Aflevering 314 – Het groeiverhaal van beddenbedrijf Sleepfast. Beddenkoning Alex Wolfswinkel over focus als superkracht.

Direct luisteren naar deze podcast

Bekijk deze podcast

Introductie van deze gast

Alex Wolfswinkel runt samen met zijn broer Stefan en zijn ouders, een succesvolle beddenwinkel: Sleepfast. Met vier fysieke locaties en een flinke online aanwezigheid timmeren ze lekker aan de weg. Je kunt bij Sleepfast terecht voor alle A-merken. Dus geen goedkope matrassen die je na 5 jaar bij de weg legt. Maar bedden en matrassen voor het leven. 

Je hoort hoe de familie Wolfswinkel de transitie van traditionele beddenzaak naar online speler maakte en welke uitdagingen Alex tegenkwam bij het opschalen. 

En ook al heeft Alex elke dag weer 101 ideeën, zijn laserfocus en obsessief bezig zijn met de zaak brengt het echte succes van Sleepfast tot stand. 

Veel plezier met deze nieuwe aflevering!

Gerhard

In deze aflevering

00:00 Welkom bij Groeivoer!

00:46 De zaak overnemen

03:01 Een webshop van €3000

05:12 Je ouders overtuigen

06:59 Innovatie versus traditie

09:00 Waarom fysieke winkels

10:37 Groei door focus

12:12 Slechtste investering ooit…

14:02 Van matras naar merk

17:00 Ruzie in het familiebedrijf?

25:54 Je kwaliteit borgen tijdens groei

34:14 De stip op de horizon

Shownotes

Relevante links voor deze aflevering

Wil je verbinden met Alex? Voeg hem toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/alexwolfswinkel/ 

Link naar de website van Sleepfast: https://www.sleepfast.nl/ 

Liever kijken? 🎥

Wil je liever kijken dan luisteren?

Check Groeivoer op Youtube: https://www.youtube.com/@groeivoer/videos

Zelf een podcast starten? 🎙️

Wil je zelf ook een podcast starten? Gerhard is eigenaar van Ear Ear, een podcast agency die jou kan helpen om een hoogwaardige podcast te maken. Neem contact op met Gerhard. 🚀

Adverteren? 📢

Wil je adverteren bij Groeivoer? Stuur een e-mail naar info@groeivoer.nl en we gaan graag met jou in gesprek.

Join onze community! 🌐

Op de hoogte blijven? Sluit je dan aan bij onze Whatsapp community: https://chat.whatsapp.com/D4W6aegCJ4gLMUjL8LiHdM 

Of volg ons Telegram kanaal: https://t.me/groeivoer 

De beste lessen in jouw mail? 📧

Mail naar info@groeivoer.nl en ontvang een cheat sheet met de 10 beste lessen van 250 groeiondernemers. 

Laat een review achter! 🌟

Blij met deze podcast? Laat een review achter op Spotify, Apple Podcast of Google. 👍

Volg ons! 🚀

Voeg Gerhard toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gerhardvelde/ 

Volg Groeivoer op LinkedIn: https://nl.linkedin.com/company/groeivoer 

Volg Groeivoer op Instagram: https://www.instagram.com/groeivoer_podcast/ 

Volg Groeivoer op TikTok https://www.tiktok.com/@groeivoerpodcast 

Volg Groeivoer op X: https://twitter.com/groeivoer 

Onze partners 🤝

Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Teamleader, het perfecte all-in-one softwarepakket voor het MKB. Probeer Teamleader vandaag nog uit: https://signup.focus.teamleader.eu 

Speciale dank gaat uit naar Groenpand, waar de Ear Ear Podcast studio gevestigd is. Check www.groenpand.nl voor meer info over dit mooie bedrijf.

Transcriptie

00:00:00 Alex Wolfswinkel (gast)

Ik heb eerst 10 jaar zelf In de winkel gestaan, gewoon bij mijn ouders zoals ik 19. Toen kwam mijn broer er ook bij en op een gegeven moment, nou waren met zijn 4 en Natuurlijk ook met personeel erbij had het opleiden nog niks jaar dacht, hebben we een webshop neergezet? Nou, ik zat Natuurlijk altijd In de berm, dus op een gegeven moment, ja, dan is dat best wel een makkelijke stap om gewoon een webshop neer te zetten. Online wel de grootste worden Omdat die kans er gewoon lager. Het was eigenlijk heel makkelijk binnen een jaar.

00:00:22 Alex Wolfswinkel (gast)

Was het eigenlijk ook zo, toen het startbedrag van € 3.000, die dat € 3.000 per dag. Dus Het is heel snel gegroeid, heb gemerkt dat de winkel bijvoorbeeld in Lunteren gigantisch is gegroeid sinds online.

00:00:32 Alex Wolfswinkel (gast)

Probeer het online eigenlijk in een keer te verkopen. Lukt dat niet, komt ook heel vaak voor, hè? Iemand wil toch even naar een winkel Als we een winkel bij iemand In de buurt hebben, dan is die euro die erin gestopt hebben. Ja, komt er veel beter uit.

00:00:44

Zie je nou voor?

00:00:46 Gerhard te Velde (host)

Welkom bij groeivoer mijn gast vandaag is Alex Wolfswinkel van Slipvast. Samen met zijn broer Stefan nam hij de beddenzaak van zijn ouders over en de mannen lieten Samen een sliep vest enorm hard groeien.

00:00:58 Gerhard te Velde (host)

Alex van harte welkom bij de podcast ik wel fijn dat je er bent. Ik wil beginnen bij de overdracht van de zaak van je ouders. Naar jullie kun je ons eens vertellen.

00:01:08 Alex Wolfswinkel (gast)

Hoe dat ging, want, want ze zitten er nog steeds. Ja, en Ik heb eerst 10 jaar zelf In de winkel gestaan, gewoon bij mijn ouders, zoals ik 19 begon ik.

00:01:11 Gerhard te Velde (host)

Oké.

00:01:20 Alex Wolfswinkel (gast)

En nou goed dan, dan leer je heel veel hoe Je moet verkopen en verstand van de bedden en de kennis en dat soort dingen nou gegeven moment na een paar jaar. Toen kwam mijn broer er ook bij en op een gegeven moment, nou, Waarom? Het zijn 4 en tuurlijk ook met personeel erbij, maar toen kwamen we al in.

00:01:38 Alex Wolfswinkel (gast)

De.

00:01:38 Alex Wolfswinkel (gast)

Zaak hadden we online nog niks.

00:01:41 Alex Wolfswinkel (gast)

Nog wel een winkel extra in huizen, dus we begonnen in 1992 in Lunteren en later nog een winkel in In de.

00:01:50 Alex Wolfswinkel (gast)

Dus nee, Dat was allemaal prima en niks aan de hand en niet dat we denken, hè? We moeten online of We moeten dat je hebt wel ergens in je achterhoofd van ja, Het is wel leuk om later nog Misschien nog een winkel erbij te doen of zoiets niet dat je denkt nou bij of 20 jaar lang echt dit doen, maar ben je ook wat jonger nog? En ja, dan gaan je interesse ook naar andere dingen uit, dus dan was het gewoon prima voor voor overdag en.

00:02:14 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja en leuke hobby’s en vrienden en dat soort dingen.

00:02:17

Ja.

00:02:20 Alex Wolfswinkel (gast)

Totdat in.

00:02:23 Alex Wolfswinkel (gast)

V nou ik ging met mijn vriendin ging wonen in Amersfoort In de binnenstad en daar zat ik in een winkel beneden en mijn vriend waren eigenlijk altijd zat een kleding en er zouden ook nog eens 1 keer 1 kledingwinkel daar beginnen denk ik nou, mooi dat we.

00:02:35 Alex Wolfswinkel (gast)

Er.

00:02:35 Alex Wolfswinkel (gast)

Boven wonen zij, dat doen ik op de Achtergrond nog wel social media gedaan en nou Samen spreekt koeien. Dingen doet, Maar het was wel.

00:02:44 Alex Wolfswinkel (gast)

Maar haar ding dus op een gegeven moment na.

00:02:45

Ja.

00:02:50 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja na een jaar dacht van oké, We willen, We willen iets leuks die kleding heette heet. De roots heeft inmiddels trouwens verkocht, maar staan nog steeds goed.

00:03:01 Alex Wolfswinkel (gast)

Hebben we een webshop neergezet? Nou ja, dus Ik heb gewoon ja met heel simpel templates en webshop gedaan. Helemaal geen verstand ervan, maar zo wel een beetje geleerd en daar geleerd. Kom eigenlijk achter. Het is eigenlijk heel makkelijk. Nou, ik zat Natuurlijk altijd In de berm, dus op een gegeven moment, ja, dan is dat best wel.

00:03:18 Alex Wolfswinkel (gast)

Een makkelijke stad om gewoon een webshop neer te zetten, wat Natuurlijk niet helemaal zo raar is hè? Het was 2019 en eigenlijk ben je al heel laat en is het heel raar dat we nog geen webshop hebben.

00:03:27 Gerhard te Velde (host)

Ja, was je het te laat, zeg maar je dat gevoel er ook.

00:03:30 Gerhard te Velde (host)

Bij.

00:03:32 Gerhard te Velde (host)

Waren er al grote spelers.

00:03:33 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou ja goede vraag, nee, dat nee, Dat is eigenlijk ook een van de redenen dat het eigenlijk succes is geworden, want Je moet als winkel bij waar je een merk verkoopt, een aanmerk mag je dat online verkopen, maar Je moet de winkel.

00:03:40

Ja.

00:03:48 Alex Wolfswinkel (gast)

Dus 1 grote online speler die graag denk ik een aanmerk moet was wil verkopen. Ja, die wacht dan niet, die moet de winkel hebben.

00:03:52 Gerhard te Velde (host)

Oké.

00:03:53 Gerhard te Velde (host)

Niet Iedereen kan zomaar instappen, bijvoorbeeld tempur, hè? Dat is dan een bekend. Het is Als je het hebt over merk bekendheid, Dat is dan het eerste matras wat bij me opkomt Als ik aan een massing dus niet Iedereen kan zomaar zeggen van nou, Ik ga tempur matrassen dropship.

00:04:03

Ja.

00:04:09 Gerhard te Velde (host)

En dan komt het.

00:04:10 Gerhard te Velde (host)

Allemaal wel goed.

00:04:11 Gerhard te Velde (host)

Oké.

00:04:12 Alex Wolfswinkel (gast)

Interessant en Dat is met heel veel merken zo, en er zal Misschien enkele die dat die dat wel hebben. Maar goed, dan heb je weer te weinig te weinig zoekvolume op net even te klein te klein merk dus al die merken bij elkaar maakt het interessant om daar wat meer in in te kunnen doen.

00:04:27 Alex Wolfswinkel (gast)

Dus ja, het zijn allemaal nou net zoals ons papa en mama winkels die een beddenzaak hebben. Ja, dan is het. Hoofdfocus is gewoon de zaak, hè? Wat je al 30 jaar doet?

00:04:37 Gerhard te Velde (host)

‘S ochtends.

00:04:39 Gerhard te Velde (host)

Het alarm eraf koffiezetten. De eerste medewerkers komen dus, zeg maar echt de traditionele winkelbedrijf.

00:04:43 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja precies ja ja en ook het de gedachte dat je Alleen maar bedden verkoopt gewoon In de zaak en niet.

00:04:49 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:04:51 Alex Wolfswinkel (gast)

Zijn maar goed, nou, we weten allemaal dat alles begint online, hè? Dus ook het het het zoeken dus Als je daar al kan zijn, ja, dan is Dat is dat.

00:04:59 Gerhard te Velde (host)

Natuurlijk mooi Maria. Oude staat meteen mee eens, zei je vader en je moeder meteen van Yes Lets go We gaan rammen en investeren in online. Of wat moest dat verder? Dat nog wat overtuiging, hoe ging dat?

00:05:00

Ja.

00:05:12 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou, ik moet zeggen, Maar het zijn wel wel heel makkelijk hoor daarin, Maar het begon we gingen. We hebben wel rustig opgebouwd, dus we begonnen Natuurlijk al ergens aan en Dat was wel een een bedrag, een budget dat we iets neer moesten zetten om gewoon een webshop neer te zetten. Nou ja, toen volgens mij.

00:05:26 Gerhard te Velde (host)

Waarom zij doel ofzo of?

00:05:28 Alex Wolfswinkel (gast)

Om het neer te zetten, Alleen de webshop ja was € 3.000 daarvoor nog eens.

00:05:31

Oké.

00:05:33 Gerhard te Velde (host)

Lijkt een no brainer, toch? Ik bedoel ja.

00:05:34 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja precies, maar goed, Als je nooit online dingen hebt geïnvesteerd of je hebt elke euro die je bijvoorbeeld In de krant advertentie doet of In de zomer model wat dan ook. Je weet goed waar het naartoe gaat. Dat is wat anders dan ik zeg. Oké, ja, komt er dan wat uit?

00:05:46

Ja.

00:05:51 Alex Wolfswinkel (gast)

Dus het het plan moest wel meer zijn dan Alleen oké en een webshop. Nou Als we kijken naar de concurrentie, het het het verandert wel bij de bij de bedden. Je zag bijvoorbeeld een Emma matras komen.

00:06:03 Gerhard te Velde (host)

Waar je dan kan met Duitsland?

00:06:04 Gerhard te Velde (host)

Toch of niet? Ja.

00:06:06 Gerhard te Velde (host)

Ja ik lees onwijs veel klachten erover over Emma Sleeps dat dat echt? Ja, je mag je op de vakken houden Als je geen zin heb om concullega’s.

00:06:13 Gerhard te Velde (host)

Beige maar daar oké, Emma is 1 grote speler.

00:06:17 Gerhard te Velde (host)

Die.

00:06:18 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, die in ieder geval het online aanbiedt Omdat je als nipal dat je geld hebt kan krijgen. Nou en wij verkopen matrassen van € 1.000 of € 700 € 500 en Dat is niet beviel. Dan kon je maar gesproken. Kan je niet je geld terugkrijgen is eigenlijk heel raar en Emma Matras van € 400 waar de kwaliteit wel laag van is. Maar het is ook een heel ander, heel ander product.

00:06:19 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:06:38 Alex Wolfswinkel (gast)

Maar het gaat erom dat iemand een matras koopt. En als die bevalt het terug kan en die zekerheid wil je eigenlijk altijd hebben, want ook al ga je naar de winkel en je ligt er even op. Je weet nooit 100% zeker is het.

00:06:49 Alex Wolfswinkel (gast)

Juiste matras.

00:06:50

Ja.

00:06:51 Alex Wolfswinkel (gast)

En, Dat is fijn dat je gewoon die zekerheid hebt.

00:06:54 Alex Wolfswinkel (gast)

Dus Ik denk nou, dat moet een een iets zijn een groot item Als we dan online gaan, daar gaan we het verschil.

00:06:59 Alex Wolfswinkel (gast)

Mee.

00:06:59 Alex Wolfswinkel (gast)

Maken daar kwam dat kwam toen te bedenken, Omdat die die kledingzaak met die webshop. Ik denk hé dat gaat makkelijk. Kun je ook met de bedden doen? Hoe gaan we dat doen? Oké, niet goed, geld terug garantie en We moeten het op voorraad hebben.

00:07:02

De.

00:07:16 Alex Wolfswinkel (gast)

Een goed bedrag ja, 6 weken levertijd. Het is ook raar en maar mijn terras is binnen twee dagen in huis en een goed matras is 6 weken zo raar dus nou die punten zwaar hun naam moesten we bedenken dat we dachten, oké, Het is snel in huis bedragen binnen 48 uur matras.nl nou dat soort dingen op een gegeven moment moet ik zeggen, ja, heeft mijn vriendin die ook bedacht, ze liep vast.

00:07:16 Gerhard te Velde (host)

Morgen ja morgen in huis. Tenminste dat verwachten Mensen, ja.

00:07:39 Alex Wolfswinkel (gast)

Ik denk nou, Dat is wel de een goede naam. Kunnen we internationaal eens een keer gek doen?

00:07:41 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:07:43 Gerhard te Velde (host)

Ook nog.

00:07:44 Alex Wolfswinkel (gast)

Dat kant op dus terwijl we sinds twee 1992 de badwater eten Alleen van de badwater online niet. Ja, leuke naam, maar online vond ik niet niet goed, niet, niet sterk, dus. Heel veel Mensen denken nu ook in Lunteren in bij de winkel dat We zijn overgenomen. Maar goed, We zijn nog steeds hetzelfde familiebedrijven Alleen de naam is.

00:08:04

Ja.

00:08:05 Alex Wolfswinkel (gast)

Anders geworden.

00:08:06 Gerhard te Velde (host)

Misschien even inzoomen op die familieverhouding, zeg maar, want ik zei Van oh ja, jullie hebben de zaak overgenomen, maar ouders zitten er nog.

00:08:11 Gerhard te Velde (host)

In, maar wie is in charge?

00:08:12 Alex Wolfswinkel (gast)

Jozef Daagje.

00:08:15 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja ik wel, Maar dat komt meer doordat dat er zoveel verandert en en daar ben ik vooral van kijk wat wat, wat kunnen we beter doen? Maar vooral ook de de nieuwe dingen. Eigenlijk is het vanaf 2019 tot met nu Alleen maar vernieuwen, Alleen maar Alleen Maar dat en het wat wel fijn is en waar mijn ouders dan wel heel goed zijn in het waarborgen wat we altijd.

00:08:37 Alex Wolfswinkel (gast)

Hebben en hebben gehad.

00:08:39 Gerhard te Velde (host)

Spreekt elkaar aan in die zin dat dus jij bent de innovatie bezig. Ja, ouders die zorgen dat die.

00:08:44 Gerhard te Velde (host)

Die winkels die fysieke winkels ook door blijven.

00:08:47 Alex Wolfswinkel (gast)

Ook, maar ook ook nu de laatste paar jaar. Hoe het hoe we online verkopen. Dat heeft nu ook een structuur waar ze ook helemaal in kunnen bevinden. Nu dus wat dat betreft zit, dat zit dat goed, ja.

00:08:58 Gerhard te Velde (host)

Winkels afstoten.

00:09:00 Alex Wolfswinkel (gast)

Nee, liever niet, nee.

00:09:01 Gerhard te Velde (host)

Nee, Waarom niet? Zou ik meteen zeggen van oké, je houdt een winkel, dan kun je online blijven.

00:09:06 Gerhard te Velde (host)

Verkopen.

00:09:06

Ja.

00:09:07 Gerhard te Velde (host)

En die andere die.

00:09:08 Gerhard te Velde (host)

Die weet ik veel, die ga je verhuren of je doet ze van de hand, kun je die cash weer gebruiken om harder te groeien of wat wat wat, wat is het?

00:09:11 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja.

00:09:15 Alex Wolfswinkel (gast)

Idee daarachter We hebben gemerkt dat de winkel bijvoorbeeld in Lunteren gigantisch is gegroeid sinds online hebben, dus we adverteren online heel veel. We proberen het online eigenlijk in één keer te verkopen. Lukt dat niet, komt ook heel vaak voor.

00:09:28 Alex Wolfswinkel (gast)

Hé iemand wil toch even naar een winkel Als we een winkel bij iemand In de buurt hebben, dan is die euro die ingestopt hebben. Ja, komt er veel beter uit of het dan niet in een online verkocht is, dan komen ze wel naar de winkel en koop ze daar.

00:09:39 Gerhard te Velde (host)

Ja slim doet Coolblue Natuurlijk ook al jaren, hè? Dus en fysieke winkels en online enorm.

00:09:45 Gerhard te Velde (host)

Verkopen Lunteren now fans, Maar dat klinkt enorm. Biblebelt Ik kan het weten, want Ik ben opgegroeid in Kampen, eerste wat Mensen altijd zeggen, oh biblebelt en denk ik altijd, ja, zal wel niet interessant, maar jullie leveren dus in heel Nederland. En die winkels die zitten ook op andere plekken.

00:09:56

Ja.

00:10:02 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja in 2021 winkel in Rotterdam geopend. Juist ook Omdat we dat online stukje willen versterken. Nou kijken, waar zit de meeste omzet? En Dat was ook in in Rotterdam en Amsterdam, dus nou Rotterdam in op de woonboulevard, daar een winkel.

00:10:16 Alex Wolfswinkel (gast)

Dus Dat is heel succesvol. En ook Als we we meten alles, hè, dus waar de de winkelverkopen, kunnen we ook meten. Oké, waar kwam die vandaan? Van welke advertentie kwam die vandaan? En dan kunnen we veel beter daarop sturen. En dan weten we ook Als we een winkel willen openen wat er eigenlijk al voor omzet uitkomt. En Dat is wel ja, dat dat maakt het heel makkelijk.

00:10:20

Oké.

00:10:35 Gerhard te Velde (host)

Dat klinkt heel interessant. Wie is chef metalian?

00:10:37 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja.

00:10:40 Alex Wolfswinkel (gast)

Ik, Maar dat komt ook door juist die vernieuwingen, daar heb je merk je werk je met de systemen met met de programma’s ja, die moet allemaal gekoppeld met elkaar worden, dus daar moet je volledig in zitten om.

00:10:51 Alex Wolfswinkel (gast)

Dat eruit te kunnen halen. En ja, ja, dan voorstelling bij maken we tientallen programma’s die daaraan gekoppeld zijn om resultaten eruit te kunnen halen.

00:11:01 Gerhard te Velde (host)

Ja nou interessant, Ik ben ik merk aan mezelf vaak dat ik te weinig resultaatgericht ben, dus Ik vind het leuk om nieuwe dingen te doen, net als jij Alleen dat stapje van oké, maar wat levert het op dat dat vergeet ik nog wel eens.

00:11:12 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja.

00:11:15 Alex Wolfswinkel (gast)

Dat snap ik, ik moet zeggen de de eerste paar jaar heb dat wel zeker zo gedaan, Maar dat kwam ook Omdat we ergens 1 1 1 doel hebben en Dat is Dat was wel van oké, We moeten online wel de grootste worden, Omdat die kans er gewoon lager. Het was eigenlijk heel makkelijk en Dat was binnen na binnen.

00:11:28 Alex Wolfswinkel (gast)

Een jaar was.

00:11:29 Alex Wolfswinkel (gast)

Het eigenlijk ook zo. En nou, toen het startbedrag van € 3.000 dat nou ja, op een gegeven moment ging het € 3.000 per dag, dus Het is.

00:11:37 Alex Wolfswinkel (gast)

Heel snel gegroeid en doordat er wel ook een keer de de resultaten eruit te halen, was het voor even terug komen. Mijn ouders was voor mij ook weer makkelijker om dat wel nou oké, weet je.

00:11:46 Alex Wolfswinkel (gast)

Dan gaan we daar wel voor.

00:11:50 Alex Wolfswinkel (gast)

Maar ja, goed hoe, hoe verder je, hoe verder je komt dan juist Omdat we heel groot wouden worden. Dan dan betaal je Misschien op heel veel vlakken net even teveel Omdat je niet niet goed meet. Nou, dan is het op een later stadium wel veel heel belangrijker, net zoals nu dat we dat wel goed In de hand hebben en dat we wel goed alles meten en dat we ja ook op bepaalde kosten zitten, wat Misschien wel onnodig zou zijn.

00:12:12 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:12:12 Gerhard te Velde (host)

Wat was dan je slechtste investering?

00:12:15 Alex Wolfswinkel (gast)

Hoe heb je even?

00:12:16 Gerhard te Velde (host)

Ja nou pik er een uit welke komt als eerste boven.

00:12:18 Alex Wolfswinkel (gast)

Ik niet? Nee, Het is ik.

00:12:20 Alex Wolfswinkel (gast)

Kijk, Ik had zelf gewoon nergens nergens verstand van Van van het hele online, dus Ik heb alles zelf, dus je betaalt heel veel Leergeld, heel veel. Ook bedrijven die dan zeggen, oké, hé, daar kan ik je bij helpen en dat werkt. Die tool werkt ja, en dat dat werkt dan niet. Ja, tientallen wat dat betreft.

00:12:37 Gerhard te Velde (host)

Ja dus dan zit.

00:12:40 Gerhard te Velde (host)

Maar de slechte investering van die partijen in zo’n in zo’n partij.

00:12:43 Gerhard te Velde (host)

Die dan van alles beloofd of zo is er een specifieke case die er uitspringt waarvan je dat.

00:12:47 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja nou of of ook dat ik dan dat denk eten. Dat is mooi, Maar dat je uiteindelijk gewoon te weinig gebruik van maakt of geen gebruik van maakt. En dus is een abonnement vast of een ja abonnement, want Dat is dan goedkoper, weet je wel denk ik nou prima dus uiteindelijk je daar ook wel leer je daar ook wel van, maar zo zijn er gewoon heel veel, heel veel.

00:13:05 Alex Wolfswinkel (gast)

Dingetjes en bijvoorbeeld, we doen nu echt niks op social media gewoon helemaal niks. Alles gaat gewoon op op Google, dus begin hebben we dat wel even geprobeerd op social media. Nou, daar werkt dat niet. Oké, Dat is niet erg, maar daalt even eraf Als we dan nu iets gaan doen, dan gaan we het wel goed doen. Is nog niet zeggen dat we nooit op social media gaan. Op een gegeven moment komt dat wel, maar dan.

00:13:26 Alex Wolfswinkel (gast)

Dan wil ik eerst nu adverteren Alleen maar merken dus 1 1 1 1 groot a merk, daar zijn we goed in. Als iemand ergens op zoek.

00:13:34 Alex Wolfswinkel (gast)

Dan dan weten we zeker dat we de beste daarin zijn, maar als wij een vraag moeten creëren, dus nou, je bent helemaal niet op zoek naar een bed. Maar we moeten zorgen dat jij op zoek bent naar een bed.

00:13:43 Gerhard te Velde (host)

Het zijn hele dure marketing euros dan.

00:13:45 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, en Dat is ook een hele andere tak van sport en wil niet zeggen dat dat nooit aan moeten, want op een gegeven moment is denk ik ook daar een hele Grote Markt in die we goed zouden kunnen bedienen. Maar dan moeten we wel de juiste. Ja, de juiste handelingen daarvoor doen en dat echt goed zit en de focus.

00:14:02 Alex Wolfswinkel (gast)

De focus is nu puur Alleen maar op naar de merken die We hebben waar we die we groot op voorraad hebben, is dat we dat had met terrassen en sinds een sinds een half jaartje hebben we pas met boxsprings van die merken. Nou dus dan brei je dat steeds vaker uit, maar wel de volle focus en dat we pas naar het volgende onderdeel gaan, Als de rest echt helemaal staat.

00:14:22 Gerhard te Velde (host)

Ja je beste investering.

00:14:25 Alex Wolfswinkel (gast)

Beste investering is de.

00:14:28 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja.

00:14:29 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja toch dan Misschien die webshop van € 3.000.

00:14:30

Ja die die.

00:14:31 Gerhard te Velde (host)

1000 wat waar is dat dan naartoe gegroeid? Waar waar zijn jullie nu? Ongeveer omzet aantal matrassen Misschien wil je een klein beetje vaag houden richting de conçu concullega’s.

00:14:41 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja.

00:14:43 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja Misschien Misschien indicatie, Misschien is wel een een goed beeld om te schetsen. We hebben nou groot magazijn, hebben we plek voor 8000 matrassen. Dus nou ja, aanmerk matrassen voor je zegt dat helemaal vol ligt met 8000 stuks Natuurlijk altijd wel wat ruimte nodig om flexibel te zijn. Je ervoor dat het magazijn dat het helemaal propvol en Dat was weer teveel, dan kan je.

00:15:05 Alex Wolfswinkel (gast)

Winix, maar ja, We hebben een paar 1000 matrassen op voorraad, juist om snel te kunnen leveren. Groot te kunnen inkopen dat we het ook gewoon goedkoop kunnen inkopen en dat we aan de verkoopkant kijk. We moeten het nergens op nergens moeten nee voorkomen, dus Als we iets moeten verkopen dan is het qua prijs moet goed zijn qua service snelheid, alles moet.

00:15:26 Alex Wolfswinkel (gast)

Goed zijn het gevoel van bij de klant, dus ook het vertrouwen, hè? Hoe meer winkels ook meer vertrouwen is gewoon goed gesprek hebt geschiedenis wat We hebben dat we al 32 jaar of 33 jaar familiebedrijf zijn. Dat dat stukje dat alles moet helpen en ook de.

00:15:42 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja ook de snelheid en de grootte en de prijs.

00:15:44 Gerhard te Velde (host)

Ja je focus, noemde je even vond ik wel interessant, want Als ik op jouw plek stond, dan zou ik ook ontzettend. Ik zou ook al die kansen zien en denk oh, We gaan bedrijven overnemen. We gaan een eigen huismerk groot maken. We gaan die maar. Jij zegt dus eigenlijk van, nee, dat gaan we.

00:15:59 Gerhard te Velde (host)

Allemaal niet doen.

00:16:02 Gerhard te Velde (host)

We zitten op die A merken en daar gaan we in groeien of zo wat?

00:16:05 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja wat wat je net schetst, Dat was ik wel, dus dus In de nou een beetje rond 2021 of zo, daar had ik.

00:16:08

OK.

00:16:11 Gerhard te Velde (host)

Wel van oké, alles kan je zijn limit dat allemaal.

00:16:12 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja en ik zag overal mogelijkheden in en alles moeten we doen.

00:16:16 Alex Wolfswinkel (gast)

En.

00:16:17 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, alles wat hier staat qua apparatuur, podcast, apparatuur heb.

00:16:19 Alex Wolfswinkel (gast)

Ik ook.

00:16:21 Alex Wolfswinkel (gast)

Ook allemaal van ideeën van ja, dat dat gaan we doen Alleen dan.

00:16:22

Cool.

00:16:26 Alex Wolfswinkel (gast)

Dan schat je focus naar heel veel verschillende dingen en terwijl echt waard waar we gewoon echt goed geld op verdienen en moeten verdienen en meer moeten verdienen en waar meer succesvol succes uit te halen is dus ja daar. Daar gaat dan minder focus naartoe en.

00:16:39 Alex Wolfswinkel (gast)

Daar zijn we daar daar toch eens voor mezelf gewoon omslag in gemaakt. En Ik denk, al die stukken kan nog komen, dat kan ook later. Dat is het belangrijkste is dat de businesswaarde ons hoofd business dat gewoon helemaal helemaal perfect loopt. En ja, prima dan ook al maken we dan ook al staan er socials kanalen goed, daar hebben we het net even iets meer klanten om. Ja, daar gaat het, daar gaat het niet om.

00:16:51

Ja.

00:17:00 Alex Wolfswinkel (gast)

Iets meer focus op een bezig zijn.

00:17:02 Alex Wolfswinkel (gast)

Het gaat.

00:17:03 Alex Wolfswinkel (gast)

Veel meer de lucht in.

00:17:04 Gerhard te Velde (host)

Ja, nou, Ik heb hem meteen alweer een content concept in gedachten voor jullie wat aansluit op je strategie, dus dan kunnen we hem zien ook heel goed moeten. Oké, heel goed nou keer over over doorbomen nog even iets over je broer, want daar heb ik nog niet zoveel over gehoord. Wat wat doet Stefan dan eigenlijk de hele dag?

00:17:10 Alex Wolfswinkel (gast)

Ik heb er genoeg in mijn hoofd, die meer, Ik heb ze opgeschreven minus.

00:17:15 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja.

00:17:19

Ja.

00:17:25 Alex Wolfswinkel (gast)

Hij.

00:17:27 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou, soms maakt hij wel het grapje van ja, want alex verzint dat. Dat doe ik dan. Maar nee, het zijn eigenlijk wel heel goed team, maar ook met met mijn ouders en mijn en mijn broer.

00:17:30

Ja.

00:17:37 Alex Wolfswinkel (gast)

Ik denk dat we goed weten allemaal wat we aan elkaar aan elkaar hebben. We hebben nooit, nou ja, problemen onderling, zeg maar, en Ik denk af en toe wel als jullie bedrijven dat ze met met.

00:17:46 Alex Wolfswinkel (gast)

Ruzie of iets?

00:17:47 Gerhard te Velde (host)

Vechten maakt broers tenminste dat hoor je dan, dat lees je dan In de boot bijvoorbeeld.

00:17:47 Alex Wolfswinkel (gast)

Het elkaar gaan ja ja ja ja ja ja, de Mensen die ons een beetje kennen, die weten nou, dat gaat, Dat is alles behalve wat wij.

00:17:58 Alex Wolfswinkel (gast)

Zijn, Maar dat komt Misschien ook, Omdat dat ja wat wat ik dan bedenk dat we dat dan gaan doen en Iedereen eigenlijk wel meteen achter staat. En Als het niet zo is en Ik kan niet beargumenteren, ja, dan klopt het bij.

00:18:10 Alex Wolfswinkel (gast)

Mij iets niet?

00:18:11 Gerhard te Velde (host)

Oh dan dan trek jij ook je terug, zeg maar van oké, dan doen we het niet, of dan stellen we het.

00:18:13 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou ja.

00:18:16 Gerhard te Velde (host)

Uit of ga je dat doen?

00:18:16 Alex Wolfswinkel (gast)

Hoe ja Natuurlijk. Ik vraag wel wel de Als ik in dienst kom. Gewoon de rest hoe ze over denken en ook daar moeten wel, want Iedereen moet wel mee.

00:18:23 Alex Wolfswinkel (gast)

Daarna dus Ik kan iets bedenken en als Iedereen Niemand mee eens is, dan schiet dat nog niet op en Dat is ook iets wat je leert dan de afgelopen jaren.

00:18:27

Ja.

00:18:31 Gerhard te Velde (host)

En dan even terug naar die vraag, wat doet?

00:18:33 Alex Wolfswinkel (gast)

Je broer dan, dus, ja, die doet het operationele fiel de de met de online verkoop viel ook op de webshop. De juiste de de, de prijzen de, de content en dat soort dingen gewoon.

00:18:47 Alex Wolfswinkel (gast)

En heel veel, heel veel dingen daaromheen, bijvoorbeeld. Nou, We gaan ook vorig jaar winkel geopend in Amsterdam.

00:18:55 Alex Wolfswinkel (gast)

We gaan in mei in maart weer een winkel openen in Breda. Oh ja, dus, nou daar daar zijn zoveel dingen hè met personeel erbij en gewoon. Je hebt ook heel veel gespreksstof Samen en dat doe.

00:19:09 Alex Wolfswinkel (gast)

Je.

00:19:09 Alex Wolfswinkel (gast)

Ook dat doe jij com?

00:19:11 Alex Wolfswinkel (gast)

Dus er zitten we met elkaar op het kantoor en eigenlijk je hebt de hele dag ook daarover. Dus wat dat betreft, ik zeg al ik ik ik. Ik bedenk dat. Maar eigenlijk doe je dat allemaal allemaal Samen. En ook met nu is het team ook zo groot en op verschillende vestigingen met met managers dat je dat ook Samen wil doen en dat ik juist wel luisteren naar naar zei hoe. Hoe wat is dan?

00:19:29

Ja.

00:19:32 Alex Wolfswinkel (gast)

Fijn om te doen, en ja?

00:19:37 Gerhard te Velde (host)

Wat zijn de irritantste eigenschappen?

00:19:39 Alex Wolfswinkel (gast)

Van mij en van mijn broer?

00:19:40 Gerhard te Velde (host)

Ja broer en daarna vraag je van ja, want het klinkt nu allemaal wel heel harmonie. Nee, Maar dat klinkt allemaal zo harmonieus. Nee, we houden van elkaar. We knuffelen elke ochtend en We zijn nooit met elkaar oneens. Dat geloof ik dus niet.

00:19:43 Alex Wolfswinkel (gast)

Ga nou een ruzie?

00:19:46

Ja.

00:19:50 Alex Wolfswinkel (gast)

Nee, nee, hun club knuffel.

00:19:53 Gerhard te Velde (host)

Oké dat knuffelen maar maar, maar is er iets waar je denkt, ja maar dan moet die toch. Daar moet hij nog wel even ingroeien en daarna mag je.

00:19:58 Alex Wolfswinkel (gast)

Jezelf ook even aanpakken, dan moet ik even over nadenken. Moet ook tactisch zijn dan hè? Nee, ik moet wel eerlijk hè? Moeten we eerlijk, hè?

00:20:05 Gerhard te Velde (host)

Eerlijk, ja, je gaat ook meteen met je met je met je armen gesloten. Ja ja, Het is heel persoonlijke vraag, dus je hoeft hem ook niet te beantwoorden, maar.

00:20:08 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja.

00:20:11 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja ja nee maar ook.

00:20:16 Alex Wolfswinkel (gast)

Ik vind het eigenlijk.

00:20:18 Alex Wolfswinkel (gast)

Lekt zo.

00:20:19 Gerhard te Velde (host)

Ja, dus Ik kan niet echt echt iets verzinnen.

00:20:22 Gerhard te Velde (host)

Nee mooi wat ik heel tof vind je mag er straks op terugkomen mocht je toch nog iets binnenschieten, voel je vrij om daar nog even op terug te komen. Wat ik heel tof vind is dat heel vaak, bijvoorbeeld in ondernemersland heb je een soort van de.

00:20:23

Nee.

00:20:36 Gerhard te Velde (host)

De All Stars de entrepreneurs hè de grote namen dus bijvoorbeeld een Pieter van Van Coolblue of Elon Musk. Nou ja, die is voor heel veel Mensen nu wel een beetje van ze voetstuk gevallen, maar.

00:20:50 Gerhard te Velde (host)

Vaak zit daar dus een soort van wing man of een wing Women of er zit een klein team achter hè? Dus je hebt die bekende ondernemer die dat lijkt de grote baas te zijn en daarachter staan vaak soort van de Mensen die In de schaduw opereren. Dus dat hoor ik ook een klein beetje bij jullie terug. Van ja, jij bent de de de leider, maar je zou het niet kunnen Zonder de delivery dus.

00:20:59

Ja.

00:21:07 Alex Wolfswinkel (gast)

Zeker.

00:21:11 Alex Wolfswinkel (gast)

Zeker ja ja klopt en op heel veel vlakken bemoei ik juist helemaal niet mee. Wat dan geweldig werkt als bijvoorbeeld mijn vader dat doe.

00:21:11 Gerhard te Velde (host)

Dat heb je heel erg nodig.

00:21:20 Alex Wolfswinkel (gast)

Dus de de op winkelgebied waar hij staat dan nog veel In de winkels. Er zitten ook veel met met met met de verkopers daar. Nou, Dat is Natuurlijk ook belangrijk en daar daar speelt hij ook grote rol in. En ook managers die dat goed kunnen en waar ik alle alle vertrouwen in heb en waar ik juist voor mijn gevoel helemaal niet mee hoef te bemoeien, want dat.

00:21:40 Alex Wolfswinkel (gast)

Zij zorgen wel dat het een goed gaat en dat het klopt, en.

00:21:44 Gerhard te Velde (host)

Ja doe je ook rondjes langs de zaak dat je.

00:21:48 Alex Wolfswinkel (gast)

Altijd te weinig dan ja, het goed om dat veel te doen. Maar ja, ook tijd en focus en maar ook het vertrouwen dat het.

00:21:49 Gerhard te Velde (host)

Oké.

00:21:58 Alex Wolfswinkel (gast)

Goed gaat met met met de juiste met de andere Mensen. En ik moet zeggen, onze hele team en elke verkoop, Iedereen is.

00:22:06 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja weet heel goed ze verantwoordelijkheden en We hebben echt oprecht echt een topteam met Iedereen bij elkaar.

00:22:12 Gerhard te Velde (host)

En, hoe heb je die Mensen meegekregen? Want hè, dus ik zit daar gewoon lekker in mijn in mijn winkel. We schetsen het al een beetje, hé van s ochtends. Je doet de deur open alarm uit koffie zetten, eerste klant komt binnen, dus dat ben je gewend en daarna kom je in een soort fast paced e commerce bedrijf of daar ben je onderdeel van.

00:22:31 Gerhard te Velde (host)

En dan komt er ineens Misschien een andere dynamiek of zo. Ik weet, Ik weet niet wat hoe. Hoe even reflecteer je daarop.

00:22:34 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja ja wel.

00:22:38 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, Dat was wel dat Dat is wel een lastige, was wel even een lastige periode, ook voor de wat dat betreft ook respect voor de verkopers die daar staan die.

00:22:45 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, je bent altijd wel gewend om op bepaalde manier te verkopen en in een keer de winkels staat het belangrijkste. We hadden dan ook geen online, Maar dat is dan het belangrijkste nu in een keer.

00:22:56 Alex Wolfswinkel (gast)

Online het belangrijkste niet dat de winkels niet te doen, maar daar komt het eerst publiek binnen en dat moet zorgen dat de winkel nog beter gaat lopen.

00:23:06 Alex Wolfswinkel (gast)

Terwijl je ook nog heel veel vast publiek hebt, gewoon In de winkel en dat dat staat en.

00:23:09 Alex Wolfswinkel (gast)

Daar.

00:23:09 Alex Wolfswinkel (gast)

Moeten we ook behouden, Maar dat het daar op heel veel vlakken en Dat is met met prijzen met met voorraad systemen bezorging afhan.

00:23:20 Alex Wolfswinkel (gast)

Ellen van klachten van Service, alles wat we konden veranderen is veranderd.

00:23:26 Alex Wolfswinkel (gast)

En dan ja vind ik het knap inderdaad dat dat alle verkopers nog gewoon met de lach In de winkel staan en Dat is ook allemaal meebewegen daarin.

00:23:36 Alex Wolfswinkel (gast)

Dat is Dat is Dat is echt.

00:23:37 Alex Wolfswinkel (gast)

Heel fijn ja.

00:23:38 Gerhard te Velde (host)

Ik moest even denken aan.

00:23:41 Gerhard te Velde (host)

Mark, vriend, die heb ik hier gehad. Die hebben 34 fietsenwinkels en ze hebben ook een gouden online tak en die heet fietsvoordeelshop. Dat is hun grootste website en Ik had met hem ook gesprek, Maar ik was ook met mijn fiets bij een van zijn winkels soort ja Amersfoort. Het hoofdkantoor inderdaad en in heel Nederland winkels.

00:23:52

Ja.

00:23:56 Alex Wolfswinkel (gast)

Dit Amersfoort of niet? Ja, oke.

00:24:02 Gerhard te Velde (host)

En, maar dan kom je in zo’n winkel en dan hoor je van ja, We zijn net overgenomen en het systeem werkt niet en dan hoor je ze met elkaar ruzie maken van ja, ja, Pietje deed en dat en Jantje die heeft weer zus en zo. En ja, mark heeft weer iets afgesproken met een klant en We kunnen nergens terug vinden, dus dat dat gemopper, zeg Maar dat.

00:24:12 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja ja.

00:24:20 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou dat ja het logisch want, want Als je inderdaad, We hebben in Amsterdam ook een winkel overgenomen. Die is, ja bestond al 90 jaar. En nou iemand die daar ook al jaar of 12 werkte en die moet ook een keer met andere systemen en Het is in één keer anders.

00:24:28

Ja.

00:24:36 Alex Wolfswinkel (gast)

Ik begrijp dat begrijpt heel goed en dan is het meer een onze taak om dat Zonder druk, dat vind ik ook belangrijk. We leggen Niemand een druk op van een op de aandacht. Moet je alles meegaan erin en nou, de ene keer doen we dat wat geleidelijker en de andere keer kan het wat sneller, Maar dat is Dat is helemaal niet erg.

00:24:53

Ja.

00:24:54 Gerhard te Velde (host)

Is er iets wat je gemerkt hebt dat heel goed werkt van hè? Om Mensen mee te krijgen? Is dit een goede methode?

00:25:01 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja gewoon erover hebben en. En Als je dan zegt, oké, ga je, ga je vaak genoeg naar de winkels, dan is het altijd te weinig, want je kan het niet vaak genoeg over hebben en met elkaar bespreken.

00:25:13 Alex Wolfswinkel (gast)

Maar goed, Dat is ja er zit, er zit ook maar 4 en.

00:25:15 Alex Wolfswinkel (gast)

20 uur in een dag weten Mensen jou?

00:25:18 Alex Wolfswinkel (gast)

Te vinden ja dus wat dat betreft wel vrij plat bij ons. We hebben Natuurlijk wel wel met vrije dagen of dat soort dingen dat je weg weet, maar Iedereen Iedereen kan kan me bellen hoor ja zeker. En ik bel zelf ook Als ik iets bij Iedereen Als ik iets wil en.

00:25:33 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, nee, Dat is helemaal geen.

00:25:34 Alex Wolfswinkel (gast)

Probleem.

00:25:35 Gerhard te Velde (host)

Ja, We gaan naar kwaliteitsproblemen of eigenlijk uitda ja, uitdaging zat er weer zo’n truttig woord, maar voordat we dit gesprek hadden, vroeg aan jou van, wat is nou een?

00:25:35 Gerhard te Velde (host)

Is helemaal geen probleem.

00:25:45 Gerhard te Velde (host)

Dat uitdaging waar jullie mee geworsteld hebben en toen zei je.

00:25:50 Gerhard te Velde (host)

Van nou wij.

00:25:52 Gerhard te Velde (host)

Of Misschien moet je zelf maar vertellen, Dat is makkelijker.

00:25:54 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, ja, het grootste probleem Als je groeit dat je je wilt de kwaliteit goed houden en de kwaliteit is heeft ook te maken met met onze bezorgingen. Nou ja, de werd dat 30 jaar lang zelf gedaan en Als je dat zelf doet heb je al zijn hand en. Dan zie je ook dingen dus dat dat werkt heel goed. Lijnen zijn heel kort.

00:26:17 Alex Wolfswinkel (gast)

Maar Als je nou groeit, ja, dan wil je dat nog steeds zo.

00:26:20 Alex Wolfswinkel (gast)

Worden en op gegeven moment was er op punt oké meer wagens erbij. Meer personeel erbij daarvoor. Sterker nog, ons nieuwe pand wat We hebben langs nou snelweg A 28 bij Amersfoort Vathorst hebben we heel groot magazijn waar ook een heel groot kantoor en en kantine eigenlijk gebouwd. Ook als heel veel bezorgers hebben.

00:26:42 Alex Wolfswinkel (gast)

Maar ja, Als je op een gegeven moment de daarin verder groeit en Je moet nog meer Mensen bij nog meer Mensen erbij en die wil je ook dat ze de juiste kwaliteit leveren. Je wilt dat ze verstand van hebben. Dat betekent dat ze interne opleiding moet hebben van de Van de leveranciers. Je kan niet iemand die net even een paar weken of een paar maanden eigenlijk al bij ons werkt, Alleen op pad sturen, dan kan je niet.

00:27:00 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:27:03 Alex Wolfswinkel (gast)

Dus je hebt ja monteurs, Dat is een bergingsbedrijf kwalitatief heel goed zitten. Al tientallen jaren doen ze Alleen maar voor de bedden branche meubels doen ze ook, maar voornamelijk bedden. Ze doen ook alles voor auping. Het is gewoon echt kwalitatief gewoon echt heel goed en zij hebben wel gewoon Alleen maar interne opleidingen van die leveranciers en Dat is gewoon hun hoofd.

00:27:23 Gerhard te Velde (host)

Focust zowat doe is gewoon.

00:27:24 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, ja, en voor ons was het een nou, geen geen last, maar wel een last qua focus. Daar ging ik gewoon heel veel echt heel veel naartoe. Ja, Als we in een keer van binnen binnen een jaar van met 11 man naar 50 man groeien, ja, dan kan je voorstellen waar je Alleen maar mee.

00:27:42 Alex Wolfswinkel (gast)

Punt en.

00:27:43 Gerhard te Velde (host)

Nou leg maar uit. Waar ben?

00:27:44 Gerhard te Velde (host)

Je dan mee bezig.

00:27:45 Alex Wolfswinkel (gast)

De met met het personeel en de systemen daarvoor. Want ja, en ook al doen ze allemaal perfect in werk alsnog aan de achterkant zo ontzettend veel.

00:27:54 Gerhard te Velde (host)

Kan het niet.

00:27:55 Gerhard te Velde (host)

Onderhoud.

00:27:56 Gerhard te Velde (host)

Voor en met briefjes en dingen of.

00:27:58 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, Je moet, Je moet de juiste systemen daarop aanpassen. Je moet de komt zoveel meer.

00:28:01

Ja.

00:28:04 Alex Wolfswinkel (gast)

Bij kijken Alleen het wagenpark al de.

00:28:09 Alex Wolfswinkel (gast)

De Mensen op het kantoor om juist weer de afspraken in te plannen. Van alles komt heel veel, heel veel meer bekijken en dat hebben we gewoon heel ambitieus allemaal gedaan. Maar ja, merk je toch dat daar zoveel zoveel Energy en tijd naartoe gaat Als ik dan? Ik denk altijd wel.

00:28:27 Alex Wolfswinkel (gast)

Dat ik in mijn hoofd was ik eigenlijk veel verder al, Maar dat Dat is wel een van de punten wat het wat het wel heeft vertraagd, maar niet erg, maar nou ook wel een stukje Leergeld daarin. En nu hebben we het allemaal uitbesteed en wat wat veel fijner werkt en waar we ook zelf oprecht ook weten. Ook hen is het voor de klant ook beter, want We kunnen beter monteur sturen dat je al. Nou ja, dat.

00:28:47 Alex Wolfswinkel (gast)

Vaak klinkt het een beetje, Het is een extern bedrijf, Maar het zijn wel gewoon hele goede bezorgers die weten wat ze doen en monteurs en dat dat daar gaat.

00:28:52 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:28:55 Alex Wolfswinkel (gast)

Het om ja.

00:28:56 Gerhard te Velde (host)

Wat was een incident of 1 1 1 probleem of een ongeluk uit die uit die rommelige periode? Zeg maar.

00:29:04 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou moet zeggen, zijn wel vrij snel een beslissingen het. Het was eerlijk gezegd, was het ook en dan tuurlijk is dat een druppel, want er gaat eigenlijk heel veel vooraf al en dat je al denkt, oké, dat moet anders. Ja, heel simpel ding dat wij willen altijd gewoon oude matras nemen. Gewoon mee. Helemaal geen probleem als Als de klant dat wilt.

00:29:24 Alex Wolfswinkel (gast)

En dat onze bezorger daar de discussie over maakt of zo of dat je dat niet deed en en praatjes had over, dat doen we niet. Ja, dan ben je onze eigen bezorger, weet je wel? En nu is het gewoon met een bedrijf, dus gewoon een strakke afspraken en je weet wat we aan elkaar hebt en werkt dat stukje beter. Het is heel simpel iets, maar na.

00:29:32 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:29:41 Gerhard te Velde (host)

Dus dus, Maar dat was een soort van druppel die de emmer deed overlopen van.

00:29:45 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja ook een beetje om te schetsen hoe snel we reageren op dingen, want de volgende dag hadden we namelijk al.

00:29:52 Alex Wolfswinkel (gast)

Het plan klaar met met monteurs en dat we daarmee alles over.

00:29:56 Gerhard te Velde (host)

Zetten ja, Dat is snel gedaan. Nou wil ik even op inzoomen, want je had het over garanties en zo hè? Dus jullie Als je bij jullie iets koopt, dan mag je de 100 dagen. In theorie mag je dat dan 100 dagen op slapen of 99 en die 100e dag kan hem terugbrengen. Nou, dat doet waarschijnlijk niet, maar.

00:30:10 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja ja.

00:30:13 Gerhard te Velde (host)

Dat deed me een beetje denken aan Zalando, hè? Die had je ook een retourtermijn van 100 dagen. Dat hebben ze nu wel ingekort, want dat werd ze waarschijnlijk te duur. Of ze vonden het niet meer verantwoord. Ik weet niet precies.

00:30:17

Ja.

00:30:25 Gerhard te Velde (host)

Die andere garantie die vind ik ook interessant, want Dat was een soort van No questions asked policy.

00:30:32 Gerhard te Velde (host)

En ik ging een keer iets bestellen van mepal, Dat is zo een croezen merk. Of nou, die hebben allemaal van die.

00:30:38 Gerhard te Velde (host)

Van Van die van die kruizen en en broodtrommels voor kinderen enzo, ze hebben allerlei dingen.

00:30:45 Gerhard te Velde (host)

En toen was er een onderdeel kapot en toen gingen ze helemaal uitvragen van, vertel eens, wat is er dan precies kapot aan en stuur een foto, een stuur, een video mee wat wat dat ging om iets van 4 95 of zo? En toen had mijn vrouw een nieuw onderdeel besteld, want die was er klaar mee en ik dacht van ja, nee, hoezo moeten wij dan ook nog hè? Dus je geeft aan je we kopen een beker bij jullie en Hij is kapot en dan kopen we zelf een nieuw onderdak.

00:30:58 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja.

00:31:08 Gerhard te Velde (host)

Nl en dan nou, het zat me helemaal niet lekker, maar echt dat wet zo’n grote discussie, dus toen heb ik. Uiteindelijk heb ik ook nog een een audio voor ze opgenomen waarin ik dat uitlegde, hoe dom Dat is, dus ze worden nu dus geshared in deze podcast. Ja, sorry dat ik dat dan doe maar een merk.

00:31:26 Gerhard te Velde (host)

Dat is iets heel waardevols, dus als jij je reputatie als bedrijf hoog.

00:31:29 Gerhard te Velde (host)

Volhouden Natuurlijk zijn er altijd kwaadwillende klanten die misbruik proberen te maken van jouw van jouw regelingen, Maar het gros van de Mensen is gewoon van goede willen dus die die die willen gewoon geholpen worden gehoord worden. En Als je dan inderdaad een discussie aangaat over een matras van nee, dat doen wij niet hoor. En dan nou dan.

00:31:40

Ja.

00:31:50 Gerhard te Velde (host)

Ja, Dat is Natuurlijk crazy, dus Je moet gewoon stel geen vragen.

00:31:54 Gerhard te Velde (host)

Maar goed, Misschien ben ik nu toe of nuanceert hoor dus.

00:31:55 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja bij ons ligt wel anders, Maar dat komt ook Omdat we het contact met onze klanten heel anders. Dus Wij hebben als iemand iets bij ons koopt, dan dan kent hij ons eigenlijk, want je We hebben heel weinig winkelmand bestellingen, dus iemand. We zijn altijd in gesprek met klanten.

00:32:09 Alex Wolfswinkel (gast)

Totdat het moment dat ze kopen en dan Natuurlijk daarna ook maar je kent ook k al en je hebt zo een half uur of een uur telefoon, telefoongesprek en dan gaat het juist over hoe je slaat en wat zijn je klachten dus heel persoonlijke gesprekken ook.

00:32:18 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:32:22 Gerhard te Velde (host)

Zeer persoonlijk.

00:32:23 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja en dan vertrouwen de Mensen ook van oké, wat We gaan doen. Het was wat gaan leveren. Dat zal dan ook in theorie zo goed mo.

00:32:30 Alex Wolfswinkel (gast)

Mogelijk zijn en nou wat ik zei, ook hebben ze nu kort In de winkel gelegen, wil niet zeggen dat dat ook goed is. Het moet altijd thuis even blijken. En nou goed, mocht het dan voorkomen dat het dan thuis niet helemaal is. En we zeggen ook, je mag echt kritisch zijn, dus Als het niet bevalt of je hebt twijfel eraan of je schouderdak net niet even helemaal lekker weg in die schouder in het schoudergebied dat je wel wil geeft gewoon aan. We kunnen ook gewoon overleggen daarna.

00:32:52 Alex Wolfswinkel (gast)

Hoe hoe Dat is of tussentijds of bel gewoon op en.

00:32:57 Alex Wolfswinkel (gast)

Dan willen we juist als iemand niet lekker ligt ja, het graag over hebben Natuurlijk het retourneren en geld terug. En dat zeggen we ook heel helemaal geen probleem Alleen. Uiteindelijk wil je wel je koopt nieuwe transmet.

00:33:07 Alex Wolfswinkel (gast)

Je goed.

00:33:07 Alex Wolfswinkel (gast)

Wil liggen en dan weten we ook zeker dat Als we het niet bevalt dat we vaak na ruiling wel de juiste keuze hebben, want We hebben vaak een goed referentiepunt. Iemand heeft daar een paar weken op gelegen.

00:33:19 Alex Wolfswinkel (gast)

Kan goed uitleggen wat daar wel of niet lekker aan ligt. Ja, er komen ook veel sneller tot een tot 1 juiste alterna.

00:33:24 Alex Wolfswinkel (gast)

En nogmaals heel transparant en open doen we dat van ja, nogmaals als niet bevalt je mag ook echt geld terug. Helemaal geen probleem Als je daar gewoon open gesprek in hebt dan ja, dan is dat dan is dat prima dan is.

00:33:36 Alex Wolfswinkel (gast)

Dat goed, ja.

00:33:37 Gerhard te Velde (host)

Dat bouwt ook weer vertrouwen, zeg maar hè? Want een merk gaat ook over vertrouwen. Vertrouw ik ze, die zit altijd op internet te kijken. Van ja, is het nou wel of tenminste? Vroeger was dat Misschien meer dan nu, maar je kijkt altijd toch van? Hé, is dit een betrouwbaar bedrijf? En nou ja, goed dat Dat is bij jullie wel voor mekaar, Misschien nog even terug.

00:33:52 Alex Wolfswinkel (gast)

7 ja.

00:33:57 Gerhard te Velde (host)

Maar die kwaliteit borgen, dus je bent hard aan het groeien. Hoe hou je dan? De kwaliteit hoog de logistiek hebben jullie uitbesteed? Zijn er andere knoppen waar je nu aan aan het draaien bent of dingen waarvan je denkt van, hé daar daar zijn we op dit moment aan het.

00:34:14 Alex Wolfswinkel (gast)

Werken? Ja ja ja, zoals je eerst had.

00:34:17 Alex Wolfswinkel (gast)

Dat is Natuurlijk op een afdeling en dan kwam alles, hè? Ook de leeftijden een klacht wat voor kan komen voor een omruiling alles op één dus ze gaat ook die die afdelingen meer splitsen en dat je meer specialiteiten zet op die afdelingen.

00:34:33 Alex Wolfswinkel (gast)

Ik denk dat dat wel een van de Van de belangrijkste punten is. Dat een klap ook. Nee, dat dat dat wel, Maar ik bedoel, Als je kijkt naar het verleden van waar waar zitten, waar zitten knooppunten of en het komt ook ja, eerst had je ook niet de de massa klanten om dat allemaal afdeling te hebben en nu gaat dat wat gaat dat wat beter? En dan kan je juist.

00:34:36 Gerhard te Velde (host)

Daar ben ik nu mee bezig of?

00:34:53 Alex Wolfswinkel (gast)

Verder schakelen denk juist dat we ook door de massa wat we doen dat we ook interessanter zijn voor de leveranciers en daarin ook weer makkelijker dingen voor mekaar krijgen en kunnen oplossen voor de.

00:35:04 Alex Wolfswinkel (gast)

Klant.

00:35:06 Alex Wolfswinkel (gast)

Want Dat is ons vertrouwen. Wij hebben goed vertrouwen met de leverancier, dus dan weten we eigenlijk bijvoorbeeld al oké, dit gaan we gewoon oplossen voor de klant en wij lossen het later wel op met de leverancier.

00:35:14 Alex Wolfswinkel (gast)

Ik denk dat dat een van de grootste pluspunten is.

00:35:17 Gerhard te Velde (host)

Ja, er zitten best wel veel dilemma’s, ook in jouw verhaal. Dus bijvoorbeeld zelf doen versus uitbesteden. Dat is Natuurlijk een klassiek dilemma. Dat geldt ook voor marketing. Ga ik zelf mijn marketing doen, ga ik een marketingbureau inhuren, ga ik zelf mijn.

00:35:28

Ja.

00:35:29 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja.

00:35:31 Gerhard te Velde (host)

Logistiek doen of ga ik het uitbesteden? En dat andere dilemma wat ik ook hoorde was.

00:35:39 Gerhard te Velde (host)

Heel veel kennis bij één persoon of juist splitsen over meerdere personen of afdelingen bouwen of juist lijkt me heel ingewikkeld. Van wanneer maak je nou de juiste keuze? Want afdelingen kan ook.

00:35:46

Ja.

00:35:50 Gerhard te Velde (host)

Uit de hand lopen van ja, nee, Dat is van de afdeling die en dan gooi je het over de schutting en dan moet die klant het maar weer gaan uitzoeken. Hoe kijk jij daar naar?

00:35:57

Ja.

00:36:00 Alex Wolfswinkel (gast)

Het is niet zo dat wij dat er nou giga veel afdelingen zijn, Het is het, het zijn er ja, in principe 3. Ze hebben een verkoopkans eigenlijk iets van wat mee.

00:36:10 Alex Wolfswinkel (gast)

Kennis is over de over de bedden en en en de matrassen en de andere kant over de gewoon de orderverwerking over de levertijd. En nou, wanneer komt me mijn bed binnen? En denk dat Alleen maar krachtiger is, want die persoon zijn Alleen.

00:36:21 Alex Wolfswinkel (gast)

Maar.

00:36:21 Alex Wolfswinkel (gast)

Bezig met dat, er zit er volledig volledig daarin. En ja, precies voorheen. Nou ja, hoe dat 30 jaar lang In de winkel hebben gedaan? Best wel op en dan ben je bezig met de verkoop. Ja, bel je zo meteen even terug, want Ik ben nog aan mijn klanten bezig of ik moet even letterlijk.

00:36:24 Gerhard te Velde (host)

Derde kredite.

00:36:36 Alex Wolfswinkel (gast)

De papieren map erbij pakken om dat op te zoeken en daarna hebben we ook even ga ik eens een leverancier bellen bij ook gedaan en wel weer wel weer terug. In de tussentijd komt een klant binnen en dan heb je pas het einde einde van de middag dat je de klant terug kan bellen.

00:36:48 Alex Wolfswinkel (gast)

Nu krijg je de persoon aan de telefoon. Die zit meteen, die doet Alleen Maar dat en die weet eigenlijk meteen al het het juiste antwoord, want die heeft al die leverancier 3 keer aan de telefoon gehad die dag wij spreken, dus Het gaat wat.

00:37:01 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja we, we doen wel dingen om het voor de klant ook plezieriger te maken.

00:37:06 Gerhard te Velde (host)

Ja, wat is een goede ondernemer volgens jou?

00:37:11 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou Als ik naar mezelf kijk, Als ik mezelf dan goed moet vinden, hè? Nee, Ik ben er. Dat is Misschien ook een wat niet goed is. Ik ben heel echt heel veel mee bezig.

00:37:22 Alex Wolfswinkel (gast)

Maar in mijn hoofd gewoon ja om ja het wel soms ook gewoon irritant veel, terwijl het Misschien ook wel onnodig is. Want Als je dan denkt, oké, daar ben ik heel veel bezig. Maar wat heb ik dan eigenlijk Alleen maar gedaan over nagedacht? Maar ja, oké, of of dingen bekeken dat dat kon ik ook de volgende dag binnen 5 minuten had ik het ook gezien, zeg maar, dus bent er.

00:37:23 Gerhard te Velde (host)

Op. 6.

00:37:43 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja gewoon heel veel echt heel veel mee bezig. Ja, waar deed jij Misschien Daarom dat je zo obsessed bent dat je dat daardoor goed werkt?

00:37:47 Gerhard te Velde (host)

Maar dat werkt niet.

00:37:52 Gerhard te Velde (host)

Ja, maar kan je het ook in 4 dagen? Zeg maar.

00:37:56 Gerhard te Velde (host)

Zou je hetzelfde kunnen bereiken in minder tijd?

00:38:00 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja vraag ik mezelf ook wel eens of je wou. Ja ja, dat maakt ook zo irritant.

00:38:06 Gerhard te Velde (host)

Je kan het gewoon niet Laten met, maar ben je dan een soort van beetje verslaafd? Stiekem maar zo ook aan de business.

00:38:12 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, maar ook ook echt. Ik heb wel echt een van op begin af aan 1, 1, 1 doel of tenminste de hele tijdlijn en die die.

00:38:20 Alex Wolfswinkel (gast)

Daarom voelt ook zo irritant dat ik toen met al die andere facetten ook nog al die andere verleidingen ook mee aan de gang gingen hebben nou, wat een podcast of die socials of wat dan ook. Dat maakt het allemaal van het hoofddoel. Ja, dat Dat was echt echt zonde en dat heb ik dan ook Als ik teveel bezig ben met nee, sorry, Ik heb gewoon, Ik heb gewoon 1 1 1.

00:38:41 Alex Wolfswinkel (gast)

Lijn die Ik wil volgen. En ja, Als je daar aan denkt, dan zit je Alleen maar daarin dat het dat moet zijn. En ja, alles moet daarvoor wijken, zeg maar.

00:38:50 Gerhard te Velde (host)

En dan heb je nee, want je bent getrouwd of in ieder geval je gezinnetje. Je bent dochter heeft dat je nog veranderd.

00:38:50 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou wit, letterlijk alles maar.

00:38:54 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja ja ja ja.

00:38:57 Alex Wolfswinkel (gast)

Is.

00:38:59 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou toen dochter werd geboren, toen hadden we begonnen we net online, dus ja, Dat was gewoon. Het was tegelijkertijd ja.

00:39:09 Gerhard te Velde (host)

Als ze als ze wat ouder is, kan ze menen zaak. Ik zeg altijd voor de grap als ze bij de brievenbus kunnen, dan kunnen ze flyeren dan als ze folders kunnen.

00:39:16 Gerhard te Velde (host)

Breng je begon zelf over de stip op de Horizon. Je noemde het niet zo, maar daar was ik ook nog wel even benieuwd wat jij hebt. Een soort van toekomstplaatje wil je en Dat is een soort van afsluiting. Ook van Van het gesprek alweer hè? Van hoe kijk je vooruit waar, waar wil jij graag naartoe groeien met slaapfases?

00:39:34 Alex Wolfswinkel (gast)

De vervullen door heel Nederland een winkels, zodat je nou in ieder geval de euro die we online erin steken. Die moet dus goed mogelijk uitkomen, dus dan gaan we of in een keer online kopen of ze moeten naar winkel. Dus dat betekent dat we voor elk land zo dicht mogelijk.

00:39:47 Alex Wolfswinkel (gast)

Bij mij In de buurt een winkel moeten hebben. Nou, wat zo dicht mogelijk halfuur.

00:39:51 Gerhard te Velde (host)

Half uurtje ja.

00:39:52 Alex Wolfswinkel (gast)

Zoiets ja 40 minuten Max, Dat is het dat het mooiste het mooiste beeld en dan als dat staat, ja, dan kunnen we ook een een goed eigen merk neerzetten. Want dan kan je ook aan de naamsbekendheid slipvast doorzetten. En dan hebben die socials en dingen wel allemaal zin.

00:40:10 Alex Wolfswinkel (gast)

En nu is het Alleen maar eerst bouwen, gewoon daarop. Je wil niet zeggen dat uiteindelijk Alleen maar eigen merk gaan doen, want als iemand binnenkomt voor een tempo met terras ja, dan verkopen we tenminste. Dan heeft hij interesse erin en zijn we heel goed in een tempo met tras verkopen en hoeven niet.

00:40:22 Alex Wolfswinkel (gast)

Per.

00:40:23 Alex Wolfswinkel (gast)

Se zeggen, oh nee, Je moet onze eigen sliep vast matras hebben daar daar, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat we.

00:40:30 Alex Wolfswinkel (gast)

Dat we dan ook Mensen binnen kunnen krijgen die gewoon op zoek zijn naar een bed of waar we de vraag kunnen creëren.

00:40:35 Gerhard te Velde (host)

Oké, hoe werkt dat dan?

00:40:37 Alex Wolfswinkel (gast)

Op naar vraag keren is, is wat je wat we net over hadden over over de socials, dat je dat neer goed goed neerzet en dat we het hebben over over goed slapen en de gezondheid erin en wat wij in goede matrassen. En hoe is jouw matras en vanuit daaruit?

00:40:38 Gerhard te Velde (host)

Een vraag creëren.

00:40:55 Alex Wolfswinkel (gast)

De vraag hier nou goed, goed bed.

00:40:57 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:40:59 Gerhard te Velde (host)

We gaan ook nog een aflevering opnemen over. Ja, ik noem het even super slapen, zeg maar, hè, dus hoe? Hoe kun je als ondernemer aan je slaap gaan werken en.

00:41:06

Ja.

00:41:08 Gerhard te Velde (host)

Daar gaan wij aan de hand van checklist gaan we even kijken van hé, wat zijn nou dingen waar je op kan letten? En dan komt het eerlijke verhaal ook terug, hè? Dus het wordt niet een soort van. Oh, kijk, Dit is perfect en doe dat ook maar meer van ja, Dit is waar wij mee struggelen we.

00:41:21 Gerhard te Velde (host)

Ook allebei vader van Van een van een jong gezinnetje, dus dat komt er nog aan. Misschien even terug naar je toekomstdroom je zegt dus landelijke dekking en daarna Misschien een eigen merk en dan Europa in ofzo of, want daar hoorde ik je ook iets tussen neus en lippen door over fantaseren.

00:41:37 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja.

00:41:39 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, we zitten ja, in België zitten we nu ook wel goed, niet qua winkels, maar wel gewoon online verkoop.

00:41:45 Gerhard te Velde (host)

Slapen die anders, of is dat allemaal hetzelfde ach geluk.

00:41:47 Alex Wolfswinkel (gast)

Nee, gelukkig hebben ze gewoon zelf de merken is het las zelfde taal ook.

00:41:51

Ja.

00:41:52 Alex Wolfswinkel (gast)

Dus Alleen andere accenten voor de rest was Het was het daar gewoon hetzelfde en het het valt me op. We hebben toen ingericht op opslipvast.nl en ja nietop.com slash NL dus gewoon. Toen was.nl. En het voordeel is dat de Belgen vrij makkelijk kopen, ook op een.

00:42:09 Alex Wolfswinkel (gast)

Punt.

00:42:09 Alex Wolfswinkel (gast)

NL site en dat je niet per se punt B. Ik denk andersom dat het Misschien lastiger.

00:42:13 Alex Wolfswinkel (gast)

Is maar goed, gaan we dan wel weer naar Duitsland? Of ja, Frankrijk, dan is het. Dan moet je wel weer dat anders hebben, dus dan komen we ook hele andere dingen weer aan bod. En Als we dan kijken naar de naar de focus, ja, dan ligt dat nog niet op één lijn, maar kan wel zijn.

00:42:29 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou dat kan, dat kan er wel later aan toegevoegd worden Als de rest klaar is, ja.

00:42:33 Gerhard te Velde (host)

Ik denk dat Het gaat gebeuren. Tenminste. Ja, als jij het voor ogen ziet, dan dan kan het zomaar eens.

00:42:37 Gerhard te Velde (host)

Waarheid worden?

00:42:38 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, ja, dan gaan we over een paar jaar een Duitse aflevering.

00:42:41 Gerhard te Velde (host)

Maken, Ik heb er zin in Misschien nog heel even over je de Horn die In de weg staan wat Ik wil toch even je concullega joep verbunt noemen met sleeps.

00:42:57 Gerhard te Velde (host)

Mag je je eerlijke mening over geven. Je mag ook je whatever versie geven die jij wil geven als als een van de horden. En Misschien is er nog een horde waarvan jij denkt van, Hé, daar moet ik nog overheen springen voordat die droom werkelijkheid wordt.

00:43:09 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou, Ik denk dat dat ook een heel Het is een heel ander ander product, maar echt ook een ander.

00:43:14 Gerhard te Velde (host)

Niveau, want wie het niet kent heel kort Misschien even maar.

00:43:17 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou ja, Dat is dan weer afgeleid, bijvoorbeeld van een Emma matras, het principe dat je een matras koopt online en en niet goed geld terug garantie eigenlijk weinig doen met de aanmel.

00:43:27 Alex Wolfswinkel (gast)

Alleen onze aanmerken. Dat zit al tientallen jaren zich bewezen en dichting. Kwaliteit gewoon echt, echt wel een stukje stukje hoger. Ondanks de consumenten testen en dat soort dingen. Want nou niet te dieper op in, Maar dat Dat is niet.

00:43:43 Gerhard te Velde (host)

Zijn hier raakt zijn, die zijn die onbetrouwbaar.

00:43:45

Ja.

00:43:46 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, ja, niet niet. Als wij kijk het vervelend zitten midden In de branche weet precies de de matras hoe het ligt, hoe het ja Ik ben wel benieuwd, zeg maar eens. Duitsland 1000 klanten op dat moment was 1000 klanten op dat matras.

00:44:00 Alex Wolfswinkel (gast)

Op op een wat duurder matras. Ik denk elke euro die je betaalt. Die kwaliteit krijg je ook terug en heel simpel Als je met ras optilt, dan voel je het al gewoon ingericht in een letterlijk, een kwaliteit, een zwaard wat erin zit zit zo ontzettend veel verschil in en dat maakt het wel soms een beetje irritant om daar naar te kijken. Maar de andere kant, ja, als wij gelukkig in gesprek komen met klanten.

00:44:21 Alex Wolfswinkel (gast)

Dan kunnen we ook gewoon ja vertellen hoe het zit en wat dan goed ligt voor jou. We hebben gelukkig niet maar één.

00:44:27 Alex Wolfswinkel (gast)

Met.

00:44:27 Alex Wolfswinkel (gast)

Terras of van maar één merk diversen hardheden heeft juist heel veel verschillende merken dat we ook niet bij een merk hoeven te blijven, maar goed kunnen kijken, hè? Wat was de het beste beste bij die persoon?

00:44:39 Alex Wolfswinkel (gast)

En bij bij met of bij Emma, Dat is gewoon een TYPE matras en Dat is vooral gewoon voor de online business en ja, super commercieel.

00:44:48 Gerhard te Velde (host)

Maar je hebt toch te maken met domme consumenten ik zeg het even heel, heel plat. Misschien die denk ik van, oh ja, Dat is mooi. Het ziet er leuk uit klikken en boem morgen ligt het op de mat ik.

00:44:51 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja.

00:45:01 Gerhard te Velde (host)

Daar, daar heb je wel mee te maken, dus hoe ga je daarmee om dan?

00:45:05 Alex Wolfswinkel (gast)

Nou ja.

00:45:05 Gerhard te Velde (host)

Daar concurrenten die varen daar wel bij die die gaan daar.

00:45:06 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja, kijk, nu hebben we er eigenlijk geen last van nu adverteren wij op die merken, dus Mensen zijn nog geïnteresseerd in die aanmerk. Dus nu juist eigenlijk ja, is het ons spel nu totaal niet, dus Het is ook totaal niet waar we nu naar moeten kijken op dit moment met.

00:45:13

Ja.

00:45:15 Gerhard te Velde (host)

Dit.

00:45:15 Gerhard te Velde (host)

Oké.

00:45:21 Gerhard te Velde (host)

Maar het is toch concurrentie?

00:45:23 Gerhard te Velde (host)

Of niet, of zie je dat anders?

00:45:24 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja klopt. Alleen onze focus is gewoon het adverteren op die op die a.

00:45:27 Alex Wolfswinkel (gast)

Merken.

00:45:28 Alex Wolfswinkel (gast)

Op dit moment later, als onze eigen merk neerzetten je, daar gaan we adverteren op op het woordje boxspring of het woordje met terras. Ja, dan wordt het wel eigenlijk een concurrent. En nu Natuurlijk horen we ook wat voor klanten. Ik heb daarop gelegen of daar op gelegen en moet ook weten wat het wat Het is en en en hoe het ligt.

00:45:45 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja dus wat dat betreft hebben we nu daar.

00:45:48 Alex Wolfswinkel (gast)

Het is geen last van wel last van dat die Mensen voor op hebben gegoogled in plaats van een tempo, contrastwaarde spreken of een emlyn matras, want in het krijgen ze ook niet. Dus tuurlijk hebben we last van, maar die Mensen krijgen we niet, dus dan heb je het niet door, hè?

00:46:03 Alex Wolfswinkel (gast)

Dus Wij zijn ja, hoe beter een merk het doet. Hoe meer reclame merk zelf maakt, hoe meer profijt wij daarvan hebben. Dus in die zin is het ja.

00:46:12 Alex Wolfswinkel (gast)

Bepaald spel wat wat we dit nu heel goed kunnen doen. En ja, voor voor later is Het is het andere spel komt, dan komt dan.

00:46:20 Gerhard te Velde (host)

Aan bod maar wat ik nu ook van je leer is, laat je niet afleiden, want daar heb ik al een.

00:46:25 Gerhard te Velde (host)

Handje.

00:46:25 Gerhard te Velde (host)

Van Van, kijk ik naar een andere podcast, dan denk ik, oh, dat wil ik ook en dan zie ik weer een andere podcast denk ik, oh, dat wil ik ook en uiteindelijk stikte.

00:46:29

Ja ja.

00:46:34 Gerhard te Velde (host)

Het plan focus zet je oogkleppen op.

00:46:36 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja en gas ja Natuurlijk is het idee al lang al een keer ontstaan om dat eerder te doen, hè? Ook al met met een matras. Wat een nieuw commercieel is en.

00:46:44 Alex Wolfswinkel (gast)

Onder eigen naam, Alleen, ja, Dat is niet.

00:46:48 Alex Wolfswinkel (gast)

Dat we, Dat is gewoon heel ander spel. En Als je eerst nog niet klaar bent met je eigen spel en dat nog niet goed is en dat of dat het eigenlijk nog veel beter kan, ja, dan moet eerst daarop focussen en daar is nog zoveel zoveel in te halen, ja.

00:47:01 Gerhard te Velde (host)

Mooi verhaal, Alex. De laatste vraag is voor jou, jij mag een vraag meegeven aan de luisteraar van de kijker, de ondernemer die nu lekker bezig is.

00:47:10 Gerhard te Velde (host)

Ja, welke vraag zou je willen voorleggen?

00:47:14 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja of je of je zelf altijd bij het plan blijft, dus Ik heb heel erg dat ik nou, Ik heb die lijn uitgezet en ik tuurlijk heb ik ook fouten gemaakt dat ik me toch liet verleiden, toch weer andere dingen. Doe maar heel belangrijk om om die focus te houden en juist die lijn te volgen wat je uiteindelijk hebt bedacht en waar je in gelooft. En ik ja dus de vraag wel of ik dan de de?

00:47:36 Alex Wolfswinkel (gast)

Denkt de enige in daarin die echt daar heel gefocust op is en tot irritants aan toe of.

00:47:43 Alex Wolfswinkel (gast)

Ja of of zijn er meer Mensen of laat je toch makkelijk verleiden?

00:47:47 Gerhard te Velde (host)

Ja, Ik ben heel benieuwd of Mensen op het pad kunnen blijven, dus mooie vraag om mee af te sluiten. Dankjewel Alex. Tot zover deze aflevering van Groeivoer dankjewel voor je aandacht Als je nog niet geabonneerd bent, abonneer je dan even op groeivoer op YouTube en Natuurlijk op Spotify en deel deze aflevering ook met iemand in je netwerk waarvan jij denkt dat hij dit verhaal.

00:48:09 Gerhard te Velde (host)

Nodig heeft dank voor je aandacht en graag tot de volgende.

de kracht van podcast inzetten voor jouw merk?

Je eigen podcast levert ontzettend veel op als je podcast slim integreert in je marketingmix. 

Met zijn podcast agency Ear Ear helpt Gerhard te Velde merken bij het succesvol opzetten of opbouwen van een podcast.  

Meer weten? Voeg Gerhard toe op LinkedIn of laat een berichtje achter op info@groeivoer.nl 

Foto van Gerhard

Gerhard

Ik ben Gerhard te Velde, ondernemer en podcastmaker. Met de Groeivoer Podcast help ik ondernemers aan nieuwe inspiratie. Met mijn podcast agency Ear Ear help ik organisaties aan een succesvolle podcast. Zullen we vrienden worden? Voeg mij gerust toe op LinkedIn!

Laat een reactie achter

Blijf op de hoogte

Meer afleveringen