28 mei 2024

Aflevering 281 – Het perfecte leiderschapsteam bouwen en laten groeien met Erjon Tuenter ex Blauw Gras, co-owner ACE#

In deze aflevering

Direct luisteren naar deze podcast



Bekijk deze podcast

Introductie van deze gast

Erjon Tuenter is founder van Blauw Gras, een marketing agency die door in 2020 aan marketing agency groep ACE werd verkocht. Op dat moment had Blauw Gras 55 medewerkers in dienst. Door de deal met ACE kreeg Erjon ook aandelen in de ACE Group.

Sinds zijn exit besteedt Erjon zijn tijd vooral aan het coachen en adviseren van andere founders. En één zijn focuspunten daarbij is het neerzetten van succesvol leiderschap bij scaleups. Want je kunt je bedrijf tot op zekere hoogte laten groeien zonder leiderschapsteam. Maar als je echt door wilt groeien zul je ook andere leiders moeten toevoegen aan het leiderschap van je bedrijf.

In deze aflevering zoomen we in op het bouwen en optimaliseren van jouw leiderschapsteam.

In deze aflevering

  • Introductie van de gast
  • De groei van Blauw Gras
  • Waarom Erjon & Erik een goed founders team waren
  • Hoe leer je ondernemen als je niet uit een ondernemersgezin komt?
  • Het belang van een leiderschapsteam (LT)
  • Rollen in het leiderschapsteam en de rol van de founder
  • Een ‘buitenstaander’ toevoegen aan je founders team
  • Iemand vanuit de organisatie laten doorgroeien naar het LT
  • Accountability in het leiderschapsteam
  • Arbeidsvoorwaarden voor iemand in je LT
  • Strategisch ritme creëren
  • Over delegeren en loslaten
  • Het superman complex
  • Erjon’s e-mail aan alle ondernemers op aarde

Shownotes

Relevante links voor deze aflevering

Wil je verbinden met Erjon? Voeg hem toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/erjontuenter Link naar de website van Erjon: https://www.erjontuenter.com/

Zelf een podcast starten? 🎙️

Wil je zelf ook een podcast starten? Gerhard is eigenaar van Ear Ear, een podcast agency die jou kan helpen om een hoogwaardige podcast te maken. Neem contact op met Gerhard. 🚀

Adverteren? 📢

Wil je adverteren bij Groeivoer? Stuur een e-mail naar info@groeivoer.nl en we gaan graag met jou in gesprek.

Join onze community! 🌐

Op de hoogte blijven? Sluit je dan aan bij onze Whatsapp community: https://chat.whatsapp.com/D4W6aegCJ4gLMUjL8LiHdM 

Of volg ons Telegram kanaal: https://t.me/groeivoer 

De beste lessen in jouw mail? 📧

Mail naar info@groeivoer.nl en ontvang een cheat sheet met de 10 beste lessen van 250 groeiondernemers. 

Laat een review achter! 🌟

Blij met deze podcast? Laat een review achter op Spotify, Apple Podcast of Google. 👍

Volg ons! 🚀

Voeg Gerhard toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gerhardvelde/ 

Volg Groeivoer op LinkedIn: https://nl.linkedin.com/company/groeivoer 

Volg Groeivoer op Instagram: https://www.instagram.com/groeivoer_podcast/ 

Volg Groeivoer op TikTok https://www.tiktok.com/@groeivoerpodcast 

Volg Groeivoer op X: https://twitter.com/groeivoer 

Onze partners 🤝

Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Teamleader, het perfecte all-in-one softwarepakket voor het MKB. Probeer Teamleader vandaag nog uit: https://signup.focus.teamleader.eu 

Transcriptie

00:00:00 Erjon Tuenter

Kleinere schaal ook als jij denkt Als je super bent en alles maar doet en alles kan en 100 uur moet maken. Nou prettige wedstrijd, maar dan ga je niet heel groot worden. Geloof ik niet. Als je een groeimotor creëert Als het ware, maar één van je groei barrières. Daarin is je leiderschap, dus je ziet altijd als een leiderschap niet goed functioneert, kan een bedrijf gewoon niet groeien. Kijk bij een klein wissewasje moet je soms Misschien Laten gebeuren of iemand daar coachend op wijzen van hé, hoe pak je het aan of heb je daaraan gedacht vanuit vraag van Maar ik vind wel Als je ziet dat iemand echt op een fijn af rijdt, ja dan echt aan het stuur trekken.

00:00:28

Luister je naar huis?

00:00:29 Podcast host Gerhard te Velde

Welkom bij groeivoer mijn gast vandaag is erjan tuenter, founder van Blauwgras, een marketing Agency en Jon verkocht Blauwgras in 2020 aan het Amsterdamse ACE. Men sinds zijn exit besteedt ayons en tijd vooral aan het coachen en adviseren van andere founders en een van zijn focuspunten erbij is het neerzetten van succesvol leiderschap. Het bouwen van MT ’s en LT ’s bij scale ups bij bedrijven die lekker willen groeien en daar gaan we het in deze aflevering ook uitgebreid over hebben.

00:00:59 Podcast host Gerhard te Velde

Néon leuk dat je er bent en welkom bij de podcast.

00:01:02 Erjon Tuenter

Dankjewel leuk om hier te zijn. Dank je voor de uitnodiging.

00:01:03 Podcast host Gerhard te Velde

Ja, waar kom je vandaan gereden?

00:01:06 Erjon Tuenter

En komt nu uit Oostenrijk, waar ik woon in Brabant, maar geboren en getogen Achterhoeker, maar nu uit het Zuiden uurtje onderweg geweest.

00:01:13 Podcast host Gerhard te Velde

Ja, kun je een beetje aarden in braband.

00:01:16 Erjon Tuenter

Ik wel, ja, Ik heb het ook voor studie gewoond. Blauw gras komen zo nog even op een sta gestart dus.

00:01:20 Erjon Tuenter

Maar bekend terrein, dus ja, Ik kan maar zeker aardig. Ja, moment ik dan help ondernemers om grip te krijgen op groei wat jij al zei ik met tweede ondernemers leven, want in mijn eerste ondernemersleven heb ik lachgas altijd gerund waar jij al op op doelde is een social first Agency gestart Samen met Erik en toenmalig compagnon in Tilburg zuiden.

00:01:20 Podcast host Gerhard te Velde

Hoor want ja ja.

00:01:42 Erjon Tuenter

Marketingbureau met full focus op social hebben we in 10 jaar uitgebouwd naar een bedrijf van 55 FE verkocht aan ACE in moet ik het even goed zeggen? 2020 ben ik nog 2,5 jaar In de grotere groep gebleven is een groep van bureaus. Wij waren de eersten die gekocht werden door de groep, hebben die hele reis van alle andere MS meegemaakt. Heel tof om.

00:02:03 Erjon Tuenter

Gezien.

00:02:04 Erjon Tuenter

Maar die grotere opstelling was wat minder mijn ding, dus Ik ben 2,5 jaar later moet ik even goed zeggen. November 22 ben.

00:02:10 Erjon Tuenter

Ik.

00:02:10 Erjon Tuenter

Vertrokken daar een tijdje niks gedaan en daarna mijn nieuw nieuwe koers ingezet. Vooral wat ik binnenblad gras Als ik MD, dus ik zorg dat het Bureau van met structuur en met een bepaalde kan dans en een bepaalde pas groeide. Daar was ik verantwoordelijk voor. Dat vond ik dermate leuk dat ik dat nu toepas en andere ondernemers daarbij hulp ja.

00:02:30 Spreker 3

Ja.

00:02:31 Podcast host Gerhard te Velde

Hé, en jullie zijn echt wel op de studentenkamer begonnen, hè? Want die Erik is een jeugdvriend van je, nog steeds ook een vriend of hoe studie oke hè?

00:02:33 Spreker 3

Ja.

00:02:36 Erjon Tuenter

Ja, nu die vriend dus wij ja ja, wij deden de marketing marketing master op de.

00:02:40 Erjon Tuenter

FT en daar leerde elkaar kennen In de In de collegebanken nou goede vrienden geworden en nog steeds gelukkig ook naar onze ondernemersavontuur. En ja, tijdens studietijd begonnen letterlijk op zijn studentenkamer, ja.

00:02:51 Podcast host Gerhard te Velde

En het klinkt zo makkelijk, hè? Even je bedrijf Laten groeien naar 55 FTE.

00:02:58 Podcast host Gerhard te Velde

Maar wat, hoe verklaar jij het succes? Zeg maar, heb jij achteraf Als je terugkijkt dan een soort logica kunnen ontdekken? Waarom het gelukt?

00:03:06 Erjon Tuenter

Ja, Ik denk dat we wel een sowieso dat het geluk of het goede inzicht of hoe je het wil noemen. Maar toen wij startten was de grote Switch van hyves naar Facebook gaande en daar zat dan merken wel echt met de handen in het haar. Dus wij konden op die wave heel erg mee. We hadden vanuit stages al contacten bij wat mooie merken, dus we kregen ook snel wat test budgetten. Ze hadden wel een vliegende start, Maar ik denk dat ons succes is. Succes is geweest dat we voor onszelf altijd een hele hoge lat hebben gehanteerd, dus we waren constant bezig met ontwikkeling dingen beter doen en in alles het hoogste niveau halen.

00:03:37 Erjon Tuenter

Ja was heel gretig daarop en Ik denk dat dat.

00:03:41 Erjon Tuenter

Ja en veel dingen heeft uitgestraald, dus We hadden gegeven moment een heel mooi sterk merk staan. Gas stond heel goed bekend In de markt.

00:03:45 Podcast host Gerhard te Velde

Waar komt die naam vandaan? Ik vind hem, Ik heb je bedrijfsnaam. Nou, Ik heb een bedrijfsnaam, een fetisj zou ik bij mij ik kick op goede bedrijfsnamen en ik ik ik ik knap echt enorm af op slechte bedrijfsnamen, Maar ik vind blauwgras echt heel ik bedoel, Er zijn heel veel goede bedrijven zijn blauw glas, je ziet, ik zie het meteen voor me en het blijft ontzettend hangen, dus de stickie stickje is is is hoog. Waar komt die vandaan?

00:03:47 Erjon Tuenter

En ze waren, hè?

00:03:59 Erjon Tuenter

Goed ja ja thanks.

00:04:03 Spreker 3

Er.

00:04:04

Ja ja ja ja.

00:04:08 Erjon Tuenter

Ach heel hoog.

00:04:10 Erjon Tuenter

Nou, Erik, Ik heb een topsport verleden.

00:04:12 Erjon Tuenter

Ik heb bij De Graafschap, voetbalt hij bij Go Ahead en en Zwolle. We hebben ondanks of dat wisten we niet meer, maar vroeger ook was ik niet vertegen vertegenwoordigd. Elftallen als bij ons bij elkaar op veld gestaan, maar topsport verleden echt verliefd op voetbal gaan ook Samen altijd nog steeds naar naar Ajax dit jaar wat minder, maar beleven veel plezier aan. Ja, Wij zijn ja nuchter. Hollandse gasten noem ik het maar even. Ik kom uit Doetinchem Erik uit uit epe en wij dachten dat willen we ook in onze bedrijfsnaam terug Laten komen. Niet iets van met Solutions of iets moeilijks Engels.

00:04:43 Podcast host Gerhard te Velde

Vaag gelul advies.

00:04:43 Erjon Tuenter

Dat is niet.

00:04:44 Erjon Tuenter

Ja is niet ons ding, dus we dachten we gras back lekker fris vernieuwing dus dat dat moest.

00:04:51 Erjon Tuenter

Mooi hè?

00:04:53 Erjon Tuenter

Maar goed, op fietsje naar de WK in in Tilburg was al bezet door een theatervereniging geloof ik en ze zeiden, ja, goed, nu zit het andere branche gaat je niet In de weg zitten, maar wie weet wat de toekomst ooit of er iets gaat bijten. En We hadden toen al de ambitie om Nederland te veroveren, dus gedesillusioneerd weer de pitstop. En toen zei Erik zei letterlijk halverwege naar huis, ja, kunnen we niet gewoon de kleur veranderen? Nou weer terug. En toen is het in plaats van groengas het blauwgras gewoon achteraf heel blij mee, want Mensen of Iedereen zegt wat jij zegt, Het is gewoon heel.

00:05:25 Erjon Tuenter

Ja stikkie inderdaad blijft gewoon hangen uit, dus wat is dat? Hoe komt dat, hoe?

00:05:28 Podcast host Gerhard te Velde

Het is een beetje dwars, maar ook weer niet too much. Ja ja ja ja.

00:05:31 Erjon Tuenter

Ze is niet te gek. Nee, hij ziet het meer, hè? Square melon en meer van dat soort namen? Ja, ga je nog leuk? Ja.

00:05:37 Podcast host Gerhard te Velde

Maar dat toont voor mij wel aan dat zo’n naam ook echt wel ertoe doet. Dus heel veel Mensen die denken, ja, die bedrijfsnaam maakt niet uit.

00:05:42 Erjon Tuenter

Ja.

00:05:46 Erjon Tuenter

Wel hoor. Ik denk dat de naam vooral nog meer de lading die je er uiteindelijk aan geeft.

00:05:49 Spreker 3

Tuurlijk ja.

00:05:51 Erjon Tuenter

Het merk dat je er omheen bouwt, maar op lachgas beklijft wel. En ja, mijn naam onthoudt Niemand, dat snap ik ook. Die is wat complexer, maar blauw gas vergat en vergeet Niemand dus dat namens belangrijk lading is echt belangrijker hoor, maar naam doet ook veel zeker ja ja.

00:06:06 Podcast host Gerhard te Velde

Ja hé en wat maakten jullie een goed team Samen?

00:06:10 Erjon Tuenter

Nou, wij waren heel complementair en wij waren, kijk, We zijn hebben dezelfde drijfveren. Ze willen gewoon vooruit. We willen ontwikkelen. We willen graag proberen de beste te zijn, dus We hadden dezelfde stip. We willen gewoon.

00:06:21 Erjon Tuenter

De Top ze hadden dezelfde ambitie voor ogen en nou dat deden we op een manier waarin ontwikkeling en lol heel erg belangrijk is. Het teamproces heel belangrijk dat wij ook de kernwaarden van gas, dus dat bondt ons. Daar komen we. Zo denk ik ook nog wel op. Ik denk dat dat ook heel belangrijk is überhaupt bij lidy ship teams, Maar we zijn qua natuurlijke voorkeur van werkzaamheden totaal tegenovergestelde, dus ik zei dat ik doe de binnenkant Mensen processen, finance op strategische puls de wat hardere kans zou je kunnen zeggen en dan de Mensen.

00:06:52 Erjon Tuenter

Erg buitenkant, new business marketing zelfs.

00:06:54 Podcast host Gerhard te Velde

Ja, en toch ging jij koud bellen, hoorde ik een ander podcast. Waarom deed jij dat dan niet?

00:06:57 Erjon Tuenter

Ja klopt.

00:07:00 Podcast host Gerhard te Velde

Wat is gewoon?

00:07:00 Erjon Tuenter

Nou in het begin. Ik kan nu goed vertellen hoe die die of hoe, hoe we goed complementair zijn. In het begin deden we ook maar maar wat we maar was de verdeling anders de Erik ook nog wel wat meer projectmanagement en ik koud bellen en nou gegeven moment kwamen we achter dat die verdeling niet logisch was, dus toen we dat scherper opgesteld en dat klopt in.

00:07:12 Spreker 3

Ja.

00:07:18 Erjon Tuenter

Het begin deed ik, dat zou dat.

00:07:20 Podcast host Gerhard te Velde

Nu nog werken koud bedden, denk je?

00:07:22 Erjon Tuenter

Nee, nee geloof ik niet meer tenminste niet in. Ik denk in algemene zin niet helemaal in sociaal vak niet meer. Ik denk in algemene zin niet. Ik geloof niet meer zo in dat hele harde.

00:07:33 Erjon Tuenter

En, Ik denk dat meer die man generation, zoals dat wel zo mooi noemen dat je zelf Mensen wijst op de vraag die ze hebben of de Als je Mensen herkenning geeft van het probleem dat ze hebben en daarvoor een oplossing biedt, denk dat dat veel beter werkt. Vooral voor wat high volt met achterg producten zou het nooit meer doen. Zelf voor mezelf Misschien dat voor sommige business.

00:07:48 Podcast host Gerhard te Velde

Ja interessant nee.

00:07:52 Erjon Tuenter

Werk maar.

00:07:54 Podcast host Gerhard te Velde

Ik doe Cold outreach op LinkedIn, dus Dat is mijn en daar ben ik nu ook aan het stoeien met die automation tools. Dat werkt. Ik gebruik nu expand, die dus een Nederlandse founder ook. Ik heb trouwens ook voor mijn podcast benaderd laatst maar dan kun je campagnes draaien, dus je kan zeggen van nou, Ik wil alle communicatiemedewerkers van Nederland. Wil ik een invite sturen, een uitnodiging om met mij te verbinden. Nou, dan geef je een tekstje in, dan zeg aan best first name.

00:07:56

Ja ja.

00:07:59 Erjon Tuenter

Oh ja, wat gebruik je?

00:08:03 Erjon Tuenter

Nou ja.

00:08:05 Spreker 3

Ja.

00:08:24 Podcast host Gerhard te Velde

En mijn naam is Gerard Podcast specialist. Ik weet niet of je al iets met podcasts doet, maar mike, ik stel graag mijn kennis beschikbaar. Zullen we linken nou van de 10 zijn er Misschien 15, het überhaupt niet. Zien die andere 5 die het wel zien zijn er Misschien twee of 3 die nou ja precies, Maar ik denk dat dat nou en die ga je dan ja lead nurturing doen, zeg maar hè, dus proberen op een leuke manier in contact te komen.

00:08:30 Spreker 3

Ja ja ja.

00:08:40 Erjon Tuenter

2 3 ja.

00:08:42 Erjon Tuenter

Accepteren ja.

00:08:50 Erjon Tuenter

Ja, maar ja, maar als minder heftig vind ik dan echt bellen, want dan krijg je jouw wijze spreken aan de telefoon. En nou, je bent een leuke vent, maar dus Als je op ja, Ik ben Gerard, je gaan wist het verhaal vertellen. Ja, Dat is heel heftig en zo bericht kun je dus toch.

00:09:01 Spreker 3

Ja.

00:09:03 Erjon Tuenter

Ja sowieso ook, soms zit er gewoon iets tussen. Ik wil ook wel eens benaderd op zon manier en jij zelf waarschijnlijk ook. Soms zit er.

00:09:07 Erjon Tuenter

Toch iets tussen je?

00:09:08 Erjon Tuenter

Interessant of puur puur even volgen nou. Jij bent ook veel bezig met je LinkedIn content. Vanuit daar kun je dan weer gaan gaan bouwen. Dus ja, mooie manier toch?

00:09:09 Podcast host Gerhard te Velde

Toch leuk? Ja ja.

00:09:16 Podcast host Gerhard te Velde

Ja ja en het bestaat nog wel. Koud koude acquisitie ik, we zitten nu bij groen pand waar waar de podcast Studio is en daar kwamen laatst twee dames van Randstad binnenlopen.

00:09:27 Erjon Tuenter

Ik dacht niet, ik wist.

00:09:29 Podcast host Gerhard te Velde

Niet dat het nog bestond, maar die waren ouderwets aan het canvas en die zeiden gewoon van dat noemen ze dan canvas en je stapt in je auto. Je rijdt naar een bedrijfsterrein en je belt aan Als je Gallo HM en.

00:09:34 Erjon Tuenter

Ja echt lang studeren hè? Ja, ja, ja.

00:09:38 Podcast host Gerhard te Velde

Is er ook nee, mogen we dan de e mailadres van die persoon? En ja, ja, ik, Ik kan het me niet voorstellen, Maar het bestaat nog.

00:09:46 Erjon Tuenter

Ja toch, Het is dan wel een gezicht erbij. Niemand komt echt langs en doet moeite of zo. Ja, het zal werken hè? Zoals ze niet doen, maar.

00:09:50 Podcast host Gerhard te Velde

Ja plus Niemand ja Niemand ja plus waarschijnlijk.

00:09:57 Erjon Tuenter

Die gaat de kleit het wel, denk ik. Je noemt het nu ook, dus je weet maar nooit Als je iemand zoekt of iets zoekt dat je de dames opbelt. Ja weet het niet.

00:09:57 Podcast host Gerhard te Velde

Ze zijn er.

00:10:06 Podcast host Gerhard te Velde

Misschien nog heel even.

00:10:10 Podcast host Gerhard te Velde

Hoe heb je leren ondernemen? Kom je uit de ondernemersgezin of zo, okay?

00:10:13 Erjon Tuenter

Nee, nee, niet. Nee van huis uit niet Mensen in mijn omgeving of ouders of familie, wel een oom en een bouwbedrijf, maar die zelfstandig laat maar zeggen, goed programma’s gevolgd of.

00:10:26 Erjon Tuenter

Nee, nee ja, We zijn We zijn tussen angst, denk ik of ja gewoon begonnen. En Ik denk dat wij wel goed zicht hadden op wat beter kon Als we toen we bezig waren, wel heel kritisch konden zijn op onszelf en Ik kan ook goed kritisch zijn op mezelf denk ik. En dan Als ik iets niet weet of ik kom ergens niet uit.

00:10:42 Erjon Tuenter

Dan zoek ik hulp, Maar ik ben niet zo van het boeken lezen of daar maar induiken. Dan belde ik ja Mensen die daar ervaring en hadden of of of gewoon Mensen omheen, zegt Van hé. Hier loop ik tegenaan. Kan je daar eens bij helpen, bijvoorbeeld op gebied van finance. Op een gegeven moment dacht ik ja, Je moet toch, je zou toch geen bureau aan bepaalde KPIS hebben, zoals in iedere branche zat Natuurlijk, maar wel op je NL moet lezen en hoe je hem scherp kan stellen. Nou gewoon die bureau eigenaren benaderd, kunnen we eens voor zitten. Nou kun je daar alweer een soort benchmark uithalen en uit allemaal branche.

00:11:09 Erjon Tuenter

Informatie.

00:11:09 Erjon Tuenter

Dus meer een beetje autodidact Als het ware. Op een gegeven moment hebben we wel hebben we toen met ACE gedaan het go fast forward programma gevo.

00:11:16 Erjon Tuenter

Wacht, en daar heb ik wel echt bepaalde.

00:11:21 Erjon Tuenter

Ja methodiek geleerd Als het ware en heel veel daarvan deden wij al wel, Maar het gaf wel wat rust Omdat je het in kaders en hokken kon plaatsen. Daarna dus dat dat hielp wel, maar niet nee, vooral gewoon doen volgens mijn methode niet altijd Misschien snelste, maar ja is wel wat.

00:11:33 Spreker 3

Ja.

00:11:36 Erjon Tuenter

Voor mij werkt.

00:11:37 Podcast host Gerhard te Velde

Ja, nou ja, Het is Het is je gelukt en Misschien nog wel even over die exit. Wat deed de dag na dat het geld op je bankrekening stond?

00:11:39

Ja.

00:11:46 Erjon Tuenter

Kater uitslapen dan valt dat achter voor een V.

00:11:49 Erjon Tuenter

Wist je, dan heb je de closing zoals dat heet, dus dan teken je de deal en dan komt daarna. Komt het. Nou ja, We hebben niet een deels cash, deels aandelen. Dat is een heel.

00:11:59

Zo.

00:11:59 Erjon Tuenter

Construct maar een deel.

00:12:00 Podcast host Gerhard te Velde

Zo een zo een, hoe heet het zo een een tas McCann.

00:12:05 Podcast host Gerhard te Velde

Juist wel terrin of zo over?

00:12:06 Erjon Tuenter

Door de teller? Nee, nee, nee. Dat wordt Natuurlijk gewoon overgemaakt, Maar dat is niet dat het Dat is een deel dan van Dat is een onderdeel van de deal en dacht ik voor, hadden we getekend als in corona tijd, dus Dat was wel raar, dus Ik heb het Samen met Erik en wat vrienden gevierd. We konden het niet groots doen met het hele team, want dat dat dat dat mocht doen gewoon niet, dus Dat was jammer. We Laten wel ingehaald.

00:12:21 Spreker 3

Huh?

00:12:26 Podcast host Gerhard te Velde

Ja dat, hoe kijk je terug op de exit? Had je er meer uit kunnen halen? Denk.

00:12:30 Podcast host Gerhard te Velde

Je.

00:12:30 Erjon Tuenter

Nee.

00:12:31 Podcast host Gerhard te Velde

Of was het gewoon top prima.

00:12:33 Erjon Tuenter

Ik denk, We hebben vooral verkocht vanwege de zachte kans. Ik was al lang MD binnen blad gras en wilde graag een wat andere abstractie werken. Dus over bureaus heen kijken. Maar dat heb ik bij eens een tijdje gedaan en we wilden blauwgras graag borgen in een wat grotere omgeving. Als het ware werd steeds meer geïntegreerd werk gemaakt in het Bureau land, soms ook lachgas daar ook beter in landen, dus dat waren voor ons de verkoop.

00:12:55 Erjon Tuenter

Op redenen dus daar was ik heel blij mee. Die zijn ook. Het is niet helemaal uitgekomen. Maar ja, dat wist ik dat voor niet. Dat is ook prima en qua waardering hebben is een goede waardering uitgekomen. Dus was eigenlijk helemaal helemaal top en fijn kopende partij fijne investeren erbij, dus Dat was heel.

00:13:09 Erjon Tuenter

Fijn ja ja.

00:13:13 Podcast host Gerhard te Velde

En dan nu je nieuwe ondernemersleven, want een beetje daarna Misschien een beetje op zoek ofzo. Tenminste zo zo. Ik ben ook een keer uit mijn bedrijf gestapt. Geen exit gemaakt, maar wel uit de operatie. Toen was mijn agenda leeg, toen dacht ik ja, wat zal ik nou eens gaan doen hoe? Hoe was dat voor jou?

00:13:16

Tweede.

00:13:24 Spreker 3

Ja raar he.

00:13:29 Erjon Tuenter

Nou hetzelfde ben dan de tijd dan nog gebleven bij bij gas ineens. En toen op een gegeven moment, ja, was het gewoon niet mijn plek. Toen ben ik gestopt de rol overdraagbaar gemaakt weggegaan. Ja en dan zit je opeens inderdaad thuis met een lege agenda waar je normaal de hele dag bezig bent. Keuzes maken afspraken naar niks. Nou, toen was het WK, zo heb ik dat gekeken, was toen wie Qatar dat Qatar K in november december staan veel gekeken en nou, dan krijg je wel een fase beetje heb ik het goed gedaan, want Ik denk anders moeten doen, tijdje niks gedaan, Maar ik ben die zomer getrouwd.

00:14:01 Erjon Tuenter

En dan gaat het wel weer bloggen.

00:14:02 Erjon Tuenter

En toen kwam dit mijn huidige of mijn tweede route noem ik het maar even ter sprake, en dat doe ik nu.

00:14:09 Erjon Tuenter

Vol plezier.

00:14:09 Podcast host Gerhard te Velde

Ja en eigenlijk alles, want daar gaan wij Natuurlijk over hebben. Het gaat over nou, je helpt de andere founders en je hebt een ja 1, 1 1 speciale passie voor leiderschap voor het bouwen van leiderschaps teams managementteams. Ik denk dat we daar maar gewoon even heel diep in moeten duiken, dus Laten we gewoon beginnen bij de eerste vraag. Tenminste de eerste vraag die ik opgeschreven heb.

00:14:12

Ja.

00:14:27 Spreker 3

Ja.

00:14:29 Spreker 3

Leiden.

00:14:35 Podcast host Gerhard te Velde

Waarom is het überhaupt belangrijk om een een leiderschapsteam te hebben? Waarom? Waarom zou je een leiderschapsteam willen nou?

00:14:43 Erjon Tuenter

Nou, kijk, Als je kijkt naar een bedrijf, komen we straks Misschien nog iets verderop, maar Als je een heel groeimotor creëert Als het ware met allerlei facetten, ik straks ook nog wat verder op inzoomen. Maar één van je groei barrières daarin is je leiderschap, dus je ziet altijd als een leiderschap niet goed functioneert en zit niet de goede Mensen in eindverantwoordelijke eindverantwoording en niet goed verdeeld nog wat andere elementen waar we zo denk ik nog wel op inzoomen nog kan een bedrijf gewoon niet goed.

00:15:08 Erjon Tuenter

Of niet kan wel groeien, maar gaat het plafond tegenkomen en dan kan het gewoon echt niet verder groeien. Dus het leiderschap is ja heilig of essentieel. En nou, het zegt ook wel eens hoe het leiderschap vergaat. Het de organisatie in, Dat is ook.

00:15:13 Spreker 3

Ja.

00:15:21 Erjon Tuenter

Eigenlijk altijd zo, ja?

00:15:23 Podcast host Gerhard te Velde

En zijn er bepaalde vuistregels, want Ik heb wel eens van die dingen gehoord. Van ja, tot zoveel personen kan je dan gewoon. Kan een founder het in zijn eentje af of zo? En dan op een gegeven moment moet je zijn, zijn er bepaalde stappen.

00:15:31 Erjon Tuenter

Ja ja.

00:15:33 Erjon Tuenter

Zet je wat meer.

00:15:33 Erjon Tuenter

Hè?

00:15:34 Erjon Tuenter

Nou, ze zijn niet op ieder bureau of bedrijf te leggen, maar wat je vaak ziet is een bedrijf tot man of 15 dat het wel door de founder of twee founders lukt. Als je met zijn Tweeën bent soms nog wel wat verder, maar ga je naar 20, 5 en twee.

00:15:47 Erjon Tuenter

Dan verdienen alle bedrijfskritische domeinen zoveel aandacht dat dat lastig wordt om met één of twee te doen en wat je dan vaak ook wel ziet, is dat iemand zegt, ja, kijk, We willen nu bijvoorbeeld van de 20 Mensen of 2 miljoen naar 3 4 5 is er zoveel eigenlijk liefde en kunde nodig voor al die bedrijfskritische zaken dat? Dat kan niet in één of twee Mensen zitten dus vaak zie je wel vanaf een man of 15, 20 of 1,5 2 miljoen omzet dat je dat dat vaak 1/3 bijkomt.

00:16:15 Erjon Tuenter

Ja en dan hoe groter je wordt en naar gelang het talent van de Mensen die er zitten, kunnen dat er nog wat meer worden. Ik denk wel goed is om te zeggen dat leiderschap hoeft niet per se een team te zijn, wat Alleen maar bezig is met lijden van het bedrijf is eigenlijk de groep Mensen die gezamenlijk eindverantwoordelijk is voor de bedrijfskritische zaken. Dat kunnen er ook meer zijn.

00:16:26 Spreker 3

Goed.

00:16:33 Erjon Tuenter

Maar dat Dat is wel een roemruchte hobbel die die Laten we zeggen, 2 miljoen.

00:16:37 Podcast host Gerhard te Velde

Ja hè? En je zei in het vorige gesprek ook. Van de founder hoeft dus niet per se uit het bedrijf te stappen, dus Het is niet zo van. Ik stel een directie aan en dan ben ik zelf weg, maar jij staat ook inderdaad onder het leiderschapsteam van oké, je hebt een of twee founders of Misschien wel meer en daar komen Mensen bij. Zou je ook meerdere niveaus kunnen hebben van We hebben zeg maar.

00:16:48 Erjon Tuenter

Nee.

00:16:53 Spreker 3

Ja ja.

00:17:02 Podcast host Gerhard te Velde

Het founders team en dan daaronder hebben we een Management Team. En dan ja, je kan Natuurlijk veel lager aanbrengen Als je wil.

00:17:06 Erjon Tuenter

Ja kan kan wel, Maar ik zou daar naar gelang bedrijfsgrootte wel mee mee uitkijken. Kijk Als je Als je dat woord doet met 20 Mensen, dan creëer je alweer een soort ja als men ook een beetje het opstelt, maar Je moet er dan niet in Lage gaan doen, dus je zou wel kunnen zeggen, Nou stel, je hebt 3 founders even even toevallig ook. Nou die zijn 3 fitness die bepalen wel echt een.

00:17:24 Erjon Tuenter

Meerjaren koers, maar die zijn met zijn alle 3 heel.

00:17:28 Erjon Tuenter

Talentvol in in een aantal domeinen, maar een andere domeinen ook niet. En daar hebben ze dan weer Mensen In de organisatie voor aangesteld, dus die zijn dan wel onderdeel van leiderschapsteam, maar gaan weer niet mee over de koers. Maar Je moet dat wel goed kritisch inrichten dat je niet allemaal lagen en communicatie hobbels Als het ware gaat gaat neerleggen, maar kan kan.

00:17:46 Erjon Tuenter

Wel.

00:17:47 Podcast host Gerhard te Velde

Ja ja he en.

00:17:49 Podcast host Gerhard te Velde

Wat maakt iemand dan volgens jou?

00:17:53 Podcast host Gerhard te Velde

Zeg maar, je kan founder zijn, Maar dat wil nog niet zeggen dat je.

00:17:56 Podcast host Gerhard te Velde

Goede.

00:17:56 Podcast host Gerhard te Velde

Leider bent dus wil je daar, wil je?

00:17:57 Erjon Tuenter

Nee, nee, nee, nee, nee.

00:17:58 Podcast host Gerhard te Velde

Daar zo een.

00:17:59 Erjon Tuenter

Reflecteren, ja kijk wat je vaak ziet is dat de founder die denkt dat die of die vindt of denkt of voelt of voelt het verplichting of hoe je het wil noemen dat hij dat hij de algemene man moet zijn. Dat dat zie je heel vaak. Maar dat is Natuurlijk lang niet altijd de beste oplossing, want Misschien is het wel kijk, ik geloof heel erg in een in een leiderschapsteam dat je iemand hebt die vooruitkijkt, dus die met visie bezig is iemand die heel veel van het vak weet eigenlijk de vakidioot zou je kunnen.

00:18:25 Erjon Tuenter

En iemand die de beren ziet, dus die de die de dag van vandaag managed. Dat zijn eigenlijk 3 smaakt. Ja, de realist van ja we we zeggen nou wel over twee jaar daar. Maar hoe doen we dat dan met de aanwas van Mensen? Of hoe doen we dat dan met budgettering? Nou, die ik zeg Mensen, maar eigenlijk zijn het geluiden dus je best dat die invalshoeken moeten Er zijn, dus het zijn 3 invalshoeken, Maar dat kunnen best twee Mensen zijn of.

00:18:30 Podcast host Gerhard te Velde

Realisten of tenminste, dat wil ik er maar mee op.

00:18:48 Erjon Tuenter

5.

00:18:50 Erjon Tuenter

Ja, en Je kunt Natuurlijk, als founder kun je ook degene zijn die de beheren ziet, Maar dat is vaak meer een operationeel 8 iemand en dan zal iemand aan kunnen stellen voor die algemene revisie rol. Dus fitness gaan nog wel eens of vinden nog wel eens dat zij die algemene rol moeten hebben, maar is zeker niet altijd het beste? Nee, nee.

00:19:08 Podcast host Gerhard te Velde

Ik zat even te denken aan die die die 3 rollen die jij noemt dus de de vakidioot, de visionair en de de man of vrouw van vandaag. Wat gebeurt er bij een bedrijf als geen visionair hebt?

00:19:15

Ja.

00:19:22 Erjon Tuenter

Ja kom je in mijn ogen niet vooruit, want.

00:19:26 Erjon Tuenter

Ik denk dat een essentieel onderdeel van groeien is, is dat je weet waar je over visies of ogen zwaar wordt hoor. Maar iemand die die die wat zicht heeft op de toekomst, Laten we het zo zeggen. Visionair kan ook wel heel abstract en ver weg klinken, Maar ik denk wel dat je iemand moet hebben of extern kan inhuren kan het Natuurlijk ook maar.

00:19:44 Erjon Tuenter

Ja die weet waar het bedrijf heen gaat en daar koersen op kan houden, want Als je niet niet weet waar je heen gaat waar je over 5 jaar wil staan en daarmee weet over 3 jaar wil staan en over een jaar ja, dan kun je daar geen keuzes aan ophangen. En ga je echt nou stuurloze is een groot woord, ga je alle kanten op ga je veel paden in die doodlopend blijken te zijn?

00:19:56 Podcast host Gerhard te Velde

Alle kansen op.

00:19:58

Top ja.

00:20:02 Podcast host Gerhard te Velde

Ik herken mij hier heel erg in. Ik heb twee jaar geleden Op zo een talententest gedaan en daar zat visie ook in. Dat ging dan over archetypen en dan de visionair en.

00:20:03 Spreker 3

Ja ja.

00:20:08 Spreker 3

Nou ja.

00:20:14 Podcast host Gerhard te Velde

Toen bleek dus van ja, jij bent geen visionair. Ik denk ja, dat snap ik inderdaad wel. Ik ga ook alle kanten op en.

00:20:18 Spreker 3

Ja.

00:20:20 Podcast host Gerhard te Velde

Maar ik denk dat veel ondernemers zich Misschien ook zichzelf overschatten en denken van ja, nee, Ik heb ook visie en verzeker als jij zeg Maar het eindbaas je bent dan zeg je je medewerkers ook al die kijken ook allemaal naar jou, waardoor jij denkt van Ik ben Toen ik. Ik ben visionair. Mensen gingen ook tegen mij zeggen van.

00:20:29

Ja.

00:20:31 Spreker 3

Ja.

00:20:38 Podcast host Gerhard te Velde

Hoezo ben jij gefusioneerd? Ik vind jou juist heel visionair, denk ik.

00:20:41 Podcast host Gerhard te Velde

Echt, ja, Maar ik ben het niet.

00:20:42 Podcast host Gerhard te Velde

Dus Dat is heel ingewikkeld van.

00:20:46 Podcast host Gerhard te Velde

Om er überhaupt achter te komen, wie ben je echt los van alle filters die je daar zelf op aanbrengt? Los van alle filters die anderen op.

00:20:48 Erjon Tuenter

Ja.

00:20:53 Podcast host Gerhard te Velde

Jou leggen.

00:20:55 Podcast host Gerhard te Velde

Maar goed, Er is even weer ander onderwerp, Maar de vraag is dus, wat gebeurt er als er geen visionair is? Nou, dan ga je mee een beetje stuurloos. Wat gebeurt er als er geen vakidioot in?

00:21:01

Ja.

00:21:04 Podcast host Gerhard te Velde

Team zit.

00:21:04 Erjon Tuenter

Ja kijk, Ik vind dat je altijd altijd een craftsman Als het ware moet hebben die gewoon echt weet wat het vak inhoudt of het product of de dienst of nou wat je dan ook verkoopt die heel kort op de ontwikkelingen zit. Die weet hoe je met met innovatie daarmee aan de slag moet Als je dat niet belegt of dat geluid niet aanwezig is in je LT ja, ga je dat nooit heel goed in worden of blijven. Maar goed, Dit is heel vaak. Is dit de founder, want die begint, die is ergens gepassioneerd over over zijn dienst product of nou.

00:21:32 Erjon Tuenter

Wat dan ook, dus Dat is bijna ja, ik zie je, ziet zelf. Ik zie hetzelfde dat het niet is, hoor, dat zit vaak in.

00:21:37 Erjon Tuenter

Die founder wel.

00:21:38 Podcast host Gerhard te Velde

Geborgd dan Natuurlijk logisch laatste vraag hierover, wat Als de vandaag persoon ontbreekt? Dus structureert de blauwe.

00:21:46 Erjon Tuenter

Ja dan ga je ja nou ja dan ga je niet dan is de visie, Dat is heel gaaf, maar dan ga je daar niet naartoe wandelen. Dan is er Niemand die het pad Als het ware.

00:21:58 Erjon Tuenter

Ja dat dat dat werkt niet, dan is het vooral stel. Je zit 3 visionairs aan tafel. Nou, dat heb je Misschien ja, dan gaat het heel gaan daar heen en We gaan naar de maan en geweldig en we dit zus en zo maar ja, dan de dag. Dat moet ook gebeuren. Als Niemand dat gaat doen, dan blijft het in.

00:22:13 Erjon Tuenter

Ja in woorden en wat je dan wel ziet In de organisaties? Dan ja, dan zegt het team ook van ja, die hij praat van alles. En hij weet precies waar die heen wil, Maar we doen al twee jaar hetzelfde, want we komen gewoon niet vooruit Omdat Niemand dat doet. Dus die is ook heel belangrijk. Ja, en wat ook wel echt belangrijk is, is dat het.

00:22:24

Ja.

00:22:29 Erjon Tuenter

Het gaat ook nog wel eens mis. Is dat je dat je wordt? De founder hebt visionair, je denkt van nou, oké, vandaag moet ook gemanaged worden, Maar dat dat iemand is die niet dermate gewichtig is die die visie de of de Formule al goed kan tegen hangen. Dus van ja, maar je zegt dat nou wel allemaal, maar wat moeten we dan? We moeten, realiseer je wel dat wat jij nu zegt dit aan investeringen of aan Mensen of van daar komt heel vaak heel veel achter vandaan, dus de de de de zwaarte van de geluiden is ook belangrijk om goed te wegen.

00:22:56 Podcast host Gerhard te Velde

Ja, want daar was ik ook wel benieuwd naar van wat gebeurt er?

00:23:00 Podcast host Gerhard te Velde

Stel je op twee founders en dan komt dan een directie dit bij. Heb je daar wat voorbeelden van? Hoe die dynamiek dan, hoe dat zodat werkt?

00:23:03 Erjon Tuenter

Ja.

00:23:07 Erjon Tuenter

Ja, hebben wij wel gas bijvoorbeeld gehad, want Wij zijn met zijn twee ën gestart. Toen kwam kwam er een directielid bij ja, goed op zich. Dat is het een kwestie van Van nergen, dus Als je dan met ook diegene in dezelfde visie gelooft vanuit dezelfde kernwaarden werkt dan.

00:23:24 Podcast host Gerhard te Velde

Want wat missen jullie dan? Want het klonk alsof jullie een dreamteam waren, dus Waarom zou je dan überhaupt nog iemand erbij willen?

00:23:30 Erjon Tuenter

Nou, wij waren met zijn Tweeën, denk ik inderdaad goed, Alleen wij groeiden best wel.

00:23:35 Erjon Tuenter

Of groeide hard en kijk, Er is heel erg buitenkant ik binnen kan. Maar Erik was bijvoorbeeld wat minder van bestaande klanten uitbouwen en en die constant daarmee bezig zijn. Of dat vond hij wel gaaf, maar geen wet ook gewoon te veel. Maar wij zagen wel dat dat heel belangrijk was om Als we gingen groeien die grote klanten moeten we goed bediend worden.

00:24:00 Erjon Tuenter

Dus dat vonden wij zo essentieel dat wij zeiden, ja, wij m, Ik vind dat ik helemaal ik voor klanten, dus ik moest ik niks van weten. Altijd mijn ding was het helemaal niet. Toen hebben we gezegd, ja, wij dekken heel veel Samen, Maar dat specifieke element is zo belangrijk en gaat zo essentieel zijn in onze groei. Dat moeten wij wel op zwaar niveau ingaan kleden en daar hebben we toen iemand voor gevonden. Die is ook partner geworden om dat echt goed te borgen, echt vast te klikken Als het ware en echt goed.

00:24:25 Erjon Tuenter

Ja echt goed te borgen?

00:24:26 Podcast host Gerhard te Velde

Ja en wat was dat dan voor TYPE? Die lijkt dan toch best wel een beetje op jou of.

00:24:32 Erjon Tuenter

Nee nee, nou ja, echt weer wat anders als een account man zoals wij dat noemen. Account director, ja.

00:24:35 Podcast host Gerhard te Velde

Ja ja en hoe verandert dat de dynamiek? Want ja, op de een of andere manier heb je dan toch zoiets van? Ja, maar jij bent het derde wiel In de wagen of je komt net kijken of moet zich nog bewijzen.

00:24:43 Erjon Tuenter

Nee.

00:24:45 Erjon Tuenter

Nee, man niet. Nee, wij, nee, nee, nee, maal niet. Nee, wij zagen heel erg. Het was een mama zijn belang, dus we waren superblij die er was en dat ging goed en dat het voor hem lastiger was, Omdat wij.

00:24:55 Erjon Tuenter

Nee, ja ik en ik waren toen al lang bezig, kende elkaar al lang zijn een huwelijk, dus die dynamiek. Ja, het ging ook heel.

00:25:01 Podcast host Gerhard te Velde

Maar heeft iemand dan een eerlijke kans?

00:25:03 Podcast host Gerhard te Velde

Goed, ja, maar jij bent denk ik heel analytisch en rationeel, en.

00:25:08 Podcast host Gerhard te Velde

Ja, moet ik dat zeggen? Ja, maar er zullen denken. Ook founders teams zijn waar daar veel meer emotie bij zit en waar daar echt allemaal.

00:25:09 Erjon Tuenter

Verstandig.

00:25:15 Erjon Tuenter

Maar Je moet dat wel echt gaan negeren en in algemeenheid. Kijk, het belangrijk is dat je elkaar vindt op visie en op kernwaarden. Dat is belangrijk. Je moet dezelfde kant op willen vanuit dezelfde waarden, anders gaat het dan mis, dus daar moet je je selectie al heel scherp op zijn bij zo 1/3 persoon, maar Je moet je ook heel bewust van.

00:25:28 Erjon Tuenter

Fijn dat je dat dat je dat team weer gaat kneden, dus dat je chemie gaat proberen te creëren. Misschien jij noemt net dat je een test hebt gedaan. Ja ga ze ook zo dagen dan met zijn 3 ën doen leer elkaar kennen leer elkaars valkuilen kennen en ga echt dat team smeden wordt een keer dronken In de kroeg. Bij wijze van spreken moet je wel echt bewust mee aan de slag gaan, anders gaat het niet. Het het ongehoorde Als het ware in het emté en echt onderdeel daarvan zijn of LT is ja dat daar moet je met.

00:25:49 Erjon Tuenter

Zorg doen, Maar dat is Dat is gewoon te doen, Maar dat moet je wel met zorg en aandacht doen.

00:25:54 Podcast host Gerhard te Velde

En Ik kan Misschien ook maar zo een jaar duren voordat je erachter.

00:25:56 Podcast host Gerhard te Velde

Bent van, is het echt?

00:25:59 Podcast host Gerhard te Velde

Ja tenminste, Ik heb dat zelf wel eens meegemaakt, dat ik ook.

00:26:03 Podcast host Gerhard te Velde

Heel positief beeld had van iemand en na 3 maanden kwamen de eerste twijfels en dan na een half jaar dacht ik, nou, Ik weet het niet. En na een jaar dacht ik, ja, Dit is het gewoon niet, dus dat op een of andere manier is het ook. Je moet Samen dingen meemaken en dan pas zeker Natuurlijk Als het moeilijk wordt, dan ontdek je wat je echt aan iemand hebt. Dus Je moet dan denken ook het zeker niet als een Quick fix zien maar.

00:26:05 Spreker 3

Ja.

00:26:11 Erjon Tuenter

Nee, Dat is vervelend.

00:26:27 Erjon Tuenter

Nou het mooiste is dat wij ook op een gegeven moment gedaan.

00:26:31 Erjon Tuenter

Probeer ook altijd te zoeken bij opdracht als iemand van intern door promoveert. Ja, noem maar even promoveert naar LF, dan weet je echt wat je aan iemand hebt. Tenminste iemand krijgt een andere rol. Zijn naaste collega’s wordt hij Misschien wel leidinggevende van ook gevoelig en uitdagend, maar dan weet je al wel meer wat voor vlees je In de kuip hebt, dus Dat is ook altijd een hele mooie, vind ik sowieso een toffe, want dan stel iemand ja, ik noem toch maar even promoveert naar het LT en dan komt daaronder weer ruimte, dan krijg je waarschijnlijk een kettingreactie van promoties, dus intern is heel gaaf.

00:26:33 Podcast host Gerhard te Velde

Ja nou precies.

00:27:00 Erjon Tuenter

Maar kan niet altijd. Je hebt niet altijd de Mensen met die ja die dat die dat kunnen, dus kun je ook zeggen, nou, We gaan Mensen daar in opleiden, maar Als je dat ja, Als je dat ook niet ziet zitten, of daar is de tijd niet voor, ja, dan is het. Een externe is eigenlijk als wel alle sollicitanten heel grondig doen op inhoud en op kernwaarden Alleen nog wat uitgebreider denk ik op visie en Misschien elkaar nog beter leren kennen. Maar ja, veel meer kun je dan ook niet doen en dus hopen dat je de goede keuzes maakt.

00:27:26 Podcast host Gerhard te Velde

En, hoe ga je dan iemand die nieuw bij het LT komt? Noem het LT he Management Team wat heb je trouwens tegen een Management Team?

00:27:33 Erjon Tuenter

Nou nou, Ik vind.

00:27:34 Erjon Tuenter

Dat heeft vaak zo’n bijklank van dat. Dat zit de hele dag In de ruimte te vergaderen. ML, Ik vind t wel een.

00:27:38 Podcast host Gerhard te Velde

Vader he taura.

00:27:42 Erjon Tuenter

Mooie term.

00:27:43 Podcast host Gerhard te Velde

Ja ja oké. Je gaat iemand promoveren, dan wil je die persoon helpen in zijn of haar ontwikkeling.

00:27:51 Podcast host Gerhard te Velde

En, wat ga je dan aanbieden, bijvoorbeeld, want ik, Ik ben dan ook wel eens zo iemand die dan gaat googelen van opleiding.

00:28:00 Podcast host Gerhard te Velde

Weet ik veel leiderschapstraining of zo en dan kom je op icm.nl of weet ik veel random. Je komt bij een of andere grote opleider terecht en dan mag je een cursusje doen voor € 1.500 en.

00:28:01 Erjon Tuenter

Ja ja ja.

00:28:02

Ja.

00:28:09 Podcast host Gerhard te Velde

Dan hopen we.

00:28:10 Erjon Tuenter

Dan is het dan? Ga ja, nee.

00:28:10 Podcast host Gerhard te Velde

Dat het allemaal goed gaat, dus hoe ga je dat nou eens wat beter?

00:28:12 Podcast host Gerhard te Velde

Aanpakken dan een beetje googelen en aan aan het looten.

00:28:14 Erjon Tuenter

Nou, kijk, die rol in het MT zal zoals alle rollen Als het goed is, intern LT zouden we.

00:28:20 Erjon Tuenter

Een functieprofiel hebben.

00:28:22 Erjon Tuenter

En nou, daar staan bepaalde hard en soft skills in en als iemand daar nog wat meer in moet groeien, nou, dan kun je simpelweg zien. Dit moet iemand zijn of Dit is het functieprofiel is de de wens hoe iemand moet zijn, Dit is wat iemand is en dan kan het op sommige dingen kunnen kan een kwestie zijn van grondig overdragen, maar andere uitdaging kunnen inderdaad zijn, Misschien leiderschap skills of presenteren of presentatievaardigheden. Het kan Natuurlijk van alles.

00:28:51 Erjon Tuenter

Ja, en daar moet je dan een gedegen interne of externe opleiding bij zoeken? Ja, hij roept altijd werkt als iemand naar een andere rol gaat, ja.

00:29:00 Podcast host Gerhard te Velde

Hoe kijk je naar diversiteit in leiderschaps teams? Jij hebt met 3 kerels in een leiderschapsteam gezeten.

00:29:06 Erjon Tuenter

Nou, Dat is goed, Dat is hoe we begonnen. We eindigden met We hadden een thee van 6 was wel echt groots ik zeggen.

00:29:12

Zo.

00:29:13 Erjon Tuenter

Achteraf wel te groot bij. Dat was 3 vrouwen, 3 mannen. Ja, kijk ik ik. Ik vond het wel een fijne dynamiek, maar uiteindelijk vind ik ook ja de de beste voor de job, Maar ik vond het wel een fijne dynamiek met met dames en heren, Maar ik zeg niet van perse, dat moet nee, zo zit ik er niet in.

00:29:32 Erjon Tuenter

Maar ja, het geeft Als het zo is is Het is.

00:29:33 Erjon Tuenter

Het geeft een.

00:29:34 Podcast host Gerhard te Velde

Goede dynamiek hè? En en voor een goed leiderschapsteam heb je het over de de de vakidioten visionair en de man of vrouw van vandaag 3 V ’s en waar is het sale?

00:29:35 Spreker 3

Ja ja.

00:29:43 Erjon Tuenter

Ja.

00:29:48 Erjon Tuenter

Ja, kijk Als je.

00:29:50 Podcast host Gerhard te Velde

Je hebt ook de hipste, de hacker In de hustler. Hé, Dat is dan meer voor techbedrijven en dan is bijvoorbeeld de hustler. Dat is vooral degene die klanten regelt die zorgt dat je In de krant komt. Die gekke acties doet dus echte creatieveling en ook de de commerciële.

00:29:52 Erjon Tuenter

OK ja ja.

00:29:57 Spreker 3

Ja.

00:30:02 Erjon Tuenter

Ja dit zijn.

00:30:02 Podcast host Gerhard te Velde

Persoon maar maar.

00:30:03 Erjon Tuenter

Even goed duidelijk, dit zijn de 3 geluiden hoeven niet 3 Mensen te zijn en die moeten Samen de bedrijfskritische domeinen van die geluiden voorzien. Dus Dat is marketing een.

00:30:07 Spreker 3

Oké.

00:30:12 Erjon Tuenter

Mails Finance League HR OPS de algemene leiding. Zo zijn er een aantal domeinen die van die 3 geluiden moeten moeten worden voorzien, dus daar zit, daar zit marketing en sales iemand in het LT heeft gewoon de eind van de woning over sales of marketing en sales? Ja.

00:30:30 Erjon Tuenter

Dus dit zijn, dus je hebt dus eigenlijk die die die die domeinen die moeten scherp belegd zijn tussen de Mensen in het LT. Dus Iedereen draagt echt eindverantwoording. Anders heb je mijn ogen niks in een LT te zoeken. Ik zie nog wel eens. Ja, die zitten bij en die zitten al heel lang en die bewaakt dan. Ja, Dat is dat dat dat geloof ik niet en Dat is pas ja precies, dat vind ik gun gun rollen Als het ware kijk Als je met LT zit heeft ieder hoofd aan tafel.

00:30:46 Podcast host Gerhard te Velde

Pappen en nathouden.

00:30:52 Erjon Tuenter

Heeft is eindverantwoordelijk op op één of meerdere domeinen en dat het LT wat daar zit. Die moeten op die domeinen dus naar voren kunnen kijken en het vandaag kunnen managen. Dat is hoe het in mijn oog werkt, Maar dat is sales is dus daar is zeker is er zeker.

00:30:56 Spreker 3

Oké.

00:31:03 Spreker 3

Nee.

00:31:08 Podcast host Gerhard te Velde

Een van ja, dus je zegt Van.

00:31:12 Podcast host Gerhard te Velde

Dus je hebt. Nou ja, ik herinner me nog levendig dat wij ooit, want Ik heb twee confounders gehad. Met zijn 3 ën begonnen wij een uitzendbureau en we deden ook maar wat even zo gezegd. En toen kwam Han Hendriks, die Dat was dan een of andere archief gast. We hadden bij hem zijn tuin opgeknapt, dus daar kennen we.

00:31:30 Podcast host Gerhard te Velde

Hem.

00:31:30 Podcast host Gerhard te Velde

Van en en hij zei jongen.

00:31:32

Dus.

00:31:33 Podcast host Gerhard te Velde

Ga eens even zitten nou, wij zitten. Hij ging bij het whiteboard staan en toen ging hij dus zo een zo een cirkel tekenen en toen ging hij al die taartpunten uittekenen en daar was dan HR League. Of Dat is wel echt voor het allereerst dat wij al die deelgebieden van het bedrijf.

00:31:41

Ja.

00:31:47 Podcast host Gerhard te Velde

Inzichtelijk kregen en toen zei die van oké jongens, wie gaat er over marketing? Nou, dat ging Natuurlijk.

00:31:48 Spreker 3

Ja.

00:31:52 Podcast host Gerhard te Velde

Twee handen.

00:31:52 Podcast host Gerhard te Velde

Omhoog ja, dus daar begint het eigenlijk.

00:31:52 Erjon Tuenter

Ja precies en dan gaat het mis.

00:31:55 Podcast host Gerhard te Velde

Al van wie welke portefeuille?

00:31:55 Erjon Tuenter

Zie is het?

00:31:57 Erjon Tuenter

Juist, want dan is het echt gedeeld open deur. Of je hoort het vaker maar geen gedeelde verantwoordelijkheid, verantwoordelijkheid en zo is het ook, want dan is het wies voor marketing. Ja, allebei wel of allebei.

00:32:07 Erjon Tuenter

Dus ik geloof heel erg in, Hij is, Maar ik denk niet dat jij hem niet kan helpen, want je niet Samen op kan trekken, maar in je LT we kijken hem aan op de voortgang en op de cijfers en of er gebeurt wat er moet gebeuren. Zo kun je dat voor al die domeinen die jij net noemde en die jij in.

00:32:20 Erjon Tuenter

Ieder bedrijf.

00:32:21 Erjon Tuenter

Hetzelfde kun je die gewoon beleggen? Ja.

00:32:21 Spreker 3

Ja.

00:32:24 Podcast host Gerhard te Velde

En dan heb je dus eigenlijk soort raster, dus je hebt die die Laten we zeggen. 10 deelgebieden voor het gemak.

00:32:29 Podcast host Gerhard te Velde

8 of zo en voor elk van die 8 of 10 heb je dus die 3 manieren van kijken van wat is de langetermijnvisie op sales? Wat moeten we vandaag doen op sales en hoe doen mijn hele goede sales of of hoe de kwaliteit of?

00:32:29 Erjon Tuenter

Ja ja.

00:32:35 Erjon Tuenter

Ja.

00:32:36 Erjon Tuenter

Ja juist.

00:32:39 Spreker 3

Ja.

00:32:42 Erjon Tuenter

Nou ja bijvoorbeeld, of neem bijvoorbeeld HR een van mijn stokpaardjes kan je willen hetzelfde stipjes over 3 jaar willen de beste werkgever van Nederland zijn in ons vak. Dat is dan kan bota visie zijn. Kijk, Dat is echt visie. Klinkt soms zo heel heeft allemaal wereld veranderend is, Maar dat dat kan.

00:32:54 Podcast host Gerhard te Velde

Nee, Maar ik kan er prima mee dealen. Ja, lange termijn denken en koers houden.

00:32:58 Erjon Tuenter

Precies, maar oke, dus Dat is de dat visie element. Noem ik het dan maar even.

00:33:00 Spreker 3

Ja.

00:33:03 Erjon Tuenter

Of We willen We willen bepaalde leiders opleiden of We willen worden gezien als dé opleider in die branche van Nederland. Tenminste, Als je van ons bedrijf komt en het soort van kwaliteitsstempel. De Ajax School noem ik het maar even. Zo kun je daar iets over bedenken over die afstand over de HS. Maar ja, dan moet het gebeuren, oké, maar wat gaan we dan nu doen? Oké, dan beginnen we met goede arbeidsvoorwaarden. Dan beginnen we daarna met dus op die.

00:33:23 Erjon Tuenter

Manier moet je dat borgen inderdaad. Ja, ja, ja.

00:33:25 Podcast host Gerhard te Velde

Interessant hè en.

00:33:29 Podcast host Gerhard te Velde

Wat als dan iemand niet in het team thuishoort of als jij op een.

00:33:33 Podcast host Gerhard te Velde

Gegeven moment van, hé?

00:33:34 Podcast host Gerhard te Velde

Ja, We hebben inderdaad iemand een een wat zei je nou een gun gun rolly van mooi, Ik weet niet of het In de dikke van dale staat. Maar ja, bij deze macht die erbij hoe, hoe neem je afscheid van leiders die eigenlijk geen leiders zouden moeten zijn?

00:33:38 Erjon Tuenter

Gun rol.

00:33:42 Erjon Tuenter

Nou, Ik hoop dat het fonds.

00:33:44 Spreker 3

Ja.

00:33:51 Erjon Tuenter

Nou, Ik weet niet of je afscheid hoeft te nemen. Hij moet hij of zij moet wel.

00:33:54 Erjon Tuenter

Afscheid nemen van de rol.

00:33:57 Podcast host Gerhard te Velde

Oh ja, dus je kan ook weer ja gedemotiveerd worden, maar.

00:33:59 Erjon Tuenter

Ja, kijk vaak is Natuurlijk, hoe zeg je Dat is het start van het eind kun je voorstellen als iemand in het LT zit en en je gaat netjes uitleggen? Ja, Maar we kijken nu naar het L.

00:34:07 Erjon Tuenter

T.

00:34:07 Erjon Tuenter

Als Iedereen moet eindverantwoording hebben, want anders heb je. Ja, je zit aan tafel, maar je hebt eigenlijk geen rol. Kost veel geld, je krijgt er Misschien naar betaald en en het team denkt Misschien ook wel weer wat. Wat doet die persoon dat toch aan tafel dus op een gegeven moment, zegt Van ja, eigenlijk is het onzuiver ja, dan moet je dat bespreekbaar maken en zegt, ja, voor jou is een denk niet dat die als dat vaak zijn dat dan Mensen die wordt er al lang zitten en voor de cultuur belangrijk zijn betekenen dat die.

00:34:30 Erjon Tuenter

Dat is een waarde afneemt In de organisatie kun je Misschien zeggen, oké, maar jij hebt daarin een belangrijke rol, maar niet het einde van, die zit hier niet.

00:34:37 Erjon Tuenter

Meer.

00:34:37 Erjon Tuenter

Bij, ik zal daar wel kritisch op zijn, Maar ik zie dat nog wel. Ik zie dat toch wel best wel vaak gebeuren. En dan ja, Het is gewoon niet nodig. Het kan zand.

00:34:37 Spreker 3

Ja.

00:34:45 Erjon Tuenter

In de motor zijn soms ook van, t ja.

00:34:48 Podcast host Gerhard te Velde

Toen je dat net zei, dacht ik van, oh ja, ik hoorde wel eens iemand zeggen van in in bedrijven bestaan eigenlijk geen.

00:34:54 Podcast host Gerhard te Velde

Prima.

00:34:57 Podcast host Gerhard te Velde

Mensen zien dat gewoon, weet je wel? Dus Als het niet werkt als die leider daar eigenlijk niet thuis, want Iedereen weet het, Iedereen voelt het aan, dus gewoon een energetisch of.

00:34:58 Erjon Tuenter

Mooi ja ja ja ja.

00:35:01 Erjon Tuenter

Ieder zijn voet wat Mensen voelen.

00:35:03 Erjon Tuenter

Wat ja ja.

00:35:05 Podcast host Gerhard te Velde

Zo.

00:35:05

Ja.

00:35:06 Podcast host Gerhard te Velde

En dan toch met elkaar houden. We zeg Maar dat dat toneelstukje overeind, maar hoe ga je dat gesprek aan? Ik weet niet of jij daar goed in bent, Maar ik, Ik vind slechtnieuwsgesprekken.

00:35:09 Erjon Tuenter

Ja.

00:35:12 Erjon Tuenter

Nou.

00:35:14 Podcast host Gerhard te Velde

Winke.

00:35:15 Erjon Tuenter

Ik vond ze ook niet leuk, Alleen kijk ik, ik vond om voor mezelf het lichter te maken, dacht ik. Nou, het bedrijf wordt hier beter van. Het is voor diegene die leuk voor mij op een hele andere schaal niet leuk, maar voor het bedrijf wordt er beter van.

00:35:15 Podcast host Gerhard te Velde

Is best wel zwaar.

00:35:27 Erjon Tuenter

En Ik vind.

00:35:27 Erjon Tuenter

Als je iets vanuit een bepaalde?

00:35:32 Erjon Tuenter

Gewoon een bepaalde logica of zegt Van ja, wij kijken op deze manier naar de organisatie of hoe een t moet functioneren, hoe je überhaupt kan ook met een junior of media, hè, Als je wij vinden dat zo de rol eruit ziet. Jij functioneert nu zo ja dat dat we zien. Die match is er niet, dus We moeten kijken naar een oplossing Als je het gewoon netjes rustig brengt. Ja dan meer kun je niet doen. Ik vind het ook goed. Werkgeverschap is eerlijkheid en ook al is eerlijkheid niet altijd leuk.

00:35:58 Erjon Tuenter

Wel heel belangrijk.

00:36:00 Podcast host Gerhard te Velde

Dus ja, en heb je wel eens gezien dat er een soort proefjaar wordt afgesproken of zo? Want dat zou dat zou ik nog wel een oplossing vinden van hé, je gaat een jaar meedraaien in het leiderschapsteam.

00:36:12 Podcast host Gerhard te Velde

Als het wederzijds goed bevalt dan dan blijf je gewoon maar zo niet dan, dan houdt het wel op, dus dat je een soort van ja klinkt een beetje als halfbakken ofzo of van.

00:36:17 Spreker 3

Ja.

00:36:22 Erjon Tuenter

Ja, Ik vind het je geeft dan nog wel aan de voorkant een bepaalde twijfel over functioneren aan. Kijk bij een interne kandidaat of zo iemand die intern nou leiderschap gaat kun je steeds wat kleinere stukjes toevoegen en gewoon kijken. Lukt dat volgende stap lukt dat volgende stap en anders kun je het.

00:36:25 Podcast host Gerhard te Velde

Dat je twijfelt? Ja ja, ja.

00:36:29 Spreker 3

Ja.

00:36:34

Ja.

00:36:36 Erjon Tuenter

Maar ja, bij een externe, ik zou gewoon zeggen vol ervoor gaan en heel kritisch evalueren, zoals je met al je teamleden doet ze op inhoudelijk functioneren en op Mitchell kernwaarden gedurende dat eerste jaar dan ja, en Dat is MEGA kritisch doen. En als ze dan na het eerste jaar blijkt dat het niet functioneert, heb je daar dat gesprek over wat we net zeiden. Maar denk Als je aan de voorkant zegt, we noemen het een proefjaar, ja, dan ga je, dat ga je er al met een bepaalde tegen je droomkandidaat ga je daar toch niet zeggen, dus ik zou bijna zeggen, zoek een betere kandidaat en Als je die twijfel hebt, zou ik dat.

00:37:06 Erjon Tuenter

Ook of niet aannemen of wat?

00:37:08 Erjon Tuenter

Dat dat niet zou uitspreken, maar gewoon op gezette momenten. Heel kritisch evalueren. Maar goed, Ik denk Als je van tevoren al het gevoel hebt, We gaan een proefjaar aan dat je eigenlijk een goede.

00:37:17 Erjon Tuenter

Kandidaat niet gevonden hebt? Nee.

00:37:18 Spreker 3

Nee.

00:37:21 Podcast host Gerhard te Velde

Ik heb eens een boekje gelezen. Dat ging over e players volgens mij het het de hoe en het begint een beetje met de meest gemaakte fouten bij het aannemen van Mensen en een van de types die daar geschetst wordt. Dat is de.

00:37:36 Podcast host Gerhard te Velde

De art critic.

00:37:38 Podcast host Gerhard te Velde

En het verhaal erbij was dat zelfs de de de de beste experts op het gebied van kunst. Die kunnen 1, 1, 1 nep Rembrandt aanzien voor een echte Rembrandt. En wat er eigenlijk mee bedoeld werd, was van heel veel ondernemers die denken dat ze goed zijn in het aannemen van Mensen hebben zoiets van? Ja, nee, en ze hebben Excelsior die allemaal variabelen in vervuld en Ik heb veel Mensen kennis en mijn onderbuik en dit en toch, en dit vind ik ook heel mooi aan.

00:37:48 Erjon Tuenter

Ja.

00:37:53 Erjon Tuenter

Ja zij.

00:37:56 Erjon Tuenter

Ik heb veel Mensen kermis zijn.

00:38:00 Erjon Tuenter

Ja.

00:38:06 Podcast host Gerhard te Velde

Ray Dalio van Van principles hè? Dat boek, hij zegt, Ik kan er altijd naast zitten. Een van zijn belangrijkste lessen toen hij bijna failliet ging was Oh, ****, ik dacht dat ik God was, Maar het is toch niet zo? Je kan me altijd naast zitten. Ja en zo is het ook met personeel aannemen, dus ik. Ik ben op zoek naar antwoord op de vraag van.

00:38:19 Erjon Tuenter

Beker sterveling ja.

00:38:26 Podcast host Gerhard te Velde

Hoe, hoe doe je dat nou dat je niet in je enthousiasme denkt van Dit is een topgast of een fijne fijne dame. Zij moeten hij, of zij moet erbij en dat je dan toch in je verliefdheid, zeg maar.

00:38:28 Spreker 3

Ja.

00:38:36 Erjon Tuenter

Nou, kijk.

00:38:39 Erjon Tuenter

Ja dat je ervoor gaat, ja, dan maak je het mooier dan het je ziet het allemaal gebeuren. Ja, nee, kijk uit wat ik net zei, je hebt het, je hebt, je zoekt iemand met een bepaald functieprofiel je bepaalde kwaliteiten heeft hard en softskills en die aansluit op je op je kernwaarden. Nou, dat kun je gaan.

00:38:56 Erjon Tuenter

Goedzo nou, dan zul je als founder of ja ze dat vaak zelf doen, Maar de kunst is eigenlijk wat jij zegt door dat door dat niet Alleen te doen, dus door Misschien iemand anders over precies dezelfde onderwerpen, Misschien iemand extern die je vertrouwt of je compagnon of iemand anders intern, maar niet van Mensen daarbij te betrekken of een een eigenaar van een bedrijf In de branche we zoeken dit profiel, die gaat dit en die gaat, wordt Operational director ik noem maar wat dat jij iemand van een ander bedrijf vraagt, kun je ook met diegene gaan zitten om die eens goed door te zagen dus ik Je moet niet Alleen doen.

00:39:09

In.

00:39:28 Podcast host Gerhard te Velde

Ja.

00:39:28 Erjon Tuenter

Dat traject ja dat, dat zal echt mijn advies zijn, want is wat jij zegt je, je voelt het Misschien net niet goed aan. Of je hebt net s ochtends een pitch gewonnen. Je zit maar Hosanna in die sollicitatie s middags of andersom, hè? Je hebt thuis gedonder gehad en je komt chagrijnig zo’n meeting, dus ik zou het heel, heel grondig doen met meerdere Mensen die elkaar niet beïnvloeden en dan zo tot een oordeel komen. Maar goed, dat neemt niet weg dat het hem dat het altijd een mispeer.

00:39:37 Podcast host Gerhard te Velde

Aannemer klaar ja.

00:39:51 Erjon Tuenter

Kan worden ja.

00:39:52 Erjon Tuenter

Maar als een verklein je?

00:39:53 Erjon Tuenter

De kans wel sterk, ja?

00:39:55 Erjon Tuenter

Ja.

00:39:56 Podcast host Gerhard te Velde

Dus trek tijd uit, haalden Mensen bij.

00:39:58 Erjon Tuenter

Ja zou ik doen.

00:40:01 Podcast host Gerhard te Velde

Hoeveel rondes dan?

00:40:02 Erjon Tuenter

3 4 ja bijvoorbeeld een keertje eten, ja.

00:40:07 Podcast host Gerhard te Velde

Qua voorwaarden, wat bied je iemand?

00:40:09 Podcast host Gerhard te Velde

En salaris, winstdeling, aandelen en wat wat vraag je dan van iemand terug?

00:40:16 Erjon Tuenter

Ja ja wat kijk salaris is afhankelijk van je bedrijf, maar in lijn met andere MT.

00:40:23 Erjon Tuenter

Secundaire zaken.

00:40:26 Erjon Tuenter

Ja, Ik vind aandelen vind ik kijk, Ik denk dat daar geen goed of fout in is. Ik zie zelf wel vaak gebeuren als iemand echt heel erg Als het een heel lastig profiel is om uit de markt te halen en Het is echt essentieel om weer verder te komen dat daar dan wel aandelen soms bij komen kijken. Maar ook Dat is niet altijd zo, dus Ik vind hier zit hier bij.

00:40:43 Erjon Tuenter

Mij.

00:40:43 Erjon Tuenter

Of geen blauwdruk in? Nee, nee.

00:40:45 Podcast host Gerhard te Velde

Oke.

00:40:47 Podcast host Gerhard te Velde

En dan heb je ook iets verteld aan mij over het aanbrengen van structuur. Dus stel je hebt je je je team bij mekaar hè? Dus Het is allemaal gelukt. Ik wil straks nog even van je weten wat jij daar dan precies in doet maar en dan moet je met elkaar in een soort ritme komen ofzo. Hoe zie jij dat?

00:40:59 Erjon Tuenter

Ja ja ja.

00:41:02 Erjon Tuenter

Ja, ja kijk dus in mijn ogen perfect emté heeft vertegenwoordigd door die geluiden waar we het over hadden, heeft die domeinen.

00:41:07 Erjon Tuenter

Goed.

00:41:08 Erjon Tuenter

Belegd en gelooft in dezelfde visie waar je heen wil en werkt vanuit dezelfde.

00:41:13 Erjon Tuenter

Nou en dan geloof ik dat je Samen moet gaan bouwen vanuit een vanuit een structuur. En nou, dat begint bij het goed definiëren van je ideale klant je niche expertise je propositie waar je voor staat als merk. Maar als dat ook weer staat, zijn er eigenlijk 3 barrières om te gaan groeien en dat zijn je schaalbare infrastructuur. Dus wat zijn nou onze kernprocessen? Hoe doen we die, wie doet wat? Welke tooling komt daarbij kijken? Hoe maken we dat overdraagbaar? Dat is je leiderschap en je talent en leiderschap het vandaag over.

00:41:43 Erjon Tuenter

Maar ook je talent hebben we. De juiste Mensen zitten, weten ze wat ze moeten doen, kunnen ze wat ze moeten doen.

00:41:48 Erjon Tuenter

Ja, right, right person, right sheet en de derde is je marketing en sales. Dat zijn eigenlijk die die goed draaien en je hebt ook je toekomstvisie en die randvoorwaarden met niche expertise. Precieze zou staan, dan ga je als als.

00:42:00 Erjon Tuenter

Het goed is, ga.

00:42:01 Erjon Tuenter

Je dan groeien, dat kun je meetbaar maken door je klanttevredenheid periodiek te meten je medewerkers tevredenheid en platgeslagen gewoon je marge onderaan de streep. Dat staat jij hebt.

00:42:08 Podcast host Gerhard te Velde

Ja ja Evita.

00:42:10 Erjon Tuenter

Ja inderdaad zo zo meet je dat nou dat dat systeem noem ik hem maar even wat ik altijd adviseer ga dat per kwartaal bespreken, dus kijk op 1 april. Hoe is het nou in kwartaal een gegaan? Net als onze schaalbare infrastructuur met met onze Mensen en leiderschap met met de marketing communicatie? Wat was het niveau van ons werk? Dat kun je weer aan je klanten aan je teamleden en aan je leiderschap zelf vragen, dus dan ga je eigenlijk de.

00:42:37 Erjon Tuenter

Ja de scheuren van het afgelopen kwartaal identificeren noem ik het maar even, nou, daar kun je dan weer speerpunten van maken in je kwartaal twee noem je Rocks ook r ’s nou, dat zijn meerdere.

00:42:46 Erjon Tuenter

Termen voor.

00:42:46 Podcast host Gerhard te Velde

Check, dives and key results.

00:42:48 Podcast host Gerhard te Velde

Eigenlijk kan het toevallig, maar ja.

00:42:48 Erjon Tuenter

Ja als die term altijd, dan ga je prioriteren, dan weet je ook Q twee. Gaan we dit doen om de grootste heikele punten uit Q een op te lossen op diezelfde dag kijk je ook, wat is ook alweer waar we over 5 jaar willen staan over 3 jaar over een jaar. Nou, welke acties moeten we ondernemen om daar die zodat komend kwartaal bij gaat dragen om daar te komen? Dat voeg je ook toe, dus dan ga je eigenlijk scheuren, repareren en bouwen aan de toekomst.

00:43:10 Erjon Tuenter

Dus Dat is dan als strategisch ritme noem ik dat altijd is gewoon per kwartaal mythe dat heel gedisciplineerd doen met de goede input achteruit kijken, vooruit kijken en je emté meeting. Belang daarvan wordt echt onderschat, vind ik kwaliteit ja wekelijks een uur. Ik zie het vaak. Ja, op tijd beginnen Max een uur en Hij is heel. Eigenlijk vind ik heel simpel qua indeling, even kort rondje. Hoe gaat het met Iedereen dan de cijfers door? Kijk vooruit kijken, We hebben nu heel vaak over stip en kwalita.

00:43:23 Podcast host Gerhard te Velde

Oke.

00:43:25 Podcast host Gerhard te Velde

Is ook.

00:43:28 Podcast host Gerhard te Velde

Wenting minuten laat, wat hadden we ook weer op?

00:43:30 Podcast host Gerhard te Velde

De agenda staan ja.

00:43:42 Erjon Tuenter

Maar ik geloof ook echt naar getallen cijfers. Structuren ben ik van, zei al maar jaarbegroting op maand niveau. Wat gaan we omzetten? Wat gaan we uitgeven, welke marges gaan we draaien wanneer bij welke omzetten gaan we Mensen aannemen? Welke omzetten gaan we investeren in ons machinepark of marketing maakt niet uit en dat wekelijks bespreken, hoe zitten we met op de voortgang met de omzet deze maand? Hoe is het vol? Ja.

00:44:05 Podcast host Gerhard te Velde

En krijgt ze nieuwe klanten worden bij jou ayon, Dat is echt wat Ik denk, Ik heb dit ook nodig.

00:44:09 Erjon Tuenter

Ja, hoe krijg je? Hoe staan we met volgende maand, hoe is het met de sales pipeline? Hebben we genoeg sollicitanten voor?

00:44:13 Erjon Tuenter

Bollen hoe zijn de opzij offers? Hoe is het met wat speelt in algemene zin in het team dus daar heel snel doorheen dan wat inzichten acties en is het vrij simpel format, moet er eigenlijk eentje met de hamer bij zitten die dat bewaakt, maar zo ga je dus ook wekelijks kijken van hoe lopen we nu op het jaar? Dus dus wekelijks mythen, iedere week strak een uur en ieder kwartaal een dag dat Dat is hem hele fijne opzet kost niet, dus niet al te veel tijd, maar hij gaat dan nog in een cadans vooruit.

00:44:31 Podcast host Gerhard te Velde

Heb jij ja.

00:44:40 Podcast host Gerhard te Velde

Ja klinkt zo simpel, hè?

00:44:42 Erjon Tuenter

Ja, ja, het klinkt heel simpel.

00:44:44 Podcast host Gerhard te Velde

Maar ja, maar je neemt het voor jou. Is het ook simpel Omdat jij jij bent die gestructureerde guy die die dit gewoon allemaal in zijn hoofd heeft en Ik denk, van ja, geef me de blauwdruk, dus Ik weet niet, heb jij iets wat wat wat wat ik bij jou kan krijgen, zeg maar.

00:44:48 Spreker 3

Ja.

00:44:54 Erjon Tuenter

Ja, Ik heb precies. Ja, Dit is het. Ik noemde het groeimodel, maar Dit is eigenlijk is dit hoe ik opdrachtgevers help van is er al een meerjaren stip of niet niet, nou, zo niet, oké, gaan we niet maken, dan gaan we als die er staat dat model Als het ware inrichten, dus keuzes maken in je niche expertise keuzes maken in je ideale klant een keuze maken dan heel belangrijk, Als je bij je overal een beetje strak inrichten van je schaalbare infrastructuur, marketing, communicatie.

00:45:01 Spreker 3

Ja.

00:45:20 Erjon Tuenter

Als leiderschap en dan dat gaan gaan. Ja dat dan dan die cadans door dat van constant verbeteren achterom kijken, vooruit kijken hup weer een kwartaal weer een kwartaal weer een kwartaal en zo bouw je eigenlijk naar je naar je 5 tot 10 jaar het doel. Ja, Misschien nog eventjes een klant uitlichten eentje waarvan jij zegt waar jij mee werkt, wat je zegt Van, Oh, Dat is echt een.

00:45:41 Podcast host Gerhard te Velde

En een schoolvoorbeeld van hoe het moet, of die zijn echt, die hebben echt stappen gemaakt. Daar ben ik trots op, want die snappen het.

00:45:47 Spreker 3

Ja.

00:45:49 Erjon Tuenter

Nou dat bedrijf wat ik zei in Breda, waar ik daar wel echt heel gaaf vind, is dat zij het zijn dan 3.

00:45:54 Erjon Tuenter

Founders heel specifiek.

00:45:55 Erjon Tuenter

Hebben en ze zijn nu met ongeveer 20 Mensen, dus rond de 2 miljoen omzet. En Dit is ze hebben heel nu al heel scherp wat ze zelf heel goed kunnen en waar ze minder plezier uit halen en dat al bij heel goed senior personeel belegd, dus die zijn echt al ver op hun met indruk van leiderschap, dus dat staat al heel schaalbaar Als het ware dat hoeft eigenlijk niet meer aan te gebeuren. Dus was.

00:46:15 Erjon Tuenter

Top hebben we het mooi meerjarenvisie die ontwikkeld wat heel scherp voor welke klanten wel en niet wijzer leads die daar niet op zitten. Nee, doen we niet. Ja, dat dat, dat vind ik wel heel sterk. Ja, dus dat dat dat dat systeem noem ik het maar even staat daar.

00:46:31 Erjon Tuenter

Heel mooi ja.

00:46:31 Spreker 3

Ja.

00:46:33 Podcast host Gerhard te Velde

Hè? En Misschien nog even wel even iets over loslaten. Ik vergelijk het altijd met nou stel, je bent leider, dan zit je achter het stuur hè? Dus jij hebt dat dat stuur in handen en dan ga je delegeren en Ik heb me daar eens een keer in verdiept en delegeren meerdere keren zelfs.

00:46:43 Erjon Tuenter

Ja ja.

00:46:46 Spreker 3

Ja.

00:46:49 Podcast host Gerhard te Velde

Natuurlijk en delegeren betekent letterlijk delegeren, dus je doet afstand van je recht.

00:46:57 Erjon Tuenter

Ja allemaal over.

00:46:57 Podcast host Gerhard te Velde

Het is helemaal nergens iets van te vinden en wat heel veel ondernemers doen. En Ik heb daar ook nog wel een handje van. Dan ga je toch weer aan het sturen dus.

00:47:03 Erjon Tuenter

Ja ja ja ja ja.

00:47:04 Podcast host Gerhard te Velde

Je zit niet.

00:47:04 Podcast host Gerhard te Velde

Meer achter het stuur je zit op de op de bijrijdersstoel en dan dreigt het een klein beetje.

00:47:09 Podcast host Gerhard te Velde

Fout te gaan en dan in plaats van dat je zegt.

00:47:11 Podcast host Gerhard te Velde

Of dat je echt die persoon zelf laat sturen, ga je toch weer aan het stuur zitten. Rukken Iedereen weer In de war. Ja, wie is nou de leider? Ben jij het of weet je wel? Dus eigenlijk ben je je eigen leidinggevende. Ben je aan het ondermijnen en Dat is ook gewoon oud gedrag. Dat is Misschien niet eens met met Dat is wanneer, wanneer moet je zeg maar loslaten, maar Misschien zijn er ook wel momenten dat zijn eigenlijk twee onderwerpen, Maar dat je toch juist weer in moet stappen van hé vak dus nu al een hele grote crisis, ik moet toch even alle regels overboord gooien.

00:47:18 Erjon Tuenter

Ja ja ja ja ja ja ja.

00:47:23 Erjon Tuenter

Ja klopt nou.

00:47:26 Erjon Tuenter

Nee is niet met opzet.

00:47:37 Erjon Tuenter

Nou precies, nee, zeker. Kijk, Ik denk Als je als.

00:47:40 Erjon Tuenter

Je goede Mensen.

00:47:41 Erjon Tuenter

Bij goede Mensen dingen belegt hoef je Als het goed is niet vaak in te grijpen.

00:47:44 Erjon Tuenter

En ik het, en dan moet je het inderdaad delegeren, Maar ik vind ook wel. Ja, Je moet ook niet in door. Je hebt ook wel de. Uiteindelijk heb je nog weer de eind van word ik vaak tenminste in die en als vonnis toch jouw tennis Als je het echt kijk bij een klein wissewasje moet je soms Misschien Laten gebeuren of iemand daar coachend op wijzen van hè?

00:48:00 Erjon Tuenter

Hoe pak je het aan of heb je daaraan gedacht vanuit vraag van Maar ik vind wel Als je ziet dat iemand echt op één lijn af.

00:48:04 Erjon Tuenter

Rijdt ja dan echt?

00:48:06 Erjon Tuenter

Aan het stuur trekken ja lastige dynamiek, hoor.

00:48:09 Spreker 3

Ja ja.

00:48:11 Podcast host Gerhard te Velde

Ja en ik zou ook zeggen van, want dat hoor ik ook nog wel eens bij andere ondernemers dat dat ze dan denken. Ja, We moeten iemand aannemen voor alle dingen die wij niet leuk vinden, dus dat wordt dan een soort afvoerputje. Functie van ja, chef ****, heb ik het in een andere podcast genoemd? Van ja, wij vinden het allebei, vinden we administratie. Ja, we administratie is Natuurlijk een klassiekertje, maar wij vinden allebei met personeel praten niet leuk. Laten we naar ernet je aannemen of.

00:48:24 Erjon Tuenter

Ja ja ja ja.

00:48:33 Spreker 3

Ja.

00:48:35 Erjon Tuenter

Ja, maar dan is het negatief verwoord, Maar ik denk, kijk, Als je hem manager ****, maar als jij inderdaad stel, je bent daar maar twee founders of 3 of maakt niet Alleen, maakt niet uit. Je hebt zoiets van. Ja, Ik wil echt een goed werkgever zijn. Ik wil dat er een oor is voor mijn voor mijn medewerkers willen wij de perfecte employee journey helemaal inrichten met de omboorde en inspireren, maar zelf kan nog geen hout van. Ik vind ook echt niet leuk, dan is het Natuurlijk niet slecht om daar iemand dan voor aan te nemen.

00:49:00 Spreker 3

Ja.

00:49:00 Erjon Tuenter

Alleen.

00:49:02 Podcast host Gerhard te Velde

Hoe ga je? Ja, ga gaat sowieso geen chef zit Niemand Natuurlijk maakt.

00:49:04 Erjon Tuenter

Als jij het echt zoiets hebt van ja poe eens lopen te zeuren en het moet gebeuren en Alleen maar iemand van of je bent er intensief van overtuigd dat het moet, maar je vindt er zelf geen geen, geen, geen fluit aan. Dan is het hartstikke goed om daar iemand voor in te huren of zou nemen.

00:49:15 Podcast host Gerhard te Velde

Duren ja nou Misschien een pijnpunt voor mij zou hem dan zitten dat je een beetje neerbuigend gaat doen of een beetje erop neer gaat kijken. Van ja, dat moet ook gebeuren. Maar eigenlijk is het niet belangrijk, Maar het moet wel gebeuren, dus Dat is gewoon een soort van bijrolletje.

00:49:24 Erjon Tuenter

Ja maar kijk ja.

00:49:28 Erjon Tuenter

Ja, maar als iemand dan Als ik denk Als je als als als als Als je niet erkent dat die die domeinen jij zei het 10 Laten we even zeggen dat het 10 zijn.

00:49:36 Erjon Tuenter

Als je niet erkent dat die alle 10 belangrijk zijn, dan gaat er sowieso wel iets fout in mijn ogen. Dat is gewoon allemaal. Finance is super belangrijk, operations super belangrijk, hias super belangrijk je innovatie als jij, zegt Van ja, dan ga je dus eigenlijk al neerbuigend kijken over in mijn ogen bedrijfskritische domeinen. Daar gaat er In de basis al iets iets fout bij, vond ik.

00:49:40 Spreker 3

Ja.

00:49:55 Podcast host Gerhard te Velde

Ja, Maar ik, Ik kan al.

00:49:58 Erjon Tuenter

Ja, maar jij bent super man, jij bent Superman.

00:49:59 Podcast host Gerhard te Velde

Van beter dan een ander, ja, maar Dit is nee, Maar het is het Superman complex. Ik denk dat het best wel veel founders zijn die dat hebben en dan laat ik het bij mezelf houden. Ik denk ook wel van, ja, nee, Maar ik uiteindelijk ook Omdat ik die ondernemer ben, ga ik altijd de extra mile, dus ik zet s avonds om 10 uur nog een filmpje te editen Omdat een een medewerker net niet goed heeft gedaan, weet je wel dus.

00:50:02 Erjon Tuenter

Ja ja.

00:50:05 Erjon Tuenter

Ja, het klopt.

00:50:19 Erjon Tuenter

Nee, Maar ik denk dat dat ja maar Superman complex gaat ondernemen.

00:50:20 Podcast host Gerhard te Velde

Je gaat zelf de gaten dicht lopen.

00:50:23 Erjon Tuenter

Op een gegeven moment kom je jezelf tegen, mits je wil groeien. Kijk, Als je zegt Van ik, Ik ben super mijn en Ik wil alles doen. Nou helemaal prima, Maar ik geef geef de supermensen van deze wereld op een briefje dat ze daarmee niet bij aanspreken. 100 miljoen omzet en 100 man gaan. Jij noemde ook alles noemde dat nou de ene de niet super bijna 1000 volgers, die had een antwoord.

00:50:42 Podcast host Gerhard te Velde

Ja de ja dus genie met de 1000 helpen is dus je hebt ja, jij bent God en de rest heb je Alleen maar onderknuppels die een beetje kleine klusjes. Ik geloof daar niet in. Ik denk dat de grootste ondernemers.

00:50:43 Erjon Tuenter

Naar.

00:50:44 Erjon Tuenter

Ja ja.

00:50:49 Erjon Tuenter

Ja ik zet hoeft.

00:50:55 Erjon Tuenter

Ter aarde laat maar zeggen, ja, die toch gruwelijke Mensen om zich heen, anders komen ze daar gewoon in, zoals musk zulke echt echt ongelooflijk goede Mensen om me zeggen, als die alles overal maar op neerkeken en zegt, van ja, dat zijn onderknuppels zoals jij het noemt. Ja, daar was het.

00:50:59 Podcast host Gerhard te Velde

Vrouwelijk goed.

00:51:08 Erjon Tuenter

Natuurlijk nooit zo.

00:51:10 Erjon Tuenter

Gegaan met die bedrijven. Dat geldt op kleinere schaal. Ook als jij denkt Als je super moment en alles maar doet en alles kan en 100 uur moet maken. Nou prettige wedstrijd, maar dan ga je niet heel groot worden, geloof ik niet.

00:51:20 Podcast host Gerhard te Velde

Interessant. Ik moet ook denken aan Roy Van den Broek, Als ik het goed zeg. Volgens mij van rand man heb ik ook een podcast gehad. Hij heeft nu 100 medewerkers, geloof ik en wat hij doet, dus is iedere keer wel zelf het doen en dan daarna overdragen. Maar iedere keer is hij heel kritisch naar zichzelf van hé, ben ik echt de juiste persoon en kan ik dat gaan overdragen, maar die echt high level gast ja, ja dat.

00:51:42 Spreker 3

Ja.

00:51:46 Erjon Tuenter

Ja ja, maar hij zorgt dan waarschijnlijk voor het visiestuk Als het ware. En dan draagt hij het open aan een hele goeie iemand die dat die dat kan, ja, Dat is super goed knap hoor.

00:51:53 Podcast host Gerhard te Velde

Moet je dus wel, ja, moet je dus wel durven.

00:51:56 Podcast host Gerhard te Velde

En, Je moet het ook kunnen betalen, want dat dacht ik ook nog aan. Van ja, ****, ga ik een manager aannemen van directeur? Die kost mij weet ik van 80 100.000 per jaar. Heb je daar nog een tip in? Moet je eerst gaan sparen en dan iemand aannemen of als iemand gaan aannemen?

00:52:08 Erjon Tuenter

Ligt een beetje aan de rol en wat je overhebt voor het effect. Kijk bijvoorbeeld de ja als jij een voorbeeld van de account director, ja, die gaat het goede geld opleveren Omdat die dichter op de klanten zitten en daar meer uit haalt. En Als het kijk HR staf op zijn vaak van die typische rollen. Ja, die is de hele dag binnen aan het werk en.

00:52:28 Erjon Tuenter

Wat, wat levert dat nou op? En het kost veel, maar als Mensen daar gelukkiger worden, processen lopen soepeler, je hebt beter grip op je uitgaven is ook. In principe verdient zichzelf altijd terug, zelfs in euro’s, Maar ik denk ook gewoon in kwaliteit en in rust voor die founder. Maar het is wel vaak een belemmering, dus duur iemand gaan een mening hebben. Gaan we dan niet de hele dag vergaderen? Dat zijn wel belemmeringen die je veel hoort.

00:52:42 Spreker 3

Ja.

00:52:51 Erjon Tuenter

Maar achteraf is het vaak een zegen als er gewoon een goed gewicht iemand bij komt. Ja, of intern dan dingen overneemt? Ja.

00:52:57 Podcast host Gerhard te Velde

Wat voor founders moeten we jou benaderen? Dus stel je luistert nu wat wat zijn TYPE ondernemers waarvan je denkt van, hé, kom eens even, maar bij mij op de lijn voeg mij toe op LinkedIn.

00:53:08 Erjon Tuenter

Ja ja.

00:53:09 Erjon Tuenter

Nou ondernemers die.

00:53:09 Podcast host Gerhard te Velde

Welk probleem kan je oplossen, laat ik het zeggen.

00:53:11 Erjon Tuenter

Nou ja grip op groei krijgen, dus Dat is de de wat ik beloof en het inrichten van dat van dat.

00:53:19 Erjon Tuenter

Ja van het systeem noem ik het maar even en ik werk het graag met faunus die die zelf die visie hebben die dat al wel hebben staan. Of die zelf wat vakidioten zijn? Maar ja, mijn bedrijf mist gewoon structuur om vooruit te komen. Dan kom ik het beste tot mijn recht. Erik was dat bij blauw gras en daar was ik dan de structuur tegenhanger en zoals dat alles ging lopen en dan kom ik het best tot mijn recht.

00:53:39 Podcast host Gerhard te Velde

Ja ja en wat ga je dan doen dus iemand nodig je uitviel LinkedIn hè podcast gehoord? Nou, ik loop wel een beetje vast, wat ga je dan?

00:53:46 Podcast host Gerhard te Velde

Bizon.

00:53:47 Erjon Tuenter

Nou probeer eerst een een nulmeting, noem ik dat altijd van dat systeem te maken, dus hoe is het met je meerjarenvisie is die er of niet? Hoe is het met je niche expertise proposities en hoe is het met dat met de schaalbare infrastructuur, leiderschap en al die elementen nou vaak zijn sommige daarvan goed ingericht, sommige niet, dus dan gaan we eerst alles op een bepaald niveau krijgen en daarna gaan we dat ritme inrichten en wat ik bij veel opdrachtgevers doe, ben ik op die strategie dag één keer per kwartaal helpen ze discussies leiden, help ik de juiste informatie ja op het juiste informatie boven krijgen help ik met het.

00:54:12 Podcast host Gerhard te Velde

Oh, ja oh, je bent erg blij.

00:54:17 Erjon Tuenter

Bepalen van wat gaan we dan komend kwartaal?

00:54:20 Erjon Tuenter

En dan kom ik de maanden daartussen langzaam inhoudelijk te helpen bij die Rocks of dat tegen te lezen of daarover te discussiëren. Nou, strategie dag. Daarna hebben we hopelijk 80 90% van de Rocks aan afgevinkt. Doen we hetzelfde wat, wat wordt het nu weer? Dan begeleid ik Als het ware de strategie daar en tussenliggende maanden help ik met het het halen van het Van de juiste invulling van die verbetertrajecten.

00:54:43

Nou.

00:54:44 Podcast host Gerhard te Velde

Zonder het probleem op je eigen schouders te nemen.

00:54:46 Erjon Tuenter

Nee nee, nee.

00:54:48 Podcast host Gerhard te Velde

Dat is een valkuil van een coach.

00:54:49 Erjon Tuenter

Die zegt, Nou ja.

00:54:50 Podcast host Gerhard te Velde

Ik ga tenminste, Ik ga het wel even meehelpen doen.

00:54:52 Erjon Tuenter

Nou, ik doe het niet, Omdat het dan is het niet van mij. Plus de Mensen die uit leiderschap die weten ook het beste hoe het toegepast moet worden In de organisatie. Dus ik moet Ik wil. Ik ga toch niet uitwerken, maar bijvoorbeeld.

00:54:55 Spreker 3

Nee.

00:55:05 Erjon Tuenter

Nou en dan nog even had bijvoorbeeld nog geen of had geen begroting die op maand niveau gemet.

00:55:10 Erjon Tuenter

Kon worden, Dat was een van de rockster. Moet die moeten komen. Nou, dan help ik de maand daarna in een werksessie. Nou, dan maken we Samen zo een begroting. Zo moet je dat zien of Er is nog geen een salarishuis of Er is een heel breed dienstenaanbod en We moeten echt terug van 10 naar 4. Dus oké, de rock is dat We gaan kiezen op welke diensten we doorgaan het komende jaar. Nou dan help ik in een discussie met meerdere Mensen op degene die daarover gaat daar keuzes in te maken. Zo moet je dat voorstellen, dus ik help ja eigenlijk de structuur begeleiden en inhoudelijk het niveau houden, ja.

00:55:11 Spreker 3

Ja ja.

00:55:25 Spreker 3

Nou.

00:55:41 Podcast host Gerhard te Velde

Vet nou, ik lijk me ook heel leuk om te doen, dus dat ga je nog wel even volhouden.

00:55:41 Erjon Tuenter

Ja heel leuk ja.

00:55:44 Erjon Tuenter

Het is het ja.

00:55:45 Podcast host Gerhard te Velde

Denk ik.

00:55:46 Erjon Tuenter

Ik hoop het ja, denk het wel. Ja ja, volgens net begonnen dus ja denk.

00:55:49 Spreker 3

Het wel, ja.

00:55:52 Podcast host Gerhard te Velde

We gaan naar de laatste vraag, leuk en je weet wat er voor het komen, hè? Maar ik weet nu niet wat jij gaat zeggen. Dus nee, joh, je mag een.

00:55:54

Ik weet hem.

00:55:57 Erjon Tuenter

Spannend, hè?

00:55:58 Podcast host Gerhard te Velde

Email sturen ja.

00:56:00 Podcast host Gerhard te Velde

Aan alle ondernemers op aarde welke één of twee adviezen? Ja, wat, wat zou je in zo’n e mail zitten?

00:56:07 Erjon Tuenter

Ik, ik laat ik.

00:56:09 Erjon Tuenter

Niet iedere dag hoeft meer waarde te hebben. Zou ik ondernemers willen meegeven? Heb ik zelf ook nog wel eens last van wat je denkt Als je s avonds naar bed gaat? Van ja, wat was vandaag nou voor een half verloren?

00:56:16 Erjon Tuenter

Dag maar accepteer dat 80% van de dagen goed leveren is genoeg, dus wees een beetje lief voor jezelf en ik zou een oefening willen meegeven. Schrijf eens het alle eindverantwoordelijke delen die Je hebt op geef een cijfer hoe leuk je het vindt. Geef een cijfer hoe goed je erin bent en vraag ook vooral aan je omgeving hoe goed je erin bent voor de super Mensen onder ons vermenigvuldig per eind domein die cijfers komt, Laten we zeggen, lager al 60 punten uit gaat echt uitbesteden en focus je op de dingen die je goed kan en die je leuk vindt en stoot af en.

00:56:48 Erjon Tuenter

Ja om gewoon plezier, maar ook niveau. Vooral van de dingen die je af gaat stoten te verhogen.

00:56:53 Podcast host Gerhard te Velde

Mooi ja goede adviezen, dankjewel Arjan en ik blijf jou graag volgen.

Luister via

Op deze pagina

Lees verder over de podcast

In het blogartikel van deze podcast vind je inhoudelijke informatie wat wij in deze aflevering besproken hebben.

Nieuwe inspiratie nodig?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Pijl omhoog Naar boven