Aflevering 296 – Je winst en impact laten groeien met social selling op LinkedIn. Masterclass van Erwin van der Zwaag en Wessel Hebing van True Growth

Direct luisteren naar deze podcast

Bekijk deze podcast

Introductie van deze gasten

Erwin van der Zwaag en Wessel Hebing zijn de founders van True Growth, een social selling agency, gespecialiseerd in LinkedIn.

LinkedIn is een goudmijn voor ondernemers, ook als je een impactgedreven bedrijf hebt. Maar je moet wel weten wat je doet. Met hagel schieten heeft niet zoveel zin. Erwin en Wessel leggen uit wat wél werkt.

Ik spreek met Erwin en Wessel over

Hoe en waar hun compagnonschap begon (je raad het nooit)

Wat social selling is en waarom LinkedIn een interessante plek is om dat te doen;

Wat social selling oplevert en waarom je hiermee niet alleen je omzet en winst maar ook je impact laat groeien;

Wat je vooral niet moet doen 😉

Waar je moet beginnen. Dat kan je sowieso doen door even de Scorecard Social Selling in de vullen: https://truegrowth.scoreapp.com/

Veel plezier met deze nieuwe podcast!

In deze aflevering

  • The Love Story van Erwin & Wessel, en hun liefde voor duurzaamheid
  • Is impact willen maken hype?
  • Social selling, wat is het?
  • Groeien via LinkedIn: Connecties leggen
  • Groeien via LinkedIn: Sales op LinkedIn
  • Groeien via LinkedIn: Reageren kun je leren
  • Hoe kom je in contact met beslissers?
  • Moet een founder social selling doen?
  • Hoe krijg je een social selling systeem tot stand?
  • Erwin’s beste ondernemersles

Shownotes

Relevante links voor deze aflevering

Wil je verbinden met Erwin en/of Wessel? Voeg ze hier toe op LinkedIn:

Erwin van der Zwaag: https://www.linkedin.com/in/erwinvanderzwaag

Wessel Hebing: https://www.linkedin.com/in/wessel-hebing

Link naar de website van True Growth: https://truegrowth.nl/

Check de Social Selling Scorecard: https://truegrowth.scoreapp.com

Zelf een podcast starten? 🎙️

Wil je zelf ook een podcast starten? Gerhard is eigenaar van Ear Ear, een podcast agency die jou kan helpen om een hoogwaardige podcast te maken. Neem contact op met Gerhard. 🚀

Adverteren? 📢

Wil je adverteren bij Groeivoer? Stuur een e-mail naar info@groeivoer.nl en we gaan graag met jou in gesprek.

Join onze community! 🌐

Op de hoogte blijven? Sluit je dan aan bij onze Whatsapp community: https://chat.whatsapp.com/D4W6aegCJ4gLMUjL8LiHdM 

Of volg ons Telegram kanaal: https://t.me/groeivoer 

De beste lessen in jouw mail? 📧

Mail naar info@groeivoer.nl en ontvang een cheat sheet met de 10 beste lessen van 250 groeiondernemers. 

Laat een review achter! 🌟

Blij met deze podcast? Laat een review achter op Spotify, Apple Podcast of Google. 👍

Volg ons! 🚀

Voeg Gerhard toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gerhardvelde/ 

Volg Groeivoer op LinkedIn: https://nl.linkedin.com/company/groeivoer 

Volg Groeivoer op Instagram: https://www.instagram.com/groeivoer_podcast/ 

Volg Groeivoer op TikTok https://www.tiktok.com/@groeivoerpodcast 

Volg Groeivoer op X: https://twitter.com/groeivoer 

Onze partners 🤝

Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Teamleader, het perfecte all-in-one softwarepakket voor het MKB. Probeer Teamleader vandaag nog uit: https://signup.focus.teamleader.eu 
Speciale dank gaat uit naar Groenpand, waar de Ear Ear Podcast studio gevestigd is. Check www.groenpand.nl voor meer info over dit mooie bedrijf.

Transcriptie

00:00:00 Erwin van der Zwaag

Dus Het gaat erom dat je een stukje vertrouwen opbouwt. Stukje Autoriteit opbouwt, waarbij er wederzijds respect is en vertrouwen en dat degene weet dat ik heel veel weet van iets wat hij of zij nodig.

00:00:11 Wessel Hebing

Heeft social selling is een manier om op een schaalbare manier relaties vertrouwen in Autoriteit op te bouwen. Dat is iets wat je aan je bestaande salesproces klikt.

00:00:21 Erwin van der Zwaag

Ik denk dat het juist mooi is als Mensen daar naar op zoek gaan van. Hé, welke impact wil je maken en niet pas op je 50e achter komen van hé, Ik heb dit nu 30 jaar gedaan, eigenlijk toch wel Misschien best wel.

00:00:32 Erwin van der Zwaag

Ja de bevolking.

00:00:32

Frieda je nou in voor.

00:00:36 Gerhard te Velde podcastmaker 

Welkom bij groeivoer mijn gasten vandaag zijn Erwin van der Zwaag van der Zwaag en Wessel Hebing Hebing van True Growth en We hebben het over social selling op LinkedIn. Erwin van der Zwaag en Wessel Hebing van harte welkom bij de podcast tijdens. We zijn hier in Utrecht, bij Groenland en jullie zijn twee groene gasten. Dan gaan we straks iets meer over horen, Maar ik wil even beginnen bij jullie love story. Jullie zijn zakelijk getrouwd, jullie zijn business partners, maar waar kennen jullie elkaar nou eigenlijk van Erwin van der Zwaag?

00:00:48 Wessel Hebing

Ja dankjewel.

00:01:03 Erwin van der Zwaag

Ja, dat kun je Natuurlijk meteen raden. Wij kennen elkaar van Van LinkedIn.

00:01:08 Erwin van der Zwaag

Ik kreeg op een gegeven moment een berichtje van Wessel Hebing die mij had gevonden. Misschien kun jij er nog wat over vertellen.

00:01:16 Wessel Hebing

Ja dit, Ik was zelf al een paar jaar bezig met stuk LinkedIn toepassen voor sales marketing en ik kwam er steeds meer achter dat eigenlijk alle leukste dingen die ik qua projecten In de laatste 5, 8 jaar had gedaan was altijd met andere Mensen en ik snap het niet meer zo goed. Waarom ben ik nou mijn eentje gaan ondernemen?

00:01:35 Wessel Hebing

Dus dan ben ik LinkedIn gaan kijken naar oké, wat zijn andere Mensen die met LinkedIn sales bezig zijn? Nou, dat kan ik al vertellen. Dat zijn er In de 1000 en Alleen al in Nederland heel veel sale stijgers. Maar ik vond het leuk om even door te kijken naar van. Oké, hoe ga ik wat Mensen vinden die ook nog een stukje dezelfde interesse hebben Als ik, dus Dat was heel erg rond. Duurzaamheid natuur circulariteit nou ja, dan komen er in plaats van 1000 nog 5 namen uit en toen kwam ik Erwin van der Zwaag tegen die ook nog in Rotterdam.

00:02:00 Wessel Hebing

Doen we dus Dat was berichtje sturen. Dat was relevant Omdat we dezelfde interesse naar elkaar wel zien en toen zijn we eigenlijk vrij korte termijn zijn we wat projecten Samen gaan doen en.

00:02:12

Nou viel.

00:02:12 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dat beviel nu ging het daten Als het ware precies.

00:02:15 Wessel Hebing

Ja nee inderdaad.

00:02:18 Wessel Hebing

Dus en dan bij de derde date het het derde project hebben we uiteindelijk de keuze gemaakt van joh, Laten we dit gewoon structureel Samen gaan.

00:02:25 Gerhard te Velde podcastmaker 

Doen, want Dat is wel interessant, want Er zijn denk ik heel veel Mensen die Alleen ondernemen die single founder zijn of die wel compagnons gehad hebben, maar weer in hun eentje zijn. Ik ben zelf ook weer in mijn eentje aan het ondernemen. Jij zei dus van, ik zocht eigenlijk weer een business partner.

00:02:25

Ja.

00:02:39 Gerhard te Velde podcastmaker 

Nou, Als je een vriendin of een vriend zoekt of iets ertussenin, dan dan ga je een dating. Dan gebruik je een dating app, dan ga je daten. Maar jullie hebben eigenlijk als een soort van dating app gebruikt die zijn verliefd te worden. Jullie zijn nu zakelijk getrouwd, mooi, mooi. Jullie draag ik allebei ring Misschien even over wat jullie met elkaar gemeen hebben dan om daar even op in te zoomen. Want ik zei al jullie zijn groene gasten, wat wat heb jij met met duurzaamheid Wessel Hebing?

00:03:07 Wessel Hebing

Voor mezelf heb ik dat eigenlijk vanaf mijn jeugd al gehad. Veel bezig geweest met stuk natuur veel.

00:03:14 Wessel Hebing

Buiten uit mezelf een weet niet eens Waarom, maar zeg maar, met een vuilniszak naar buiten om even wat tropische op te ruimen, dus dat heeft er altijd wel ingezeten.

00:03:25 Wessel Hebing

Op een gegeven moment had ik vanuit werk. Ik gebruikte LinkedIn al en dat werkte heel goed. En In de andere projecten om Mensen op interesses te vinden. En op gegeven moment dacht ik, echt van oké, Waarom ben ik dit nou niet aan het doen binnen een onderwerp wat wat maand hard gaat, wat ik belangrijk vind, dus rondom duurzaamheid en natuur. En toen is het eigenlijk simpel. Ik heb die keuze gemaakt om juist die projecten op.

00:03:48 Wessel Hebing

Zoeken.

00:03:50 Wessel Hebing

Verder privé ben ik heel veel bezig met een stukje energieverbruik, ook om dat met andere Mensen te Laten zien van goh, heel veel Mensen kijken naar technologische oplossingen. Ik vind ook heel erg interessant om naar gedrag te kijken, dus dat daar gebruikt LinkedIn ook vorm op een schaalbare manier Mensen te informeren. Van oké, hoe kan het ook? Hoe kun je eigenlijk heel veel geld besparen door gewoon iets zuiniger met de planeet?

00:04:12 Gerhard te Velde podcastmaker 

Om te gaan, en wat doe jij dan?

00:04:14 Gerhard te Velde podcastmaker 

Maar ook welk gedrag kan je adviseren wat je zelf ook doet?

00:04:18 Wessel Hebing

Voer naam Als ik het gedrag benoem, dan zitten Mensen altijd eerst. Oeh, nou ja, wat wij doen is In de winter stoken wij tot 17 graden thuis.

00:04:26 Wessel Hebing

En wij douchen met en dus ik mijn vrouw en twee kids douche. Twee keer In de week waren ze met een.

00:04:33 Wessel Hebing

Handje en dan zitten Mensen. Oh, dat heb ik allemaal. Dat is wel heel extreem en bij ons is dat ook in stapjes gegaan naar de weg naartoe gewerkt, maar wel, Ik heb pas uitgerekend dat wij gemiddeld ten opzichte van een gemiddeld gezin denk € 3.000 per jaar besparen op energie. Wat voor heel veel Mensen als vaste vaste kosten voelt wat het eigenlijk helemaal niet.

00:04:54 Gerhard te Velde podcastmaker 

Is, dus je kan veel duurzamer leven door iets te stoppen door ergens mee te stoppen, dus door te stoppen met dagelijks douchen.

00:05:02 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ik denk dat Mensen heel erg daaraan gewend zijn ’s ochtends je komt uit je bed je zet de douche aan lekker warm en dan gewoon lekker 5 of 10 minuten.

00:05:10 Gerhard te Velde podcastmaker 

Even lekker wakker.

00:05:10 Gerhard te Velde podcastmaker 

Worden.

00:05:10 Wessel Hebing

Ik heb anders word ik niet wakker.

00:05:12 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja ja precies en, maar jullie jullie hebben dat dus teruggebracht en Dat is grappig, hè? Want je kan heel makkelijk veranderen. Je moet Alleen wel gaan doen en Je moet het dus in stapjes doen. Zeg je niet niet in een keer Cold Turkey.

00:05:23 Gerhard te Velde podcastmaker 

Jullie zijn toegegroeid?

00:05:24 Wessel Hebing

Ja anders, had ik mijn vrouw daar ook niet in mee kunnen.

00:05:26 Gerhard te Velde podcastmaker 

Krijgen, Als ik dat ja en je kinderen, want Ik heb ook twee kids en die die die nemen, daar doen ze mee, dus dat geeft je ook weer door, hè? Dus Als je je kinderen aanleert van elke elke dag douchen is normaal, dan gaan ze elke dag douchen. Als jij ze aanleert koud douchen is normaal, gaan ze koud douchen of twee keer per week, dus inspireert mij Erwin van der Zwaag hoe groen ben jij?

00:05:47 Erwin van der Zwaag

Ja, Ik denk best wel groen. Ik vind dus ook echt belangrijk dat je ja, zeker hier in Nederland, waar veel Mensen gewoon enorm veel kansen hebben om bewust keuzes te maken dat je er dus in ieder geval bij stilstaat heeft. Wat is de impact van mijn keuzes? Nou, Ik denk dat ik zelf echt niet alles op de perfecte manier doe.

00:06:09 Erwin van der Zwaag

Maar.

00:06:09 Gerhard te Velde podcastmaker 

Wat, wat doe je nog niet? Is er nog een dingetje dat je denkt? Oh, daar ben ik.

00:06:12 Gerhard te Velde podcastmaker 

Eigenlijk wel een beetje stout nog.

00:06:14 Erwin van der Zwaag

Oh ja, nou, Ik vind een stukje vlees bijvoorbeeld wel echt lekker, dus Wij zijn wel mevrouw en Ik heb bijvoorbeeld wel eens een tijdje vegetarisch gegeten of vegan om het ook eens gewoon uit te proberen. Je merkt dat je dan gewoon veel meer inspiratie opdoet en daarna ook makkelijker is om gewoon minder vlees te gaan eten. Nou ja, dus dat zou een puntje zijn waar nogal beter kan, Maar het zit er bij mij wel echt diep in. Ik denk van.

00:06:37

Ja.

00:06:42 Erwin van der Zwaag

Als je een talent hebt, zet dat dan ook gewoon in intern goede voor jezelf Natuurlijk. Maar hé, We hebben genoeg hier in Nederland, dus je mag ook wat meer verantwoordelijkheid pakken en eens kijken wat de impact is van wat je doet op. Ja, op de rest van Nederland, maar Misschien ook wel.

00:06:56 Gerhard te Velde podcastmaker 

De rest van de wereld? Ja, en dat idealisme is dat een beetje een generatie dingetje ofzo, want.

00:07:02 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dat hoor je, zeg maar jonge Mensen, we vroegen, wilde je gewoon geld verdienen of een bedrijf bouwen of een leuke baan hebben we nu wil Iedereen ineens impact impact hebben.

00:07:10 Gerhard te Velde podcastmaker 

Vind je dat niet ook een beetje over rated of nep of ja.

00:07:12 Erwin van der Zwaag

Nou, Ik denk.

00:07:15 Erwin van der Zwaag

Ik denk dat het juist mooi is als Mensen daar naar op zoek gaan van. Hé, welke impact wil je maken en niet pas op je 50e achterkomen van hé, Ik heb dit nu 30 jaar gedaan, eigenlijk toch wel Misschien best wat schade berokkend. Laat ik nu eens iets moois gaan doen, maar juist Als je dat al eerder kan doen, heb je al die jaren die je kan investeren in In de wereld mooier maken en daar zitten evenveel mooie uitdagingen. Daar zit evenveel wat je kan leren, wat ook voor veel Mensen Natuurlijk.

00:07:44 Erwin van der Zwaag

Tof is en daar kan ook gewoon geld.

00:07:45 Erwin van der Zwaag

Verdiend worden.

00:07:46 Wessel Hebing

Ik denk om daar nog aan toe te voegen, want Ik denk dat er dat van alle generaties is dat Iedereen wel goed wil doen, dus dat Iedereen van nou ja, inherent goed is Alleen dat het heel lang is geweest dat Mensen een soort van dat in hun persoonlijk leven zijn en zodra ze naar werk gaan dat helemaal konden loskoppelen van oké, nou nu ga ik naar mijn werk en doe ik gewoon mijn taken doen. En wat dat bedrijf voor schade berokkent of wat voor waarde toevoegen is helemaal niet relevant dat Ik ga daarna weer Als ik thuis ben, ga ik daar weer na.

00:08:14 Wessel Hebing

Zeker en wat je nu ziet is een generatie die gewoon veel meer de vraag gesteld. Veel kan ik dat niet koppelen. Wat ik belangrijk vind, kan ik dat niet ook in mijn werk inzetten. Dat hebben wij voor gekozen, Maar dat zijn nu steeds meer Mensen en steeds meer jongeren en maar ook oudere Mensen gaan zich uitspreken van. Ik vind het dermate belangrijk dat voor een baan die Ik heb of een rol die Ik heb is, is dit van essentieel belang. Wat ook weer iets is wat wij op LinkedIn gebruiken om te kijken, oké, als Mensen actief aangeven dat deze interesses Er zijn, dan kunnen we waarschijnlijk met de duurzame projecten waar we mee werken.

00:08:47 Wessel Hebing

Kunnen we er heel snel koppeling in maken.

00:08:50 Wessel Hebing

Dus daarin zie ik wel echt 1 grote verandering dat Mensen veel meer op werk hetzelfde persoon willen zijn als die ze thuis zijn.

00:09:00 Gerhard te Velde podcastmaker 

Over jullie compagnons schappen nog even een laatste vraag is ook iets waarin jullie heel erg verschillen van elkaar.

00:09:08 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ik weet van jou Erwin van der Zwaag dat jij het toevallig of niet, maar in in een hele christelijke omgeving bent grootgebracht.

00:09:14 Gerhard te Velde podcastmaker 

En dan weet ik dat ik dat zelf ook ben en ik herken dat soms in andere en dan vraag ik het, en dan weet ik het.

00:09:20 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ben jij dan of kom je uit?

00:09:20

Wordt.

00:09:23 Wessel Hebing

Ik ben niet christelijk. Ik dacht ook wel aan dat puntje, zeg maar op dat zijn, dat zijn gewoon hele interessante discussies die wij daar op voeren, waarbij.

00:09:27 Gerhard te Velde podcastmaker 

Wat komen we meteen bij jou ook? OK, ja.

00:09:34 Gerhard te Velde podcastmaker 

Maar waar gaat zo’n discussie dan over?

00:09:35 Wessel Hebing

Ja wat?

00:09:37 Wessel Hebing

Zeg maar, qua wereldbeeld dingen moet je maar verbeteren Als ik het niet goed zeg, Maar ik ben heel erg van het gedachtegoed van goh, Wij zijn er.

00:09:47 Wessel Hebing

Immens, Dat is een, Dat is een diersoort net zeg maar Wij zijn zoogdieren net als een koe, net als een een bever ze ga.

00:09:57 Wessel Hebing

Maar door en wij staan gelijk aan die andere diersoorten. En We hebben ons op een gegeven moment daar zelf verzonnen dat.

00:10:05 Wessel Hebing

We daar boven staan?

00:10:07 Wessel Hebing

En zijn ons allemaal dingen toe gaan eigenen en ik geloof heel erg dat we onderdeel zijn van een systeem en dan niet boven staan waarbij jij veel meer Natuurlijk ook vanuit het geloof wel gelooft van goh, Wij zijn de mens en Wij zijn wij staan.

00:10:21 Wessel Hebing

In de rang worden boven andere diersoorten, Maar we hebben wel een zorgplicht.

00:10:28 Gerhard te Velde podcastmaker 

Het rentmeesterschap ofzo tenminste dat die term komt bij mij op? Van. Ja, Je moet goed voor.

00:10:32 Gerhard te Velde podcastmaker 

Je planeet zorgen.

00:10:33 Erwin van der Zwaag

Zeker ja dus rentmeesterschap is gewoon een stuk waarbij eigenlijk zegt Van Hé God heeft ons geschapen, die heeft ons hier een mooie plek gegeven op een hele mooie wereld. Helaas is dat toen een keer fout gegaan hè? Het paradijs nou, dat verhaal kennen de meeste Mensen denk ik nog wel, waarbij de relatie van de mens onder andere met andere Mensen met God, maar ook met met de natuur echt verbroken is. En nou, daar zie je nu alle gevolgen van met overstromingen, aardbevingen etc.

00:11:00 Erwin van der Zwaag

Ja en God heeft ons denk ik niet neergezet, om maar zoveel mogelijk van die natuur te gaan.

00:11:06 Erwin van der Zwaag

Pakken en bomen kappen en noem maar op, maar juist om het ja als echt goed eigenaarschap te beheren en mooier achter te Laten voor de volgende en daarvan te genieten.

00:11:17 Erwin van der Zwaag

Met zijn allen.

00:11:18 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja oké, ik laat hem hier even liggen Omdat we anders een hele andere podcast gaan maken. Ik wil graag naar social selling, Maar ik denk wel dat dit Misschien nog wel terug gaat komen op een andere.

00:11:28 Gerhard te Velde podcastmaker 

Omdat bij selling denk ik **** verkopen hè? Ik denk altijd aan de ugs, weet je wel die die die laarzen van die warme laarzen dat.

00:11:37 Gerhard te Velde podcastmaker 

Je denkt ja.

00:11:38 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ik zou dus nooit uggs willen verkopen, want ik, Ik ben een goede verkoper. Dan zeg je het zelf Alleen ja, wat wat vroeg je daarmee toe aan de wereld? Dus selling of sales vind ik in die zin een geladen onderwerp of een interessant onderwerp.

00:11:55 Gerhard te Velde podcastmaker 

Social selling Dat is nog weer wat anders en ik. Ik wil eigenlijk eerst even beginnen van, wat is dat nou eigenlijk? Want om om te begrijpen waar we het over hebben, wil je dat Misschien toelichten? Wat wat is nou precies social setting?

00:12:07 Erwin van der Zwaag

Klopt ja social selling het woord zegt het al sociaal verkopen en wij richten ons heel erg op sociaal verkopen via LinkedIn en bij social selling draait het eigenlijk heel veel om dezelfde dingen als normaal in sales.

00:12:22 Erwin van der Zwaag

Dus Het gaat erom dat je een stukje vertrouwen opbouwt. Stukje Autoriteit opbouwt en eigenlijk gewoon een relatie met iemand opbouwt, waarbij er wegens het respect is en vertrouwen en dat degene die aan de andere kant hebt zitten weet dat ik heel veel weet van iets wat hij of zij nodig heeft.

00:12:39 Erwin van der Zwaag

Nou en als dat zo is en daar is een behoefte, dan is dat ook helemaal niet zo’n hè. Die vervelende dat vervelende gevoel wat jij een beetje omschreef, net Dat is er dan helemaal niet. Dan is er gewoon een een leuk gesprek over hoe jij iets kunt oplossen voor de ander en het mooie van social selling is dat je dat dus super schaalbaar kan.

00:13:00 Erwin van der Zwaag

Waarbij je hè, Als je het even vergelijkt met bijvoorbeeld waar vroeger Mensen gewoon een telefoonboek pakten en gingen bellen hoeft, kan dat nu eigenlijk veel beter om Als je op ja op LinkedIn.

00:13:11 Erwin van der Zwaag

Een heel goed kan kijken, van wie zit er nou allemaal in mijn?

00:13:14 Erwin van der Zwaag

Doelgroep.

00:13:15 Erwin van der Zwaag

Dus je gaat niet de random nummers bellen. Binnen die doelgroep kun je ook nog eens en dat wordt wel eens vergeten.

00:13:22 Erwin van der Zwaag

Nog dieper graven naar eigenlijk echt de Mensen waar jij de meeste kans hebt om ook daadwerkelijk een goede relatie mee op te bouwen. En ja, ofwel als klant binnen te halen of als Misschien partner of investeerder of whatever. Hoe je dat nou kan doen is nou stel je voor. Je hebt als doelgroep even even als voorbeeld. Je hebt bijvoorbeeld.

00:13:45 Erwin van der Zwaag

Architecten als doelgroep en jij verkoopt een heel duurzaam product wat relevant is voor architecten? Dat kan je Natuurlijk gaan zoeken op nou architecten. Dan kom je er achter dat er heel veel architecten zijn in Nederland hè. Die kan je allemaal gaan benaderen, maar wat eigenlijk veel toffer is is om dan te gaan zoeken en het kan binnen LinkedIn van Hé, Ik heb iets duurzaams, dus waarschijnlijk de meeste. Klik ook met architecten die daar ook een hart voor hebben. Nou, die kunnen we vinden en op het moment dat je daar dus mee gaat connecten en daar gaat vertellen over wat jij dan aan te bieden.

00:14:18 Erwin van der Zwaag

En hoe dat past op ja, de problemen die zij hebben dan, ja, dan is het eigenlijk gelijk een heel warm en leuk gesprek wat je met Mensen hebt, dus Dat is ongeveer social selling.

00:14:33 Gerhard te Velde podcastmaker 

En, en wat doe je dan verder nog? Want kijk, Ik kan ook naar LinkedIn gaan en dan zoek ik architect en dan kijk ik jou. Wat is een beetje een groene architect en dan stuur ik een berichtje.

00:14:44 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dus dat kan Iedereen, maar of is dit al voor heel veel Mensen in?

00:14:48 Gerhard te Velde podcastmaker 

Winkels.

00:14:50 Erwin van der Zwaag

Ja, Ik denk dat we sowieso al bij het echt zoeken. Heel veel mis gaat, dus wat je wat denk ik. Iedere luisteraar zal herkennen is dat je zo’n berichtje krijgt op LinkedIn van nou, ik zag je profiel en blablabla en dan krijg je een verhaal wat niet echt aansluit. Wat blijkt? Mensen hebben niet op je profiel gekeken, dus er wordt toch nog heel veel gebruik gemaakt van We gaan gewoon heel veel Mensen benaderen en dan zitten er al 10 Mensen tussen. Misschien die toch iets willen. Nou, daarmee doe je eigenlijk Alleen maar meer.

00:15:19 Erwin van der Zwaag

Schade aan je merk zeker op lange termijn dan dat je er echt mee aan het bos.

00:15:24 Erwin van der Zwaag

U bent.

00:15:26 Erwin van der Zwaag

Dat kan dus veel beter. Nou Als je dan eenmaal die Mensen hebt gevonden, dan is dat Natuurlijk niet het eindpunt dus hè? Wat ik net al een beetje noemde wat je eigenlijk belangrijk is, is om te zoeken naar de juiste Mensen. Daarna wil je ook verbinden op de juiste manier, hè? Dus dat kan.

00:15:41 Erwin van der Zwaag

Brie gemeenschappelijke drivers, maar daarna wil je Natuurlijk ook dat Autoriteit en vertrouwen Laten groeien door de juiste content en wil je uiteindelijk gaan converteren, maar.

00:15:51 Gerhard te Velde podcastmaker 

Oké sta.

00:15:51 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ga ik jou advies vragen, want.

00:15:54 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ik zit veel op LinkedIn. Ik heb heel veel contacten. De kwaliteit relatief gezien is is of hè? De ik ken ze niet heel goed vroeger die goede oude tijd dan kende Iedereen in je LinkedIn netwerk. 2009 ben ik geloof ik begonnen nou nu allang niet meer en laatste 3 maanden heb ik heel veel contact gezocht. Nee, laatste 6 maanden denk ik heel veel contact gezocht met Mensen In de marketing of in een communicatiefunctie. Omdat met eer eer mijn nieuwe podcast ety ben ik op zoek naar beslissers die.

00:16:26 Gerhard te Velde podcastmaker 

Content willen maken, dus Ik denk, nou, waar zitten ze nou? Dat zijn dan Mensen bij marketing of communica.

00:16:32 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dus Ik ben gelinkt met Misschien wel een paar 1000 nieuwe marcon Mensen. En wat moet ik dan gaan doen en vol gerust aan Wessel Hebing? Als jij denkt van Oh, Ik heb meteen een idee daarbij of.

00:16:43 Gerhard te Velde podcastmaker 

Maar Misschien dat jij hem ook wel wil pakken van oké, wat wat is dan de volgende stap, want Ik weet ook wel je, je gaat niet meteen confronteren, dus wat zijn dan de stappen daarna volgens?

00:16:54 Gerhard te Velde podcastmaker 

Jullie ja dus.

00:16:55 Erwin van der Zwaag

Kijk, als jij deze vraag aan mij zou stellen, zou mijn eerste vraag altijd een beetje zijn van, hé, waar dient die podcast eigenlijk voor? Omdat wij eigenlijk Alleen werken met bedrijven die echt duidelijk een toevoeging willen maken naar een mooiere?

00:17:07 Erwin van der Zwaag

Wereld anders.

00:17:07 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ga ik meteen antwoord geven wat ik met de eer het liefst wil doen, Dat is.

00:17:15 Gerhard te Velde podcastmaker 

Verbindende communicatie heel vaag begrip, maar voor een mensgerichte organisa.

00:17:21 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ook weer heel vaag, maar bijvoorbeeld een podcast om Mensen binnen de zorg dichter bij elkaar te brengen. Dus cliënten en hun familie of kan het kan trouwens ook in het bedrijfsleven zijn, dus het kan ook zijn dat bijvoorbeeld 1 1 1 directie van een bedrijf, zegt Van Hé, we krijgen onze Mensen niet genoeg mee. Ja, hoe komt dat? Omdat jullie niet communiceren met je Mensen? Nou Laten we dan een podcastserie gaan maken waarin je gaat vertellen over wat je drijft, Waarom je doet, wat je doet, waarin je ook Mensen aan het woord Laten uit je team waarin je vragen gaat beantwoorden die spelen binnen jouw.

00:17:57 Gerhard te Velde podcastmaker 

Maar, dus Dit is een voorbeeld van.

00:18:01 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dus het maken van de content is niet, het doel is verbinden Alleen ja, zie dat maar eens verkocht te krijgen in een berichtje van 140 tekens meestal.

00:18:04 Erwin van der Zwaag

Ja.

00:18:09 Gerhard te Velde podcastmaker 

Jij wil reageren?

00:18:09 Wessel Hebing

Ja nee, Ik heb.

00:18:12 Wessel Hebing

Wat je eigenlijk vaak ziet in organisaties, is dat er wordt gekozen vanuit de onderneming om LinkedIn te gaan gebruiken en vaak doen zij een of twee dingen die zij goed oppakken. Een is bijvoorbeeld content dus organisch en Dat is heel erg oké. Ik ga zenden wat ik doe en mijn Autoriteit Laten zien en zodat Mensen.

00:18:32 Wessel Hebing

Weten wat ik doe?

00:18:36 Wessel Hebing

Dat is een strategie die vaak wordt toegepast. De tweede is juist veel meer sales, dus dat gaat heel erg van. Nou, oke, Ik weet wat mijn doelgroep is. Ik ga die benaderen en Ik ga met een op een berichtjes ga ik proberen een meetings en klanten binnen te halen en vaak worden er maar één van die twee strategieën toegepast, dus Ik weet ook, doe jij zowel zeg maar Laten we zeggen, 2 3 keer per week content plaatsen als dat netwerk opbouwen.

00:19:04 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dat laatste doe ik sowieso momenteel. Ik gebruik ook een outreach tool die heeft expand. Die ik ken nu al zo.

00:19:09 Wessel Hebing

Jij kennen we? Ja.

00:19:12 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja, Het is een beetje met de billen bloot dan in deze podcast, Maar dat ja, ik geloof gewoon dat dat sommige delen van het proces kan. Je kan je op een goede manier automatiseren, maar vanaf dat eerste berichtje pak ik het weer over persoonlijk die content daar worstel ik dus nu een beetje mee van oké, wat voor content nou Ik weet dat hij hem over de problemen van mijn klanten moet gaan. Tenminste, Dat is mijn aanname Alleen ja, wat zijn hun problemen? Hoe kom ik daar dan weer achter?

00:19:35 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dus ja, maar nu ben ik al aan het invullen, dus we.

00:19:37 Wessel Hebing

Pakken hem gerust terug Als je nee, Maar dat is goed om te, want Dat is dus jouw situatie vooral. Ik ben vooral met één op één gesprekken bezig en ik struggle nog een beetje met dat met dat sociale gedeelte.

00:19:50 Wessel Hebing

Als je Alleen maar content doet is super interessant, maar dan laat je een soort van het algoritme. Laat je over wie dat te zien krijgen, dus dat dat dat groeit vaak in in stapjes, Maar het kan echt maanden duren voordat het bij de juiste partijen terecht komt. Omdat LinkedIn dat niet weet. Als jij het LinkedIn niet vertelt en juist zo’n zeg maar als jij een connectie strategie hebt van nou, Ik ga mijn netwerk vullen met mijn doelgroep.

00:20:12 Wessel Hebing

Dan ben je.

00:20:13 Wessel Hebing

En één op één gesprek aan het mogelijk maken, Maar ik ben ook LinkedIn aan het vertellen van iedere keer Als ik iets post moet hem naar die Mensen, dus je bent eigenlijk heel goed aan het sturen. Het maakt het interessanter om een contentstrategie toe te gaan passen.

00:20:24 Gerhard te Velde podcastmaker 

Aha dus dat dat weet LinkedIn.

00:20:27 Wessel Hebing

Ja, nou ja, die gaat constant kijken van oké, die content aan wie moet ik dat Laten zien? En als jij aangeeft heel concreet deze connecties heb ik nu gemaakt. Deze Mensen vind ik interessant, dan gaat dit dat relatief veel aan die Mensen Laten zien.

00:20:38 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja interessant.

00:20:41 Wessel Hebing

Een derde actie, die eigenlijk bijna Niemand op LinkedIn doet en waar je echt wat een beetje de Golden nugget is is, is niet zozeer dat je je eigen content strategie gaat opzetten, Maar dat je gaat kijken naar welke Mensen schrijf er allemaal over podcasts produceren en dat zijn concurrenten.

00:20:48 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dus daar gaat het Natuurlijk net op.

00:21:01 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja podio in mijn geval is 1 is 1 bekende oké.

00:21:03 Wessel Hebing

Ja nee als voorbeeld en wat heel interessant is, is om op.

00:21:08 Wessel Hebing

Andere content van andere experts rondom podcasts.

00:21:12 Wessel Hebing

Gewoon actief te gaan reageren en gewoon jouw ervaringen te delen input te geven vragen te stellen. Dat is ook weer een tooltje waarmee je en LinkedIn aangeeft. Van welke onderwerpen ben ik expert in moet? Welke Mensen moeten dus ook weer mijn content zien, dus daar kun je heel gericht op content zoeken waar het echt gaat over podcast producties of podcast in Gent.

00:21:35 Wessel Hebing

Top.

00:21:37 Gerhard te Velde podcastmaker 

Oké, wacht even, dus Ik kan in in link. Ik ga naar LinkedIn, ik tik in podcast en dan in plaats van dat ik filter op personen filter ik bijvoorbeeld op bijdrage ja kan ik alle bijdragen zien die gepubliceerd zijn over podcast.

00:21:49 Wessel Hebing

Ja de film nog op op meest recent kun je hem iedere week even erbij pakken. Wij doen dat allebei twee keer In de week en gewoon een half uur reageren op andermans content.

00:21:50 Gerhard te Velde podcastmaker 

Was of dat ja oh ja ja.

00:21:53

Aha.

00:21:57 Gerhard te Velde podcastmaker 

Maar voelt dat dan niet als Misschien een beetje het braafste jongetje van de klas, maar stealing my Thunder. Zeg maar dus Als ik een heel mooi blog schrijf.

00:22:06 Gerhard te Velde podcastmaker 

En dan komt een conculega aan die zegt, ja, ik hoor wat je zegt, maar dit en dat en die komt een hele lap tekst en denk ik, ja, **** you, je zit gewoon leen aandacht weg te snoepen, zeg maar.

00:22:14 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dat ligt er Natuurlijk. Hoe doe je?

00:22:16 Erwin van der Zwaag

Dat.

00:22:16 Erwin van der Zwaag

Heel erg aan hoe je dat doet en bij wie? Ja, daar ligt Natuurlijk aan. Kijk als jij echt een concurrent hebt die gewoon super informatieve posts heeft en jij gaat een beetje daarop bashen ja, Dat is Natuurlijk ook niet echt leuk, hè? Maar als jij er Natuurlijk onder zegt, Hé, dit punt vind ik supervet trouwens op dit punt. Ja, dat werkt bij mij ook heel goed en ik zou Misschien nog deze toevoegen, want puntje puntje dan voeg je eigenlijk waarde toe aan zijn post. Dat is een goeie leuk is eigenlijk.

00:22:44 Erwin van der Zwaag

Als je Iedereen die wel?

00:22:46 Erwin van der Zwaag

Eens.

00:22:46 Erwin van der Zwaag

Iets op LinkedIn heeft gepost. Die zal dit hebben ervaren als iemand een comment schrijft onder jouw post. Ja, daar word je eigenlijk blij van, want iemand reageert en Dat is ook waar je het voor doet. Dus op het moment dat jij een comment plaats bij iemand anders wordt diegene daar in principe blij van ja, tenzij het bes en, dan kan je dus heel goed eigenlijk daar jouw gezicht weer.

00:22:56

Ja.

00:22:57

Zou.

00:23:08 Erwin van der Zwaag

Gezien, je maakt op die manier juist ook vrienden, dus je zult ook zien dat die Mensen sneller weer bij jou gaan reageren. En zo kom je eigenlijk in een soort van die tot LEADER position.

00:23:17

Ja.

00:23:18 Gerhard te Velde podcastmaker 

Zou je dit dan ook moeten automatiseren of niet? Want Ik heb ook iemand in mijn netwerk die die heeft een zo een tool aanstaan en dan zie ik comments voorbij komen, dan denk ik, oh nee.

00:23:21 Wessel Hebing

Nee, nee, nee, nee, nee.

00:23:26 Wessel Hebing

Nee, nee, nee, Dat is.

00:23:27 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dit klopt gewoon niet. Nee.

00:23:28 Wessel Hebing

Het is sales, dus je bent relaties.

00:23:30 Wessel Hebing

Aan het opbouwen.

00:23:30 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja.

00:23:32 Wessel Hebing

Dus, zeg maar Als je allemaal dingen gaat automatiseren en iemand komt bij je terug. En die heeft het idee dat hij al eenmaal kent en je hebt geen idee wie die persoon is, is heel ongemakkelijk dat.

00:23:40 Erwin van der Zwaag

Ja.

00:23:41 Wessel Hebing

Dat werkt gewoon helemaal niet, Het gaat.

00:23:42 Wessel Hebing

Er echt om om?

00:23:44 Wessel Hebing

Ook vanuit jouw professionele positie. Wat gebeurt er In de markt en wat kan ik daar aan bijdragen? En Omdat je dat dus publiekelijk doet, dus door een comment te plaatsen onder het bericht een vraag te stellen een compliment te geven. Kom jij constant rond dat thema Podcast?

00:24:01 Wessel Hebing

Kom je voorbij en gaan Mensen je er ook mee associëren.

00:24:04 Wessel Hebing

Wat resulteert in meer Mensen die je profiel gaan bezoeken waar Als het goed is duidelijk staat wat je voor hun kan betekenen en met wie je dat onder andere allemaal heeft gedaan.

00:24:13 Gerhard te Velde podcastmaker 

Vanzelfsprekend nee.

00:24:15

Ja.

00:24:16 Wessel Hebing

Maar dat is dus Dat is super waardevol en eigenlijk die die 3 activiteiten zeg maar gericht je netwerk uitbreiden met je doelgroep. Het engagen met andere Mensen die die schrijven over jouw expertise en dat hoeft echt niet allemaal podcast centrax te zijn, maar kan ook gewoon iemand die een eigen podcastserie heeft. Je hoeft hen niets te verkopen, Maar de Mensen die daar naar kijken zijn wel. In de regel vinden podcasts interessant.

00:24:37 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja.

00:24:38 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja.

00:24:39 Wessel Hebing

En dan is de derde is vervolgens ga ik dan ook en dan heb waarschijnlijk allemaal inspiratie van die andere personen die plaatsen kun je zelf ook een contentstrategie waarschijnlijk steeds makkelijker gaan opbouwen aan aan onderwerpen, maar zeker Als je struikelt met je eigen content zou ik eigenlijk altijd beginnen. Gewoon het begin met reageren. Het is veel makkelijker om ergens iets.

00:24:58 Wessel Hebing

Van te vinden, als er wel wat staat.

00:25:00 Wessel Hebing

Dan dat je op een blanco papiertje, zeg maar je eigen verhaal en en gedachtegoed op papier moet gaan zetten.

00:25:06 Erwin van der Zwaag

Ja ja en dan.

00:25:07 Erwin van der Zwaag

En nog een beetje aan te vullen, dus belangrijk ga zelf wat posten ga dus engagen inderdaad hè? Met die andere gedachten leiders, experts, maar ook echt ga engagen met die doelgroep van je. Als het goed is, heb je die dus ook heel duidelijk in kaart, hè? Zeker bij Als je wat grotere.

00:25:28 Erwin van der Zwaag

Omzet pakket of proposals maakt, dan zul je dat Misschien account based doen, hè? Dus dan heb je een aantal bedrijven waarvan jij zegt, nou, die wil ik dit jaar bin.

00:25:38 Erwin van der Zwaag

Gaan halen binnen die bedrijven heb je hè? De beslissers die over jouw ding gaan beslissen, dus in jouw geval bijvoorbeeld de marketingafdeling en dan Misschien wel de specifieke functietitels daarbinnen. Nou, die ga je Natuurlijk identificeren en op het moment dat zij iets posten wil je daar Natuurlijk ook op reageren en dat moet je echt niet vergeten. Want ja, daar bouw je die warme relatie gewoon Misschien nog even naar die duurzame architecten. Hoe is dat afgelopen?

00:26:07 Wessel Hebing

Nee wel dus inderdaad vanuit was niet specifiek op architecten, maar wel In de bouw in Nederla.

00:26:11

Jongen.

00:26:13 Wessel Hebing

Dat is een partij die het cirkelstad die die hebben het ja een programma ontwikkelt het. Het nieuwe normaal wordt vaak met wat wat negatievere dingen geassocieerd, maar dit gaat het nieuwe normaal In de bouw. En Dat is een een handboek en een een handreiking voor partijen om veel circulairder te gaan bouwen. Dus dat gaat om het hergebruiken van bouwmaterialen, bouwmaterialen die minder milieu impact hebben. Daar wordt heel erg ingestuurd Omdat er zoveel impact een stikstofprobleem In de In de bouw zijn.

00:26:25 Gerhard te Velde podcastmaker 

Sinds kort is. Ja ja oké.

00:26:48 Wessel Hebing

Wordt daar heel erg gestuurd op die innovatie en zijn een partij die dat eigenlijk als 1 1 1 stuwende en 1 1 1 trekkende rol heeft om dat In de bouw te versnellen. Wat wij met hun zijn gaan doen is van goh. Laten we ze in kaart brengen binnen de hele bouw. Welke partijen willen we meewerken en welke personen binnen die organisaties hebben iets met het onderwerp natuur of duurzaamheid of zelfs specifiek circulair circulariteit.

00:27:15 Wessel Hebing

Dan kom je dus niet dat je heel de markt gaat benaderen, waar ook een aantal partijen gewoon in zitten die die urgentie nog helemaal niet hebben of nog helemaal niet willen veranderen of het te druk zijn met gewoon hun hun huidige business. Maar dan ga je echt direct met de Mensen ga je benaderen die intrinsiek al weten dat er een probleem is wat opgelost moet worden. Zij hebben de oplossing, wij brengen de Mensen naar hem toe. Die probleem bewustzijn, dus ben je veel sneller naar een relevant gesprek en laat je nog even zeg Maar de rest van de markt die nog.

00:27:45 Wessel Hebing

Bewust is voor een later moment, die waar nog een heel bewustwordings traject mee zou moeten worden gedaan.

00:27:52 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja dus je kiest ook van oké, hier ga ik energie in steken en daar niet, hè? Dus Je moet ook niet Iedereen als klant willen. Dat is Misschien voor mij ook weer een een goeie les en het hoort ook een beetje bij de start up fase van Als je net begonnen bent. Ik ben met de eer.

00:28:06 Gerhard te Velde podcastmaker 

Nu.

00:28:06 Gerhard te Velde podcastmaker 

Denk ik een klein jaartje bezig of zo iets minder nogal ja, in het begin doe je alles voor Iedereen en dan op een gegeven moment wordt steeds duidelijker van, hé, maar Dit is waar echt de focus ligt en.

00:28:18 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ik luisterde laatst een mooie podcast. Dat ging over Silver bullets en veel ondernemers die verwachten dat er een Silver bullet is die al hun problemen op zal lossen. Alleen Je moet heel veel Led bullets, dus loden kogels afschieten voordat je die ene server bullet ontdekt. Dus Je moet ook gewoon heel veel proberen. Maar ja, ook voor LinkedIn Als je daar scherp wil schieten dan ja, Je moet wel.

00:28:44 Gerhard te Velde podcastmaker 

Maar Je moet wel contacten maken en waar ik even benieuwd naar ben Erwin van der Zwaag is. Wanneer verplaats je het gesprek van LinkedIn naar een andere plek? Want ik merk, Het is heel lastig om berichtjes bij te houden.

00:28:57 Gerhard te Velde podcastmaker 

Hè, zeker Als je veel berichtjes krijgt, dan sneeuwt er wel eens wat onder.

00:29:03 Gerhard te Velde podcastmaker 

Wij zitten Misschien heel veel LinkedIn, maar heel veel beslissers zitten helemaal niet veel op LinkedIn. Die zitten in hun outlook of in hun in een vergadering. Of weet ik veel? Die zijn met andere dingen bezig.

00:29:12 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ik heb een vriend.

00:29:15 Gerhard te Velde podcastmaker 

Als die zijn LinkedIn opent, dan staan er 28 uitnodigingen. Of of zou je 31, Omdat die gewoon bijna nooit erop kijkt en denk ik gast kom op en er zit nog in een commerciële rol ook dan denk ik, hoe kan dat maar?

00:29:25 Gerhard te Velde podcastmaker 

Lang verhaal kort, wat is een goed moment en wat is een goede strategie om om het gesprek? Zeg maar te deep platformen. Als je het zo mag noemen, moet ik dan een e mail gaan sturen? Je wil Natuurlijk een call inplannen, maar ja, leuk dat jij wil koffie drinken, Maar ik heb daar helemaal geen tijd voor, dus Waarom zou ik dat doen? Kun je me een beetje helpen? Wat wat zijn manieren om te confronteren om het even zo te?

00:29:47 Erwin van der Zwaag

Ja nou ja over Silver bullets Er is Natuurlijk niet één manier waarop je dit perfect kan doen. Dus wat wij eigenlijk doen is Als we met de organisatie gaan samenwerken, zitten we eigenlijk vaak aan de sales kant of bij een Sustainable Sustainability manager of iets ergs. Maar Als we nu even naar de sales kant kijken, dan is dus heel belangrijk om te.

00:30:07 Erwin van der Zwaag

Weten van, Hé, hoe zitten jullie?

00:30:09 Erwin van der Zwaag

Sales processor op dit moment uit, want We willen niet dat we iemand een beetje gaan leren van nou. Zo werkt LinkedIn en dan is dat een soort gimmick voor een maand en dan stopt ie er weer mee. Nee, het moet, het moet echt in het salesproces gepast worden, zodat het aansluit bij de rest van de organisatie en het echt gaat versterken wat ze nu hebben. Dus wat je bijvoorbeeld bij het voorbeeld van Wessel Hebing zag van net.

00:30:34 Erwin van der Zwaag

Daar wilden ze dus een framework. Het nieuwe normaal In de bouw gaan Laten groeien. Daar zochten ze partners bij en klanten die dat gaan gebruiken en en wat zij eigenlijk al hadden staan, was dat zij een keer In de x tijd hadden zij een webinar en iets minder vaak hadden ze en online of sorry een offline event. Ze waren eigenlijk twee momenten waarop ze standaard Mensen kunnen uitnodigen.

00:30:59 Erwin van der Zwaag

Meer om eigenlijk de volgende stap richting samenwerking te zetten, dus wat We hebben besloten is nou, dan gaan we daarheen focussen. Dat wordt eigenlijk de conversie actie is ofwel naar die webinar toe bewegen, ofwel naar dat offline event.

00:31:08 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja.

00:31:16 Erwin van der Zwaag

En het moment om dat te doen is eigenlijk. Ja, Wij hebben er ook een mooi visual voor.

00:31:22 Erwin van der Zwaag

Daar zie je eigenlijk dat Als je aan het begin staat met iemand, dus als wij elkaar nog niet kennen en ik stuur jou dan een bericht met Hey, wil je naar mijn webinar komen? Gerard, dan voelt.

00:31:31 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja, want Ik heb niks.

00:31:31 Erwin van der Zwaag

Heel raar.

00:31:32 Erwin van der Zwaag

Te doen dus dat voelt heel raar, dus jij merkt, je hebt nog helemaal geen vertrouwen in mij je. Ik heb nog nul Autoriteit bij jou en je merkt Erwin van der Zwaag, wil je het verkopen? Dus wij noemen dat, dan zit je een beetje In de cel fish fase. Oh, je bent heel erg aan het verkopen. Eigenlijk ben je heel selfish bezig, Ik ben helemaal niet bezig met wat jij eigenlijk.

00:31:34 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja ja.

00:31:52 Erwin van der Zwaag

Op het moment dat ik dan wat verder ben, dus Als het goed is, ga ik er wat over posten wat we net vertelden. Ik ga er zelf wat over posten. Ik ga engagen met andere tatoeëerders engagement wat jij post op die manier zie je eigenlijk overal op de radar rondom de juiste onderwerpen en op het moment dat ik dan wat verder ben, krijg ik Misschien wel eens een keer ook een like van jou of een.

00:31:56 Erwin van der Zwaag

Ik.

00:32:15 Erwin van der Zwaag

Nou, dan weet ik al. Dat zijn Natuurlijk echte signalen dat jij geïnteresseerd raakt en dan op een gegeven moment is het eigenlijk een heel logisch moment. En na een aantal maanden om om ook echt daadwerkelijk Mensen uit te gaan nodigen. Wat zie je nou is dat die webinars enorm gegroeid zijn in?

00:32:34 Erwin van der Zwaag

Het aantal en de partners ook echt veel meer zijn gekomen en ze houden dat gelukkig ook bij met in hoeverre Mensen dan echt van LinkedIn komen of in al kenden. En Dat is echt nou enorm toegenomen door wat ze dus op LinkedIn zijn gaan doen. Ja, dus je hebt het nu over die klant waar je zeggen van oké, We hebben een conversie doel, conversie doel, wat een webinar dus daar zijn veel meer aanmeldingen voor gekomen.

00:32:38

Ja.

00:32:58 Gerhard te Velde podcastmaker 

Klopt dat ja, dat klopt. Oké. En wat wat was dan daarna? De stap wat verkocht je dan in dat?

00:33:03 Erwin van der Zwaag

Webinar bijvoorbeeld. Ja dus voor hun was daarna eigenlijk de webinar wat meer uitleggen dan dan gaan ze er.

00:33:08 Erwin van der Zwaag

Met een partij verder kennismaken meer uitleg over een framework en daarna volgen hun het zelf gewoon op met hun accountmanager om hè? De rest van het sales proces, zoals we dat in hun organisatie belegd hebben te.

00:33:22 Gerhard te Velde podcastmaker 

Volgen ja nog om het goed te begrijpen, hè? Dus een vul gerust aan Wessel Hebing maar, want dit was een non profit die cirkelstad of niet?

00:33:31 Gerhard te Velde podcastmaker 

Of was het een soort, want dat vind ik altijd een beetje vals spelen. Als je nonprofit bent, dan is het makkelijker om iets te verkopen. Aanname.

00:33:39 Wessel Hebing

Dit is een ontploffing, Maar dat is zeker lang niet altijd waar.

00:33:45 Wessel Hebing

Wat er namelijk in, dat wou ik als aanvulling geven. Social selling is een manier om op een schaalbare manier relaties vertrouwen in Autoriteit op te.

00:33:56 Wessel Hebing

Bouwen.

00:33:57 Wessel Hebing

Dat is iets wat je aan je bestaande sales proces.

00:34:02 Wessel Hebing

Klikt dus wat je al zegt. Op een gegeven moment moet er een mail komen, dus het eerste waar ik aan denk is nou ja, Je moet gewoon een CRM systeem hebben dat op het moment dat er bij iemand interesse is dat er een mailadres wordt gevraagd en dat daar een opvolgingsproces ze zeg Maar dat is vanuit een daar zitten welke altijd echt bovenop in een project van oké, wij gaan een doelgroep formuleren, het leuke aan wat wij doen is dat dat niet in marketing is dat vaak. Nou ja, dat zijn een beetje deze functies en ja, ongeveer deze senioriteit.

00:34:33 Wessel Hebing

En, we zien wel onderaan de funnel staan we een beetje te wachten wat eruit komt.

00:34:37 Wessel Hebing

Wij kunnen één op één een namenlijst Laten zien van Mensen die We gaan benaderen. Daar kun je met onze klanten kunnen we dus Samen zeggen van oké, dat zijn er zoveel in deze. Deze rollen zijn we daarmee akkoord, oké?

00:34:48 Gerhard te Velde podcastmaker 

Die gaan ook echt Mensen benaderen dan.

00:34:50 Wessel Hebing

Nou ja, we leren een. We leren de klant hoe zij dat moeten doen, en in sommige gevallen kunnen we ook echt wel actief helpen met het benaderen.

00:34:52 Gerhard te Velde podcastmaker 

Of we weer in weer? Ja ja oké ja.

00:35:00 Wessel Hebing

Maar het mooie is dat je die doelgroep echt op naam kunt gaan Laten zien. Daar kun je. Het is wel belangrijk dat er vervolgens dan wordt van oké, hoe gaan we dit doen? Stel, We hebben 1000 Mensen.

00:35:12 Wessel Hebing

En, Wij hebben een. We hebben een gratis webinar en We hebben een betaald product. Ze hebben dat zijn even de, de twee stappen. Daar kunnen we Samen al inschatten. Van Goh, hoe lang is die tijd dat Als we deze Mensen gaan aanschrijven, dus deze Mensen trekken we ons netwerk in.

00:35:30 Wessel Hebing

Op welk moment In de tijdlijn hebben we geloven wij dat wij bijvoorbeeld minimaal 10 10 keer voorbij zijn gekomen op hun LinkedIn profiel, waardoor wanneer wij een vraag stellen om bij zo’n webinar aan te sluiten dat dat voelt als in oké deze perso.

00:35:47 Wessel Hebing

Ken ik inmiddels weten waar ik mee bezig ben en biedt mij gewoon iets vrijblijvend aan wat men iets kost. Maar wat ik wel interessant vind.

00:35:58 Wessel Hebing

Voor een betaald product, zeg maar, voor die pitch zitten wij vaak over wat heel veel gebeurd is. Ik stuur een connectie en twee dagen later krijg je een een meeting invite. Wij opperen eigenlijk standaard al voor. Nou ja, tenzij je dus heel goed je je Research hebt gedaan en al weet dat diegene met dat probleem ben.

00:36:08

Ja.

00:36:11 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dat is dus fout. Ik zie een rood een rood Kruis in beeld.

00:36:15

Ja.

00:36:19 Gerhard te Velde podcastmaker 

Oké.

00:36:20 Gerhard te Velde podcastmaker 

Anders is dat te generiek, zelfs Als het een subtiel mailtje is.

00:36:20

Maar.

00:36:22 Wessel Hebing

Anders is het koud te koud te snel.

00:36:27 Gerhard te Velde podcastmaker 

En, wat zeg je dan in na twee dagen helemaal niks.

00:36:29 Wessel Hebing

Nee, ik zeg na twee dagen helemaal niet. Ik ga er dus vanuit dat ik Ik weet. Ik heb een contentplan. Ik trek mijn netwerk in. Ik zorg dat ik aan het contenten ben dat ik zelf content plaats en dat jij over 3 maanden of twee maanden veel beter weet wie Ik ben en dat het ook helemaal al niet meer Als ik je dan een berichtje stuur dat dat niet meer gekoppeld is. Oh, hij stuurt mijn gisteren een.

00:36:47 Gerhard te Velde podcastmaker 

Bericht, hij wil gewoon mijn meeting in krijgen. Jullie zeiden dat het schaalbaar was en dit klinkt als heel veel werk en dan moet ik allemaal zelf gaan.

00:36:54 Wessel Hebing

Nou ja dit.

00:36:57 Wessel Hebing

Ze is in heel veel opzichten.

00:36:59 Wessel Hebing

Ik ben niet tegen automatisering in die zin, maar wel zeg maar heel subtiel en een proces maken waarin je zegt joh in maand een ga ik 100 man een connectieverzoek sturen en dan kun je bij wijze van spreken nog inplannen dat er.

00:37:08

Ja.

00:37:18 Wessel Hebing

3 maanden later een berichtje uitgaat naar de Mensen die dat geaccepteerd hebben dat daar kun je van tevoren en Als je daar een proces van maakt, is dat ook de helemaal niet heel veel meer tijd. Ik geloof ook heilig. We hebben best wel eens de discussie, zeg maar over moeten we resultaatgericht zijn of procesgericht. Jij bent altijd het teamresultaat ik teamproces.

00:37:44 Wessel Hebing

Omdat ik altijd geloof dat Als je opschrijft wat je gaat doen en dat structureel gaat doen dat altijd tot resultaat leidt en Daarom.

00:37:51 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dus.

00:37:51 Gerhard te Velde podcastmaker 

Doet de raps zeg maar, en dan komt het resultaat van vanzelf dus.

00:37:55 Wessel Hebing

En wat veel partijen doen? Van ja, Maar ik heb weinig tijd, dus ga ik maar gewoon automatiseren. Ik ik gooi 1000 connecties zoeken over de over de schutting en Ik ga ze gelijk pik.

00:38:06 Wessel Hebing

En Als ik er 3 terug krijg, dan heeft het maar relatief weinig tijd gekost, maar Je moet eigenlijk zien dat je 997 laties hebt verpest en er en er 3 en Mensen zijn er helemaal niet wat dat voor zeg maar negatief gevoel geeft bij je merk.

00:38:20 Gerhard te Velde podcastmaker 

Interessant, interessant dat vergeet je niet, want dat die feedback krijg je ook niet, dus Mensen sturen nooit een bericht van goh, wat een, wat een algemeen. Ja, heel af en toe Als het af hoor bijna nooit inderdaad, oké.

00:38:25

Nee.

00:38:29 Erwin van der Zwaag

Ja bijna nooit inderdaad.

00:38:32 Erwin van der Zwaag

En wat nog wel interessant is om even over het schaal waren, hè, want dat vond jij interesse.

00:38:37 Erwin van der Zwaag

Het is echt wel degelijk schaalbaar Als je dus vergelijkt met weer heel even dat telefoonboek. Ga je iemand bellen? Die neemt niet op volg mijn voicemail. Derde krijgt secretaresse, uiteindelijk spreek je een paar Mensen, maar kost je heel veel tijd. Dan heb je ze een keer gesproken. Hebben ze een keer voor jou gehoord Als je doet, hè? De strategie waar we het net een beetje over hebben gehad doet, kost Natuurlijk ook wat tijd. Als je ons een systeem gebruikt, constant veel minder tijd, Maar het blijft gewoon tijd kosten. Nou, Als je dat niet wil steken in je sales, ja, dan moet je Misschien niet in sales gaan zitten.

00:39:09 Erwin van der Zwaag

Maar het.

00:39:09 Erwin van der Zwaag

Wat tijd Alleen op het moment dat jij op een gegeven moment bezig bent met bijvoorbeeld.

00:39:13 Erwin van der Zwaag

Content maken.

00:39:15 Erwin van der Zwaag

Jij gaat twee keer per week een bericht posten, dat ga je gewoon de komende tijd blijven doen. Consistent nou, dat kost je wat tijd, Maar dat kost je over een half jaar nog steeds evenveel tijd om die twee berichten te maken. Ondertussen ben je Natuurlijk enorm aan het groeien in Autoriteit. Mensen die jou gaan volgen, Mensen die jij je netwerk binnen gaat trekken.

00:39:36 Erwin van der Zwaag

Wat je gaat zien, je kan die steeds gewoon een LinkedIn allemaal precies volgen is dat het aantal Mensen dat die content over jou gaat zien gaat enorm toenemen. Dus waar je Misschien in het begin 2000 Mensen hebt die je posts zien, gaat dat echt enorm toenemen. Heb je hier straks 10.000 plus? Je bent strategisch bezig met je netwerk, dus de Mensen die het zien zijn ook de Mensen in je doelgroep en niet meer zoals Misschien aan het begin meer het geval is. Je familie en je.

00:40:04 Gerhard te Velde podcastmaker 

Vorige volgens Friends and Family dat.

00:40:06 Erwin van der Zwaag

Dat groepje inderdaad dus het wordt ook veel relevanter, waardoor je zult zien dat.

00:40:11 Erwin van der Zwaag

Tuurlijk heb je een outlet strategie, Maar dat je ook steeds meer zult ervaren dat er gewoon Mensen naar jou toe komen met Hé, jij bent toch die gast van die podcast? Ja, wij, wij willen er iets mee. We moeten wat meer verbinden. Bij ons ziekenhuis moest ik bij jou zijn, toch of niet, en Dat is eigenlijk nog mooier.

00:40:28 Gerhard te Velde podcastmaker 

De rol van de founder of de ondernemer in social selling, hoe belangrijk is die?

00:40:33 Erwin van der Zwaag

Die is be.

00:40:34 Erwin van der Zwaag

Belangrijk ligt er Natuurlijk een beetje aan wat de sjaals van je bedrijf maar eigenlijk van kleine startup tot multinational zie je gewoon dat ja heel simpel gezegd. Degene bovenaan dat die vaak heel veel Autoriteit al meedraagt en vaak veel van het onderwerp ook weet, want liefst kunnen ook makkelijker connecten.

00:40:51 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja, maar die zijn vaak ook.

00:40:54 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja, maar die zijn vaak heel of heel druk en dus tenminste ik. Ik heb ook wel eens wat contact dan met de marketing afdeling, zegt ja, We moeten eigenlijk onze EO een keer In de podcast doen of een podcastserie met de.

00:41:06

Ja.

00:41:08 Gerhard te Velde podcastmaker 

Jou, maar ja, die is zo druk, dus die heeft eigenlijk helemaal geen zin in, dus die moeten We gaan overtuigen. Dus wat kun je dan op tafel leggen? Denk ja, ik hou helemaal niet van overtuigen dan dan. Dan moet ik al wat hordes overspringen.

00:41:10

Tuurlijk.

00:41:19 Gerhard te Velde podcastmaker 

Maar.

00:41:20 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ik ben heel gevoelig, ook voor dat proces argument van hoe kan je iets gestructureerd aanpakken dus?

00:41:25

Ja.

00:41:28 Gerhard te Velde podcastmaker 

Iets neerzetten. Wat?

00:41:29 Gerhard te Velde podcastmaker 

Past binnen je salesproces Als je al een salesproces hebt, want Ik denk dat heel veel ondernemers dat.

00:41:38 Gerhard te Velde podcastmaker 

Niet per definitie hebben dus Maar het gestructureerd en dan ook de rol van de founder daarin, dat je daar ook een structuur voor vindt van Ik wil een keer per kwartaal gaan we in zo’n studio als dit content opnemen, zodat we weer om de week even iets kunnen posten of zo ik iemand wat?

00:41:51 Erwin van der Zwaag

En het toffe is juist bij founders, daar zit echt die passie hè. Daar zit echt die passie, dus alle Mensen die hier die een eigen bedrijf hebben die nu luisteren die.

00:41:56 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja haha.

00:42:01 Erwin van der Zwaag

Zullen dat herkennen van?

00:42:02 Erwin van der Zwaag

Jij bent vaak in ieder geval in het MKB echt het hardware idee is ontstaan en die heel veel visie hebben vaak over waar het heen moet In de markt. Dat is super.

00:42:13 Gerhard te Velde podcastmaker 

En laat het.

00:42:14 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja.

00:42:14 Erwin van der Zwaag

Mijn en onze ervaring is juist dat die Mensen daar graag over delen. Wel dat tijd inderdaad, ja, Dat is krap en daar kun je echt wel wat op verzinnen. Dus wat wij bijvoorbeeld wel eens doen is dat we zo iemand Laten interviewen en dat dan gewoon gebruiken voor content en uit een interview kan je Natuurlijk al een heleboel content halen.

00:42:33 Erwin van der Zwaag

Nou zo kan het eventueel ook met een podcast en dan maar dan heb je eigenlijk in één keer heel veel input van zo’n founder.

00:42:41 Erwin van der Zwaag

Ja, Dat is fantastisch en het andere leuke is Als je het meer richting automatisch bekijkt.

00:42:47 Erwin van der Zwaag

Is dat of jouw doelgroep een berichtje krijgt van?

00:42:52 Erwin van der Zwaag

Veel persoon a van jouw organisatie of de founder van de organisatie maakt wel degelijk verschil Natuurlijk in hoeverre de kans groot is dat het ook geaccepteerd wordt, dus Als je bijvoorbeeld echt snel zegt Van, Hé, We hebben echt haast, We moeten deze webinar, daar moeten gewoon echt snel wat Mensen bij en het liefst ook net even wat hoger In de chain. Dan kan je zo’n account echt super goed gebruik.

00:43:19 Erwin van der Zwaag

Om die Mensen aan te schrijven Omdat die connectie verzoeken gewoon meer geaccepteerd gaan worden.

00:43:23 Erwin van der Zwaag

Ja ga je daar een cross rider op zetten. Dan nou wat wat We kunnen doen is inderdaad een ghostwriter. Dat klinkt gelijk heel heftig.

00:43:31 Gerhard te Velde podcastmaker 

Nee, dus iemand neemt mijn profiel over. Gerhard te Velde podcastmaker  is te druk, dus we zetten even iemand op die gaat. Die krijgt de inlog en die gaat namens Gerhard te Velde podcastmaker .

00:43:39 Erwin van der Zwaag

Wat, waarbij je gewoon heel belangrijk is.

00:43:40 Gerhard te Velde podcastmaker 

Veel country zijn Misschien. Of ja, je wilt Natuurlijk.

00:43:43 Erwin van der Zwaag

Wil.

00:43:43 Erwin van der Zwaag

Niet dat.

00:43:45 Erwin van der Zwaag

Dat je allemaal issues krijgt met Als ik iets voor jou ga sturen naar iemand dat jij een reactie krijgt en dat jij geen idee hebt waar het over gaat of dat het opeens heel erg in Erwin van der Zwaag taal is. In plaats van Gerhard te Velde podcastmaker  taal dat proeven Mensen, dus daar moet je gewoon hele duidelijke afspraken over maken. Heel voorzichtig in zijn. Dat kan wel.

00:43:52

Ja.

00:43:55

Ja.

00:44:04 Gerhard te Velde podcastmaker 

Of transparant tenminste. Ik heb ook wel eens berichtje gehad van, Hé Karin hier ik communiceer hier namens die en die kijk en dan snap ik het en dan is het transparant en dan weet ik het.

00:44:15 Wessel Hebing

Ja en Er zijn zeker wel processen voor te vinden. Wij werken zelf ook met een International Samen waarin we een aantal project hebben gedaan met vice presidents.

00:44:29 Wessel Hebing

Die gewoon nou ja, in essentie is gewoon een salesperson heeft het minste vertrouwen en de meeste argwaan Als je iemand benadert. Daarom vinden wij het heel leuk om, zeg maar vanuit hogere posities dus meer, bijvoorbeeld vanuit een P ook wel eens te werken.

00:44:44 Wessel Hebing

Of vanuit een Sustainability manager in een organisatie die veel inhoudelijk veel sterker is en veel makkelijker een vertrouwenspositie kan pakken die sales weer kan helpen om vervolgens dat binnen te halen. Dus zo kun je wel nadenken van goh welke persoon binnen een organisatie moet hier een rol in spelen.

00:45:03 Wessel Hebing

Nou en de daarbij is dat overtuigen van zo’n VP is wel. Dat kost even tijd, want je gaat iets voorstellen wat wezenlijk nieuw is dan hoe je tot die dat moment sales hebt gedaan.

00:45:17 Wessel Hebing

Maar daar is wel een gigantisch veel te winnen, want Als je een precies dezelfde zeg maar campagne zou draaien vanuit een vp profiel of vanuit een sales manager. Totaal andere reacties en resultaten dus Dat is zeker iets om over na te denken en waar heel veel kansen in zitten. Maar daar zit wel een stukje overtuigingskracht in van goh, dit gaan we met je profiel doen. We gaan je ook daadwerkelijk opbouwen tot vat LEADER, dus dan wordt het vaak trekken Natuurlijk wel wat breder van. We gaan niet Alleen maar clausules doen, Maar we willen jou echt neerzetten als vertrouwenspersoon midden In de industrie.

00:45:49 Wessel Hebing

Wat?

00:45:50 Wessel Hebing

In de essentie ook vaak bijna binnen een VP pose.

00:45:53 Wessel Hebing

Ik zie een concrete ambitie is en daar kun je best ook nog een stuk concreter zeg maar meetings regelen voor het salesteam wat achtergronden hier.

00:46:02 Gerhard te Velde podcastmaker 

Zit ja, die persoon mag ook gewoon zijn kennis gaan delen, hè? Zijn er vaak kennis, dus dan zou ik ook zeggen, van joh, We gaan gewoon. We willen graag alle kennis die je hebt dat dat je dat gaat delen, dus dat gaan we eruit trekken en dan gaan we. Ik heb nog een andere vraag die denk best wel ook relevant voor ondernemers, want nou, Ik ben enthousiast social selling gaan we doen. Ik stuur een mailtje naar mijn team jongens, We gaan vanaf nu social selling.

00:46:25 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dit zijn de stappen.

00:46:27 Gerhard te Velde podcastmaker 

Gaat maar doen of we doen een training of we doen, weet ik veel wat. Maar hoe zorg je nou?

00:46:35 Gerhard te Velde podcastmaker 

Dat jouw hele organisatie dat gaat doen, je bent bezwaren, maar vertel even.

00:46:37 Erwin van der Zwaag

Je hebt die ja klopt. Nou, We hebben vorig jaar bijvoorbeeld hebben we. Dat was dan ook weer voor multinationals. Dan heb je inderdaad dat ook echt de adoptie belangrijk is In de Organisatie van Social selling. Niet dat het een soort van leuk projectje is.

00:46:52 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja, daar heb je ze weer. Ze hebben een nieuw plan. Ze hebben een boek gelezen, moeten wij allemaal weer gaan doen? Vet ***.

00:46:57 Erwin van der Zwaag

Dat wil je niet. Wat wat je wel wil is dat Mensen enthousiast worden en het echt doen Omdat ze denken dit werkt en dat vind ik eigenlijk best wel tof om te doen. Nou, wat daar dus supergoed voor werkt, wat we dus ook hebben gedaan, zodat we eigenlijk de teams eigenlijk per team een training zijn gaan geven. Liet in kickstart training waarbij we gewoon heel simpel.

00:47:16 Erwin van der Zwaag

Uitleggen en Laten zien wat je eigenlijk met een gratis versie van LinkedIn Alleen al kan en Dat is enorm veel. Je ziet echt gewoon ja, Mensen zijn echt verbaasd, want ja, eigenlijk Iedereen zit wel een jaar of 8 tot 10, meestal op LinkedIn, maar checkt eigenlijk Alleen voor een meeting. Eventjes met wie zit ik eigenlijk? Er net zit nou, dat kan al zoveel meer. Nou, dat Laten we even zien in zo’n kickstart meeting en het mooie is. Wij hebben er al heel veel van gegeven, dus we zien dan in zo’n middag eigenlijk precies van.

00:47:48 Erwin van der Zwaag

Nou hè? Die twee die gaan echt aan die twee nog wat minder en die twee ja, die zitten er wel, maar die hebben er Misschien wat minder zin.

00:47:57 Erwin van der Zwaag

In ieder geval weten we gewoon eigenlijk al wie er het snelste resultaat gaat halen met social selling. Nou, Dat is enorm belangrijk. Dus wat we daarna doen is dat we met die twee hè? Dat noemen we dan even de Champions. Met die twee Champions gaan we aan de slag om echt het hele social selling stuk van het zoeken vinden connecten, engage, posten en converteren. Dat gaan we allemaal aanleren, zodat het helemaal zelf kunnen die zitten daar gelijk enthousiast vanaf de eerste dag, dus Dat is super tof.

00:48:27 Erwin van der Zwaag

En wat je gaat zien, is dat die zichtbaarheid enorm gaat groeien.

00:48:32 Erwin van der Zwaag

En na een paar maanden zie je dat?

00:48:36 Erwin van der Zwaag

Het steeds leuker wordt, want ze krijgen allemaal reacties uit de industrie. Veel industrieën is het nog zo dat niet Iedereen actief is op LinkedIn, dus Mensen zijn heel enthousiast op. Ze hebben echt gewoon beurzen gehad waar Mensen van het doelgroep naartoe kwamen van hé, ja, jullie, ik zie jullie vaak posten op LinkedIn, willen jullie een foto met ons maken en dan daarover posten. Nou dus op die manier bouwen ze enorm veel nieuwe relaties op, maar komt er ook heel veel enthousiasme uit en Dat is belangrijk.

00:48:55

Nou echt?

00:49:05 Erwin van der Zwaag

Daarnaast zie je dat die sales gewoon enorm omhoog gaat. Dat is Misschien nog wel eens belangrijker, hè? Zeker voor de sales Mensen. En wat je dan eigenlijk ziet is dat de rest van het team zit een beetje zo te kijken van oh ja, die is weg. Gasten krijgen dit aangeboden en ze zijn nu rockstars. Wat zou te zeggen? Nou, Ik wil eigenlijk ook wel eens in. Hoe werkt dat in het begin al wat vragen te stellen aan hun van, maar hoe doe je dan dit en dat?

00:49:29 Erwin van der Zwaag

En dan gaat het groeien en dan zie je ook hè? Op alle lagen van de organisatie dat het enthousiasme gewoon groeit.

00:49:37 Erwin van der Zwaag

En dan stapt de rest vanzelf.

00:49:39 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja, maar Je moet Misschien ook niet Iedereen mee willen krijgen, want ik ken ook wel dat dan zei ik dan. Ik ben een enorme LinkedIn fan en freak and fanboy al vanaf de eerste uur en dan had ik een gesprek met een accountmanager. Dan zei ik gast. Het goud ligt voor het oprapen, ga ermee aan de slag, ja maar dit en dat en zus en zo en bla bla en Ik ben niet zo’n sil weet je dat er kwamen heel veel overtuigingen ook op tafel van Ik ben niet zo’n sales persoon of dan val ik Mensen lastig of Ik weet niet hoe of nou de zaal zingen.

00:50:07 Erwin van der Zwaag

Er zijn inderdaad een paar dingen die je vaak tegenkomt en dat zit eigenlijk zo grap.

00:50:13 Erwin van der Zwaag

Het is eigenlijk meer op het mentale vaak. Daar zitten wat ja eigenlijk onzekerheid en dat echt het coachings stukje waar je Mensen dus bij kunt helpen. En dat zit heel vaak ofwel content van wat ga ik dan schrijven? Zitten Mensen daar wel op te wachten, ofwel op het outreach gedeelte waarbij Mensen denken, ja, Maar ik wil niet ook zo’n spammer worden en Mensen lastig vallen.

00:50:15

Ja.

00:50:28 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja.

00:50:34 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja, maar bij mij, Ik vind het nog wel essentieel om dan van wat verwacht je van iemand. Dus zeg maar bijvoorbeeld een Hunter.

00:50:41 Gerhard te Velde podcastmaker 

Of je kent wel Hunter farmer, weet je wel, maar een farmer wordt gewoon nooit een Hunter, dus dan kan je wel zeggen van ja en Je moet en je zal en je gaat die training volgen en nu ga je ook hunt op LinkedIn.

00:50:43 Wessel Hebing

Ja ja zeker.

00:50:52 Gerhard te Velde podcastmaker 

Maar dat gaat dan met zoveel.

00:50:55 Gerhard te Velde podcastmaker 

Tegenzin, dus dan zou ik zeggen. Inderdaad van volg de energie pak die Mensen die die aangaan en ga daar rockstars maken. Laat de rest dan iets anders doen, bijvoorbeeld. We gaan een event organiseren. Jullie ontvangen de Mensen of jullie hebben de kennis, We gaan jullie interviewen of Ik denk.

00:51:00

Ja.

00:51:07 Erwin van der Zwaag

Dat kan zeker maar.

00:51:10 Erwin van der Zwaag

Ik denk Ik denk zeker dat je in moet voegen op iemands talent dat sowieso tegelijkertijd denk ik ook van het die hunters.

00:51:15 Gerhard te Velde podcastmaker 

Oké.

00:51:20 Erwin van der Zwaag

Top net, daar ligt het heel erg voor de hand. De Farmers kun je echt ook veel mee doen en ook daar moet je Misschien minder op de outbreaks gaan zitten. Maar het is uiteindelijk gaat het om relaties en juist daar zijn die Farmers heel goed in en dat kan je ook via LinkedIn doen. En ga jij? Jij hebt ook wel met een aantal.

00:51:35 Gerhard te Velde podcastmaker 

Oké.

00:51:42 Erwin van der Zwaag

Sustainability managers gewerkt die hebben Natuurlijk geen sales rol, maar die kunnen ook superveel bereiken op LinkedIn. Dus Ik denk niet dat Het is helemaal niet nodig dat je per se echt keiharde Hunter bent.

00:51:47

Nee.

00:51:56 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja.

00:51:57 Gerhard te Velde podcastmaker 

Wessel Hebing, hier ben scorecard gemaakt en die vind ik altijd erg interessant om even te kijken van waar sta ik nou precies als ondernemer? Ik heb wel eens het gevoel dat ik al best wel lekker bezig ben, maar dankzij jullie weet ik ook dat ik eigenlijk weer aan het klootviolen ben, maar even over die scorecard. Wat is wat, wat zijn nou een of twee dingen die eruit springen?

00:52:20 Gerhard te Velde podcastmaker 

En Misschien ook even hoe, hoe werkt dat?

00:52:21 Wessel Hebing

Ding ja nee, We hebben de scorecard gemaakt Omdat we merken dat er veel teams zijn die toch wel even wat gewoon een vraag hebben. Van oké, waar sta ik nou? In onze LinkedIn activiteiten ben ik goed bezig. Waar zijn er verbeteringsmogelijkheden? En daar kun je eigenlijk vrij snel achter komen, dus dat hebben we vertaald naar een tool waar je een ja ongeveer twintigtal vragen invult. Die gaan over de de 4 C ‘s, Dat is connecties, Dat is conversaties op het platform, het je eigen content.

00:52:50 Wessel Hebing

En het converteren en aan de hand van die vragen kun je gewoon heel snel zien van oke op deze onderdelen is echt wel winst te boeken of hier zijn we goed bezig.

00:53:00 Wessel Hebing

Die wil ik ook Iedereen aanbieden om, zeg maar, die kan ik met jou delen. Ja, dat we dat ergens hier bij.

00:53:05 Wessel Hebing

De podcast neerzetten.

00:53:07 Wessel Hebing

Gewoon een hele simpele manier om even goed te kijken. Van oké pakken we dit al goed op. En waar zijn de winstpunt?

00:53:11 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ja nou stuur hem sowieso even naar mij, dus Als je hem Als je deze door wil mailen heel graag. En we zetten ook even de link In de shownotes, dus We kunnen Mensen zoals jij nu denkt van, Ik wil wel eens even weten waar ik sta ga even In de shownotes kijken, dan vind je de scorecard.

00:53:28 Gerhard te Velde podcastmaker 

We gaan naar het laatste onderdeel van de podcast, en Dat is een.

00:53:33

Wat?

00:53:33 Gerhard te Velde podcastmaker 

Advies of een tip?

00:53:36 Gerhard te Velde podcastmaker 

Iets wat je Iedereen wil meegeven aan één van jullie mag hem beantwoorden.

00:53:40 Gerhard te Velde podcastmaker 

En dank dat ik jou even aankijk, Erwin van der Zwaag, Maar ik kan ook naar Wessel Hebing kijken. Ik ben niet wie van jullie de meeste wijsheid op zak heeft. Nou, daar gaan we.

00:53:47 Wessel Hebing

Nee hoor, Dat is helemaal goed.

00:53:50 Wessel Hebing

Ik ik knik wel ja of nee man.

00:53:53 Gerhard te Velde podcastmaker 

Erwin van der Zwaag je mag een email sturen aan alle ondernemers op aarde. Je boodschap moet In de onderwerpregel passen.

00:54:00 Gerhard te Velde podcastmaker 

De 3 tot 5 woorden.

00:54:03 Erwin van der Zwaag

Wat zou jij aan alle ondernemers mee willen geven? Ja, wat ik Iedereen mee zou willen geven is denk hier nou zo van, nou, gebruik je jouw talent.

00:54:12 Erwin van der Zwaag

Op dit moment.

00:54:14 Erwin van der Zwaag

Op de best mogelijke manier voor jezelf en voor de rest van de wereld.

00:54:19 Gerhard te Velde podcastmaker 

Mooi dankjewel.

00:54:22 Gerhard te Velde podcastmaker 

Ik zie een traantje, dus Het is gelukt.

00:54:26 Gerhard te Velde podcastmaker 

Mooi dankjewel mannen. Dankjewel voor het kijken of luisteren naar groeivoer In de shownotes vind je alle informatie over true growth en ook de link naar de scorecard vond je deze aflevering waardevol? Laat dan even een review achter, zodat meer Mensen deze podcast ontdekken en abonneer je ook even op het YouTube kanaal van Groeivoer. Je mag ook een comment achterlaten, je mag een duimpje omhoog doen. Heel erg bedankt voor je aandacht en graag tot de volgende keer.

de kracht van podcast inzetten voor jouw merk?

Je eigen podcast levert ontzettend veel op als je podcast slim integreert in je marketingmix. 

Met zijn podcast agency Ear Ear helpt Gerhard te Velde merken bij het succesvol opzetten of opbouwen van een podcast.  

Meer weten? Voeg Gerhard toe op LinkedIn of laat een berichtje achter op info@groeivoer.nl 

Foto van Gerhard

Gerhard

Ik ben Gerhard te Velde, ondernemer en podcastmaker. Met de Groeivoer Podcast help ik ondernemers aan nieuwe inspiratie. Met mijn podcast agency Ear Ear help ik organisaties aan een succesvolle podcast. Zullen we vrienden worden? Voeg mij gerust toe op LinkedIn!

Laat een reactie achter

Blijf op de hoogte

Meer afleveringen