Aflevering 290 – Altijd de beste mensen in je team, dankzij slimme sourcing- Milou Verhoeks en Jan Karel Sindorff van Cooble

Direct luisteren naar deze podcast

Bekijk deze podcast

Introductie van de gasten

Milou Verhoeks en Jan Karel Sindorff zijn de founders van Cooble. Als je wilt weten hoe ze toch aan die naam kwamen… Ja, ook dat komt aan bod in dit gesprek.

Maar in deze aflevering gaan we het vooral hebben over het vinden van de beste mensen voor je team. Hoe zet je een goede sourcing strategie op zodat je altijd over de juiste mensen beschikt? Want als je past begint met werven als je mensen nodig hebt, ben je eigenlijk te laat.

Daarnaast hebben we het natuurlijk ook over de ondernemersreis van Molou en Jan Karel.

Veel plezier met deze nieuwe aflevering!

In deze aflevering

  • Introductie van de gasten
  • Over de naam Cooble
  • Hoe Milou en Karel Jan hun founders relatie up to date houden
  • Wat is sourcing?
  • Over de ouderwetse arbeidsmoraal
  • Een geniale tactiek om mensen te benaderen op LinkedIn
  • Zijn alle recruiters gelukszoekers?
  • De case Quint & van Ginkel
  • Drie strategieën voor het kleinere MKB
  • Het Sourcing Kwadrant
  • De belangrijkste les van Jan Karel voor alle ondernemers

Shownotes

Relevante links voor deze aflevering

Wil je verbinden met deze podcast gasten? Voeg ze hier toe op LinkedIn:

Milou Verhoeks: https://www.linkedin.com/in/milouverhoeks/

Jan Karel Sindorff: https://www.linkedin.com/in/sindorff

Link naar de website van Cooble.

Zelf een podcast starten? 🎙️

Wil je zelf ook een podcast starten? Gerhard is eigenaar van Ear Ear, een podcast agency die jou kan helpen om een hoogwaardige podcast te maken. Neem contact op met Gerhard. 🚀

Adverteren? 📢

Wil je adverteren bij Groeivoer? Stuur een e-mail naar info@groeivoer.nl en we gaan graag met jou in gesprek.

Join onze community! 🌐

Op de hoogte blijven? Sluit je dan aan bij onze Whatsapp community: https://chat.whatsapp.com/D4W6aegCJ4gLMUjL8LiHdM 

Of volg ons Telegram kanaal: https://t.me/groeivoer 

De beste lessen in jouw mail? 📧

Mail naar info@groeivoer.nl en ontvang een cheat sheet met de 10 beste lessen van 250 groeiondernemers. 

Laat een review achter! 🌟

Blij met deze podcast? Laat een review achter op Spotify, Apple Podcast of Google. 👍

Volg ons! 🚀

Voeg Gerhard toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gerhardvelde/ 

Volg Groeivoer op LinkedIn: https://nl.linkedin.com/company/groeivoer 

Volg Groeivoer op Instagram: https://www.instagram.com/groeivoer_podcast/ 

Volg Groeivoer op TikTok https://www.tiktok.com/@groeivoerpodcast 

Volg Groeivoer op X: https://twitter.com/groeivoer 

Onze partners 🤝

Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Teamleader, het perfecte all-in-one softwarepakket voor het MKB. Probeer Teamleader vandaag nog uit: https://signup.focus.teamleader.eu 
Speciale dank gaat uit naar Groenpand, waar de Ear Ear Podcast studio gevestigd is. Check www.groenpand.nl voor meer info over dit mooie bedrijf.


Transcriptie

00:00:00 Milou Verhoeks

Recruiters staan daar toch om bekend van, oh, daar heb je weer zo’n.

00:00:02 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Recruiter ze zijn Alleen maar met zichzelf bezig. We willen gewoon die fee binnenslepen.

00:00:06 Milou Verhoeks

Jongens, Laten we dat niet doen. Zorg gewoon dat Als je op die verjaardag zit en je zegt dat je recruiter bent dat Mensen respect hebben voor het vak.

00:00:12 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Krijg je dat voor elkaar dus?

00:00:13 Jan Karel Sindorff

We hebben collegas die in het buitenland wonen. We hebben Mensen die op reis zijn. We hebben Mensen die twee keer In de week op kantoor zijn, maakt ons echt.

00:00:20 Jan Karel Sindorff

Niet uit al.

00:00:21 Jan Karel Sindorff

Die recruiters die bij bedrijven werken en in hun systeem zien dat ze 50 vacatures hebben en met pijn en moeite € 50.000 budget hebben los kunnen weken van HR directeur en toch voor mekaar krijgen. Dat zijn de echte Mensen in ons vak die het verschil maken en die zien we niet.

00:00:37 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Welkom bij groeivoer, ik zit hier met Milou Verhoeks en Jan Karel Sindh, de Founders van Cooble. En in deze aflevering gaan we het hebben over het vinden van de beste Mensen voor je bedrijf. Want hoe zet je nou een goede sourcingstrategie op, zodat je bedrijven altijd over de juiste Mensen beschikt?

00:00:54 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Milou en Jan Karel van harte welkom bij de podcast dankjewel.

00:00:58 Jan Karel Sindorff

Dankjewel.

00:00:59 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

We hebben er al een podcast op zitten. Er zit al een uur heerlijk te bomen en te te filosoferen over ondernemerschap en over ja, de beste Mensen vinden en Ik denk.

00:01:09 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dat dit een relevante onderwerp is.

00:01:12 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Want de krapte op de arbeidsmarkt gaat Alleen maar toenemen. Die zal niet afnemen, dus Ik denk echt een heel relevant onderwerp, maar voor we daar echt wat dieper induiken, wil ik eerst al meer weten over koebel en ik begin bij jou Milou. Hoe zijn jullie op die naam gekomen? Want dat dat dat triggerde me meteen van. Wat is dit voor bedrijf? Wil je dat eens vertellen?

00:01:32 Milou Verhoeks

Ja ja We zijn best lang bezig geweest met de naam bedenken. We hadden al eerder klanten dan dat de naam er was, dus toen moest hij er wel echt komen.

00:01:40 Milou Verhoeks

En ja, uiteindelijk, Ik was de hond aan het uitlaten en ik dacht, nou ja, wat vind ik nou eigenlijk twee hele mooie bedrijven. Een daarvan is Coolblue, gewoon een heel sterk merk en een andere is Google. En GooGle is Natuurlijk ook een ja een search machine en wij doen ook aan aan sourcing searchen. Dus toen dacht ik, nou ja, wat zijn dan samentrekking? Dus ik snel naar huis en ga kijken welke url zijn vrij die daarop lijken en toen kwam Cooble.nl eruit gerold Ik stel dat aan jou Karel vol voor en hij zei nadat ik al anderen 80 andere namen had voorgesteld, zei die voor het eerst nou laten we dit maar doen.

00:02:14 Milou Verhoeks

Het is wel interessant, dus vandaar ja.

00:02:15 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dit is hem.

00:02:18 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Cool.

00:02:19 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Jan Karel huwelijk vragen hoe jullie elkaar leren kennen jullie zijn business partners, maar hoe is dat tot stand gekomen?

00:02:24 Jan Karel Sindorff

Zij zijn business partners. Ja, We hebben elkaar leren kennen bij ASML, waar ik ingehuurd was door ASML en in Milou woorden. Een blabla manager was en Milou werkte voor Accenture. Dat was onze onze uitvoeringspartners bij ASML

00:02:43 Jan Karel Sindorff

En eigenlijk heeft Milou het het hele sourcing gebeuren voor ASML vormgegeven ik. Ik kreeg via netwerk waar ik in zat, een uitnodiging om te komen praten over hoe doen we dat nou bij ASML dat dat sourcen en ik zag die datum steeds dichterbij komen in mijn agenda en ik dacht opeens, ja, Ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat dat nou echt In de dagelijkse gang van zaken wat we daarin doen.

00:03:09 Jan Karel Sindorff

Dus toen heb ik Milou gevraagd om mee te komen. En die heeft eigenlijk het verhaal verteld en en niet Alleen asml, maar echt wel het gedachtegoed rondom source, het het het laatste of een van de laatste puzzelstukjes in recruitment en we merkten dat dat aansloeg en het publiek daar waar allemaal rietman managers van het grotere bedrijven.

00:03:30 Jan Karel Sindorff

Die eigenlijk.

00:03:30 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

En dit voor aan om het verhaal van Milou Ja, van, hé, Dat was eigenlijk jullie.

00:03:34 Jan Karel Sindorff

Verhaal ja, Het was, Het was, Het was het, Het was ons verhaal. Marloes stond voor de groep die die stond daar het verhaal te vertellen en na die na die presentatie hebben we daar dus ook met die met met de aanwezigen daar nog eens over doorgepraat en en van ja, waar lopen jullie dan tegenaan? Hoe kijken wij daarnaar, wat doen wij al wel en wat doen we nog niet? En eigenlijk, we moesten een eind behoorlijk eind terugrijden en In de auto hebben we het volgens mij op een. Nou ja, niet op een bierviltje, maar in in een notitieboekje hebben we de eerste contouren gezet.

00:03:37 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja.

00:04:03 Jan Karel Sindorff

En, Ik denk dat 3 maanden, 4 maanden later was Cooble in.

00:04:05 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Feit, ja en toen zei jullie fifty fifty partners geworden, moesten nog ingekocht worden of was er gewoon schone lei om mee te beginnen?

00:04:11

Nee.

00:04:12 Jan Karel Sindorff

Nee, gewoon helemaal niks, helemaal blanco.

00:04:14 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké en mylou wat ik wel opvallend vind is, jij hebt dus jarenlang in het team gezeten bij Jan Karel.

00:04:23 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Weet je nog wat je?

00:04:25 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Wist jij ook meteen van, hé, Ik wil met hem ook compagnons zijn of want jij vond hem eerst een beetje een rare kwast. Tenminste zo omschreef iets niet, maar wat wat wat is daar dan?

00:04:33 Milou Verhoeks

Veranderd ik werkte daar Natuurlijk als degene die de sourcing af op de afdeling opzetten en Dat was helemaal mijn gebied. en Jan Karel was eigenlijk degene die controleerde. Of wij dat allemaal wel goed deden. Dus ik zag hem af en toe verschijnen en Ik weet wel dat mijn managers altijd zeiden, nou als Jan Karel langskomt, dan moet je zorgen dat je je cijfers je data goed hebt staan.

00:04:33

Nee.

00:04:58 Milou Verhoeks

Dus ik. Ik wist eigenlijk niet zo goed. Ik kon hem niet zo goed.

00:05:00 Milou Verhoeks

Peilen pas toen hij mij vroeg om daarheen te gaan. Ik weet ook nog dat ik dat wel spannend vond. Van oh, dan moet ik daar een allemaal managers een verhaal gaan doen is nog best jong. Maar ja, Ik ben altijd zo iemand, dan ga ik het gewoon doen. En toen we In de auto zaten dacht ik, oh, Hij is eigenlijk wel heel vriendelijk.

00:05:16 Milou Verhoeks

Schoon heel toegankelijk. Ja ja.

00:05:19 Jan Karel Sindorff

Furieuze mij helemaal.

00:05:20 Milou Verhoeks

Maar goed, We hebben gewoon nooit dat contact daar gehad en en en ook nadat we dat verhaal hadden gedaan toen ze daar zag ik dus hoe groot zijn netwerk was, want ik zag wel. Ik had het verhaal gedaan.

00:05:31 Milou Verhoeks

Maar alle Mensen die hadden mijn verhaal gehoord, kwamen wel naar hem toe. Van dat hebben we van jou nodig, terwijl ik het eigenlijk het verhaal deed, dus Dat was ook wel interessant om te zien hoe dat dan gaat.

00:05:42 Milou Verhoeks

Dus toen dacht ik op de terugweg ook van, hé, wij kunnen elkaar. Daar denk ik heel erg in versterken. Ik heb de kennis van het sourcing. Jij hebt het netwerk en hebt de senioriteit daarin om dat te bouwen. Dus zo hebben we dat eigenlijk opgebouwd. En toen zijn we inderdaad uit eten gegaan en en zo verschuift dat een beetje en Dat is door de jaren heen dus.

00:06:01 Milou Verhoeks

Ook wel verschoven.

00:06:02 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja zijn jullie ook minnen naar elkaar toe gegroeid als partners, want.

00:06:07 Jan Karel Sindorff

Ja ja absoluut ja ja Dat is.

00:06:12 Jan Karel Sindorff

100% vertrouwensrelatie. Ik zal niet zeggen dat we alles voor mekaar.

00:06:16 Jan Karel Sindorff

Weten maar wel bijna nodig.

00:06:19 Jan Karel Sindorff

En, Ik denk dat dat ook moet tenminste in onze dynamiek werkt het heel goed. We zijn de eerste jaren of een Cooble, waren we een een waar we een klein bedrijf en dan heb je veel met elkaar te maken. Dan moet je beslissingen nemen over Mensen aannemen. Ja, nee.

00:06:36 Jan Karel Sindorff

Ja dat dat.

00:06:38 Jan Karel Sindorff

In ons geval moet dat altijd Zonder hick up gaan. Weet je, ja of nee? Zijn het met elkaar eens? We zijn met elkaar niet eens en Als je nu naar elkaar eens bent, dan heb je er even over. Maar ja, anders zou het denk ik voor mij als mens. En Ik denk ook voor milieu als Mensen ook niet werken. Als het allemaal moet met contracten en afspraken en 24 handtekeningen dan laat maar dan, dan is het.

00:07:00 Jan Karel Sindorff

Ook niet meer.

00:07:00 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Leuk ja, hoe hou je de relatie goed?

00:07:04 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Hebben jullie een coach of zo of een.

00:07:05 Milou Verhoeks

Nee, wij gaan wij houden allebei van heel lekker eten en dan gaan we heel erg lekker eten. Het liefst 5 of 6 gangen. En dan met wijntjes erbij en zo houden we het eigenlijk weer relatie, hè? Dat doen we een keer In de. Nou ja, het hangt ervan af. Ik ben de afgelopen twee jaar twee keer zwanger geweest, dus toen konden we wat minder uit eten. Maar verder ja, lekker uit eten gaan.

00:07:06 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Therapiesessies of ja Ik weet het Dat is.

00:07:10 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja oke.

00:07:13

Ja ja.

00:07:18

Ja.

00:07:23 Jan Karel Sindorff

En een pakje zwanger geraakt?

00:07:30 Jan Karel Sindorff

Ja en lossen we gewoon de wereldproblematiek op.

00:07:32 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja precies. Dan komt alles.

00:07:32 Jan Karel Sindorff

Kunnen we weer door?

00:07:34 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja wordt sourcing is al best wel vaak gevallen, maar Misschien toch even van wat verstaan jullie daar onder?

00:07:36

Zorg.

00:07:42 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Want het wordt ook vaak gezegd, ja, Human resource management. Ik heb toevallig gestudeerd te zeggen Mensen, ja, je mag Mensen niet als grondstof zien, hè? Of resource, maar wat versta je? Misschien moeten we toch even die die vakterm even definiëren van wat. Wat versta je nou precies onder sourcing?

00:07:48

Nee klopt.

00:07:49 Jan Karel Sindorff

Ja.

00:07:56 Jan Karel Sindorff

Nou sourcing is onderdeel van de HR activiteit recruitment recruitment is een verzameling van allerlei Zaken en sourcing is eigenlijk het puzzelstukje waarbij je de relatie tussen een organisatie en een potentiële kandidaat heel klein en persoonlijk maakt. Dus je identificeert talent. Je brengt talent in.

00:08:14 Jan Karel Sindorff

Kaart en je benadert Mensen om uiteindelijk met een relatie op te bouwen met het doel kan zijn, dan is 9 van de 10 gevallen dat iemand bij je in dienst komt. Maar het kan ook zijn dat je bezig bent met een middellange of lange termijn potentiële kandidaten en dan schors je met die insteek en dan ben je meer relaties aan het bouwen.

00:08:35 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké.

00:08:36 Jan Karel Sindorff

Zeker het goed.

00:08:36

Niet.

00:08:37 Milou Verhoeks

Ja.

00:08:38 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

En, en Ik heb begrepen dat Als je dus iemand aan wil nemen volgende maand of zo, dan moet je niet nu al beginnen, maar dan moet je veel langer. Dan moet je eigenlijk iemand eigenlijk altijd een longlist hebben ofzo. Volgens mij zei jij dat Milou.

00:08:45 Milou Verhoeks

Ja.

00:08:49 Milou Verhoeks

Ja sourcing kijk, je kan geluk hebben, dus het kan zijn dat Als ik morgen wat Mensen ga benaderen dat er binnen een week Mensen op de.

00:08:56 Milou Verhoeks

Toestaan, maar over het algemeen hè komen Natuurlijk de bedrijven bij ons niet wat lastiger hebben met wat Mensen vinden. Dus dan ben je daar wat langer mee bezig. Dus Wij zijn ook vaak het bezig met een beetje stakeholdermanagement van terug pushen van de verwachtingen van de manager hè? Je hebt een opstartperiode, vaak wil je de doelgroep ook nog goed onderzoeken, want je wil wel van goede huize komen Als je gaat benaderen. Dus ja, voordat je gaat benaderen en je wil het echt goed doen, ben je meestal toch een twee weken in ieder geval verder ja en.

00:09:27 Milou Verhoeks

Nou ja, het ligt Natuurlijk ook aan zit je in een vakantieperiode of is er iets aan?

00:09:31 Milou Verhoeks

Dus aan de hand, dus ja, over het algemeen 2 3 maanden moet je toch al voor uitrekenen? Ja, Alleen wat dit wel zo is is dat meestal na na 3 weken. Meestal zeg ik, het hangt ook heel erg af van de vacature Natuurlijk hè, maar meestal na 2 3 weken heb je wel de eerste Mensen aan tafel zitten. Alleen ja, Ik vind niet dat je dan je wil voor de beste kandidaat gaan, dus zijn dat de beste kandidaten? Nou ja, soms wil je gewoon iemand binnenhalen en dan zeggen ze, kom Maar we hebben wel blij dat.

00:09:37 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dat duurt lang.

00:10:00 Milou Verhoeks

Iemand aan tafel zit waarschuwd. Ja, Het is wel beter Als je er wat langer de tijd voor hebt. Maar goed.

00:10:00 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Geloof in je je hebt je contract en?

00:10:07 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Je eigen voorbeeld. Ik heb een uitzendbureau klein cluppie 5 Mensen op kantoor en dan gaat een accountmanager weg, dus die ga ik straks even voorleggen. We gaan ook wat horen over klanten bij jullie voor werken. Openbaar Ministerie Action hoorde ik al voorbij komen en Misschien ook een wat grotere MKB bedrijf, Maar ik wil eerst nog even naar koebel. Want want hoe ziet jullie team eruit waar? Waar staan jullie als organisatie?

00:10:33 Jan Karel Sindorff

Wij zijn met met ongeveer 40 Mensen inmiddels zijn behoorlijk behoorlijk doorgegroeid.

00:10:41 Jan Karel Sindorff

Wij hebben onze organisatie ingericht met de gedachte dat wij een continue dienst zullen leveren aan klanten. Dus hebben we en ik zijn Samen de eigenaren en We hebben een een team van een aantal leads zoals wij dat noemen.

00:10:54 Jan Karel Sindorff

Misschien is er meer gangbare term projectmanager of operationeel manager en die hebben allemaal hun eigen team met sources en die zijn verantwoordelijk voor de accounts en en daarnaast hebben we een een Office manager die ook een stuk administratie doet en We hebben van marketingmensen dus hè? Het is Het is allemaal.

00:11:14 Jan Karel Sindorff

Niet echt, Maar het belangrijkste is inderdaad dat we nou ja gewoon 1 grote groep met met sources en en leads hebben die we nou ja, verantwoordelijk maken.

00:11:27 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Waar zitten die Mensen? Want ik zag Mike en Rachel, en ik zag allemaal namen. Dat dacht ik, oh ja, die zitten een minuut in Nederland.

00:11:31 Jan Karel Sindorff

Die Mensen zitten waar ze op het moment dat ze iets moeten doen, het beste tot hun recht komen. Dus We hebben collega’s die in het buitenland wonen. We hebben Mensen die op reis zijn. We hebben Mensen die twee keer In de week op kantoor zijn. We hebben Mensen thuis, maakt ons echt niet uit.

00:11:48 Jan Karel Sindorff

Geloof je in Remon?

00:11:49 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Emo.

00:11:50 Jan Karel Sindorff

Voor sommige rollen? Zeker ja, kijk een lead in ons bedrijf kan niet of heel lastig, want die moeten ook naar klanten toe. Maar we hebben een een jonge kostin voor ons werken. Die is een half jaar per jaar op reis, maar die gaat dan bijvoorbeeld twee of 3 maanden in Manilla wonen. Ja, die jongen heeft zijn laptop bij die heeft een wifi verbinding. Ja, die kan perfect zijn.

00:11:50 Milou Verhoeks

Ja.

00:12:11 Jan Karel Sindorff

Werk.

00:12:11 Jan Karel Sindorff

Doen daar maakt niet uit.

00:12:12

Huh ja.

00:12:14 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Maar hoe, hoe kijk je? Hoe kijken jullie dan kijken ook weer van jou aan Milou, maar hoe kijken jullie?

00:12:19 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Naar dat soort Mensen even stil, Maar we hadden het ook al even over arbeidsmoraal in het voorgesprek, Hé jij, We zijn allemaal een beetje van de jaren 80 of jaren 70, dus We hebben zoiets van. Ja, Je moet gewoon keihard werken, fulltime niet ****** en Er zijn best wel veel werkgevers die daar ook mee worstelen van hé, de genzel, hoe stuur ik die aan en hoe ga ik daarmee om? En dan hoor ik ook hier en dan komt meteen weer het oordeel bij mijn op van, oh, Dat is weer zo een flierefluiter ben je wel.

00:12:25 Milou Verhoeks

Ja ja ja.

00:12:34

Ja.

00:12:42 Milou Verhoeks

Ja.

00:12:48 Milou Verhoeks

Ja ja.

00:12:49 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Hoe kan je daar nou mee werken? Wil jij daar eens regen?

00:12:52 Milou Verhoeks

Ja, Ik denk dat dat hè? Je hebt daar Natuurlijk verschillende TYPE Mensen in en ik. Ik geloof er zelf daarin. Ik heb zelf Omdat ik altijd dus wilde ondernemen. Al vanaf het moment dat Ik was afgestudeerd, ook nooit fulltime willen werken. Want Ik wilde altijd. Ik heb rechten gestudeerd van tevoren dacht ik van nou, Ik ga officier van justitie worden. Uiteindelijk was ik klaar. Ik dacht, nee, nee, nee, nee, Ik wil ondernemen, dus Ik ben jurist geworden voor 4 dagen In de week, zodat ik de ene dag daarnaast In de week en de avonden mijn eigen onderneming verder kon opzetten.

00:13:04 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké.

00:13:23 Milou Verhoeks

Dus ikzelf kom ook wel van hè? Het gedachtegoed van Het is gezond om er wat naast te doen, Maar de 4 dagen dat ik werkte werkte ik wel knetterhard voor die organisatie, dus Ik was wel hè, de juiste persoon en Ik denk dat het voor ons vooral belangrijk is om de Mensen aan te nemen die echt die ambitie hebben en die dus ook heel erg had kunnen waarderen dat ze bij ons die vrijhei.

00:13:44 Milou Verhoeks

Krijgen Natuurlijk hebben we er ook Mensen tussen gehad waarvan we dachten van voor die voor die Mensen werkt het niet en dan moet je ook op een gegeven moment afscheid nemen. Inderdaad bij cosyn werkt het MEGA goed, want die is ook nog hartstikke technisch ingesteld, dus die vindt dat sourcen nou, die vindt alle trucjes uit die er maar zijn en Maar we hebben wel geleerd onderweg dat we bepaalde voorwaarden moesten. In het begin was het gewoon, oh, Iedereen mag bij ons werken, zit je in Curaçao zit je hier nou, daar zijn we vanaf gestapt.

00:14:14 Milou Verhoeks

We hebben nu inderdaad van tevoren moet je dat overleggen gaan we kijken van oké is je is je verbinding wel goed en wat is je plan? Want we zien dat als Mensen inderdaad gaan eiland Hoppen. Dat werkt niet zo goed, want dan zijn ze inderdaad elke keer in een andere omgeving en zijn ze teveel afgeleid. Dus je je merkt oké, er moeten wel grenzen gesteld worden, kaders, Maar het kan nog steeds en het hangt er dus vanaf wie je in huis haalt.

00:14:40 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja en die kost in, die heeft jullie dus positief verrast dan, want Dat is de andere kant daarvan, hè? Van je kan iemand afschrijven. Dat is een flierefluiter, die moet ik niet hebben, Maar dat is eigenlijk ook een enorm oordeel, waardoor je dus.

00:14:44 Milou Verhoeks

Zeker ja.

00:14:49

Ja.

00:14:52 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Niemand ook geen eerlijke kans. Plus je hebt ze Misschien.

00:14:53

Ja.

00:14:55 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ook wel nodig.

00:14:55 Milou Verhoeks

Ja we moesten inderdaad.

00:14:55 Jan Karel Sindorff

Dus gaat om goede afspraken maken en Mensen moeten zich beseffen dat werk hè. Kijk, zeker Als je gaat reizen, dan is alles leuk hè? Je bent een soort soort aapie wat overal op aanslaat, maar wat we heel duidelijk maken Mensen is van kijk, We zijn geen hobbyclub. We hebben een verplichting naar onze klanten. Je hebt een verplichting naar je team, dus Je moet wel zorgen dat dat werk In de Top twee van dingen blijft die je doet.

00:15:19 Jan Karel Sindorff

En en wat Milou terecht zegt, kijk iemand die elke twee weken zijn spullen inpakt en naar een ander eiland en in een nieuwe omgeving? Ja, dan is het niks. Menselijks is ons vreemd, dan zakt werk naar prioriteit 4, 5, 6 of 10 Misschien wel en is ook.

00:15:31

Ja.

00:15:33 Jan Karel Sindorff

Goed.

00:15:34 Jan Karel Sindorff

Maar neem dan gewoon een langere periode niet bij ons echt, maar of neem dan een langere periode vrij. Daarnaast is het zo dat wij sources het voordeel hebben dat wij heel goed kunnen kijken naar een output, dus We kunnen gewoon zien wat ze doen.

00:15:34 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nu bij jullie?

00:15:48 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dat zijn dan de de KPI, zeg maar.

00:15:48 Jan Karel Sindorff

En.

00:15:51 Jan Karel Sindorff

Nou ja aantallen respons reed, hoeveel Mensen worden er aangenomen bij klanten? Dus Er zijn een aantal van dat soort dat soort, maar ook reactiesnelheid, hè? Dus hoe snel reageer je terug naar iemand? En dat kunnen we allemaal. Dat meten we ook allemaal, dus dat weten we en dan werkt het prima.

00:16:10 Jan Karel Sindorff

En, hé, kijk wat je terecht zegt Van hé, heel veel Mensen hebben het over. Hoe moeilijk is het om grenzen aan?

00:16:16 Jan Karel Sindorff

Te sturen ja.

00:16:19 Jan Karel Sindorff

Maakt niet uit over welke generatie je hebt, je stuurt geen generatie aan. Je stuurt Mensen aan en ieder mens heeft aparte behoefte vragen Achtergrond en daar kijken we wel naar en We zijn ook heel eerlijk Als we gewoon iemand zien van ja, die is nog bijvoorbeeld heel jong, ook in gedrag. Dan zeggen we ook van ja, prima dat jij dit wil.

00:16:22 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké.

00:16:38 Jan Karel Sindorff

Maar dat gaat niet passen.

00:16:39 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Bij ons, wat is nou een ding wat je niet moet doen bij het aansturen van Mensen?

00:16:44 Jan Karel Sindorff

Ja aansturen.

00:16:46 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Wordt aansturen, zal verkeerd en als verkeerd, maar wat moet je dan doen? Wat is je beste? Want Er zijn heel veel Mensen, die hebben een team, die hebben Mensen in dienst, die luister je naar en die denken van.

00:16:48 Jan Karel Sindorff

Ja, Ik denk dat je kijk?

00:16:56 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nou ik struikel er ook mee, hé, je hebt Natuurlijk ook de spreekwoord van ik wens je veel.

00:17:00 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Personeel heb je altijd?

00:17:00

Nul.

00:17:02 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Wat we doen in het weekend om iets zo of iets om over na te denken, wat is nou een ding wat jij gemerkt hebt en Misschien voor jou ook Milou die vraag van wat wat werkt?

00:17:12 Jan Karel Sindorff

Wat werkt is kaders.

00:17:14 Jan Karel Sindorff

Uiteraard maar daarnaast ja, zoals wij doen, is inderdaad verantwoordelijkheid en vertrouwen.

00:17:20 Jan Karel Sindorff

Dus Mensen weten wie ons wat, wat ze moeten doen, wat we van ze verwachten en daarna geven we ze ook het vertrouwen om dat te doen. En dat betekent niet dat we weglopen en hopen op het beste hè? We weten echt wel wat ik net ook zei, we meten echt de dingen, We kunnen gewoon op output.

00:17:36 Jan Karel Sindorff

Gewoon zien hè? Doet iemand de dingen die we met elkaar hebben gesproken, Maar dat is het en en We hebben denk ik met elkaar een hele goede cultuur gecreëerd dat Mensen ook zich durven uit te spreken en durft te zeggen als er iets fijn is of ook.

00:17:50 Jan Karel Sindorff

Niet fijn, ja.

00:17:52 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

En wat krijg je dan terug? Milou? Wat spreken Mensen dan bijvoorbeeld?

00:17:57 Milou Verhoeks

Nou, Ik denk dat het voor ons nooit een verrassing is als.

00:17:59 Milou Verhoeks

Iemand.

00:17:59 Milou Verhoeks

Weggaat dat weten wij altijd vooraf en wij helpen ook meestal deze Mensen verder zoeken naar nieuwe baan. Ja, Als het klaar is, is het klaar en Dat is ook goed, dus Er zijn ik. Ik heb laatst ook gesprek gehad met iemand en die die zat bij ons In de stoel, zeg maar die zei, Ik vind het zo raar dat ik.

00:18:18 Milou Verhoeks

Met jullie eigenlijk?

00:18:19 Milou Verhoeks

Dit gesprek voer dat ik hè, dan leggen ze voor van nou, Ik heb nu 3 gesprekken bij die bedrijven en dan gaan wij adviseren we haar ook van wat dan het beste Misschien bij haar past voor haar toekomst en we vinden dat ook echt.

00:18:33 Milou Verhoeks

Nee, Dat is niet, want ze zeggen vaak, ze vinden ons dus nou ja, wat we terugkrijgen is dat ze het heel fijn met ons vinden. Ze zeggen ook van, ik zou eigenlijk maakt me bijna niet uit wat Cooble voor bedrijven is wat ze doen. Maar ik wil gewoon voor jou en jouw Karel blijven werken, want Ik vind jullie zulke fijne eigenaren of managers. Ergens is het mooi, Alleen Als het storven kan soms best saai worden en dan merk ik gewoon van nou, Dit is niet meer, hè? Op dit moment waar jouw passie ligt.

00:19:01 Milou Verhoeks

Dan zeg ik, van dan ben ik blijer als jij ergens anders iets vindt, want dan zegt ze, ja, maar dan vind ik het bijna lullig om bij jullie weg te gaan. Dan zeg ik maar, Dat is niet erg, Laten we gewoon over hebben. We kunnen ook de klanten hè? Waar jij voor werkt dan netjes met elkaar afronden, dus Het is voor ons eigenlijk. We hebben nog nooit iemand die ons heeft verrast met ik zeg nu op en Ik ben volgende week volgende maand.

00:19:21 Milou Verhoeks

Dus dat dat?

00:19:22 Milou Verhoeks

Is denk ik wel mooi voorbeeld daarvan.

00:19:24 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja, blijf even bij jou, Milou, waar gaat dit bedrijf naartoe groeien? Wat zie je voor je over nou pak hem beet hè? De cliché vraag, waar waar sta je?

00:19:32 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Over 5 jaar.

00:19:33 Milou Verhoeks

Ja, Dat is altijd een interessante vraag om aan mij te stellen, Omdat.

00:19:36 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Maar heb jij het plaatje? Ben jij degene die het ziet en die de weg ben jij nou meer de visionair dan ofzo?

00:19:39 Milou Verhoeks

Jouw Karel is meer van het plaatje?

00:19:42 Milou Verhoeks

Of, Ik denk het wel, kijk ik, Ik heb altijd toen het ook op hebben gericht gezegd van nou ja, voor mij is Cooble succesvol als wij met een aantal Mensen sourcing heel erg leuk kunnen maken, want Ik vind sourcing leuk, maar heel veel scooters vinden dat niet leuk of Mensen In de R vinden dat niet leuk, dus Ik ben daar een beetje de vreemde eend in.

00:20:01 Milou Verhoeks

En en Ik vind het heel erg mooi, Omdat nou ja, toen zei ik met Misschien 8 of 10 Mensen te doen in jouw Karel zei toen al, nou, We gaan groeien naar 40 of 50 man en ik zei, Nou ja, van mij hoeft dat Misschien niet, Maar het is wel gebeurd. Dus Het is wat dat betreft. Ja, wat mijn visie wel is, is dat ik de wereld van het schorsen of het recruitment wel een stukje beter zou willen maken in.

00:20:28 Milou Verhoeks

In de zin van hè? Dat we op een nette goede manier Mensen benaderen, want recruiters staan er toch om bekend van. Oh, daar heb je weer zo’n recruiter, heb je?

00:20:36 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Het zijn gewoon sprinkhanen of ja, tenminste zijn, Alleen maar met zichzelf bezig. We willen gewoon die 4 binnenslepen. Je krijgt allemaal van die onpersoonlijke berichten.

00:20:37 Milou Verhoeks

Weer zo’n sourcer.

00:20:39 Milou Verhoeks

Ja.

00:20:42

Ja.

00:20:44 Milou Verhoeks

Ja, ja, en dat dat Dat is wel een beetje mijn persoonlijke missie ook Omdat nou ja, Als ik ergens spreek of hè? Een boodschap kan overbrengen, zeg ik ook dat jongens Laten we dat niet doen. Zorg gewoon dat Als je op die verjaardag zet en zit en je zegt dat je recruiter bent dat Mensen.

00:20:45 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dat soort bullshit.

00:21:01 Milou Verhoeks

Respect hebben voor.

00:21:02 Milou Verhoeks

Het vak en hoe krijg je dat?

00:21:02 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja maar.

00:21:03 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Voor.

00:21:04 Milou Verhoeks

Ja door, dus denk ik op een hele persoonlijke manier Als je gaat.

00:21:07 Milou Verhoeks

Benaderen dat persoonlijk te?

00:21:08 Milou Verhoeks

Doen dus nou ja, hè? Wij wij benaderen Mensen ook altijd liever. Nou ja, liever 5 of 6 maar per uur dan 50 per uur en het heel persoonlijk te maken en ook in gesprek blijven met die kandidaten. Ook al heb je er Misschien niks aan. Ik heb hem een keer in een kandidaat best wel wat tijd besteed. Die ging reageren en kletsen terwijl ik wist al dat zij NIE.

00:21:08 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké.

00:21:18

Ja.

00:21:31 Milou Verhoeks

Wilde maar na twee maanden zei ze, oh, Ik heb een nichtje en die heeft nu interesse en dan krijg je op die manier ook de kandidaten binnen.

00:21:39 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Het klinkt bijna als karma van Als je maar liefde geeft, dan krijg je.

00:21:42 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Het wel terug.

00:21:43 Milou Verhoeks

Ja ja.

00:21:43 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Of dan maar.

00:21:45 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Wat zet je dan bijvoorbeeld In de eerste berichtje, wat is jouw beste confronterende?

00:21:49

Gerrits.

00:21:50 Milou Verhoeks

Ik heb een aantal, ik noem het ook altijd de benaderd trucs. Het gaat heel erg om het persoonlijk maken, dus je je bestudeert zo een profiel of de informatie die je van diegene hebt heel erg.

00:22:00 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Goed, dat vind ik geen trucje, Dat is gewoon.

00:22:02 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Een methode? Ja.

00:22:02 Milou Verhoeks

Nee, Dat is een methode, maar vervolgens nou ja, een van de trucjes die wij bijvoorbeeld invoeren heet de naam truc.

00:22:09 Milou Verhoeks

Er zijn heel veel groters die zeggen, ja, Maar ik weet niet zoveel van deze persoon en dan zeg ik altijd, draai hem dan om wat weet je wel de naam? Nou ja, Als je een naam weet kun je opzoeken wat die naam betekent, dus Ik had bijvoorbeeld 1 keer 1 Rogier en een Rogier moest. Ik benaderen voor een cybersecurity expert. Nou, Rogier betekent toevallig in het Latijns strijder en vervolgens heb ik verteld aan Rogier dat zijn naam dat dat beteken.

00:22:34 Milou Verhoeks

En dat cybersecurity Mensen ook strijders zijn in hun vak, want die strijden voor de veiligheid. Nou ja, Rogier.

00:22:39

Oke.

00:22:40 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Aan hurkt is heel slim.

00:22:40 Milou Verhoeks

Die strikt ja ja ja.

00:22:43 Milou Verhoeks

En Rogier stuurde mij terug van hoi Milou, wist jij dat jouw naam dit en dat betekent en hè, beste groetjes van Rogier, de grote strijder. Nou sowieso zit er dus een soort van humor in die je dan eens krijgt en de naam Truck kan je dus eigenlijk bij Iedereen toepassen.

00:22:51 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké.

00:22:54 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja snap ik heel graag.

00:22:58 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja ja en er zit nog een hele psychologie achter, want Ik heb wel eens iemand horen zeggen van Mensen zijn verliefd op hun eigen naam, Omdat je al vanaf baby af aan wordt de hele tijd je naam gezegd van, oh, goed zo, en dit en dat en oh.

00:23:09 Milou Verhoeks

Ja.

00:23:11 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Je kijkt gewoon op je eigen naam. Terwijl ja, Het is maar een naampje, maar hele interessante techniek dus die ga ik.

00:23:15 Milou Verhoeks

Ja.

00:23:19 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Zeker ook een keer, ja.

00:23:19 Milou Verhoeks

En, Dat is er eentje van.

00:23:23 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Voor meer trucs, tips, tactieken. Neem even contact op met Milou terug naar. Of eigenlijk wil ik met jullie, want We hebben. Ik heb de vraag gesteld van waar gaat het bedrijf naartoe groeien? Ik heb eigenlijk nog geen antwoord, dus Ik ga dan toch even naar jou.

00:23:43 Jan Karel Sindorff

Ja, je krijgt ook niet echt een.

00:23:45 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Antwoord daarin, 100 Mensen, 1000.

00:23:46 Jan Karel Sindorff

Geen idee.

00:23:47 Jan Karel Sindorff

Geen idee, werelddominantie, wie weet? Nee, ja, kijk nou ja, toen wij begonnen inderdaad of nou 10, 50 of 500 Mensen zijn. Wat ik belangrijk vind is dat nou, Laten we het ons even in Nederland richten dat Mensen die nadenken over het groeien of veranderen van hun bedrijf en die daar talent voor nodig hebben dat die in ons denken.

00:23:48 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Alle continenten meer meer planeten. Wat hoop je? Wat hoop je, want je je zei Van.

00:24:09 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké.

00:24:10 Jan Karel Sindorff

Die denken van hé, die Mensen bij Cooble.

00:24:12 Jan Karel Sindorff

Die weten hoe het spel werkt en die doet dat op zo’n goede professionele manier dat het waarde toevoegt aan de organisatie. En of we dat of we de kans krijgen van de markt om dat met 100 man te doen is prachtig. Als we dat doen met het huidige team is het ook mooi en en dat klinkt Misschien een beetje.

00:24:32 Jan Karel Sindorff

Een beetje zweverig, Maar dat is wel ook wat heel erg past bij ons, hè dus?

00:24:37 Jan Karel Sindorff

Geen vijfjarenplannen met om zo doelstellingen en zoveel Mensen en zoveel marge, maar inderdaad groei je kijken. Wat doet de markt daarmee meebewegen en heel erg sterk blijven bouwen aan het merk Cooble, maar ook heel erg scherp blijven op de kwaliteit hè? Dus ja Ik kan, Ik kan 3 callcenters aanzetten en afspraken maken en over een half jaar met Misschien met verdubbeling van de aantal Mensen zijn.

00:25:05 Jan Karel Sindorff

Maar Als we daardoor door onze hoeven zakken Omdat we geen kwaliteit meer leveren, ja, dan doen.

00:25:08 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

We dat dus niet ook out of the game.

00:25:10 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Of in ieder geval.

00:25:10 Jan Karel Sindorff

Ja dan.

00:25:11 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dan zak je weg en dan ja.

00:25:12 Jan Karel Sindorff

Ga je voor een Quick in Quick kill. Ja, dat geloof ik gewoon echt niet.

00:25:15 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

In nee, je had het over een.

00:25:18 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Sterk merk Cooble.

00:25:20 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Kan je uitleggen waar het voor staat, Als je dat in een.

00:25:22 Jan Karel Sindorff

Of twee zinnen ja, Cooble staat voor kwaliteit en dat Dat is het aller duidelijkste en koele staat voor specialisme. Wij zijn de specialist in Nederland op het gebied van vinden en verleiden van.

00:25:25 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké.

00:25:35 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Talent wat zijn andere merken die jij inspirerend vindt?

00:25:39 Jan Karel Sindorff

In ons vak.

00:25:40 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Of ja ja, want ik zit te denken van je hebt in Nederland talloze. Nou ja, ik noem maar even een beroepsgroep, maar fietsenmakers, ja, Dat is die zitten op elke hoek van Van de straat. Video bedrijven daar struikel je ook over, dus recruitment in mijn beleving ook van ja, daar heb je weer zo’n recruiter of heb je weer iemand die dus op de op de Golf gesprongen? Nou, Dat is bij jullie dan niet aan de orde. Jullie zijn zeg maar gewoon al langer In de game, maar ja, die irritante vraag die die Iedereen wel eens krijgt van wat onderscheidt jullie nou van de rest?

00:26:01 Jan Karel Sindorff

Nee.

00:26:11 Jan Karel Sindorff

Ja, ja, Ik denk dat ons specialisme ons onderscheidt in onze eigen vak, hè, dus We hebben een puzzelstukje gepakt, wat nog Niemand anders. Ja, Dat is, Dat is echt dat source, Dat is echt waar je ons kunt bellen, dus je hoeft ons een werving en selectie opdracht voor een puntje puntje puntje ja dat.

00:26:20 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dus die sourcing dat?

00:26:21 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Jullie oké ja.

00:26:24

OK.

00:26:29 Jan Karel Sindorff

Doet Cooble niet?

00:26:30 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Belangrijk punt, denk ik wel, want.

00:26:32 Jan Karel Sindorff

Ja, dus Dat is echt ons vak. En daarmee onderscheiden we ons en.

00:26:32 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké ja.

00:26:40 Jan Karel Sindorff

Dat je de wereld van recruitment loopt vol met professionals, maar ook met gelukszoekers.

00:26:45 Jan Karel Sindorff

En, Ik denk dat wij meer last hebben van die gelukszoekers dan van die professionals, want dat zijn de Mensen die ja door ruim door ramen en deuren heen breken en en minder aandacht hebben voor de kandidaten voor de klant. Maar echt gaan voor de plaatsing en voor die dikke fie hè? Dat is Natuurlijk ook een beetje het idee wat leeft In de wereld van hè die recruiters dat zijn gewoon zakkenvullers die geen waarde toevoegen.

00:27:06 Jan Karel Sindorff

Daar hebben wij meer last van dan dan van de concullega’s die gewoon op een hele mooie, eerlijke, goede manier hun bedrijf bouwen. En of dat dan een detacheerder is, of een Middelaar of een website bouwer dan maakt.

00:27:17 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Niet uit en wat zijn dan voorbeelden van Van is? Is er een inspirerend bedrijf in die hoek? Ik dacht aan.

00:27:26 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nou.

00:27:28 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Rocket Rock Rockstars, Rockstars I krijgt Natuurlijk wel.

00:27:31 Jan Karel Sindorff

En rockstars IT ja is een heel mooi bedrijf, met name vind ik het heel knap. Wat ze daar gedaan hebben is Omdat ze het gedaan hebben vanuit de kracht van de mens.

00:27:42 Jan Karel Sindorff

Maar ik vind heel eerlijk. Ik vind nog veel inspirerender. Al die recruiters die bij bedrijven werken en die elke dag wakker worden en in hun systeem zien dat ze 50 vacatures hebben en met pijn en moeite € 50.000 budget hebben los kunnen weken van HR directeur en toch voor elkaar krijgen om geen idee hoe, maar toch altijd dat vind ik, hè? Dat zijn de echte Mensen in ons vak die het verschil maken en die zien we niet. Weet je, die hebben geen geld om zichzelf te marketen of wat dan ook, Maar dat zijn wel de Mensen die voor.

00:28:14 Jan Karel Sindorff

Voor de organisatie waar ze voor werken?

00:28:17 Jan Karel Sindorff

Echt wel impact kunnen maken en Ik denk dat we dat in het recruitment vak nog wel vergeten.

00:28:22 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja.

00:28:23 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nou, Ik ga naar jou om.

00:28:26 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nog meer te leren over sourcing We hebben het al een beetje gedefinieerd. We hebben al een beetje er omheen gecirkeld, maar wil jij Misschien eens uitleggen wat jullie precies doen voor het OM Openbaar Ministerie of voor? Ja, Misschien kunnen we daar gewoon beginnen. Wat, wat doe je nou precies?

00:28:40

Ja ja.

00:28:42 Milou Verhoeks

Wat doen wij precies? Nou, wij het OM lachen een vraagstuk bijna alweer 3 jaar geleden dat er tekort is aan officieren, dus officieren tekort.

00:28:52 Milou Verhoeks

En ja, men Het was dus duidelijk van oké, er moet wat gebeuren In de huidige. Met de huidige werving activiteiten gaan we het niet redden, dus toen zijn ze bij ons gekomen en hebben ze gezegd, willen jullie 1 keer 1 pilot draaien om te kijken of sourcing nou het juiste middel is, ook voor officieren Omdat officieren is Natuurlijk een nou ja, of de officier kan je niet hunten, want die de enige officieren werken bij het OM, dus je komt uit op de doelgroep advocate.

00:29:20 Milou Verhoeks

En de gemiddelde advocaat is ondernemer of werkt bij een groot kantoor waar nou ja, voldoende verdiend wordt. Dus de vraag was nou, werkt dat sourcing dan daar ook? Ze hebben een pilot voor gedraaid. Hebben we ook een heel doelgroep onderzoek voor gedaan? Intern officieren gesproken, extern advocaten gesproken, wat is de juiste manier om te gaan benade?

00:29:43 Milou Verhoeks

Welke toon willen ze dat dan hebben? Zijn er nog hè? Bepaalde kanalen waar we ze op kunnen vinden, hè? Los zitten ze überhaupt wel op LinkedIn of willen ze gelijk gebeld worden? Dus We hebben daar alles een beetje in onderzocht. Vervolgens hebben we er 100 benaderd om te kijken van hoe werkt ja 100 advocaten? Dat was in 3 maanden ja en bij die 100 reageerden er 88, dus Dat is een response rate van 88%.

00:29:58 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oh 100 advocaten oké ja goeie steekproef.

00:30:09 Milou Verhoeks

Hebben we er 64 van gesproken en toen zijn er in die leergang, want zo noemen ze dat bij het Openbaar Ministerie gelijk 4 van de aangenomen dus Dat is op 100 heel erg. Nou ja, Dat is echt heel erg netjes. We merkten dus ook dat het dus wel degelijk werkte. Dus Openbaar Ministerie heeft toen besloten, we mochten blijven. Nou ja, nu bijna 3 jaar verder zitten we er nog hele talentpool opgebouwd, want je merkt wel dat ook van die 100 van toen. Volgens mij zijn er uiteindelijk daaruit.

00:30:41 Milou Verhoeks

Twee jaar later nog een aantal wel gestart, want een advocaat die ondernemer is, die denkt niet op dat moment van.

00:30:48 Milou Verhoeks

Nou hè, ik ik stop er meteen mee. Ik ga over. Nee, Dat is echt iets wat je thuis moet overleggen. Wat ook een hele bewuste keus is. En daarin zeiden we dus ook van, nou ja, Laten we over een half jaar, dus Ik heb meestal twee keer per jaar. Hebben we contact gehad met de advocaten tussendoor, ook webinars georganiseerd. Of nou ja, andere bepaalde dingen voor ze gemaakt zodat ze ze konden ook met de officier een koffie gesprek.

00:30:50 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ik ga even me uit en Ik ga een dienst. Nee, dat ga je niet doen.

00:31:15 Milou Verhoeks

Aangaan nou ja dus dus daar hebben we echt op ingezet Samen met het OM, ja.

00:31:20 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dus je favoriete klant of?

00:31:22 Milou Verhoeks

Nou ja, gezien mijn Achtergrond rechten en dat ik ooit zelf officier wilde worden, was dit Natuurlijk wel een soort van. Maakte het wel hond? Ja.

00:31:27 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Is wel een hele hotspot inderdaad. Ja, Ik ga jullie water even bijschenken dus.

00:31:34 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nou Misschien dat het eruit geknipt wordt, Misschien ook niet.

00:31:36 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ik denk wel.

00:31:37

Zo, Larry.

00:31:37 Jan Karel Sindorff

Maken schrijven.

00:31:38 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

In ieder geval moeten we goed gehydrateerd blijven.

00:31:43 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nu mag jij janka? Wat is jouw favoriete klant?

00:31:49 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Want er kwamen andere grote namen erbij, zoals een action ofzo. En ik dacht, ja, vet maar niet relatable voor mij als ondernemer denk ik ja, dat Dat is zo groot, maar.

00:31:51 Jan Karel Sindorff

Ja nou.

00:31:53 Jan Karel Sindorff

Kijk wij.

00:31:55 Jan Karel Sindorff

Nee.

00:31:57 Jan Karel Sindorff

Wij mogen sinds een tijdje werken voor een voor een infrastructureel infrastructuurbedrijf quint en van Ginkel.

00:32:04 Jan Karel Sindorff

Waar 3 eigenaren met een met een team van vaste Mensen en een en een team van zzp’ers lekker aan het groeien, zijn echt een een. We denk ik wel een voorbeeld voor een MK.

00:32:18 Jan Karel Sindorff

B bedrijf wat doen?

00:32:19 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Windows precies.

00:32:20 Jan Karel Sindorff

Zij leggen netwerken aan warmte water elektra onderhouden die dus schaafsma.

00:32:28 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Graafmachines, die gaf ze langs.

00:32:29 Jan Karel Sindorff

Dit zijn de Mensen waar je op moppert Als de weg weer eens open ligt dus en ze hebben dus heel veel diverse Mensen. Ze heb.

00:32:31 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja oke.

00:32:36 Jan Karel Sindorff

Tekenaars werkvoorbereiders projectmanagers, maar ook Mensen die sleuven moeten graven kabels aansluiten. Noem het maar op echt In de breedte.

00:32:48 Jan Karel Sindorff

En zij zijn wel echt, vind ik wel een heel mooi voorbeeld van een MKB bedrijf wat ze heel bewust is van het feit van hè? We zoeken Mensen en Het is een hele lastige doelgroep. Het is zeker in die techniek ook waarin zij zitten dus.

00:33:02 Jan Karel Sindorff

Nou en wat veel bedrijven doen is zeker In de techniek, maar ook wel anderen is dan inderdaad van hoe groot kunnen we de flexibele schil maken? Nou, ze hebben gezegd van nou, Dat is interessant, maar uiteindelijk willen we toch ook meer Mensen zelf hebben en zij hebben dus heel erg bewust gekozen om te gaan investeren en ze hebben geïnvesteerd in een hele mooie werken bij pagina met alles erop en eraan. Ze zijn nu bezig met de eerste stapjes op het gebied van branding so via social media, maar ook via hun eigen Mensen. Ze hebben ons aangehaakt om in bepaalde doelgroepen en voor bepaalde functies echt heel actief die markt dus te gaan bewerken.

00:33:37 Jan Karel Sindorff

En ze zijn zich ook heel bewust van het feit dat ze dus die investering.

00:33:40 Jan Karel Sindorff

Te doen om niet Alleen nu, maar ook In de komende tijd gewoon de juiste Mensen aan zich te kunnen verbinden en en Ik denk dat dat hè. Inderdaad voor voor ondernemers ook.

00:33:56 Jan Karel Sindorff

Ja zij zij vertrouwen erop dat ze op deze manier dat kunnen doen en dat ze minder afhankelijk worden van FLEX, maar ook niet meer die grote kosten kwijt zijn voor bijvoorbeeld hele dure detacheringen of voor werving en selectie opdrachten dus uiteindelijk ja is het business case technisch is het ook een.

00:34:07

Ja.

00:34:12 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Interessante ontwikkeling, want dat kwam ook bij mij op in in zo’n bij zo een klant die Misschien best wel kosten bewust is.

00:34:20 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

En niet hoe die gesprekken geweest zijn, maar bijvoorbeeld altijd Als ik sales deed bij bouwbedrijven. Die ging van die moeilijke vragen, levert het dan op?

00:34:27 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Van.

00:34:28

Ja ja ja.

00:34:29 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Weet je wel, dus hoe ben je daar dan? Hoe? Hoe ging dat gesprek bij hun waar waar begin je? Misschien is dat een betere vraag waar, waar begin je Als je dan zo een nieuwe prospect gaat spreken?

00:34:38 Jan Karel Sindorff

Nou, dit was toch een mooi voorbeeld. Zij kwamen bij ons, dus Dat is dan altijd wel iets makkelijker en.

00:34:45 Jan Karel Sindorff

Hè? Dus Wij zijn aan elkaar gekoppeld en voor mij is het altijd belangrijkste Als ik Als ik voor de eerste keer bij mijn bedrijf dat ik ik vertel uiteraard wat we doen. Maar ik ben heel erg veel aan het luisteren.

00:34:55 Jan Karel Sindorff

Want wat is er nou echt aan de hand en wat doe je al wel en wat doe je nog niet? En Waarom doe je dat nog niet, want Er zijn ook bedrijven waarvan Je kunt en dat hebben we ook wel eens gedaan dat je zegt Van ja, jullie zijn nog niet.

00:35:06

Lees hier.

00:35:08 Jan Karel Sindorff

Klaar om ons te gebruiken?

00:35:11 Jan Karel Sindorff

Want Het is nog te instabiel. Je weet niet zo goed wat je zoekt en als wij beginnen dan staan er ineens hè? Binnen twee of 3 weken staan de Mensen.

00:35:19 Jan Karel Sindorff

Op.

00:35:19 Jan Karel Sindorff

Je stoel waarvan je niet meer kunt?

00:35:21 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Mooie mooie belofte.

00:35:21 Jan Karel Sindorff

Zeggen van, laat maar.

00:35:22 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja.

00:35:23 Jan Karel Sindorff

Hè? Dus het ja je.

00:35:25 Jan Karel Sindorff

Verandert het spel Als je gaat source.

00:35:27 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja.

00:35:27 Jan Karel Sindorff

En en daar waar waren ze? Bij en zijn ze bij quintor van Ginkel heel bewust van.

00:35:32 Jan Karel Sindorff

Zij zijn ook zij durven ook op het moment dat ze intake gesprekken hebben met collega van ons die die die klant managed. Als wij moeilijke vragen hebben waar ze het antwoord niet op weten, dan zeggen ze ook ja, wacht maar even, dus wij moeten terug naar de tekentafel intern en We gaan nadenken over wat we dan echt nodig hebben. Want hè, je hebt in een in een MKB bedrijf van die omvang heb je ook niet de luxe om 5 of 10 Mensen in zo een zo een rol aan te nemen? Nee, het zijn er een of twee of Misschien 3 en dan moet je wel goed nadenken over wat je nodig hebt.

00:36:03 Jan Karel Sindorff

Echt nodig hebt?

00:36:04 Jan Karel Sindorff

Hè, dus het hele lijstje met one met Nice to haves dat.

00:36:05 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja want.

00:36:08 Jan Karel Sindorff

Ja, dat werkt aan de zijkant?

00:36:08 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dat wat wat, wat is dat voor lijstje dan?

00:36:10 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nou ja flexibel teamplayer, dat soort duels zitten of ja.

00:36:12 Jan Karel Sindorff

Dat de open deuren en Het is ook fijn als iemand EHBO heeft en groot rijbewijs, terwijl je op zoek bent naar een projectmanager, weet je dat Dat is. Je gaat terug naar de kern van wat iemand echt moet kennen en kunnen en dan ga je daarna bepalen, wat moet iemand nu al weten en wat mag iemand nog leren? En dan kun je gaan source.

00:36:32 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Kijk jij daar tegenaan?

00:36:34 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Krijgen die clichés die dan op tafel?

00:36:36 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Komen.

00:36:38 Milou Verhoeks

Ja ja.

00:36:39 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Want heel veel werkgevers die weten gewoon niet beter. Je denkt ja, nou, ik schrijf maar wat op. En dan pleur ik het op LinkedIn en dan hopen.

00:36:43 Milou Verhoeks

Ja ja.

00:36:44 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

We dat er iemand komt boos en Bray.

00:36:45 Milou Verhoeks

Ja nou ja ja dat zeg ik dus ook altijd, want Er zijn dus ook heel veel Mensen die vragen aan mij. Als ik iemand benader, moet ik dan de facturen al meesturen of het linkje meesturen? Dan zeg ik altijd hangt er vanaf hoe die vacaturetekst geschreven is als inderdaad dit soort standaard bullshit.

00:37:00 Milou Verhoeks

Hierin staat zeg ik van nou liever niet dan, dan schrijven we hem, schrijven hem liever zelf, dus wij gaan inderdaad echt wel in gesprek met de organisatie om te kijken. Van oké kunnen we er niet wat anders van maken. Of Dit is ons advies. Nou ja, en de ene de ene organisatie luistert wel heel erg en de ander wat minder. En Als we wat minder luisteren dan dan sturen wij dus die vacature gewoon niet mee In de benade.

00:37:25 Milou Verhoeks

Dus ja, dus dus je je bent wel echt op zoek naar inderdaad van wat breng jij nou echt en hoe ga je dat echt neerzetten? En bij quinta van Ginkel hebben ze bijvoorbeeld als slogan gemaakt, hard werken moet wel leuk blijven.

00:37:39 Milou Verhoeks

Ja dus, want zij wilden niet, ze werken hard en daar staan ze ook voor, Maar het moet wel leuk blijven. En dat daar hebben we nu heel erg ook mee gespeeld In de benadering daarzo.

00:37:40 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Vind ik gebalanceerd? Ja.

00:37:49 Milou Verhoeks

Met allemaal leuke. Nou ja, woordgrapjes en dingetjes van.

00:37:52 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja ja wat grappig, dat doen we meteen weer een Coolblue denken ja, staan daar ook wel bekend. Een woordgrapjes grappig dus jullie denken ook wel mee over die campagne dan van ja, hoe kunnen we dat een?

00:38:02 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Beetje leuk.

00:38:03 Milou Verhoeks

Ja ja ja.

00:38:04 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Gaan aanvliegen dat Mensen ook echt gaan reageren.

00:38:08 Milou Verhoeks

Als je gaat zorgen, hè? Je bent toch bezig met bepaalde doelgroepen te benade.

00:38:15 Milou Verhoeks

Die gaan altijd dan eventjes een kijkje nemen op die website of kijken, wat is er al over te vinden? Dus hoe beter zo’n bedrijf gepositioneerd is, hoe makkelijker het voor ons is. Dus ja, dus vaak Jan Karel stuurt mij heel vaak. Ik heb een functie. Hoe lastig is deze? Dan zeg ik ja, oké, geef hem eerst de naam van het bedrijf, Misschien wel het salaris, weet je, Er zijn zoveel factoren waarvan dat afhangt, want ja, je kan je ook voorstellen dat het voor het OM Als je advocaten benaderd ja als advocaat, hoezo zou je niet reageren op het OM he los gezien?

00:38:25

Ja.

00:38:48 Milou Verhoeks

Dan Als het een beetje leuk bericht is, Dit is Natuurlijk wel het OM, dus daar wil je wel even mee praten.

00:38:52 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dus je zit eigenlijk al in een soort van.

00:38:55 Milou Verhoeks

Ja je zit.

00:38:56 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Clips van ik moet daar wel, ik moet daar wel reageren. Oké, en Dat is nou uitzondering Natuurlijk.

00:38:58

Ja.

00:38:58 Milou Verhoeks

Ja dus daar ja Alleen Er zijn. Natuurlijk hangt er vanaf in welke industrie, zeg maar, je merkt gewoon dat sommige klanten die hebben zo een interessante naam dat de doelgroep bij voorbaat al reageert. Dus daar is het heel anders en daar staat ook alles heel goed. Maar inderdaad, een klant als quintin van Ginkel, waar op dat moment nog niks stond. Ja, het scheelt heel erg dat zij nu die campagne hebben neergezet en dat we daar Samen ook in het sourcing stuk, zeg maar op doorwerken.

00:39:25 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

En wie was er dan verder nog bij die campagne?

00:39:28 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Betrokken, want hebben jullie dat want eigenlijk bij dat soort marketingbureau Als je naast nee oke, dus daar was iemand schijntje marketingbureau of een ja, oh ja.

00:39:31 Jan Karel Sindorff

Nee, maar wij maken die campagne. Nee, Dat is spannend. Spannen marketingbureau doet dat en en er was een partij die dan de werken bij website maakt met alles erop en eraan wat wij doen is wij pakken dat hè? En we kijken dan Natuurlijk wel van oké, hoe laat je dan hard werken? Moet wel leuk blijven, hè? Wat wat?

00:39:48 Jan Karel Sindorff

Doe je dan, en We zijn het voorbeelden.

00:39:48 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nou, toen lag er al, want die slogan lag er al vanuit Spanje.

00:39:51 Jan Karel Sindorff

Die ja die is eigenlijk in toen wij aan het opstarten waren, is dat hele proces ook afgerond, dus dat kwam allemaal bij elkaar. Hebben ze heel slim gedaan, hè? Dus ze hebben ons de munitie gegeven om de markt te bewerken en ze hebben voor zichzelf gezorgd voor een omgeving dat Mensen die solliciteren of meer willen weten.

00:40:06 Jan Karel Sindorff

Echt een een authentiek inkijkje in hun bedrijf kijken, hè? En ze zijn ook heel eerlijk tegen. Ze zeggen ook van, ja, Het is niet zo dat we hier de hele dag lopen te lachen en te te rollebollen over de grond. Maar we zorgen wel voor de juiste balans. Ja, en Dat is zeker voor een wat kleiner onbekend bedrijf. Ja, Ik vind dat dus echt wel balen dat je daarin durft te investeren en en je dus ook zo durft te legitimeren. En voor een groot bedrijf.

00:40:28 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja ja want.

00:40:29 Jan Karel Sindorff

Is.

00:40:29 Jan Karel Sindorff

Tot ja weet je dat dat daar zijn budgetten zo groot en en zeker Als je bij een consumentenmerk werkt, dan is het van zelfsprekend om.

00:40:39 Jan Karel Sindorff

Om te doen, maar ja, een kleinere, een wat kleinere club, ja.

00:40:44 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

We gaan nog kleiner.

00:40:46 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ik heb een uitzendbureau, 5 Mensen gaat een accountmanager weg. Lilou, wat moet ik doen? En Misschien wil jij aanvullen straks Jan Karel.

00:40:49

Ja.

00:40:54 Milou Verhoeks

Nou ja, over het algemeen als jij echt een rol hebt en Als we dan kijk een beetje kijken naar strategieën binnen sourcing heb, is altijd de vraag, ga je vacature gedreven kijken of ga je doelgroep gedreven? Nou, jij hebt maar één vak.

00:41:07 Milou Verhoeks

Sturen dus dan is het factuur gedreven. Het kan wel zijn dat je zegt, ja, maar Milou ik verwacht dat ik de komende jaar nog Misschien een of twee.

00:41:16 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Komt er Misschien erbij of gaat nog iemand weg of zo? Dus ja, oke.

00:41:18 Milou Verhoeks

Ja dus de vraag is inderdaad hè, wil je daar Misschien een een talent poeltje voor aanleggen of zeg je nee, ik geen tijd voor. Ik investeer nu in deze als die Er is, de rest mag allemaal vergeten worden. Dat zal wel dus dat zou de eerste vraag zijn die ik jou zou willen stellen.

00:41:36 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja, ik zou gevoelsmatig inderdaad zeggen, van ja, Laten we nu dit probleem maar oplossen, want ja, Ik kan wel een hele community gaan bouwen. Maar ja, waar doe ik dat dan voor? Waarschijnlijk levert dat niet genoeg op.

00:41:44

Ja.

00:41:49 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja ja ja ja.

00:41:50 Milou Verhoeks

Dus Dat is logisch.

00:41:51 Milou Verhoeks

Hè nou?

00:41:51 Milou Verhoeks

Dan dan is het dus zo, dan gaan wij meestal kijken van wat gaan we doen? En het kan erop uitkomen dat we je dan adviseren toch een werving en selectie in te zetten Omdat sourcing kan voor een facturen soms gewoon te duur zijn. En te lang.

00:42:08 Milou Verhoeks

Dus wat wij dan, hè? We hebben een ander bedrijf en daar hebben we dus de club zitten die dat kan doen. Maar dat doen we dan meestal niet vanuit de naam Cooble. Als we wel gewoon gaan schorsen, dan zou ik dus zeggen van, nou ja, hè, dan dan ga ik met jou het gesprek aan. Uiteraard, wat heb je nodig? Gewoon de standaard intake doen en een hele belangrijke is van wat zijn jouw usp’s inderdaad, wat is de locatie? Ja.

00:42:31 Milou Verhoeks

Ja en op een gegeven moment Als ik met jou dat gesprek heb, dus dus nou ja, wat wat wat heel belangrijk is tegenwoordig is het toch wel een salaris.

00:42:39 Milou Verhoeks

Dus wat, wat betaal je hè? Betaal je gemiddeld boven gemiddeld onder gemiddeld en daar doen wij vaak ook wel adviezen in van ja, met dit salaris of We gaan er 50 benaderen en dan hebben we 10 Mensen gesproken, zeggen we kijk, alle 10 willen ze niet bij je werken, want ze komen niet.

00:42:55 Milou Verhoeks

Voor dat salaris.

00:42:56 Milou Verhoeks

Kunnen voor je doorgaan. Heel veel uren maken kost je waarschijnlijk Alleen maar geld en het levert het niet op.

00:43:02 Milou Verhoeks

Dus het salaris is belangrijk, dus Ik weet niet of je daar.

00:43:04 Milou Verhoeks

Uitspraken over wil doen.

00:43:05 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ik denk iets.

00:43:06 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Bovengemiddeld ja een beetje boven het gemiddelde, maar geen geen subplots.

00:43:08 Milou Verhoeks

Is bovengemiddeld ja.

00:43:11 Milou Verhoeks

Ja ja en dan zit er een auto.

00:43:12

Ja.

00:43:13 Milou Verhoeks

Bij.

00:43:14 Milou Verhoeks

Nee, nee, nou Dat is voor die doelgroep meestal wel.

00:43:16 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Elektrische fiets.

00:43:17 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Is dat nog?

00:43:18 Jan Karel Sindorff

Als als ze Utrecht centrum niet uit hoeven is.

00:43:20 Jan Karel Sindorff

Prima, maar ja.

00:43:21 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja ja.

00:43:23 Milou Verhoeks

Dat kan voor die doelgroep. Natuurlijk is best wel een belangrijke factor.

00:43:28 Milou Verhoeks

Nou ja, want ik zou sowieso dus even met jou doelgroepen onderzoek uitdraaien om te kijken van, hé, maar uit mijn hoofd weet ik inderdaad die doelgroep gaat bonus. Is er een goede bonusstructuur accountmanager?

00:43:40 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja, Ik denk dat wij zeg maar In de Leeftijds Range tussen de 25 en de 35 zit.

00:43:45

Hij is.

00:43:45 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Of zo dus daar.

00:43:46 Jan Karel Sindorff

We hebben het niet over hè over?

00:43:46 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Heb ik.

00:43:47 Jan Karel Sindorff

Leeftijden dus discriminatie is niet.

00:43:47 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nee nee oh.

00:43:48 Milou Verhoeks

Ja, oh, kunnen we dit nog uitknippen?

00:43:49

Erg want ja.

00:43:52 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nee, dat snap ik dat dat formeel niet mag, maar je oké senioriteitsniveau je tweede of je derde baan, dat zou ik dan zeggen.

00:43:54 Jan Karel Sindorff

Ja ja Maar dat ja.

00:44:00 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké.

00:44:00 Milou Verhoeks

Ja ja ja nee ja dus dan wat ik wat wij dan meestal doen, is in eerste search zouden wij jou team profielen aanbieden om met jou te kijken van is dit wat je wilt? En daar voelen we ook dan heel erg op aan. Als jij dan kiest hè, we doen er een paar profielen bij waarvan wij weten, die zijn eigenlijk out of your REACH qua salaris en qua. Maar heel vaak slaat dan de ondernemer of de organisatie die slaat daarop aan. Ja, die wil ik zeg je oké, Alleen daar zul je waarschijnlijk iets meer moeten voor gaan betalen, wil je dat niet?

00:44:31 Milou Verhoeks

Dan zul je ook met deze profielen in gesprek moeten gaan.

00:44:34 Milou Verhoeks

Dus wij zitten wel heel erg aan de voorkant, hè spreken.

00:44:37 Milou Verhoeks

We ook over.

00:44:38 Milou Verhoeks

Wat is wel en niet haalbaar, dus Er zijn ook wel eens klanten, daar zijn we gewoon, hebben we gewoon tegen gezegd, als jij dit wilt dit Dit is nee, ja en dan ja vinden ze niet altijd leuk, nee.

00:44:45 Jan Karel Sindorff

Gaat niet lukken.

00:44:46 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dus je geeft een reality check, zit de onderneming niet altijd op te wachten?

00:44:50 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Even ja, maar Wij zijn toch wel?

00:44:51 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Heel leuk bedrijf? Ja, dat vind maar.

00:44:53 Milou Verhoeks

Jij ja nee, Maar dat moet je dus inderdaad ook. Wij moeten dat ook kunnen, want Ik vind het wat ik niet wil is dat jij hè? Want wij werken nooit. Wij werken niet zoals een werving en selectie of een. We werken niet op no cure no pay dus je betaalt ons altijd geld.

00:44:55

Ja.

00:45:04 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

En ook cure nou bij een? Nee, nee, snap ik.

00:45:08 Milou Verhoeks

En, wij willen absoluut niet dat jij aan het eind van de rit Alleen maar betaalt, betaalt, betaalt en je hebt er niks aan, dus dus ik zeg dan liever nee, zoek maar een andere partij die jou dat Misschien wel beloofd denk ik niet waar kan maken, Maar het prima. Maar wij kunnen het dan niet voor je doen, dus het hangt daar. Daar hangt het heel erg van af, maar over het algemeen gaan we gewoon goed dat gesprek aan en.

00:45:22 Jan Karel Sindorff

Nee.

00:45:23 Jan Karel Sindorff

Is out of your hands? Ja.

00:45:33 Milou Verhoeks

Nou ja, het fijne is dat ze toch vaak wel naar ons luisteren en dan gaan we lekker gaan we zoeken gaan we dus op een leuke, persoonlijke manier benaderen met een paar naam trucjes erin.

00:45:38

Ja ja.

00:45:40 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja, want daar ben ik dan een beetje naar op zoek, zeg maar van naar deze podcast luistert Natuurlijk MKB ondernemers, maar MKB is verzamel categorie, dus kleine MKB is echt wat anders dan je hebt 50 100 of meer Mensen. Maar wat is nou een soort van het ABC of het playbook voor een kleine ondernemer dus.

00:45:42

Ja.

00:45:48

Ja ja.

00:45:56 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ik, Ik heb geen geld om allerlei extra Mensen in te huren of de hele sourcingstrategie door jullie Laten doen. Maar wat zijn nou 3 dingen waar we zegt?

00:46:03 Milou Verhoeks

Nee nee.

00:46:06 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Doe altijd dit.

00:46:08 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

En doe vooral niet dat.

00:46:10 Milou Verhoeks

Ja, Ik denk als kleine ondernemer, Ik denk, Wij hebben zelf ook Natuurlijk heel erg in die ja, ik zou zeggen, ga het gesprek aan, nou niet met Iedereen, maar wel met wees, Oh ja, wees open voor voor meerdere opties, hè? Dus staar je niet blind op, Ik wil Alleen maar dit. Ik wil Alleen Maar dat wij op die discussie zelf onderling ook wel eens gehad dat ik zei, ja, Maar ik heb iemand en dan zei Jan Karel, Nee, Maar dat profiel dat.

00:46:22 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Wees open ofzo of?

00:46:36 Milou Verhoeks

Ze spreekt nou maar gewoon, Laten we het gewoon proberen, want wat heb je dan? Maar ja.

00:46:44 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Maar dat klinkt ook een beetje als wees blij met Iedereen die je.

00:46:46 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Kan krijgen of zo? Nou ja, dan.

00:46:47 Milou Verhoeks

Nee, dat zeker niet. Nee, nee nee, want je je. Het hoeft niet te zeggen dat Als je ze spreekt Als je meteen aanneemt, Alleen ga wel in gesprek hè en en steekt er ook tijd in om te zien van wat ja, wat wat wat kan ik uit deze persoon?

00:46:52 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nee oke.

00:47:04 Milou Verhoeks

Stellen en ja, wat heel belangrijk is, denk ik Als je een kleine ondernemer bent en je zit in een bepaalde doelgroep, weet ook wat jouw doelgroep wilt en speel daar dus met jouw bedrijf op in. Want Als je dat niet, hè, hoe kom je daarachter dus in ieder geval met je eigen werknemers denk ik in gesprek te gaan, hè?

00:47:15 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Hoe kom je daarachter?

00:47:21 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nee, Maar dat kost zoveel tijd. Moet ik gaan luisteren naar Mensen.

00:47:22 Milou Verhoeks

Ja.

00:47:24 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja, ik neem ook een gesloten gespreks houding aan de zijkant zijn. Oh, Dat is oh, daar heb ik helemaal geen zin in, maar Maar dat moet dus toch. Of hoe doe?

00:47:26 Milou Verhoeks

Ja gelijk vervelend. Ja ja ja.

00:47:32 Milou Verhoeks

Ja hè?

00:47:32 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Daarvan.

00:47:32 Milou Verhoeks

Het liefst ja, nou ja, ik soms doen wij dat dus voor de klant, dus dan zeg ik van, nou ja, je hebt er 4 zitten, die 4 heb ik zo in twee uurtjes allemaal gehad. Ja, ik zou ze vragen. Ik zou ze graag even spreken om te weten Waarom zij bij jou werken, want jij vertelt een heel ander verhaal dan dat zij, dat weet ik zeker. Ja ja, dus dus Dat is ja ga ga of zelf maar ja, Als je daar dus geen zin in hebt, dan gaat dan kunnen wij dat doen en dat dat klinkt dus.

00:47:39 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Pizza avondje.

00:47:42

Makkelijker ja.

00:47:44 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Goeie hele goeie tip.

00:47:48 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja ja.

00:47:57 Milou Verhoeks

Inderdaad heel vermoeiend, Maar het is echt zo gebeurd.

00:47:59 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ik zou een podcast op gaan nemen, zet die microfoon open en ga gewoon vragen stellen, hè?

00:48:02

Ja dat voorbeeld.

00:48:04 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja.

00:48:04 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

En neem het mee, doe er ook echt wat mee, dus oké.

00:48:05 Jan Karel Sindorff

Ja, ja, Ik denk dat je als ondernemer ook, zeker Als je een kleinere organisatie hebt. Kijk, Als ik jou nu een stuk papier geef en en een pen, dan teken jij jouw ideale kandidaat en de vraag is of de ideale kandidaat in jouw hoofd ook de juiste kandidaat is voor de stap die je wil.

00:48:22 Jan Karel Sindorff

Zetten.

00:48:22 Jan Karel Sindorff

Met je bedrijf dus Ik denk dat dat op het moment dat je als ondernemer denkt van hè ik, Ik wil iemand extra aannemen voor groei, verandering wat vervanging maakt niet uit wat.

00:48:32 Jan Karel Sindorff

Tweede is dat je ook durft te toetsen met je omgeving en dan met Mensen die er verstand van hebben, hè? Van joh, Dit is wat ik nodig heb en dan iemand die ook die kritische vraag durft te stellen. Van ja, maar Waarom dan? En wat moet diegene dan gaan leveren? Want Als je echt vanuit je eigen idee fiks die markt opgaat?

00:48:54 Jan Karel Sindorff

En dan krijg je een beetje de de interessante discussie. Dan ga je voor de beste kandidaat en die en dan durf je eigenlijk nog een keuze te gaan maken. Als je weet wat die juiste kandidaat is, dan kun je op.

00:49:04 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Een gegeven moment kiezen nog even. Je maakt dus verschil tussen de beste kandidaat en de juiste kandidaat.

00:49:07 Jan Karel Sindorff

Ja ja nou de juiste kandidaat is degene die kan leveren wat er nu morgen en overmorgen moet gebeuren. De beste kandidaat is de kandidaat die moet voldoen aan.

00:49:08 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dan moet je even uitleggen.

00:49:17 Jan Karel Sindorff

Een ideaal plaatje.

00:49:19 Jan Karel Sindorff

En de beste kandidaat kijk Als ik jou 5 kandidaten geef, dan ga je ze alle 5 spreken, want je weet van tevoren niet welke de beste.

00:49:27 Jan Karel Sindorff

Als ik jou een kandidaat geef, ik zeg tegen jou of twee, ik zeg zoek naar de juiste kandidaat, dan ga je met een andere blik naar talent kijken.

00:49:35 Jan Karel Sindorff

En zeker als jij in een hè je hebt een bedrijf met met 5 6 Mensen.

00:49:41 Jan Karel Sindorff

Dan is het heel vervelend Als je een foutje maakt Als je manager bent en je hebt 150 man om je onder je of 200 man en je maakt dan.

00:49:43

Ja.

00:49:48

Zwart.

00:49:48 Jan Karel Sindorff

Een foutje. Ja, oké, Dat is een.

00:49:49 Jan Karel Sindorff

Rimpeling in het.

00:49:50 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Water, Maar de impact is meega Als je eerste keer aan eens ja.

00:49:53 Jan Karel Sindorff

Ja ja ja en die en en dat vind ik dus inderdaad en Dat is wat meloen Natuurlijk terecht, zegt een deel van ons werk.

00:50:00 Jan Karel Sindorff

Kijk is gewoon even onder jouw huid, kruipen aan het begin en Dat is niet leuk en Dat is soms zelfs bloedirritant en We gaan je Misschien ook wel vertellen van joh, wat jij wil, Dat is er niet.

00:50:10 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dat lijkt me heel irritant, ja, Maar het is wel wat je nodig hebt.

00:50:11 Jan Karel Sindorff

Ja, Dat is bloedirritant maar Maar het is wel wat je nodig kan. Als wij daarna nadat u weg zijn, dan ben je chagrijnig. Maar waarschijnlijk hebben we ook iets getriggerd dat je ’s avonds wel staat na te denken van oké, Het was Misschien niet het fijnste gesprek uit mijn carrière, maar die Mensen van Cuba hebben wel iets meegegeven. En dan twee dagen later België, en dan zeg ik, ben.

00:50:15 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja ja.

00:50:27 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja.

00:50:29 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Eruit, Ik heb 3 tips gekregen voor jullie, dus ga er open in of ja, stel je op.

00:50:30 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja.

00:50:37 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Twee is luister ook naar je Mensen, dus ga gewoon eens vragen aan je aan jou aan je huidige medewerkers, Waarom ze bij je werken en en tip 3 is eigenlijk zoekhulp haalde iemand van buiten bij die verstand heeft van sourcing.

00:50:44

Ja ja.

00:50:53 Jan Karel Sindorff

Ja sourcing en het kan allebei zijn ligt een beetje aan welke fase je zit, maar in ieder geval iemand waarvan je weet. Daar kan ik in inhoudelijk gesprek mee.

00:50:53 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

In dit geval.

00:50:54 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Wel van ondernemen, want dat zou ook nog kunnen.

00:51:06 Jan Karel Sindorff

En ik accepteer ook als die vervelend is.

00:51:08 Milou Verhoeks

Eerlijk getwijfeld ja.

00:51:09 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

En korte Conference ja, moeder.

00:51:12 Jan Karel Sindorff

En Misschien als vierde tip zie je 1/4 tip die het woningtype zie je een vacature nou eens niet als een open stoel, maar als een kans voor groei en verandering, dan ga je op een andere manier nadenken. Nou, Ik ben ongeveer opgegroeid in het adagium pieterswijk. Doe maar een nieuwe.

00:51:14 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

In woners strip kom maar door.

00:51:19 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké.

00:51:21 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké en wat is het verschil?

00:51:28 Jan Karel Sindorff

Piet.

00:51:28 Jan Karel Sindorff

Maar dat gaat niet, want piet is een mens met allerlei vaardigheden en kennis en kunde. En die kun je niet ver.

00:51:35 Jan Karel Sindorff

Dus Dat is, Dat is een soort doodlopende weg waar je in gaat. Ga nou eens gewoon op het moment dat er iemand weggaat of je wil groeien of wat dan ook. De reden is dat je zegt Van nou, het team gaan we uitbreiden. Ga dan eens nadenken inderdaad.

00:51:47 Jan Karel Sindorff

Wat?

00:51:47 Jan Karel Sindorff

Heb ik echt nodig en dan niet Alleen vandaag, maar Als je als ondernemer aan het nadenken bent van waar wil ik met mijn bedrijf morgen en overmorgen naar toe? Dan is het fijn als die persoon die je nu aanneemt ook mee kan. Sterker nog, jouw kan helpen met het waarmaken van die reis.

00:52:01 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja.

00:52:02 Jan Karel Sindorff

En dan is recruitment ook ineens 1 1 1 business annabelle om het maar even goed.

00:52:08 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nederlands te zeggen, ja, prachtig Nederlands. Ik ga er ook nog wat Engelse termen tegenaan gooien dan. Die zijn voor jou Milou, maar wat wat het bij mij meteen opkomt Als ik Jan Karels over praten is van oké, hoe zit het dan met artificial intelligence, hè, hè dus Mensen zeggen ook, ja, hoezo moet je nog iemand aannemen? Laat het gewoon door de de de computer doen. Wil je daar eens op reage?

00:52:31 Milou Verhoeks

Ja, Ik denk in sommige beroepsgroepen kan dat zeker Alleen Als het gaat om de onze nog niet. Ja, dat, dat heeft ermee te maken dat de EY Er zijn best wel wat benaderd hoes of outreach tools, Alleen die kunnen nog niet de benadering maken die wij nu aan het doen zijn, dus daar zijn we zelf maar wel naar aan het kijken wat we daarmee kunnen doen.

00:52:38 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nee oke.

00:52:55 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja maar een complete.

00:52:56 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Functie kan Natuurlijk overbodig worden.

00:52:58 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Officier van justitie, ja, leuk, Maar we Laten gewoon je computer al die arresten inlezen en al die andere jurisprudentie. En dan zegt de computer gewoon van ja, Dit is het antwoord klaar.

00:53:02 Milou Verhoeks

Ja ja.

00:53:07 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja, daar heb je nooit meer een.

00:53:09 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Een officier van justitie. Nou, dat.

00:53:09 Milou Verhoeks

Ja.

00:53:10 Milou Verhoeks

Ja, Ik denk dat het daar wel wat anders zit.

00:53:12 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

OK stel.

00:53:13 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Maar gaan we lekker tegenin, want dan.

00:53:14 Milou Verhoeks

Ik.

00:53:14 Milou Verhoeks

Heb je geen moeite mee? Ja, in het geval van de officier. Nee, dat dat dat nee, ja, moet ik dat uitleggen? Ja, de officier is. Het is Natuurlijk echt wel een heel menselijk beroep. Het is denk ik ook nodig voor de Nederlandse staat überhaupt. Het zou geen voorbeeld zijn als er Niemand dat dat daar een of andere robots staat waar geluid uit komt. Die vertelt Van de Dit is de eis, nee, nee dat nee en Het is.

00:53:39 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nee.

00:53:41 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dat.

00:53:41 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Niet zo makkelijk vervangbaar.

00:53:42 Milou Verhoeks

Nee, zeker niet, nee.

00:53:43 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Maar Misschien andere rollen aan Kamer, manager of nou ja, nieuwe business.

00:53:47 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Of first eerstelijns communicatie met klanten.

00:53:51 Milou Verhoeks

Of er al Misschien wel rollen in Nederland zijn die deels vervangen zijn tegenwoordig. Maar ik ben ja. Ik denk dat er. Ik denk dat er rollen zijn waarbij het wel kan, dus Het is niet dat hè, Je moet er zo efficiënt mogelijk gebruik van maken, Maar ik denk wel.

00:54:03

Nou ja.

00:54:09 Milou Verhoeks

Dat je daar heel erg voor moet oppassen dat niet het werk volledig wordt overgenomen. Ik denk, wij zien het heel erg als een tool die jou werk kan versterken die jou kan helpen, maar laat het de robot nooit volledig overnemen, dus Dat is denk ik hoe ik het zou zien. Ja.

00:54:28 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ik hoor je.

00:54:30 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

We gaan er nog een model ingooien gek op schema maatjes jullie kennen Misschien de iplayer wel dan heb je.

00:54:40 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

De ABC and the player en dan die. Daar scoor je op cultuur en op fit de functie. Zeg maar hè, dus past iemand bij de cultuur of past iemand bij de.

00:54:50 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Rolde je vraagt, maar jullie gebruiken andere kwadrant en. Kijk toch wel even jou aan Milou, welke wil jij hier uitleggen?

00:54:54

Ja ja.

00:54:57 Milou Verhoeks

Ja, wij gebruiken eigenlijk Als het gaat om zorging. Strategieën gebruiken wij het sourcing kwadrant. Nou ja, die heb ik dus lang geleden ontwikkeld en ik merk dat hij in vele organisaties toepasbaar is.

00:55:10 Milou Verhoeks

Wat we dan Als het kijken is oké, welke functies spelen er in deze organisatie? Nemen we jouw organisatie? Dat is het makkelijk. Jij hebt 5 accountmanagers en jijzelf dan denk ik nou, dan gaan we dus kijken, waar kunnen we die in het Kwadrant Plotten en het kwadrant eigenlijk gaat om de horizontale as die die gaat erom hoe schaars is het profiel en hoe schaars is het? Dat kan Natuurlijk veranderen, dus het kan zijn dat 10 jaar geleden jouw accountmanager makkelijker te vinden was dan nu. Dus het koraal moet ook elk jaar wel eventjes in reverse krijgen om te kijken van hé zitten we nog In de juiste hoek.

00:55:43 Milou Verhoeks

Zoeken en Als je verticaal kijkt, nou ja, Als ik dan even makkelijk uitleg, dan is de.

00:55:48 Milou Verhoeks

Vraag eigenlijk. Hoe?

00:55:50 Milou Verhoeks

Nodig is dit binnen jouw bedrijf. Dus ja hoe ja dus Als je Als je bijvoorbeeld binnen Cooble. Nou ja, een sourcing lead is bij ons heel erg nodig, terwijl een sourcing lead of een sourcer bij het OM. Nou ja, dan gaan de zaken lopen wel door. Die kunnen ze wel even een tijdje missen. Liever niet, maar die kunnen ze wel even missen.

00:55:52 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Hoe cruciaal is die persoon voor het succes.

00:56:01 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja.

00:56:11 Milou Verhoeks

Als jij een accountmanager, Dat is echt de key van wat jij doet binnen jouw bedrijf, dus bij jou is Iedereen eigenlijk cruciaal, dus.

00:56:18

Ja.

00:56:20 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja, ik zit even te denken aan Misschien het voorbeeld van groen pand dat Dat is waar we nu zijn. Groen pand is vriend van mij en die die zaten jaar geleden nog volle bak In de zonnepanelen, Maar dat die markt een beetje ingestort is, zijn ze nu aan het focussen op warmtepompen dus voor hun is het vinden van Mensen die warmtepompen begrijpen en kunnen verkopen is, is super cruciaal en die Mensen zijn ook heel schaars.

00:56:23 Milou Verhoeks

Ja ja ja.

00:56:34 Milou Verhoeks

Ja.

00:56:44 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Wat, wat moet je?

00:56:45 Milou Verhoeks

Dan doen je zijn op dit moment schaars en ze zijn cruciaal. Dat betekent Als je dan het kwadrant bekijkt, dan kom je aan de bovenkant van de as en de bovenkant van de as. Daar zit inderdaad sourcing ga je op inzetten en de bovenkant is nog verdeeld in twee kwadranten. Rechts zit het strategische vak en bij strategisch zeg je, eigenlijk moet je zo wel gaan hunten als gaan.

00:57:08 Milou Verhoeks

Koersen en bij de linkerkant zeg je eigenlijk van, nou ja, die zijn iets minder schaars, dus daar moet je gaan sourcen en arbeidsmarktcommunicatie wat meer op kunnen zetten, dus zij zitten heel erg Als het en schaars is en strategisch zitten ze in die rechterkant, dus Je moet lekker gaan hunten en gaan sourcen dus echt op lange termijn. Talent pooling gaan inzetten.

00:57:15 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja is dat passiever?

00:57:27 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja interessant nou, Ik ga je horen adviseren om even met jullie te gaan sparren. Joris, mijn maat en founder van Van Groenland.

00:57:37 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ja over ondernemers gesproken, We gaan naar een ondernemers les of een levensles, dat mag ook. Wie van jullie wil eruit smijten doen en de uitsmijter die gaat als volgt, je mag een e mail sturen.

00:57:49 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Aan alle ondernemers op aarde. Wat zet je erin?

00:57:53 Milou Verhoeks

Wie erft van Karel is echt van de.

00:57:55 Milou Verhoeks

Levenslessen.

00:57:57 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Kom maar door, je mag een e mail tikken, hè?

00:57:57

Het is nog wel het.

00:57:58 Jan Karel Sindorff

Is nog wel 1 grote vraag, hè?

00:58:01 Jan Karel Sindorff

En ik, Ik ga dan toch voor de ondernemer die Mensen in dienst heeft, zie je personeel als mens en geef ze vertrouwen en verantwoordelijkheid, dan komt het echt wel.

00:58:14 Jan Karel Sindorff

Ja mooi ja Ik denk dat dat de lading.

00:58:17 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Wel dekt dankjewel.

00:58:21 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Wat We gaan doen, We gaan nog een keer doen en dan ga ik hem, want ik vond hem goed. Ik bedoel, Ik heb er geen mening over, sowieso goede les, maar pakken we nog even de onderwerpen regel mee.

00:58:31 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

En, wat zet je In de onderwerpregel en wat staat?

00:58:33 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Er dan In de e mail.

00:58:35 Jan Karel Sindorff

Oh op die manier? Ja, ja.

00:58:37 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Kan niet of ze uitmaakt?

00:58:41 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Zal ik hem gewoon nog een keer vragen, en dan.

00:58:42 Jan Karel Sindorff

Ja, ik moet even.

00:58:43 Jan Karel Sindorff

Nadenken dan In de onderwerpregel zeggen.

00:58:43

Wordt.

00:58:45 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Het is eigenlijk onnodig in dat.

00:58:46 Jan Karel Sindorff

Dit is geen spam.

00:58:48 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Oké, Dit is goed. Dit is goed.

00:58:51 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Ik ga een. We hebben het lekker over ondernemerschap gehad. Er zijn al mooie voorbeelden gegeven en Ik wil met jullie gaan afsluiten, want We gaan een email sturen aan alle ondernemers op aarde.

00:59:03 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Met een mooie les erin, dus Ik wil graag van jullie weten. Van wie gaat de e mail sturen en wat wat ja? Wat staat er In de onderwerpregel en wat staat er In de e mail?

00:59:11 Milou Verhoeks

Wie durft ja jan Karel is van de levenslessen.

00:59:13

Ja.

00:59:15 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Nou ja.

00:59:16 Jan Karel Sindorff

Er onderwerp is dus Dit is geen spam, want anders denk ik dat een reply to all wordt heel ingewikkeld en daarna het het onderwerp is. Dus inderdaad zie je personeel als Mensen en geef ze vertrouwen en verantwoordelijkheid. Ja, en dan de rest komt goed, Dat is. Dat is echt de basis van ondernemen met personeel.

00:59:39 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Mooi.

00:59:39 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Dankjewel Jan Karel jij ook Milou.

00:59:40 Milou Verhoeks

Graag gedaan ja.

00:59:42 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Er komen Misschien nog wel eens tegen, want je doet ook hele toffe dingen met missen verkiezingen. Miss World, miss Nederland, Miss Universe et cetera goeie cliffhanger, maar voor nu dank voor jullie komst.

00:59:47 Milou Verhoeks

Ja ja klopt.

00:59:55 Podcastmaker en podcast host Gerhard te Velde

Jij bedankt, Ik ga het even afsluiten nog dankjewel voor het kijken of luisteren naar groeivoer. Vond je deze aflevering waardevol? Laat dan ook een review achter, zodat meer Mensen deze podcast gaan ontdekken en abonneer je ook even op het YouTube kanaal van Groeivoer. Dankjewel en graag tot een volgende keer.

de kracht van podcast inzetten voor jouw merk?

Je eigen podcast levert ontzettend veel op als je podcast slim integreert in je marketingmix. 

Met zijn podcast agency Ear Ear helpt Gerhard te Velde merken bij het succesvol opzetten of opbouwen van een podcast.  

Meer weten? Voeg Gerhard toe op LinkedIn of laat een berichtje achter op info@groeivoer.nl 

Foto van Gerhard

Gerhard

Ik ben Gerhard te Velde, ondernemer en podcastmaker. Met de Groeivoer Podcast help ik ondernemers aan nieuwe inspiratie. Met mijn podcast agency Ear Ear help ik organisaties aan een succesvolle podcast. Zullen we vrienden worden? Voeg mij gerust toe op LinkedIn!

Laat een reactie achter

Blijf op de hoogte

Meer afleveringen