Aflevering 285 – Zo breek je een markt open. Pim Graafmans van YoungOnes draaide €128 mio omzet in 2023 een deelt zijn visie op de arbeidsmarkt

Direct luisteren naar deze podcast

Bekijk deze podcast

Introductie van deze gast

Pim Graafmans, oprichter van YoungOnes. Pim richtte samen met de founders van Youngcapital een platform op, YoungOnes waar je als opdrachtgever snel een freelancer boeken kunt voor een klus. In 2023 draaide YoungOnes128 omzet en stonden er 100.000 freelancers actief ingeschreven die bij Youngones werkten.

In deze aflevering

  • Introductie van Pim
  • Founding story van YoungOnes
  • Het Young Capital playbook
  • Hoe kon YoungOnes zo snel schalen?
  • Een traditionele markt openbreken
  • Advies aan jonge generaties (o.a. over geld)
  • De toekomst van werk
  • Pim’s advies aan alle ondernemers

Shownotes

Relevante links voor deze aflevering

Wil je verbinden met Pim? Voeg hem hier toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/pimgraafmans/

Link naar de website van YoungOnes: https://youngones.com/nl/

Zelf een podcast starten? 🎙️

Wil je zelf ook een podcast starten? Gerhard is eigenaar van Ear Ear, een podcast agency die jou kan helpen om een hoogwaardige podcast te maken. Neem contact op met Gerhard. 🚀

Adverteren? 📢

Wil je adverteren bij Groeivoer? Stuur een e-mail naar info@groeivoer.nl en we gaan graag met jou in gesprek.

Join onze community! 🌐

Op de hoogte blijven? Sluit je dan aan bij onze Whatsapp community: https://chat.whatsapp.com/D4W6aegCJ4gLMUjL8LiHdM 

Of volg ons Telegram kanaal: https://t.me/groeivoer 

De beste lessen in jouw mail? 📧

Mail naar info@groeivoer.nl en ontvang een cheat sheet met de 10 beste lessen van 250 groeiondernemers. 

Laat een review achter! 🌟

Blij met deze podcast? Laat een review achter op Spotify, Apple Podcast of Google. 👍

Volg ons! 🚀

Voeg Gerhard toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gerhardvelde/ 

Volg Groeivoer op LinkedIn: https://nl.linkedin.com/company/groeivoer 

Volg Groeivoer op Instagram: https://www.instagram.com/groeivoer_podcast/ 

Volg Groeivoer op TikTok https://www.tiktok.com/@groeivoerpodcast 

Volg Groeivoer op X: https://twitter.com/groeivoer 

Onze partners 🤝

Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Teamleader, het perfecte all-in-one softwarepakket voor het MKB. Probeer Teamleader vandaag nog uit: https://signup.focus.teamleader.eu

Transcriptie

00:00:00 Pim Graafmans, YoungOnes

Kabel platform beginnen in maar eentje op de zolderkamer begonnen alles uitgezocht en in 2018 de eerste gig op ons platform bloemen bezorger en. We zagen van hé, nou dit werkt. Mensen hebben gewoon behoefte om even een paar maanden met iemand te kunnen samenwerken. Ik vind dat we daar met zijn allen ook voor open moeten staan en dat we met zijn allen moeten zorgen dat we al die Mensen op een goede manier aan het werk kunnen houden. De klachten die ik dan naar me toe krijg is van joh, die Mensen zijn zielig, want die zijn niet beschermd, die bouwen geen ziektegeld op als er iets met ze gebeurt, zijn ze niet verzekerd terwijl ze zijn er wel allemaal verzekerd. Aan de andere kant hoor je dan weer van ja oké, maar nu zijn ze verzekerd, dan zijn er toch eigenlijk

00:00:32 Pim Graafmans, YoungOnes

Werknemers.

00:00:34

Als je je nou voor?

00:00:36 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Welkom bij groeivoer mijn gast vandaag is Pim Graafmans oprichter van Youngones. Pim richtte youngones Samen met de oprichters van Jan Capital op en Young ones is een platform waar je als opdrachtgever snel een freelancer kunt boeken voor een klus.

00:00:52 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

In 2023 draaide Jones 128 miljoen omzet en stonden er ruim 100.000 freelancers actief ingeschreven.

00:01:01 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

In totaal zitten 700.000 Mensen in die database. Nou, Dat is nogal wat en ik spreek vandaag met Pim over hoe je breekt met tradities, hoe je de grens opzoekt en steeds dingen vernieuwd in je bedrijf en Natuurlijk over wat je tegenkomt Als je de gevestigde orde uitdaagt.

00:01:21 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Dus ik zou zeggen, Pim welkom bij de podcast.

00:01:23 Pim Graafmans, YoungOnes

Dank je.

00:01:25 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Indrukwekkend getal 128 miljoen, maar daar ben je niet begonnen, dus wil je ons eens meenemen naar de begindagen van youngones hoe? Hoe ben je ooit begonnen?

00:01:34 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja ja 2017, begonnen eind van het jaar oktober 2017. Ik had 11 jaar bij Young Capital gezeten. De uitzender en wij kwamen er eigenlijk achter dat het hele uitzendende best wel gereguleerd was. We hadden veel onderzoek gedaan, ook onder de doelgroep, de jonge doelgroep van en we zagen. We kregen heel veel binnen dat ze het interessant vonden om ook op freelance basis aan de slag.

00:01:59 Pim Graafmans, YoungOnes

Te gaan nou toen in gesprek geraakt met de vuilnis van jou Capital en eigenlijk hadden we een wens en Dat was van hè We willen dat dat werk in die broekzak van die van die jongeren krijgen. Hoe zou je dat kunnen doen? Nou, we wisten al dat ze heel graag als freelancer aan de slag wilden, dus toen was van nou, daar gaan we iets iets opzetten, gaan we platform beginnen halfjaartje zelf gedaan tot maart 2018? Ja, eigenlijk ja, in mijn eentje op de zolderkamer er wel bekende zolderkamer.

00:02:32 Pim Graafmans, YoungOnes

Ging ook wel vaak naar van der Valk, want Alleen maar die zolderkamer dat Dat was ook niet heel inspirerend.

00:02:39 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus nou begonnen alles uitgezocht en in 2018 de eerste Gay op ons platform bloemen bezorger en. We zagen van hè nou dit werkt, dus we konden de hè? We konden het vragen en aanbod bij elkaar brengen. Heel simpel met echt een heel simpele NVB. Maar ja, het werkt er wel. En toen was voor ons wel de boodschap van oké, daar gaan we nu verder investeren gaan het team creëren en We gaan het groter maken.

00:03:08 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou, Dat was 2018, toen in dat jaar volgens mij aan het eind van het jaar 6 mannen in dienst om echt het platform uit te bouwen. 2019 al serieuze omzet van Van 3 miljoen ja, toen kwam 2020 hadden we net zo wat hebben. We waren heel erg gevestigd in stukje eventorganisatie, dus opbouw van evenementen achter de bar promotie in winkels in sub.

00:03:39 Pim Graafmans, YoungOnes

Markten horeca waren ook al een beetje aan het doen retail, dus dat nou dat dat dat ging aardig goed tot we maart 2020 ineens overvallen werden door corona we net waren begonnen met stukje logistiek en toen ja, van een op andere dag ging alles dicht en Ik weet nog dat we maandag met elkaar Samen kwamen.

00:04:00 Pim Graafmans, YoungOnes

Vitaal en dat we zwaarder van OK nou, welke branches hebben we nu werk voor die voor die voor die jonge freelancers? Want er waren er al heel veel en die willen Natuurlijk aan de slag. Dus nou, toen binnen no time alles supermarkt de logistiek nou, Ik weet nog dat de reclame was het Alleen maar over webshops, hè? Mensen gingen schoenen bestellen kleding nou en daar hadden we onze connecties liggen, dus daar zijn we toen vrij snel geswitcht. Heel veel winkelwagentjes schoonmaken.

00:04:31 Pim Graafmans, YoungOnes

Eerst van die corona?

00:04:33 Pim Graafmans, YoungOnes

Het vervoeren van het testcentrum naar naar het lab naar. Daar hadden ze allemaal freelancers voor nodig, dus ik kon heel snel switchen naar hun toe na corona, toen dat weer een beetje open ging. Toen ja, toen kwamen alle oude opdrachtgevers weer terug, dus toen ja explodeerde het bedrijf, dus Iedereen had Mensen nodig. Had Natuurlijk ook nog dat je bedrijven die allemaal weer open mochten die hadden. Natuurlijk waren allemaal hun personeel kwijt, dus ze hadden allemaal behoefte aan flexibiliteit, want ze wisten Natuurlijk ook niet of we daarna weer dicht moest.

00:04:40 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:05:05 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus die kwamen allemaal naar jongmans en zijn eigenlijk ook allemaal nu nog klant gebleven op het platform.

00:05:13 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja nu nu.

00:05:14 Pim Graafmans, YoungOnes

Hè 2023 ons topjaar gehad wat je al zei, 128 miljoen omzet gehaald.

00:05:21 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Top jij tot nu toe of waarvan je dat nu weer minder gaat worden, of eigenlijk wel door koelt het af zo.

00:05:23

Ja.

00:05:25 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou wat we nu zien, is dat dat we we groeien. We groeien echt nog in aantal opdrachtgevers, dus daar zie je echt in dat dat er gewoon nog steeds heel veel vraag naar is. Ook in in freelancers in gemidd.

00:05:39 Pim Graafmans, YoungOnes

Per week nu nog zo’n 1500 Mensen zich iedere week aanmelden. Alleen wat je nu wel ziet is dat er wat stagnaties zit In de flexibel In de flexmarkt, dus dat voelen wij ook, dus Je kunt wat makkelijker je eigen basis bouwen. Dat ja dus dat wat je ziet is dat de uren per opdrachtgever eigenlijk wat afnemen. Ze hebben het allemaal wat meer op orde en nou, Dat is ook heel gezond.

00:06:00 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:06:04 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, want dan dan gebruik je ons ook weer wat meer voor. Waar het nou uiteindelijk voor geboren is. Dat is wel wat ze zeggen wel echt die hyper flexschil hè, dat je je hebt eigenlijk je eigen Mensen daaromheen zie je vaak dat uitzendbureaus voor jou Mensen plannen. Dat zal een beetje flexibele schil, maar je ziet vaak daarbovenop nog de piek en ziek. Daar komen we aan de hoek, dan kun je heel snel Natuurlijk van dag op dag kun je op en afschalen en dat zien we weer wat meer terugkomen, dus eigenlijk wel heel gezond.

00:06:28

Ja.

00:06:32 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja, en je hebt ook plannen om naar het buitenland te gaan of zijn al zachtjes bezig gaan we Misschien straks nog over praten, Maar ik ben even benieuwd naar.

00:06:35

Ja.

00:06:38 Pim Graafmans, YoungOnes

Zeker.

00:06:40 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Toch die eerste paar jaren, zeg maar, want Ik ben Ik ben heel nieuwsgierig of er een soort playbook was of een soort stappenplan of een soort methode vanuit Jan Capital. Want in mijn hoofd zijn dat hele goede ondernemers die.

00:06:57 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja op een of andere manier. Kijk even een persoonlijke frustratie. Ik ben ooit mijn student begonnen. Studenten klusbedrijf en in diezelfde periode was studentenwerk was ook al heel succesvol.

00:07:03 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou ja.

00:07:07 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

En ik dacht ook van nou, Ik ga 100 miljoen omzet, geen probleem, Alleen dat gebeurde niet het het kwam nooit, maar bij hun wel. En nu zijn ze, weet ik veel waar maar gewoon enorme getallen. En Natuurlijk succes is meer dan Alleen maar heel groot omzet getal, maar blijkbaar doen ze iets goed zo.

00:07:13 Pim Graafmans, YoungOnes

Nee.

00:07:22

Ja.

00:07:25

Ja.

00:07:27 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Het is een bepaalde stappen, maken ze bepaalde keuzes? Hadden ze Misschien op een gegeven moment ook Als het niet gelukt was de stekker eruit getrokken. Maar kun je iets iets vertellen, een soort van achter de schermen van wat voor playbook of wat voor logica of stappenplan zat daarachter?

00:07:33

Ja.

00:07:42 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:07:45 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

En en in hoeverre had jij zelf ook ruimte daarin of werd je hem aan het handje meegenomen of of mocht je zelf dingen verzinnen? Het zijn allemaal verschillende vragen ineen maar.

00:07:48 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:07:54 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, nou ja, ik wat ik ja.

00:07:55 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Kijk je achter de schermen, Dat is waar ik naar zoek.

00:07:58 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou wat ik? Ik kreeg de volledige vrijheid om aan de slag te gaan met dit product, dus Dat is ook iets wat wat ik altijd bij youngcapital heb geleerd, dus echt ondernemerschap. Dat dat nou dat dat dat stroomt echt door de aderen van de organisatie en dat nemen de nam Natuurlijk mee. Ik ben 11 jaar lang.

00:08:15 Pim Graafmans, YoungOnes

Opgevoed dus heel erg op van hè? Pak je verantwoordelijkheden en voel die vrijheid. En Als je ook laat zien dat je je verantwoordelijkheden durft te pakken, dan krijg je vertrouwen. Nou ja, dus ondernemerschap ten top en dat voelde ik ook meteen Toen ik met jongens begon tegelijkertijd ook ja, belangrijk dat je nou snelheid hebben. We heb ik altijd gezegd van jongens op het moment dat er nou dat er een bedrijf met ons zaken wil doen, ja, dan ben je er nog niet, hè? Het een leuk gesprek gehad.

00:08:46 Pim Graafmans, YoungOnes

Maar dan ja, dan moeten we ook zorgen dat ze om boord worden dat ze snappen hoe het platform werkt. En Als je dan een week niets laat horen, ja, dan dan ben je hem gewoon kwijt.

00:08:55 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus nou heel erg service drivin, dus ik hè. Ik begon Natuurlijk een soort tech platform, hè, dus Mensen vergelijken het wel eens met met de de nou de Thuisbezorgde Uber, waar wij vooral het om de app gaat. Maar vergis je niet, je bent uiteindelijk heb je nog altijd te maken met Mensen die via die app aan de slag gaan, dus Ik heb altijd ook gewoon geleerd van, hé, service, belangrijk snelheid.

00:09:21 Pim Graafmans, YoungOnes

En ook het team wat wat bij ons in Breda zit ook die vrijheid te geven om zelf dingen te kunnen beslissen om zelf dingen te kunnen doen hè? Je mag fouten maken ja en leer daarvan en ook snel weet je, Laten we die snel constateren en morgen doen we het anders en Ik denk dat dat dat dat wel een beetje de de basis is die ik heel erg heb meegekregen en die we ook hebben toegepast bij bij jongens.

00:09:49 Pim Graafmans, YoungOnes

Heel erg veel druiven dus bewust niet op die tech gaan zitten. In het begin dus ook in het begin. Gewoon kijken van ja, oké, leuk als dat in het platform zou zitten, maar je komt bijvoorbeeld een klus kon niet eens annuleren in het begin dan op gegeven moment waren we.

00:10:04 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Hij is helemaal een hele basic versie live gegaan, toch? Of ja.

00:10:05 Pim Graafmans, YoungOnes

Live.

00:10:06 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja ja gewoon op een gegeven moment. Nou waren er 8 Mensen of zo aan het werk en belde een opdrachtgever op van ja, ik zou ja, Ik heb iemand uitgekozen, maar die wil ik eigenlijk helemaal niet. Oh ja, oke.

00:10:18 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, dan moet je even wachten tot die klus afgelopen is, want dan.

00:10:20 Pim Graafmans, YoungOnes

Verloopt die in.

00:10:21 Pim Graafmans, YoungOnes

Ons systeem ja, mee kunnen we niet en dan ga je daar weer op op anticiperen, ja.

00:10:26 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja doet me denken aan een quote jump from the plane and grow Wings and away down. Zeg maar dus je je springt gewoon, je begint jullie zijn begonnen met de m.

00:10:33 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:10:35 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

V.

00:10:35 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

P altijd ook iets met tijdsdruk Misschien te maken van ja, We moeten die die marktontwikkeling. We kunnen die nog een of twee jaar gaan ontwikkelen, want dan missen we de boot, waren ook andere spelers. Je hebt Natuurlijk uw baan, geloof ik onderdeel van ADG of een of andere grote club. Wat had je nog meer temper wat zijn?

00:10:35 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Klopt.

00:10:45

Ja.

00:10:50

Ja.

00:10:53 Pim Graafmans, YoungOnes

Demper ja.

00:10:56 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Andere platform, Ik weet niet of je ze nog tegenkomt. Zijn jullie concurrenten überhaupt of.

00:10:59 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou ja, zeker hebt een aantal freelance platformen hebben ook een paar uitzend platformen kijken. Wat?

00:11:06 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Dat is dus niet hetzelfde, wil ik ook uitleggen.

00:11:08 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou ja, je hebt nee, nee, dus je hebt inderdaad platformen waarop je nou net zoals waar je op freelancebasis Natuurlijk aan de slag kan. Er zijn ook platformen best ook wat horeca partijen die zeggen van nou, Je kunt via ons platform op uitzendbasis aan de.

00:11:22 Pim Graafmans, YoungOnes

Alleen wat je daar dan weer wat meer ziet, is dat er wat meer begeleiding tussen zit van recruiter. Bij ons zit dat er bewust echt niet tussen. Dat is ook iets wat ik wat ik al wilde. Vanaf dag één van hè, je wil gewoon een een Marktplaats waarop dat vraagt allemaal bij elkaar komt en waar er gewoon geen geen interventie is van een van een recruiter. Dus ja hè, Dat is ook gewoon, Je moet het gewoon zelf doen. Dat is de kracht. Dat kan ook uiteindelijk hetgeen zijn waar je niet voor kiest als bedrijf.

00:11:52 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou wat wij zien is de wat wat ik zag is dat je dat het eigenlijk Alleen maar vertragend werkte bij heel veel opdrachtgever.

00:11:59 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus dat er iemand tussen zit. Ja, jij belt de recruiter of je mailt, die gaat voor jou aan de slag en vervolgens boekt die voor jou dan de de persoon en Ik wilde daar snelheid in hebben, net zoals het Uber voor werk zijn. Dus jij jij hè? Je boekt iemand met 1 5 minuten. Heb jij je eerste reactie? En Dat is letterlijk wat er gebeurt, ja dus, Maar dat moet je wel stap voor stap doen, dus je begint en Ik heb ook altijd geleerd van het hoeft er allemaal niet zo heel erg mooi uit te zien Als het maar werkt hè begonnen met met frisheid die die hadden een skelet liggen.

00:12:32 Pim Graafmans, YoungOnes

Van dat platform nou het enige wat We hebben gedaan is wat kleurtjes verandert en tekst.

00:12:38 Pim Graafmans, YoungOnes

Ik weet nog dat ik daar in een Excel ziet. Gewoon de tekst aan het aan het aanpassen was en op gegeven moment gewoon ja oke live, Lets go, We hebben een simpele app, We hebben een platform je en dat daar gaan we het gewoon mee doen.

00:12:49 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:12:53 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Is er zeg maar.

00:12:56 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja, ik zit een beetje te te broeden op op een goede vraag Omdat ik ik vraag me af van.

00:13:02 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Wanneer was de stekker eruit gegaan? Want het klinkt ook als van oké, We moeten We moeten nu op die kant springen. We gooien er een dikke zak met geld tegenaan vanuit Jan Capital en dan kijken we wel of het lukt en Als het niet lukt, nou ja, dan is jammer, maar dan was de markt blijkbaar nog niet klaar of dan is het ons om andere redenen niet gelukt.

00:13:06

Ja.

00:13:08 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:13:20

Ja.

00:13:22 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Dus een vraag zou kunnen zijn, vanaf welk moment was je winstgevend en ook wanneer denk je dat de stekker eruit getrokken was? Want de mannen zoals jij ze ook noemt, zijn ook geld gedreven, dus die zouden echt niet eindeloos.

00:13:30

Ja.

00:13:36 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Iets blijven sponsoren waarvan ze dachten, nou dat dat gaat hem nooit worden.

00:13:37 Pim Graafmans, YoungOnes

Nee nee, nee, nou dat Ik denk dat de stekker eruit was gegaan op het moment dat je.

00:13:49 Pim Graafmans, YoungOnes

Al heel vrij is of al snel zou zien dat het dat er geen echte tractie is. Kijk jij bouwt Natuurlijk een schaalbaar model, want ja, wat wij merken ook op het moment dat dat volgende week.

00:14:03 Pim Graafmans, YoungOnes

De uren met 10% toenemen. Dan voelen wij dat in onze, hè? Daar voelen wij geen pijn van.

00:14:09 Pim Graafmans, YoungOnes

En, dat had ik, dat heb je bij een uitzendbureau merkte ik dat wel dan moet.

00:14:12 Pim Graafmans, YoungOnes

Je opschalen met recruiters.

00:14:14 Pim Graafmans, YoungOnes

Dat hoeven wij niet, dus die schaalbaarheid, Dat was wel voor ons wel een belangrijk meetpunt.

00:14:15 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Oké.

00:14:20 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Dus ja precies dus de schaal, want dat vroeg ik me ook al gaf van. Hoe kan je nou zo bizar hard groeien? Ik bedoel maar, je hebt Natuurlijk gewoon. De technologie is leidend, dus Als je nog 10.000 Mensen ging schrijven morgen, ja, de service moet het aankunnen, maar in principe kan het gewoon oké.

00:14:23 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:14:29 Pim Graafmans, YoungOnes

Absoluut ja.

00:14:34 Pim Graafmans, YoungOnes

Dat kan ja en ook de werkvorm Natuurlijk, hè? Dat het freelancers zijn, Het is heel transparant, het werkt gewoon hè? Uurtje factuurtje dus daar zit heel weinig administratieve hersel in.

00:14:46 Pim Graafmans, YoungOnes

Dat is de ene kant en de andere kant is het inderdaad dat de de klant dat bedrijf die maakt Natuurlijk zelf die match. En Als je dat eenmaal weet hoe hij dat moet doen en het systeem hè die die die die is zo gebouwd dat dat voor hem heel makkelijk is om een keuze te maken en die kan zelf die keuze maken, ja dan dan kun je ook 100 man uitkiezen bij wijze van spreken en daar hoeft dan hoeft dan verder Niemand tussen.

00:15:11 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus je doet het zelf als bedrijf en dat maakt dat maakt dat dat product heel schaalbaar is.

00:15:17 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja, hoe ziet jouw samenwerking met de mannen van Jan Kapsel eruit? Want ik zal niet de rest van de Van het interview Alleen maar over over praten, Maar ik ben wel benieuwd van, hé, je hebt 1 grote grote aandeelhouder en investeerder eigenlijk die die daarachter zit en.

00:15:23

Ja.

00:15:26 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:15:30 Pim Graafmans, YoungOnes

Klopt ja.

00:15:32 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Hoe ziet hoe?

00:15:33 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Wat voor regelmaat heb je bijvoorbeeld? Heb je een vaste agenda? Wat zijn de dingen waar discussie over is, kun je daar iets over zeggen?

00:15:41 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja ik, ik kende ze Natuurlijk al heel lang. Zo werken al 11,5 jaar Samen Toen ik hieraan.

00:15:45 Pim Graafmans, YoungOnes

Bron eigenlijk is het één keer In de maand hebben we overleg en dan nemen we de hele business door.

00:15:53 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

En daar is Iedereen bij aanwezig.

00:15:55 Pim Graafmans, YoungOnes

Dat zijn de 3 investeerders bij aanwezig, dus de 3 heren en dan ben ik daar Samen met met twee compagnons dus eigenlijk hebben wij ook een beetje dat gespiegeld, dus je ziet hè ook die die hips, die hustler en de hacker. Zo hebben wij dat ook ingericht binnen jong en binnen jongmans ik nou ja, dat heet dan officieel de hipster ik. Ik ben voornamelijk bezig.

00:16:09 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Oké, en wie ben jij dan?

00:16:15 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:16:17 Pim Graafmans, YoungOnes

Met de voorkant van het bedrijf een stukje ook legal, finance en en ahar en heel het operationele stuk, dan hebben we iemand die heel erg met marketing en commercie bezig is en mijn broertje die die is de hacker dus die is altijd de techneut geweest. En ja, die die die van dat stuk op.

00:16:33 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Oké.

00:16:34 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja ja.

00:16:38

Ja.

00:16:39 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Oké dus die 3 en die 3 die zitten bij elkaar en die Manthey meeting en wat is dan de?

00:16:45 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou we lopen.

00:16:48 Pim Graafmans, YoungOnes

Allereerst loop je door de business heen, dus het resultaat stukje.

00:16:52 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Wat zijn, wat zijn kpi’s, welke kpi’s bespreek bijvoorbeeld?

00:16:55 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou, wij kijken heel erg naar uren dus gewoon wat ja, wat hebben we wat platformen aan uren gedraaid? Vervolgens kijk ik al heel snel ook wel naar het product de. Want ja, dat product is Natuurlijk echt wel leading van. Wat kan wat, hè? Wat zijn nieuwe feature?

00:17:10 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus maar ook ja, hoe hoe hoe? Hoe blijft dat product in balans? Dus hoe kijk je naar nou als bijvoorbeeld in Groningen iemand nodig is of in Zeeland of in Maastricht is Natuurlijk anders dan dat je in Rotterdam of in Amsterdam.

00:17:23 Pim Graafmans, YoungOnes

Wat?

00:17:23 Pim Graafmans, YoungOnes

Nodig hebt dus daar we dat we kijken heel erg marketing driven ook wel naar. Nou vervolgens nou al vrij snel ook wel richting buitenland ondertussen hè, dus het ook alweer 2,5 jaar, ja eigenlijk dan nog wat verder ter tafel komt, is eigenlijk best wel heel erg.

00:17:41 Pim Graafmans, YoungOnes

Open, we houden ook altijd wel een stukje ruimte voor hun advies hebben Natuurlijk zelf youngcapital groot gemaakt.

00:17:50 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus Dat is voor ons ook wel wel. Ja, altijd fijn om om om te kunnen spiegelen, Maar we merken ook wel dat we zelf Natuurlijk al heel veel ervaring hebben opgedaan Als je met zijn 3. En nou, Dat is ruim 30 jaar aan ervaring, dus na dat dat wat gewoon heel fijn is dat je elkaar al zo lang kent, dus dat je dat je heel makkelijk weet van oh ja, maar dit nou ja, dit dit kan Pim heel goed of daar is koen heel.

00:18:11 Pim Graafmans, YoungOnes

Heel.

00:18:11 Pim Graafmans, YoungOnes

Sterk in nou ja, maar goed, die kennen ze ook al 11 jaar, dus nou is op die manier Laten.

00:18:17 Pim Graafmans, YoungOnes

Ze Laten ze ons heel vrij.

00:18:19 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Als meeting gehad die niet zo leuk was.

00:18:22 Pim Graafmans, YoungOnes

Absoluut ja joh ja ik merkte toch op het moment. Ik ja, Ik ben te vrij Oranje in mijn in mijn kleurpallet, zeg maar gezellig resultaat. Resultaatgericht ja dus op moment ja, toen met corona, toen dat op een gegeven moment alles wegviel. Ja, dan heb je wel andere gesprekken, maar wat wel mooi is dat ze gewoon nou altijd gekeken van, hé, maar hoe zit het aan?

00:18:31 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

En heel kort ja oké. Resultaat gecreëerd.

00:18:48 Pim Graafmans, YoungOnes

Uitkrant, weet je, ben je met de goede dingen bezig, zie je nog steeds groei in je in je activiteiten, in sales activiteiten. En nou, we waren gewoon en dat ja, Dat is ook vanuit vanuit je liefde voor het product waren we constant aan het kijken van oké, waar kunnen we dan nog meer? Wat kunnen we nog wat voor? Wat voor bedrijven kunnen we nog meer aanhaken? Ja, dan ben je zo je best aan het doen en je bent nog zoveel nou wel digitale afspraken toen destijds aan.

00:19:15 Pim Graafmans, YoungOnes

Het.

00:19:15 Pim Graafmans, YoungOnes

Doen, Maar dat gaf wel, dat zien ze ook van OK, we doen er alles aan om dit.

00:19:21 Pim Graafmans, YoungOnes

Met de fixen, ja en dan nou dan.

00:19:24 Pim Graafmans, YoungOnes

Is het ook goed en nou uiteindelijk zie je dus later dat die hele investering die we toen hebben gedaan. Ja, die heeft.

00:19:30 Pim Graafmans, YoungOnes

Zich ook terugbetaald?

00:19:31

Ja.

00:19:32 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus Het is ook gewoon wel heel logisch met elkaar ondernemen.

00:19:35 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja, wat is er voor nodig om jou boos te krijgen?

00:19:40 Pim Graafmans, YoungOnes

Nodig om maar boos krijgen, nou dat heeft ik vertrouw Mensen al heel.

00:19:45 Pim Graafmans, YoungOnes

Snel krijgen van mij snel verantwoordelijkheid, maar op het moment dat dat vertrouwen wordt geschaad, dan en ik kom erachter van ja, Er is toch iets beloofd en Het is niet gebeurd terwijl je al die vrijheid hebt gehad. Ja, dan heb je mij wel op de kast, ja.

00:20:02 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

In Persie en wat doe je dan?

00:20:07 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja dan in eerste instantie zal ik even wat gesloten worden. Ga je mij wel zien dat ik het niet tof vind wat je hebt gedaan en uiteindelijk, ja, gaat het gesprek.

00:20:18 Pim Graafmans, YoungOnes

Aan.

00:20:19 Pim Graafmans, YoungOnes

En ja god weet je de de ligt een beetje aan ook. Ik wil wel graag weten van de andere kant dan wat Er is ge.

00:20:24 Pim Graafmans, YoungOnes

Slecht begin, ik blijf daar toch altijd wel, volgens mij heel redelijk in, Omdat ik ook wel weer open sta voor fouten maken. Dus je mag voor mij hè die fout maken. Maar ja, op het moment dat we gewoon een afspraak hebben, is wel afspraak is afspraak.

00:20:37 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja nou, ik vraag het ook, Omdat kan me ook voorstellen dat In de samenwerking met de mannen, zeg maar nog wel eens, dat zijn ook egos. Of nou ja, egos, Ik denk vooral zie EO zo een beetje een baasje geloof ik niet, ja.

00:20:50 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou het zijn Natuurlijk alle 3 gewoon echt ondernemers en Dat is tof en ja, die zijn heel kritisch die zijn.

00:20:56 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja, maar dan kan je toch ook wel? Dan kunnen ze beter ook wel eens op een knop drukken dat je denkt, ja maar.

00:21:00 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

U nu ga je te ver of kom op, jongens, wat is dit of?

00:21:01 Pim Graafmans, YoungOnes

Sijtje ja ja.

00:21:05 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja ja ja, en Dat is, dat zit er voor mij dan vaak in in Misschien wat micromanagement, dus dat je denkt van je iets wat bemoei je je mee man dat er hier iets op die site knop Gilles in plaats van gewoon maar ja, en dan tegelijkertijd denk ik ook altijd van ja, Maar ik vind het ook wel weer heel, heel mooi dat je daar nog zo de tijd voor hebt en maakt. En dat denk ik dat we mezelf ook wel eens van ja dat.

00:21:15 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Met een vingertje op het scherm?

00:21:17 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:21:30 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou dat ik moet dat zelf ook. Je moet ook zelf gewoon weten. Je kunt Mensen wel vertrouwen, maar uiteindelijk is het controle ook gewoon belangrijk. Weet je? Het is ook met wie heb je te maken junior?

00:21:40 Pim Graafmans, YoungOnes

We hebben toch ook vaak nog wat meer sturing nodig? Die wil je graag nog meer meegeven en wat ik zeg? Je krijgt je verantwoordelijkheid, maar vertrouwen moet je wel verdienen.

00:21:49 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

We gaan naar.

00:21:51 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Breken met tradities en traditionele markt openbreken. Je hebt Natuurlijk die uitzendmarkt.

00:21:52 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:21:57 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

En je hebt Natuurlijk sowieso een een zwaar gereguleerde arbeidsmark.

00:22:03 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Jullie zoeken wel Natuurlijk een beetje de grens op, zou je kunnen zeggen van ja, wat mag nou wel wat niet? Ben je nou werkgever? Ben je nou geen werkgever FV die of de vakbonden die roepen daar dingen over de overheid?

00:22:19 Pim Graafmans, YoungOnes

Roept nog niet zo heel.

00:22:19 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

En die ook nog?

00:22:20 Pim Graafmans, YoungOnes

Veel.

00:22:21 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Nu niet, nee, nou ja, goed, Ik heb ik zit Natuurlijk zelf ook in die uitzendbranche en Het is al heel snel ter beschikking stellen van Van personeel en zo dus, maar Misschien even voor beginners van.

00:22:21 Pim Graafmans, YoungOnes

Maar ja.

00:22:35 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Gereguleerde arbeidsmarkt jullie zoeken de grens op.

00:22:36 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:22:39 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Hoe werkt dat?

00:22:41 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, nou, kijk wat je Natuurlijk ziet is dat de wetgeving komt altijd vaak achteraf, hè? Dus iets ontstaat daar, hè. Dat is het mooiste voor denk het bekendste voorbeeld is hoe Er is omgegaan met de flitsbezorgers, hè? Net zo naar de corona.

00:23:01 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus je ziet van hé er ontstaat er komt een start up die vlotter bepaalde behoefte in. Daar is nog geen bepaalde regulering voor, is nog geen wetgeving voor en ineens zie je overal fietsen door de stad rijden krijg je die dark stores en vervolgens gaan Mensen daar iets van vinden. En dan komt hè, de wetgeving daar achteraan.

00:23:22 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja dus vanuit een probleem worden. Ja, oke.

00:23:24 Pim Graafmans, YoungOnes

Exact ja vanuit een vanuit een ja vanuit een idee of vanuit een wens of vanuit een.

00:23:29 Pim Graafmans, YoungOnes

Hoefde nou bij ons ontstond datzelfde van hé Er is behoefte aan die hyperflex. We krijgen niet opgelost met met het uitzenden, want heel eerlijk iemand op vrijdag een recruiter die op vrijdag middag om 4 uur wordt gebeld. Of die voor zaterdagochtend nog een iemand In de bediening wil?

00:23:51 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, die zegt Van, Ik wil eigenlijk heel graag aan de vrijdagmiddag borrel, dus voor een poppetje. Ja, wat ga ik daaraan verdienen? Ja, dat dat loont zich niet dus, maar Er is wel de behoefte bij bij dat bedrijf, dus je gaat kijken. Oké, wat, hoe kunnen we die behoefte invullen? Ja dat dat niet zelf kan doen. Aan de andere kant hoor je Natuurlijk hé, zie je die hele generatie die zegt Van, Ik wil steeds meer autonomie, Ik wil vrijheid, Ik wil meer zelf kunnen beslissen.

00:23:54 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:24:14 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja niet een vaste bijbaan op zaterdag, maar gewoon Als ik zin heb, dan wil ik Misschien Maar het busje doen, ja.

00:24:15 Pim Graafmans, YoungOnes

Nee nee.

00:24:18 Pim Graafmans, YoungOnes

Willen kunnen werken of ook niet kunnen werken, hè? Want Dat is de andere kant, Dat is heel erg waar zat heel erg In de In de markt van. Oké, als jij bij mij wil komen werken, ook als uitzet.

00:24:22 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:24:28 Pim Graafmans, YoungOnes

Dacht nou, dan moet je wel minimaal een keer op een zaterdag beschikbaar zijn In de maand en eigenlijk ook liefst nog een donderdagavond. Nou ja, dat dat paste dan niet, dus dan pas je niet bij dat bedrijf. Nou, Wij hebben die bedrijven juist heel erg geleerd van, hè? Maar Als je nou een poule bouwt van Mensen die wissel hè wisselend wel die die gaten kunnen vullen. Dat kan via ons platform, maar dan moet je wel jezelf meer hyper flexibel opstellen.

00:24:55 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou dus Dat was het idee, nou dan, dan ga je met freelancers werken en dan is daar inderdaad geen geen wetgeving voor. Dus nou ja, tuurlijk hè, super makkelijk als er gewoon duidelijkheid zou zijn en dat ik gewoon kan zeggen van, oh ja, nou, jij mag als freelancer daar wel werken. Dit mag dan niet Maar dat.

00:25:16 Pim Graafmans, YoungOnes

Is er niet, dus nou ja, dan is het gewoon het ondernemen van, hé, Dat is het gat In de markt. Er is een behoefte die te vullen is. Er zijn heel veel jongeren die dit willen let go gaan dit doen, want ja, dat dan zie ik geen probleem. Toch he probleem ontstaat zich voor mij pas als er nou als er echt iets iets niet goed gaat nou.

00:25:40 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja en nou ja, goed en dan hè? Dat is nou ook weer terug terug slaande op bijvoorbeeld die flits bezorging op het moment dat er Mensen last krijgen van zo’n zo’n daags storm. Ja, daar ga je kijken, hoe kunnen we daar dan? Dan kunnen we daar dan iets?

00:25:53 Pim Graafmans, YoungOnes

Op.

00:25:53 Pim Graafmans, YoungOnes

Verzinnen enige verschil bij ons is dat er bijvoorbeeld er was al. Er is al wel bepaalde wetgeving op ZZP.

00:25:53 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:26:01 Pim Graafmans, YoungOnes

En die is.

00:26:02 Pim Graafmans, YoungOnes

Er.

00:26:03 Pim Graafmans, YoungOnes

Alleen, ja, die dekt niet alles in die zin. Ja, die kun je op een bepaalde manier interpreteren, want Hij is er Alleen de een interpreteert en op die manier een ander op de.

00:26:11 Pim Graafmans, YoungOnes

Andere manier dus.

00:26:12 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:26:13 Pim Graafmans, YoungOnes

Er ligt iets op papier, maar ja, dat dat Het is niet te vergelijken met wat wij aan het doen zijn.

00:26:22 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Want bij die flitsbezorgers denk ik ja, daar wordt over geklaagd.

00:26:26 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Wat zijn dan de klachten over jullie horen jullie?

00:26:29 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou ja dus de de de klachten die Dit is Natuurlijk aan wie je het vraagt de de de klachten die die ik dan naar me toe krijg is van joh. Die Mensen zijn zielig, want die zijn niet beschermd. Ja, sorry, de freelancers ja dus die nou ja, die zijn die bouwen geen ziektegeld op als als er iets met ze gebeurt, zijn ze niet verzekerd. Nou al dat soort zaken die.

00:26:39 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Je hebt sorry Angers.

00:26:41

Ja.

00:26:56 Pim Graafmans, YoungOnes

Terwijl nou ja hè, ze zijn er wel allemaal verzekerd via ons platform, hè? Met een verzekering met Collective benefits, dus Dat is allemaal. Dat is allemaal geregeld. Alleen dan.

00:27:07 Pim Graafmans, YoungOnes

Aan de andere kant hoor je dan weer van, ja, oké, maar nu zijn ze verzekerd, dus dan vinden we eigenlijk wel dat het dan zijn het eigenlijk gewoon werknemers, want je hebt je sociale stuk voor ze geregeld dus.

00:27:18 Pim Graafmans, YoungOnes

Wat ik merk is dat ze heel erg aan het zoeken zijn om het ergens in een hokje te plaatsen waar het past.

00:27:25 Pim Graafmans, YoungOnes

Terwijl de behoefte die die tijd inhaalt, dus.

00:27:33 Pim Graafmans, YoungOnes

Ik, ja, weet je, ik? Ik zie die Mensen zijn namelijk helemaal niet zielig. Ik zie niet, die zijn juist heel blij. Ze verdienen heel veel geld. Ze beslissen wanneer ze zelf werken. Ze hebben heel veel autonomie dus.

00:27:44 Pim Graafmans, YoungOnes

Weet je?

00:27:45 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Wat voor veel geld, want dat verdient een freelancer bij jullie.

00:27:48 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, Dit is het gemiddelde tarief is nu 18,5 euro op ons platform. Gemiddelde leeftijd is 22 jaar. Nou ja, Toen ik 22 was dan had ik dat graag verdiend. En tuurlijk hè? Dan gaat de hele discussie weer los van, oké, Maar dat hè, dan bouw je verder geen pensioen op. Wat Als je ziek wordt? Nou ja, maar die die die groep die zegt ook van nou, ik hoef geen pensioen op te.

00:27:58 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:28:11 Pim Graafmans, YoungOnes

Want hé, Ik weet wel dat ik voor mijn oude dag moet sparen, maar of Ik ga dat doen Als ik echt ga werken. Dus Als ik met een echte baan begin Als ik afgestudeerd ben of ik steek het in een bitcoin, of ik bouwde mijn eigen bedrijfje van Van waarde, dus Mensen die ja, die zijn ook op andere manieren aan het sparen en kunnen heel goed met elkaar overleggen, vinden elkaar ook veel makkelijker met hè? Met met al die appgroepen hoe ze hoe ze dit soort dingen zelf kunnen regelen.

00:28:42 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

En wat voor appgroepen dan?

00:28:43 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Die lichten wel op of zo hebben jullie.

00:28:43 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou dus ja whatsappgroepen waar ze waar ze in zitten.

00:28:48 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, je hebt Natuurlijk ik. Ik is ook wel mooi. Je ziet al gewoon voor boekhout tools gewoon Mensen die via jongmans ooit gestart zijn die zelf hun bedrijf daarna zijn begonnen in boekhouding dus die gewoon zeggen, hé, We zijn een specifiek voor die jongen doelgroep die inderdaad een paar uur In de week bijklust. Wij kunnen voor jou, kunnen we het gewoon uit handen nemen en er wordt gewoon gefixt, dus daar ontstaan ook weer mooie ondernemers uit. En nou ja, dat.

00:29:17 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja dat dat zijn, dus vind ik dan hele mooie ontwikkelingen waarbij Ik denk van nou, geef dat de ruimte geef die Mensen de ruimte om te doen wat ze willen doen. Ze zijn superblij en nou ja, probeer ze niet in dat in dat hokje te plaatsen of in die wetgeving waar je nu in zit. Sterker nog, We hebben die die hele groep een keer meegenomen naar het ministerie van Sociale Zaken, dus met 25 man.

00:29:41 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Dus de minste.

00:29:42 Pim Graafmans, YoungOnes

Zijn we daar geweest, hè? 25 gebruikers van ons platform heel willekeurig, heel divers hebben we daar een middag aan tafel gezeten.

00:29:43

Ja.

00:29:51 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

En in wat voor setting was dat een hoorzitting of een ding of een.

00:29:53 Pim Graafmans, YoungOnes

Nee echt een hele een echte brainstormsessie, een hele middag.

00:29:56 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Oh echt, Zonder we daarvoor open?

00:29:57

Ja.

00:29:58 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja brief gestuurd naar het ministerie. Ja, was ook voor mij ook een verrassing dat.

00:30:01 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

En.

00:30:03 Pim Graafmans, YoungOnes

Dat is ook allemaal dat het ook voor mij allemaal niet hoe dus je stuurt. Je kunt dus blijkbaar gewoon echt een brief sturen en ze nodigen vooruit, want zij zeiden ook van jongens, ja, Wij zijn hier ook aan het proberen om om bepaalde wetgeving te creëren. Maar wij zien ook niet alles, dus zijn ook heel blij dat jullie ons aan hebben geschreven, want daardoor komen we met jullie in gesprek. Nou, dus dat hebben we.

00:30:22 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:30:25 Pim Graafmans, YoungOnes

Een hele mooie, hele mooie, heel mooi programma was dat waarbij nou in groepjes ook werd gekeken. Van oké, maar wat, wat doe jij dan nu bijvoorbeeld meisjes die zei Van nou, ik werk via jongens af en toe In de supermarkt, terwijl ze zegt Van een vriendin van mij. Die werkt ook In de supermarkt, maar dan op uitzendbasis.

00:30:44 Pim Graafmans, YoungOnes

En ze zegt Van kijk, Ik vind het dan heel fijn dat ik een dagje in die winkel kan werken en dat als er volgende week geen werk is, dat ik dan gewoon weer ergens anders kan gaan werken. Dus Ik kan het heel erg zelf kiezen. Maar ze zeggen die vriendin van mij, die vindt het juist heel fijn dat het geregeld is.

00:30:59 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:31:00 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus toen zeiden ze ook van oké, ja, er gingen wel ogen. Ik merkte wel dat er ogen open gingen. Ook bij de ministerie van hè? Oké, dus Dit is wel een aparte doelgroep die.

00:31:12 Pim Graafmans, YoungOnes

Die iets anders behoeft, Dat is niet waar we de wetgeving nu voor aan het maken zijn. En nou, Wij hebben ook eerlijk gezegd van nou, kijk dan of je een uitzondering kan maken voor deze groep.

00:31:22 Pim Graafmans, YoungOnes

En net zoals ze ook voor oproepcontracten aan het kijken zijn, dus kun je die groep een uitzondering geven, bijvoorbeeld, heb je stufi hè? Of ik niet dat er zo nog heet, Maar dat je dat je in ieder geval kunt aantonen. Ik ben studerend. Nou dat je die groep de ruimte kunt geven om Mel op deze manier bij te verdienen.

00:31:40 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja oké, en welke kant gaat het op? Denk je? Komt er een Wet op de hyperflex die waarvan jullie dan gewoon weten van hé, vanaf nu kunnen we rustig slapen wij.

00:31:50 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:31:52 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Niet de hele tijd ons te verdedigen of uit te leggen Waarom we doen wat we doen.

00:31:56 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, nou, daar maken we ons wel hard voor.

00:31:57 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja en ik ja, Ik weet niet wat er gaat komen. Ik vind het heel lastig. Ik kan helaas niet In de toekomst kijken, maar ja, We hebben daar wel de gesprekken over met de politiek, met het ministerie met beleidsvormen is. Dus we proberen op allerlei manieren dat ja dat wel te Laten te Laten horen, Omdat die doelgroep Alleen maar groeit. Weet je, Het is bijna 30% van studerend Nederland zit in die inmiddels in onze database, dus Het is Het is geen klein groepje meer, Het is gewoon herto stee en.

00:32:17 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:32:22 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Dat veel ja.

00:32:26 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou, dat probeer ik nu dat ik voel dat ik daar ja dat we daar gewoon heel hard over moeten roepen en hoe langer we dat blijven doen, hoe ja, hoe betere plek dat krijgt in In de maatschappij en Het is niet meer het, het het Het is here to stay.

00:32:42 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja hé en wat zou je terug kunnen geven? Dus stel dat zij zeggen, zij bedoel ik dus de beleidsmakers in Den Haag. Ik sla alles echt hopeloos plat, maar stel dat ze zeggen van oké, We willen jou die uitzondering geven of We gaan dit gedogen of whatever wat. Maar we willen nog wel iets dat je iets extra gaat doen voor die Mensen. Wat zou jij dan doen?

00:33:01

Ja.

00:33:03 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou, Ik denk dat.

00:33:06

De.

00:33:09 Pim Graafmans, YoungOnes

Beetje afhankelijk van wat die vind ik wel wat die doelgroep wil, want Ik wil het niet voor ze invullen. Maar kijk, Er zijn de nou ja, dat hè. Er zijn Natuurlijk bepaalde vragen vanuit politiek van oké bijvoorbeeld, in hoeverre dragen ze dan bij aan ons sociaal?

00:33:27 Pim Graafmans, YoungOnes

Hazel, nou ja, moeten zij dan pensioen opbouwen? We hebben Natuurlijk de In de wetgeving. Nu wordt heel erg gezegd van verplichte AV nou, daar hebben we al heel erg snel naar geluisterd in die zin. Toen dat net een beetje opkwam, waar wij al in gesprek met met die partij om die Mensen te te verzekeren, dus dat hebben we al dus in dat opzicht denk ik dat we dat bieden. Ik zou zouden kunnen kijken of dat ze ergens nog een bepaalde pot op zouden kunnen bouwen dat ze nog stuk Misschien toch op een bepaalde manier een pensioentje zouden kunnen opbouwen als dat nodig is.

00:33:46 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:34:00 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Aandelen jong.

00:34:02 Pim Graafmans, YoungOnes

Kan ook, maar dan is het heel erg naar ons toe naar het bedrijf toe. Maar ja, Maar ik denk dat ik. Ik zou hem omdraaien dat we wat wij wat wij brengen met deze doelgroep, is wel gewoon een arbeidsmarkt potentieel voor voor een heel groot gedeelte van Nederland die nu gewoon wel een probleem heeft. Ik bedoel, Laten we dat vooropstellen nog steeds dat de komende jaren vergrijzing neemt toe. Nou, arbeidsmigratie wordt Alleen maar lastiger Als ik het nu zo een beetje op.

00:34:03 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Zet de vicats ervan.

00:34:07 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Een potje.

00:34:21 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:34:31 Pim Graafmans, YoungOnes

TV hoor.

00:34:33 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus.

00:34:35 Pim Graafmans, YoungOnes

Er is wel gewoon oprecht een probleem in in in het verkrijgen van arbeid, en dat gaat niet veranderen.

00:34:41 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja heb je?

00:34:43 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Voel je dan ook een beetje ondankbaarheid of zo? Je denkt van Waarom loopt Iedereen altijd op ons te ****** over dat we platform zijn? Maar wees dankbaar dat wij dat flexwerk faciliteren of zoiets.

00:34:49

Nou? Nee, nee.

00:34:53 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou nou dan zou ik een beetje zuur zijn. Ik denk niet dat dat dat Dat is, dat geloof ik niet zo in, Maar ik ben meer. Ik zie het. Ik zie er altijd als een kans.

00:34:53 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Of.

00:35:02 Pim Graafmans, YoungOnes

Alleen het enige waar ik wel heel erg zuur over wordt, dus als dan Als het heel erg gewoon plat geslagen wordt. Van ja, maar nee, Maar dat zijn toch gewoon freelancers? Ja, maar hè, of dat zijn toch geen freelancers moeten toch gewoon in dienst en denken? Van ja, Maar dat is te kort door de bocht, weet je het het voor mij zijn het wel freelancers hè, zei ze, kunnen, ze kunnen zelf beslissen, ze mogen zich vervangen, ze kunnen onderhandelen over hun tarief, dus Als je het wordt dan heel gezegd, ja, Maar de wet zegt toch dat dit geen freelancer is, ja, Maar ik ga niet andersom zeggen ja, Maar de wet zegt toch dat dit een.

00:35:35 Pim Graafmans, YoungOnes

Bel of freelancer is want dan krijgen we boksen en daar wil ik. Ja, Ik denk dat dat het niet is. Ik geloof heel erg in met elkaar wel het gesprek aangaan, dus ik nodig Iedereen uit, hè? Ik heb de bonden op gesprek gehad, Ik ben bij.

00:35:46 Pim Graafmans, YoungOnes

Hem geweest.

00:35:47 Pim Graafmans, YoungOnes

Weet je, Het gaat uiteindelijk wel om elkaar te snappen, te snappen wat er gebeurt. En nou, dat leg ik graag uit, maar tegelijkertijd moeten Mensen wel beseffen dat dit zo’n grote groep is en dat er tegelijkertijd zo een vraag is naar FLEX nog steeds en dat gaat gewoon blijven. En dat los dat.

00:36:06 Pim Graafmans, YoungOnes

Dat lossen we niet op door te zeggen van oké, ga allemaal maar in dienst, want dat doen ze niet.

00:36:10 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:36:13 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Hoe oud zijn jouw kinderen?

00:36:16 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou nog wel jong 4 en.

00:36:17 Pim Graafmans, YoungOnes

9.

00:36:17 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja oke 9 dan krijgen ze een bekende je hoort tegenwoordig al kinderen die beginnen op een tiental eerste bedrijf, dus het zou, het zou wel kunnen. Wat wat zijn dingen die je kinderen zouden willen meegeven over geld? Want Ik heb je net voordat we dit gesprek hadden, heb ik je verteld dat ik op mijn 18e al erfenis van 25.000 gulden doorheen gejast heb en Als ik daar op terugkijk, denk echt van.

00:36:18 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:36:24 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:36:25 Pim Graafmans, YoungOnes

Zou kunnen.

00:36:42 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ik heb zulke domme dingen met geld gedaan, achteraf gezien.

00:36:46 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Had ik heel veel gehad aan een goede mentor of coach die mij had uitgelegd. Hoe werkt geld, hoe laat je geld groeien en in plaats van dat je dus al je geld naar de McDonalds brengt of zoveelste keer kleren koopt? Ik hoorde ook laatst ergens een hele mooie van Als je sneakers wil kopen.

00:37:07 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Koop dan geen sneakers, maar koop een of koop geen nieuwe nikes, maar koop een aandeel Nike dus Ik heb letterlijk laatste keer een aandeel Nike gekocht Toen ik van plan was. Opnieuw een Nike is het al bedacht? Nee, wacht, Ik ga.

00:37:12 Pim Graafmans, YoungOnes

Oké ja.

00:37:16

Ja.

00:37:19 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Een aandeel naar je kopen, want een aandeel Nike wordt meer waard en een en je sneakers worden minder waard. Dus met een hele lange omweg. Financiële educatie voor jonge Mensen. Daar zou ik echt een mooie taak voor jullie weggelegd zien van hé, je hebt die centen eerlijk verdiend via ons platform. We gaan je helpen om maar goed, Misschien ga je dan wel te ver in.

00:37:26 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:37:37 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:37:39 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Je.

00:37:39 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Zorgplicht maar ja, wat geef jij je? Want Dat is de ultieme test. Wat zou je jezelf of eigenlijk je kinderen meegeven daarin?

00:37:39 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:37:45

Ja.

00:37:46 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja ja ja, ik zou ze ik, ik zou het toch heel dubbel meegeven, want aan de ene kant zeg ik van joh, geniet ook van waarvan je van je van het moment geniet van het jong zijn.

00:37:56 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus weet je dat daar ja hè? Wij zien bijvoorbeeld even toch nog op ons op ons platform terugslaat dat bij onze optie om je om je factuur te Laten facturen, dat je binnen een minuut je geld hebt en dan zie je toch?

00:37:57 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Onbezorgd leeft nu, ja.

00:38:09 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Moet je 20% inleveren of zo?

00:38:10 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Denk ik of ja.

00:38:10 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, Dat is betalen ze dan 2,9% voor, dus verdien je € 100. Dat kost weer € 2,90 en heb je echt binnen een minuut dat geld op je rekening, Omdat wil je dus ook heel erg behoefte zien van joh Ik heb vandaag gewerkt, ik zie het echt ook weer in die groepen ik zie het gewoon voorbij komen. Als ik vanavond werk kan ik daarna op stap, dus Ik kan het kan het meteen uitgeven, snap je dus.

00:38:13 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Oké.

00:38:29 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Iets saar ja joh.

00:38:32 Pim Graafmans, YoungOnes

Daar voel ik zeker iets voor van. Kreeg ja geef dat geef dat geld ook vooral gewoon lekker uit. Die economie moet ook gewoon.

00:38:37 Pim Graafmans, YoungOnes

Draaien.

00:38:39 Pim Graafmans, YoungOnes

Maar ga Natuurlijk ook gewoon verstandig met je geld om. Ja, ik bedoel dat ja hè?

00:38:44 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Maar dan zou je eigenlijk ook Als ik dan even advocaat van de duivel mag spelen, zegt, We hebben een factoring optie, dus je kan € 3 aan. Nee, ik voel wat bij rich DAD geven die die zijn geld voor zich laat werken. Of je kan ook € 3 sparen en daarvan kopen we een aandeel of openen we de Giro rekening voor je. Ik noem maar wat.

00:38:47

Ja.

00:38:48

Ja.

00:38:51 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:38:55

Ja.

00:39:01 Pim Graafmans, YoungOnes

Klopt ja.

00:39:03 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, nee, niet, nee, nog niet, want het zal ja. Het is wel een mooi initiatief.

00:39:04 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Heb je zoiets of?

00:39:05 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Wat zeg je dan?

00:39:10 Pim Graafmans, YoungOnes

Waar je dan een stukje kan investeren in iets waar de crowdfunding machtige constructie? Dat zou nou dat zou.

00:39:17 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ik weet niet of het reed, is disch is, maar.

00:39:18 Pim Graafmans, YoungOnes

Geen gek idee zijn. Wat?

00:39:18 Pim Graafmans, YoungOnes

Ik.

00:39:19 Pim Graafmans, YoungOnes

Maar ik geloof dat ik ook wel. Ik geloof er wel in dat je Natuurlijk gewoon weet je. Ik heb ook altijd gespaard. Zorg ook dat je altijd wat opzij hebt staan en Als je je geld kunt Laten werken. Maar ja, goed, als als jong iemand zou ik ook zeggen, van ga vooral gewoon lekker werken, weet je, ga gewoon heel veel ervaring op.

00:39:24

Ja.

00:39:40 Pim Graafmans, YoungOnes

Ik ga overal kijken, ja, doe, doe je ervaring op en en nou, zolang ik zeg altijd een beetje tot je kinderen hebt, kun je gaan en staan waar je wil. Dus heb je gewoon 100 uur In de week de tijd om te knallen. Ja, voel die vrijheid, weet je, ga verkennen, Dat is ook een beetje wat ik uiteindelijk met hè met jongens zou willen is dat je.

00:40:02 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou dat je ook kunt zeggen van vroeger was het van, Ik ga een half jaar naar Australië, ga ik eerst sparen en dan ga ik daar bij een bandenboer werken. Ja, ik zou het super vinden Als je met ons platform kunt zeggen van, Hé, we zitten nu al in Engeland, in Frankrijk en dat Je kunt zeggen van, Ik ga morgen bij spreken naar Frankrijk, want Ik weet dat ik daar via platform kan werken en dat je daar weer verder gaat.

00:40:22 Pim Graafmans, YoungOnes

Met je geld.

00:40:23 Pim Graafmans, YoungOnes

Verdienen dus eigenlijk meer de wereld verkennen. Dat zou ik mijn kids ook wel mee willen geven van ga gewoon lekker ook op reis verken geniet doe ervaring op, maak herinneringen.

00:40:34 Pim Graafmans, YoungOnes

Heel belangrijk.

00:40:36 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja en dan is geld Natuurlijk altijd gezond, maar geniet ook wel van wat je aan het.

00:40:41 Pim Graafmans, YoungOnes

Doen bent.

00:40:42 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja, hoe zorg jij? Zeg Maar dat kan Tinus improvement innovatie challengen continu beter worden. Hoe? Hoe zit dat in?

00:40:46

Ja.

00:40:49 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Jullie DNA.

00:40:50 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, nou, dat zie ik, dat zie ik echt in het buitenland als kans, dus daar gebruiken we.

00:40:56 Pim Graafmans, YoungOnes

Is echt voor dus zoals Ik ben begonnen met met jongmans ook weer helemaal los, dus hè? Ik had Natuurlijk de ervaring van jou Capital en Ik had kunnen zeggen van nou, Ik ga daar allerlei Mensen die mij gaan informeren gaan helpen. Nee, helemaal los. En dat doen we nu dus weer met het buitenland, dus dan begonnen we In de K. Nu zijn we net live in Frankrijk. Ja, dan gaan we daar weer gewoon oldschool husselen en.

00:41:23 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Oke, dus je pakt niet de playbook en je zegt Van, Dit is het draaiboek, Dit is de blueprint, zo moet het.

00:41:29 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Of zo gaan we het doen?

00:41:29 Pim Graafmans, YoungOnes

Wij daar niet van Nederland? Nee, we maken gewoon een nieuwe.

00:41:32 Pim Graafmans, YoungOnes

In de boks en Omdat je nu meerdere landen aan het opener bent, kun je je playbooks. Ook kun je ze ook improven, Maar we kijken, ik zeg ook altijd van alsjeblieft, kijk niet naar Nederland, dus Ik heb er een hekel aan als iemand zegt, van ja, Ik heb niet kunnen doen, want marketing heeft dit voor mij niet kunnen doen. Nee, kom op. Je bent zelf in dat land lekker aan het ondernemen feel free dus doe het gewoon ja en Als je daar als daar dan een keer iets gebe.

00:41:58 Pim Graafmans, YoungOnes

Echt weet ik veel dat er een of ander lelijke poster ergens hangt. Ja, zo ben je het, maar doe het alsjeblieft gewoon, ga gewoon ga gewoon doen knallen. Ja en dan zien we hè, dan help je daarna wel verder hoe het echt moeten doen. En Ik vind, nee, Ik ga niet zitten wachten, dus dat dat doen we in het buitenland en dan zie je ook weer, want die praten dan weer met de mensen in Nederland. En ja, vanuit Nederland krijgen ze dan tuurlijk wel de ervaring, dus Dat is heel mooi van. Hoe heb jij?

00:42:28 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja 100 klanten klanten gemaakt. Weet je wel hoe? Hoe hou jij die nou binnenboord en tevreden? Dan moeten ze daar nog heel erg leren en tegelijkertijd leren ze van die startup mentaliteit in het buitenland weer van. Oh ja, dus, Er zijn ook alweer paar jaar verder. Oh ja, die is best wel brutaal nou, die is die, die gaat gewoon weer even. Die valt er niets binnen bij zijn opdrachtgever van. Hé, hoe is het met je en die komt iets leuks brengen toch weer in die hè in die persoonlijkheid, dat zou hier zeggen, het moet, zou ook weer eens een keer moeten doen, man.

00:43:00 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus zo hou je elkaar wel scherp.

00:43:02 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja en, en hoe doe je? Zeg maar, want je hebt zo een vergelijking van speedboten en olietankers, de olietankers Nou Randstad Speedboot is dan zeg maar Jan Capital, maar op een gegeven moment je zelf een olietanker.

00:43:08 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja ja het.

00:43:16 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Dus, hoe hou jij die startup vibe erin bij jullie lukt dat kan dat überhaupt of is het gewoon bij definitie? Ben je gedoemd om.

00:43:19 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:43:21 Pim Graafmans, YoungOnes

Natuurlijk verandert het na. Nou ja, kijk Natuurlijk, het verandert wel, want je wordt gewoon groter. Nu zitten we met 90 man, dus dat komt.

00:43:28 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Zal ik zeggen, players officer in dienst, allemaal wat?

00:43:30 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja nou nee, gelukkig nog niet. Nee ja, nee ja, Maar ik snap. Ik snap ik snap wel.

00:43:36 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja ik snap wel beter wat er gebeurt met je bedrijf Als je inderdaad van die nul naar die 100 miljoen gaat, dat je op een gegeven moment wel. Ja, je hebt ook gewoon wat Stedin is nodig. En nou ja, goed op zich vaar ik op allebei wel lekker hoor, dus Ik vind dat dat startup er heel tof, Maar ik ben ook al heel erg gewend om een grotere business te leiden en ik zie het wel vaak gebeuren dat je dan ergens een keer In de knel komt, hè? Dat je dat je toch een voorkeur heeft voor het een of het ander, dus zou je dan heel erg lekker bedrijf in begonnen en ineens te groot ben dat je denkt van.

00:44:09 Pim Graafmans, YoungOnes

Ik word hier ongelukkig van, dus dat heb ik.

00:44:11 Pim Graafmans, YoungOnes

Gelukkig niet, en Ik denk doordat ik het allebei wel leuk vind dat we ook constant op zoek kunnen gaan naar oke, hè? Wat wat nou ja, wat ik hè, wat ik al eerder zei Omdat ik toch leuk vind om constant te innoveren om dingen weer weer beter te maken. Ja, dat daar haal ik ook heel erg mijn Energy uit en dat Challenge ik ook wel de.

00:44:29 Pim Graafmans, YoungOnes

Club weer toe.

00:44:30 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja.

00:44:31 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus ja leuk dat we factoring op die manier doen, maar kan het ook niet op een nieuwe manier? We zijn er weer 5 jaar.

00:44:37 Pim Graafmans, YoungOnes

Oh, ja, nou, Laten we eens gaan uitzoeken. En nou ja, dan worden ze zelf ook heel enthousiast van, want dan ben je weer eens met met nieuwe dingen bezig. En zo blijf je wel dat ondernemerschap ook stimuleren, ja.

00:44:47 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja, je hebt ook echt een processen man, dan denk ik of met ja SOPV standaard Operation procedures.

00:44:55 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Hebben jullie een een handboek of een een interne wiki of iets van?

00:45:00 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, We hebben we Natuurlijk hebben we wel wat wat documentatie in die zin onboarding en dat ze.

00:45:06 Pim Graafmans, YoungOnes

Zaken maar er hebben wel wat reglementen, maar beetje de standaard van Van een parkeerreglement tot hoe je met elkaar omgaat. Natuurlijk, dat hebben we, Maar we houden de. Ik houd het verder ook wel heel erg vrij hoor moet ik zeggen, ja.

00:45:21 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Oké toch wel grappig. Ja, We gaan nog even In de toekomst kijken en dan mag jij straks een email gaan sturen aan alle ondernemers op aarde. Maar eerst nog even de toekomst hoe. Hoe ziet de toekomst van werk eruit volgens jou?

00:45:37 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou, Ik denk de toekomst van werk steeds meer toegaat naar naar meer diversiteit. Meer afwisseling dus, wat je heel veel hoort, is Mensen nou zeker. Dan kijk ik toch naar die nieuwe doelgroep en helemaal Als je kijkt naar mijn kinderen. Ja, die zijn straks niet anders gewend dan dat ze alles met die telefoon kunnen doen, hè? Wij zitten daar nog een beetje tussenin. Ik heb het een en het ander meegemaakt, dus ik geloof wel veel meer on demand zelf kunnen beslissen. Zelfredzaamheid wordt ik ook steeds meer.

00:46:08 Pim Graafmans, YoungOnes

Wacht, dus Ik denk dat het ook in het werk gaat. Gaat zaaien, dus dat je meer 3 dagen In de week iets verrast hebt. Nog een dag In de week iets van leuk vrijwilligerswerk doet en Misschien nog een dag voor jezelf. Ik zie het ook al wel binnen ons bedrijf dat er veel Mensen 32 uur werken. Ja Dat is, Dat is toch echt wel anders dan Toen ik op de markt kwam.

00:46:30 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus daar is een andere behoefte. Ik denk dat FLEX dus altijd blijft. Flexibiliteit, zeker in in die onzekere markt. Ja, Mensen hebben gewoon behoefte om om even paar maanden met iemand te kunnen samenwerken of een dag of dus daar geloof ik in en ik ja en ik geloof ook dat er Natuurlijk gewoon nog altijd behoefte blijft aan gewoon vastigheid, net zo goed.

00:46:54 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja dat je ook wel eens weet waar je aan toe bent, dus die combinatie. Ik vind dat we daar met zijn allen ook voor open moeten staan en dat we met zijn allen moeten zorgen dat we nou dat we dat we al die Mensen op een goede manier aan het werk.

00:47:07 Pim Graafmans, YoungOnes

Kunnen houden.

00:47:09 Pim Graafmans, YoungOnes

En dat we dus niet in disbalans ontstaat voor Mensen die thuis zitten, die eigenlijk graag aan de slag gaan, maar die ik niet kunnen Omdat ze op overheden ook het niet mogen dat ze als freelancer aan de slag willen. Maar dat mag dan niet, Omdat ze eigenlijk ja, Omdat het bedrijf of dat aan de overheid, zegt Van ja, ben jij niet echt een ding in dienst.

00:47:25 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus Laten we het openhouden, Laten we met.

00:47:28 Pim Graafmans, YoungOnes

Graag die gesprekken ook aangaan en zorgen dat we dat we ja dat we vraag en aanbod super goed aan elkaar kunnen matchen. En ik geloof in dat dat kan met de opties die we nu al hebben liggen.

00:47:39 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Stel een ondernemer die luistert die die struikelt hiermee die die zit met met met die FLEX vragen. Ook als jou dan benaderen, kunnen ze jou terugvinden op LinkedIn om gaan.

00:47:48

Ja.

00:47:49 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja stuur me een bericht op LinkedIn mail, maar ja, het zit er allemaal aan vast aan mijn LinkedIn. Dus ja, alsjeblieft kom maar. En ook Als je ideeën hebt laat het me weten, want wat ik zeg ja we we praten daar met Iedereen over.

00:48:02 Pim Graafmans, YoungOnes

Dus ja kom maar op leuk, ja hoor.

00:48:06 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

We gaan naar de laatste.

00:48:07 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Vraag.

00:48:08 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

En je ziet achter je laptop, je opent je e mailprogramma je drukt op nieuw bericht.

00:48:10

Ja.

00:48:13 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:48:14 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

En, jij gaat een email sturen aan alle ondernemers op aarde of ze nou in in China wonen of op de Noordpool of In de Latijns Amerika maakt niet uit welk continent of gewoon in Europa Natuurlijk, maar.

00:48:27 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Is er een advies of een wens die jij wil uitspreken richting alle ondernemers op aarden?

00:48:34 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja goeie vraag ik ja, Ik denk wat ik net al wel een beetje heb gezegd.

00:48:40 Pim Graafmans, YoungOnes

Dat ik Iedereen zou wensen en ook zou willen uitdagen om gewoon altijd te blijven vernieuwen. Dus blijf gewoon elke keer. Je bent ondernemer, dus ergens kriebelt het bij je. Nou, dan denk ik dat dat komt Omdat je toch op zoek bent naar vernieuwing dat je denkt van, hé, dit kan dit kan slimmer. Dit kan efficiënter en dat je dat blijft zoeken ook in je bestaande werk, want dat daagt je constant uit om om iets nieuws te gaan doen.

00:49:11 Pim Graafmans, YoungOnes

En tegelijkertijd ook.

00:49:13 Pim Graafmans, YoungOnes

Want het kan je ook heel onrustig maken hè? Want dan is het eigenlijk nooit goed genoeg, hè? Wat hartstikke goed is, Maar ik gun de Mensen. Ik gun dan ook wel om om om op tijd te kunnen.

00:49:23 Pim Graafmans, YoungOnes

Zeggen van hé.

00:49:25 Pim Graafmans, YoungOnes

Relaxed dit dit. Ik heb nu werking gesteld dit. We moeten hiermee aan de slag. Je hebt vaak van die pieken. Weet je wel dat je dan? Dan zit je er middenin, dan ben je aan het knallen, maar herken dan ook de momenten dat je dat het even dat even niks kan.

00:49:41 Pim Graafmans, YoungOnes

Hè dat je even afhankelijk bent van anderen. Ik weet hoe moeilijk Dat is. Heb jij daar nu zelf ook heel veel mee bezig? Maar je hebt gewoon soms een week waarin twee dagen zitten van ja oké, en dan dan borrelt het van. Oh, dus elke wat ik er nu nog in steek, dan wordt ik om een bedrijf ten goede, Maar dat is niet altijd, dus pak dan ook gewoon je rust. En ja, ga gewoon een keer rondje mountainbiken of een keer uurtje per delen.

00:50:05 Pim Graafmans, YoungOnes

Maar pak je, ja ben dan ook in balans.

00:50:09 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:50:10 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja mooi advies. Dankjewel Pim.

00:50:12 Pim Graafmans, YoungOnes

Dankjewel graag gedaan. Yes.

00:50:13 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

We Laten het los.

00:50:18 Pim Graafmans, YoungOnes

Zo.

00:50:18 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Dat waren.

00:50:20 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Dankjewel jij ook bedankt. Ja, graag gedaan.

00:50:24 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

66 minuten, dus Dat is nog netjes.

00:50:26 Pim Graafmans, YoungOnes

Oh ja, ik zag wel, ik voel. Ik denk dat ik zat er 1,5 uur op de teller.

00:50:32 Pim Graafmans, YoungOnes

Mooi binnen de tijd?

00:50:33 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Zeker.

00:50:34 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:50:35 Pim Graafmans, YoungOnes

Voor wat nou?

00:50:36 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Snoei je Misschien nog wat stukjes heren eruit, maar ja.

00:50:38 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:50:39 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Oké, wil je nog wat bonus content opnemen? Vind je het nog leuk om extra dingen?

00:50:42

Ja.

00:50:47 Pim Graafmans, YoungOnes

Wat er met onze marketing ook over gehad, maar.

00:50:50 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Heb je het trouwens alweer een nieuwe chief marketing officer of.

00:50:55 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Want je bram manager die ging weg.

00:50:55 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja wat ik Gert Jan toon, hè? Ja ja, die had vrijdag zijn laatste dag, dus mede doordat we nu onze onze marketingmanager hebben gevonden.

00:50:57 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Hè?

00:50:58 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Is weg na 5 jaar ja.

00:51:05 Pim Graafmans, YoungOnes

Dat hij ook zei Van Nou, Nou kan ik toch wel loslaten. Die gaat voor versheid van opdracht toevallig, dus dat zal leuk. Het is allemaal weer bij elkaar In de In de markt. Maar nee, We hebben dus iemand van gorilla’s of een van getir. Sorry allemaal hetzelfde, maar die die heeft dat opgezet in Amsterdam toen. En die doet dat nu voor ons marketing. Ja, ja, luuk, die heb jij nog niet? Nee, nee, nee dus Ik heb het wel over gehad en.

00:51:10

Ja.

00:51:31 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja ik merk wel.

00:51:34 Pim Graafmans, YoungOnes

Dat soort lastig vinden. Ik denk dat we het ook wel gewoon Misschien wel hieruit gaan knippen. Ja, ja.

00:51:38 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Dat is goed.

00:51:39 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Kan je nog even random wat vragen stellen? Ik bedoel, Als het net zo is, dan is het niks. Ja, moet je me even weer bijhouden inderdaad en wat altijd goed werkt. Dus Als je de vraag herhaalt en Als je dat niet doet, zal ik je er ook aan herinneren. Dus Als ik bijvoorbeeld vraag van.

00:51:42 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja precies, dan kunnen we ze gewoon meegeven.

00:51:47 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:51:51 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:51:53

Ja.

00:51:58 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Wat is het grootste misverstand over freelancers? Dan zeg ik ja, het grootste misverstand over freelancers is dat ze zielig zijn. Ik noem maar wat zoiets, dus ja, zullen we die? Wat is het grootste misverstand over freelancers?

00:52:06 Pim Graafmans, YoungOnes

Precies ja oh.

00:52:08 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja, Dat is goed, ja.

00:52:13 Pim Graafmans, YoungOnes

Het grootste misverstand over freelancers. Nou, Ik denk wat het grootste misverstand voor freenas. Zo moet ik even. Ja ja ja, het voelt even wat minder finales, hè?

00:52:21 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Maakt niet uit, zal ik hem opnieuw doen voor?

00:52:23

Je ja.

00:52:25 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

De de sowieso voelt het altijd moet je altijd even opwarmen. Dus nou ware is maar wat is het grootste misverstand over freelancers volgens jou?

00:52:29

Ja ja.

00:52:33 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja het grootste misverstand over freelancers is sowieso dat ze zeggen van.

00:52:37 Pim Graafmans, YoungOnes

Die zijn zielig zijn die beschermd, die weten niet waar ze aan beginnen. Nou dat dat dat nou. Ik vind dat echt onzin, want die Als je echt kijkt naar die freelancer, wat wat wat wat ze bezighoudt. Ze kiezen heel bewust hiervoor en zij willen heel graag gewoon die autonomie die vrijheid, keuzevrijheid en ja, ja, ja, dat ja.

00:53:06 Pim Graafmans, YoungOnes

Lastig.

00:53:06 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ja ja.

00:53:09 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Nog een keer, oké, wat is het grootste? Misschien is het handig om, want Dit is Natuurlijk allemaal improvisatie, dus je weet van tevoren niet precies wat je gaat zeggen, Maar dat je zegt Van probeer iets van onder een minuut of twee of 3 zinnen.

00:53:09

Ja.

00:53:12 Pim Graafmans, YoungOnes

Ga.

00:53:16

Ja.

00:53:26 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:53:28 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja even een statement werkt.

00:53:28 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Wat anders worden best wel lang een fragment hè maakt op zich niet.

00:53:31 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Uit oke.

00:53:32 Pim Graafmans, YoungOnes

Nee, Maar ik snap hem. Ja, ja.

00:53:34 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Ik kan ook vragen, We zijn freelancers zielig? Nee, nee, net Ik vind de eerste toch net. Wat is het grootste misverstand over freelancers volgens jou?

00:53:38 Pim Graafmans, YoungOnes

Precies nee misstand ja.

00:53:43 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja nou het echt het grootste misverstand over freelancers is dat ze dat ze zielig zijn.

00:53:50 Pim Graafmans, YoungOnes

Dat ze niet wat zielig zielig is dan dat ze niet beschermd zijn dat ze gedwongen worden om om op die manier te werken. En nou, Dat is Dat is, Dat is gewoon niet waar. Dat ze kiezen juist heel bewust voor het free landschap doen. Hele onboarding ook op ons platform, dus ze worden heel erg meegenomen in wat je wat je wat wat het freelancer is, dus die zijn super blij met wat ze doen.

00:54:19 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Als jij minister van Werkgelegenheid was?

00:54:22 Pim Graafmans, YoungOnes

Ja.

00:54:23 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Wat zou je dan morgen veranderen aan de wet?

00:54:26 Pim Graafmans, YoungOnes

Als ik minister van Werkgelegenheid was, zou ik dan veranderen aan de wet.

00:54:32 Pim Graafmans, YoungOnes

Nou. Het eerste wat ik zou doen is, denk ik de contractvormen loslaten dus echt gaan zitten op de op de intentie van het werk van de intentie van de persoon die gaat.

00:54:41 Pim Graafmans, YoungOnes

Kijken dat dat zou wel eens eerste veranderen. Gewoon oké, wat is de intentie? Hoe wil je met elkaar gaan samenwerken?

00:54:48 Pim Graafmans, YoungOnes

Weet of geen hands basis met elkaar doen, wil je liever in loondienst, maar laat alsjeblieft die Mensen Samen beslissen dat Als ik dat die kans zou hebben, zou ik dat doen.

00:55:00 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Wat voor soort werknemer past goed bij jongens in jullie vaste team?

00:55:07 Pim Graafmans, YoungOnes

Wat voor werknemer past goed in ons team.

00:55:10 Pim Graafmans, YoungOnes

Dat is iemand die heel erg houdt van ook van vrijheid, dus die zelf durft te beslissen die ook durft fouten te maken die niet dus zitten wachten tot iemand gaat vertellen wat hij moet doen, maar die juiste zegt Van Nou, kom maar, geef hem maar die ruimte en dan ga ik het doen, want dan kom je, ja, dan zit je heel lang bij ons op een op een wolk en dan heb je het ijs in, ja.

00:55:38 Podcast host voor Ondernemers Gerhard te Velde

Mooi dankjewel met serap.

00:55:40 Pim Graafmans, YoungOnes

Alsjeblieft.

de kracht van podcast inzetten voor jouw merk?

Je eigen podcast levert ontzettend veel op als je podcast slim integreert in je marketingmix. 

Met zijn podcast agency Ear Ear helpt Gerhard te Velde merken bij het succesvol opzetten of opbouwen van een podcast.  

Meer weten? Voeg Gerhard toe op LinkedIn of laat een berichtje achter op info@groeivoer.nl 

Foto van Gerhard

Gerhard

Ik ben Gerhard te Velde, ondernemer en podcastmaker. Met de Groeivoer Podcast help ik ondernemers aan nieuwe inspiratie. Met mijn podcast agency Ear Ear help ik organisaties aan een succesvolle podcast. Zullen we vrienden worden? Voeg mij gerust toe op LinkedIn!

Laat een reactie achter

Blijf op de hoogte

Meer afleveringen