Aflevering 308 – Jouw schaalbare X-factor. Jeffrey Werner met zijn methode om van 100K naar 1 miljoen te gaan.

Direct luisteren naar deze podcast:

Bekijk deze podcast

Over deze gast

Jeffrey Werner liet zijn bedrijf groeien van niets, naar 5 miljoen omzet. Toen was het tijd om te verkopen. Jeffrey maakte een exit. Inmiddels helpt Jeffrey andere ondernemers om zo snel mogelijk naar 1 miljoen omzet te komen. En daarna natuurlijk door naar meer.

Veel ondernemers weten wel hoe ze moeten beginnen. Maar hoe zet je die volgende stap, om ook echt te gaan schalen? Jeffrey gaat met ondernemers op zoek naar hun schaalbare X-factor. Om vervolgens tot een schaalbaar plan en correcte uitvoering daarvan te komen. 

Door ondernemers aan hun eigen afspraken te houden en ze de waarheid te zeggen als dat nodig is, brengt Jeffrey focus en resultaat. 

Veel plezier met deze nieuwe aflevering!

Gerhard

Inhoudsopgave

00:00 – Welkom bij Groeivoer!

02:25 – Bedrijf starten in een crisis

05:50 – Groeien met Google

09:20 – Klanten binnenharken

14:10 – Mismanagement

18:50 – Leren loslaten

23:40 – The Tech Bakery  

27:55 – Werners Exit

31:45 – Persoonlijke groei

36:05 – Bij het miljoen komen

40:20 – Jouw Schaalbare X-Factor 

45:10 – De Visionairy vs. de Integrator 

49:15 –  Je ideale klant als North Star 53:30 – Ultieme les van Jeffrey 

Shownotes

Relevante links voor deze aflevering: Meer weten over Marije? Ga naar https://www.linkedin.com/in/marije-lieuwens/ Wil jij de Peace now poster bestellen? Ga naar https://steunactie.nl/fundraiser/peace-now-posters-voor-vrede/-28778 Liever luisteren? 🎧 Wil je liever luisteren dan kijken? Check Groeivoer op Spotify: 🎶 https://shorturl.at/bfmD3 Check Groeivoer op Apple Podcast: 🍏 https://shorturl.at/kozJP

Of check deze aflevering in jouw favoriete podcast app. Zelf een podcast starten? 🎙️ Wil je zelf ook een podcast starten? Gerhard is eigenaar van Ear Ear, een podcast agency die jou kan helpen om een hoogwaardige podcast te maken. Neem contact op met Gerhard. 🚀 Adverteren? 📢 Wil je adverteren bij Groeivoer? Stuur een e-mail naar info@groeivoer.nl en we gaan graag met jou in gesprek. Volg onze kanalen Op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen en events? Volg dan het Whatsapp kanaal van Groeivoer: https://whatsapp.com/channel/0029VaZOSZGHbFV9bpqwwE3B

Of volg ons Telegram kanaal: https://t.me/groeivoer

De beste lessen in jouw mail? 📧 Mail naar info@groeivoer.nl en ontvang een cheat sheet met de 10 beste lessen van 250 groeiondernemers.

Laat een review achter! 🌟 Blij met deze podcast? Laat een review achter op Spotify, Apple Podcast of Google. 👍 Volg ons! 🚀 Voeg Gerhard toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gerhardvelde/ Volg Groeivoer op LinkedIn: https://nl.linkedin.com/company/groeivoer Volg Groeivoer op Instagram: https://www.instagram.com/groeivoer_podcast/ Volg Groeivoer op TikTok https://www.tiktok.com/@groeivoerpodcast Volg Groeivoer op X: https://twitter.com/groeivoer Onze partners 🤝 Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Teamleader, het perfecte all-in-one softwarepakket voor het MKB. Probeer Teamleader vandaag nog uit via www.teamleader.nl/groeivoer Speciale dank gaat uit naar Groenpand, waar de Ear Ear Podcast studio gevestigd is. Check www.groenpand.nl voor meer info over dit mooie bedrijf.

Transcript

00:00:00 Jeffery Werner

Ja best wel veel Mensen die de spannend en eng vinden om geld te vragen voor dingen die ze doen Als je goed bent in het aantonen van de waarde die je levert, dan kan je eigenlijk een hele hoge prijs. Daarvoor vragen. Je hebt eigenlijk twee soorten startende ondernemers die enthousiaste puppy die alles verkoopt het losse vastzit of je hebt de. Dat zijn vaak de wat meer technische georiënteerde ondernemers. Die hebben een heel mooi product gemaakt, zitten helemaal In de materie. Die zijn zo enthousiast over hun product dat.

00:00:25 Jeffery Werner

Dat eigenlijk Iedereen dat moet hebben. Nou, en wat is nou het grootste pro?

00:00:28 Jeffery Werner

En dan mens is klanten krijgen welke klanten dan? Dat is de vraag nou, Ik heb daar een eigen stuk aan toegevoegd. Dat is ja, dat noem ik de schaalbare X factor, dat zeg maar, jouw propositie, jouw verhaal schaalbaar gemaakt om door dat miljoen.

00:00:39 Jeffery Werner

Heen te kunnen.

00:00:41

Lessen je nou.

00:00:43 Gerhard te Velde (host)

Welkom bij groeivoer, ik sta hier met Jeffrey Werner van Crossroad en Jeffrey heeft een heel mooi bedrijf gehad. Hij liet dat bedrijf groeien naar 5 miljoen omzet. Hij maakt een exit en nu helpt hij ondernemers om door het 1 miljoen heen te knallen. Dus om de omzetgrens van 1 miljoen te bereiken.

00:01:02 Gerhard te Velde (host)

Jeffrey van harte welkom bij de podcast dankjewel. Jij bent iemand die niet Alleen de talk kalkt, maar ook de walk gewacht heeft om het even in slecht Nederlands te zeggen. Ja, jij hebt een heel mooi bedrijf Laten groeien, er best wel 1 grote omzet. Ja, kijk, 5 miljoen is geen 500 miljoen of 5 miljard. Er zijn altijd grotere bedrijven, maar een beetje ondernemer die praktijkervaring heeft. Weet dat?

00:01:26 Gerhard te Velde (host)

Een bedrijf naar 5 miljoen brengen dat dat ook al best wel heel veel werk vergt, dus daar wilde ik eigenlijk beginnen. Wil je ons eens meenemen naar de de Begintijd 2009 toen je met Webr begon?

00:01:38

Ja.

00:01:39 Jeffery Werner

Ja, ik werkte toen der tijd Als ik een kleine uitstap gemaakt naar een uitgever. Ik heb grote Amerikaanse corporate gewerkt

00:01:49 Jeffery Werner

En kleine uitstap naar die uitgever gemaakt Read business van het blad Elsevier onder andere.

00:01:54 Jeffery Werner

Moest ik moest daar een een nieuw account Management Team, zeg maar oprichten voor de key accounts.

00:02:01 Jeffery Werner

Maar dat was precies het moment dat de banken omvielen en nou eigenlijk de pleuris uitbrak.

00:02:07 Jeffery Werner

Dus in mijn eerste kwartaal dat ik daar aan de slag ging, had ik een omzetdaling van 40%.

00:02:13 Jeffery Werner

En een maand later werd mijn directeur eruit gekegeld en een maand later was ik.

00:02:18 Jeffery Werner

Aan de beurt.

00:02:19 Jeffery Werner

En, Dat was voor mij wel een moment dat ik dacht van ja, weet je, Ik heb hier gewoon geen zin meer in. Ik ga het nu gewoon zelf doen en ik kreeg een.

00:02:26 Jeffery Werner

Zakje.

00:02:27 Jeffery Werner

Geld mee en op dat moment dacht ik ja, wat Ik heb nu de kans om het zelf te gaan doen zelf te gaan ondernemen.

00:02:33 Jeffery Werner

Was al een keer eerder met Webr gestart, maar dan op de zolderkamer en een paar pc ’s in elkaar gehackt en.

00:02:39 Jeffery Werner

Nou ja, dit gaat hem niet worden, maar goed, ik, ik wist hoe ik.

00:02:44 Jeffery Werner

Ja offerte moet maken en een Mensen moet Laten betalen. En dat nou ja, goed weetje gewoon ondernemertje spelen dat, dat ging ik eigenlijk doen.

00:02:50

Ja.

00:02:52 Jeffery Werner

Maar toen In de zomer van 2009 dacht ik, Ik ga nu echt serieus aanpakken.

00:02:57 Jeffery Werner

En bedacht van hoe ik dat ongeveer wil?

00:03:00 Jeffery Werner

Doen.

00:03:02 Jeffery Werner

Wel bedacht van ja, Ik wil iets met technologie doen, want dat heeft altijd wel mijn interesse gehad.

00:03:08 Jeffery Werner

En, Ik wil het ook niet Alleen doen, dus Ik heb heel snel een compagnon erbij gehaald.

00:03:12 Jeffery Werner

Die.

00:03:14 Jeffery Werner

Er mij heel goed aanvulde In de dingen waar ik op dat moment niet zo goed in mezelf niet zo goed in vond. Hij was met name acquisitie dus nieuwe klanten binnenhalen nadat werd zijn rol en mijn rol werd meer het organiseren. Daar ben ik altijd wel goed in geweest, organiseren, structureren, dingen, regelen. Dat was wel mijn ding.

00:03:35 Jeffery Werner

En toen zijn we dus met met Google aan de slag gegaan, hè? Het idee was dat Iedereen een werkplek In de cloud moest hebben. Nou, Dat was voor 2009. Was dat echt wel iets iets nieuws en iets spannends. Ook Mensen wisten mijn God niet wat het allemaal was.

00:03:51 Jeffery Werner

De software van Van Google was ook nog lang niet klaar, maar wij verkochten in visie en eigenlijk begonnen met ja, de zogenaamde family Friends and fools. De Mensen die altijd in je geloven en van alles van je kopen Omdat je gewoon.

00:04:05 Jeffery Werner

Een.

00:04:05 Jeffery Werner

Leuke vent bent nou, dat bracht ons tot.

00:04:10 Jeffery Werner

Ja in 2010 tot de eerste € 150.000 omzet.

00:04:12 Jeffery Werner

Dat was best oké, want hoe heette?

00:04:14 Gerhard te Velde (host)

Zitten de bedrijven, oké? Ja.

00:04:14 Gerhard te Velde (host)

Deed de Webr.

00:04:17 Jeffery Werner

En toen kwam ik in aanraking eigenlijk met.

00:04:23 Jeffery Werner

Excelsior programma van IO dat ken je wel volgens mij en daar werd eigenlijk getoetst. Scaling up of hun harness boek hier op tafel liggen dus ja, en toen werd mij eigenlijk wel duidelijk dat je ook eens afdoen, maar na moet denken over wat je eigenlijk allemaal bent.

00:04:42 Jeffery Werner

En dat het ook een soort systeem is wat je kan gaan gebruiken, en.

00:04:46 Jeffery Werner

Nou eerste bottleneck die je eigenlijk moet nemen is van ja, voor wie het doe ik nou wat hè? Dus wij hadden heel duidelijk eerst wat de eerst eigenlijk helemaal geen.

00:04:56 Jeffery Werner

Een propositie of whatever we deden gewoon maar wat kocht alles wat losse alles waar een stekker aan zat? Ze hebben compagnon dat, hè?

00:05:02 Gerhard te Velde (host)

Dat dat verkopen ik wel hoort Natuurlijk ook een beetje inderdaad bij de start up.

00:05:05 Jeffery Werner

Fase van ja elke klanten. Ja Als ik maar een factuur kan sturen, de zijkant wel, dat vind ik allemaal prima en we regelen het wel aan de achterkant.

00:05:05 Gerhard te Velde (host)

Precies is welkom, als er maar omzet draaien, ja.

00:05:13 Jeffery Werner

Maar op een gegeven moment Als je iets meer wil, ja, dan moet je toch een beetje keuzes gaan maken. Nou, onze keuze was gevallen op op Google Tool focus daarop. Mensen trainen en opleiden daarin en de bedrijven die we die we bedienen als klant. Die werden ook steeds.

00:05:28 Jeffery Werner

Groter.

00:05:29 Jeffery Werner

Waarbij we bijvoorbeeld eerst een Bruna. Dat was dan een groot grote naam, hè? De Bruna winkels met 450 werkplekken.

00:05:37 Jeffery Werner

Ja zo groeide dat door naar kinderopvang Nederland met 5000 werkplekken Partou heet het tegenwoordig.

00:05:44 Jeffery Werner

Booking dot COM Nou dat zijn er inmiddels 25.000. Toen wij begonnen hadden ze nog maar 5000. Dat ging echt en twee jaar.

00:05:48

Ja.

00:05:49 Jeffery Werner

Later hadden ze al 15.000 geloof ik en je.

00:05:51 Gerhard te Velde (host)

Compagnon had die klanten allemaal.

00:05:52 Jeffery Werner

Binnen ja ja, die was met name aan de sales kant bezig.

00:05:53 Gerhard te Velde (host)

Maalt of.

00:05:54 Gerhard te Velde (host)

Oke.

00:05:57 Jeffery Werner

Dat ging eigenlijk supergoed en.

00:05:59 Jeffery Werner

Op een gegeven moment in 2000, nou, toen zijn we eigenlijk van 150.000 in 2010. Verdrievoudiging dus bijna 1/2 miljoen gedaan het jaar.

00:06:08 Jeffery Werner

Daarop.

00:06:09 Jeffery Werner

En in 2012 gingen we door de miljoen heen wel door de visie dat.

00:06:13 Jeffery Werner

Of de visie de de Dat was onze behaag, onze Big Harry Audacious goal. De stip aan de Horizon waar we naartoe werkten.

00:06:19 Jeffery Werner

Wat was dat wij in 2020, 20.000 of 200.000 werkplekken In de cloud willen hebben?

00:06:27 Jeffery Werner

Met Google Natuurlijk.

00:06:28 Jeffery Werner

En nou ja, dat daar daar werkten we eigenlijk iedere dag aan en Dat was wel wel super leuk. Omdat om die stip aan de Horizon te hebben en dat Iedereen ook begreep van joh oh ja, Dit is wat we aan het doen zijn.

00:06:40 Jeffery Werner

Ook gegroeid in in Mensen Natuurlijk die het moeten uitvoeren. Nou, daar heb ik wel wat.

00:06:45 Jeffery Werner

Wat mispeer in gemaakt, zeg maar.

00:06:46 Gerhard te Velde (host)

Oké nou pak hem maar even uit, want daar zit altijd bij de pijn zit ook de mooie les is, Er is er één.

00:06:50 Jeffery Werner

Ja ja.

00:06:52 Jeffery Werner

Ding wat uit nou het het leuke was wij, wij waren Natuurlijk enthousiast over wat we deden en we wilden ook groeigeld. Dus nou groeigeld opgehaald bij familie en vrienden die weer door dik en dun steunde en lening van de bank erbij.

00:07:07 Jeffery Werner

En nou, heb je een potje geld tot je beschikking. Ja, en nu nou Mensen aangenomen. Ja, We moeten toch Mensen met name in Salé zijn we.

00:07:15 Jeffery Werner

Daar eerst mee begonnen.

00:07:17 Jeffery Werner

Ja daar een enorme mispeer in gemaakt. Mensen die totaal niet bij ons past of ook niet wisten wat ze moesten doen. Want ja, we eigenlijk ook geen idee van wij. Wij deden ook.

00:07:26 Jeffery Werner

Op gevoel heel.

00:07:26 Jeffery Werner

Veel en er was niks uitgeschreven of er was niks. Er was niet een soort.

00:07:31 Jeffery Werner

Ja Dit is Dit is de functie, zeg maar, en dit dit moet je doen en.

00:07:35 Jeffery Werner

Dus we we deden eigenlijk maar wat, Maar dat kost heel veel geld. Want ja, de een was. Na twee maanden hadden we zoiets van, dit gaat me niet worden. Maar ja, dit moet je nog een paar maanden uit.

00:07:46 Jeffery Werner

Uiteindelijk kregen we wel iets meer vat op en hebben we ook een paar goede Mensen erbij kunnen halen. Zowel aan de sales kant als aan de uitvoerings kant en toen ging het eigenlijk wel hard, want die zorgde ervoor dat ik niet meer die uitvoering hoefde te doen. Ik deed eigenlijk eerst alle projecten zelf, ja.

00:08:03 Jeffery Werner

En toen we eenmaal de goede Mensen op de goede plekken hadden.

00:08:05 Jeffery Werner

Toen.

00:08:06 Jeffery Werner

Ging het echt. Ja, kwam de echte versnelling erin zetten.

00:08:09 Jeffery Werner

En gegroeid van nou, waar is ze met zijn tweetjes?

00:08:14 Jeffery Werner

Binnen de kortste keren zaten we met zijn 10 en en Ik denk op de Top hadden we 18 man in dienst en nog een flexibele schil van de man of 7 ja, zoiets dus.

00:08:24 Gerhard te Velde (host)

En, wat was het voor die model had een licentie of zo of jullie consultants of wat?

00:08:26 Jeffery Werner

Ja, het verdienmodel was eigenlijk drievoudig. Één was die licenties van Van Google die we verkocht aan onze klanten zit aan de marge op nou hartstikke leuk. Dat pompt ook lekker. De de Revenue kan ik je vertellen, maar hè?

00:08:41 Jeffery Werner

Je moet ook wel wat voor doen en heel veel consultancydiensten om Mensen, zeg maar van de oude situatie naar de nieuwe situatie te brengen en ondersteuning dus gedurende de eerste paar jaren hebben heel veel klanten. Ja, zijn we blijven ondersteunen met de servicedesk en Laten we het abonnementsmodel bij en het werkt echt super goed.

00:09:02 Gerhard te Velde (host)

Oké dan even naar de exit of even maar klinkt als als een groot succes.

00:09:08 Jeffery Werner

Ja, nou, Dat was dat we met God, zeg maar tot 2000 16 2 1000.

00:09:09 Gerhard te Velde (host)

Twaal ja Natuurlijk was.

00:09:12 Jeffery Werner

17.

00:09:13 Jeffery Werner

Hebben we een kleine sidestep gemaakt Omdat we zeiden van nou, het bedrijf loopt nu. Wij gaan even afstand daarvan nemen. Laten we dat aan een directeur.

00:09:21 Jeffery Werner

Over.

00:09:22 Jeffery Werner

En We gaan.

00:09:25 Jeffery Werner

Een nieuwe, een nieuw bedrijf oprichten de tech Bakery.

00:09:28 Jeffery Werner

En.

00:09:28 Jeffery Werner

Dat.

00:09:29 Jeffery Werner

En, dat wordt een soort soort incubator en dan gaan we allemaal nieuwe ideeën gaan we allemaal, want wij vonden juist dat.

00:09:33 Jeffery Werner

Startup leuk.

00:09:34 Gerhard te Velde (host)

Erg Natuurlijk iets nieuws van nul naar een brengen superleuk en dan daarna.

00:09:36 Jeffery Werner

Ja, Dat is ja en dan weer door. Nou, Dat was eigenlijk al mislukt, want 8 maanden later konden we weer terug naar Webr, Omdat dat niet goed ging. Wij hadden niet goed, zeg Maar de guidelines voor die directeur ook neergezet. En ja, dat een paar klanten die weg waren gegaan, om welke reden dan ook.

00:09:58 Jeffery Werner

Ja dus de de de de middelen waren op.

00:10:01 Gerhard te Velde (host)

We kijken daar nu op terug, want om daar even op in te haken ik dit hoor je super vaak hè? Dus het bedrijf.

00:10:05

Moet eruit.

00:10:06 Gerhard te Velde (host)

Gaat.

00:10:06 Gerhard te Velde (host)

Goed, de eigenaar of de directeur of de vennoten denken van ja, het.

00:10:11 Gerhard te Velde (host)

Ik ben weg, Ik ga wat nieuws doen of Ik ga een extra vestiging openen of ik stap er in ieder geval uit en dan stort het weer in. Of dan komt **** en dan gaat toch weer die founder.

00:10:11 Jeffery Werner

Ja, ja, Ik ga wat nieuws doen.

00:10:16 Jeffery Werner

Ja.

00:10:20

Ja.

00:10:21 Gerhard te Velde (host)

Terug.

00:10:21 Gerhard te Velde (host)

Stappen en echt niet Alleen bij kleine bedrijven, maar ook bij grote bedrijven gaat die founder dan toch weer aan het roer zitten. Hoe wil je daar zo?

00:10:28 Jeffery Werner

Reflecteren nou wat de belangrijkste les die ik daaruit heb geleerd is dat we eigenlijk veel te snel waren en dat veel te veel over de schutting hebben geflikkerd. Ja, en.

00:10:40 Jeffery Werner

Ik denk dat de directeur die erop is gezet alle goede bedoelingen had. Ja, ook niet niet, ja, de de middelen en de de ruimte kregen om dingen te doen.

00:10:50 Jeffery Werner

Vaak wordt dan ook, zeg maar, een soort de wantrouwen kaart gespeeld dat ik gewoon ja vanuit mijn.

00:10:57 Jeffery Werner

Interesse van joh, hoe hoe hoe, hè, wat voor keuzes maak je en Waarom maak je dan die keuzes?

00:11:02 Jeffery Werner

Ja vertrouw je me niet?

00:11:04 Jeffery Werner

Ja, daar gaat het niet om, Maar dat soort op gegeven moment wordt dat wordt dat gewoon lastig. En dan ja, Als het dan aan de operationele kant niet werkt.

00:11:12 Jeffery Werner

Ja dan dan dan gaat het mis inderdaad, ja, en Ik denk dat het bedrijf te klein was om echt los te Laten. Zeg Maar ik denk dat je daar een stukje verder voor moet zijn en dat het een wat geleidelijker geleidelijker proces moet zijn en niet.

00:11:26 Jeffery Werner

Eigenlijk, ja, We hebben gewoon te snel gedaan. Ja, Dat was wel de conclusie die ik die ik daaruit trek eigenlijk.

00:11:31 Gerhard te Velde (host)

En wat voor directeur past bij jou, want je kan ze, Maar ik zou bijvoorbeeld best wel struck.

00:11:37 Gerhard te Velde (host)

Ja, Als ik een hele?

00:11:39 Gerhard te Velde (host)

Ondernemende directeur zou hebben, want aan de ene kant wil je Natuurlijk dat iemand ondernemend is van oh ja, weet je wel? Je geeft de sleutels aan iemand en je.

00:11:45 Gerhard te Velde (host)

Hoopt dat.

00:11:46 Gerhard te Velde (host)

Hij het dan groter gaat maken, maar stiekem heb je zelf als ondernemer ook allerlei ideeën en en en weet je hoe je de strategie voor je ziet? Ja dus, soms heb je ook liever juist meer iemand die gewoon uitvoert, dus waar zit jij?

00:11:59

Ja.

00:12:01 Gerhard te Velde (host)

Denk je dat speel je dat?

00:12:03 Jeffery Werner

Nou, Ik vind het zelf ook veel te leuk om het nog uit te voeren.

00:12:06 Jeffery Werner

Dus.

00:12:10 Jeffery Werner

Ja ik ik.

00:12:12 Jeffery Werner

En Ik heb Natuurlijk ook genoeg ideeën.

00:12:15 Jeffery Werner

Ik denk dat het meer een samenwerking moet zijn en niet zo dat.

00:12:18 Jeffery Werner

Dat dat het.

00:12:20 Gerhard te Velde (host)

Het is niet óf óf, maar soort.

00:12:22 Jeffery Werner

Nee, ja Het gaat ja gaat soort moeten ja wat ik al zeg, het moet meer dan geleidelijk proces zijn en niet van het wordt helemaal overgezet. En ja, Ik denk Alleen dat je dat je een dat je dat de betrokkenheid altijd moet zijn van de founders, tenzij je de boel verkoopt.

00:12:32 Gerhard te Velde (host)

Maar ja.

00:12:41 Jeffery Werner

Alleen dat die rol geleidelijk naar de Achtergrond kan kan kan schuiven. Ja, kijk, Ik ben goed zoals ik zei, al in organiseren. Ik weet inmiddels ook wel wat van Van marketing en sales.

00:12:57 Jeffery Werner

Ik ben niet de super visionair, Ik ben geen Elon musk of of iets dergelijks.

00:13:01 Jeffery Werner

Dus, Ik ben het wel van het doen.

00:13:05 Jeffery Werner

En, Ik denk ook dat ik een.

00:13:06 Jeffery Werner

Directeur zou willen hebben.

00:13:10 Jeffery Werner

Die ook gewoon een doener is.

00:13:11 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:13:14 Jeffery Werner

En dat er genoeg visie in het bedrijf is, zeg Maar dat je daar niet.

00:13:19 Jeffery Werner

Ja, dat heb je niet. Heb je niet echt nodig vind Ik vind ik dacht.

00:13:22 Jeffery Werner

Genoeg heb zeg.

00:13:23 Gerhard te Velde (host)

Maar ja interessant. Ja, ik zat even te denken van, hé, alles staat of valt inderdaad dus met.

00:13:28 Gerhard te Velde (host)

Met.

00:13:29 Gerhard te Velde (host)

De juiste persoon vinden en dan daar maar dus ook veel tijd voor nemen voor dat proces van hè? Hoe gaan we dan precies samenwerken? Prima Als je ondernemend bent, maar dit zijn bijvoorbeeld dingen waar je wel af moet blijven of zo dus.

00:13:36

Ja.

00:13:41 Gerhard te Velde (host)

Een van de dingen? Ja, heel stom voorbeeld maar.

00:13:45 Gerhard te Velde (host)

Wij zijn bij mijn eigen uitzendbureau. Ik people zijn we van Google naar Microsoft gegaan en Dat was toen volgens mij een idee van de nieuwe directeur van ja, dat Google. Dat werkt niet, want hij vond de treen fijn systeem en dus naar Microsoft. Nou, er werd een groot.

00:13:59 Gerhard te Velde (host)

Drama.

00:14:00 Gerhard te Velde (host)

Dus We zijn daarna weer terug naar Google gaan en Het is maar een klein voorbeeldje, Maar dat is dan een zo’n ding waarvan ik zeg, van ja.

00:14:06 Gerhard te Velde (host)

Blijf gewoon. Blijf daar gewoon van af, weet je wel. Ondernemend is goed, maar je wil ook niet een directeur die het hele bedrijf op de kop.

00:14:13 Gerhard te Velde (host)

Gaat zetten.

00:14:14 Jeffery Werner

Dus wat werk laat dat gewoon lopen, bijvoorbeeld. Wat wat er bij ons gebeurde is dat er moest een nieuw logo komen en een nieuw kantoor.

00:14:22 Jeffery Werner

En ja, nou ja, Ik heb dat ook Laten gaan en Laten gebeuren. Dat is totaal niet wat de business nodig.

00:14:29 Jeffery Werner

Had zeg maar.

00:14:30 Jeffery Werner

Dus.

00:14:30 Gerhard te Velde (host)

Dat is toch interessant, hè? Dat dat zoiets lulligs als een logo dat je dan denkt van ja, hoe belangrijk kan het zijn?

00:14:37 Gerhard te Velde (host)

Ja ja.

00:14:38 Jeffery Werner

Maar dat is dan toch iemand die die en dat begrijp ik ook wel. Als je dan in zo’n rol komt dat je ook een.

00:14:43 Jeffery Werner

Beetje je solo of.

00:14:44 Jeffery Werner

Je stempel wil drukken en dat je wil Laten zien.

00:14:47 Jeffery Werner

Wat je wat je kan?

00:14:49 Jeffery Werner

En Daarom, en Daarom denk ik dat het beter is om dat in een geleidelijke proces te Laten gaan.

00:14:55 Jeffery Werner

Dat je wat langer dat je al een jaar of 3 met elkaar samenwerkt. Wij werkten. Ik denk een jaar Samen ofzo.

00:15:00 Jeffery Werner

En toen kreeg die sleutel en wij waren.

00:15:02 Gerhard te Velde (host)

Weg ja, Dat is het, hè? Ja, ja.

00:15:03 Jeffery Werner

Ja, Dat is geen kantel.

00:15:06 Jeffery Werner

Maar wel heel veel geleerd en?

00:15:07 Gerhard te Velde (host)

Ja, Het was iets. Ja, want?

00:15:08 Jeffery Werner

De wel de basis van de tech Bakery.

00:15:10 Jeffery Werner

En daar hebben we een aantal initiatieven opgestart, zoals de Next Horizon heette. Dat sterker of fysiotherapeuten?

00:15:17 Jeffery Werner

En nog wat allemaal leuke ideeën gehad, wat eigenlijk geen daglicht heeft gezien.

00:15:22 Jeffery Werner

Gedaan.

00:15:23 Jeffery Werner

Veel met lean startup gewerkt weet of je dat kent van Eric lease.

00:15:25

Ja.

00:15:28 Jeffery Werner

En de Next Horizon is wel een bedrijf wat wat echt wel uit de lucht is, of ja, van de grond is.

00:15:33 Jeffery Werner

Gekomen, zeg maar.

00:15:35 Jeffery Werner

Samenwerken met Microsoft daarin goed gehad. Dat was Natuurlijk voor Google niet zo leuk.

00:15:40 Jeffery Werner

Maar uiteindelijk hebben we alle samengevoegd in een nieuw bedrijf en dat heet de tech Bakery, dus de de was eraf gehaald en dat heet.

00:15:46 Gerhard te Velde (host)

Gewoon tech Bakery, net als face.

00:15:48 Jeffery Werner

Ja precies ja.

00:15:49 Gerhard te Velde (host)

Nu is de daar en oke en, waar heb je dus een een exit gemaakt of zat je er dan nog in zo’n soort afscheidsmoment?

00:15:50 Jeffery Werner

Ja dus.

00:15:56 Jeffery Werner

Was na een exit, een exit heb ik gemaakt met tech Bakery, want dat zeg maar. De samenvoeging van Webr, the Next Horizon en alle andere initiatieven die We hadden in tech Bakery Tech Bakery kreeg ook een andere focus. Mijn compagnon is daar niet meer bij betrokken geweest. Die wil eigenlijk andere dingen doen die ook.

00:16:00

Ja.

00:16:17 Jeffery Werner

Was er wel aandeelhouder, en Ik heb.

00:16:21 Jeffery Werner

Ja toen eigenlijk focus had op de gezondheidszorg markt, dus met name zorginstellingen, thuiszorg, jeugdzorg en dat soort ouderenzorg dat soort organisaties.

00:16:33 Jeffery Werner

We hebben gewoon heel veel hulp nodig met het omgaan van nieuwe technologie.

00:16:37 Jeffery Werner

En dus niet Alleen midden focus op Google, maar ook op Microsoft. Het ging niet zozeer om de technologie, Maar het ging meer om. Hoe zorg je daarvoor dat Mensen dat goed goed gaan gebruiken?

00:16:48 Jeffery Werner

En dat bedrijf uiteindelijk heb ik verkocht aan een private equity partij.

00:16:53 Jeffery Werner

En daarmee. Ik wilde eigenlijk wilde ik door met met Ted Baker, die zelf en mijn compagnon uitkopen.

00:17:00 Jeffery Werner

Maar dat was financieel niet haalbaar voor mij en dan had ik zoveel In de leningen moeten gaan zitten dat.

00:17:04 Jeffery Werner

Ik.

00:17:05 Jeffery Werner

Dacht van ja wil.

00:17:06 Jeffery Werner

Ik dit nee.

00:17:10 Jeffery Werner

Dus ja, dan krijg je een verschil in inzicht wat wat het bedrijf waard is.

00:17:14 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:17:14 Gerhard te Velde (host)

En, je maakt het compagnon.

00:17:15 Jeffery Werner

Ja precies en nou ja de de de de mooie oplossing kwam dat die private equity per zei partij zei Van Nou, wij bieden wel de prijs die.

00:17:24 Jeffery Werner

Die ik zou willen, maar ja, die ging ik mijn compagnon nooit betalen, zeg maar.

00:17:28 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:17:29 Jeffery Werner

Dus en, Dat was voor mij ook een mogelijkheid om weer eens even een goede reset te doen. Van ja, bijvoorbeeld werk nou eigenlijk en.

00:17:36 Jeffery Werner

Wie ben ik nou, wat wil ik nou, wat kan ik nou?

00:17:38 Jeffery Werner

En wat vind?

00:17:38 Jeffery Werner

Ik nou, wat vind ik nou leuk? Ja, want Ik had toch een beetje. Je doet iets.

00:17:42 Jeffery Werner

Met.

00:17:42 Jeffery Werner

Zijn Tweeën, je bent met zijn twee ën gestart en Ik was het wel, zeg maar. Tech Bakery was wel meer mijn mijn ding geworden.

00:17:49 Jeffery Werner

Maar toch was het nog altijd. Ja, we waren altijd nog Samen aandeelhouder. Zeg.

00:17:52 Gerhard te Velde (host)

Maar, maar waren jullie een beetje uit elkaar gegroeid dan?

00:17:55 Jeffery Werner

Ja ja.

00:17:55 Gerhard te Velde (host)

Het.

00:17:55 Gerhard te Velde (host)

Wel en zijn jullie daar uiteindelijk als vrienden ook uitgekomen? Ik spreek het niet. Nee, oke, nee, interessant. Ja, bij sowieso exit, maar meer break ups, zeg maar, Het is een business partners dat ja, Dat is Natuurlijk ook een.

00:17:57 Jeffery Werner

Noem het niet, ik spreek hem niet meer aan. Nee.

00:18:07 Jeffery Werner

Ja tenminste, Ik vind dat niet aan mij ligt. Ik heb een aantal keren geprobeerd om weer contact te zoeken, maar daar heeft hij geen zin in. Ieder is een goed zo goed.

00:18:14 Jeffery Werner

Dat is.

00:18:17 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:18:18 Gerhard te Velde (host)

Nou, Er zijn nog andere lessen die je daaruit haalt uit die exit periode. Ik denk, Als ik terugkijk had ik het anders gedaan of iets wat je meeneemt.

00:18:28 Jeffery Werner

Nou het het.

00:18:33 Jeffery Werner

Het was Natuurlijk, ja, Ik had het Natuurlijk wel ervaring mee. Ik heb wel heel snel iemand erbij gezocht die die me erbij ging helpen. Dat vond ik wel heel fijn.

00:18:44 Jeffery Werner

Achteraf gezien had ik.

00:18:46 Jeffery Werner

Ja wel, wat meer kunnen pushen op dat wat sneller zou gaan, want Het was het ging allemaal niet heel snel. Het hele proces duurde meer dan 9 maanden.

00:18:53 Jeffery Werner

En dat lastige eraan vond ik dat ik. Ik kon het met Niemand overleggen of Niemand bespreken dat. Ja, dat mag dan niet.

00:19:00 Jeffery Werner

En zeker niet met Mensen Natuurlijk van het bedrijf.

00:19:03 Jeffery Werner

Dus dat, dat vond ik, dat vond ik heel lastig daaraan. Ja, maar echt dingen anders doen.

00:19:07 Jeffery Werner

Ja.

00:19:08 Jeffery Werner

Weet ik niet weet of ja, Ik weet niet of dat meer had opgeleverd. Nee, geen idee.

00:19:13 Gerhard te Velde (host)

Je hebt veel werk gemaakt. Ook van persoonlijke groei werd in het voorgesprek ook over gehad. Je hebt een een hebt een paar opleiding gedaan. Scale up coach executive business coach, wat leer je dan Als je dan een opleiding doet?

00:19:16

Zeker.

00:19:26 Jeffery Werner

Mensen in zich geven in hun patronen en in hun belemmerende overtuigingen en en dat soort dingen.

00:19:33 Jeffery Werner

Ik ben zelf daarmee gestart ooit met met een groepje andere ondernemers ook weer vanuit io bij inzicht in Rotterdam en.

00:19:43 Jeffery Werner

Heel veel geleerd van mezelf.

00:19:46 Gerhard te Velde (host)

Noem eens 1 1 1 belemmerende overtuiging en Misschien ook een hardnekkig patroon bij jou waarvan je denkt, oh, daar wil ik daar werk ik nog aan.

00:19:52 Jeffery Werner

Na.

00:19:54 Jeffery Werner

Het besef dat ik eigenlijk best wel inspecties denk, zeg Maar dat ik te weinig ruimte geef voor mijn intuïtie emotie en dat dus ratio, balans ratio en emotie schoot in stresssituaties altijd naar de ratio kant.

00:20:11 Jeffery Werner

Terwijl die emotionele kant ook een plek moet hebben. En wie had dan Losson jij zelf dat ik zelf en en mijn omgeving ook wel?

00:20:18 Jeffery Werner

Denk.

00:20:19 Gerhard te Velde (host)

Ik.

00:20:19 Gerhard te Velde (host)

Waaruit zich Dat is dat.

00:20:21 Jeffery Werner

Nou vrij star vrij direct vrij rechtlijnig en weinig oog voor voor anderen.

00:20:22 Gerhard te Velde (host)

Rest lijners.

00:20:28 Jeffery Werner

En ja dat met name en?

00:20:30

Ja.

00:20:32 Jeffery Werner

Nou ja dus ja, de belemmerende overtuiging.

00:20:37 Jeffery Werner

Ja bijvoorbeeld dat ik niet ik dat Ik had de overtuiging dat ik altijd een hele goede tweede man was.

00:20:44 Jeffery Werner

En, Dat was ook zo gegroeid.

00:20:46 Jeffery Werner

En ja, Waarom zou ik niet de eerste man?

00:20:49 Jeffery Werner

Kunnen.

00:20:49 Gerhard te Velde (host)

Zijn, weet je ook waar het vandaan komt of heb je daar een beetje? Heb je daar een theorie over?

00:20:53 Jeffery Werner

Nou, Dat is meer dat ik dat ik.

00:20:57 Jeffery Werner

Misschien een soort?

00:21:00 Jeffery Werner

Verlegenheid onzekerheid en dat soort dingen, daar komt het wel.

00:21:02 Gerhard te Velde (host)

Vandaan eigenlijk, maar is dat ergens uit je in je jeugd ontstaan? Ja, Ik wil niet te diep in je. Ik wil zelf ook wel iets delen, hè maar.

00:21:07 Jeffery Werner

Ik zet ik zit, ik zit even over na te denken, maar.

00:21:13 Jeffery Werner

Dat kan ik niet zozeer nu een voorbeeld aanhalen van wat wat dat wat dat dan was.

00:21:19 Jeffery Werner

Ik was nooit iemand die op de voorgrond trad, nee, ik als er weetje, we werden altijd iedere week op school op de lagere school van die van die voorstellingen gehouden. Nou, ik deed daar.

00:21:28 Jeffery Werner

Nooit aan mee.

00:21:30 Jeffery Werner

Ik heb 1 keer 1 1 rol gehad In de In de In de eindmusical van Van klas 6 dat we nog klassen in plaats van roepen.

00:21:37 Jeffery Werner

En.

00:21:39 Jeffery Werner

Ik had een zin en daar kwam ik al.

00:21:41 Jeffery Werner

Stotter er.

00:21:41 Jeffery Werner

Doorheen ja.

00:21:43 Jeffery Werner

Dus ja, maar ja goed, ik ja, uiteindelijk groei je er overheen en lukt dat wel.

00:21:47 Gerhard te Velde (host)

Ja dat maar is interessant. Ja, ik zat even over die school musical. Ik ik hoef van mij, hoeft dat ook allemaal niet. Nee en ik. Ik heb ook heel vaak Als ik het over mijn eigen belemmerende overtuiging heb ik heel vaak de gedachte, anderen zijn beter.

00:22:00 Gerhard te Velde (host)

Dan ik ja.

00:22:01 Gerhard te Velde (host)

Ik en ik zit daar over nadenken. Een van mijn theorieën is dat het door mij een christelijke opvoeding komt, want daar was het altijd van eerst de ander dan jij en ook van ja, eigenlijk stel je niet zoveel voor.

00:22:13 Gerhard te Velde (host)

Hè dus?

00:22:14 Gerhard te Velde (host)

Nee, je bent maar een zandkorreltje In de In de In de Sahara en gewoon al die dus al die al die gedachten die die stapelen zich op, waardoor je een soort van.

00:22:16 Jeffery Werner

Ja.

00:22:17 Jeffery Werner

Woestijn ja.

00:22:24 Jeffery Werner

Ja je zat klein hout ja.

00:22:24 Gerhard te Velde (host)

Ja ja en en.

00:22:27 Gerhard te Velde (host)

En, dat geeft op zich niet. Ik bedoel, Ik vind nederig af bescheiden en nederigheid. Dat gaat met de ver. Maar bescheidenheid vind ik een mooie eigenschap en dienstbaarheid en al dat soort dingen.

00:22:33 Jeffery Werner

Ja.

00:22:35 Gerhard te Velde (host)

Maar die patronen ontdekken Dat is wel. Dat is wel heel, heel interessant ook waar. Waarom doe ik wat ik doe? Ja en ja.

00:22:38

Ja.

00:22:42 Jeffery Werner

Ja, Ik heb bijvoorbeeld ook een ander voorbeeld was, ik gaf nooit zo graag presentaties. Ik deed het wel ook vanuit mijn werkverleden bij klanten presentatie, Maar dat was altijd over een onderwerp waar ik alles van wist en waar ik zeg maar.

00:22:56 Jeffery Werner

Beter was dan de rest net over hebt.

00:22:59 Jeffery Werner

Althans dat daar was ik van overtuigd dat ik meer wist dan de rest.

00:23:03 Jeffery Werner

Op een gegeven moment ook bij IO moest ik wat dingen wat evenementen aan elkaar praten en ook presentaties geven, zeg maar. En ja, dat vond ik altijd heel spannend.

00:23:16 Jeffery Werner

Omdat Als ik presentatie geef, wil ik dat.

00:23:17 Jeffery Werner

100% goed.

00:23:18 Jeffery Werner

Doen, en Als ik 99%, vond ik het.

00:23:20 Jeffery Werner

Eigenlijk falen.

00:23:21

Ja.

00:23:22 Jeffery Werner

En, dat voelde ik dan. Ja, dat sta je dan ook.

00:23:25 Jeffery Werner

Terwijl het publiek en dat krijgt dus in een training later, zeg Maar het door het publiek weet niet wat jouw 100% is, dus die die denkt altijd alles wat je doet is de 100%, ook al is het Misschien maar 80%, maar nog steeds een goed verhaal.

00:23:39 Jeffery Werner

En Toen ik daar eenmaal achter kwam dat ik dacht van, nou ja, niet, ik dacht niet zo zeuren. Ik ben veel te perfectionistisch, Misschien of veel te ja, veel te veel, te veel details, alles erin hebben en.

00:23:51 Jeffery Werner

Daar ben ik op een gegeven moment wel van afgestapt ik. Ik weet nog wel de eerste keer dat ik een podcast, bijvoorbeeld ik weer hetzelfde gevoel. Ik wil alles vertellen wat ik wat ik.

00:23:56 Gerhard te Velde (host)

Oh ja kijk.

00:23:58 Jeffery Werner

Weet en wat Ik kan zijn?

00:23:59 Gerhard te Velde (host)

De boer.

00:24:00 Jeffery Werner

En en nu denk ik van nou, oké, prima, weet je, We hebben Natuurlijk het voorbereid, dus Ik weet wel ongeveer waar het over gaat vandaag.

00:24:07 Jeffery Werner

Maar ja we.

00:24:09 Jeffery Werner

We we babbelen er al lekker op.

00:24:10 Gerhard te Velde (host)

Los ja, Het is gewoon een gesprek en dus ja.

00:24:12 Jeffery Werner

Ja.

00:24:12 Jeffery Werner

Je gaat het.

00:24:12 Gerhard te Velde (host)

Veel relaxter in en maar dit heb je dus allemaal uit die met name uit die opleiding executive business coach gehad. Business zien maar.

00:24:18 Jeffery Werner

Nou ja, ik ik, Ik heb. Ik heb eerst.

00:24:20 Jeffery Werner

De de zeg Maar de opleiding of de opleiding de de zelf was ik zelf het slachtoffer, zeg maar In de personal development pro.

00:24:26

Ja.

00:24:28 Jeffery Werner

En later in die executive business coach training. Daar leer je eigenlijk hoe je Mensen op executive niveau dus CEOS of.

00:24:38 Jeffery Werner

Ja andere sea level Mensen founders vallen daar in principe ook voor. Neem.

00:24:41 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:24:42 Jeffery Werner

Ja zeker kunt begeleiden en hun inzicht kunt geven in hun eigen patronen en belemmerende overtuiging en alles wat ermee te maken heeft. Ja en triggers die hè die wat bij ze losmaken. Waar komt dat dan vandaan, hè? Wat is de onderliggende behoefte die daar eigenlijk onder?

00:24:56 Jeffery Werner

Wit.

00:24:58 Jeffery Werner

En gewoon even afstand nemen reflecteren dat met name met name dat stuk reflecteren. Dat is ook super belangrijk in je business. En ja, dat staat eigenlijk ook hierin in scaling up.

00:25:09 Jeffery Werner

Je moet af en toe gewoon reflecteren en kwartaal maand even terugkijken. Van wat heb ik allemaal gedaan?

00:25:10

Ja.

00:25:16 Jeffery Werner

En wat heel veel Mensen doen, is vaak in in dat stukje blijven en juist niet niet teveel reflecteren. Want ja, dat kan soms ook pijnlijk zijn.

00:25:24 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:25:25 Gerhard te Velde (host)

Maar dat reflecteren.

00:25:26 Jeffery Werner

Maar daar, daar leer je wel van.

00:25:27 Gerhard te Velde (host)

Ja maar gaat dat ook Dotan over dat persoonlijke niveau?

00:25:31 Gerhard te Velde (host)

Want zeg maar als jij bijvoorbeeld een persoonlijk belemmering hebt of zo, je zit in bepaalde patronen die jou niet verder helpen. Dus je bijvoorbeeld je je hebt een een laag zelfbeeld en je vindt jezelf eigenlijk nooit goed genoeg, hè? Dat is dus iets heel persoonlijks, want Misschien weet ik veel waar vandaan komt uit je opvoeding zou kunnen, maakt niet uit.

00:25:48 Jeffery Werner

Maar goed hoe?

00:25:49 Jeffery Werner

Denk je dat het overkomt als jij leider bent van een bedrijf?

00:25:52 Gerhard te Velde (host)

Ja precies nee dus dat belemmert je dus als jij zegt maar met Mensen werkt en je gaat Alleen maar naar de business kijken van.

00:25:53

Ja.

00:25:57 Gerhard te Velde (host)

Amida dit en dat bla bla K.

00:25:59 Gerhard te Velde (host)

PI is dan zit je dus?

00:26:01 Gerhard te Velde (host)

Op het verkeerde bord dus precies hè, dus je gaat eerst naar het Sanuk, oké?

00:26:01 Jeffery Werner

De schaatsen dus je gaat eerst precies ja, nou ja, Het is een combinatie van.

00:26:06 Jeffery Werner

Beide hoort.

00:26:06 Gerhard te Velde (host)

Het is waar. Ja, oké?

00:26:06 Jeffery Werner

Bij het hoort bij elkaar die man of vrouw die tegenover me heb, is ook gewoon een.

00:26:11 Jeffery Werner

Persoon.

00:26:12 Jeffery Werner

En ja met met alle alle toeters en bellen die daar bij bij komen kijken. Ja, en dat vind ik wel heel belangrijk om dat ook in In de coaching. Sessies die Ik heb met mijn klanten.

00:26:23 Jeffery Werner

Dat ik daar veel aandacht aan besteed en dat ik ze ook echt probeer te leren kennen. Ja, weet je, Ik kan wel. Ik kan ze wel een trucje leren.

00:26:30 Jeffery Werner

Ja.

00:26:32 Jeffery Werner

Daarmee gaan ze nog niet het de verandering indien nodig is om echt door te breken, want vaak zit ook dat dat hè. Ik heb het al vaak over dat door dat miljoen heen breken een soort magische grens. Dat heeft te maken met dat je eigenlijk als ondernemer niet meer Alleen maar onderdeel van het bedrijf bent, maar eigenlijk ook.

00:26:52 Jeffery Werner

Een stapje aan de zijkant staat en dat dat wiel wieltje, zeg maar, de onderneming is een soort machine.

00:26:59 Jeffery Werner

Dat je dat aanstuurt?

00:27:01 Jeffery Werner

En dat besef dat kwam bij mij ook pas laat. Oh ik, Ik heb dus echt. Ik kan dingen echt naar mijn hand zetten en dingen organiseren en regelen. En ja, dat heeft wel even geduurd In de een paar jaar, zeg maar totdat we door dat miljoen waren. Oh, zo werkt dat.

00:27:16 Gerhard te Velde (host)

Eigenlijk interessant, Misschien mooi om die stap te maken.

00:27:21 Gerhard te Velde (host)

Naar eigenlijk ja, crossroad, wat je nu doet, hè, dus Ik heb hier opschrijven het theoretisch kader, want je hebt een.

00:27:28 Gerhard te Velde (host)

Soort model wat je gebruikt?

00:27:30 Gerhard te Velde (host)

Ja, Misschien komen we straks op terug op de diepere lagen en de en de, de psycholoog, de psychologie van de ondernemer. Maar toch even naar stukje theorie.

00:27:37

Ja.

00:27:39 Gerhard te Velde (host)

Voor een harnish heeft het over People Strategy execution and cash. Ik gebruik als spiekbriefje de cover van het boek en is hier op tafel, maar je hebt nog 1/5 pilaar. Wil je ons eens meenemen in jouw?

00:27:45 Jeffery Werner

Ja helemaal goed.

00:27:49

Maar.

00:27:50

Dank je.

00:27:51 Jeffery Werner

Riothermie ja scale up is bedoeld eigenlijk voor bedrijven vanaf een.

00:27:54

Doel.

00:27:55 Jeffery Werner

Maar het is een methode om je bedrijf aan te sturen en eigenlijk gaat firn harnass ervan uit dat er al een draaiende business is. Nou, de Mensen die ik help, dat zijn starters en startups. Die hebben nog niet zo heel veel draaiende business.

00:28:09 Jeffery Werner

Nou en wat is nou het grootste probleem van Mensen is? Klanten krijgen dus lead krijgen en die omzetten naar klanten. En ja welke klanten dan? Dat is de.

00:28:18 Jeffery Werner

Vraag.

00:28:18 Jeffery Werner

Ja, nou, Ik heb daar een eigen stuk aan toegevoegd. Dat is ja, dat noem ik de schaalbare X factor, dat zeg maar, jouw propositie, jouw verhaal.

00:28:26 Jeffery Werner

Schaalbaar gemaakt om door dat miljoen heen te kunnen.

00:28:30 Jeffery Werner

Dat is eigenlijk ja, het voorportaal wat je nodig hebt om echt door te kunnen te kunnen breken en de methode dus dat je je strategie voor de lange termijn bepaalt dat je dan bepaalt. Goh, wat moet ik daar nou voor doen om die eerste stap te zetten richting mijn?

00:28:43 Jeffery Werner

Mijn grote doel.

00:28:45 Jeffery Werner

Hoe werk ik met Mensen Samen? Welke Mensen heb ik nodig, hè? Wat zijn ABCD TYPE Mensen?

00:28:52 Jeffery Werner

Ja en uiteindelijk leidt dat tot cash. En wat kan ik met cash doen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat die cash weer geherinvesteerd kan worden In de groei? Welke keuzes ga ik dat maken? Waar ga ik?

00:29:00 Jeffery Werner

Mijn euro instoppen.

00:29:02 Jeffery Werner

Wat is op dit moment belangrijk? En Dat is eigenlijk dat je dat ik Mensen leer om.

00:29:08 Jeffery Werner

Even afstand te nemen van hun bedrijf, want die zitten vaak heel erg erin.

00:29:12 Jeffery Werner

Heel erg 100%.

00:29:12 Gerhard te Velde (host)

Lopen we met een brandspuit rond overal brandjes, blussen en **** oplossen.

00:29:14 Jeffery Werner

Precies precies ja en welke keuzes die Je moet maken en crossroad is ja, is eigenlijk een kruispunt waar je op staat.

00:29:23 Jeffery Werner

En Toen ik mijn bedrijf had verkocht en eigenlijk bedacht van nou, Ik wil dit gaan doen, hè? Ik wil Mensen begeleiden en helpen en Ik vind het juist die die startup fase super leuk, Ik heb niet voor niks detect by opgericht.

00:29:36 Jeffery Werner

Ik dacht, ja, ik sta eigenlijk op.

00:29:37 Jeffery Werner

Een.

00:29:37 Jeffery Werner

Kruispunt nu van wat ga ik nu doen? En toen dacht ik van eigenlijk sta je als ondernemer de hele dag op een kruispunt, moet je de hele dag beslissingen maken en keuzes maken. Nou, en wat is er handiger dan dat je dat zeg maar even op in het in een overzicht de grote, belangrijke keuzes voor jezelf hebt gemaakt?

00:29:54 Jeffery Werner

Dan weet je, in ieder geval weet jij in ieder geval als ondernemer, maar ook de Mensen met wie je samenwerkt. Wat doen we hier eigenlijk voor? Wie doen we het? En ja, wat voor probleem lossen we op?

00:30:02 Gerhard te Velde (host)

Worden voor ons voor onze klanten. Ja, en wat doe je dan? Dan haal je je opie SP je one page strategic plan. Haal je van oké, ja.

00:30:10 Jeffery Werner

Ja, Ik heb daar een eigen versie eigen versie van gemaakt.

00:30:14 Jeffery Werner

Strategisch plan op een a.

00:30:15 Jeffery Werner

En de achterkant de achterkant daarvan is het het executie plan en daarmee staan je prioriteiten van. Wat moet je nou aankomend jaar doen? Wat moet je aankomend kwartaal doen? Hoe meet je nou of je op de goede weg bent, hè, met welke kpi’s? Wat is nou belangrijk voor je?

00:30:31 Jeffery Werner

Al dat soort dingen en je hebt een overleg ritme maandelijks wekelijks dagen.

00:30:35 Jeffery Werner

Sex.

00:30:36 Jeffery Werner

Dat soort dingen worden allemaal.

00:30:38 Gerhard te Velde (host)

Bij ja, Ik wil even naar die die schaalbare X factor wil ik even op inzoomen, want die triggert mij heel erg.

00:30:41

Ja.

00:30:45 Gerhard te Velde (host)

Klinkt inderdaad als een soort van ja, ik moet meteen ook denken en Er is ook zo’n televisieprogramma. De.

00:30:50 Gerhard te Velde (host)

De extractor ja je zegt Van ja, jij hebt echt een super talent. En ja, hier ga je mee doorbreken kan ik het.

00:30:55 Gerhard te Velde (host)

Daarmee vergelijk wat ik.

00:30:56

Nou ja.

00:31:00 Jeffery Werner

Omdat ik vaak met ondernemers die in hun eentje zijn, of Misschien met Misschien hebben ze al 2 3 Mensen die wat wat werk voor ze doen, hè ze klein doen, weet ik wel 150 K omzet ofzo dus nou, dat kun je in je eentje nog redelijk goed goed behappen.

00:31:07

Ja.

00:31:14 Jeffery Werner

Kijk ik altijd van. Ja, waar zit die ondernemer nou in zijn sweetspot? En hoe kan die verzorgen dat zijn bedrijf ook in bepaalde sweetspot zit?

00:31:23

Ja.

00:31:24 Jeffery Werner

En dan kijken we naar, waar is iemand goed in? Waar krijgt iemand Energy van en waar kan die geld mee verdienen? Nou, dan moet je als eerste weten.

00:31:31 Jeffery Werner

Als je dan weet van nou in in die business, Dat is ongeveer.

00:31:34 Jeffery Werner

Wat?

00:31:34 Jeffery Werner

Ik doe ja, dan moet je wel bij zoëven. Ik moet daar wel een bepaald TYPE klant bij hebben hè, wie is je ideale?

00:31:40 Jeffery Werner

Klant.

00:31:41 Jeffery Werner

En die ideale klant die je hebt. Die heeft ook bepaalde uitdagingen waar jij een oplossing voor hebt. Nou dus dat gaan we dat hele riedeltje gaan we eigenlijk in die schaalbare X factor.

00:31:49 Jeffery Werner

Zoeken om een goede propositie te creëren. En dat geeft je houvast om bijvoorbeeld straks marketing uit te net te gaan doen. Op welk platform ga ik mijn nieuwe klanten benaderen? Is dat Facebook, Instagram of is dat YouTube of is dat e mail of?

00:32:06 Jeffery Werner

LinkedIn of whatever ja.

00:32:10 Gerhard te Velde (host)

En, en als jij met ondernemen gaat werken, zie jij dan met ben jij een soort talent scout die meteen ziet van, Oh, daar zit jouw sweetspot of ja, dat ga je een beetje onderzoeken. Nou, Het is met name zelfonderzoek wat wat die wat die persoon doet. Dus jij besluit dat proces, zeg maar.

00:32:24 Jeffery Werner

Ja, Ik heb daar allerlei. Ik heb een hele videobibliotheek met allemaal.

00:32:27 Jeffery Werner

Trainingen voor ze klaar.

00:32:28 Jeffery Werner

Gedaan en één van de Van de basisdingen die ze moeten doornemen is ja, hoe zit je zelf in je sweetspot? Ik heb dat voor mezelf ook een aantal jaren geleden uit moeten moeten moeten vinden.

00:32:38

Ja.

00:32:39 Gerhard te Velde (host)

Nee en en die die x factor, ik blijf gewoon net zolang vragen tot Ik denk en nu snap ik Het is, is dat dan een persoonlijke eigenschap van de ondernemer of zit dat meer een?

00:32:47 Jeffery Werner

Nou die x factor.

00:32:47 Jeffery Werner

Is eigenlijk de de de de de jouw propositie.

00:32:51 Jeffery Werner

Jou.

00:32:52 Jeffery Werner

Onderscheidende verhaal je unieke aanbod onweerstaanbare aanbod noemen ze het ook wel. Waarmee jij succesvol gaat zijn, Dat is jouw jouw x factor.

00:32:53 Gerhard te Velde (host)

Het unieke aanbod In de markt. Ja, oke.

00:33:04 Gerhard te Velde (host)

Oké en.

00:33:05 Jeffery Werner

En, ik probeer dan dat schaalbaar te maken. Kijk, het kan zo zijn dat iemand.

00:33:09 Jeffery Werner

Heel goed is in in een bepaalde bepaald vakgebied.

00:33:14 Jeffery Werner

En daar tot nu toe een goed geld heeft mee verdiend als ZZP er, maar die wil er nu een bedrijf van maken, dus hoe kan je de dingen die iemand doet? Welk probleem lost je eigenlijk op? Dat ga ik als eerste aan hem vragen, welk probleem los je nou eigenlijk op en hoe kun je jouw klant van situatie waar die in zit met alle problemen die Hij heeft?

00:33:34 Jeffery Werner

Naar dat beloofde land waar jij eigenlijk geloven.

00:33:36 Gerhard te Velde (host)

En het hoofdland nu heb je, nu ben ik sowieso.

00:33:39 Jeffery Werner

Aan ja, nou ja, Dat is eigenlijk eigenlijk de de de ja, datgene wat je voor een klant oplost en daar breng je hem eigenlijk naartoe. En heel veel Mensen doen dat op op zeg maar op ZP basis of of uurtje factuurtje.

00:33:40

Ja.

00:33:46

Ja.

00:33:52 Jeffery Werner

Basis en die helpt me ook, maar die beseffen zich niet dat ze eigenlijk.

00:33:56 Jeffery Werner

Een probleem voor een voor iemand aan het oplossen zijn nou en om dat om te zetten in een programma of een product of een dienst een schaalbare dienst. Nou, dat Dat is waar ik waar ik vooral.

00:34:06 Gerhard te Velde (host)

Mee help ja wat is mijn x factor, denk je?

00:34:10 Jeffery Werner

Jouw x factor nou, Ik denk dat jij.

00:34:17 Jeffery Werner

Ik denk dat het met name op het sociale gebied zit, dus dus richting in.

00:34:22 Jeffery Werner

In intermenselijk contact tenminste, zo heb ik jou ervaren Als we heel.

00:34:28 Jeffery Werner

Ja fijn betrouwbaar dus dat Dat is, Dat is denk ik een hele ergens daarin zou je iets moeten gaan gaan doen en.

00:34:37 Jeffery Werner

Wat ik gemerkt heb van je is dat je Energy krijgt van dingen ondernemen, dingen, bedenken, uitvinden en.

00:34:46 Jeffery Werner

Ja en dan kijken waar daar ergens jou jouw ding zit. Ja, en dan is het wel de kunst.

00:34:54 Jeffery Werner

Om iets te vinden waar je op kan focussen, want Dat is wel wat ik ook vaak meemaak dat ik een ondernemer tegenover die heeft de hele dag door goede ideeën is een soort ideeënbus, zeg maar.

00:35:06 Jeffery Werner

Ja elk idee ja precies idee vinden ze leuk en spannend. Ja, Je moet er gewoon eentje eentje uitwerken en daarmee aan de slag gaan en om ik zeg ook wel eens ja, ondernemers soms heel saai, zeker voor die die die one zeg maar of die die pionier die de de de de de visionair of hoe je dat wil noemen.

00:35:06 Jeffery Werner

Het.

00:35:23 Jeffery Werner

Precies.

00:35:25 Gerhard te Velde (host)

Ja hij.

00:35:28 Jeffery Werner

Is Het is dat daar heel.

00:35:30 Jeffery Werner

Lastig voor om steeds rondjes te draaien, maar ja, als jij groter wil wil worden, moet je gewoon heel vaak hetzelfde rondje draai.

00:35:37 Gerhard te Velde (host)

Ja, ja, Dat is wel eigenlijk iets waar ik niet op.

00:35:39 Gerhard te Velde (host)

Zit te wachten? Ja, begrijp.

00:35:41 Gerhard te Velde (host)

Maar dat was waar ja iets?

00:35:42 Jeffery Werner

Is, Dat is wel, ja.

00:35:45 Jeffery Werner

Waardoor je Als je dat van jezelf ziet en Als je daar even afstand van kan nemen en Als je van ja, Ik wil dit echt. Ik wil echt doorgroeien met mijn bedrijf. Je hebt. Je hebt een aantal bedrijven, dan zal je ergens op een van die bedrijven zal je focus.

00:35:58 Jeffery Werner

Moeten gaan.

00:35:58 Jeffery Werner

Leggen en echt volle bak daarop inzetten en nieuwe klanten daarvoor regelen.

00:36:04 Jeffery Werner

Zorgen dat dat het delivery goed is hè? Want het product of dienst wat je?

00:36:08 Jeffery Werner

Wat je doet?

00:36:09 Jeffery Werner

En eigenlijk constant rondjes draaien en daarin steeds beter worden en beter worden dat het stuk exécution wat je wat Je moet doen.

00:36:15 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:36:16 Jeffery Werner

En Er zijn ondernemers die zijn heel goed in dat stuk exécution. Dat zijn de integrators en Er zijn heel hele grote groep ondernemers. Die zijn de de strategen, de visionairs, Maar het is de kunst om dat te kunnen vertalen van strategie naar executie. Wat moet ik doen? En hoe vaak moet ik dat dan doen en.

00:36:33 Jeffery Werner

Constant.

00:36:33 Jeffery Werner

Rondjes draaien en heel vaak zie je dat de visionairs.

00:36:36 Jeffery Werner

Na een paar jaar verveeld zijn.

00:36:39 Jeffery Werner

En die denkt van ja, Dit is niet leuk meer. Ik heb het spelletje heel zo vaak gedaan en Ik heb dat aan de lijve meegemaakt met een compagnon die dat had. Die was na een jaar of 5 6 was hij ja dus aanhalingstekens uitgekeken op het op het spelletje.

00:36:41 Gerhard te Velde (host)

Ja het zwaard. Ik wil even ja, nee, Daarom ja.

00:36:52 Jeffery Werner

Nou ja, dan is er wat andere wegen gaan bewandelen dan ja.

00:36:56 Jeffery Werner

Dat is een keuze.

00:36:57 Gerhard te Velde (host)

En ja, nee, ik zit even te denken van probeer het ook toe te passen op de praktijk en We kunnen straks ook nog even een.

00:37:05 Gerhard te Velde (host)

Een voorbeeld dat jouw praktijk nemen, hè? Dus van iemand waar je mee gewerkt hebt, want je hebt Natuurlijk ook jouw jouw methode die je toepast bij voor jouw klanten.

00:37:15 Gerhard te Velde (host)

Maar die schaalbare X factor. Die gaat dus op zoek naar iets waar je goed in bent.

00:37:20 Gerhard te Velde (host)

Wij, want je had het volgens mij over de ground. Of nou, hoe heet die hedgehog concept of zo van wat? Wat was dat?

00:37:24 Jeffery Werner

Ja ja.

00:37:26 Gerhard te Velde (host)

Ook alweer.

00:37:26 Jeffery Werner

De hedgehog concept eigenlijk ja, iets waar je Energy van krijgt, wat je dus de hele dag door kan doen. Ja dus twenty Four seven kun je daarop aanstaande, dat kost, dat kost je.

00:37:30 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:37:35 Jeffery Werner

Eigenlijk geen Energy nou.

00:37:37 Jeffery Werner

Als je dan ook nog iets hebt wat je heel goed kan, maar je wereldkampioen in bent, zeg ik.

00:37:41 Jeffery Werner

Op tijd.

00:37:43 Jeffery Werner

En, Je kunt daar nog af en toe een factuur voor sturen naar iemand dus geld mee verdienen. Nou, Als je daar een combinatie van kan maken, dan heb je denk ik zit je op de goede plek en.

00:37:56 Jeffery Werner

Ja, soms is dat denken wij ja, Het is allemaal vaag en moeilijk gedoe. Daar gaan we eens ga maar eens bij jezelf na wat wat wat, wat zou ik nou de hele dag door kunnen doen Als je puur kijkt naar de dingen die je nu op je op je werk doet, of in het bedrijf waarin je zit? Wat zou ik dat de hele dag door kunnen doen?

00:38:11 Gerhard te Velde (host)

Zonder ja Zonder ja precies ja.

00:38:11 Jeffery Werner

Zonder moesten worden nou ga eens bedenken of je dat zou kunnen doen en daar een businessmodel van kan maken en dat iemand daarvoor gaat betalen.

00:38:20 Gerhard te Velde (host)

Nee, Dat is dus eigenlijk wat jij nu omschrijft. Dat is Waarom ik mijn Podcast Agency begonnen bent, dus ik dacht van, oké, Ik heb mijn eigen.

00:38:26 Gerhard te Velde (host)

Ondernemers.

00:38:26 Gerhard te Velde (host)

Groei voor hartstikke leuk ja, nog steeds leuk vanwege het feit dat het nieuwe Mensen teg.

00:38:29

Ja.

00:38:31

Ja.

00:38:32 Gerhard te Velde (host)

Kom maar wat nou Als ik de hele dag Alleen maar nieuwe dingen mocht verzinnen? Dus Dat is eigenlijk Waarom ik podcast ethibel ja en en daar mag ik dus aan komen. Iedere keer Mensen die zeggen, ja, Gerard, We hebben een idee voor een podcast. Oké, Nou vertel wat is je idee? En dan ga ik daar helemaal in mee en dan ga ik helemaal ja, meestal gaan we stappen terug van wat is je strategie en nou etcetera etcetera.

00:38:38 Gerhard te Velde (host)

Het.

00:38:53 Gerhard te Velde (host)

En Als we het dan uitgedacht hebben, het liefst gooi ik het dan inderdaad, nou ja, over de schutting, meestal produceren we het ook, Maar het liefst zou ik het op dat punt al overdragen aan een integrator die zegt Van, Hé, goed plan.

00:39:04 Gerhard te Velde (host)

Eigenlijk moet die integrada ook mee hebben gedacht in een plan, zeker over hoe realistisch is het etcetera.

00:39:09

Dus.

00:39:10 Jeffery Werner

Jij lost met eer ook een probleem op voor klant waarschijnlijk dat ze dat ze in contact willen komen met hun doelgroep hè? Dat ze leads willen of dat ze ja in contact willen met hun hun doelgroep. En daar moet je dan kijken, wat waar gaan we het dan over hebben en waar waar die die wordt de audience van Van deze podcast.

00:39:29 Jeffery Werner

En wat voor soort sprekers moeten we dan gaan uitnodigen?

00:39:33 Jeffery Werner

En, dus ja je bent, je bent een half zo 1/2 marketingafdeling voor dat bedrijf.

00:39:37 Gerhard te Velde (host)

Ja ja ja, dat vind ik heerlijk, dus ja, nou ja ja, wat is je plan? En dan gaan we eindeloos. Ja, gaan we daar duwen en trekken en daar uiteindelijk komt daar iets waarvan Ik denk, ja, dit, dit kan wel eens gaan werken en dan ga je dat ga je dat testen of?

00:39:39 Gerhard te Velde (host)

Die die puzzeltjes.

00:39:48

Ja.

00:39:51 Gerhard te Velde (host)

Je.

00:39:51 Gerhard te Velde (host)

Gaat het maken en dan?

00:39:51 Gerhard te Velde (host)

Ga je testen tijdens ja?

00:39:54 Jeffery Werner

Maar Je moet toch wel weten van die klant. Het is niet zomaar een tooltje wat je inzet. Een podcast komt best wel wat bij kijken. Het kost ook best wel wat geld. Het kan heel veel.

00:40:05 Jeffery Werner

Leveren Als je goed gefocust daar op mee aan mee aan de slag gaat en echt een goede, de goede keuzes daar ook in in maakt en daar kun je kun je klanten.

00:40:14 Jeffery Werner

Prima mee helpen ja.

00:40:17 Gerhard te Velde (host)

Nou mocht je aangesproken voelen en denken, ja, Ik heb ook een podcast idee. Kom even op de lijn.

00:40:21 Jeffery Werner

Ik heb zeker een podcast idee en Ik wil ook heel graag podcasts maken. Alleen Ik heb nu andere prioriteiten.

00:40:28 Gerhard te Velde (host)

Rita, even voor me nu parkeren?

00:40:29 Jeffery Werner

Om om om ja om ik ik kom liever in podcast, dus daar verschijn ik liever en daar kan ik heel veel content uithalen, zoals ook deze podcast en mijn lotgenoten podcast bijvoorbeeld. En Ik heb nog een paar andere podcasts.

00:40:33

Ja.

00:40:38

Ja.

00:40:41 Jeffery Werner

Aan, en Dat is nu genoeg voor mij. En Misschien is het zo wel dat ik in 2025 een keer denk van nou, nu ga ik zelf de stoute schoenen aantrekken. Ik wil bijvoorbeeld heel graag.

00:40:52 Jeffery Werner

Zou ik een podcast willen maken met ondernemers die al veel verder zijn dan de miljoen die dus al Misschien ook wel exit hebben gemaakt? Die interviewen van wat hoe hoe is het begonnen? En Ik denk dat dat hele interessante content is voor mijn potentiële klanten.

00:41:08 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:41:09 Jeffery Werner

Ja, Als ik dat wil doen, dan moet ik dan wil ik het ook gewoon goed doen, hè? Dan dan komt wel weer dat die perfectionist in mij naar boven en Ik ga dat niet half doen.

00:41:16 Gerhard te Velde (host)

Nee.

00:41:17 Jeffery Werner

En dat kost me dat heel veel tijd en en Evert en dat wil ik er wel insteken. Maar op dit moment heb ik andere dingen te doen.

00:41:25 Jeffery Werner

Dan lukt dat dus niet. Mooie.

00:41:26 Gerhard te Velde (host)

Cliffhanger, voor een.

00:41:28 Gerhard te Velde (host)

Wie weet die Space is al heel druk precies.

00:41:29 Jeffery Werner

Nou, je hebt in.

00:41:30 Gerhard te Velde (host)

Ieder geval, ja, Ik ga hem opvolgen, hé effe naar een terug naar jou methode, dus je zegt Van eigenlijk, ik werk in principe op basis van scaling up of die principes die zitten er heel erg in. Ik hoorde je al ook andere dingen erbij trekken van, hé dit, dit zit ook in mijn tool.

00:41:44 Gerhard te Velde (host)

Dit ja, Maar het startpunt is die schaalbare X factor, dus daar ga je.

00:41:48 Gerhard te Velde (host)

Eerst mee aan de slag?

00:41:48 Jeffery Werner

Ja het het grote probleem van Van starters en startups is, is nieuwe klanten krijgen en dus Je moet wel je verhaal goed hebben. En ja, Als je alles aan Iedereen verkoopt, ja dan dan, dan kun je niet mee schalen, want dan dan gegeven moment ga je vastlopen.

00:42:07 Jeffery Werner

Ik zeg altijd, je hebt. Je hebt eigenlijk twee soorten startende ondernemers. Dat is weer die die zeg maar die die enthousiaste puppy die alles verkoopt het losse vastzit.

00:42:07 Gerhard te Velde (host)

En wat zou.

00:42:17 Jeffery Werner

Of je hebt de de, dat zijn vaak de wat meer technische georiënteerde ondernemers. Die hebben een heel mooi product gemaakt en zitten helemaal In de materie.

00:42:27 Jeffery Werner

En die zijn zo enthousiast over hun product, dat dat eigenlijk Iedereen dat moet hebben. Ja, Als je, Ik heb een klant. Die zit bijvoorbeeld In de In de windenergie sector. Zeg maar doet hij allerlei dingen? Ja, dat wil niet. Iedereen zijn hele selectief groepje klanten wat daar wat daar potentie in heeft, zeg maar.

00:42:45 Jeffery Werner

En, Dat is heel moeilijk om die te vinden en daar aansluiting bij te vinden je verhaal voor te maken die de techneuten zijn wat minder goed in het stuk marketing en sales bijvoorbeeld.

00:42:53 Gerhard te Velde (host)

Ja ja en over over de hele linie genomen, zeg maar welke rol dicht jij het verdienmodel toe of geld. Ik heb het idee dat jij best wel resultaat gericht bent. Analytisch, doelgericht. Denk ook realistisch, dat zijn allemaal woorden Natuurlijk. Dus wat versta je daaronder?

00:43:12 Jeffery Werner

Heb je mijn profiel gelezen ofzo of Ik ben een soort hand gedaan?

00:43:14 Gerhard te Velde (host)

Ja nee.

00:43:17 Gerhard te Velde (host)

Nee, maar kijk.

00:43:18 Gerhard te Velde (host)

Ik ben dus mijn hele ondernemersleven heb ik altijd gestruikeld met geld.

00:43:22 Gerhard te Velde (host)

Want je maakt het nooit belangrijk, dus Het was altijd van Als het de was gaf ik het meteen weer uit. Ja, Ik had ook twee compagnons, de één die zei, Nou ja, geld komt vanzelf Als je Maar de goede dingen doet en die andere, die zijn geld. Dat was eigenlijk bijna een soort van.

00:43:33 Gerhard te Velde (host)

Verboden.

00:43:34 Gerhard te Velde (host)

Woord, dat mocht het echt niet om gaan. En ja, ik, ik stond daar een beetje tussenin en Ik heb nu ben ik mezelf iedere keer aan het herinneren van oké.

00:43:42 Gerhard te Velde (host)

Leuk plan, maar wat levert het op? Dus wat hou ik hier aan over? En er zit ook nog een diepere psychologische laag bij voor mij.

00:43:49 Gerhard te Velde (host)

Dus.

00:43:51 Gerhard te Velde (host)

Wat gun ik mezelf, dus Ik ben hard. Ik ben hier met die. Die gaat dan bijvoorbeeld allemaal events organiseren en dan zijn die events voorbij en dan heeft Iedereen een leuke avond gehad. En ik.

00:44:02 Gerhard te Velde (host)

En ik dan weg, ja, Ik ben leeg. Ik heb geen geld verdiend. Nou is geld zeker niet het hoofddoel, maar juist Daarom moet ik het belangrijker maken. Want ja, en ik zie dit dus ook bij andere ondernemers. Ik ben ook wel benieuwd of jij dit ook voorbij ziet komen van.

00:44:02 Jeffery Werner

Jij bent helemaal leeg?

00:44:06 Jeffery Werner

Nee.

00:44:18 Gerhard te Velde (host)

Ja, Er is gewoon geen solide verdienmodel en Ik heb het niet over een beetje geld verdienen en de eindjes aan elkaar kunnen knopen, want daar kom je, denk ik.

00:44:26 Jeffery Werner

Ook niet ver mee een event organiseren bijvoorbeeld. Ik organiseer voor mijn vaste klanten nu een een jaarplan sessie einde van eind november en die.

00:44:38 Jeffery Werner

Dit levert mij niks op.

00:44:40 Jeffery Werner

Behalve dat ik een weer verder heb geholpen. Ze betalen wel een klein bedrag daarvoor, maar goed.

00:44:46 Jeffery Werner

Er moet ook bitterballetje komen en dat soort dingen dus nou echt heel veel geld levert het niet op, Maar dat gaat hem ook niet om. Ik heb een bepaald doel met dat event. Ik wil dus nu de eerste keer dat ik dat doe. Volgend jaar wil ik dat groter weer maak en groter als een soort.

00:45:00 Jeffery Werner

Uithangbord van voor mijn bedrijf en zo zie ik ja, kan je bijvoorbeeld een ander event organiseren en.

00:45:09 Jeffery Werner

Dat moet een een andere gedachte achter zitten, want een event zelf organiseren, ja.

00:45:14 Jeffery Werner

Dat is niet mijn core business. Nee.

00:45:17 Gerhard te Velde (host)

Nee oké, je zult nu even in op events, maar Als je hem wat breder trekt, zeg maar, zou jij begin jij überhaupt aan een plan waar geen geld mee te verdienen is?

00:45:25 Jeffery Werner

Nee.

00:45:26 Gerhard te Velde (host)

Nou Er zijn dus zat ondernemers die dat wel doen, dus die zijn gewoon zo enthousiast over iets of die geloven in een mooie missie. Die willen de wereld verbeteren, die duiken halsoverkop erin.

00:45:30 Jeffery Werner

Nou ik, Ik denk ja dat klopt.

00:45:33 Jeffery Werner

Ja ik ik ik.

00:45:36 Jeffery Werner

Ik heb heel veel gewerkt met Pieter van Os, die ken je ook wel hè? Over impact ondernemen voorbeeld.

00:45:43 Jeffery Werner

En, ik geloof daar helemaal in.

00:45:46 Jeffery Werner

Maar de basis is wel dat je geld moet verdienen anders vatten we echt bar weinig impact.

00:45:51 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:45:52 Gerhard te Velde (host)

Geen doel, maar randvoorwaarden of kan ook een doel zijn, Maar het is in ieder geval ja.

00:45:54 Jeffery Werner

Ja, ja, Het is een uitkomst van Mensen, strategie, executie en dan komt cash. En met die cash kun je weer nieuwe dingen doen. Kun je inderdaad impact maken?

00:46:06 Gerhard te Velde (host)

En, wat Als je zelf wat minder goed ben en geld verdienen? Heb je daar een idee bij?

00:46:10 Jeffery Werner

Nou, Ik denk dat Iedereen goed is.

00:46:11 Jeffery Werner

In geld verdienen.

00:46:12 Jeffery Werner

Alleen het moet. Ja, Je moet wel.

00:46:13 Gerhard te Velde (host)

Het spel begrijpen en wat is het spel?

00:46:18 Jeffery Werner

Dat je voor de dingen die je doet?

00:46:21 Jeffery Werner

En de manier waarop je Mensen helpt dat je daar gewoon geld voor kan vragen. Best wel veel Mensen die dat spannend en eng vinden om geld te vragen voor dingen die ze doen.

00:46:33 Jeffery Werner

Ja, en Als je, hoe Als je goed bent in het aantonen van de waarde die je levert, dan kan je eigenlijk een hele hoge prijs daarvoor vragen.

00:46:42 Jeffery Werner

Ik heb ook altijd wel discussies met met mijn klanten die zeggen, ja, ze vonden het te duur. Ja, Het is niet te duur.

00:46:49 Jeffery Werner

Je hebt niet goed genoeg de waarde aangetoond van jouw.

00:46:52 Jeffery Werner

Dienst of product.

00:46:53 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:46:54 Jeffery Werner

Maar in principe ja, dat zou toch Iedereen moeten kunnen, denk ik.

00:46:57 Gerhard te Velde (host)

Dan ja ja dat denk ja.

00:46:58 Jeffery Werner

Ik denk niet dat er Iedereen is, er zit in Iedereen wel een een ondernemer, Maar ik denk dat dat er weinig zijn en Daarom zijn er ook veel minder ondernemers dan medewerkers. Gelukkig, want anders dan kunnen bedrijven ook niet draaien. Zeg maar, Er zijn weinig. Ja, die die die Er zijn weinig medewerkers die ondernemer worden uiteindelijk.

00:47:19 Jeffery Werner

Omdat ze dat ook wel prettig vinden in In de omgeving waar ze in zitten ondernemen heb je ook heel veel risico, is ook heel risicovol.

00:47:28 Jeffery Werner

Ja, je kan ook niks.

00:47:29 Gerhard te Velde (host)

Hebben? Ja, ja nee, het kan helemaal verkeerd aflopen.

00:47:31 Jeffery Werner

Bij mij was het zo dat ik Ik ben in het begin. Ik ben niet gelijk vanaf school of universiteit ondernemer geworden. Nee, Ik wil de eerst.

00:47:41 Jeffery Werner

Universitaire opleiding doen een baan vinden en nou dat, dat ging allemaal prima.

00:47:45 Jeffery Werner

En, Ik wilde een soort soort financiële stabiliteit hebben. Scheld is altijd wel een. Ja, een belangrijk ding voor mij.

00:47:51

Wist.

00:47:52 Jeffery Werner

Ik denk dat dat ook met mijn opvoeding te maken heeft. Mijn ouders hadden niet zoveel precies. Ja, Ik wil veel meer. Ik kwam wel leuke dingen doen, dus ja, dat kost geld.

00:48:01 Jeffery Werner

Ik wil een aantal keer per jaar gaan skiën of lekker kitesurfen overal ter wereld? Ja, dat vind ik leuk. Ja avonturen beleven, dat vind ik leuk. Ja kost geld dus ja, dan moet ik dat wel zorgen dat dat heb, want anders kan ik dat niet doen.

00:48:13 Jeffery Werner

En ja, Er zijn weinig Mensen die dus die stap maken en into the unknown.

00:48:19 Jeffery Werner

Ja, Ik had een soort financiële achter achtervang en nu Natuurlijk weer. Ik heb Natuurlijk mijn bedrijf verkocht, dus dan heb je ja kleine buffer.

00:48:30 Jeffery Werner

Wat maakt dat ik weer een nieuw bedrijf kan opzetten?

00:48:34 Jeffery Werner

Het is, ik ken ook Mensen die zijn echt die beginnen met nul en die gaan gewoon. Ja, Ik heb Alleen maar diep respect voor die Mensen die die zit op een zolderkamer. 3 hoog achter en nul kosten en tenminste zo zo min mogelijk en ga met die. Nou ja, Ik vind dat super gaaf om te zien. Super inspirerend.

00:48:54 Gerhard te Velde (host)

Ja Natuurlijk makkelijk praten nu vanuit een bepaalde positie die je die je na zoveel jaar werken en ondernemen hebben opgebouwd. Ja, heb jij ook leren kennen als iemand die graag de waarheid spreekt of in ieder geval recht voor zijn raap is? Laat ik het dan zo noemen. Ik doe er vaak Paul, ja, ja, maar is dat komt dat Natuurlijk bij jou. Of of focus je zeg maar.

00:49:16 Gerhard te Velde (host)

Moet je daar moeite voor doen?

00:49:19 Jeffery Werner

Nee, eerlijkheid, eerlijkheid is al een van mijn ja, core values, zeg maar eigenlijk kernwaarde. Ja, Ik vind wel heel belangrijk om gewoon eerlijk ik, Ik heb ook altijd heel veel vertrouwen in Mensen en ik zie ook vaak het goede dingen in Mensen. En ja, soms ga ik daar wel eens mee op mijn snufferd.

00:49:19 Gerhard te Velde (host)

En en wat en?

00:49:39 Gerhard te Velde (host)

Dat is dan de downside van de, Maar ik ben gewoon. Ja Misschien ook soms naïef, Maar ik ben gewoon wel eerlijk. Ja, ja, Ik weet nog dat je mij een berichtje stuurde. En toen zei je van ja, Gerard, Ik vind jou wel een redelijk goede interviewer. En toen was ik een beetje gekwetst. Ik dacht van Waarom, zeg je niet gewoon? Je bent een hele goede interviewer en kunnen we keer praten, Maar dat dat toonde voor mij al meteen aan dat jij gewoon.

00:50:01 Gerhard te Velde (host)

Zegt, zoals jij denkt?

00:50:03

Ja.

00:50:03 Gerhard te Velde (host)

En, Waarom Ik denk dat het krachtig is, zeker Als je met ondernemers werkt.

00:50:08 Gerhard te Velde (host)

Als als founder heb je zeg maar, stel je werk met een team of Mensen om je heen die je inhuurt. Die zeggen toch eerder wat jij wil horen en de Mensen om je heen hebben of zou je je vrienden, je familie en zo die hebben geen flauw idee waar je precies mee bezig bent, dus daar heb je ook niet zoveel aan, dus het kan denk ik heel goed zijn als iemand je echt een eerlijke spiegel voorhoudt en dan Natuurlijk wel liefst eentje met een vraagteken dus dat het een vraag is in plaats van een oordeel of.

00:50:31

Ja.

00:50:35 Gerhard te Velde (host)

Maar wat zeg jij dan bijvoorbeeld tegen ondernemers? Dus heb je een voorbeeld van iemand dat jij dacht van, oh, die moet echt even de waarheid horen. En wat zei je toen?

00:50:44 Jeffery Werner

Nou het ik is, ik probeer het, hè? In de oude oude Jeff die was, was nog rechter voor zijn raap, zeg Maar ik probeer het nu wat meer ook naar aanleiding van de coaching opleidingen die Ik heb gedaan om het wat meer in vragende vorm te te stellen. Ja, ik zie.

00:50:51

Ja.

00:51:04 Jeffery Werner

Nou, Dat was de laatste en één van mijn klanten. Die had een een gesprek gehad met zijn potentiële klant.

00:51:11 Jeffery Werner

En nou vroeg hij aan, ja, wat wat vind je daarvan? En ja.

00:51:15 Jeffery Werner

Vroeger zou ik zeggen, nou vind ik dat.

00:51:16 Jeffery Werner

Een.

00:51:16 Jeffery Werner

Dat een dat van, en nu zeg ik van nou.

00:51:19 Jeffery Werner

Hoe, hoe vind je zelf dat het gesprek is gegaan en probeer hem op die manier, zeg maar zijn eigen waarheid daarin in te Laten ja ondervinden. En Ik ben wel sturend daarin. Ik ben niet een coach die een vraag dropt en dan denkt van nou succes.

00:51:36 Jeffery Werner

Nee, Ik ben wel wat meer sturender en begeleider en Ik ben ook een mentor, vind ik altijd een ja op basis van de ervaring. En ook ja dat die eerlijkheid die ik er altijd.

00:51:45 Jeffery Werner

In heb.

00:51:46 Jeffery Werner

Geef ik wel wat meer dingen aan, zeg maar van nou denk dat het dat dat dit het probleem was wat hier heeft plaatsgevonden.

00:51:53 Gerhard te Velde (host)

Ja, mijn accountant is heel goed in Wim heet Ie.

00:51:56 Gerhard te Velde (host)

Van WH al heel lang klant bij hem, maar Hij is ook echt een realist. Ik ben geen realist, Ik ben een dromer en een visionair of whatever geplak labels op, Maar ik kan alles voor.

00:52:06

Ja.

00:52:08 Gerhard te Velde (host)

En en Wim, die kan dat gewoon heerlijk doorprikken die ballon en als die doet, zeg maar, vind ik het vet irritant, maar achteraf denk ik altijd, ja, is wel goed dat ik af en toe een reality check krijg van iemand die ook geen belang ja belang heeft. Het is maar countert mij. In principe heeft hij geen belang, dus Ik denk dat jij zeg maar voor ondernemers ook.

00:52:12 Jeffery Werner

Platslaan.

00:52:29 Gerhard te Velde (host)

Juist door alle eigenschappen die je hebt, gewoon die reality check kan geven, en.

00:52:35 Jeffery Werner

Maar het is wel zo dat ik ik sta wel altijd naast ik. Ik zie het ook, we doen, we doen het Samen. Wat dat betreft is, dus ik sta er echt naast.

00:52:44 Jeffery Werner

En.

00:52:47 Jeffery Werner

Ja, het, wat wil ik nou zeggen?

00:52:51 Jeffery Werner

Dan ben ik het.

00:52:52 Gerhard te Velde (host)

Even kwijt ja, maar je stuurt je stuurt dus niet iemand aan. Het is niet zo van je stelt je niet op Als de boss van nee.

00:52:55 Jeffery Werner

Nee, nee, nee, helemaal niet, Maar ik ben wel betrokken en Het is niet zo dat ik dat ik inderdaad even een vraag stel. En dan denk ik.

00:53:00

Ja.

00:53:03 Jeffery Werner

Van.

00:53:03 Jeffery Werner

Nou volgende, nee, Ik ben wel betrokken en ik probeer ook echt wel Samen tot resultaat te komen. Het is ook altijd zo dat ik.

00:53:12 Jeffery Werner

Mensen moeten betalen als ze met mij aan de slag gaan, en ik geef altijd de garantie dat ze hun investering terugverdienen door dat ze die nieuwe schaalbare X factor gaan inzetten. En Als het nog niet is gelukt binnen de periode die We hebben afgesproken, dan blijf ik helpen om ervoor te zorgen dat het wel is gelukt.

00:53:28 Jeffery Werner

Nou, Dat is wel, denk ik wel onderscheidend van standaard businesscoach die even vertellen van goh zo zo moet het ongeveer een succes ermee.

00:53:36 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:53:37 Gerhard te Velde (host)

Ik denk dat ook heel veel ondernemers daar een broertje dood aan hebben, zeg Maar de de wildgroei ik in ieder geval laat ik het bij mezelf.

00:53:42 Gerhard te Velde (host)

Wildgroei aan coaches die dan weer programma hebben verzonnen, dan moet ik het kopen.

00:53:46 Jeffery Werner

Ja.

00:53:47 Gerhard te Velde (host)

Ja kom op, help maar gewoon en je.

00:53:51 Gerhard te Velde (host)

Je gaat door, je zegt dus van, Als het nog niet gelukt is, dan gaan we gewoon door. Ik vond het wel gelukt is. Je had het over die die windmolens in ons voorgesprek had je het over Martin.

00:53:56 Jeffery Werner

Precies.

00:54:01 Jeffery Werner

Dat is Martin.

00:54:02 Gerhard te Velde (host)

Maarten ja precies en die die wat doet hij. Hij bouwt apparaten om schroeven aan te draaien heb.

00:54:07 Gerhard te Velde (host)

Ik hier gezet dat?

00:54:08 Gerhard te Velde (host)

Ik heb geen idee wat wat dat dan precies inhoudt.

00:54:10 Jeffery Werner

En zo zon windmolens zijn vaak.

00:54:14 Jeffery Werner

Dat bestaat uit onderdelen en die zijn op elkaar geschroefd, worden die eigenlijk hè? Als je een windmolen langs de weg ziet, dan zie je van die flenzen. Noemen ze dat die ronde dingen met van die grote bouten erin.

00:54:26 Jeffery Werner

En, die moeten wel op een bepaalde manier aangedraaid worden, een bepaalde kracht ook worden aangedraaid. Nou, Ik heb hem ook Ik ben 1 1 1.

00:54:34 Jeffery Werner

Je leert nog eens wat precies, ik leer nog eens wat Hij is daar veel meer in thuis en Hij heeft daar dus hardware en software software voor geschreven om ja ook die die de druk die daarop moet staan, daar moet precies goed zijn Als het strak gedraaid is en er komt een hoop wind aan, dan kan het knappen, dan ben je verder van huis.

00:54:36

Ja.

00:54:52 Jeffery Werner

Of Als het te los is, ja dan gaat het trillen en dan gaat het ook kapot, zeg maar.

00:54:57 Jeffery Werner

Dus Dat is heel belangrijk dat dat op een goede manier vastzit en nu wordt het allemaal handmatig gedaan en Hij heeft daar al een soort robot voor gevonden voor voor ontworpen en voor gemaakt. Die dus dat help. Ja die die die windmolen fabrikanten helpen om om dat in elkaar te zet.

00:55:13 Jeffery Werner

Ja vind ik gaaf werk, ja?

00:55:14

Ja.

00:55:16 Jeffery Werner

En, Ik heb hem begeleid, want hij maakte eerst altijd, zeg maar custom made projecten.

00:55:22 Jeffery Werner

En nu heeft hij wat meer standaardproducten gemaakt, Omdat zeg maar In de markt te zetten en dat te vermarkten en dat ja daar de ideale klant bij te vinden. Welk probleem los je dan voor die klant op? En ja, dat hele riedeltje ben ik met hem doorgaans zij zij schaalbare x factor gemaakt en Dat is die nu aan het aan het inzetten en.

00:55:42 Jeffery Werner

Nu leads aan het creëren via LinkedIn gaat supergoed. Die heeft als hij als hij een videootje op LinkedIn zetten, heeft hij in 1 keer 100.000 views niet te geloven. En ja, Ik vind het supergaaf om om om zo iemand te.

00:55:53 Jeffery Werner

Helpen.

00:55:54 Jeffery Werner

Die ja eigenlijk uit een enorm technische wereld komt. En ja, maar die gewoon wel graag ondernemer wil zijn en.

00:56:03 Jeffery Werner

Een onderneming wil uitbouwen en wil wil gaan bouwen. Ja, dat dat dat geeft mij superveel inspiratie Als ik hem kan helpen daarin.

00:56:10 Gerhard te Velde (host)

Hoe vaak spreek je hem dan?

00:56:12 Jeffery Werner

Nu gemiddeld wel een keer per week, soms twee.

00:56:14 Gerhard te Velde (host)

Oké.

00:56:14 Jeffery Werner

Keer per week ja.

00:56:15 Gerhard te Velde (host)

En, heb je dan vaste agenda of?

00:56:16 Gerhard te Velde (host)

Zo want ja de de de.

00:56:18 Jeffery Werner

De doe zeg maar Weekly Meeting met hem en kijken we even terug op de afgelopen week.

00:56:24 Jeffery Werner

Welke resultaten zijn er gehaald? Wat zijn de prioriteiten voor aankomende week en zijn er nog specifieke problemen waar je mee mee mee zit?

00:56:31 Gerhard te Velde (host)

Nou volgens mij Alleen al dat zeg maar dus dat iemand jou opbelt of dat je stop achter die in je in je ja moet niet teveel.

00:56:35 Gerhard te Velde (host)

Ben.

00:56:41 Gerhard te Velde (host)

Ja, ik geloof hier gewoon in. Ik geloof gewoon dat iemand van buiten je beter maakt en zeker als die persoon resultaatgericht is Als je dat van een dure niet bent en Als je dus inderdaad gewoon een afspraak in je agenda hebt en dat je gewoon die vraag krijgt van wat is je prio? Ja, ****.

00:56:56 Gerhard te Velde (host)

Wat is het ook alweer? Ja ja.

00:56:57 Gerhard te Velde (host)

Raakt.

00:56:58 Gerhard te Velde (host)

En en.

00:56:59 Jeffery Werner

Maar de grap is.

00:57:00 Jeffery Werner

Dus dat ik.

00:57:01 Jeffery Werner

Ik doe dat met eigenlijk met ja al mijn klanten op deze manier ook.

00:57:04

Ja.

00:57:05 Jeffery Werner

De een wat intensiever dan de andere Martin begeleid ik wel best wel intensief. Dat vind ik ook superleuk om te doen en We gaan volgend jaar ook.

00:57:11 Jeffery Werner

Weer het hele jaar door, dus dat vind ik ook superleuk.

00:57:15 Jeffery Werner

Maar het feit Alleen dat je die afspraak in je agenda hebt en dat je daar dus van tevoren over na moet denken. Dat is voor heel veel ondernemers al zo’n enorme win dat ze dat ja eigenlijk nooit deden en altijd maar mee gingen In de mallemolen die er ja dagelijks de dagelijkse brandjes blussen, zeg maar waar het waar we het eerder.

00:57:30

Ja.

00:57:33 Gerhard te Velde (host)

Over hebben gehad moeten het ook voorbereiden die kool.

00:57:35 Gerhard te Velde (host)

Ja, en Als je te laat komt, wat zeg.

00:57:36 Jeffery Werner

Ja Als je.

00:57:37 Gerhard te Velde (host)

Ja dan.

00:57:38 Jeffery Werner

Ja, ja goed, ik graag, Ik ben geen leraar of zo.

00:57:41 Jeffery Werner

Het verslaggeven hele kaart uitdelen.

00:57:43 Gerhard te Velde (host)

Ik heb wel eens een Madonna gehad.

00:57:44 Jeffery Werner

Het is, Het is wel iemands eigen verantwoordelijkheid Natuurlijk. en Maarten is wel iemand die zoiets heeft. Ja, weet je, ik betaal ook geld aan Jeffrey, dus nou, Ik ga er ook het maximale uithalen en dat zeg ik ook altijd tegen Iedereen. Van ja, weet je?

00:57:45

Zo is ja.

00:57:47

Ja.

00:57:59 Jeffery Werner

Je haalt er het maximale uit Als je ook het maximale.

00:58:01 Jeffery Werner

Erin.

00:58:02 Jeffery Werner

Stopt dus als jij van tevoren goed voorbereid bent op die col, dan hebben we ook echt iets aan het half uurtje.

00:58:11 Gerhard te Velde (host)

Ja nou heel slim. Ik heb ooit op mijn op mijn ******* gehad van Olivier zeestraten in film kent, maar hij doet veel met cash en Hij is ook in deze podcast geweest. Ik eens kijken of.

00:58:17 Jeffery Werner

Voornaam wel.

00:58:22 Gerhard te Velde (host)

Hij die moet ik?

00:58:23 Gerhard te Velde (host)

Nog luisteren dan, ja was een leuke leuke aflevering en We hadden hem ingehuurd als Calling up coach bij eager people en Hij heeft het gewoon. Nou ja, boos.

00:58:32 Gerhard te Velde (host)

En, Dat is een beetje gespeeld, maar wij moesten gewoon echt op tijd komen. En ik vond het eigenlijk wel heel verfrissend, dus Het was een beetje tough love. Zeg maar, van ja, neem je dit nou serieus of niet als jij het uur te laat binnen combineren hè weet je wel ook al betaal je ervoor.

00:58:47 Gerhard te Velde (host)

Wat zijn we hier aan het doen? En Dat is dus denk.

00:58:48 Gerhard te Velde (host)

Ik het stukje.

00:58:51 Gerhard te Velde (host)

De ondernemer, zeg maar, Dat is die hond met die riem om nek maar maar Niemand houdt. Het houdt dat riempje vast, zeg maar dus je hebt geen baas, dus je krijgt ook nooit bedonderd terwijl je af en toe echt wel even. Ja, dat kan gebruiken ja om scherp te blijven.

00:58:57 Jeffery Werner

Nee nee.

00:59:03 Jeffery Werner

Om om ja Ik had in het begin Natuurlijk een compagnon waar ik mee samenwerkte.

00:59:07 Jeffery Werner

Dus dan houd je elkaar ook accountable en scherp, zeg Maar dat hielp wel.

00:59:12 Gerhard te Velde (host)

Ja als Als je het goed doet, hè, want Er zijn er ook die ja, oke.

00:59:13 Jeffery Werner

Als je het voor doet, ja, Maar we zijn ook wel getraind en opgeleid door IO en excelleren rator. Gewoon allebei in ons eigen groepje om ja gewoon wel ja je bent gewoon. Je bent gewoon een professionele ondernemer of niet. En als precies dan neem je het wel serieus en dan kom je gewoon op op vergaderingen opdagen.

00:59:28 Gerhard te Velde (host)

Neem het serieus.

00:59:34 Jeffery Werner

Dan heb je je zit voorbereid. Ja, anders heb.

00:59:35 Jeffery Werner

Je er niks te zoeken?

00:59:38 Gerhard te Velde (host)

Mooi, We gaan naar het billboard, het billboard langs de snelweg met een advies erop, tenzij jij zegt Van, Ik ben nog iets vergeten, of We hebben nog iets niet besproken, dan kunnen we het nog even.

00:59:43 Jeffery Werner

Oh ja.

00:59:49 Jeffery Werner

Ik vond een leuk gesprek tot nu toe, dus helemaal goed.

00:59:50 Gerhard te Velde (host)

Weer ook die is gelijks. Nee, dan gaan we naar naar naar billboard en je mag een advies meegeven aan alle ondernemers.

00:59:59 Gerhard te Velde (host)

Van Nederland en dan denk ik vooral op jouw jouw doelgroep gericht.

01:00:03 Jeffery Werner

Ja nou ja.

01:00:05 Jeffery Werner

Het is niet zozeer een advies, Het is meer een soort mantra wat ik eigenlijk al een tijdje gebruik.

01:00:10 Jeffery Werner

Ik heb in 2018 ben ik de marathon van Van New York gaan lopen.

01:00:15 Jeffery Werner

Ja dat vereiste wel wat voorbereiding. Ik heb ook wat tegenslagen gehad door 8 weken van tevoren op het operatietafel liggen met een liesbreuk.

01:00:23 Jeffery Werner

Maar ik heb daar altijd uit Star Wars. Ken je joda ken je vast wel. Die heeft een zo een uitspraak. Terrorist No try hè? Je doet het of je doet het niet. Er is geen proberen.

01:00:33 Jeffery Werner

En daar heb ik eigenlijk die marathon ook mee uitgelopen en Ik heb dat sindsdien ook overal. Je kan bij Apple Als je daar spullen bestelt kan je Laten ingraveren en op op mijn oortjes en op mijn mijn pennetje en mijn ipad staat dat allemaal. Dat vind ik gewoon leuk. Dus ja, mijn advies of mantra is there is no try, weet je, je doet het.

01:00:53 Jeffery Werner

Gewoon of je doet het niet?

01:00:55 Gerhard te Velde (host)

Bed.

01:00:56 Gerhard te Velde (host)

Dus die geef jij ook op een trui gedrukt aan je coaches of ideetje?

01:01:00 Jeffery Werner

Nou, Dit is wel een goed idee. Goed idee, jij bent goede ideeën gerrards.

01:01:03 Gerhard te Velde (host)

Dank je. Dank je. Dankjewel Jeffrey en ja, Natuurlijk dank voor het kijken of luisteren naar deze aflevering van groeivoer. Alle informatie over Jeffrey vind je In de shownotes en daar zullen we ook wat links delen met handige tools die je kan gebruiken. Vond je deze aflevering waardevol? Laat dan ook even een review achter bijvoorbeeld op Apple of Spotify, zodat nog meer Mensen deze podcast gaan ontdekken.

01:01:25 Gerhard te Velde (host)

En, vergeet niet om je even te abonneren op het YouTube kanaal van Groeivoer. Dankjewel voor je aandacht en graag tot de volgende aflevering.

de kracht van podcast inzetten voor jouw merk?

Je eigen podcast levert ontzettend veel op als je podcast slim integreert in je marketingmix. 

Met zijn podcast agency Ear Ear helpt Gerhard te Velde merken bij het succesvol opzetten of opbouwen van een podcast.  

Meer weten? Voeg Gerhard toe op LinkedIn of laat een berichtje achter op info@groeivoer.nl 

Foto van Gerhard

Gerhard

Ik ben Gerhard te Velde, ondernemer en podcastmaker. Met de Groeivoer Podcast help ik ondernemers aan nieuwe inspiratie. Met mijn podcast agency Ear Ear help ik organisaties aan een succesvolle podcast. Zullen we vrienden worden? Voeg mij gerust toe op LinkedIn!

Laat een reactie achter

Blijf op de hoogte

Meer afleveringen