. Maar ja, Het is het allemaal net niet voor.
Pieter Duijs
Mij ik inderdaad op reageren. Nou, Ik denk wat de Hello Fresh the Molly spoons de maaltijdboxen ontzettend goed hebben gedaan, is een markt gecreëerd waarin eten met de post bezorgd. Laten we het zo maar even. Zij hebben een marge waar we denken, ik nou, Ik weet niet hoe lang we daar nu in zitten, maar 10, 15 jaar. Geleden nog nooit een van überhaupt. Konden voorstellen dat ze heel tof, Alleen Ik denk waar.
Gerhard te Velde
Ja ja.
Pieter Duijs
Een groot ja, laat ik grote uitdaging in zit is om het totaal gewoon te bieden, want ook een hele Fresh maaltijd brengt een tijd met zich mee. Je moet soms toch nog wat halen bij de supermarkt. Het is niet dat je denkt. Nou, ik win er echt ontzettend veel tijd mee buiten je boodschappen en de afwas moet alsnog gedaan worden. Ja en. Daarnaast is het heel moeilijk om die recepten ook per persoon. Of dat laat ik soms heeft. De man en de vrouw hebben een andere keuze willen er. Iets anders? Eten anders kan je gewoon kiezen. Waar je zelf lekker vindt?
Gerhard te Velde
Dan zou ik interessant? Ja?
Pieter Duijs
En, dat vind ik ja, weet je, Ik vind dat. Ik vind het een mooi concept. Ik denk Alleen dat een heel groot deel van Nederland ook gewoon echt daadwerkelijk met. Nou ja, laat ik zeggen, verschil tussen oven en magnetron, maar ze zitten 5 en de 20. Minuutjes aan tafel zitten is echt heerlijk. Thuiskomen, want je weet dat je? Niks meer hoeft te doen, ja? En een wordt hoeft alvast af twee. Vind ik top. Ja nee, maar goed, ik predik ook de uitvakken.
Gerhard te Velde
Zeker? Ja nee, wij van wij van. Ik wil zeggen wij van thuisbezorgd, maar wij van WC uitgekookt dan Dat is wel een een concurrent het saldo segment.
Pieter Duijs
Segment wel een iets oudere doelgroep Als het wij zitten, wij gaan wel iets meer door bevolkingslagen heen, Maar dat is wel zeker een concurrent. En ja, welk goed gedaan. Ja zeker. Ik vind dat allemaal wel heel knap van die bedrijven, ook van hele vrij zoenen zij. In een vrij korte periode toch heel. Veel namen heb ik kunnen maken, ook. Even gelet op het. Zei dat. Ja invoert is Natuurlijk wel een minimum marge markt. Ja, Je moet wel. Heel goed letten op de centen dat. Vind ik echt wel, ja, Ik heb daar wel respect.
Gerhard te Velde
Voor ja wat, wat kost het?
Pieter Duijs
Tussen de 7. En de € 10 per maand per maand.
Gerhard te Velde
Ja oke. Zijn die al winstgevend, want dat vroeg ik me ook af. Ik denk ja leuk concept makkelijk te verkopen, maar zie daar maar eens geld mee te verdienen.
Pieter Duijs
Ja ja, sinds het afgelopen half jaar. Ja dus Q 3 en Q 4 waren we in gevend? Ja. En, Dat is ook mooi, want vooral Q een is ons beste kwartaal, dus dan gaan we een heel mooi kwartaal tegemoet dus nou ja, kijk, ik moet je wel. Eerlijk zeggen. En, Dat is wel belangrijk om te vermelden is. Je start en je start met productie en je stelt zelf reductie. Nou, dan hou je altijd een automatisch hogere waarde uit of hogere marge en uiteindelijk ga je kijken, OK, wie kan ons bij helpen? Dus om een schaal daar een model met met lokale keukens te erin te doen zodat wij ons kunnen verzorgen. Focus op verkopen en bezorgen. En uiteindelijk moet je heel snel heel veel investeren om uiteindelijk, want ons doel was om heel Nederland zelf te bezorgen, want ik geloof wel dat dat stukje service is ontzettend belangrijk. Want ja, je wil niet. Het is geen tientje of zo die je bij de DLDL punt legt. Het is. Gewoon jouw eten. En? Bas ja zo’n. Dat je pakketjes soms als een dag later komt en dan ligt ie bij zo’n servicepunt en zo dat kan dat eten niet, dus wij wilden in elk puntje van Nederland zelf kunnen bezorgen. Nou om daar te komen hebben we best wel veel geld nodig gehad en daar zijn we nu. Daar zijn we nu een half jaar. En ja, dat komt met veel adressen. Veel klanten veel terugkerende klanten dus daar dat heeft ons wel. Ja, dat kost logischerwijs gewoon veel investeringen. Ja, Maar dat creëert wel dat wij nu op dit moment een heel schaalbaar model hebben, waarin ja, hoe meer adressen het.
Gerhard te Velde
Ja nou ja, nee, nee, nee, precies.
Pieter Duijs
Hoe goedkoper het wordt? En, Dat is wel een heel fijn. Fijn streven en een fijne gedachte waar we nu in zitten, dat je ook weet van oké vanuit een winstgevendheid. Groeien is een heel andere gedachte als vanuit verliesgevend tijd groeien en daarmee ook geld ophalen.
Gerhard te Velde
Ja dus, vanaf nu wordt het Alleen maar leuker zou je kunnen zeggen qua schaal.
Pieter Duijs
Of nou ja, ik ik, ik zeg niet afgelopen. 3 jaar het niet leuk waren? Nee, nee. Ik vind pioniers jaren toch wel fantastisch. Alleen, dit worden weer nieuwe andere. Pioniers waren zeg maar.
Gerhard te Velde
Ja, Maar het is wel tenminste Misschien ouderwets om te zeggen, van ja, een bedrijf moet winstgevend zijn, maar Als je helemaal teruggaat naar de essentie, ja, Natuurlijk moet een bedrijf inschrijven zijn ik. Ja ons voor zover die mee zat te kijken. Die dachten Misschien ook, waar is die gast mee bezig en maakt Alleen maar?
Spreker
Ja ja.
Gerhard te Velde
Kosten komt het wel?
Pieter Duijs
Goed zijn allereerste gedachte geweest, ja, dit kan toch nooit uit en.
Gerhard te Velde
Ja precies ja.
Pieter Duijs
En en Natuurlijk vanuit klassieke oogpunt is het ook goed dat we. Dat we altijd sturen op winstgevendheid en Ik denk dat we een tijdje ja afgelopen 4 jaar In de investeringsklimaat wel een beetje vooral hebben gedacht aan omzet en weinig aan winst. En dat zie je nu na corona toch wel omgeruild zijn en dat vind ik ook goed en Dat is ook wel de. Die de voor onszelf ook om te kijken van, hoe kunnen we dit model weer schuivend maken? Wat zijn daar de stappen die we zetten en Laten we dat eerst doen? En dan gaan. We daarna stap verder en dat we daar nu zijn, dat vind ik ja complimenten voor voor mezelf, maar vooral ook voor het team, want die hebben. Daar ontzettend hard. Voor gewerkt en dat vind ik een ja. Weet je dat daarmee het jaar afsluiten vind? Ik vind ik waanzinnig.
Gerhard te Velde
Ja, hoe ziet je team eruit?
Pieter Duijs
Ontzettend jong.
Gerhard te Velde
Maar om je Pieter en dan heb je 50 guppies, zeg maar of heb je nog iets tussen zitten?
Pieter Duijs
Zeg maar nou, Ik ben de oudste op wat oudere dames op de klant zullen staan, want ik geloof wel dat dat soms daar zit wel, daar moet je soms wel een beetje een olifantenhuid hebben, zeg maar dan moet je gewoon wel een beetje een. Gesprek kunnen voeren. Want ja, ook in bezorging gaat er iets mis. Dan zaten we als iemand In de file ja en dus daar daar zitten wat oudere dames, maar echt het kantoorteam het impact team. En het beste. 18, Dat is wel ja richting. 23 gemiddeld denk ik ja.
Gerhard te Velde
Heb je Mensen in vaste dienst of heel veel? Flexers, hoe heb je? Hoe zit die verhouding?
Spreker
Ja bij.
Pieter Duijs
We hebben Natuurlijk onze fracties. Dat zijn de bezorgers dat zijn van 5. Dat zijn dat 40 en dan zitten er 10 5 kantoren en 5 aan. Ja In de orderpick en thats IT.
Gerhard te Velde
Ja en hoe meer personeel, hoe beter, of. Hoe minder, hoe beter. Naam voor dilemma zijn, die moet ik onthouden.
Pieter Duijs
In in ons geval hoe meer bezorgers hoe beter, want dat betekent dat we meer pakketten hebben en hoe meer orderpickers, hoe beter valt ook nog wat voor te zeggen, want terwijl de efficiëntie In de gaten houden, maar op kantoor hebben wij niet zo heel veel nodig. Want ja, het het. Verkoopt zichzelf. Natuurlijk heb je altijd marketing nodig en dat soort dingen. Maar ja, Dat is een fraai efficiënte organisatie die is ingestoken, dus ja, wat wat heb je? Daar nog nodig? Ja.
Gerhard te Velde
Laten we maar eens naar de share funding gaan ik. Ik weet dat het bestaat. Ik ken het al een tijdje en maar Misschien is het goed om even heel even te beginnen daar, want. Wat is precies share funding en Waarom heb je daarvoor gekozen?
Pieter Duijs
Wij hebben nou, Dit is onze investeringsronde, We hebben in je kan ja verkiezen voor investeerders plat geld om het zo maar even te noemen. Met ja waar je heel veel moet pitchen en dat soort dingen wat helemaal waar helemaal niks mis mee is. Of je kan denken. In ons geval hebben wij een hele grote klantenbase. Echt een trouwe fanbase zou ik het bijna willen noemen. Waarom zouden we niet met hen het avontuur aan gaan maken? Wat chef vinden dan in principe is, is dat ik een percentage.
Gerhard te Velde
Dat is interessant.
Pieter Duijs
Te koop zet van mijn aandelen.
Gerhard te Velde
Kun je delen hoeveel Dat is, is dat 5% of zo, of is dat?
Pieter Duijs
Ja, Het is het de zeef en de 10 iets niets meer, dus ik zal de komma ’s niet noemen, maar ergens tussen die en als afhankelijk van het steunbedrag dat we ophalen en daarmee. Kan je gewoon een klein deel kopen, staat dan van € 500 en dat. De investeringen nu gezien, dat varieert echt tussen € 500 en de 1,5 t.
Gerhard te Velde
Ja grappig trouwens dat van zo een totaalbedrag is het dan? Waarschijnlijk zijn er één of twee Mensen die echt een hele grote zak met geld inleggen en dan een middengroep met met middelgrote bedragen en dan nog wat tientjes enzo dat soort dingen maar met.
Pieter Duijs
Wat ik wel heel grappig vond, Ik had. Ik had daar zelf van tevoren niet niet zo heel veel over nagedacht. Ik dacht, ja wat? Wat kan ik nou verwachten? Weet je wel? Ik heb bij al heel wat onderzoek gedaan en Ik heb best wel veel klanten gesproken van nou. Stel dan weet je, wat zou je dan doen ofzo? En alle bedragen zijn veel hoger uitgekomen dan dat ik dacht. Dus het gemiddelde investeringsbedrag ligt ook ergens in de Ronde 5,5, € 1.000. Ja, wat ik ontzettend veel geld.
Gerhard te Velde
Vind wat ze minimale inleg 500 ja o.
Pieter Duijs
Ja interessant, ja, dat vond ik. Ik vond dat heel interessant en en Ik heb elke investeerder. Nou, Ik ben nog bezig. Ik heb bijna Iedereen persoonlijk gesproken en Omdat ik de en Ik vind een dankbaar uit van vanuit mij. Want ja, diegene gelooft in in mijn droom en onze droom van het team. En ja, die gelooft ook in mij Natuurlijk, dus dat vond ik heel compliment met twee en ook heb ik ook gevraagd, ja, Waarom.
Spreker
Cool ja. Zie het.
Pieter Duijs
Wel normale vraag Natuurlijk, en die zouden allemaal, ja, ik geloof gewoon heel erg in het concert. Ik geloof dat dit de toekomst is. En ik geloof ook wel. In jullie nuchterheid en visie? Ja en een aantal zijden ook ja, en het helpt ook wel dat je piet reed en zoon van de groenteboer bent, dacht ik nou, oke, Dat is mooi meegenomen. Weet je wel kan ik niets meer veranderen, dus Dat is. Dus maar goed, Waarom? Ik daarvoor heb gekozen, is eigenlijk die klanten of de klanten partners, leveranciers, kennissen intimi, Iedereen kans geven om een keer mee te doen aan groeiend bedrijf dat heel transparant en open is en begrijpelijk voor Iedereen. Ik, We hebben geen moeilijk idee oplossing. We hebben gewoon gezondheid. Dus ja.
Gerhard te Velde
Tof en wat is dan het verschil met crowdfunding, want. Je kan ook een crowdfunding campagne starten, maar bij Schevening geef je aandelen weg. Nou, je geeft het niet weg. Je verkoopt ze, Maar ik zeg ja, ****, Ik wil toch eigenlijk wel 100% aandeelhouder blijven, dus Als je een beetje bangig bent dan is dit Misschien niet voor jou. Of Waarom share funding en geen crowdfunding.
Pieter Duijs
Crowdfunding is sowieso vaak een lening en vind ik ook wel ja, en Misschien is. Dat is Misschien te negatief. Ik vind schending wel. Meer gericht op We gaan met zijn allen groeien en We gaan er echt een groot bedrijf van maken die dat gevoel krijg.
Spreker
En wel.
Gerhard te Velde
Ik in Chester of zo.
Pieter Duijs
Ja, Ik vind het een ambitieuzer begrip, plus Ik vind als jij je aandeelhouders dat worden ambassadeurs en daarbij groeit je bedrijven ook hier echt kennis van allerlei kanten van kanten die je nog nooit van hebt gehoord. Want je kent die Mensen soms helemaal niet. Ja, althans, We zijn 4 keer aan de deur geweest, maar buiten dat zeg maar dus en dat vind ik een heel. Ik vind het een heel toffe medium en ook wel anno 2023 om te kunnen investeren, het mee te kunnen groeien aan bedrijven die. Waarin je gelooft? Kijk. Er zit altijd een risico aan, tuurlijk. Ik ben geen staatsobligatie. Van KPN of van MAT?
Gerhard te Velde
Hé en hoe ver ben je? Want hoeveel willen jullie ook weer op aan 7 t was het en en hoe ver ben je?
Pieter Duijs
Nu nou, We hadden de eerste ons doel. We schreven ton en. We zijn net net over de € 500.000 heen was binnen een dag was dat vol. Dus Dat was een.
Gerhard te Velde
Mooie meevaller. Of zo hoe, hoe kijk je daar op terug?
Spreker
Ja ja.
Pieter Duijs
Ja, heel eerlijk dat, en dan moet je. Jezelf wel ja. Ja, maar je wel een hele coole baas vindt Als je daar niet niet ontzettend van gaat glimmen. Natuurlijk, Het is gewoon € 500.000 aan vertrouwen vanuit publieke markt in jouw droom. Dat is toch iets prachtigs? Dus nee, Natuurlijk vind ik dat. Mooi en Het is nu. Dat was ons minimum en ons maximum 7. 1000 en daarmee kunnen we echt de grote plannen. Gaan doen? Ja.
Gerhard te Velde
Nou, wat ga je doen? Want daar ben ik wel benieuwd naar. Je hebt die zak met geld. Ik zou meteen ook zeg, maar hoe zal ik het zeggen? In de verleiding komen om ook wat wat extra’s te kopen die ik. Niet nodig heb? En jacuzzi, op. Kantoor? Nou ja, goed, ik maak een beetje geitje. Maar hoe? Hoe zorg je dat het geld goed besteed wordt en wat? Ga jij en wat ga jij er concreet mee doen?
Pieter Duijs
Nou, kijk, Wij zijn Natuurlijk gewoon. Over die jacuzzi te spreken? We blijven nuchtere jongens Natuurlijk.
Gerhard te Velde
Dus wij bij westfriezen.
Spreker
West Friezen.
Pieter Duijs
Wij Westfries hebben we daar allemaal last van, weet je wel, dus Dat is oké. Maar nee, wat wij ermee gaan doen is een in het kader van duurzaamheid wil ik van ja verpakkingsvrij en plastic vrije verpakking. Ik wil dat die maaltijden gewoon in rietsuiker bakjes in kartonnen kartonnen dozen hun tassen gewoon dat het. Dat we daarin ook onze toevoeging doen, dat het er gewoon dus eigenlijk onze verpakking verbeteren, laat ik het zo maar even zeggen, ja, Dat is een twee. We hebben zorgen nu alles vanuit Amsterdam, dus vanuit Groningen en Maastricht. Alles komt vanuit onze hub. in Amsterdam willen twee hips openen in In de regio Eindhoven, regio Zwolle en daarnaast zullen er nog 3 komen. Eentje Rotterdam nog Utrecht. Dat is, Dat is aan het.
Gerhard te Velde
Eind van dan ook weer een schending. Of wat ja, oke?
Pieter Duijs
Nee, dat kunnen allemaal door deze. Ja en dat doe je ook vooral om een om kosten te drukken, Omdat Mensen bezorgers die uit Utrecht komen die zijn kunnen dan vanuit Utrecht starten. Feyenoord. Zwolle, zeg maar. En Plus de aanrijdtijd wat lager kosten worden lager. En ja, we stoppen gewoon meer uit. Minder uit. Dat is die. We gaan het marketingteam en verstevigen met goede senioren markeren om ook weer een nieuwe fase van creativiteit en en groei te. Waarborgen of te realiseren? En ja, de grootste stap en we blijven Natuurlijk gewoon een e commerce gedreven organisatie is gewoon groeigeld en groeivoer. En ja, en daar ja, daar wordt het meest in geïnvesteerd, dus echt in advertenties, online advertenties ook offline. Ja, Het is gewoon echt onze naam nu groot maken, want het model staat.
Gerhard te Velde
Nou, ik vond een filmpje behoorlijk goed hoor. Ik heb Natuurlijk dat filmpje gekeken van je van je crowdfunding. Dat is Natuurlijk een heel script achter Omdat share funding sorry.
Pieter Duijs
Ja ja.
Gerhard te Velde
Maar dat, dat ging er best wel goed af. Volgens mij, Dat is.
Spreker
Jawel alle ja.
Gerhard te Velde
Niet, niet van nature, jouw jouw. Het is niet jouw behoefte om voor de camera te springen en.
Pieter Duijs
Nou, ja, Ik vind dat wordt thuis best.
Gerhard te Velde
Echt het gezicht erg? Ja.
Pieter Duijs
Wel logisch, weet je, dat moet ik doen. Ik ben het gezicht en Ik ben ook degene waar je in investeert, maar ook van wie je kookt en kookt. En voor ik kook. Althans, Ik ben verantwoordelijk voor wat er gekookt. Wordt dus Ik vind dat belangrijk en Ik ben ook echt wel te vinden en ik word ook af en toe echt wel eens misbruikt door de marketingteam. Dat kan ik wel. Ik vind dat ook helemaal prima, Maar ik vind het personal branding vind ik altijd zo’n ding, denk ik. Ja, Het is leuk. Ja ik focus me toch liever op verkopen van maaltijden in plaats van.
Gerhard te Velde
Mezelf ja ja oké, maar Je moet Natuurlijk als ondernemer ook een beetje uit je comfortzone gaan, dus Als je gewend bent achter de schermen te rammen en te knallen en. Ja om het succes verder of groter te maken, moet je dan toch even Misschien wat vaker je Laten zien.
Pieter Duijs
Ja, ik moet je ook zeggen, Ik vind dat van marketing uitingen van thuisversie, echt dat echt helemaal geen probleem. Ik heb me vandaag nog Laten filmen door een zingend op verlies navidad in een witte bezorgbus. Ja.
Gerhard te Velde
Jij zon?
Spreker
OK.
Gerhard te Velde
Oké, dit willen we terugzien. Waar staat het? TikTok of zo.
Pieter Duijs
Wat je kan Facebook je het allemaal vinden dan dan zie je dat ik daar niet zo heel veel moeite ben, Maar het is nou Maar het maakt niet, Maar ik vind dat ook gewoon leuk en Ik denk.
Gerhard te Velde
Ja mooi.
Pieter Duijs
Want kijk, Wij hebben. Wij hebben een product dat In de kern niet. Het is gezond, Het is lekker, Het is goed, Maar het mag best wel gebracht worden met een glimlach. Weet je de? Wereld is zo serieus genoeg, houden we er wel even gewoon een. Je mag best wel een een grapje maken af en toe. Ja, en als dan.
Gerhard te Velde
Nou ja.
Pieter Duijs
De directeur ging het in. In de bus met Valleys Navidad. Zit ja heb ik daar ontzettend veel lol in. Ja, dus. En, dat vind ik. Ook wel tof aan ons merk. We kunnen daar best wel nog vrij in zijn en.
Gerhard te Velde
Wat nog Als je, Als je dat dan noemt, dan denk je aan. Aan aan Pieter Zwart van Coolblue, Ik bedoel.
Spreker
Ben je die?
Gerhard te Velde
Hij is ook de de chef, denk je dat die gast niks beters te doen heeft? Hij heeft ontzettende drukke dagen Als je Als je dat allemaal mag geloven, maar nog steeds wil, wil hij wel in die in die commercials zitten en er zit een hele grote dosis humor in. Natuurlijk dus dat dat.
Pieter Duijs
Dat zij op hun schaal dat echt? Heel goed aan het doen zijn, vind ik knap. En Dat is ook wel, denk ik. Zij verkopen ook gewoon. Ja, ik noem het niet doodsaai, Maar het is gewoon, Het is gewoon wat Het is. Ze maakt geen producten zelf, Het is gewoon dozen huizen. En ja, Als je dan toch op een vrouwtje nele vette manier, dat merk je in kan zetten en en ook wel een positieve associatie kan hebben met dat melk en zo vind ik het nog wel. Ik vind Instagram van de Hema vind ik ook fantastisch, kan ik ook echt hard om lachen en ik ja en Het is, Het is geen seconde dat ze daarmee iets verkopen, Maar dat je krijgt wel een positieve associatie met het merk. Ja, Als ik daar af en toe een paar keer goed vermeld moet staan dan vind ik dat wel goed.
Gerhard te Velde
Ja vrouwen schuiven ja ja. Ja ja mooi. Hè, wat zou je graag willen zeggen ten aanzien van de Van de share funding? Ben je nog op zoek naar extra? Bijdragers ja ja ja.
Pieter Duijs
Ons doel is wel om die. 700.000 vol te. Houden, waar ik ook wel. Zin in heb. En daar daarvoor staat zeker de deur en de gesprekken open om die te gaan doen kan ook direct Natuurlijk naar broccolibroccoli.eu is volgens mij officieel ook direct investeren, maar ja, ik sta hier met liefde te woord om om alle vragen te beantwoorden die.
Gerhard te Velde
Ja oké stel nog niet. Er zijn ja, dus stel een ondernemer die nu luistert denk ik van nou, Ik heb nog wel 1000 tje liggen. Waarom? Waarom zou die instappen?
Pieter Duijs
Nou, Ik denk voornamelijk Omdat Je moet geloven in een gezond en lekker avontuur. En in een. Gezonde winstgevende Hollandse toko, laat ik het zo. Maar even benoemen. En gewoon denkt ik, ik geloof hierin, Ik wil meegroeien. Ik geloof in dit verhaal. Ik geloof in In de ondernemer en het team. Dan moet je het gaan doen en ik geloof ook nog in dat dit toekomstvisie is. Maar ik denk dat dat. Ja redelijk bewezen is door alle ontwikkelingen die niet Alleen bij ons zijn, maar in In de hele markt. Toetreden Het is. Gewoon een groeimarkt. Maar buiten dat, dan moet je dat denk ik doen en Je moet niet doen Als je dat. Je denkt ik. Ga, binnen een jaar ga ik. Ik ben geen bitcoin, We zijn gewoon een gezonde Hollandse het ook wel. We gaan ook niet extreem groeien, We gaan gezond en goed groeien en met de gezond rendement. Is dat?
Gerhard te Velde
Denk ik en dan vanuit broccoli.eu. Of rechtstreeks naar jullie website of kunnen. Mensen jou via LinkedIn ook?
Pieter Duijs
Benaderen ja, dat vind ik het leukste, want. Dan hebben we ook nog mooie gesprekken.
Gerhard te Velde
Ja nou, wat wat mij aansprak, was dat jij zegt Van, Ik heb eigenlijk met Iedereen die geld ingelegd heb ik een gesprek gehad en ik dacht van een platform, ja, Het was allemaal anoniem enzo. Dat heeft ook zijn voordelen, want hè je, je kan gewoon het online in orde maken, maar eigenlijk combineer je het allebei, dus je werkt via een platform, maar je hebt wel met Iedereen ook een gesprek. Ja en dan kunnen Mensen ook al hun. Vragen stellen, ja kijk.
Pieter Duijs
Het grootste gedeelte van sheff In de campagne is vanuit onze eigen. Bezig gekomen dus vanuit mijn eigen klant, Mensen die ons ons verhaal gewoon hebben gehoord via de krant of podcast, of dat soort dingen. En ja. Dus die eerst of? Die hebben gelijk ons een e mailtje gestuurd of een LinkedIn bericht of die hebben mijn berichtje gestuurd van hé, Ik heb geïnvesteerd of die hadden we nog wat vragen ofzo. Of dat soort dingen hebben gewoon een mailtje gestuurd, dus dat zat en er zit ook een kleintje deeltje en die kwam via broccoli. Zelf en die. Ken ik niet? Natuurlijk, Dat is het vrijheid anonieme stuk en Er zijn ook Mensen die helemaal geen zin hebben om met mij te praten. Die. Denken joh die gast lekker. Lullen Dat is ook prima, Alleen ik vond het. Wel, zeker in je hebt een soort van reserverings fase daarvoor. Zelf heb ik Iedereen echt opgebeld en maar vooral vanuit dankbaarheid. Ik vind dat Ik denk dat Mensen het vertrouwen geven in je mag je ook best dankbaar zijn voor voor wat je krijgt. Ja. Ze, dus Dat is eigenlijk de voornaamste reden. Ja, en moet ook wel grappig. Ik had dus van tevoren heel veel vragen verwacht dat ik een apart e mailadres aangemaakt die investeren uit thuiswerk.nl 3 e mails op gekregen. Ja, dat dacht ik van nou, dat zal ik niet nodig geweest, maar ook meer van joh van hele simpele vraag. En dan dacht ik nou, Mensen gaan heel erg nee, maar Mensen geloven hoor. Echt heel erg in het verhaal. We hebben het ook. Wel goed uitgekristalliseerd, maar.
Gerhard te Velde
Het verhaal is zeer hoog.
Pieter Duijs
Ja, Dat is toch?
Gerhard te Velde
Mooi ja maar stel een ondernemer denkt van hé dat. Lijkt me wel een mooie manier om geld op te halen. Heb jij ook nog 1, 1 1 1 advies over share funding? Ik zeg van hè Als je share funding ga doen, doe dan dit wel en dit vooral niet.
Pieter Duijs
Ik denk dat je het vooral moet doen Als je echt een geloof hebt en een groot aantal Mensen in je omgeving in je of in je klantenbase community. Geef het woord waarin je echt vertrouwen hebt dat zij ook. Vertrouwen hebben in jou? Ik denk dat je een product moet hebben wat Mensen begrijpen of heel erg willen steunen zijn soms wel eens van die duurzaamheidsinitiatieven wat ik niet begrijp, maar waar ontzettend veel geld in wordt. Geïnvesteerd, dus Ik denk denk dat Ik denk dat je daar. Naast ook niet bang moet zijn om het verhaal te verkondigen en ook om je kwetsbaar op te stellen in. In die fase van dat ook sommige Mensen het niet doen. Want ja, Er zijn ook klanten bij ons die die die bestellen al 2,5 jaar en net zolang het zo niet bestaan. En die zeggen, ja, ik, ik ik, Ik kan het niet missen of dat soort dingen. Dat is ook helemaal goed. Weet je wel, dus wees daarin ook kwetsbare en denk niet dat je de wereld dat je. Ja weet ik veel dat je naar een raket op aan het ontwerpen bent ofzo, of sommige Mensen moeten.
Gerhard te Velde
Dat allemaal niet. Ga naar de groei dilemma’s. Pieter, Ik ga jou een aantal dilemma’s voorleggen. Je moet kiezen en nuanceren mag achteraf. En de eerste is, Ik ben goed in geld verdienen of Ik kan nog wel wat leren over geld.
Pieter Duijs
Het tweede.
Gerhard te Velde
Oké, elke dag een beetje beter worden of tevreden zijn met wie je bent.
Pieter Duijs
Elke dag een beetje beter?
Gerhard te Velde
Worden, Ik kan goed delegeren, of ik? Doe het liever zelf.
Pieter Duijs
Dat is mijn grootste leest, denk ik van het afgelopen jaar. Kies nu voor.
Gerhard te Velde
Een oké, Ik wil graag aardig gevonden worden of een stevig gesprek is voor mij geen enkel probleem. Twee, oké, een diner met familie of vrienden of een nieuwe klant binnen slepen of funder. Oké dus stekker ergens uittrekken of doorgaan tot het pijn.
Pieter Duijs
Ja, Het is een onmogelijke discussie. Want dan de stekker daar nog? Uit trekken ja.
Gerhard te Velde
Daarom is het dan een dilemma wat mij betreft een van de moeilijkste van Van het ondernemerschap van hoe lang ga je door en wanneer stop je dus? Ik snap de twijfel marktleider in Nederland of nieuwkomer in het buitenland.
Pieter Duijs
Absoluut het eerste, oké? Niemand eet het ontbijtje stamppot in Europa.
Gerhard te Velde
Een bloeiend familiebedrijf over 20 jaar of lekker snel verkopen.
Pieter Duijs
Bloeiend, familiebedrijf.
Gerhard te Velde
Oké, elke dag gezond eten, of? Af en toe een cheat day.
Pieter Duijs
Af en toe een ceja? Oké, want Ik weet dat Niemand dat van me verwacht, dus. Schrijf ik dat antwoord keer?
Gerhard te Velde
Oké, laatste vraag, een dagje extra werken of een dagje minder werken extra. Oké, nou, dan gaan we naar. De toelichting is nog één die eruit wil.
Pieter Duijs
Ik denk dat degene waar jij? Het meest van schrok was vinder. Of de die nee ja. Ja, denk dat dat een vrij naïeve. Logische keuze is toch? Ik denk dat het belangrijkste is. In het leven. Ja geld is vrij. Relevant tegenover diner met familie of vrienden?
Gerhard te Velde
Ja mooi grappig ja nee. De meeste ondernemers zeggen dan toch een nieuwe klant binnenslepen, zeg maar, maar jij gaat toch wel bewust voor je.
Pieter Duijs
Ja, Ik denk Als je vertrouwen genoeg hebt in je concept, dan moet je ook af en toe. Gewoon eens. Lekker uit eten. Met je vrienden of familie?
Gerhard te Velde
Mooi, We gaan nog een stukje reflectie doen op het ondernemerschap en dan gaan we richting de afsluiting alweer, want er zitten tegen het uur aan tijd vliegt, maar waar we het sowieso even even over gaan hebben, is leiderschap, want daarin heb je Natuurlijk al moeten groeien. Want ja, je begint gewoon met een bedrijf, maar ineens heb je 50 Mensen. En in het bijzonder het werken met jonge Mensen. Daar heb jij wat inzichten over opgedaan. Ik denk dat het best wel ik hoor, daar laat ik het zo zeggen. Andere ondernemers ook wel over klagen van ja. Die jonge Mensen, die willen niet meer knallen, maar Misschien wil je daar iets over vertellen over hoe jij dan toch Mensen meekrijgt. Wat zijn je inzichten over ik?
Pieter Duijs
Nou ben ik hier zelf ook wel wat wat verbazing over over. Vooral wat oudere ondernemers en Ik denk dat het grootste ding is wat je kan doen, is daadwerkelijk een voorbeeld vormen. Ik denk dat van het klassie laat ik even de generatie van mijn vader noemen, nog wat generaties daaronder. Die zijn toch allemaal opgegroeid met Je moet de directeur dat hangen heel duidelijk. Je moet dit doen en de generatie die er aankomt die nu jong professional aan het woord is of net over studeert. Die wil toch vaak het doel van iets horen. Ja, maar Waarom dan die zijn en dat kan je heel erg interpreteren als wijs, neuszuiger, Wijsneus Erig. Weet niet wat het hoort? Ja of je wil het interpreteren als. Ja Mensen eigenlijk lui en die hebben gewoon een hekel aan dingen die niet nodig zijn, dus vragen zich af, hoezo zou je dit doen? En Als je dan het antwoord geeft, ja, nou, Dit is de reden. Maar als dit Als het doel dikke, dikke dik, dan wordt het gedaan en Dat is een, dus maak het gewoon logisch maakt het symbool, heb een duidelijke visie voor ogen voor die gasten of of meiden en twee is dat het het voorbeeld zijn. Ik ben zelf 32 ik mijn leeftijd heb ik mee in directeur zijn om het zo te zeggen. Ook daarover gesproken. Ik noem mezelf daarin ook nooit directeur. Ik ben gewoon een collega van Iedereen, want Ik heb hun harder nodig, dan zijn mij. En zo maken wij, zo maak ik eigenlijk. Ik maak voor Iedereen probeer ik een rol te creëren waarin je zij kunnen leren voor mij en ik hun help niet Alleen met hun werk, maar ook in hun algemeen leven. Ik denk dat een uitdaging voor veel jonge jonge jongens en meiden vooral is dat ze heel snel denken of om hen heen zien dat hun iemand heb Instagram miljonair is geworden in 1,5 jaar. En Als je in laat zien dat dat gewoon best wel dat daar heel veel hard werken en heel veel Energy en dat soort dingen in gaat. En dat je. Dat je niet Alleen met de mooie dingen die je van buiten ziet op Instagram, Maar dat. Het echt ontzettend hard werken. Is Als je dat in laat zien en Mensen daarin meeneemt en dat verhaal en ook voor hen een soort van. Verjaardags materiaal noemde ik dat zoveel tijd op sollicitaties is dat Mensen op hun eigen verjaardag bij vrienden of om mijn tante en als Mensen dan zeggen waar werk je en ze binnen begin dan glunderen, want ik werk bij thuis vers en ik. We zijn hier mee bezig en dit zijn onze doelen en We zijn Nederland aan het veroveren. Dan doe je denk ik iets goed en en dat hele stukje daarin is gewoon een voorbeeld zijn en gewoon met Mensen praten en niet van Je moet dit doen en We gaan met zijn. Allen dit doen? Ja.
Gerhard te Velde
En, heb je daar een bepaalde structuur aangegeven of zo van waarbij elke maand een meeting met het hele team of of is dit meer In de In de de day to day onderling in gesprek of zo? Hoe, hoe ziet dat?
Pieter Duijs
Eruit, Ik denk dat in een start UPS. Zijn Natuurlijk niet. Altijd tijd voor de Monthly Development dingen en. Evaluatiegesprekken jongen dat schitterend doen.
Gerhard te Velde
Heb je daar ook een beetje een broertje dood aan, zeg maar of.
Pieter Duijs
Ja, Ik heb altijd een beetje hekel aan al. Die tenminste ik. Vind het goed hoor, dus Ik heb ook.
Gerhard te Velde
Jij bent wel, jij hebt ook in een studie bank gezeten, dus je bent. Niet vies van. Een boek, zeg maar, maar wat heb je? Tegen die scaling Up achteren noem ik het maar even.
Pieter Duijs
Er zit een hele goede gedachte achter, Alleen moeten al die dingen niet ten koste gaan van wat er. Daadwerkelijk moet gebeuren op een dag. Ik vind het soms een beetje een overkill aan managementtheorieën en skills. Uiteindelijk gaat het gewoon om Mensen en Als je daar gewoon eerlijk gesprek maar voelt, of je dat nou In de. Auto naar je? Werk toe doet of in in tijdens een borrel of dat soort dingen in. Op die moment kan je heel veel Mensen eigenlijk. In korte tijd. Heel veel bijbrengen. Plaats van dat dat allemaal op een. Op een gestrekte répété moet zijn en Misschien ben ik daar ook te nuchter voor. En dan? Er zijn ook wel Mensen bij mij op mijn kantoor en om ons heen die. Mij hier af en toe ook wel eens. De papieren kan van dit soort dingen Laten zien en Dat is ook goed dus ook, want dat Dat is ook een ding en Dat is ook kwetsbaarheid als jonge ondernemer. Ja, ik doe het ook wel voor het eerst. Ja, althans, Ik heb ook nog geen. Dit is ook niet mijn tweede thuisversie of maaltijden bedrijf, dus je daar ben ik ook eerlijk in sommige antwoorden weet ik niet. Want Ik ben hier ook maar voor het eerst.
Gerhard te Velde
Ja ja.
Pieter Duijs
En, Ik heb als jongens rondlopen die er een half jaar korter zijn dan. Ik nou ja.
Spreker
Van, wie wil ik?
Pieter Duijs
Dan om dus en wees daar ook kwetsbaar in. Wees daar eerlijk in we. Doen het met zijn allen. En ja, en? Wees er ook open voor Als je als eigenaar af en toe gewoon zei Van een discussie ongekend hard aan het verliezen bent. Nou, dan weet je in ieder geval dat je met. Eagan Mensen te maken? Hebt, ja, Ik denk dat dat.
Gerhard te Velde
Ja ja.
Pieter Duijs
Mijn grootste tip is, wees open, wees eerlijk en durf jezelf ook. Kwetsbaar op te staan? Ja.
Gerhard te Velde
Zijn er Mensen om je heen waar je veel aan gehad hebt qua ondernemerschap. Wat zijn jouw, wie zijn jouw mentoren geweest?
Pieter Duijs
Nou, Ik denk. Logischerwijs dat Natuurlijk eerder vertelde, is dat mijn familie In de druk, maar dan merk je wel op een gegeven moment dat je een. En 1,5 jaar twee jaar gaan we ben ik een ander spel gaan spelen, nationale spel, online spel en Natuurlijk de. Kaas niet meer van gegeten hebben? Ja, vinden ze ook.
Gerhard te Velde
Prima, maar is er een van die ooms of zo of is Het was het vooral je vader of zo? Aan wie heb je het meest gehad dan? Ja. Volgende verzet, wat was dan zijn beste les? Denk je ja.
Pieter Duijs
Klant is koning oké en vergeet nooit een product.
Gerhard te Velde
Waarom zei hij dat? Waarom is?
Pieter Duijs
Het zo belangrijk nou, Ik denk dat. Waarom hij bestaat en anderen zijn afgevallen, is Omdat hij altijd het beste product heeft gehad en dat hij echt altijd kijkt en en verpakkingen en dat soort dingen waren vrijer en. Want Als ik nooit geld gegeven aan aan aan een nieuwe of zo weet je wel, want daar houdt gewoon. De beste spullen. Dus Dat is een en twee. Je kan ook wel eens wat teruggeven aan klanten aan klanten, dus doe eens wat extra’s erbij. Weet je wel, Je moet die klanten dankbaar. Zijn dat je? Bestaat, want Het is ook zo, dus Ik ben. Ook eens zo’n funding met twee en. Ook mijn hele bedrijven? Gaat eigenlijk vanwege klant, dus ja, Ik ben ook dankbaar dat ik, dus Ik denk dat dat mijn beste lessen zijn vanuit hem. En dan val ik ook regelmatig terug. Ja. En, Ik denk dat de lessen over hoe bedrijf je een bouw, een bedrijfje bouw je een bedrijf zo met de groei potentie als dat Wij hebben. En hoe ga je landelijk te werken? En hoe doe je het met de chef funding? En ja, Dat is een telefoonnummer van een goede notaris. Dat zijn toch wel een beetje mijn vrienden uit Amsterdam. Ja, zoals ik net vertelde Als ik ga SK. Wil je dan? Zit er daar van 15, zit er daar 14 ondernemers dus ja, dus dan ja, Ik heb heel wat handeltjes besproken.
Gerhard te Velde
Zeg maar ja, grappig mooi is er nog een ding waar je aan werkt als ondernemer waarvan je zegt Van hé dat. Dat moet nog om de knie krijgen. Ik, ik vraag het ook een beetje, je hebt zeg maar je kan van 1, 6 en 7 maken met heel veel moeite. Of je kan gewoon denk ik ja, **** it ik. Doe dat niet ik, ik delegeer het of ik, ik stop er gewoon helemaal mee. Maar je kan ook van 1 9 10 maken van een 8,5 9,5 zeg maar. Dus Als je een beetje uitzoomt nou ja naar jezelf kijkt van. Berk je dan liever aan een zwak punt of aan een sterk punt. En welke zou je dan als eerste onder handen willen nemen?
Pieter Duijs
Nou ik, Als je zulke groei stulpen als ons meemaakt Als de afgelopen 2,5 jaar, dan kom je ook wel achter wat je eigenlijk niet te zijn.
Gerhard te Velde
Hoe, hoe kwam je daar achter? Heb je wel eens randje burn out gezeten ofzo, of dat je?
Pieter Duijs
Nou, nee, kijk In de burn out is In de West Friesland een. Beetje aan het.
Gerhard te Velde
Bestaat daar niet zo, Maar dat is wel precies waar we het over hebben. Dus wil je dat toch eens delen?
Pieter Duijs
Nou ja. Ik bedoel het stukje binnen uit de. Varken mijn eigen limieten.
Gerhard te Velde
Ja Dat is.
Pieter Duijs
Nou, kijk wat waar bij ons, waar het bij mij vooral om gaat, is dat je je je bent als. Als start up ondernemer moet je eigenlijk op alle onderdelen vlammen en ik merkte dat Ik kan een. Heel goed bedrijf. Groeien en verder brengen een team goed motiveren en dat zijn echt bijvoorbeeld mijn sterkste punten. Maar ik ben niet het persoon die de punten en de komma ’s in efficiency van onze inpak afdeling gaat. Brengen, zeg maar. Dus ook al vind ik dat wel tof, het boeit me net niet. Interesseert me.
Gerhard te Velde
Operational Excellence zeg maar van het Stickertje moet linksboven niet rechtsboven voordat.
Pieter Duijs
Ja, weet je wel en Ik ben toch dat daar ben ik te te groot denkende al voor, dus ik sta ik sla die stappen in. Mijn hoofd al over dat? Dat, Dat is helemaal niet erg, maar dan moet je wel ook beseffen van jezelf dat Als ik dat ga doen, dan die stappen gewoon nog niet zo goed worden genomen als dat het eigenlijk wat dus. Dat is ook wel. Ja? Daar hebben we nu. Ook echt iemand voor aan?
Gerhard te Velde
Genomen wat voor rol heeft die persoon om wat voor functie is dat?
Pieter Duijs
Ja eigenlijk heeft diegene echt directeurs.
Gerhard te Velde
Rol soort operationeel directeur.
Pieter Duijs
Of zo of ja nou, die beheert eigenlijk, of ja, ja, eigenlijk in algemeen directeur.
Gerhard te Velde
Als mijn. Oké interessant.
Pieter Duijs
Ja en en Natuurlijk marketing valt daar niet onder, zeg maar, maar eigenlijk het hele team valt daaronder, ook Omdat ik. Ik kan dat team ook motiveren, maar gewoon echt op de punten en de komma ’s en op vakantie. Lagen en, hoe laat kom je aan en inchecken in dat systeem?
Gerhard te Velde
Luisterend oor bieden ook Misschien.
Pieter Duijs
Ja dat, dat heb ik wel dat dat doe ik dan met liefde en dat moet ook logischerwijze in zouden dat ook, Maar ik vind het wel goed om daar een, daar ben ik zelf tegenaan gelopen van. Oké, dit kan ik niet.
Gerhard te Velde
Kan je dat ook, oké?
Pieter Duijs
Zo goed als. Dat ik zou willen, dus Laten we dat, Laten we hier iemand voor aannemen, zodat. Ik eigenlijk kan vlammen op de onderdelen waar ik echt goed in ben en Ik kan zijn rol wel doen, maar dan wordt. Het nooit zo. Goed als dat.
Gerhard te Velde
Ik, het zou willen doen. Ja, We gaan naar de laatste vraag en die stel ik dan al mijn gasten en Het gaat over je beste ondernemers les en mijn vraag is, stel dat iemand geluisterd heeft tot het eind en hij of zij mag alles vergeten, dus je vergeet alles wat er gezegd is. Welk ene ding hoop je dat Mensen dan toch meenemen als les voor de toekomst?
Pieter Duijs
Vergelijk Niemand met jezelf? Ik denk dat dat de grootste is. Mijn grootste les en Ik denk dat. Heel veel Mensen dat in zowel privé als in zakelijke. Daar heel veel in kunnen hebben, waardoor we denk ik een stuk later naar elkaar. Mooi mooi zeggen.
Gerhard te Velde
Dankjewel Pieter.