Aflevering 268 – Op eigen kracht naar 100 medewerkers in dienst groeien: Roy van den Broek van Rentman over de kracht van bootstrapping

Luister direct naar deze podcast

Bekijk deze podcast

Introductie van deze gast

Roy van den Broek van Rentman is toch wel een fenomeen. Op zijn 12e stond hij als DJ op feestjes. Op zijn 17e begon hij te ondernemen met drive-in shows en de verhuur van licht en geluid.

Om daar echt in door te gaan was niet zijn ambitie. In 2014 zette Roy daarom een briljante stap: hij begon met het bouwen van software voor het verhuren van licht en geluid. In eerste instantie om zijn eigen probleem op te lossen. En die software ging Roy ook aan anderen verkopen. En daarna is het hard gegaan.

In 10 jaar tijd bootstrapte Roy het bedrijf naar 100 medewerkers en 250K gebruikers in 100 landen. En recent heeft Rentman 20 miljoen groei geld opgehaald om verder op te schalen.

In deze aflevering

  • Introductie van Roy van den Broek en de start van zijn onderneming, Rentman.
  • Snelle groei van Rentman en de beslissing om groeigeld op te halen.
  • Persoonlijke achtergrond van Roy, inclusief zijn vroege ondernemersactiviteiten.
  • Roy’s opvoeding en hoe dit zijn ondernemerschap heeft beïnvloed.
  • Persoonlijk leven en relatiestatus van Roy.
  • Roy’s beste eigenschappen en de keerzijde daarvan.
  • De stap van Roy buiten zijn comfortzone om deel te nemen aan de podcast.
  • Hobby’s en vrijetijdsbesteding van Roy.
  • Roy’s life hack en productiviteitstip.
  • Begin van Roy’s ondernemerschap en de uitdagingen die hij onderweg tegenkwam.
  • Ontwikkeling van software voor de evenementenindustrie en de impact van cloudtechnologie.
  • Unieke aspecten van Rentman’s software en hoe dit de evenementenbranche bedient.
  • Pricing strategie en bedrijfsgroei.
  • Het belang van zelfontwikkeling en leren van fouten in ondernemerschap.
  • Groei en structuur van Rentman, inclusief internationale expansie.
  • De individuele bijdrage van Roy en de rol van teamleden binnen het bedrijf.
  • Implementatie van het Scaling Up-framework binnen Rentman.
  • Financiële gezondheid van Rentman en de strategie voor winstgevendheid.
  • Ambities van Roy voor de toekomst van Rentman.
  • Beslissing om groeigeld op te halen en de impact daarvan op het bedrijf.
  • Overwegingen bij het kiezen tussen bootstrappen en het aantrekken van groeigeld.
  • De rol van geld in ondernemerschap en het maximaliseren van impact.
  • Leiderschapsontwikkeling en de evolutie van Roy’s rol binnen het bedrijf.
  • Roy’s visie op leiderschap en het belang van duidelijke richting en facilitering binnen het team.
  • Kernwaarden en hun belang in de bedrijfscultuur van Rentman.
  • Roy’s advies voor ondernemers: Focus op wat je leuk vindt en op intrinsieke motivatie.

Shownotes

Zelf een podcast starten? 🎙️

Wil je zelf ook een podcast starten? Gerhard is eigenaar van Ear Ear, een podcast agency die jou kan helpen om een hoogwaardige podcast te maken. Neem contact op met Gerhard. 🚀

Adverteren? 📢

Wil je adverteren bij Groeivoer? Stuur een e-mail naar info@groeivoer.nl en we gaan graag met jou in gesprek.

Join onze community! 🌐

Op de hoogte blijven? Sluit je dan aan bij onze Whatsapp community: https://chat.whatsapp.com/D4W6aegCJ4gLMUjL8LiHdM 

Of volg ons Telegram kanaal: https://t.me/groeivoer 

De beste lessen in jouw mail? 📧

Mail naar info@groeivoer.nl en ontvang een cheat sheet met de 10 beste lessen van 250 groeiondernemers. 

Laat een review achter! 🌟

Blij met deze podcast? Laat een review achter op Spotify, Apple Podcast of Google. 👍

Volg ons! 🚀

Voeg Gerhard toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gerhardvelde/ 

Volg Groeivoer op LinkedIn: https://nl.linkedin.com/company/groeivoer 

Volg Groeivoer op Instagram: https://www.instagram.com/groeivoer_podcast/ 

Volg Groeivoer op TikTok https://www.tiktok.com/@groeivoerpodcast 

Volg Groeivoer op X: https://twitter.com/groeivoer 

Onze partners 🤝

Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Teamleader, het perfecte all-in-one softwarepakket voor het MKB. Probeer Teamleader vandaag nog uit: https://signup.focus.teamleader.eu 

De makers 🎙️

Deze podcast werd gemaakt met hulp van: Podcast-Lab.nl en De Podcast Jungle. 

Dankjewel Nico en Frank voor jullie hulp! 🙌

Transcriptie van dit interview

00:00:00 Roy van den Broek – Rentman

Als ondernemer ben jij niet het product aan het bouwen of de machine aan het bouwen, maar je bouwt eigenlijk de machine die de machine bouwt. Sowieso valt me op dat jij heel analytisch bent. Ik zie de matrix voor me, dus dat jij zo naar die naar die realiteit kijkt. Wat een heel schaalbaar busmodel. En dan zijn er gewoon heel veel investeerders die graag willen investeren in een bedrijf zoals wij. Dat zoals wij dat hadden.

00:00:23 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Welkom bij groeivoer mijn gast vandaag is Roy Van den Broek van Rentman al. Op zijn 12e stond hij als dj op feestjes te draaien. Op zijn 17e begon hij echt te ondernemen, want toen had hij een busje en hij deed drive in shows. Hij verhuurde licht en geluid, maar ja, om daar nou echt in door te gaan. Dat was niet zijn ambitie. Hij wilde meer en Daarom zette Roy in 2014 een briljante stap. Hij begon met het bouwen van software voor het verhuren van licht en geluid in eerste instantie om zijn eigen probleem op te lossen, Maar het bleek al snel.

00:00:56 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ook problemen van anderen op te lossen en zo ging Roy ook soft.

00:01:00 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Aan andere bedrijven is kopen en daarna is het hard gegaan, want in 10 jaar tijd boots trapte Roy het bedrijf na 100 medewerkers, 250.000 gebruikers in 100 landen. En toen werd het tijd voor groeigeld, want recent heeft rentman 20 miljoen groeigeld opgehaald om verder op te schalen over de grens naar Roy indrukwekkend verhaal nu al van harte welkom bij de podcast.

00:01:24 Roy van den Broek

Dankjewel leuk om hier te zijn. Ja.

00:01:27 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Thuiswedstrijd voor jou?

00:01:28 Roy van den Broek

Utrecht ja, ik kom niet om de hoek, vaak niet.

00:01:29 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Te fietsen superleuk mooi ook dat we in Utrecht ook zulke toffe.

00:01:34 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ondernemersverhalen hebben en voor we daar in gaan duiken, wil ik jou eerst wat beter persoonlijk leren Kenne?

00:01:41 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Waar mijn geboren.

00:01:42 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

En in welk jaar?

00:01:43 Roy van den Broek

Was dat Ik ben geboren in Heeze onder Eindhoven en Dat was in 1988, dus Ik ben nu.

00:01:48 Roy van den Broek

35 oké.

00:01:50 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Wat is de beste?

00:01:51 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Les die je van huis uit meegekregen hebt.

00:01:55 Roy van den Broek

Ja, Ik denk dat hij best comfortabel.

00:01:56 Roy van den Broek

Ben opgegroeid, maar.

00:01:58 Roy van den Broek

Mijn vader had een goede baan bij ASML, die was daar, die heeft echt een techniek.

00:02:01 Roy van den Broek

Jan en alles was thuis gewoon geregeld en ze lieten mij denk ik heel erg z’n gang gaan en Ik heb heel, heel erg alle fouten zelf mogen maken. Dus dus Als ik bijvoorbeeld op het schoolplein dacht, Ik ga nu. Ik had een van de eersten, de Napster met met met een internetverbinding voor Iedereen P drietjes downloaden en dan stond ik dus CD tjes te te dealen op het schoolplein met met en. Mijn ouders hebben ook gestimuleerd en zeggen, nou, je komt er heel veel achter wat wat hier misgaat en zo zeg maar nooit echt heel erg belerend zijn, nooit zo belerend.

00:02:28 Roy van den Broek

Geweest en Dat is denk heel erg fijn, mooi.

00:02:32 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ben je zelf verliefd, verloofd, getrouwd of iets anders?

00:02:35 Roy van den Broek

Ik ben verliefd en.

00:02:36 Roy van den Broek

Ik woon hier Samen in Utrecht.

00:02:38 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja nog geen kindjes, nee om weer wijze levenslessen door.

00:02:42 Roy van den Broek

Te geven, Daarom zit ik hier nu.

00:02:45 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Precies, wat is je beste eigenschap en wat is de keerzijde daarvan?

00:02:51 Roy van den Broek

Ik denk mijn beste eigenschap is dat ik dat ik alles heel goed probeer te te begrijpen.

00:02:59 Roy van den Broek

En wat is de keerzijde daarvan? Ja, dat dat kost soms veel tijd en Ik denk dat je daardoor Misschien ook.

00:03:05 Roy van den Broek

Niet makkelijk iets doorgeeft aan iemand anders had ik het zelf niet.

00:03:08 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Echt begrijp heb jij ook irritante eigenschappen, maar jou het team leiden of via partner Misschien net tegenaan loopt?

00:03:14 Roy van den Broek

Ja, Ik denk Ik denk dat ik slecht ben in in het uitspreken van waardering en dat ik soms ook dingen Misschien zelfsprekend vind waar iemand toch best wel hard voor gewerkt heeft en die eigenlijk helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn. En en ik moet er echt op letten om dat om dat.

00:03:29 Roy van den Broek

Ja om om dat uit te spreken en daar iets mee te doen, want dat dat.

00:03:31 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Dat, dat wordt anders vervelend. Ja, geef jezelf eens een compliment.

00:03:37 Roy van den Broek

Nou, ik zit nu in een podcast studio. Ik wil dat best ver voor.

00:03:39 Roy van den Broek

Bij comfortzone zit.

00:03:40 Roy van den Broek

Dus dat ja dat Dat is op zich.

00:03:43 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Een mooie stap ja tof vind je daagt jezelf uit? Ja, je bent nog niet heel veel te gast geweest wat eigenlijk bijzonder is, want Er zijn Mensen met veel kleinere bedrijven of die minder bereikt hebben en die die alle podcasts van Nederland af aflopen. Maar jij hebt uniek verhaal, echt heel tof dat je dat wil delen.

00:04:00 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Hier nog even wat meer over jou. Wat doe je Als je niet aan het werk bent?

00:04:05 Roy van den Broek

Ik vind het leuk om dingen te bouwen en dus Ik heb een tijdje altijd in mijn huis verbouwd. Het hele Huis ook echt verbouwd, garages gebouwd, dat soort dingen, Maar dat Dat is nu allemaal wel een beetje klaar. Dus als een door iemand een klusje heeft, dan dan laat ik mijn auto in bed.

00:04:16 Roy van den Broek

Maar we hebben gereedschap, dan ga ik er helemaal maar.

00:04:18 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Waar komt al die Energy vandaan? Wat er zeiden? Maar ja.

00:04:20 Roy van den Broek

Ja dat, dat weet ik ook niet, maar en nu dat nu dat al een beetje klaar is, ben ik begonnen met drummen en en kitesurfen. Dat zijn twee dingen waar ik nu wat vrije tijd probeer.

00:04:30 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Te stoppen, ja, want je bent altijd met dat hoofd bezig tenminste dat ervaar ik zelf in het ondernemen. Je bent altijd die puzzel aan het leggen en hoe kan ik het beter doen, sneller en succesvoller.

00:04:40 Roy van den Broek

Dus ik zoek ook altijd een beetje van. Ja hoe, hoe kom jij tot rust? Wat wat doe je om? Zeg maar even uit die sleur te stappen. Ja, Het is toch weer altijd op de een of andere manier wel iets creëren of iets iets iets maken of van een hobby dan toch weer ja vaak wel weer daar, daar geldt ermee weer te te te te te verdienen of daar iets omheen te bouwen dat er dat er weer iets staat. Gewoon leuk, dat zit in mijn, dat doe ik graag, Dat is wie je bent, wat is jouw beste Life hack of productiviteits tip, bijvoorbeeld over ja hoe je tijdmanagement of.

00:05:11 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Nou iets in die in die categ.

00:05:13 Roy van den Broek

Nou, Ik denk dat Misschien de super cliché en Misschien is. Het denken Mensen ook dat het niet toepasbaar, Maar ik denk dat Je moet zorgen dat je dat je doet wat je leuk vindt en zeg maar Als je dingen doet die je leuk vindt en die je Energy geven, dan dan gaat het ook vanzelf. En dan.

00:05:27 Roy van den Broek

Dan ga.

00:05:27 Roy van den Broek

Je ook, dan heb je ook geen lifehack nodig en Je moet dadelijk denken, nou Als ik iets aan het doen ben wat ik niet zo makkelijk gaat, vind ik het wel leuk. Wil ik het wel doen, want wat niet is, kan je dan.

00:05:38 Roy van den Broek

Aan iemand anders geven?

00:05:39 Roy van den Broek

Zoals jij kan focussen op de dingen die wel Energy geven dat, dat probeer ik je.

00:05:43 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Altijd te doen? Ja, en om nog iets concreter te maken, dan zou je bijvoorbeeld je agenda kunnen openen. Ik ik werk met Google, agenda ik open mijn agenda en dan ga ik elke afspraak even af en dan kijk ik van, vind ik het leuk of niet? Krijg je Energy van? Ja, Waarom doe ik zo niet?

00:05:55 Roy van den Broek

Waarom doe ik het dan niet? Ja, nou ja, Als je nou, Het is vooral eigenlijk Als ik merk hè? Ik ben nu iets aan doen en het lukt niet ik nou is het wel?

00:06:00 Roy van den Broek

Echt belangrijk dat ik het?

00:06:01 Roy van den Broek

Doe of of zou.

00:06:02 Roy van den Broek

Er iemand anders In de organisatie zijn of Misschien die dat veel beter kan, of.

00:06:06 Roy van den Broek

Nou hier op zijn minst niet erg vindt ja.

00:06:09 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja, ja, het staat een beetje haaks op. Soms moet je even doorzetten en even op je tanden bijten en 10.000 uur maken om ergens geniaal in te worden.

00:06:19 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Want je hebt Natuurlijk vast niet Alleen maar gedaan wat je leuk vond in die die 10 jaar boodschappen.

00:06:23 Roy van den Broek

Nee maar.

00:06:25 Roy van den Broek

Je kan ook niet alles doen, en.

00:06:28 Roy van den Broek

Je kan niet in alles geniaal worden en zorgen dat je geniaal wordt In de dingen die je toch wel leuk.

00:06:32 Roy van den Broek

Vindt, want dat scheelt de helft. Ja.

00:06:35 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Mooi laatste vraag van het persoonlijke vragenvuur, wat is jouw beste grap of is er nog iets waar jij nog steeds keihard om kan lachen Als je.

00:06:43 Roy van den Broek

Eraan terugdenkt ik ik nog, Maar ik ben echt van een hele flauwe saaie woordgrappen.

00:06:49 Roy van den Broek

Wat fantastisch Lowlands rond te lopen en Iedereen te vragen, wat is wat? Is lievelingsfruit van een giraffe? Nou, Dat is dus een een hectare ine. Ja, Ik ben zelf hilarisch dat dit eigenlijk verder Niemand anders.

00:07:01 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Mooi Ik ben.

00:07:02 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Benieuwd hoeveel luisteraars lachen, Maar ik hoop toch dat er een glimlach is op gekropen. Dus dankjewel dan even over je bedrijf en we proberen een soort vragenvuur snel overview te krijgen. Van ja, wat is er allemaal gebeurd de afgelopen tijd voordat we straks in het hoofdonderwerp duiken? Boots trappen hebben we opgeschreven.

00:07:23 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Eerste vraag, sinds wanneer ben je ondernemer?

00:07:25 Roy van den Broek

Ik heb eigenlijk nooit voor een baas gewerkt en Ik heb dus wat je ook een intro ze uit mijn 17e had ik een een deejay bedrijfje waar ik zelf eerst een dj was, vervolgens ook djs ben gaan verhuren.

00:07:35 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja hoe zag werkdag een van Ramon eruit.

00:07:38 Roy van den Broek

Nou, Het is, Het is een beetje in elkaar overgelopen, hè, dus dus Ik had een misdrijf. Wat ben ik uiteindelijk? Dus ligt een geluidsrecorder en de de logistieke puzzel en vooral het maken van offertes. Dat was, Dat was uitdagend en dacht nou, laat ik wel een beetje dat ik naar software maken.

00:07:52 Roy van den Broek

Om het makkelijker te maken dat ik gewoon inderdaad de dingen bij mekaar sleep op een knopje drukt en bij.

00:07:55 Roy van den Broek

Een eruit komt?

00:07:58 Roy van den Broek

En die software die ben ik gewoon gaan verko.

00:08:01 Roy van den Broek

Dus Ik denk de eerste dag Als je Als je terugkijkt, was de eerste dag van remmen was namelijk het moment dat ik gewoon die die software ben gaan maken. Maar dat was toen helemaal niet met de ambitie om daar een groot.

00:08:10 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Softwarebedrijf van te maken, Maar dat was waar, was dat zeg maar, want je zit er nu op de drift in Utrecht. Een mooi en mooi historisch pand. Maar was dat gewoon op jouw zolderkamertje of zo was het ja interessant.

00:08:19 Roy van den Broek

Ja studentenkamer absoluut ja ja ja ja en ook. Ik heb heel veel gewoon In de auto gewerkt of tijdens de klusjes. Als ik best wel veel wachten Natuurlijk als als geluidsman, Als je als een als een loopje is.

00:08:30 Roy van den Broek

En dan had ik al wat aan?

00:08:31 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Het hobby op mijn laptop, ja, Misschien ook even de link leggen naar je studie, want je hebt computer Science gedaan de universiteit.

00:08:37 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Utrecht ook afgemaakt, toch?

00:08:39 Roy van den Broek

Nee niet helemaal.

00:08:40 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Nee is toch goed gekomen met je, maar daar. Daar zit Natuurlijk ook een van jouw jouw key competenties, zeg Maar het het kunnen programmeren, dus jij was ook echt zelf code aanschrijven of zo? Hoe moet ik?

00:08:51 Roy van den Broek

Dat zien ja, Ik heb ook vroeger een website gemaakt voor bedrijven computers in elkaar gezet. Toen ik, Toen ik 15, 16 was Toen ik heel jong was, dus die kon hem wat programmeren en ja, eigenlijk gewoon echt de eerste versie zelfgemaakt met als doel om zelf.

00:09:05 Roy van den Broek

Een offerte van mijn eigen bedrijf te kunnen maken op een makkelijkere manier dan dat we daarvoor deden. Ja, interessant Misschien even naar naar rentman. Want welk probleem lost jouw bedrijf op en hoe? En volgens mij zijn er meerdere problemen, want je hebt eigenlijk een soort van business units of wij maken de kast producten maar, Maar we maken wel echt business software voor evenementen, leveranciers en en hoe je dat hoe je dat moet zien is dat Als je een evenement hebt, maar bijvoorbeeld een videoproductie of of 1 1 1 reclame opname je begint er met een leeg veld of een leeg hal en dan komen allerlei verschillende leveranciers die komen daar.

00:09:21 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Voor meer dan twee keer, ja?

00:09:37 Roy van den Broek

Die hal aankleden op dat veld daar spullen neer brengen om dat evenement mogelijk te maken.

00:09:41 Roy van den Broek

Zijn lichting geluidsmuur dus de aggregaten, de tenten, de catering en dat dat loopt echt op 100 en leveranciers per evenement en. Wij maken een een aantal producten om hun bedrijf makkelijker te makkelijker het te te runnen, moet je denken aan de personeelsplanning aan de materiaal, planning aan het maken van ons vertus is echt business software voor de de evenementen en de media.

00:10:02 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ook ja bestond dus blijkbaar nog niet. Of zo was het er al wat hoe, hoe zit?

00:10:07 Roy van den Broek

Dat nou, Ik had het geluk dat zeker toen wij begonnen toen was dat de opkomst van de cloud en daar was nog helemaal niks.

00:10:12 Roy van den Broek

En op de komst van wat van de cloud. Sorry, iemand onderhoud een online software.

00:10:15 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja oké ja.

00:10:17 Roy van den Broek

En en in die hoek was nog helemaal niks en er waren wel een aantal grote wat we nu noemen. On premise of meer.

00:10:24 Roy van den Broek

Legacy oplossingen, maar die waren heel erg gericht op grote bedrijven en zeker die die licht en geluid verhuur wereld bestond gewoon wat meer smmb wat kleinere bedrijven. En we dachten nou of ik dacht, laat ik daar iets voor gemaakt, want.

00:10:37 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Daar was er niks voor. Ja, toen je begon, hoe ver keek je toen vooruit?

00:10:43 Roy van den Broek

Nou, Het is nu makkelijk zeggen van nou, We hebben het elke dag een groot bedrijf zou worden, Maar dat helemaal niet het geval. Het was altijd mijn gewoon stapje voor stapje jaar voor jaar van oké, We hebben dit, dit heb ik voor mezelf gemaakt. Oh, dat kan ik gaan verkopen. Laten we kijken of dat die bedrijven kunnen gaan verkopen, dat dat lukt. Oh, Dat is wel leuk, maar wat is dan, wat is dan de volgende stap? Dus Dat was nooit een hele grote visie en vrij praktische manier van dat bedrijf.

00:11:05 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Groeien in het begin pricing, hoe heb je dat?

00:11:11 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Want Het was wel duidelijk voor jou van oké, Ik ga, dit wordt een business. Het wordt niet een hobby, Maar het wordt een business wat geld mee verdienen. Er moeten een goed prijskaartje aan.

00:11:15 Roy van den Broek

Ja nee ga nu.

00:11:19 Roy van den Broek

Hangen, zo doe ik dat bepaald. Als we dit goed willen doen, dan is dat.

00:11:24 Roy van den Broek

Is dat een hele grote opgave, dus dat dat, dat kunnen we Alleen maar gaan doen door dit door dit groot te maken.

00:11:32 Roy van den Broek

Ja dus dus altijd wel meteen bewust geweest over over die prijs, Maar ik volgens mij de eerste prijs heb ik gewoon onder de douche bedacht, dacht ik nou wat wat zou ik willen betalen Als ik zo’n bedrijf was? Nou, Laten we beginnen met de infra. Was dat?

00:11:44 Roy van den Broek

75.

00:11:45 Roy van den Broek

Euro voor die software. En nou en dan ga je dat salesgesprek in en.

00:11:49 Roy van den Broek

Dan merk.

00:11:49 Roy van den Broek

Je, oh nou, dat vind dat vind ik.

00:11:50 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Per maand ja oke voor een licentie.

00:11:50 Roy van den Broek

Ja per maand inderdaad ja.

00:11:52 Roy van den Broek

Of nou ja, en dan ga je het circus spreken, dan merk ik ook. Dat ging wel heel makkelijk. Nou, Misschien kan ik bij de volgende iets meer vragen en dan kijk je een beetje.

00:12:02 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Nou wat, wat is deze software waard In de markt? Sowieso dat even een tipje tussendoor, maar Als je klant meteen ja zegt, dan zat je te laag met je prijs. Dat zal ik altijd een mooie mooie vuistregel, dus waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben is van oké, waar haalde je op dat moment je ondernemers kennis vandaan? Want het klinkt alsof je een soort natural born ondernemer bent die die meteen allemaal snapt en zo en en.

00:12:09

Ja ja.

00:12:25 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Had jij nog raadgevers in die tijd of had dit allemaal uit jezelf? Wat?

00:12:29 Roy van den Broek

Wakker op vandaan kijk dat, dat ligt een beetje. Kijk je vraagt ondernemers kennis, maar in het begin ben je. Je bent een geluidsman, dus dus je je. Je zorgt dat je dat dat heel goed kan is volgens ga je software maken en ga je je focus op. Hoe kan ik je die software zo goed zo goed mogelijk maken, dus dan ben je helemaal niet zo bezig met met ondernemer en op en nou de volgende stap is ook even iets werkt, We hebben getest op dit kunnen verkopen, wat moeten we doen om dit nu te gaan?

00:12:55 Roy van den Broek

Kopen? En dat zijn allemaal hele praktische dingen waarbij je denk ik helemaal geen ondernemers hoeft te hebben. Je moet gewoon weten, oké, nou dit dit verkoopt Als ik 3 afspraken op een dag doe, dan kan ik het twee keer verkopen. Hoe ga ik die afspraken doen? En dat waren allemaal hele logische, praktische stappen waarbij ik eigenlijk nooit het gevoel heb gehad, Oh, Ik ben aan het ondernemen of of ja, op die manier naar gekeken hebt ja.

00:13:17 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Dus eigenlijk ook al een beetje van het bootst trappen, hè? We straks nog uitgebreider over gaan hebben van iedere keer die stappen doorlopen. Ik ga het iedere keer naar een andere rol.

00:13:27 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Misschien nog even terug naar naar het bedrijf, want je hebt iets verteld over nou hoe jullie begonnen zijn welk probleem mee oplost, maar hoeveel?

00:13:34 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Mensen werken er.

00:13:35 Roy van den Broek

Nu zitten nu iets over de 100 over de.

00:13:37 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

100 Mensen ja, voornamelijk mannelijke developers of hebben jullie ook?

00:13:42 Roy van den Broek

Ja bij bij.

00:13:42 Roy van den Broek

Development is Het is het voornamelijk man, dan hebben we gelukkig een paar paar dames. Ik denk over het. Over het algemeen is het bedrijf redelijk in balans, dus er zit ook in Utrecht we.

00:13:42 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Zou in dienst.

00:13:52 Roy van den Broek

Ja veel jonge Mensen vinden hier en hebben denk ik, hele leuke, diverse clubs zei, we zitten dus een heel internationaal, dus we doen al onze Europese sales en marketing en customer support vanuit Utrecht. Dus We hebben ook allerlei pots met Franse, Duitse, Italiaanse Mensen die vanuit hier die markten bedienen. Oh, Het is en dan hebben we een kantoor in Toronto en daar doen we de Amerikaanse markt. En als puur vanwege de tijdzone, want Je moet die Mensen bellen op het moment dat dat zo wakker zijn en Dat is daar.

00:14:20 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Makkelijk het nier, ja, dus je hebt al een kantoor over de.

00:14:23 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Grote plas, zeg maar over 15% van onze.

00:14:23 Roy van den Broek

Ja, je hebt dan ook.

00:14:26 Roy van den Broek

Omzet doen we in Noord Amerika.

00:14:27 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ah Ah, interessant.

00:14:29 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Oké dus die nou sowieso interessant van hoe zijn die 100 Mensen dan verdeeld in in wat voor structuur? Of dus kan je dat heel kort schetsen?

00:14:37 Roy van den Broek

Ja, Dat is berr per departement, dus We hebben customer success customer support dat hetzelfde departement en Dat is gewoon eigenlijk. Het zorgt dat onze klanten blij zijn dat ze dat ze weten hoe ze software kunnen gebruiken en dat we zo proactief helpen om als ze dat niet goed doen die stap te maken.

00:14:54 Roy van den Broek

Dan hebben we marketingafdeling gezorgd dat wij zichtbaar zijn en dat Mensen ons weten te vinden. We hebben een salesafdeling, we doen alles inbound. Dus als wij als iemand op onze website zegt, Ik ben geïnteresseerd of laat ik eens naar het product kijken, dan proberen wij ze naar voren. We ze op en dan gaan we kijken dat wij is het iets voor jullie kunnen We kunnen, kan je dit kan je dit inzetten nou vervolgens.

00:15:16 Roy van den Broek

Ja volgens activeert en dan komen ze bij die bij die bij die customer success afdeling. Dan is er een operations afdeling die doet alles rondom HR finance en en de de zaken op de Achtergrond. En we maken Natuurlijk een product en dat doen we In de product en development afdeling, waarbij eigenlijk de.

00:15:32 Roy van den Broek

Helft of nou een groot team verantwoordelijk is voor daadwerkelijk maken en Er is een groot team verantwoordelijk voor het bedenken. Ja en het het managen van Van van de product inhoudelijke dingen.

00:15:43 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja en dan qua leidinggevende structuur per soort.

00:15:47 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Leadership team of Management Team zit.

00:15:50 Roy van den Broek

Ja, hoe we dat nu hebben ingericht, is dat al die verschillende departementen die hebben een head of of nu zelfs ook al een titel en al die hertog hertog die zijn dus.

00:15:58 Roy van den Broek

In een team.

00:16:00 Roy van den Broek

Samen met mij elke dag bezig om dat weer een stukje beter.

00:16:03 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Te maken ja wat ik ook heel intens opvallend vind, is dat je het in je eentje gedaan hebt Als je hoort heel vaak bij een tech startup heb je 1, 1, 1 1 hipster, een hacker en een hustler nodig tenminste, Dat is dan een theorie hè? Van je hebt je hebt iemand nodig die moet klanten regelen, heb iemand nodig die zorgt dat producten fantastisch uitziet en je hebt Natuurlijk die die hacker die zorgt dat het ook echt.

00:16:24 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Bewerkt, Misschien zit jij nog het meest aan die hacker kant, Maar ik. Ik vind dat interessant van. Hoe kan dat nou dat het jou in je eentje gelukt is? Heb je daar een antwoord op?

00:16:33 Roy van den Broek

Nou, dan zou ik wel de Mensen die er in het begin bij waren te kort doen, hè? Want Ik had Natuurlijk nooit dit kunnen bereiken Zonder de Mensen die al vanaf dag één met bijvoorbeeld Simon verantwoordelijk waren voor specifieke zaken in het bedrijf.

00:16:45 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja Simon was jouw eerste medewerker?

00:16:48 Roy van den Broek

Ja en die heeft ook aandelen in het bedrijf die.

00:16:53 Roy van den Broek

Ja, die is ook van begin meegegroeid en die is nu CEO. Ja, en dit soort Mensen zijn er altijd geweest die er een hele belangrijke verantwoordelijkheid hadden in bedrijf dus Natuurlijk die. Ik zou hun echt tekort doen om te zeggen dat ik het allemaal Alleen deed. Ja, en zo al die 100 Mensen die hem een belangrijke rol om iets.

00:17:08 Roy van den Broek

Ja iets voor elkaar?

00:17:09 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Te krijgen, ja, maar hij doet ook. Ik moest net dat Ik wil nog even denken aan het.

00:17:15 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ik was laatst in gesprek met ondernemer. Daar ging het ook over het genie met de 1000 helpers. Ik weet niet of je dat model kent, Maar dat is zeg maar, je hebt de.

00:17:22 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ondernemer die is dan.

00:17:24 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Die staat aan het roer bij de organisatie en die heeft eigenlijk Alleen maar hulpjes, dus dat zijn allemaal gewoon Mensen die ja orders opvolgen en die bevelen opvolgen en die gewoon doen wat de baas zegt.

00:17:36 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Maar zo ben jij weer niet georganiseerd, dus je hebt inderdaad wel ook gewoon echt slimme. Mensen wil hier eens op reageren.

00:17:41 Roy van den Broek

Ja, Dat is, dat denk ik een hele leuke, heel leuk ding wat je zegt, want want in het begin was het denk ik wel zo in het begin.

00:17:49 Roy van den Broek

Denk ik dat we het op die manier georganiseerd waren. Maar toen er ongeveer rond de 1 miljoen omzet waren, volgens mij waren we toen met tussen 15 en 20 Mensen.

00:17:58 Roy van den Broek

Toen merkte ik dat ik inderdaad degene aan het hoog was en en relatief heel veel strategische beslissingen zelf maakt en die als een soort van hulpje heel taakgericht wegzetten.

00:18:11 Roy van den Broek

En op het bedrijf groeide en Ik ben daar duidelijk niet mee gegroeid en ik merkte dat ik daar tegen barrière aan liep, dus daar ligt ook dat ik daar echt een een burn out van Van gekregen heb. En toen, toen we ook gerealiseerd hebben. Oké, Als we de volgende stap moeten maken als bedrijf, dan moet ik zorgen dat ik niet de bottleneck ben, want dat ben ik op dit moment wel. En dat bedrijf is nu gegroeid, Maar ik ben niet gegroeid en ik doe alles met precies hetzelfde als dat ik het doe toen we met zijn vijven waren en toen ging dat heel erg goed. Maar Als ik nu nog steeds op die manier zou ondernemen, ja, dan zou ik mezelf compleet In de weg gelopen en dan.

00:18:41 Roy van den Broek

Zou ik dan niet leuk voor zijn, maar zeker de de.

00:18:44 Roy van den Broek

Ook niet.

00:18:45 Roy van den Broek

Ja, en toen is dat besef echt gekomen. Van oké, Als ik nu de volgende stap wil maken, dan moet ik mezelf echt veranderen en dan moet ik beter leren delegeren en beter.

00:18:56 Roy van den Broek

Ook een framework voor mezelf bedenken hoe welke beslissing, hoe, hoe communiceer ik nu naar de Mensen die ergens voor verantwoordelijk zijn, wat ik belangrijk vind en hoe het beslissingen maken.

00:19:09 Roy van den Broek

En, want ja, dat zijn de Mensen die de beslissingen maken, Maar we moeten soort van gemeenschappelijke taal vinden. Wat een goede beslissing is en wat een slechte beslissing is. En dit Dit is eigenlijk de hele tijd door de groei van het bedrijf steeds weer gebeurt op allerlei levels en bijvoorbeeld een ander concreet voorbeeld is, nou de reden, heb je heel veel Mensen en dan moet je het heel expliciet gaan maken, want dan wordt Iedereen Iedereen is bezig met high.

00:19:33 Roy van den Broek

En dan moet je heel expliciet gaan maken. Wat zoek je nu In de Mensen? Wat wat wat voor, wat voor Mensen willen we nu eigenlijk dat hier werken en waar denken wij dat we de volgende stap mee kunnen maken? En dat waren vroeger dingen die ja die zat in iemands hoofd die die die gebeurde gewoon, maar dan moet je op een gegeven moment afspraken over gaan maken. Oké, dit dit denken.

00:19:50 Roy van den Broek

Wij dat er Mensen zijn die die?

00:19:52 Roy van den Broek

Die bezoeken ja en talloze van dit soort voorbeelden denk ik, oké, vroeger maakt hij zelf die beslissing. Die moet wat anders gaan doen. Wat is het framework waarin de vergissing gemaakt kan worden en en hoe gaan we dat beter?

00:20:05 Roy van den Broek

Ergens anders neerzetten.

00:20:06 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja en wat is dan dat framework?

00:20:09 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Want Er zijn heel veel Mensen die dan bijvoorbeeld zeggen van ja, Ik ga scaling up volgen. Of weet je wel, Dat is dan voor een harnish. Of? Nou ja, Er zijn wel meer groei methodieken en jullie hebben dan zelf iets bedacht of zo zit dat allemaal.

00:20:22 Roy van den Broek

In jouw hoofd scaling up gebruiken wij ook, Maar ik denk de scaling up is niet.

00:20:27 Roy van den Broek

Schelling op ze inderdaad wel een heel breed algemeen framework waar waar je een aantal dingen uit kunt pakken. Maar het ging om mij, vooral Omdat Als je zegt, oké, ik maakte vroeger alle beslissingen en en die zet je uit bij bij bij hulpje bij hulpje, zoals je dat zelf zegt, dan moet je, dan moet je de stap gaan maken. Oké, je maakt iemand van verantwoordelijk voor voor iets, maar maar Omdat jij vroeger de beslissingen op een bepaalde manier maakte, moet je dan en dat werkte blijkbaar, dan moet je eigenlijk zorgen dat je. Hoe krijgen we die kennis over, Waarom je die beslissingen zo maakte nu?

00:20:58 Roy van den Broek

Overgedragen naar die gene zat, zodat hij dat mee kan nemen in zijn overweging.

00:21:01 Roy van den Broek

En, dat bedoel ik eigenlijk met met dit framework. Ja.

00:21:04 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja interessant, sowieso valt me op dat jij heel analytisch bent. Of dat ja, dat vind ik grappig. Je ziet het ook ja bijna als een soort van Real.

00:21:14 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Met die met met en en en nullen of zou ik zie de matrix voor me, dus dat jij zo naar die naar die realiteit kijkt en dat dan nou ja weer terugvertaald naar naar concrete keuzes van wat gaan we doen, wat gaan we niet doen en en en wie gaat keuzes?

00:21:27 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Maken Misschien nog heel even over. Nou, waar sta je nu? Hoeveel omzet en winst maak je?

00:21:34 Roy van den Broek

Nou, We zijn winstgevend, doen eigenlijk geen uitspraken over onze omzet, maar Je moet het een beetje zien dat we nu in alle stappen te maken zijn van 10 naar 20.

00:21:41 Roy van den Broek

Miljoen omzet? Ja.

00:21:44 Roy van den Broek

Hoeveel klanten, hoeveel landen We hebben eigenlijk in bijna alle landen hebben wij wij bij. Klanten zijn ongeveer 150.000 gebruikers.

00:21:53 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Een aantal klanten heb ik liever niet over.

00:21:56 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Dat zijn er ook heel wat.

00:21:59 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Heb je nog een soort stip op de Horizon? Denk je van oké, daar eindigt het wel of daar eindigt het juist niet. Hoeveel waar zou je naartoe kunnen groeien?

00:22:06 Roy van den Broek

Denk ik absoluut, kijk wat wat ik. Ik kom Natuurlijk zelf uit die evenementenwereld en ook ook In de mediawereld wat gedaan en Iedereen die daar op een show komt op een evenement komt. Die heeft een likes bij en die heeft een een letter man aan zijn zak hangen en dat dat de standaard. Dat heeft Iedereen en Ik hoop eigenlijk dat het net zo standaard wordt dat ze naast die Peli kees en die letter men ook de rentman app uit hun zak halen en dat dat ze daar niet meer over nadenken, oké?

00:22:29 Roy van den Broek

Je zag een bedrijf en je begint met rentman dat dat.

00:22:31 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Eigenlijk de bij trompet?

00:22:31 Roy van den Broek

De grote droom die We hebben. Ja, dat hoort bij je tourgids, ja, wereldwijd, ja.

00:22:35 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ik heb 4 5 peli cases denk ik ja en.

00:22:39 Roy van den Broek

En, hoe ben je sensis? Ja.

00:22:39 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ik heb een letter.

00:22:40 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Die gebruik ik niet, Maar ik heb geen licentie, maar wat nou, wat is dan het instap? Zeg maar 3 tientjes In de maand ofzo of gaan, want dat zit Natuurlijk wel een ondergrens aan van hé, Dit is dan voor.

00:22:42 Roy van den Broek

Daar pas op te winnen.

00:22:51 Roy van den Broek

Kijk je, Je moet, Je moet wel een probleem hebben waar wij impact kunnen maken en Ik denk Als je in je eentje een bedrijf runt in, volgens mij is dat ook een beetje de schaal dan dan denk je dat we inderdaad niet zoveel meer toe kunnen voegen, maar.

00:22:51 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Sommige dingen.

00:23:05 Roy van den Broek

Nu werk je voor een ander bedrijf, waarbij je dus bijvoorbeeld als freelancer bij een bepaalde tijd op de klus bent of je uren moet registreren. Ja, op die op die manier zou je dan wel weer onze applicatie in zou kunnen hebben, Omdat je dan interactie hebt met een wat.

00:23:19 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Groter bedrijf? Ja, en je koppelt waarschijnlijk ook met andere pakketten, of.

00:23:22 Roy van den Broek

Zo of ja ja nee, zeker zeker. Wij hebben niet de ambitie om het enige, de enige, de enige software te zijn binnen een groot licht en geluidshow bedrijf, want Er is altijd nog een counting soft.

00:23:31 Roy van den Broek

Zelf allerlei andere tools die je nodig hebt voor je salarisadministratie waarschijnlijk. En wij moeten zorgen dat daar goed mee koppelen, zodat zodat wij heel specialistische dingen kunnen doen. Die dingen die specialistisch zijn voor deze markt en alles wordt algemeen, is dat dat kunnen dan dan generalisten doen.

00:23:46 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja, Maar ik heb wel een stip op de Horizon Als het gaat om podcasts, want Ik ben een nieuwe bedrijf gestart. Dat heet ear en ear is een podcast Agency en wat ik mooi zou vinden is als klanten bij mij komen en zeggen van hé, We willen graag iets met podcasts, want we geloven dat dat in onze.

00:24:03 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Marketingstrategie thuishoort of We willen.

00:24:05 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Daar in ieder geval kennis mee.

00:24:07 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Oké en dat ik dan op zoek. Ga naar de juiste podcastmaker, want Er zijn heel veel makers en die hebben dus ook allemaal weer hun stapel koffers en spullen en dingen. En dus ik zie het wel voor me dat ik dan ooit Misschien jouw software zou kunnen gebruiken als er meerdere klussen op hetzelfde moment op verschillende locaties. Want dan komt de complexiteit om de hoek.

00:24:27 Roy van den Broek

Kijken, dan moet je echt een plannings vraag te krijgen, waar moeten die spullen heen, waar moeten die Mensen heen en?

00:24:31 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Dat is wel waar wij goed in zijn. Ja ja, interessant. Hoogste tijd om het hoofdonderwerp van deze aflevering, Er is echt voorbij te pakken. We hebben er al een klein beetje aan geknabbeld net.

00:24:43 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

In ons voorgesprek hadden we het over.

00:24:45 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Je bedrijf boots trappen?

00:24:50 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Dat ging wel op aan, want ja, ik zie ook al die mails voorbijkomen van gasten die dan weer meestal zijn het gasten die dan weer zoveel miljoen ophalen, weet je wel, en dan met geld van andere hele mooie dingen gaan doen. Nou, jij hebt ook groeigeld opgehaald, maar vanuit een heel andere positie en de eerste 10 jaar van je bedrijf heb je helemaal zelf gedaan. En ja, daar wil ik het graag met jou over hebben. Wil je eens uitleggen wat jij verstaat?

00:25:13 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Zonder boots trappen en Misschien daarna die groei reis ook uitpakken van hé, welke stap heb je gezet? Je hebt ook jezelf opnieuw uitgevonden, maar ja, twee keer in way you wanted.

00:25:27 Roy van den Broek

Ja, Ik denk Ik denk wat je zegt Als je Het gaat over over saas of softwarebedrijven, dan zijn er inderdaad veel. Veel Mensen die die die maken een klein product en die halen dan de goeie geld op om te schalen en en het grote voordeel wat je dan hebt is dat je heel veel dingen tegelijkertijd kunt proberen.

00:25:44 Roy van den Broek

Dus je je huurt dan iemand voor je je sales en die kan een aantal verschillende landen tegelijkertijd openen en wat werkt?

00:25:52 Roy van den Broek

Dat werkt Als je het allemaal met je eigen geld moet doen, dan gaat dat over het algemeen niet en moet je dus veel specifieker zijn In de keuzes die je die je maakt.

00:26:01 Roy van den Broek

En Ik denk het grote verschil is dat je dan? Ik ben in mijn eentje begonnen. Toen was er in principe dus nu omzet en toen elke keer als er als er bijvoorbeeld 3 € 4.000 was waarbij we iemand aan konden nemen, konden we heel specifiek zeggen, oké, wat waar gaat?

00:26:14 Roy van den Broek

Deze, wat kunnen we nu doen die? Wat kunnen we nu aannemen om de meeste impact te maken?

00:26:20 Roy van den Broek

En en om die keuze te maken, moest ik vaak zelf de rol al een keer gedaan heb, want Ik heb precies begreep, oké hier, Als we hier hier kunnen we doorgaan op dit werk niet zo goed en.

00:26:32 Roy van den Broek

Dat past heel erg bij mij, want zoals ik in het begin ook al zei, Ik vind het erg leuk om dingen heel erg.

00:26:35 Roy van den Broek

Goed, heel erg goed.

00:26:36 Roy van den Broek

Te begrijpen doordat je dat het allemaal nog zo belangrijk die die echt geen fouten kan kan kan kan verantwoorden.

00:26:44 Roy van den Broek

Of of veroorloven.

00:26:46 Roy van den Broek

Maar ik denk op een andere manier.

00:26:48 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Beslissingen Misschien even over boots trappen nog is er een soort.

00:26:55 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Stappenplan Als je nu terugkijkt, zeg maar van stel, je mag nu een boek schrijven over boots trappen, wat voor hoofdstukken zitten daar dan in volgens jou?

00:27:01 Roy van den Broek

Ja, Dat is denk ik mooier. Dat is denk ik een mooie aan boodschappen versus een geld bouwen of een bedrijf bouwen met geleend geld die denken, Er is een heel duidelijk stappenplan voor een bedrijfshallen met met met groeigeld voor boodschap is Dat is dat veel minder want je. Je moet eigenlijk op ieder moment de inschatting maken. Oké, wat is nu van het klein beetje geld wat we nu overhouden? Wat gaat nu de meeste impact maken om dat om dat in te zetten? En Dat is niet iets wat je uit een boekje leert of waar je.

00:27:30 Roy van den Broek

Een paar regels voor toe kan passen. Dat is super strategisch en elke keer met vanuit verschillende kanten daar naar kijken.

00:27:36 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja kom bij mij op de de Edit Twenty principle hè? Dus het pareto principe van waar gaan we het meeste impact maken? Dus hoe kunnen we die dat dat geld inzetten?

00:27:47 Roy van den Broek

Maar het is vaak zeker in het begin, super praktisch, echt van dingen als oh, We hebben niet het juiste talent Omdat we op de verkeerde plek zitten. Laten we ons, Laten we ons bedrijf verplaatsen naar.

00:28:03 Roy van den Broek

We zijn twee uur bezig met dit met dit met ondersteuning op dit gebied. Laten we iemand hiren die dat die dat uit kan schrijven en een online support artikel kan maken en zodat we meer tijd, minder tijd kwijt zijn aan support Mensen en Dat is gewoon echt elke keer weer naar een helikopter perspectief kijken. OK, hoe kunnen we? Hoe kunnen we de meeste impact maken? Met welke met?

00:28:24 Roy van den Broek

Welke hier? Ja.

00:28:25 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Als je het zo zegt, denk ik eigenlijk, ja, boots trappen. 95% van alle ondernemers is dat gewoon aan het doen, hè we? We plakken er een fancy titel op, maar.

00:28:34 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja, Iedereen is gewoon met zijn eigen geld of het gros van de ondernemers is gewoon met zijn eigen geld aan het aan het kon zeggen aankloten, maar aan het aan het bouwen. Misschien nog wel interessant om dan ook die stap te maken naar wat jij, wat jij net zei in het voorgesprek van.

00:28:49 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Je loopt vast, oh ****, ik moet mezelf opnieuw uitvinden. Ik loop vast nog een keer nog een keer nog een keer en dus hoe doorbreek je een groei plafond? Daar wil ik dan eigenlijk ook wel jouw jouw antwoord op op weten. Wat zijn de principes die gehold?

00:29:02 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Hebben en wellicht kunnen we dan jouw burn out toch even als vertrekpunt nemen, want je liep vast. Wat gebeurde daar?

00:29:09 Roy van den Broek

Ja, dus Als we daar beginnen?

00:29:10 Roy van den Broek

Dat was eigenlijk het.

00:29:11 Roy van den Broek

Moment dat ik echt realiseerde heet. Dit bedrijf groeit. Dit bedrijf gaat Alleen maar groeien Als ik zelf ook ga groeien, hè, dus Ik was Ik was bezig met.

00:29:20 Roy van den Broek

Alle beslissingen zelf nog maken, proberen die die puzzel in elkaar te zetten en Alleen maar die taken uit te delen en dat dat werkte niet meer en en dan moet je denken ook Ik was. Ik was vroeger heel erg goed in het maken van software. Ik begrijp die markt heel erg goed.

00:29:34 Roy van den Broek

Je kan een goed salesgesprek zijn, salesgesprek doen.

00:29:37 Roy van den Broek

Maar dat gaat allemaal niet meer werken. Want wat ik nu eigenlijk goed in moet worden, is het het bouwen van een team of het geven van Van of leiding geven aan dit bedrijf.

00:29:50 Roy van den Broek

Nou en, het helpt om bewust te zijn. Oké, wat is nu wat is? Wat is nu eigenlijk de bottleneck van je groei? Nou, Dat is eigenlijk bijna altijd jezelf. En in dat geval was het, dus ik moet leren lijn ingeven en ik moet leren delegeren en Mensen belangrijke posities verantwoordelijk maken voor dat voor die hele de hele pilaar aan Zaken en Maar dat gaat, dat gaat steeds door, dus Als je dan heb je hele uitvoerende Mensen vaak ook nog generalisten.

00:30:14 Roy van den Broek

En vervolgens.

00:30:17 Roy van den Broek

Ga je de stap maken Als je weer wat groter bent, dat je specialisten hebt en ga je via veel beter die verschillende afdelingen afbakenen en en en de de de bruggen daartussen definiëren. En dan kom je op het stuk waarbij het makkelijk.

00:30:37 Roy van den Broek

Een hele een rommeltje kan worden, Omdat dan Omdat Iedereen.

00:30:42 Roy van den Broek

Volgens mij heeft musk wel eens het. Het gaat over de EPI calls tussen twee verschillende afdelingen hebben. Dat hebben we In de software en dat hebben we ook In de organisatie. En dat Dat is dan een belangrijke. Dat is het belangrijk om daar specifiek over te zijn. Hoe werken wij nu met elkaar aan het volgen Zonder dat we in meetings hoeven zetten met 20?

00:30:58 Roy van den Broek

Mensen en het allemaal heel, heel rommelig wordt.

00:31:02 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

PI goals een beetje vakjargon, Maar dat dus 1 1 1 stukje software vraagt om informatie of zo en krijgt het dan ja.

00:31:03 Roy van den Broek

Oh ja, ik zie het ja, ja?

00:31:07 Roy van den Broek

Ja in software ja en software praten twee twee software om te praten met elkaar middels een PI ja. Wat hebben ze en dan dan Als je software maakt? Specificeer je, wat hebben ze van elkaar nodig en hoe praten deze twee stukken met elkaar en eigenlijk In de organisatie? Design is dat ook zo, dus hoe interacteren deze twee deze twee organisaties met elkaar, zodat ze zodat ze?

00:31:28 Roy van den Broek

Niet heel veel tijd kwijt zijn aan aan meetings dat het dat dat het een Helder dat die verantwoordelijkheid ook Helder zijn.

00:31:34 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja klinkt allemaal leuk, groeien naar 100 Mensen, Maar het kan Alleen maar Als je een heel gezond verdienmodel hebt.

00:31:42 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Dus daar heb je dan blijkbaar ook wel. Want ja, ik zou ook wel alles willen delegeren. Maar ja, als er geen geld is, hoe ga ik het dan doen? Ik kan die Mensen helemaal niet betalen. Wil je dus Misschien nog een klein beetje toelichten daarover? Wat welke rol spe?

00:31:54 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Is je marge je winstgevendheid je verdienmodel binnen dat hele doorbreken van een groei plafond of dat überhaupt dat groeipad.

00:32:05 Roy van den Broek

Ja, We hebben een businessmodel de waarbij je per maand betaalt, dus het grote voordeel daarvan is dat we vrij goed in kunnen schatten wat we volgende maand aan omzet, binnen gaan krijgen. En Het is ook wel fijn dat we Natuurlijk dingen op elkaar kunnen stapelen. Dus wat we deze maand bereiken, dat zal eigenlijk het beginpunt voor de volgende maand, dus Dat is superfijn. Het grote nadeel en software is Natuurlijk wel dat je het eerst moet bouwen.

00:32:26 Roy van den Broek

Voordat je voordat je gebruiker zit kunnen gebruiken en het bouwen van software. Dat is Natuurlijk heel erg duur.

00:32:31 Roy van den Broek

Dus je ziet juist vaak dat bij softwarebedrijven dus inderdaad dat er veel extern geld heengaat Omdat het gewoon zo duur is.

00:32:37 Roy van den Broek

Om iets te zijn?

00:32:38

Ze bouwen.

00:32:38 Roy van den Broek

Ja, ja en maar dus juist daar ligt de uitdaging dus om dit Omdat Omdat de om dat niet te doen om dat stukje.

00:32:46 Roy van den Broek

Stapje voor stapje?

00:32:48 Roy van den Broek

Te kunnen te kunnen groeien moet je dus heel erg bewust zijn en elke keer in al die verschillende kleine details duiken. Van oké, Als we dit dit kunnen we nog beter even even even niet bouwen. Of of Als we dit bouwen, dan kunnen we daar een stukje schaalbaarheid mee bereiken, waardoor we die volgende stap kunnen maken. Dus Het is juist.

00:33:06 Roy van den Broek

Ja dat dat dat lukt Alleen maar door het echt goed te.

00:33:08 Roy van den Broek

Begrijpen, denk ik. Ja?

00:33:10 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Wat voor rol speelt geld überhaupt? Ja, ondernemerschap.

00:33:14 Roy van den Broek

Nou geld is, denk ik wel een beetje de de graadmeter van een goed waar je het doen, hè?

00:33:19 Roy van den Broek

Dus dus uiteindelijk.

00:33:20 Roy van den Broek

We kunnen dit dit bedrijf niet maken Zonder Zonder een bepaalde omzet en daar een mate je gewoon ook wel Omdat we lekker bezig zijn voor mij. Persoonlijk doe ik het om andere redenen. Ik vind het leuk om deze industrie te veranderen. Ik vind het leuk om die software te bouwen. Ik vind het leuk om deze organisatie te bouwen.

00:33:36 Roy van den Broek

En ben ik op persoonlijk vlak helemaal niet bezig met geld.

00:33:39 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Nee, vind je ook dat je als ondernemer te veel winst kan maken?

00:33:44 Roy van den Broek

Nou, Ik denk wel.

00:33:46 Roy van den Broek

Als je een bepaalde ambitie hebt en en je hebt dat je hebt. Je hebt dat geld. Waarom zet je het niet in om?

00:33:54 Roy van den Broek

Ja om het volgende te doen, dus dus ik ik geloof. Kijk.

00:33:59 Roy van den Broek

Als je, Als je Als je winst maakt, dan heb je dus in die.

00:34:02 Roy van den Broek

Waarschijnlijk heb je dus in die in die organisatie of in dat bedrijf geen toepassing voor dat ge.

00:34:07 Roy van den Broek

Ja dan is of Misschien je je onderneemt of dan? Dan zit je dus in een positie dat je ambitie Misschien niet groot genoeg meer is en dat dat zou denk ik voor mij niet niet echt werken. Want ja, Ik wil eigenlijk altijd wel vooruit en ik.

00:34:17 Roy van den Broek

Wil het volgende gaan maken.

00:34:20 Roy van den Broek

En dat geld wat we dan als winst worden. Wat heb ik eigenlijk nodig om die volgende stap te doen? Dus ja, Ik denk.

00:34:24 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Dat wij niet snel zal gebeuren? Nee, Ik wil met een aantal groei dilemma’s aan de slag gaan. Ik ga zo heel voorleggen en dan gaan we daarna nog verder over jouw persoonlijke groei als ondernemer en en Ik wil ook nog wel even een kijkje In de toekomst nemen, want jouw rol is Natuurlijk ook weer Vera.

00:34:40 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Hart, dus Je moet jezelf nog meer opnieuw gaan uitvinden, maar eerst even een aantal dilemma’s, Ik ben goed in geld verdienen of Ik kan nog wel wat leren over geld.

00:34:43

Ja absoluut absoluut.

00:34:50 Roy van den Broek

Ik ben goed in geld verdienen.

00:34:52 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Elke dag een beetje beter worden of tevreden zijn met wie je.

00:34:54 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Bent en elke dag een beetje?

00:34:56 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Beter worden oké, keihard, rammen of rustig ondernemen.

00:35:02 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ik kan goed delegeren, of ik doe het liever zelf.

00:35:07 Roy van den Broek

Diep in mijn hart zou ik Misschien?

00:35:09 Roy van den Broek

Toch nog steeds?

00:35:09 Roy van den Broek

Zeggen, doe het liever zelf, maar dan niet slim.

00:35:13 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ik wil graag aardig gevonden worden of een stevig gesprek is voor mij geen enkel.

00:35:17 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Probleem, Ik wil graag aardig.

00:35:19 Roy van den Broek

Gevonden worden, oké.

00:35:21 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Een diner met familie of vrienden of een nieuwe klant binnenslepen.

00:35:25 Roy van den Broek

Dan ben ik bang dat ik Misschien toch die nieuwe?

00:35:26 Roy van den Broek

Klant probeer binnen te slepen. Ga je naar?

00:35:28 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Die OS vliegen en daar?

00:35:30 Roy van den Broek

Nou dat dat niet?

00:35:30 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Op een beurs lopen of zo? Wat?

00:35:31 Roy van den Broek

Ga je dan doen, nou ik?

00:35:33 Roy van den Broek

Ik denk dat die vraag staat, toch?

00:35:36 Roy van den Broek

Misschien meer voor voor iets wat in je bedrijf nog niet lekker loopt oplossen. Dat is denk ik mijn equivalent, want ik ik haal zelf geen klanten binnen, Maar ik vind het bedrijf zit in mijn hoofd en Ik wil die volgende stap maken en Ik vind het ook uitdagend, dus Ik ben daar toch altijd wel een beetje.

00:35:49 Roy van den Broek

Mee bezig om.

00:35:50 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Om ja om het volgende te pakken, dus stekker ergens uit trekken of doorgaan tot het pijn doet.

00:35:57 Roy van den Broek

Als ik erin geloof absoluut doorgaan tot het pijn doet, maar Als je Als je in het begin achter komt dat het idee in je hoofd Misschien leuker was dan dan dat nu papieren, dan ben je vaak al een of twee meetings al vrij snel achter de toch niet helemaal klopt, dan moet je ook heel snel mee stoppen, maar Als ik in.

00:36:11 Roy van den Broek

Geloof 100%.

00:36:12 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Doorgaan tot het pijn doet. Ja, ik werk liever met Mensen of ik werk liever met robots.

00:36:17 Roy van den Broek

Ik werk liever.

00:36:18 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Met robots laatste vraag, Nederland is groot genoeg of Nederland is veel te klein?

00:36:24 Roy van den Broek

Nee, Dat is die klein.

00:36:26 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Oké, dan wil ik jou nu vragen om om een dilemma op tafel te leggen waar je op dit moment zelf?

00:36:34 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Mee worstelt Als je Als je wil, hoeft niet mag wel.

00:36:37 Roy van den Broek

Nou de, Ik weet niet of het een dilemma is, Maar de de volgende stap die we weer moeten maken waar we zeiden, oké, dat bedrijf bestaat uit allerlei afdelingen met een met een hert of die super specialistisch in supergoed is in die in die afdeling.

00:36:52 Roy van den Broek

Moeten wij nu als managementteam leren om dat hij dat om In de In de In de meetings. Wij hebben als managementteam elkaar wat meer te challengen en ook.

00:37:04 Roy van den Broek

Ondanks dat je super specialistisch bent op jouw departement, ook degenen die andere departementen uit te kunnen dagen en Dat is Misschien iets wat we waar we nu nog een paar stappen op kunnen maken. Dat het nu.

00:37:16 Roy van den Broek

Teveel die Mensen dat die Mensen te weinig worden uitgedaagd.

00:37:21 Roy van den Broek

Ja binnen het.

00:37:21 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Bedrijf dus moet jij dan meer uit die heads?

00:37:24 Roy van den Broek

Of Ik denk puntje gaan halen, absoluut mijn rol om om daar meer uit uit die Mensen te halen, Maar ik merk dat dat ja, Dat is weer een van de dingen waarbij je zegt, oké dat dat die dat ligt nu helemaal bij mij. Of dat ligt nu grotendeels bij mij, waarbij het goed is als dat.

00:37:38 Roy van den Broek

Wat minder bij mij ligt en dat we ook op managementniveau dat Iedereen elkaar wat meer uit kan dragen en dat en dat niet Iedereen blijft hangen in zijn specialisatie van. Ik heb hier heel.

00:37:46 Roy van den Broek

Veel verstand.

00:37:46 Roy van den Broek

Van, want Als je ergens veel verstand hebt, dan niet zeggen dat je niet perse een mening hebt over wat die wat die anderen doet of daar juist wel een heel goed idee over hebt.

00:37:57 Roy van den Broek

En, Ik denk dat het nu weer een stap die wij aan het maken zijn.

00:37:59 Roy van den Broek

Maar ook ja, dan.

00:38:01 Roy van den Broek

Ja helemaal professionele managementteam te hebben.

00:38:03 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Daardoor ja Misschien even vooruitblikken op de groei, want nou ja, je bent 20 miljoen opgehaald. Dat is Natuurlijk voor heel veel Mensen heel veel geld. Ik zeg altijd.

00:38:12 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Wat ook precies, ik zeg altijd voor de grap ga ga het een keer pinnen en leg het hier, leg het hier op tafel, weet je wel?

00:38:20 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Enorme berg met geld. Nou ja, wat ga je ermee doen en hoe gaat dat jouw leven veranderen?

00:38:27 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ook jouw rol?

00:38:28 Roy van den Broek

Ook naar mijn rol in het bedrijf verandert Omdat er nu een een bon voor het eerste keer een formele bord is ontstaan. Dus ik moet nu ook.

00:38:39 Roy van den Broek

Verantwoording afleggen aan een bord waar ik overigens zelf nog steeds in zit. En nou, Ik ben ook nog steeds meerderheidsaandeelhouder, dus Dat is gelukkig wat dat betreft vrij eenvoudig. We hebben ook bij het kiezen van die investeerder gekozen om te maximaliseren op cultuur, dus We hebben dus eigenlijk Als je die onderhandelingen ingaat, dan zijn daar een aantal dingen waarvoor Je kunt kunt maximaliseren. Je kan hele hoge waardering doen, maar dan moet je daar een aantal dingen opgeven. Ik denk dat wij niet voor het hoogste bod zijn gegaan, Maar dat we wel heel erg hebben gepusht op.

00:39:11 Roy van den Broek

Controle behouden, maar ook een een club hebben die ons heel erg goed begrijpt. Ook al hebben we ook al geven die niet Misschien de hoogste waardering voor het voor het bedrijf en dat maakt de interactie met de bord en met die investeerder heel erg makkelijk.

00:39:23 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Grappig dat je dat nu zo zegt, want voor dit gesprek dacht ik van, oké, We moeten het hebben over hoe haal je groeigeld op? Maar jij zegt, ja, Dat is niet zo boeiend. Dat was voor ons eigenlijk gewoon in 1 is 2 en zo gaan.

00:39:36 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

We dat doen.

00:39:37 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Nu vertel je.

00:39:37 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Het ook weer zo van. Ja, nou ja, we kozen uiteindelijk die partij. Weet je wel dus ten.

00:39:45 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Wil je daar iets iets op toelichten?

00:39:46 Roy van den Broek

Jazeker zegt hé.

00:39:47 Roy van den Broek

Kijk, wij waren Natuurlijk in In de gelukkige positie dat we best wel Invest table waren, dus dus we waren een saas bedrijf. We waren winstgevend, wel een heel schaalbaar businessmodel en Er zijn gewoon heel veel investeerders die graag willen investeren in een bedrijf zoals wij. Dat zoals wij dat hadden.

00:40:02 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

En, je krijgt elke dag LinkedIn berichten.

00:40:04 Roy van den Broek

Ja, ja, Dat is echt Dat is. Dat is ongelofelijk. Er zijn heel veel investeerders en die die zijn ook op zoek naar bedrijven investeren. Want als zij daar geld in stoppen en ze verkopen het als een paar jaar dan, dan verdienen ze er veel geld mee. Dus dus.

00:40:15 Roy van den Broek

Dat is voor hun een heel erg goed businessmodel. We krijgen heel veel.

00:40:19 Roy van den Broek

Wij hadden nooit een toepassing voor heel veel geld, dus wij dachten, Ik heb het altijd een beetje afgehouden Omdat dat ik dacht, ja, We zijn er niet. Wat gaan we er dan mee doen? Ja, en toen kwam COVID en toen zagen wij dat. Dat we zaten Alleen maar in die licht en geluidsarme wereld, evenementenwereld en tijdens COVID ontdekten we dat er heel veel bedrijven gingen streamen en zijn we een beetje om dat evenement organiseren in die broadcast markt gehold en Het was heel succesvol.

00:40:27 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Gaan we het dan mee doen? Ja.

00:40:49 Roy van den Broek

En tegelijkertijd bouwden wij de Amerikaanse markt uit en om die dingen tegelijkertijd te kunnen doen. Daar hadden wij niet genoeg cash voor om dat om dat op alle twee die die vlak ja tegelijkertijd te werken en toen dachten we, dan hebben we dus extern geld nodig en toen ben ik die gesprekken aan gaan nemen van die van die investeerders en toen heb ik gemeten.

00:41:08 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

En wist je toen al van dit ga ik doen of dacht je toen nou ga eens even praten? Ik hoor, ik luister er naar zijn ofzo of.

00:41:12 Roy van den Broek

Nou, toen dacht ik nee toen nee, toen wel met het dacht ik ook Als ik de cijfers rond gerekend krijg zoals ik Als ik in mijn eigen hoofd heb zitten, wat in mijn excelsheet staat als bij deze deal zouden kunnen maken, dan moeten we het gaan doen en dus in waardering.

00:41:17 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Wat je standaard daar?

00:41:27 Roy van den Broek

En nou al die Zaken en het moet ook. Je moet ook eigenlijk genoeg kijk je Als je een investeerder op haalt, krijg je er heel veel gedoe bij. Dat is nou eenmaal zo. Ik krijg nog board en nou die Mensen die vinden ook dingen, dus de hoeveelheid geld die je terugkrijgt versus de hoeveelheid gedoe die je altijd krijgt. Dat moet een beetje in balans zijn.

00:41:44 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Wie wil geen 2 miljoen en heel veel gezeik. En dan, ja.

00:41:45 Roy van den Broek

Die wil niet, ja, want hoeveelheid gedoe is hetzelfde Natuurlijk, want je krijgt er nieuwe Mensen bij en nu zitten we op een punt dat dat die hele puzzel met met wat je opgeeft en waardering de hoeveelheid gedoe die je krijgt en hoeveelheid geld die je daarvoor intern kon. Dat dat dat dat leuk in balans leek.

00:42:00 Roy van den Broek

En, We hadden ook echt een toepassing voor het geld, dus we konden er iets mee. We konden tegelijkertijd die Amerika.

00:42:04 Roy van den Broek

En Markt en die broadcast markt uitbreiden nou en toen zijn we dus eigenlijk die gesprekken aangegaan en We hebben dit verhaal zo gepitcht van nou, Dit is op wat We willen. Dit is Waarom wij denken dat dat dat dat het goed.

00:42:19 Roy van den Broek

Is om ons investeren.

00:42:22 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

En ritjes ook naar jou toe komen, vloog je naar Dubai, naar Londen naar New York, Parijs, hoe, hoe ging dat?

00:42:30 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Is een beetje de glamours?

00:42:30 Roy van den Broek

Ze zijn allemaal anders, ze zijn allemaal naar ons toegekomen. Ja ja, dus de allereerste gesprekken zijn dan via via.

00:42:37 Roy van den Broek

Die zoomen.

00:42:38 Roy van den Broek

Ja en dan, dan heb je niet altijd al meteen iemand die echt daar beslissingsmacht heeft. Je hebt dan eerst een.

00:42:44 Roy van den Broek

Verkenner ja eigenlijk, ja, in veel gevallen en die zegt, oh ja, dit, dit ziet er goed uit. Hun taak is dan om het kaf van het koren.

00:42:51 Roy van den Broek

Te scheiden nou en dan?

00:42:52 Roy van den Broek

Dan dan heb je een gesprek met iemand die je wel die beslissing kan maken vaak.

00:42:57 Roy van den Broek

En die is dan in veel gevallen of naar ons gekomen of eerst nog een online meeting. Wij hebben dan eigenlijk onze kaarten op tafel gelegd en je zegt, nou, Dit is Dit is het verhaal. Dit is wat We willen doen en dit soort van geld. Ze willen. Dit is de deal die We willen maken. Dat hebben we.

00:43:14 Roy van den Broek

Daar hebben we ook een beetje dan gevraagd van. Oké, wat wat willen jullie? Hoe zien jullie die samenwerking en wat voor jullie belangrijk? Op basis daarvan is er een shortlist gekomen.

00:43:24 Roy van den Broek

3 partijen hebben toen een een.

00:43:31 Roy van den Broek

Hoe noem je dat ook alweer? Zon zon zon term.

00:43:33 Roy van den Broek

Ja ja inderdaad dankjewel ja, dat hebben 3 teams gekregen. Die hebben we toen onderhandeld en en nogmaals dan ga je dus kijken. Oké, wat vind jij dus belangrijke hoogerwaard?

00:43:43 Roy van den Broek

Weinig controle Dat is eigenlijk een beetje communicerende vaten die waar je waar je mee kan spelen. Omdat de 3 functies hadden dus eigenlijk alle 3 de partij op onze zorgplicht hebben een term die het gemaakt.

00:43:55 Roy van den Broek

Hadden we ook wel wat leverages naar elkaar toe.

00:43:58 Roy van den Broek

Ja, toen hebben we van die 3 partijen dan degene geselecteerd, waarbij we waarbij het in ons gevoel het beste klopte en die heeft 1, 1, 1 soort dingetjes mee gedaan. Dus die heeft onze cijfers gecheckt.

00:44:10 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Expedition growth Capital uit London tot vallend geen Nederlandse partij zou zeggen lekker dat voelt voelt.

00:44:10 Roy van den Broek

Dus ik ja ja ja Engels time.

00:44:18 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Vertrouwd weet je wel, in Amsterdam zitten Natuurlijk ook allemaal clubs. Ik ben niet of er een Nederlandse partij bij de top 3 zat.

00:44:23 Roy van den Broek

Maar nou kijk ons ons hele bedrijf is internationaal. Ik praat de hele dag Engels.

00:44:29 Roy van den Broek

Het voelt mij dus niet per se vertrouwd door om met een Nederlandse club dan met een met een Engelse club aan tafel te zitten. Ik vond wel het verschil tussen Amerikaanse partijen en Europese partijen nog wel groot. Dat merken we eigenlijk.

00:44:40 Roy van den Broek

Alles heel bewust gekozen om dus niet met Amerikaanse partijen in in zee te gaan.

00:44:44 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Terwijl je wel daar goud wil worden, dus dat zou je ook kunnen zeggen, juist iemand die daar in in gang heeft of zo?

00:44:50 Roy van den Broek

Maar ja, maar ons ons ons bindmiddel is heel erg schaalbaar. We hebben niet een hele grote sales titels met Boots on the Ground, waarbij we daarheen moeten bij, maar wij bouwen echt die machine en dan denk ik dat de toegevoegde waarde van een Amerikaanse investeerder niet supergroot is of tenminste niet zo groot als zou je denken wat wat wel een groot verschil is, is dat je dat Amerikaanse investeerders Misschien op dit moment iets hogere waarderingen doen dan Europese.

00:45:17 Roy van den Broek

Investeerders maar goed, Omdat we dus ook Amerikaanse term sheets hadden, kon ik nog best een beetje tegen elkaar weg wegspelen. Ja, dus en dan dan het af te maken. Dus toen doet diligence hebben al die cijfers gecheckt en op een gegeven moment je dan het contract en.

00:45:29 Roy van den Broek

Dan is het.

00:45:30 Roy van den Broek

Klaar Als je campagne ja champagne 4 en communicatie naar het team toe.

00:45:35 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Heb je ook echt van kunnen genieten? Was het een momentje of was het gewoon ja one of many steps?

00:45:35

Ok.

00:45:41 Roy van den Broek

Nou het moment dat we dat we het ook in termen kent maken dat het gelukt was. Dat hebben we. Dat hadden we leuk aangepakt, vind ik zelf met met champagne en indoor vuurwerk in het bedrijf. Dat was wel, Dat was wel een opluchting ook van nou, Dit is voorbij en We kunnen nu weer doen waarvoor het gedaan hebben we namelijk namelijk ja, het bedrijf groeien, want Het is wel, je bent daar toch wel een maandje of 4 mee bezig en Dat is best wel afleidend, want er gaat toch wel zoveel tijd in zitten wanneer gesprekken te hebben en zo’n zo’n doet diligence proces te doen, Dat is toch ja, daar gaat wel tijd in zitten.

00:46:12 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja, heb je groot stuk verkocht van het bed?

00:46:16 Roy van den Broek

Nee, dat hebben we vrij beperkt kunnen.

00:46:18 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Houden ja oke, good for you will sheldon.

00:46:21 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja, Dat is de naam die ik vond. Die zit nu In de Board. Dat is een een Brit, dus.

00:46:27 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Is dat een soort vaderfiguur voor je of zo? Hoe, hoe, hoe werkt dat?

00:46:29 Roy van den Broek

Nee, absoluut niet, Hij is ik. Ik heb niet. Volgens mij is hij iets jonger dan ik.

00:46:36 Roy van den Broek

En het voelt, kijk.

00:46:39 Roy van den Broek

Het voelt niet, of dat dat hij nu dat dat ik mij moet verantwoorden In de in en hij kan zeggen, dat heb je goed gedaan. Dit heb je slecht gedaan. Het het voelt meer als oké. Nou, Dit is de strategie die we voor ogen hebben. Heb jij andere bedrijven waarin dat werkt of waarbij we met hele specifieke vragen kunnen komen? Oké, dit dit willen we doen. Zou je ons kunnen connecten met een ander portfolio bedrijf, want investeerder heeft de portfolio bedrijven in en dus dan heb je wat meer ingangen.

00:47:06 Roy van den Broek

Maar ja, Wij hebben gewoon van tevoren heel duidelijk afgesproken hoe onze rolverdeling gaat zijn. Zij hebben 4 vormings per jaar en dan en dan hebben we het over de strategie en Dat is ook een beetje de interactie die wij die Wij hebben en dat wil ik ook ik.

00:47:21 Roy van den Broek

Ik geloof dat.

00:47:23 Roy van den Broek

Ik geloof niet zozeer in kijk. Ik denk Ik denk dat We moeten realiseren dat zij zijn investeerder, wat zij dus heel erg goed kunnen is in bedrijven, investeren en zijn heel goed met Excel en daar kunnen heel veel dingen heel erg goed.

00:47:35 Roy van den Broek

Maar ze zijn niet per se de beste ondernemer en die ambitie hebben ze ook niet. Dus laat ons ondernemen en zij.

00:47:41 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Zij Laten hun geld werken, hè?

00:47:43 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Voor ja.

00:47:43 Roy van den Broek

Precies dan heb je, denk ik een hele ja, Als we gewoon daar moet je goede rolverdeling op afspreken, dan zijn we allebei blij ja, Ik denk als zij hier heel veel komen en mee gaan proberen te te ondernemen dat ik daar niet per se gelukkig van wordt. En hij?

00:47:52 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

We zijn eerst goed zijn.

00:47:54 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Denk ik eigenlijk ook niet, dus die autonomie is voor jou ook echt wel belangrijk.

00:47:59 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja ja ja ja maar.

00:48:01 Roy van den Broek

Ja, Als ik denk dat ik dat ik heel veel aan zou hebben, dan dan, dan wil ik graag. Maar ja, die ervaring heeft hij ook niet, want Hij is gewoon investeerder met met alles wat daar wat hij daar heel.

00:48:12 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Erg op in doet wat mij aan jou opvalt, ik ik ervaar bij jou heel weinig.

00:48:16 Roy van den Broek

Ego ja is wel grappig, want want toen wij in die in die in die sessies zaten waarin we onze cultuur definieerden.

00:48:23 Roy van den Broek

Toen hadden we daar ook iemand in zitten. Een manager bij ons die ook vanuit 1 grote organisatie komt en die die bracht het ook naar voren. Als nou, dat zijn een van de Van de dingen. Hoe rent men echt anders is dan de andere bedrijven waar ik ook ga?

00:48:34 Roy van den Broek

Lijkt hem, Ik was me nooit zo bewust van, maar Misschien is dat ook juist Als je niet zo bewust bent van jezelf. De definitie van.

00:48:42 Roy van den Broek

Niet zo groot ego hebben?

00:48:44 Roy van den Broek

Maar nou ja, Het is niet iets waar ik actief aan werk of of actief naar kijk of zo. Dit is gewoon wie Ik ben. Ja, en ja, je zou me in dat.

00:48:53 Roy van den Broek

Hokje kunnen zetten of niet? Ja, ja, nee, Maar het.

00:48:55 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Is denk ik wel heel behulp.

00:48:57 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Samen dat je gewoon heel erg ja, goal oriented gewoon heel, heel feitelijk kijken naar dingen en je wil gewoon dingen voor mekaar krijgen. En je.

00:49:07 Roy van den Broek

Klinkt erover, Ik ben iedere keer die puzzel aan het leggen van hoe ga ik nu die die Rubiks kubus weer cube weer in elkaar zetten en je bent niet bezig van? Ik ben een heel gaaf bedrijf en Iedereen moet het weten. Er zitten heel weinig van die buitenkant bij, dus Ik denk dat dat ja dat klopt en Daarom denk ik dat ook best wel goed gelukt is om elke keer de stap zelf weer de volgende stap te maken, Omdat je dan iets op moet geven waarin je goed bent en Je moet het volgende gaan leren, waarbij je dus per definitie waarschijnlijk ook wat minder goed bent in het begin en Mensen dan Misschien ook gaan denken, nou ja, of of of Je moet een beetje kwetsbaar zijn.

00:49:38 Roy van den Broek

Daarin, dat denk ik de enige manier om Als je denkt, nou, Ik heb nooit leiding gegeven, Maar dat wordt nu van mij verwacht Omdat om dat toch te gaan leren. Ja, dan dan.

00:49:47 Roy van den Broek

Dan, dan moet je dat denk ik ook een beetje anders. Gaat dat niet lukken dan dan blijf je bij datgene waarvoor Mensen hier op het op het schild te tillen en dan wordt het heel lastig om dat scheelt af te stappen en weer te zeggen, ja, dit dit.

00:49:58 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ga ik nu ontwikkelen en hoe? Hoe gaat jouw rol nu veranderen? Zeg maar wat, wat ga je dan de hele dag doen?

00:50:06 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

En Misschien ook over 5 jaar. Er zit een soort.

00:50:10 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Groeien in of is blijft dat wel redelijk?

00:50:12 Roy van den Broek

Gelijk nou, nee, kijk, Het is Natuurlijk wel dat we weer wat harder groeien en niet een percentages. Maar Als we in dezelfde percentages blijven groeien, dan wordt dat Natuurlijk steeds steeds complexer en Ik denk dat dat dat veel dingen waar ik nu de enige ben. Die beslissingen neemt dat we dus een team moeten bouwen die elkaar uitdagen. Wat ik eigenlijk net ook vertelde dat dat op managementteam eigenlijk de volgende stap is om dit bedrijf weer weer veel.

00:50:36 Roy van den Broek

Groter te maken.

00:50:38 Roy van den Broek

Maar hoe meer Mensen, hoe meer onduidelijkheid en en.

00:50:41 Roy van den Broek

Hoe meer we echt moeten zorgen.

00:50:44 Roy van den Broek

Dat dat de koor en en de de dingen waar het echt om gaat, ons bedrijf dat we dat blijven inpakken en dat we zorgen dat er niet teveel ruis insluipt en dat Iedereen ook al bij hem met 300 Mensen of 200 Mensen dat Iedereen toch precies weet wat er van verwacht wordt en dat datgene ook hetgeen is wat het bedrijf het ja het het verste.

00:50:47

Dus ja.

00:51:01 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Brengt ja toch leiderschap of ja, leiderschap?

00:51:03 Roy van den Broek

Absoluut ja absoluut uiteindelijk. Ja, Ik ben nou eenmaal een leider daar, daar sta ik niet mijn punt en Ik denk Als ik Als ik mijn grote bedrijf hebben, zou ik een veel betere leider nog moeten zijn.

00:51:13 Roy van den Broek

Ja en, Maar dat gaat over heel veel vlakken, Misschien dan een aparte podcast. Wat is nu een goede leider? Wat is wat?

00:51:18 Roy van den Broek

Is een slechte leider, goeie?

00:51:21 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Die follow up podcast ja.

00:51:22 Roy van den Broek

Ik wil er achter te komen over de over de komende jaren.

00:51:26 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Ja interessant Ik ga sowieso ben ik hard aan het nadenken over een keer per kwartaal een een podcast live doen, dus op naar een publiek hebben uit te nodigen zoals je nu luistert en je denkt oh, dat lijkt me wel vet om bij te zijn. Stuur mij dan even een berichtje op LinkedIn.

00:51:42 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Want ik, Ik wil graag weten of er animo voor is en dan staat. Leiderschap staat ook als een van de themas, dus Ik heb nu iemand benaderd. 1 1 1 heel succesvol investeerder uit de quote 500 die is ook heel veel met leiderschap bezig en met met name van met welk doel.

00:51:59 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Waar, waar leid je Mensen dan naartoe, hè? Wat wat, want daar gaat het over van.

00:52:05 Roy van den Broek

En wat, wat is dan leiderschap, hè? Dat heeft ook Iedereen een andere definitie van. Ik geloof dat het in essentie heel erg gaat om het doel zetten, dus waar waar willen we met zijn allen heen? Dat is, Dat is.

00:52:17 Roy van den Broek

Dat is de kern. Vervolgens moet je zorgen dat Mensen de tools hebben om daar te komen, hè? Dus dus Je moet ze faciliteren, faciliteren en Je moet Je moet zorgen dat je goed In de gaten houdt of dat we daar zijn en wat we dan niet zijn. En dus die accountability. Ja, strak houden. Ik denk, Dat is de theorie en dan vervolgens ja, hoe doe je dat? Dat is denk ik per.

00:52:38 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Fase van het bedrijf anders ja, wat mij ook opviel in jouw antwoorden over delegeren of over dingen loslaten was dat je de hele tijd zei Van.

00:52:47 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Het je laat het maken van beslissingen los, dus Dat is volgens mij ook een cruciale dat je niet zegt Van oke. Ik delegeer een taakje, Ik wil dat jij dit gaat doen, want Dat is een.

00:52:56 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Beetje die genie met de 1000 helpers.

00:52:59 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Maar ik delegeer een delegeren betekent letterlijk afstand doen van je rechten, dus d delegeren, dus daar zit dan het woord League in. Dus je zegt echt van ja, Ik ga hier nu niet meer over. Dit is niet mijn jurisdictie, dus jij kies.

00:53:14 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

En die vond ik wel heel Inside van.

00:53:17 Roy van den Broek

Ik ben daar daar heb. Ik denk ik ook meerdere stappen in gemaakt. Ik denk dat ik he dus in het begin nogmaals was ik dus iemand die Alleen maar verschillende taken delegeerde. Toen heb ik een periode gehad waarbij ik dan Mensen heel veel vrijheid gaf die dacht, hé, maar, maar nu nu ben jij zelf heel veel dingen aan het leren en achter dingen aan het komen die ik Misschien een fout aan het maken die ik al een keer gemaakt heb. Dus ik moet eigenlijk zeggen dat ik nu.

00:53:41 Roy van den Broek

Jou een beetje beetje coachen of dat ik dat ik een manier vind om Mensen te coachen om te zorgen dat de fouten die Ik kan een keer gemaakt heb, dat diegene die niet meer maakt dat we sneller dat we sneller komen waar We willen zijn en dat bedoelde ik ook met dat dat framework zetten van oké, wat zijn nu goede beslissingen en slechte beslissingen? En hoe kunnen we de mentor modder wat ik mijn hoofd heb om die beslissingen te maken? Hoe kunnen we dat nu bij diegene zetten die die beslissing moet gaan maken, zodat we al fouten die ik gemaakt heb en alle achterliggende factoren om daar te.

00:54:08 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Komen dat diegene dat ook begrijpt, wat is dan het Mental model?

00:54:11 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

In jouw hoofd, wat is jouw?

00:54:14 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Daar ben ik Natuurlijk iedere keer naar zoeken.

00:54:17 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Wat is jouw recept of zo welke 3 stappen of welke welke principes of wat wat is dan jouw mental model?

00:54:26 Roy van den Broek

Er is niet zoiets als.

00:54:29 Roy van den Broek

Dat, Er is niet zoiets als een Mentel model die voor alle dingen werkt hoe je Mensen aanneemt daar. Daarin maak je andere keuzes als hoe je een product ontwerpt of wat je wel doet en wat je niet doet in in je sales dus op al die verschillende dingen werk je op een andere manier, dus Ik heb. Ik heb niet een soort.

00:54:47 Roy van den Broek

En dat, dat geloof ik ook helemaal niet dat er een soort van Silver bullet is. Nou, Als je Als je dit maar zo doet, dan komen er anders dan dat ik wel echt geloofd oké jongens, als organisatie als bij het oppakken moeten we doen, dan moeten we het goed doen die Osip nemen, je komt, maakt Alleen de.

00:55:00 Roy van den Broek

Volgende stap, Als je echt goed begrijpt.

00:55:04 Roy van den Broek

Waarom we het doen? Dus die die nieuwsgierigheid, dat vinden belangrijk en en ook soort goal oriented zorgen dat je snel van Van dat je dat je focust op waar je heen moet en laat je niet afleiden door alles.

00:55:15 Roy van den Broek

Ook niet? Ja, dan niet toe doet dat. Dat zijn de 3 pilaren en daarbinnen. Ja, hoe eigenlijk de departementen en Waarom je op alle dingen?

00:55:22 Roy van den Broek

Wel of niet doet dat zit hem.

00:55:23 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

In de details ja, grappig dat die kernwaarden dus toch wel heel belangrijk.

00:55:27 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Zijn ook in dat.

00:55:27 Roy van den Broek

Ze zijn heel belangrijk.

00:55:29 Roy van den Broek

Wisten voor mij zijn heel.

00:55:30 Roy van den Broek

En ook Natuurlijk hè? Met 15 Mensen waren hadden dat helemaal niet en dan doe.

00:55:33 Roy van den Broek

Je het op?

00:55:34 Roy van den Broek

Gevoel en Dit is denk ik echt weer 1, 1, 1 voorbeeld van een framework of een model wat je hebt. Oké, de keuze die je hebt over het maken van Mensen of dit die je hebt over het hier.

00:55:44 Roy van den Broek

Voor Mensen, ja, waar langs, welke meetlat leg je die? En dit zijn onder meer meetlatten die Wij hebben gekozen, ja.

00:55:53 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Nu Misschien nog een vraag over.

00:55:58 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Bronnen zijn er boeken of andere inspiratiebronnen waarvan jij zegt?

00:56:04 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Die, die die raad ik Iedereen aan. Of is er een boek wat jij en Iedereen cadeau doet?

00:56:09 Roy van den Broek

Binnen mijn bedrijf, het scaling up, dat vind ik daar zit. Dat is een verzameling van veel dingen die werken bij veel bedrijven voor hun. Is dat dat we daar geloof ik heel erg in en verder heb ik dat niet echt. Ik ben ook niet zo van quotes, maar Er is wel dit een een quote die nog een beetje is blijven blijven hangen en Dat is dat. Ik weet ook niet van wie Het is, maar die zei ja als als ondernemer.

00:56:29 Roy van den Broek

Ben jij niet het product aan het bouwen of de machine aan het bouwen, maar je bouwt eigenlijk de machine die de machine bouwt en Dat is altijd wel heel erg bij mij blijven hangen. Van oké, wacht eventjes wat Ik ben nu echt die die organisatie aan het bouwen. Ik ben de machine aan het bouwen die vervolgens die machine bouwt en die de sales doet en ik moet zorgen dat ik niet degene ben die ja.

00:56:50 Roy van den Broek

Ja, de machine is zeg.

00:56:51 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Maar ja, dus je bedrijf is het product.

00:56:55 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Dus niet je product is?

00:56:56 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Je product, maar je bedrijf, Dat is eigenlijk wat je aan.

00:56:58 Roy van den Broek

Ja, ja, Dat is wat ik aan het bouwen ben. Ja, en daar en daar moet je ja, Dit is heel dit heel even verleidelijk om meteen naar het hè. Oh, we bouwen producten om het heel erg naar het product te gaan kijken of we doen sales. Wat doen we nou sales? Nee, hoe zorgen we nou dat we een een organisatie hebben die de juiste beslissingen kan maken over hoe we sales doen en Laten we onszelf proberen die sales goed te doen of zelf de producten heel goed te doen en die realisatie Dat is op de een of manier een beetje blijven hangen, denk dat ik.

00:56:59 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Het bouwen bent dus?

00:57:24 Roy van den Broek

Dat elke dag een beetje aan het doen ben, ja, dus high level.

00:57:28 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Klein, Maar we gaan afsluiten met je één of twee beste ondernemerslessen is er iets waarvan jij zegt Van oke, vergeet dat hele gesprek, maar neem dit mee. Stop hiermee of ga juist dit doen als ondernemer.

00:57:39 Roy van den Broek

Ja doe wat je leuk vindt, Dat is echt kijk.

00:57:44 Roy van den Broek

Hier, het wordt een lange reis en Het gaat ook super lastig worden en Als je al denkt.

00:57:49 Roy van den Broek

Ik doe dit voor het geld, of ik doe dit om welke reden dan ook die die anders is, dan iets waar je echt intrinsiek door gemotiveerd bent. Dan ga je dat denk ik echt niet komen. Plus Misschien ben je dan wel maar maar wat was je leven dan waard geweest? Hoe leuk was het dan dus het super cliché? We begonnen ermee, maar later ook mee afsluiten. Zorgen we dat je dat je dat je zelf weet wat je leuk vindt om te doen, ga dat doen.

00:58:13 Roy van den Broek

En ja dat, dat ben. Ik denk ik ook het verste.

00:58:17 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Roy dankjewel.

00:58:19 Gerhard te Velde – host van Groeivoer Podcast voor Ondernemers

Zijn vol Circle.

00:58:21 Roy van den Broek

Ja een mooi.

de kracht van podcast inzetten voor jouw merk?

Je eigen podcast levert ontzettend veel op als je podcast slim integreert in je marketingmix. 

Met zijn podcast agency Ear Ear helpt Gerhard te Velde merken bij het succesvol opzetten of opbouwen van een podcast.  

Meer weten? Voeg Gerhard toe op LinkedIn of laat een berichtje achter op info@groeivoer.nl 

Foto van Gerhard

Gerhard

Ik ben Gerhard te Velde, ondernemer en podcastmaker. Met de Groeivoer Podcast help ik ondernemers aan nieuwe inspiratie. Met mijn podcast agency Ear Ear help ik organisaties aan een succesvolle podcast. Zullen we vrienden worden? Voeg mij gerust toe op LinkedIn!

Laat een reactie achter

Blijf op de hoogte

Meer afleveringen