Aflevering 310 – Horecabaron René Bogaart bezit 17 restaurants en is nog lang niet klaar.

Direct luisteren naar deze podcast

Bekijk deze podcast

Over deze gast

René Bogaart staat aan het hoofd van familie Bogaart, een horecafamilie met 17 zaken in Zuid-Holland. Het voltallige gezin Bogaart woont op één erf met elkaar en is ook allemaal bij de business betrokken. En met 6 kids is dat een flink imperium geworden. Een mooi gesprek met een mooi mens. Ondanks het succes, is René trouw gebleven aan zijn idealen. Hij pocht niet over zijn prestaties en houdt nog steeds van hard werken, elke dag een beetje beter worden en groeien. Er wordt op dit moment door veel TV productiehuizen nagedacht over het idee om de Bogaartjes met camera’s te gaan volgen. Het horeca leven van deze dynamische familie…van badkamer tot spoelkeuken…wie weet kun je René binnenkort ook op de buis gaan zien dus! Veel plezier met deze aflevering! Gerhard

INHOUDSOPGAVE

00:00 – Welkom bij Groeivoer!

02:12 – Familiewaarden als fundament

04:59 – Leiderschap en doorzettingsvermogen

07:02 – Het geheim van gastvrijheid

10:14 – Van familiebedrijf naar eigen zaken

14:00 – Groeien met Big Horecagroep

18:30 – Creativiteit als groeimotor

22:04 – Familie samen aan zet

26:26 – Op TV en achter de schermen

00:31:04 – De horeca in het zonnetje

34:18 – Lessen van grote voorbeelden

38:12 – Van der Valk achterna?

42:36 – Balans vinden in het leven

49:05 – Mentoren en Inspiratiebronnen

SHOWNOTES

Relevante links voor deze aflevering

Wil je verbinden met René? Voeg hem hier toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/ren%C3%A9-bogaart-8a412224/

Link naar de website van deze gast: https://www.bighoreca.nl/

Liever kijken? 🎥

Wil je liever kijken dan luisteren?

Check Groeivoer op Youtube: https://www.youtube.com/@groeivoer/videos

Zelf een podcast starten? 🎙️

Wil je zelf ook een podcast starten? Gerhard is eigenaar van Ear Ear, een podcast agency die jou kan helpen om een hoogwaardige podcast te maken. Neem contact op met Gerhard. 🚀

Adverteren? 📢

Wil je adverteren bij Groeivoer? Stuur een e-mail naar info@groeivoer.nl en we gaan graag met jou in gesprek.

Volg onze kanalen! 🌐

Op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen en events? Volg dan het Whatsapp kanaal van Groeivoer: https://whatsapp.com/channel/0029VaZOSZGHbFV9bpqwwE3B

Of volg ons Telegram kanaal: https://t.me/groeivoer

De beste lessen in jouw mail? 📧

Mail naar info@groeivoer.nl en ontvang een cheat sheet met de 10 beste lessen van 250 groeiondernemers.

Laat een review achter! 🌟

Blij met deze podcast? Laat een review achter op Spotify, Apple Podcast of Google. 👍

Volg ons! 🚀

Voeg Gerhard toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gerhardvelde/

Volg Groeivoer op LinkedIn: https://nl.linkedin.com/company/groeivoer

Volg Groeivoer op Instagram: https://www.instagram.com/groeivoer_podcast/

Volg Groeivoer op TikTok https://www.tiktok.com/@groeivoerpodcast

Volg Groeivoer op X: https://twitter.com/groeivoer

Onze partners 🤝

Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Teamleader, het perfecte all-in-one softwarepakket voor het MKB. Probeer Teamleader vandaag nog uit: https://signup.focus.teamleader.eu

Speciale dank gaat uit naar Groenpand, waar de Ear Ear Podcast studio gevestigd is. Check www.groenpand.nl voor meer info over dit mooie bedrijf.

Transcript

00:00:00 Rene Bogaart

Dat grote gezin, dat kan pas Als we ook zakelijk iets voor mekaar hebben, dus We zijn wel eerst 2, 3 jaar met het biggetje begonnen. Dat ging ongelofelijk goed. Ja, en Als je dan ook nog de ambitie hebt om een groot gezin te hebben, dan moeten we gas geven. Maar ja, de TV vond dat heel interessant, want die dachten van ja, Dat is dadelijk een familie, hè? Een soort kamp Zonder wielen, maar die wonen allemaal bij elkaar. Ja, die werken ook nog eens prima met elkaar. Dat is Natuurlijk eigenlijk 7 dagen In de week spektakel en Dat is het ook in alle eerlijkheid.

00:00:24 Rene Bogaart

Ik geloof ook dat deze tijd werd behoefte heeft aan kwaliteit, niet Alleen in eten en drinken, maar ook aan een waarde en fatsoensnormen. Ik wil dat graag Laten zien en Ik hoop dat we daarmee Misschien de horeca weer wat wat glans kunnen geven, waardoor er veel Mensen zeggen van het kan ook mijn toekomst.

00:00:40

Zie je nou even voor?

00:00:42 Gerhard te Velde (host)

Welkom bij groeivoer.

00:00:44 Gerhard te Velde (host)

Mijn gast vandaag is een bijzondere gast. René Boogaard van Big Horecagroep en René is bekend geworden dankzij het programma. Waar doen ze het van op de eo? De evangelische omroep en vandaag is zij hier In de Studio René van harte welkom op.

00:00:59 Gerhard te Velde (host)

22e Als ik goed begrepen heb opende je eerste eigen echte zaak. Inmiddels staat een heel imperium mijn woorden, jij ontkent het of nou ja, met daar bescheiden in, maar een een horeca imperium van 17 zaken.

00:01:15 Gerhard te Velde (host)

Maar die eerste zaak hoe hoe ging dat, want daar ja, je bent toch ergens begonnen.

00:01:20 Rene Bogaart

Nou ik, Ik heb het geluk dat ik van mijn oma die 102 is geworden, eigenlijk nog heb gehoord op op zeer late leeftijd en niet dat ze In de war was, want mijn oma, die is 102 geworden met de lees portefeuille dagelijks de krant lezen?

00:01:36 Rene Bogaart

Wel tafeltje dekje en was een aankleedt service, maar echt tot de laatste dag zelfstandig gewoond en heel erg goed. Ja, bij kennis en op een nacht is hij gewoon niet meer wakker geworden, dus ook niet ziek ge.

00:01:51 Rene Bogaart

Ik denk dat Iedereen op die manier wel 102 zou willen worden en zij vertelde mij nou een half jaartje voordat zij er niet meer was. Zeg Maar dat ik op mijn vierde mijn opa en oma had een hotel in Amsterdam en overigens zeer klein hotel 42 kamers op het Damrak dus wel op een. Nou ja, ik zou bijna zeggen, 4 keer a locatie.

00:02:12 Rene Bogaart

Tegenover de Beurs van Berlage Damrak 42 43 hotel de Pol en mijn vader moeder werkte daar en ik logeerde altijd, nou, van vrijdag tot en met zondag in het hotel met mijn broertje. En Ik was op dat moment net zo hoog als een koffer 4 4,5 jaar en ik bracht, ik wist al die kamers al uit mijn hoofd te vinden en ik bracht graag toeristen naar hun Kamer, dus het waren Engelse Amerikanen, Duitse Mensen.

00:02:37 Rene Bogaart

En.

00:02:38 Rene Bogaart

Dan krijg ik ook een tippie en dat vond ik hartstikke leuk en We hadden een liftje. En nou ja, het meest vonden het grappig dat zo’n heel klein kereltje Iedereen naar zijn Kamer bracht en ik schijn toen al dus op die leeftijd gezegd te hebben tegen mijn oma oma. Ik wil later heel veel Zaken en heel veel kinderen. En Toen ik mijn vrouw leerde kennen om mijn 21e, heb ik letterlijk tegen haar gezegd, zon.

00:03:01 Rene Bogaart

Ik vind jou echt. Ja, je bent mijn droomvrouw en Ik was al heel serieus. He waren waren een beetje uitgerold. Ik zeg ik zou met jou graag oud willen worden, maar twee dingen weet je, weet je zeker dat jij ook gelukkig wordt van de horeca.

00:03:16 Rene Bogaart

Want Ik weet zeker dat ik oud wil worden In de horeca. En Ik wil niet dat jij ongelukkig wordt, hè, dus dat jij die boswachter wordt die elke dag om 04.30u gaat bellen, hoe laat ben je thuis?

00:03:25 Rene Bogaart

Waar zit je? Waar?

00:03:26 Rene Bogaart

Blijf je, dat gaat niet werken en het tweede Ik had. Vroeger kwam ik heel graag bij bij vrienden thuis. Die hadden een gezin met 4 kinderen en hij was altijd op vrijdagavond verzamelen, voetbal kijken, stond muziek op de vloog parkiet door die tafel.

00:03:41 Rene Bogaart

Staat de kaarten daar met een biertje en dat leek mij echt zo gezellig, dus Ik denk nou, Ik wil later gewoon een groot gezin en Ik denk ja, als Sandra nou niet van Van kinderen houdt of Misschien een dan ja, dan ga ik echt een verder kijken, want Ik heb een plan.

00:03:55 Rene Bogaart

En toen zei ze van, Nou ja, joh, Het is Natuurlijk altijd de vraag of het lukt, hè dat je kinderen krijgt of het je gegeven is of je het ook kunt betalen uiteindelijk maar stel nou dat alles maar dan ook alles mee zit. Sta je dan van open op een groot gezin te krijgen? En toen zei ze, nou, Laten we kijken hoe ver we komen ja, en dat zijn er uiteindelijk 6 geworden, dus Dat is fantastisch. Ja, gefeliciteerd, dan gaan we straks Natuurlijk nog meer over horen over waar je.

00:04:18 Gerhard te Velde (host)

Mee bezig bent op jullie terrein en dan Misschien even naar je vader, want die zag ik ook voorbijkomen. In een van de afleveringen waarin je iets aan hem liet zien. Ik geloof dat nieuwe garages of een nieuwe bouwprojecten op jullie terrein.

00:04:31 Gerhard te Velde (host)

Nou.

00:04:34 Gerhard te Velde (host)

Zijn zijn er ondernemerslessen of dingen die je van je vader hebt meegekregen?

00:04:39 Rene Bogaart

Nou, mijn vader en moeder die leeft gelukkig allebei nog. Mijn vader is 91, bijna 91 en mijn moeder is 81. En ja, ik, Ik ben ongelooflijk trots op mijn ouders. Die zijn nog steeds mijn grootste voorbeeld en heel dankbaar dat ik ze nog steeds bij me mag hebben dus en dat ze dit ook allemaal meemaken, het onze kinderen.

00:04:59 Rene Bogaart

Inmiddels voor hun hè, onze kleinkinderen zijn hun achterkleinkinderen. Nou, de derde is onderweg. En ja, dat ze ook gewoon zien dat we zakelijk succes hebt.

00:05:09 Rene Bogaart

En ja, ik spreek me ouders eigenlijk iedere dag. Ik zie ze zeker 2, 3, 4 keer In de week.

00:05:15 Rene Bogaart

En.

00:05:16 Rene Bogaart

Ja, ze blijven mijn grootste voorbeeld en Ik heb heel veel van hun geleerd, hè? Maar ik denk vanaf jongs af aan, kijk, mijn moeder is iemand die nooit klaagt, nooit shirt is ook wel eens niet lekker.

00:05:29 Rene Bogaart

Maar zal daar nooit over zeuren. Wij zijn gewend om altijd te werken, dus ook Als je niet lekker bent, ook Als je moe bent.

00:05:36 Rene Bogaart

Ja Niemand vraagt aan ons hoe het met ons gaat, hè? Wij zijn altijd bezig met ja onze medewerkers. Ik zeg altijd familieleden.

00:05:44 Rene Bogaart

En kijk, Iedereen is wel een keertje ziek, Alleen als aanvoerder als kapitein van Van de vloot.

00:05:51 Rene Bogaart

Kunnen we eigenlijk het ons nooit permitteren om ziek te zijn, dus Ik ben echt wel eens een keer dat Ik denk. Nou vandaag is is 1 is 1 biertje in in mijn gevoel en in mijn beleving.

00:05:59 Rene Bogaart

Maar ik ben er eigenlijk altijd ik. Ik kon me niet heugen dat.

00:06:02 Gerhard te Velde (host)

Ik een dag thuis ben geweest, ja, dus dat heb je van je moeder en zijn er principes. Want zoals ik het nu begrepen heb en ook uit het vooronderzoek kom je echt uit de ondernemende familie hè? Dus je grootouders, die waren al ondernemer ja ouders hebben ondernomen.

00:06:18 Gerhard te Velde (host)

En zijn er bepaalde principes die dan ook worden doorgegeven of regels, want deze is dus heel duidelijk, hè? Dus gewoon keihard werken.

00:06:19 Rene Bogaart

Zeker.

00:06:26

Ja.

00:06:26 Rene Bogaart

Maar naast van werken wordt je van ja van werk word je dus eigenlijk nooit slecht. Blijf vooral gewoon hè? Mijn vader heeft ja nooit nooit gekker gekregen als master of Toyota en dat had hij echt wel gekund. Maar mijn vader zei altijd, realiseer je dat? Ja, Wij hebben toendertijd twee gulden handel hè? Mensen kopen bij ons.

00:06:27 Gerhard te Velde (host)

Ziekmelden toe, doe in principe niet aan wat wat nog meer.

00:06:49 Rene Bogaart

Heb je koffie en limonade, etje een biertje en broodje?

00:06:53 Rene Bogaart

Ja lunch ontbijt diner en ja, weet je, blijf respectvol. Maar ga mee ze ook niet de ogen uitsteken.

00:07:02 Rene Bogaart

En geld is in die zin voor mij nooit een drijfveer geweest. Kijk, Ik denk dat geld een bepaald gevolg is van succes of tegenslag maar.

00:07:13 Rene Bogaart

Ik, ik kom Toen ik jong was, kwam ik al mens tegen. Die hadden echt de ambitie om miljonair te worden. Dat heb ik nooit gehad. Ik, Ik heb gewoon gedacht, ik, Ik vind horeca heel leuk. Ik wil Mensen verwennen. Ik wil dat Iedereen naar de zin maken. Ik wil Mensen die bij me werken, wil ik naar de zin maken. Ik wil mijn vrouw en mijn gezin met naar de zin maken, Maar ik wil ook onze leveranciers trots maken.

00:07:34 Rene Bogaart

Ik geloof vooral in in plezier voor twee, hè? En Dat is op het gebied van zakendoen. Dat is op het gebied van op het gebied van privé en dat heb ik heel ja heel duidelijk van. Mijn ouders meegekregen.

00:07:45 Rene Bogaart

Weet je, ik spreek wel eens ondernemers die zeggen, ja en Science heeft met een nieuw contract bezig en zegt joh, ik doe zoveel 1000 kg of ik doe zoveel hectoliter en ik laat dat zien wat ik doen. Nou, na een leverancier om om betere deal te krijgen. Alleen dan denk ik van ja, na 3 maanden weten we allebei wat Het is, hè? Ja kan hele gekke voorbeelden daarvan geven, maar.

00:07:55 Gerhard te Velde (host)

Een soort te.

00:07:56 Gerhard te Velde (host)

Of.

00:08:07 Rene Bogaart

Ja, weet je, wees gewoon eerlijk en en probeer één van mijn motto’s is altijd het overtreffen van de verwachting en dat probeer ik als als vader als.

00:08:18 Rene Bogaart

Echtgenoot als ondernemer, maar ook als werkgever, maar ook als gastheer en zakelijk is die verwachting heel vaak in combinatie met geld, hè? Dus besteed je tussen de 15 en 25 in een restaurant aan aan de euro’s, dan heb je een andere verwachting als dat je 50 tot € 75.

00:08:38 Rene Bogaart

Besteed, Maar ik, ik hou heel erg van. Ja, de mainstream, dus Ik ben niet van sterrenniveau ik, Ik wil gewoon zoveel mogelijk kwaliteit voor de meest normale.

00:08:48 Gerhard te Velde (host)

Jonnie boer of ja.

00:08:53 Rene Bogaart

Prijs ik geloof in een snel kwartje in plaats van een langzame euro en ik probeer daarmee de verwachting te overtreffen. En Dat is Natuurlijk vandaag de dag ingewikkelder. Ons 20 jaar terug. Toen kon ik het nog doen met een hele mooie zaak en daar was ik onderscheidend. Eten drinken en beleven destijds.

00:09:13 Rene Bogaart

Maar vandaag de dag doen we dat vooral met onze Mensen, onze medewerk.

00:09:16

Dus.

00:09:17 Rene Bogaart

Ik denk dat je daar als ondernemer. We hebben eigenlijk allemaal dezelfde interieurbouwers hebben allemaal dezelfde brouwers. We draaien Misschien ook wel dezelfde muziek. We hebben de meubels van de paar grote partijen in Nederland. Elk restaurant waar je binnenloopt ziet het tegenwoordig goed uit, Maar het verschil maak je met je messen en Wij hebben geen.

00:09:38 Rene Bogaart

Engelstalige Mensen In de bediening Je kunt bij ons overal gewoon full service bestellen, dus je hoeft dat niet met je telefoon te doen. Ben QR code Wij hebben ook UR zeker overal, Maar dat noemen wij nog sneller bestellen.

00:09:47 Gerhard te Velde (host)

Kan het wel maar.

00:09:51 Rene Bogaart

Maar Als je daar niks van af weet, alles gaat bij ons gewoon full service en Als je bij ons binnenkomt, dan is het goedemorgen goedemiddag goedenavond welkom bij bijvoorbeeld Pavarotti. Ik ben René, wat mag ik voor u betekenen? Dus wij stellen ons voor met onze voornaam en ik merk gewoon dat we daarmee eigenlijk op een ongelooflijk simpele manier.

00:10:12 Rene Bogaart

Een heel erg groot verschil maken met onze buurman.

00:10:14 Gerhard te Velde (host)

Grappig zoiets kleins eigenlijk, hè?

00:10:16 Rene Bogaart

Dus, Maar dat is echt hospitality en Ik ben echt fan van hospitality en verwachting overtreffen.

00:10:16

Ja.

00:10:22 Rene Bogaart

Mensen schrikken gewoon Als je het op die manier doet. En het lijkt Amerikaans en daar zeggen ze, Hij is how you doing en de eerste keer 30 jaar geleden was ik echt In de war. Ik ging me ook nog uitleggen hoe ik me voelde. Het was helemaal niet de bedoeling Natuurlijk, maar je gewoon even voorstellen. Dus het begin van Van de relatie. Ja, Dat is ongelooflijk simpel, maar.

00:10:42 Rene Bogaart

Zo succesvol.

00:10:44 Gerhard te Velde (host)

Ja nog even terug naar die generaties. Ben jij de eerste die het groot gemaakt heeft?

00:10:49 Rene Bogaart

Mijn vader en moeder, die hebben het heel goed gedaan, niet tot die heel groot of heel gek hebben we geleefd en en en nog niet, maar zijn altijd bescheiden gebleven en.

00:11:04 Rene Bogaart

Ik, Ik denk dat ik ook bescheiden ben, Maar ik woon wel in een groot huis. Ik rij wel in een mooie auto, Maar ik heb het ook aan mijn vader nou een soort van toestemming gevraagd. Ik zei pap ik werk gewoon 7 dagen In de week. Er zijn Mensen niet zo heel veel, die komen bij ons thuis en die weten wat wij aan ons hoofd hebben en hoe hard wij werken en.

00:11:24 Rene Bogaart

Is Niemand die voor een paar miljoen wil ruilen met ons die zegt aan René, Wat jij elke dag aan je aan je hoofd hebt. Ik zou het niet willen. Ik zou het ook niet.

00:11:34 Rene Bogaart

Dus Ik heb tegen mijn vader en moeder gezegd, ik doe Niemand pijn. We werken eerlijk en Ik weet ook niet hoe oud ik word en Ik hoop heel oud. Maar ja, ik mag ook dromen hebben en Als ik dat door heel hard werken voor mekaar krijg, waarvoor zou ik het dan niet doen? En zo zit ik er eigenlijk in.

00:11:53 Gerhard te Velde (host)

Ja en dan was er een moment, want je hebt nu die 17 zaken.

00:11:58 Gerhard te Velde (host)

En was er een moment waarop jij het overnam?

00:12:01 Gerhard te Velde (host)

Van je vader, of hoe is dat gegaan?

00:12:02

Nee.

00:12:03 Rene Bogaart

Nee en die 17 zaken zijn niet van mijn ouders geweest. Mijn vader, moeder had een bedrijf. Die hebben het hotel op een gegeven moment verkocht, Omdat.

00:12:09 Rene Bogaart

Ze.

00:12:09 Rene Bogaart

Ons toch het gevoel hadden, hè? Mijn vader en moeder waren een hotel is Twenty Four, Seven en mijn vader en moeder hadden het idee dat ze ons daarmee tekort deden. Het hotel was in Amsterdam, wij wonen in Nieuw vennep en daar dat gevoel hadden ze en ik. Ik vind dat ze dat zeker niet hebben gedaan, maar.

00:12:26 Rene Bogaart

Ze wilden gewoon meer tijd aan hun kinderen besteden. Mijn broertje is 5 jaar jonger.

00:12:30 Rene Bogaart

Dus de dag dat ik 14 of 15 was en mijn broertje dus 9 of 10 was, kwam er iemand het hotel binnen en die zei, Ik wil graag het hotel overnemen en dan denk je een hotel verkopen. Maar het pand was van de brouwerij. Het hotel was zeer gedateerd, dus dit ging niet om ongelooflijk veel geld. Het ging om een beetje.

00:12:47 Rene Bogaart

Geld.

00:12:48 Rene Bogaart

Mijn vader moet hebben er toch voor gekozen om dat te doen Omdat ze zeiden, ja, We willen gewoon.

00:12:53 Rene Bogaart

Ja, maar die waren Misschien rond de 40. We willen ook iets iets anders doen hè? 45 naar ons gezin en met ons leven. En dat hebben ze gedaan. Ze hebben het verkocht. Mijn vader is een jaar lang. Mijn ouders moesten herinvesteren, dus die is een jaar lang eigenlijk door Nederland wezen kijken.

00:13:10 Rene Bogaart

Waar de toekomst zou liggen en op een dag kwam die thuis en toen zei hij, We gaan een lunchroom kopen in Leidschendam en dat vond ik echt verschrikkelijk, want Ik ben opgegroeid in Amsterdam. Ik was in hart en nieren. Nul. 20 Ajax.

00:13:24 Gerhard te Velde (host)

Nog steeds of?

00:13:26 Rene Bogaart

Zeker Alleen Ik ben wel van de wereld geworden en van Nederland geworden. Kijk, Ik ben inmiddels. Ik heb zelfs 7 jaar lang een skybox bij ADO Den Haag gehad, Maar dat was Toen ik 14 was ondenkbaar. Maar nee joh, weet je, Wij zijn, Wij zijn kameleons, weet je, wij passen ons aan aan de omgeving en.

00:13:42 Gerhard te Velde (host)

Dus daar ben je overheen gegroeid.

00:13:48 Rene Bogaart

Ongelooflijk, leuke tijd in Haagse regio en beetje voetbal is Natuurlijk iets persoonlijks en ik waardeer Iedereen en.

00:13:56 Gerhard te Velde (host)

Ja ja, maar die lunchroom, Dat was dus eigenlijk de grootste stap die die vader dan zette. En toen.

00:14:00 Rene Bogaart

Ja en in in.

00:14:02 Rene Bogaart

Nou in die tijd was er Natuurlijk geen Google en ook geen telefoon mobiel. We deden het nog met een telefoon met een draadje.

00:14:08 Rene Bogaart

Dus ja, het heeft ongeveer een uur geduurd voordat ik wist waar Leidschendam lag. En toen kwam ik erachter dat het nul 70 was. Nou, dat vond ik dus echt verschrikkelijk. Ik heb ook nog een week volgehouden dat ik.

00:14:17 Rene Bogaart

Niet.

00:14:17 Rene Bogaart

Meeging, maar ja, waar moet je heen met je 14e? Dus dat dat ging Natuurlijk niet, Maar ik vond het wel een moeilijke leeftijd, Omdat je dat dus wel een leeftijd dat je vriendjes en vriendinnetjes hebt. En ja, weet je dat je gaat wel uit een hele ja, vertrouwde wereld ga je weg, Maar dat heeft me denk ik ook wel sterker.

00:14:33 Rene Bogaart

Gemaakt. We zijn verhuisd naar nieuw vennep of tenminste vanuit nieuw vennep naar Leidschendam en Ik heb wel een jaar nodig gehad om me daar ja te settelen om Ik had haar Amsterdamse accent en ik kwam in in Den Haag en nou, Dat was ook een beetje eng om aan het begin.

00:14:48 Rene Bogaart

Maar uiteindelijk is dat helemaal goedgekomen en Ik denk binnen een half jaar.

00:14:52 Gerhard te Velde (host)

Zelfs. En hoe is het dan gegroeid van die ene zaak naar die 17?

00:14:58 Rene Bogaart

Nou, Dat is wel een goede vraag en dat vond ik ook best wel ingewikkeld, want Toen ik bij mijn ouders werkte had ik heel makkelijk het Leidse pleintje. Zo heette hun bedrijf over kunnen nemen, maar die ambitie had ik niet. Dat vond ik eigenlijk te makkelijk, dus Ik wilde heel graag het zelf doen en Ik had gek genoeg heel erg het gevoel dat ik niks met eten wilde, want ik vond eten eigenlijk heel ingewikkeld. Ik denk.

00:15:17 Rene Bogaart

Ja hele dag in een keuken en Ik had lange aarden in die tijd en Ik denk en die stonk met frituurvet en Ik denk godverdomme, Ik wil niks met dat niks met het eten te maken hebben. Je gaat met drank doen, dus Ik wilde 1 1 1 discotheek eigenlijk beginnen. Nou een discotheek was een dusdanige investering wat wat gewoon niet haalbaar was voor iemand van 18 op een gegeven moment dus.

00:15:25 Gerhard te Velde (host)

Wat we allemaal gezien in?

00:15:39 Rene Bogaart

Ik denk nou, dan wordt het een feestcafé. En nou ja, eigenlijk, op mijn 21e heb ik die kans gekregen.

00:15:45 Rene Bogaart

En ja ben ik Samen met mijn ja vrouw op dat moment, maar mijn vriendin, maar mijn huidige vrouw Sandra zou een feestelijk feest biggetje begonnen. En ja, Dat was 4 dagen In de week open, donderdag tot en met zondag. Ja, de middag ging om 4 uur open en de middag van 4 tot 8 waren verschrikkelijk, want je had allemaal dezelfde Mensen op dezelfde barkruk elke.

00:16:08 Rene Bogaart

Dag en dat duurde heel lang dan met en moest je over auto’s praten met die over politiek.

00:16:13 Rene Bogaart

En.

00:16:14 Rene Bogaart

Hele lieve Mensen overigens, hè? Dus dat bedoel ik niet, Maar het waren het waren zware middagen en de avonden daarentegen van 8 tot twee. Die vlogen voorbij en.

00:16:18 Gerhard te Velde (host)

Dat was niet je eraan.

00:16:25 Rene Bogaart

Ja, daar maakten we 98% van de omzet, hè? Want Dat was Natuurlijk volume en Ik had wel heel snel In de gaten en ik dacht, van ja, weet je, ik, Ik wil massa ik, Ik wil gewoon, daar kan ik wat mee ver.

00:16:37 Rene Bogaart

En dus we gingen al heel snel heel veel dingen organiseren. Het werd absoluut het feestcafé van Van de Haagse regio op dat moment. En uiteindelijk, ja ontstond daar ook de behoefte om groter te kunnen. Er konden daar 3 400 Mensen in die locatie en we waren eigenlijk altijd te klein. Dus ja, er was behoefte aan een grotere ruimte.

00:16:59 Rene Bogaart

Vlak vlakbij aan de overkant was 1 grote gesubsidieerde locatie van de gemeente. Dan moest elk jaar een half tonnetje in toen nog guldens en toen zei ik nou, jullie kunnen tonnetje verdienen. Ik zeg, Ik ga een half tonnetje betalen en jullie hebben een tonnetje subsidie in zak, dus Dat is.

00:17:16 Rene Bogaart

Hè in plaats van meer 50 plus 50 en je bent ook van de problemen af, want bij mij ontstond de overlast door dat meestal al vannacht in op de straat stonden te wachten om naar binnen te kunnen en dat lukte. En in tegenstelling tot we dachten dat het probleem was opgelost werd het 4 keer zo druk, dus Ik had 1000 man aan de ene kant en 304 100 man aan de andere kant dus.

00:17:35 Rene Bogaart

Het probleem was eigenlijk voor viervoud.

00:17:38 Rene Bogaart

En toen ben ik vlak daarna een een restaurant begonnen. Kapitein haak uit de eten met met de kleintjes.

00:17:44 Gerhard te Velde (host)

Weer tijd.

00:17:45 Gerhard te Velde (host)

Hoe kom je daar? Nou is Misschien.

00:17:46 Rene Bogaart

Ja van creatief ook Ik ben denk ik wel dat ik. Ik ben niet de beste barman. Ik ben ook niet de beste restaurateur, Maar ik ben wel heel creatief en Ik denk dat ik wel echt een ondernemer ben. En ja, vanaf dat moment heb ik me eigenlijk verdiept, ook in In de voet. Dus wat ik met mijn 16, 18 dagelijk absoluut verafschuwde, Dat is gewoon mijn eigen geworden. En ik moet ook zeggen, uitgaan is is heel erg leuk. Maar ja, op een gegeven moment ontgroeien de doelgroep.

00:17:54

Ja.

00:18:12 Rene Bogaart

En, Je moet ook niet als oude man, denk ik, en ik voel me zeker niet oud hè? Want Ik ben 56, Maar ik voel me 28, Maar het is wel ingewikkeld en op een gegeven moment werd uitgegaan ook heel lastig hè? We zijn nu weer met uitgaan begonnen, Samen met een van onze kinderen, maar uitgaan is wel een hele tijd moeilijk geweest.

00:18:30 Gerhard te Velde (host)

Dan met veiligheid of zo wat?

00:18:32 Rene Bogaart

Nee, kijk nou, Ik denk dat de de toekomst van de mobiele telefoon hè, vroeger ging je echt op zoek.

00:18:32 Gerhard te Velde (host)

Dat maakt het lastig.

00:18:41 Rene Bogaart

In een café of in discotheek naar een partner hè? Je zult doordeweeks op school en in het weekend ging je op vrijdag of zaterdagavond ergens naartoe en daar.

00:18:48 Rene Bogaart

Ontmoet die iemand?

00:18:49 Gerhard te Velde (host)

Carrière zetten.

00:18:49 Rene Bogaart

Ja en ja, nu doe je dat gewoon op je telefoon, hè? Je kunt via allerlei sites en Je kunt gewoon mekaar en d emmetje sturen en dan loop je een blauwtje of.

00:18:58 Rene Bogaart

Niet.

00:18:59 Rene Bogaart

En dan heb je eigenlijk geen uitgaans locatie meer voor nodig.

00:19:03 Gerhard te Velde (host)

Dus de markt is heel erg.

00:19:04 Gerhard te Velde (host)

Veranderd, zeg jij eigenlijk zien?

00:19:04 Rene Bogaart

Ja Maar ik.

00:19:05 Rene Bogaart

Merk dat hij nu weer aan het veranderen is. Ik denk dat Ik denk dat we weer toch terug gaan naar een stukje gezelligheid, Maar ik kom Misschien.

00:19:07 Gerhard te Velde (host)

Oké.

00:19:11 Rene Bogaart

Later nog even op terug? Ja.

00:19:16 Gerhard te Velde (host)

Hè? En die, want ik ik. Ik zat nog even nadenken over dat je ooit als kind al een soort van droom.

00:19:21 Gerhard te Velde (host)

Had.

00:19:22 Gerhard te Velde (host)

En zat hij Alleen in je hoofd of had je die ook ergens opgeschreven of sprak je dat uit of ging dat bij jou?

00:19:28 Rene Bogaart

Nou eigenlijk, Ik heb altijd gedaan wat ik voelde. En ja, ik vertel jou er straks, Ik heb mijn broertje die die kan ongeluk. Ik heb een broertje en heb ik heel trots op. Ik kan heel goed leer.

00:19:42 Rene Bogaart

Doet vooral heel erg waar, waar hij ook in gelooft, hè? Dus voor hem is geld ook geen drijfveer. Hij was een horecaman, Hij heeft hotels gedaan en 10,2 op zijn eindlijst. Nou, Dat is onmogelijk, Maar het vak was zo slecht gemaakt en hij had een team de twee 2/10 opgewaardeerd dus.

00:19:57 Rene Bogaart

Hij kreeg een 10,2.

00:19:59 Rene Bogaart

Nou, hij staat volgens mij In de muur van de hotelschool van Scheveningen en hij rekent alles uit in zijn leven. Dus hij weet nu al dat hij aanstaande zondag om 10.30u seks met zijn vrouw heeft. Dat heeft hij al bedacht. Nou, Dat is heel bijzonder. Dat zou bij ons niet zo werken.

00:20:14 Rene Bogaart

Maar bij hem wel en het leuke is dat. Ja, Ik ben het tegenovergestelde, dus ik ik. Ik voel vooral ja, waar de kansen liggen en wat ik moet doen en even terug naar je vraag, want.

00:20:26 Gerhard te Velde (host)

Die ben ik nu even kwijt of jij je droomt je toekomstbeeld of je dat ergens opgeschreven had of dat je dat daarover praatte met Mensen.

00:20:34 Rene Bogaart

Ja wel wel praten maar, Maar ik heb dus vooral altijd gedaan wat ik wat ik heel graag wilde en.

00:20:34

Dus.

00:20:39 Rene Bogaart

Ja nogmaals ik. Ik had wel het idee, hè dat dat grote gezin dat kan pas Als we ook zakelijk iets voor mekaar hebben, dus Wij zijn wel eerst 2, 3 jaar met het biggetje begonnen. Dat ging ongelooflijk goed en toen zeiden we van ja, weet je Maar ik wil ook niet. We willen ook niet hele oude ouders zijn, dus uiteindelijk voor mijn 30e wilde ik absoluut vader zijn. Ja en Als je dan ook nog de ambitie hebt om een groot gezin te hebben, dan moeten we gas geven, dus mijn vrouw.

00:21:03 Rene Bogaart

6 kinderen in 9 jaar gekregen en.

00:21:07 Rene Bogaart

Een vervanger, Misschien wel 8 kunnen worden waar niet dat onze huisarts zei tegen mijn vrouw zalm. Jouw lichaam is op naar de zesde en ik verbied jou echt letterlijk om nog zwanger te raken. En nou ja, dan hou je daar uiteraard aan en We zijn ongelooflijk dankbaar dat we 6 4 jongens twee meiden fantastische kinderen gezond.

00:21:27 Rene Bogaart

We mogen krijgen, dus 6 is Natuurlijk 3 keer de hoofdprijs, maar Als de dokter niet had gezegd, Nou hadden wij zeker nog meer.

00:21:35 Gerhard te Velde (host)

Kinderen gekregen doe maar denk aan andere horecafamilie, daar komen we straks Misschien ook nog wel even aan toe en mooi bruggetje naar de volgende generatie. Dus eigenlijk de generatie die nu ook al In de zaak zit.

00:21:48 Gerhard te Velde (host)

Want zijn alle 6 kinderen ook betrokken bij de business of actief?

00:21:52 Rene Bogaart

Nou heel bijzonder. Kijk, mijn droom is Natuurlijk om het met elkaar te doen, Alleen daar heb je Natuurlijk ook je kinderen voor nodig en ik ik roep dat van jongs af aan van. Nou ja, Ik vind dat leuk om met elkaar de nieuwe van der Valk Family.

00:22:04 Rene Bogaart

Geworden en van de valk familie is fantastische familie voor mij ook een groot voorbeeld. Ik ben heel erg goed bevriend met de Schiphol staak prachtige kinderen ook een gezin met 6 kinderen. Ik ben ben eigenlijk heel goed met hun allemaal. En nou ik ik, ik ik.

00:22:26 Rene Bogaart

Hun zijn eigenlijk heel vaak voor mij een voorbeeld geweest, maar ja, je weet Natuurlijk niet of jouw kinderen ook In de horeca wilde. En nou ja, Ik heb in ieder geval geprobeerd als vader en ja.

00:22:38 Rene Bogaart

1 1 1 inspirator te zijn. Ik wil uw vader zijn, Maar ik. Ik heb nooit de ambitie gehad om hun werkgever te zijn, dus Ik heb op.

00:22:44 Rene Bogaart

Een.

00:22:44 Rene Bogaart

Gegeven moment ook toen hun aangaven In de horeca en dat begint In de afwas en achter de bar en rubbertje en In de keukenhulp heb ik altijd gezegd, van joh, doe wat je leuk vindt en en niks moet.

00:22:58 Rene Bogaart

Ik heb altijd gezorgd dat andere Mensen hun leidinggevende waren en nou, mijn oudste zoon Don, die zat echt met 10 jaar met een iPad in in één van onze zaken. Pap, Ik denk dat je het sowieso moet doen.

00:23:09 Rene Bogaart

En dat Natuurlijk heel erg.

00:23:10 Gerhard te Velde (host)

Leuk ja, jullie wonen met zijn allen op hetzelfde erf of bijna met zijn.

00:23:14 Rene Bogaart

Allen bijna met zijn allen.

00:23:14

Bij.

00:23:15 Gerhard te Velde (host)

De droom is er bijna ook compleet, want dit hebben we allemaal kunnen zien Natuurlijk in in serie. Er is een serie met jullie uitgekomen die van de evangelische omroep de EO waar doen ze het van? Er worden 4 gezinnen gevolgd, even een teaser, want er komt ook nog een nieuwe TV programma met jullie een hoofdrol weten we Natuurlijk nog niet.

00:23:37 Gerhard te Velde (host)

Op welke zender dat zal zijn, maar jullie zijn daarmee bezig, toch?

00:23:39 Rene Bogaart

Ja, ik zou vertellen hoe het gegaan is. Wij werden in januari eigenlijk benaderd door een TV productiehuis. Kan jij TV?

00:23:47 Rene Bogaart

En vlak daarna ook door een andere TV productiehuis blazhoffski en die waren op zoek naar een dynamische horecafamilie bij voorkeur niet uit Amsterdam. En ja, bijvoorbeeld de televisie voor een realityprogramma en of ze kennis konden maken en die kwamen bij ons thuis en die zagen daar nou ja, een gezin met 6 kinderen, allemaal inmiddels een partner.

00:24:09 Gerhard te Velde (host)

De volgende hoeveel? En ja, precies.

00:24:10 Rene Bogaart

2100 en mijn vrouw en dat wil ik echt graag benoemen is, is wel echt de kracht van ons gezin. Kijk, hoeveel Mensen denken dat dat ik de kampi?

00:24:20 Rene Bogaart

Bij, Maar ik denk dat mijn vrouw de echt de de. De wortels van onze organisatie zijn. Zij doet vanuit huis. Zij heeft altijd mij de kans gegeven om te werken, maar zij heeft wel de 6 kinderen grootgebracht, maar ook 12 jaar langs de rand van de zwembad gezeten. Alle ouderavonden gedaan, allerlei sportlessen verzorgd overal van links naar rechts.

00:24:44 Rene Bogaart

Maar toen gereden Alleen zei je zei, is een hele wereldse vrouw en zij. Zij liep op een gegeven moment vast dat ze zei, ja, Ik ben Alleen maar thuis met de kinderen en schoonmaken bezig, dus Ik wilde iets pijn doen, dus ze wilden heel graag iets met honden. Ze zijn ontzettende dieren, gek onze kinderen ook.

00:24:59 Rene Bogaart

En, Dat is een beetje uit de hand gelopen, dus 21 honden lopen er ook nog door onze keuken gedeeltelijk en door ons Huis. En nou ja, die TV werd helemaal wild van en die zeiden ook nog eens een keer. Ja, en jullie.

00:25:11 Rene Bogaart

Gaan.

00:25:11 Rene Bogaart

Hier ook nog, want We hebben 9 jaar geleden een landgoed gekocht waar een heel groot huis op staat en een koetshuis. En waar nog 1850 m.

00:25:20 Rene Bogaart

Ontwikkelt potentie op zat dat dat. Dat zat erbij. Dat kochten we erbij en toen zei ik op dat moment, ik zeg, nou, hier wil ik mijn kinderen wel. En toen zei mijn vrouw en mijn kinderen, ja, papa droom lekker verder, dan gaat nooit lukken, want mijn vrouw zei vooral van ja, Misschien krijgen we heksen van schoondochters en draken van schoonzoon en dus.

00:25:37 Gerhard te Velde (host)

Ja zegt elkaar de tent uit. Dat gaat het niet.

00:25:37 Rene Bogaart

Ik wilde niet, We gaan nooit werken en onze kinderen willen dat vast ook niet. Maar ja, dat hebben we meer Mensen in mijn leven gezegd. Dat lukt je niet. En tot nu toe is eigenlijk alles wat ik heel graag wil. Wel gelukt niet altijd meteen en ook niet altijd in een keer. Maar ik dacht, nou ja, ik wacht mijn tijd wel af en We zijn nu 9 jaar verder en We hebben inmiddels vergunning gekregen om.

00:25:59 Rene Bogaart

Juist te bouwen, We gaan nu het vervolgtraject in. Waar?

00:26:02 Rene Bogaart

Bij de vorm en de maat en de kleur van Van de van de nieuwbouw wordt bepaald en de verwachting is dat we binnen een jaar kunnen gaan beginnen met het bouwen. Maar ja, de V vond dat heel interessant, want die dacht van ja, Dat is dadelijk een familie, hè? Dus een soort kamp Zonder wielen, maar die wonen allemaal bij elkaar. Ja, die werken ook nog eens met elkaar. Dat is Natuurlijk eigenlijk. 7 dagen In de week spektakel en Dat is het ook in alle eerlijkheid.

00:26:26 Rene Bogaart

En ja met een pilot gemaakt en die zou op dat moment op sbs komen.

00:26:32 Rene Bogaart

Alleen ja SBS die zorgen na lang nadenken vanaf RTL had ook geen interesse. En ja, het Sky High, Dat was productiehuis waar we uiteindelijk voor gekozen die zei ja, maar wat We hebben jullie thuis hebben gezien. Dat is echt bijzonder. En ja, weet je, jullie zijn gewoon leuk met mekaar. En ja, wij kunnen op een zondagmiddag 3 afleveringen draaien en normaal moeten we ergens een.

00:26:56 Rene Bogaart

Na een week draaien voor een aflevering, dus wij denken dat het uniek is en wij geloven hier in jullie en wij gaan jullie. Wij hebben een programma in september verkocht, dat heet. Waar doen ze het?

00:27:06 Rene Bogaart

En willen jullie daar onze vierde familie in worden. En toen heb ik Samen met het gezin een aantal afleveringen moeten kijken als huiswerk.

00:27:14 Rene Bogaart

En dan vonden wij zo niet leuk. En ja, gaan we echt niet doen. We vind het gewoon geen leuk programma. Het gaat Alleen maar over geld en Wij zijn zelf helemaal niet van over geld praten, dus het dat Dat was gewoon niet ons DNA.

00:27:27 Rene Bogaart

En toen zeiden ze jammer, doe het nou maar, want jullie zijn een ander soort familie als tot in het verleden hebben gehad. En wij denken dat dat jullie vanzelf komen bovendrijven. En dus ja ons eigenlijk omgepraat met buikpijn eigenlijk ja gezegd, en Het is 1000% meegevallen. We hebben hele leuke reacties gekregen.

00:27:47 Rene Bogaart

Heel wat vragen.

00:27:48 Gerhard te Velde (host)

Nou, Dat is interessant, want eigenlijk ga je tegen je gevoel in.

00:27:51 Gerhard te Velde (host)

Ja, maar dan komt er toch iets uit? Ja, Dat is een soort stapje naar waar je nu naartoe gaat groeien, zeg Maar dat dat binnen.

00:27:58 Rene Bogaart

Ja Maar het.

00:27:58 Rene Bogaart

Zout dat kwam eigenlijk toch hè dat?

00:28:02 Rene Bogaart

Ik had wel heel veel vertrouwen in en en en en weet je dat buikgevoel zijn wel van joh deze Mensen bij Sky zijn eerlijk en nou als hun dat zeggen, dan moeten we Misschien maar in geloven, want hun hebben wel verstand hoe deze wereld werkt en het bijzondere is dat We hebben het gedaan en We hadden echt heel veel twijfels. We zijn in onze waarden gewoon opgenomen. We hebben nooit iets overnieuw gedaan. Het is allemaal what you see is what you.

00:28:14

Ja.

00:28:27 Rene Bogaart

Met, maar waar toch heel veel Mensen die dat leuk vonden, we kregen hele leuke reacties en.

00:28:34 Rene Bogaart

Toen dat afgelopen was, toen werden we ongeveer elke twee weken door een nieuw productiehuis benaderd.

00:28:38 Rene Bogaart

Goh ja, wij, wij zien wat in jullie zouden wij jullie daarvoor openstaan en dat heb ik eigenlijk altijd gezegd. Van nou, Wij zijn begonnen met Sky High. Ik ben trouw aan degene die die met ons begonnen is. Alleen op het moment dat skylight tegen ons zegt waar je wij wij, wij kunnen verder niks meer, dan dan sta ik open van andere gesprekken en nou uiteindelijk.

00:29:00 Rene Bogaart

Ja is er nu niet zo op ons pad gekomen, waardoor het toch lijkt dat Het gaat gebeuren en dat we toch onze eigen realityprogramma op de Nederlandse televisie krijgen. En dat gaat om de boogaards eten.

00:29:11 Rene Bogaart

En dan zie je eigenlijk het wel en wee en kijk Misschien ook nog goed om te vertellen, hè? Kijk, Er zijn 100 redenen om zoiets niet te doen, want We hebben ook fijn leven privacy waarvoor ze het allemaal Laten zien. Maar ik heb wel twee, twee drive eigenlijk. Ik wil heel graag groeien en niet om meer, Maar ik zou heel graag.

00:29:21 Gerhard te Velde (host)

Wassie.

00:29:34 Rene Bogaart

Nederlands horeca nog een beetje mooier willen maken, dus Ik wil graag nog wat wat wat meer horeca bouwen.

00:29:39 Rene Bogaart

En ik zou graag het horecavak wat meer In de zon willen zetten, Omdat ik toch van mening ben dat zeker na corona is de horeca een hele moeilijke branche geworden. Ook voor corona zag je wel echt dat de horeca in tegenstelling tot alle landen om ons heen eigenlijk in Nederland vooral een studenten baantje is.

00:30:00 Rene Bogaart

Veel jonge Mensen werken In de horeca, maar eigenlijk Als je naar je 30e nog In de horeca werkt, dan ben je óf een keer heel hard van de trap afgevallen. Of je hebt een keer heel hard je hoofd gestoten, maar eigenlijk.

00:30:10 Rene Bogaart

Is dat standaard?

00:30:10 Gerhard te Velde (host)

Dus ik niet waar je toekomst ziet, zeg maar.

00:30:12 Rene Bogaart

Nou ja, Je moet je bijna schamen. Dan zijn er een aantal stigma’s in.

00:30:16 Rene Bogaart

Horeca, ja Je moet 80 uur werken. Je moet alle weekenden alle avonden, alle feestdagen werken en je verdient geen pepernoot, etcetera, etcetera etcetera.

00:30:25 Rene Bogaart

Nou, ik durf te zeggen dat dat inmiddels heel.

00:30:27 Rene Bogaart

Anders is In de.

00:30:27 Rene Bogaart

Horeca en ja ik zou het heel erg leuk vinden Als we de horeca weer een succesverhaal kunnen geven waardoor Mensen niet Alleen gemotiveerd zijn om In de horeca hun toekomst te zien, maar ook In de horeca outsider willen worden en.

00:30:43 Rene Bogaart

Dat is wel een beetje mijn missie geworden en ik dacht van, nou ja, weet je, dan moet je ook de stoute schoenen aantrekken, dan moet je het Laten zien, dus je gaat Als het ons lukt geen reclamefilmpje van de boardjes zien, maar wij gaan alles Laten zien voor en achter de schermen, dus de good life, maar ook de bad life. We gaan ook voor de keuken, maar ook In de keuken.

00:31:04 Rene Bogaart

We gaan overwinningen Laten zien, maar ook nederlagen. En ja, weet je, ik, Ik denk het echte leven, Maar ik denk wel Als je dat op een eerlijke manier laat zien en skai heeft, heeft onze slaat Laten zien dat ze ook op een eerlijke manier met ons zijn om.

00:31:19 Rene Bogaart

Gaan, dan denk ik dat je niet Alleen mooie televisie, maar ook pure televisie. Ik ben geen geen ondernemer die ze meense voor alles en nog wat uitmaakt. Wij geloven in kwaliteit, kwaliteit voor onze gasten, maar ook kwaliteit voor onze medewerkers. Dus ja, ik geloof ook dat deze tijd weer terug weer een behoefte heeft aan kwaliteit.

00:31:41 Rene Bogaart

Niet Alleen in eten en drinken, maar ook aan aan waarden en fatsoensnormen.

00:31:46 Rene Bogaart

En, Ik wil dat graag Laten zien en Ik hoop dat we daarmee. Ja, Misschien de horeca weer wat wat glans kunnen geven, waardoor veel Mensen zeggen van dat kan ook mijn toekomst worden.

00:31:56 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:31:57 Gerhard te Velde (host)

Cool, dus dat zijn je drijfveren om om dit te gaan doen. Ja, ja, en Oost kesbeke. Die is Natuurlijk ook in deze podcast geweest. Die heeft Natuurlijk nu succes met de augurken koning en straks komen de Boogaard tjes op.

00:31:59

Moet wel.

00:32:00

Te.

00:32:01 Rene Bogaart

Moet wel te doen.

00:32:11 Gerhard te Velde (host)

TV maar wacht tot de inkt droog is. Dat zei net ook even in het voorgesprek van als ondernemer weet je Natuurlijk pas of je echt een deal hebt Als de deal gesloten is. En ik zeg altijd voor de grap van, ik geloof het pas Als het geld op mijn bankrekening staat, dus Dat is nog een kleine open eindje, Maar het ziet er heel goed uit, Misschien even naar de.

00:32:26

Ja.

00:32:32 Gerhard te Velde (host)

Naar het onderwerp?

00:32:35 Gerhard te Velde (host)

Ja, hoe je wilt?

00:32:35 Rene Bogaart

En Misschien nog uit. Nou ja, Misschien als ze de aanvulling hé kijk je noemde het familie cash beker.

00:32:36 Gerhard te Velde (host)

Iets stoppen.

00:32:37 Gerhard te Velde (host)

Zeg maar.

00:32:41 Rene Bogaart

Prachtig familie is zeer mooie emotionele, pure ondernemer, hè? Een man die lacht huilt met met zijn met zijn familie zoals wij dat noemen met zijn medewerkers. En ja, Ik vind dat ook leuk om naar te kijken en Ik ben geen oos. Ik ben ook geen Peter Gillis, Ik ben ook geen Martin Meiland.

00:33:05 Rene Bogaart

Wij zullen andere dingen, denk ik meegeven.

00:33:07

Ja.

00:33:09 Rene Bogaart

Ik hoop dat we In de schaduw kunnen staan van de familie cash kijken. Kijk hun, hebben het al heel goed gedaan en wij staan aan de vooravond van nogmaals niks is zeker, maar mocht het lukken dan, dan hoop ik dat we ja TV collega’s worden, Maar dat we vooral allemaal onze eigen doelgroep en kijkers kunnen kunnen binden. En dat.

00:33:31 Rene Bogaart

Ook ons verhaal ja, een mooi verhaal zal zijn ter aanvulling.

00:33:36 Rene Bogaart

Van een TV avond voor mij is hè? En ja, normaal is mijn gedachte is gewoon om om de horeca ik. Ik geef wel eens het voorbeeld Als we morgen een k of een WK winnen met voetbal, dan levert dat een 1/2 miljoen nieuwe inschrijving op bij de KNVB om aan jongens en meisjes die willen gaan voetballen afgelopen zomer hadden.

00:33:56 Rene Bogaart

Op het op de Olympische SPE.

00:33:58 Rene Bogaart

Ja een gouden medaille bij de heren als wel bij de dames met hockey. Dat heeft heel veel nieuwe inschrijvingen bij de hockeybond opgeleverd en Ik hoop dat wij met elkaar de horeca en een nieuw ja glansje kunnen geven, waardoor veel Mensen zeggen, nou, horeca is het ook wel.

00:34:15 Rene Bogaart

Leuk om te gaan doen. Ja te gek.

00:34:18 Gerhard te Velde (host)

Je wilt met je hebben over. Hoe wordt ik een topondernemer?

00:34:23 Gerhard te Velde (host)

Om te beginnen, wat is volgens jou een goede ondernemer?

00:34:28 Rene Bogaart

Ja kijk, Ik ga dat niet voor mezelf zeggen. Ik denk wel dat 1 1 1 goede ondernemer is, is een ondernemer die.

00:34:37 Rene Bogaart

Weleens wind, maar die ook wel eens verloren heeft in Amerika, zeggen ze, Je moet een keer failliet zijn gegaan om nog beter te worden. Nou, dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Maar in mijn voetbal verhaal, hè?

00:34:51 Rene Bogaart

Zoals jullie weten, Ik ben voor Ajax. Ik heb dat rood. Witte hart heeft groen gele puntjes, hè? Dus voor ADO moeilijk seizoen ook Ajax heeft twee moeilijke seizoenen, maar PSV heeft daarentegen twee topjaren mooi team goede trainer. Maar zelfs toen psv zo onoverwinnelijk was, wonnen ze niet 34 wedstrijden.

00:35:12 Rene Bogaart

En daarmee wil ik, wil ik maar zeggen, kijk, Je kunt met geluk 1 keer 1 wedstrijd winnen, dus Iedereen kan 1 keer 1 dag een goede ondernemer zijn.

00:35:21 Rene Bogaart

Maar het kampioenschap win je niet op basis van geluk dat dat win je op basis van een plan en een bepaalde visie en een bepaald succes. Maar zelfs de kampioen van Nederland is voor haar. PSV heeft niet 34 wedstrijden gewonnen, dus kijk door de de de ondernemer die zegt dat hij alles weet en dat hij alles goed doet.

00:35:41 Rene Bogaart

Die geloof ik niet, want Ik denk dat het niet zo is, hè? Zelfs een een pep Guardiola die 6 keer met mijn Manchester City kampioen wordt. Die weet nu weer wat verlies is, dus Het is heel belangrijk, denk ik dat je dat je je realiseert dat de overwinning van vandaag geeft geen garantie voor de overwinning van morgen en.

00:35:42

Nee.

00:36:02 Rene Bogaart

Formule een mocht ik ook heel graag kijken. We hebben het gezien dit jaar, hè? Met Verstappen had eerst lag het aan de auto.

00:36:09 Rene Bogaart

Want Niemand wist van die auto?

00:36:10 Rene Bogaart

We kunnen het nu Laten zien dat het meer is dan Alleen de auto. Dat wisten we Natuurlijk wel, maar stel dat Iedereen dezelfde auto rijdt en dezelfde kwaliteiten dan zul je nog elke week moeten sleutelen aan die auto om volgende week of over twee weken weer ietsje beter te hebben. En Ik denk dat ondernemerschap exact hetzelfde is. Je moet elke dag sleutelen.

00:36:31 Rene Bogaart

En tuurlijk zijn er ondernemers die een gat In de markt ontdekken en die komen met een product en dat gaat viral en Dat is top, Maar ik denk dat niks onbeperkt houdbaar is, dus ik geloof heel erg.

00:36:43 Rene Bogaart

In in sleutelen in in in bijdraaien heb ja grote voorbeelden al in je podcast gehad. Maar ja, Ik ben zelf een ja onwijs groot bewonderaar van Louis van Gaal. Ik vind dat een man met ja ongelooflijk veel kennis en plan nou ik, Ik vind hem onverstoorbaar, hè? Hij is Natuurlijk wel eens.

00:37:06 Gerhard te Velde (host)

Ja scheen, lieveling van het publiek of Hij is geen publiekslieveling.

00:37:09 Rene Bogaart

Nou ja.

00:37:10 Rene Bogaart

You heet hem of you love, hè? Maar dat is Natuurlijk met veel Mensen die bovenaan de berg staan.

00:37:16 Rene Bogaart

Maar hij hij. Hij stoort zich niet aan of hè? Hij speelt geen spelletje met met de pers. Hij is altijd eerlijk puur. Hij gelooft in waar die in gelooft en wat hij denkt en dat verdedigt hij ook. En ja, dat vind ik wel heel mooi, hè, dus dat je dat je denkt, ja, maar zo is het dan, dan ga je daar ook gewoon voor.

00:37:37 Rene Bogaart

En ja, Ik denk dat een ondernemer dat op dezelfde manier moet doen, hè? Je hebt een plan. Je kan Natuurlijk heel goed luisteren. Kijk en Ik denk dat je altijd je oren open moet houden voor alles en Iedereen.

00:37:49 Rene Bogaart

Want de dag dat je de arrogantie krijgt, dat je denkt dat je alles weet. En ik vond het al vervelend dat ik op mijn 18e hoorde van Mensen van.

00:37:57 Rene Bogaart

30 tot.

00:37:58 Rene Bogaart

Ja dat hun ouder waren, dat ze het beter wisten. En toen dacht ik, ja, je hebt inderdaad 12 jaar voorsprong, Maar ik ga er alles aan doen om die voorsprong in te halen, hè? Dus Ik heb nooit ouder per definitie als wijzer gezien.

00:38:12 Rene Bogaart

Ik heb wel.

00:38:13 Rene Bogaart

Iedereen gezien als me, als als Mensen waar ik iets van kan leren hè, en daar hoef je niet uit. Wij hebben ook hele jonge meisjes in onze organisa.

00:38:21 Rene Bogaart

En zelfs, daar probeer ik wat van te leren, hè? Want Als je ouder wordt, moet je ook oppassen dat je niet in bepaalde groeve blijft rijden en lopen. Maar dat je ook nieuwe paadjes blijft ontdekken en daar leer je weer vaak door. Jongen Mensen hè? Wat je vroeger zo deed toen ze tegenwoordig op die manier en heel vaak werkt dat beter. Dus Ik denk dat een goede ondernemer vooral geen oogkleppen op heeft.

00:38:46 Rene Bogaart

Om zich heen kijkt, luistert maar altijd wel zijn eigen plan volgt en Ik denk dat dat wel belangrijk is en vooral niet opgeven, hè? Want ik spreek veel Mensen die die willen iets bereiken die willen iets worden.

00:38:58 Rene Bogaart

En, als er twee keer slecht weer is of het zit 3 keer tegen, dan veranderen ze hun plan en Ik denk dat een echte ondernemer zich onderscheidt door koersvast te zijn, hè? En tuurlijk, bijsturen is prima, Maar we geven niet op met min 10 en we geven niet op met regen en we geven niet met 30 graden we het plan is het plan en.

00:39:20 Rene Bogaart

Ik vind het eigenlijk pas leuk worden Als het ingewikkeld.

00:39:22 Rene Bogaart

Is.

00:39:23 Rene Bogaart

En, Ik vind het nog veel leuker worden als Mensen zeggen, het kan niet. En ja, Mensen motiveren mij Alleen maar eigenlijk daarmee.

00:39:30 Gerhard te Velde (host)

Ja, waar worstelde je mee?

00:39:34 Rene Bogaart

Nou groei vind ik wel ingewikkeld. Kijk, de voorraad kinderen is op. We hebben 17 bedrijven. Ja, We hebben 6 kinderen, die werken allemaal heel erg hard. En de truc die de familie van der Valk heeft gedaan. Die kan ik Natuurlijk met mijn vrouw niet. Niet even in een generatie oploss.

00:39:54 Rene Bogaart

De derde kleinkind is onderweg, maar ja, wij de, ja, de tijd.

00:39:58 Gerhard te Velde (host)

Oké, je hebt me uitleggen, want wat is dan hun truc geweest?

00:40:00 Rene Bogaart

Nou ja, die jongen Natuurlijk gezinnen van 12 kinderen maal twee, die hebben allemaal kinderen gekregen. Die zijn inmiddels met de vierde generatie bezig, dus die zijn denk ik met een paar 100 valken. Ja, dan komen de boogaards jes met ja plus.

00:40:04 Gerhard te Velde (host)

Kan ook van mij, ja.

00:40:17 Rene Bogaart

6 plus 2 plus mijn ouders plus mijn broertje en weet je in alle gekkigheid. Het gaat Natuurlijk helemaal niet om ons om de Boogaard tjes, maar.

00:40:17 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:40:27 Rene Bogaart

Wij zitten nu in een fase dat dat groei heel erg uitdagend is. Ik ik roep al een hele tijd dat ik eigenlijk. Ja, Ik vind de horeca fantastisch, maar horeca officieel is de afkorting Hotel restaurant café. Nou Ik heb café meegemaakt, restaurant daar ook het hotel aangeraakt. Ik ben daar geboren.

00:40:48 Rene Bogaart

Maar ik roep al 10 jaar dat ik Misschien ook wel zou willen eindigen mijn hotel. En dan denk ik niet dat Ik hoop ik dat ik nog niet aan het eind van mijn leven ben, maar.

00:40:57 Rene Bogaart

Ik zou het wel heel mooi vinden om ook in ieder geval een hotel aan de groep toe te voegen. Alleen een hotel is van een andere categorie. Investering hè dus?

00:41:06 Gerhard te Velde (host)

Dat dat moet groot zijn, want dat hoorde ik ergens anders zeggen van ik.

00:41:09 Gerhard te Velde (host)

Wil daar niet.

00:41:10 Gerhard te Velde (host)

Een kleine hotelletje of zo of een ding.

00:41:10 Rene Bogaart

Nou ja.

00:41:12 Rene Bogaart

Ik heb Samen met een compagnon een ja, een heel kleinschalig hotel gehad in het centrum van Den Haag. Gouden hoofd hadden we 8 Suites. Daar kun je eigenlijk geen geld mee verdienen. En dus Ik heb eigenlijk al jong geleerd. 100 kamers plus en het liefst nog een beetje meer en dan kan je ook weer volume maken en dan kan ook de FB dus het eten en drinken wat daar in combinatie.

00:41:34 Rene Bogaart

Is kan renderen dus ja en dat soort hotels die gaan met een hele andere investering gepaard hè? Mooie restaurant, nou ja, tussen de 500.003 miljoen bij wijze van spreken een hotel tussen de 30 en 50 miljoen en Misschien wel 60.

00:41:46

Ja.

00:41:51 Gerhard te Velde (host)

Miljoen, want het begint vaak, ik ik dan. Ik woonde heel lang in Utrecht. Ik woon nu in Zwolle.

00:41:51

Ja.

00:41:56 Gerhard te Velde (host)

En daar is nu een van der.

00:41:57 Gerhard te Velde (host)

Valk in Zwolle.

00:41:58 Gerhard te Velde (host)

Dus het begint met een?

00:41:59 Gerhard te Velde (host)

Weiland.

00:42:01 Gerhard te Velde (host)

Dus iemand koopt die grond en dan moet alles nog gebeuren. Nu zie je dat je denkt van, oh.

00:42:03

Ja.

00:42:06 Gerhard te Velde (host)

Van heinde en verre komt Iedereen aan naartoe, eten, drinken slapen, dus Het is fantastische business, maar zie het maar eens op te zetten en te te financieren. Dus dus daar ben.

00:42:11

Ja.

00:42:14 Rene Bogaart

Ja dat dat dat daar, daar zijn we mee bezig en Dat is ingewikkeld, Maar ik vind het ook wel ingewikkeld, hè? Waar mijn vrouw zegt Van joh, nee ja, ben 56 en je voelt je 28, Maar ik ben 56 en ik voel me 66. Dus ja, hoe lang ga jij met deze grappenmakerij door? Want je zegt, Ik wil ook nog een stukje genieten.

00:42:15 Gerhard te Velde (host)

Je nu over het?

00:42:36 Rene Bogaart

Alleen, ik geniet heel erg van mijn werk, hè, dus ik werk 7 dagen, Maar ik ervaar dat niet. Mijn werk is mijn hobby.

00:42:38

Ja.

00:42:42 Rene Bogaart

En, Ik heb het, Ik heb de grootste lol in mijn werk eigenlijk dus Alleen. Zij zit Natuurlijk in het kasteel thuis om het zo maar te zeggen. En ja, zij is daar met de kinderen en kleinkinderen onder. Ze zeggen, ja, ik zou het ook wel leuk vinden. We hebben een huis in Spanje om wat vaker met jou te gaan genieten. En daar moet ik Natuurlijk ook naar luisteren, hè, want.

00:43:02 Gerhard te Velde (host)

Dus, Dat is juist struggelen, maar je struikelt aan de ene kant met met dat groei van hoe ga ik groeien? Maar daar heb je wel een soort.

00:43:02 Rene Bogaart

Toen Lars slechts mij is terugkom ja, het.

00:43:08 Gerhard te Velde (host)

Richting denkrichting al gekozen van, dat moet dan richting.

00:43:11 Rene Bogaart

Ja maar kan ook zijn ons merk Pavarotti zou ik heel graag wat groter willen maken. Nog maar.

00:43:18

Ja de ja.

00:43:18 Gerhard te Velde (host)

Weer eens een keten dan ofzo, net als humphreys heb je geloof ik in Utrecht staat dan bijvoorbeeld.

00:43:23 Rene Bogaart

Meerdere ketens Alleen ik geloof niet zozeer in franchise, Omdat Ik heb veel franchisenemers gesproken.

00:43:30 Rene Bogaart

Die ja, die worden dan door de franchisegevers als kikkers benoemd in een emmer en dan is Het is is.

00:43:36 Gerhard te Velde (host)

Altijd altijd verlagers.

00:43:38 Rene Bogaart

Nou ja, die vrees jij gever. Die loopt altijd te mopperen op de of de nemer op de op de gever en andersom zegt die geven van ja, Maar ik moet al die kikkers maar die emmer houden. En ik worstelt van dat gezeur en ik dat. Dat komt door mij heel negatief over en ik zou eigenlijk heel graag. En Dat is het voordeel Als je met je kinderen en met met met een aantal Mensen om je heen doet. Want Wij hebben Natuurlijk.

00:43:59 Rene Bogaart

Veel meer goede Mensen, zo Alleen kinderen kijk, We hebben bijna 800 Mensen In de organisatie.

00:44:04 Rene Bogaart

Werken Er zijn heel veel Mensen die totaal geen ambitie hebben in leidinggeven, maar die wel heel belangrijk zijn. Die zijn wel.

00:44:11 Rene Bogaart

Belangrijk in het ja in het plan van de dag, dus eten maken hè? Drinken maken mee, zijn mooi moment geven en We hebben Natuurlijk ook een aantal Mensen die ambitie hebben, dus die zeggen, ja, Ik wil. Ik ben daarin begonnen, Maar ik wil graag ook een keer verantwoordelijkheid krijgen. En ja, daar zijn we ook Natuurlijk heel dankbaar voor, hè? Dat we die Mensen hebben, maar ja.

00:44:33 Rene Bogaart

Het het goeie gaat wel gepaard met.

00:44:34 Rene Bogaart

Goede Mensen is.

00:44:35 Gerhard te Velde (host)

Er een een boek of een video of 1, 1 1 1.

00:44:40 Gerhard te Velde (host)

Podcast of iets iets waarvan je denkt van dat moet elke onderne.

00:44:43 Gerhard te Velde (host)

Maar checken, stel je mag een boek cadeau geven aan andere ondernemers is er een boek wat er uitspringt.

00:44:50 Gerhard te Velde (host)

Of een andere bron waarvan je zegt Van, hé, dat daar zit zoveel wijsheid in.

00:44:57 Rene Bogaart

Nou, dat vind ik wel ingewikkeld. Ik lees niet zo heel veel, gewoon Omdat ik geen tijd ervoor heb. TV kijk ik eigenlijk ook heel weinig ook gewoon door door tijd. Ja, ik ik, ik leer vooral heel veel van ja, van Mensen ja, ik.

00:45:15 Rene Bogaart

Ik denk ondanks dat ik totaal niet niet afgestudeerd ben en dat ik me niet dokter anders mag noemen. Maar ik denk toch wel dat ik dokter anders In de psychologie ondertussen ben Omdat ik gewoon ja levenslang met met zoveel Mensen per dag praat en ik leer. Ik heb zoveel geleerd van Mensen. En ja, ik herken eigenlijk heel snel. Wat voor soort Mensen ik voor me heb en.

00:45:40 Rene Bogaart

Ja tegen een aantje moet je anders reageren als tegen een beetje zeg maar. En ja, Als je dat trucje door hebt, dan kun je eigenlijk met Iedereen oud worden. En Ik denk dat.

00:45:49 Rene Bogaart

Dat ook een van de trucken is Als je goed bent met Mensen dat je ja ook succesvol kunt zijn, hè? Want heel snel kan je dan niet meer, Alleen kijk, Ik kan het al meer dan 20 jaar niet Alleen. En dan dan moet je je wel realiseren dat je het Samen met andere Mensen moet doen. En de wereld is ook wat. Vooral met 30 jaar geleden kon je vanaf een toren roepen hoe je het wilde.

00:46:12 Rene Bogaart

Een beetje noem ik de de Poetin, meneer, maar tegenwoordig doen we het wel met elkaar. Wij, hoe zou jij het doen? Het is vooral wij en dat gevoel wil, wil de medewerker ook hebben en dat vind ik ook heel leuk. Ik zeg heel vaak, hoe zou jij het?

00:46:28 Rene Bogaart

Gewoon Omdat ik ja, Omdat ik dan. Dan weet ik al, ik krijg weet ik veel. 200 vragen per dag van dit en dan dat, en dan zeg ik, hoe zou jij het oplossen? En We zijn nu zaak aan het bouwen en dan komt een elektrische.

00:46:29 Gerhard te Velde (host)

Goeie vraag.

00:46:40 Rene Bogaart

En.

00:46:40 Rene Bogaart

Die zegt ja uitdaging, dan is mijn eerste vraag standaard, hoe zou jij het oplossen? Ja, dan is het eigenlijk opgelost. Weet je dan, zeg jij dat ja, daar ben ik Natuurlijk heel eigenwijs, terwijl ik geen.

00:46:45 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:46:50 Rene Bogaart

Elektrotechnische opleidingen Als ik zeg je, zou het anders doen en dan kan ik hooguit zeggen, nou, doe hem dan in die muur in plaats van op die muur, maar ja, maar ook met Mensen, hè? Er zijn Natuurlijk ontzettend veel wegen die naar Rome.

00:47:03 Rene Bogaart

Leiden Alleen Het is wel leuk Als je hem weg uitkiest die je allebei leuk vindt in plaats van dat ik zeg nou, die weg is het snelst, maar die is ook het minst leuk, want dan rij je door de bergen en Het is koud en Dit is kaal en dus dus weet je.

00:47:16 Rene Bogaart

Ik heb Misschien niet een boek of een programma, Maar ik, ik, ik mijn mijn. Mijn tips zou nog meer zijn. Je kunt veel meer uit de dag halen en de Mensen uit uit de Mensen halen die je ontmoet. Alleen dat moet je wel willen zien.

00:47:30 Rene Bogaart

Als jij Iedereen gewoon ziet als als iemand dan Maar ik, ik zie Iedereen als als een leermoment eigenlijk. Ja en en dan wordt het heel.

00:47:38 Gerhard te Velde (host)

Anders, ja, en ik hoor. Ik hoorde in je verhaal ook, zeg Maar het de kracht van een voorbeeld, want die vond ik ook heel mooi dat je, want jij hebt eigenlijk die die familie van der Valk ook wel een beetje best wel hoog zitten van, hé, dat zijn Mensen. Of nou ja, dat zijn Mensen die die hebben iets gedaan waar ik ook wel van droom.

00:47:50 Rene Bogaart

Zeker.

00:47:54 Gerhard te Velde (host)

Ja dus Dat is ook wel interessant dat je nadenkt. Van oké is er iemand die al 5 of 10 jaar verder is dan ik en wat kan ik daarvan leren? En tegelijkertijd wil je Natuurlijk wel bij jezelf blijven.

00:48:03 Rene Bogaart

Ik heb ook voorbeelden gehad, hè? Kijk, Toen ik jong was.

00:48:07 Rene Bogaart

Ik zeg God dat Omron Ron van Roekel, Dat was zeker geen biologische oom, maar een vriend van mijn ouders uit de Amsterdam tijd en ja, Toen ik vanaf mijn 15e echt serieus voor mezelf wilde. Toen zeiden mijn ouders, dan ga je eerst maar eens even met ronde praten en Ron van roekel was eigenlijk de ja, de, de koning van de Kranken feest in Amsterdam, Rembrandtplein.

00:48:29 Rene Bogaart

Maar eigenlijk door heel Amsterdam en hij was echt mijn allergrootste voorbeeld. En hij leeft helaas niet meer, maar Hij heeft ons geholpen met onze eerste zaak. Ja, iconische man wat mij betreft. En Ik denk nog heel vaak aan hem.

00:48:45 Rene Bogaart

Ja, een man die die horeca ademde en en die ook echt heel goed wist hoe het zat en die heeft mij ook echt wel heel scherp gemaakt. Op licht geluid temperatuur dus Als ik binnen In de zaak kom, weet ik binnen een nanoseconde dat lampje is stuk en die zit ik koud of te warm of muziek staat te hard of te zacht en later heb ik dat nog wel een keer meegemaakt.

00:49:05 Rene Bogaart

Grote Horecaondernemer Robin Bravenboer uit Rotterdam, die in Nederland de Baja introduceerde. De crazy pianos vond ik ook een man met nog steeds rook. Mijn leeft gelukkig wel, maar is ook een ondernemer met ongelooflijk veel visie en nou voor mij ook zeker een voorbeeld hè en.

00:49:25 Gerhard te Velde (host)

Wat was dan een voorbeeld van een een les die of iets wat hij altijd zei of altijd?

00:49:29 Rene Bogaart

Nou, We zijn op een bepaald moment bevriend geraakt, eigenlijk door een door een redacteur van de Misset die die bracht ons die interviewde mij groot interview In de Misset en toen zei die jongen ik, Robin Bravenboer.

00:49:43 Rene Bogaart

Ik zei, ja, daar heb ik zeker van gehoord, Maar ik heb hem nog nooit ontmoet. Hij zegt, jullie lijken veel op elkaar en ik zou heel graag een dubbel interview willen maken en sta je daarvoor open en zijn willen ontmoeten. Nou ja, dat Dat is als.

00:49:55 Gerhard te Velde (host)

Groep.

00:49:55 Rene Bogaart

Of je aan.

00:49:56 Rene Bogaart

Mij vraagt, maar wil je Johan Cruijff ontmoeten, hè?

00:49:59 Rene Bogaart

Je grote voorbeeld dus ik dacht ja dat dat heel graag, Maar ik denk, daar hoor ik nooit wat van. Maar goed, een week later mocht ik naar de wena in.

00:50:06 Rene Bogaart

Amsterdam Paul jij het korter is en dan zou ik er ook mijn ontmoeten en hij nam zijn pen mee en hij zou dat Hans Mike was de journalist en die zou dat interview gaan ja opschrijven. Nou Ik had. Ik had Natuurlijk een paar meegegeven. Ik heb volgende week een afspraak met Robin Raven nou, die komt niet, of die komt ja uit, die gaat afzeggen, Maar dat tegenovergestelde gebeurde. Roken was er gewoon mooie tijd en.

00:50:30 Rene Bogaart

Nou we gingen 07.15u zitten en ’s nachts om 4 uur reken uit Rotterdam weg en na 10 minuten zei Hans al Ik wil je zo graag bij blijven zitten, Maar ik doe mijn pen weg, want ik, ik merk dat.

00:50:43 Rene Bogaart

Ik, jullie beperk.

00:50:44 Rene Bogaart

En die is erbij gebleven en We hadden een ongelooflijke klik. En nou, we we raakten eigenlijk heel erg snel bevriend.

00:50:51 Rene Bogaart

En Robin kwam binnen een week ook naar Leiden.

00:50:52 Rene Bogaart

Rotterdam. En toen zei hij letterlijk tegen mij, Ja, jij moet, jij moet hier dat dorp uit. Jij moet 1 grote stad in en zegt wat jij hier doet in Leidschendam man, dat moet in Rotterdam Amsterdam gebeuren, dus hij maakt hem eigenlijk een soort van wakker en dat die zei Van wat jij doet is ongelofelijk. Maar je doet dat in een veels te.

00:51:09 Rene Bogaart

Kleine tuin zeg jij?

00:51:09 Gerhard te Velde (host)

Ja, dus hij schopte jou een soort van uit je comfortzone of.

00:51:12 Rene Bogaart

Juist ja en Dat was Natuurlijk wel een hele belangrijke les die mij gaf en Ik ben in Rotterdam begonnen. Dat werd overigens mijn eerste hoofdpijndossier, want ja, dat dat dat Rotterdam was Natuurlijk wel heel leuk. Alleen ik begon een kinderrestaurant familierestaurant op een totaal verkeerde plek.

00:51:28 Rene Bogaart

Maar ja, en en dag en ik. Ik begon een kapitale Leidschendam. heel Nederland zei, dit moet je uitrollen. Ik ben in Rotterdam gehaald naast een park. Ik dacht, nou ja, dat Dit is een fantastisch park. Maar ja, daar zaten eigenlijk Alleen maar allochtonen in het weekend te barbecuen en er was ook nog eens een keer iemand dood gevonden, dus Het was het verkeerde park. Het was ook een zakelijk gebied.

00:51:48 Rene Bogaart

En ik ging daar even een familierestaurant beginnen, dus kinderen die waren er eigenlijk niet betaald parkeren dus ik maakte eigenlijk alle fouten die ik kon maken daar. En nou ja, Dat is die. Die wedstrijd die je dan een keer moet verliezen om uiteindelijk toch weer kampioen te worden, hè dus?

00:52:04 Rene Bogaart

Ik heb daar ook ongelooflijk veel van geleerd en later kreeg ik een compagnon met het gouden hoofd en die maakt die kant nog steeds niet dat bedrijf in Rotterdam en die maakt hem eigenlijk weer.

00:52:14 Rene Bogaart

Wakker.

00:52:14 Rene Bogaart

En die zei, Ik had nog steeds een bedrijf en Dat was gewoon een bleeder. Dus ja, joh, pak het op en weet je, ga me oppoetsen en toen ben ik gaan oppoetsen en toen verkocht ik hem in een dus.

00:52:25 Rene Bogaart

Ja dingen overkomen hier in het leven en ik geloof eigenlijk niet dat dat dingen zomaar gebeuren. Ik geloof wel dat wat je doet, hè? Wie goed doet wie goed ontmoet en wat je geeft krijg je terug denk ik dus ik geloof echt wel in dat dingen gaan zoals ze soms moeten.

00:52:42 Rene Bogaart

En dat je een keertje valt, ja dat, dat maak je Alleen maar sterker in in opstaan en lopen, denk ik.

00:52:48 Gerhard te Velde (host)

Ja, Ik denk dat wij nog een uur zouden kunnen praten, Maar we gaan naar de laatste.

00:52:51 Rene Bogaart

Hankelijk, makkelijk.

00:52:53 Gerhard te Velde (host)

Vraag.

00:52:55 Gerhard te Velde (host)

En je mag een billboard langs de snelweg zetten langs alle snelwegen van Nederland en dan mag je een boodschap opzetten of achterlaten.

00:53:04 Gerhard te Velde (host)

Is er nou een advies of een les of een inzicht of een een levensmotto of iets waarvan je denkt van, hé, dat dat wil ik nog aan alle ondernemers van Nederland meegeven.

00:53:13 Rene Bogaart

Nou ja, kijk vooral in deze tijd wens ik dat dat Iedereen Natuurlijk gewoon.

00:53:19 Rene Bogaart

Ja gezond gelukkig en en het gezellig heeft met elkaar. En Ik hoop dat de de de kernwaarden van communicatie. Ik zeg altijd tegen mijn kinderen respectvol. Maar het is vooral het moment en de manier waarop je met elkaar praat of het succesvol is en daar daar schort het vandaag de dag nog wel eens aan. Dus ik, ik ik. Ik zou het heel mooi vinden Als we met elkaar in deze tijd dat.

00:53:44 Rene Bogaart

Dat je toch bang bent dat er 1/3 Wereldoorlog komt dat er hè echt wel een bepaa.

00:53:50 Rene Bogaart

Gevaren In de wereld liggen one lover en dat je denkt van ja, weet je, Laten we nou op een beetje even wat slimmer zijn en niet al die alfamannetjes die op de trommels roffelen. En Ik ben zelf helemaal geen alfamannetje ik, ik ik, ik kon heel goed sorry zeggen, Ik kan ook met Iedereen denk.

00:54:06 Rene Bogaart

Ik.

00:54:07 Rene Bogaart

Dus ja, een tip, ik Ik ben vooral.

00:54:11 Rene Bogaart

Ik zou het leuk vinden Als we het leuk met zijn allen hebben, en ik hoef het helemaal niet beter te hebben als iemand anders, maar met met elkaar heel leuk hebben.

00:54:18 Gerhard te Velde (host)

Heel mooi. Dankjewel, René.

00:54:20 Rene Bogaart

Graag gedaan, jij bedankt.

00:54:22 Gerhard te Velde (host)

Graag gedaan en jij Natuurlijk dank voor je aandacht Als je gekeken of geluisterd hebt naar groeivoer.

00:54:28 Gerhard te Velde (host)

Wil je meer weten over René? Ga dan even naar groeivoer.nl. Daar vind je de aflevering en alle informatie. Vond je deze aflevering waardevol? Deel deze dan ook met iemand in jouw netwerk, dus stuur hem even door of deel deze aflevering op je LinkedIn en Natuurlijk graag tot de volgende groeivoer.

de kracht van podcast inzetten voor jouw merk?

Je eigen podcast levert ontzettend veel op als je podcast slim integreert in je marketingmix. 

Met zijn podcast agency Ear Ear helpt Gerhard te Velde merken bij het succesvol opzetten of opbouwen van een podcast.  

Meer weten? Voeg Gerhard toe op LinkedIn of laat een berichtje achter op info@groeivoer.nl 

Foto van Gerhard

Gerhard

Ik ben Gerhard te Velde, ondernemer en podcastmaker. Met de Groeivoer Podcast help ik ondernemers aan nieuwe inspiratie. Met mijn podcast agency Ear Ear help ik organisaties aan een succesvolle podcast. Zullen we vrienden worden? Voeg mij gerust toe op LinkedIn!

Laat een reactie achter

Blijf op de hoogte

Meer afleveringen