Aflevering 318 – Van frustratie naar disruptie: Het verhaal van Insify

DIRECT LUISTEREN NAAR DEZE PODCAST

BEKIJK DEZE PODCAST

INTRODUCTIE VAN DEZE GAST

Koen Thijssen is oprichter van Insify. Met zijn insuretech scale-up schudt hij de verzekeringsbranche op. En met succes. Inmiddels heeft Insify 65 werknemers in Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Je hoort hoe Koen een €20.000 schade-ervaring omzette in een onderneming, waarom slechts 20% van de ZZP’ers een arbeidsongeschiktheidsverzekering heeft, wat belang is van ‘radical candor’ in leiderschap, waarom het boek ‘Grit’ van Angela Duckworth essentieel is voor ondernemers en hoe je de balans aanbrengt tussen topsport-mentaliteit en gezond ondernemerschap.

Veel plezier met deze nieuwe aflevering!

Gerhard

IN DEZE AFLEVERING

00:00 – Welkom bij Groeivoer! 

02:13 – De pijnpunten in de verzekeringssector

08:45 – Van frustratie naar onderneming

15:30 – Het bouwen van een tech-gedreven verzekeraar

23:40 – Samenwerken met grote herverzekeraars

35:15 – Leiderschap & teambuilding in een scale-up

42:30 – Het belang van een support systeem als ondernemer

47:20 – Boeken & bronnen voor ondernemers

52:15 – Slotadvies voor ondernemers

SHOWNOTES

Liever kijken? 🎥

Wil je liever kijken dan luisteren?

Check Groeivoer op Youtube: https://www.youtube.com/@groeivoer/videos

Zelf een podcast starten? 🎙️

Wil je zelf ook een podcast starten? Gerhard is eigenaar van Ear Ear, een podcast agency die jou kan helpen om een hoogwaardige podcast te maken. Neem contact op met Gerhard. 🚀

Adverteren? 📢

Wil je adverteren bij Groeivoer? Stuur een e-mail naar info@groeivoer.nl en we gaan graag met jou in gesprek.

Volg onze kanalen! 🌐

Op de hoogte blijven van nieuwe afleveringen en events? Volg dan het Whatsapp kanaal van Groeivoer: https://whatsapp.com/channel/0029VaZOSZGHbFV9bpqwwE3B

Of volg ons Telegram kanaal: https://t.me/groeivoer

De beste lessen in jouw mail? 📧

Mail naar info@groeivoer.nl en ontvang een cheat sheet met de 10 beste lessen van 250 groeiondernemers.

Laat een review achter! 🌟

Blij met deze podcast? Laat een review achter op Spotify, Apple Podcast of Google. 👍

Volg ons! 🚀

Voeg Gerhard toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gerhardvelde/

Volg Groeivoer op LinkedIn: https://nl.linkedin.com/company/groeivoer

Volg Groeivoer op Instagram: https://www.instagram.com/groeivoer_podcast/

Volg Groeivoer op TikTok https://www.tiktok.com/@groeivoerpodcast

Volg Groeivoer op X: https://twitter.com/groeivoer

Onze partners 🤝

Deze podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Teamleader, het perfecte all-in-one softwarepakket voor het MKB. Probeer Teamleader vandaag nog uit: https://signup.focus.teamleader.eu

Speciale dank gaat uit naar Groenpand, waar de Ear Ear Podcast studio gevestigd is. Check www.groenpand.nl voor meer info over dit mooie bedrijf.

TRANSCRIPTIE

00:00:00 Koen Thijssen (gast)

Wat mij bijbleef als startende ondernemer dat het heel lastig was een goede verzekering te krijgen. Ik wou het gewoon online regelen. Dat kon niet, belde een verzekeraar op die zei, ja, wij delen eigenlijk niet rechtstreeks met kleine klanten zoals jij kleine ondernemers.

00:00:12

Wil je?

00:00:12 Gerhard te Velde (host)

Nu geen nieuwe klanten? Nee.

00:00:13 Koen Thijssen (gast)

Daar kwam het eigenlijk wel een beetje op neer ik ik werd verwezen naar een tussenpersoon, dus ik diende een claim in bij onze verzekeraar en na twee weken kwam die verzekeraar bij ons terug en die zei we wijst de claim af, want je bent onlangs verhuisd.

00:00:25 Gerhard te Velde (host)

Oh, Ik ben toch verzekerd?

00:00:26 Koen Thijssen (gast)

Ik was dat vergeten tijdig door te geven, en dus geen dekking uit.

00:00:29 Koen Thijssen (gast)

Eindelijk willen wij in heel Europa eigenlijk die trusted ally zijn voor kleine ondernemers, waarbij wij eigenlijk zorgen dat die ondernemer op ons platform kan komen. Zijn situatie begrijpt en met Confidence kan zorgen dat belangrijkste risico’s zijn afgedekt.

00:00:46

Luister je nou even voor?

00:00:48 Gerhard te Velde (host)

Welkom bij groeivoer, ik sta hier In de Studio Samen met Koen Thijssen van insta Fly en hij schudt met interfit de verzekeringsmarkt wakker en daar gaan we het over hebben.

00:00:58 Gerhard te Velde (host)

Koen van harte welkom bij de podcast dankjewel begin bij de vraag, wat is er mis met de verzekeringsbranche?

00:01:05 Koen Thijssen (gast)

Nou, daar is in mijn optiek best wel wat mee mis.

00:01:09

Ja.

00:01:10 Koen Thijssen (gast)

Ik was hiervoor voor het start van inservice zelf gewoon ondernemer. Ik kom eigenlijk niet uit die branche en daar heb ik eigenlijk ervaren wat er mis mee is.

00:01:18 Koen Thijssen (gast)

Wat mij bijbleef als startende ondernemer dat het in eerste instantie heel lastig was een goede verzekering te krijgen. Ik wou het gewoon online regelen. Dat kon niet, belde een verzekeraar op die zei, ja, wij.

00:01:31 Koen Thijssen (gast)

Dealer eigenlijk niet rechtstreeks met met kleine klanten zoals jij kleine ondernemers. Daar kwam het eigenlijk wel een beetje op neer. Ik werd verwezen aan.

00:01:34 Gerhard te Velde (host)

Ja wil je geen nieuwe klanten? Ja, ja.

00:01:38 Koen Thijssen (gast)

Een tussenpersoon.

00:01:40 Koen Thijssen (gast)

Ja, die die tussenpersoon had pas een paar weken later tijd. Het was volgens een heel lang gesprek werd opgevolgd met allerlei pdf’s. Die moest uitprinten, invullen ondertekenen.

00:01:50 Koen Thijssen (gast)

Die PDFS, die waren voor voor ons als e commerce bedrijf, maar die waren ook voor de bakker op de hoek die IT consultant de man In de bouw, dus ik vond het. Ik snap eigenlijk niet hoe ik hier in moest in moest.

00:02:04 Koen Thijssen (gast)

Dus Ik was nou goed dat frustreerde, Maar het het belangrijkste moment voor ons kwam eigenlijk 3 jaar later op een goeie ochtend kwam ik op kantoor en kwam ik erachter Dat was ingebroken en daar waren waren 10 macbooks gestolen dan € 20.000 schade voor ons een hele hoop.

00:02:22 Gerhard te Velde (host)

Geld en wie is ons in dat geval?

00:02:23 Koen Thijssen (gast)

Dat waren voor ons ons Als het Als het bedrijf.

00:02:26 Gerhard te Velde (host)

Ja oké, dus je was toen nog in loondienst.

00:02:28 Koen Thijssen (gast)

Het.

00:02:29 Koen Thijssen (gast)

Maar nee, Ik was al al ondernemer.

00:02:30 Gerhard te Velde (host)

Oké ja oké.

00:02:32 Koen Thijssen (gast)

En, we waren een ja kleine onderneming, 20 man in dienst, zo’n beetje ja, Als je dan 10 macbooks een keer kwijtraakt dat Natuurlijk € 1.000 schade dat dat raakt je wel ook voornamelijk Omdat onze belangrijkste investeerders op dat moment waren vrienden en familie, dus ik diende een claim in bij onze verzekeraar.

00:02:54 Koen Thijssen (gast)

En na twee weken kwam die verzekeraar bij ons.

00:02:56 Koen Thijssen (gast)

Terug.

00:02:56 Koen Thijssen (gast)

En die zei we wijst de claim af, want je bent onlangs verhuisd.

00:03:00 Gerhard te Velde (host)

Hoezo Ik ben toch verzekerd? Ja ja, OK.

00:03:02 Koen Thijssen (gast)

Dat dacht ik dus ook, Maar we waren verhuisd. Ik was het vergeten tijdig door te geven en dus geen dekking uiteraard en inmiddels weet ik dat Als ik die verzekeraar voor de rechter had gesleept dat Ik had gewonnen, want die verzekeraar was naar aanleiding van die verhuizing eigenlijk niet slecht af, dus er was gewoon nog nog nog dekking geweest. Dat wist ik niet, dus Ik ben eigenlijk teruggegaan naar mijn.

00:03:08

Ja.

00:03:23 Koen Thijssen (gast)

Vrienden en familie om uit te leggen dat we € 20.000 van hun spaargeld die ze aan ons toevertrouwd hadden, daar waren kwijt.

00:03:31 Koen Thijssen (gast)

Geraakt.

00:03:32 Koen Thijssen (gast)

Dus daar was ik enorm gefrustreerd over.

00:03:36 Koen Thijssen (gast)

En een paar maanden later realiseer ik me, ik zit nog steeds bij dezelfde verzekeraar het en toen gebeurde er iets in mijn hoofd, waarbij ik dacht, Hé, hier klopt iets niet. Ik ben eigenlijk helemaal niet blij. Hoeveel moeite ik moet doen om die verzekering te krijgen, dan ben ik een loyale, betalende klant. 3 jaar lang heb ik die verzekering nodig, krijg ik eigenlijk niet wat ik verwacht.

00:03:57 Koen Thijssen (gast)

Vervolgens blijf ik wel loyale klant.

00:03:59 Koen Thijssen (gast)

In welke sector kom je nou weg met zo een slechte klantervaring? En toen dacht ik, van ja, daar moet ik iets.

00:04:05 Gerhard te Velde (host)

Mee gaan doen dus die daar schortte van alles aan en Ik heb ook het gevoel dat de verzekeringsbranche nou in ieder geval In de US hè? Nou is er extra veel aandacht voor gekomen, want Er is een topman van een verzekeringsbedrijf doodgeschoten.

00:04:20 Gerhard te Velde (host)

En dan zou je zeggen, van oh, verschrikkelijk en walgelijk, maar Er is juist heel veel bijval, hè? Dus Dat is interessant van die jongen die dat gedaan heeft als Italiaanse gast en.

00:04:31 Gerhard te Velde (host)

Nou, jij kent vaak waarschijnlijk ben ik, maar die wordt als een soort volksheld van ja.

00:04:38 Gerhard te Velde (host)

Eindelijk gerechtigheid Ofzo kan je, dat kan je dat begrijpen of kan je dat toelichten en je mag politiek correct zijn, maar je mag ook gewoon eerlijk je mening geven.

00:04:48 Koen Thijssen (gast)

Nou, Ik denk allereerst dat die situatie met zorgverzekeringen in Amerika wel heel erg anders is dan die verzekeringen in verzekerings situatie in Europa of specifieke Nederland maar.

00:05:01 Koen Thijssen (gast)

Ik kijk, er zit. Er is wel iets structureels wat wat gek is in die in die verzekeringsbranche en Dat is namelijk die verzekeraar die.

00:05:11 Koen Thijssen (gast)

Op het moment dat die claim komt, heeft die verzekeraar jouw geld al en de winst van de verzekeraar is eigenlijk wat hier niet uitkeert dus de eerste reactie wat er bij veel verzekeraars speelt is.

00:05:26 Koen Thijssen (gast)

Hoe gaan we proberen die claim af te wijzen en bij ons in ons geval, wat was dat dus simpel hè? Deze luisteren verhuisd heb ik niet aan ons doorgegeven. Kunnen we afwijzen en daarbij wordt in mijn optiek vaak de redelijkheid uit oog verloren.

00:05:43 Gerhard te Velde (host)

Ja dus de incentive, zeg Maar we we verdienen aan de inkoop, hè? Dus hoe als onze.

00:05:47 Gerhard te Velde (host)

Neem uitgaven zo laag mogelijk houden, dan verdienen we zoveel mogelijk geld.

00:05:50

Ja.

00:05:51

Ja.

00:05:52 Gerhard te Velde (host)

Dan zou je kunnen zeggen van dat speelt vooral bij beursgenoteerde bedrijven of met een publieke notering of zo. Of geldt dat bij alle verzekeraars dat ze zo.

00:06:01 Koen Thijssen (gast)

Nou in principe is Natuurlijk hetzelfde bij elke verzekeraar dat de winst is. Wat ze niet uitkeren in in aan schades en dus wat is daar nou aan meest? Dus Ik denk, enerzijds moet je.

00:06:15 Koen Thijssen (gast)

Wel een cultuur hebben die heel erg op gericht is van Waarom, Waarom doen we dit nou en en zijn we die in dit geval die ondernemer aan het aan het helpen en eigenlijk In de kern heeft verzekeringen verzekeren iets heel moois namelijk.

00:06:28 Koen Thijssen (gast)

Ondernemerschap is het nemen van risico eigenlijk en verzekeren is het delen van risico wat je niet zelf kan nemen, dus het heeft best wel een sociale sociale functie en stelt eigenlijk ondernemers in staat om meer risico te nemen. Eigenlijk harder aan hun bedrijf door te bouwen. Daar komt het ook uit.

00:06:48 Koen Thijssen (gast)

Maar, zo wordt er niet altijd nagekeken. Vaak is verzekeren. Wordt eigenlijk een ja, soms gewoon wat makkelijkere manier van geld verdienen en is men eigenlijk weinig meer bezig. Maar het hè? Hoe kan ik nou die ondernemer echt goed ondersteunen? Hoe kan ik de relevant voor zijn? Wat zijn, zijn zijn of haar pijnpunten, wat wij bijvoorbeeld tegenaan lopen is?

00:07:10 Koen Thijssen (gast)

Bijvoorbeeld een thema als arbeidsongeschiktheid.

00:07:13 Koen Thijssen (gast)

Arbeidsongeschiktheids verzekering voor veel ondernemers een thema dat Mensen die te duur vinden of lastig vinden om aan te vragen. Ja, dan moet je dat daar niet bij Laten zitten, maar dan moet je kijken van, hoe kunnen we dat probleem?

00:07:25 Gerhard te Velde (host)

Nou eens oplossen ja interessant, ik moet denken, het parallel is Natuurlijk heel makkelijk, hè? Met ziektekostenverzekering. Mensen die die gaan niet naar de dokter, want ze denken ja, maar eigen risico of ik?

00:07:35 Gerhard te Velde (host)

Of weet ik veel. Mijn premie gaat omhoog, hoeft nog niet eens waar te zijn, maar Mensen zijn worden zorgmijder vanwege die verzekeringskosten en zo heb je dus ook.

00:07:44 Gerhard te Velde (host)

Ondernemers die te grote risico’s nemen Omdat ze eigenlijk hun risico niet afdekken Omdat ze denken dat die verzekering te duur is of zo, begrijp ik.

00:07:51 Gerhard te Velde (host)

Het dan goed?

00:07:53 Koen Thijssen (gast)

Nou, Ik denk allereerst dat het een topic is waar Niemand tijd aan wil besteden als ondernemer wil je gewoon lekker bezig zijn met het bouwen van je bedrijf en is het gewoon best wel wat gedoe om te regelen Als je via zo’n agent moet een advies afnemen.

00:08:09 Koen Thijssen (gast)

Dan al die formulieren door schaarste krokodillen en uiteindelijk heb je het gevoel aan het eind van de rit krijg je toch niet wat ik wat ik verwacht?

00:08:11 Gerhard te Velde (host)

Paarse krokodil.

00:08:19 Koen Thijssen (gast)

Dus Ik denk dat dat dat die notie wel speelt, maar tegelijkertijd is het in essentie wel heel belangrijk, want uiteindelijk.

00:08:29 Koen Thijssen (gast)

Is het risico, daar is wel daar dat er hier iets overkomt wat je eigenlijk als ondernemer niet niet zelf op kan kan.

00:08:36 Gerhard te Velde (host)

Vangen nou, Ik weet, Ik ben een enorme risk taker. Ik schaar mezelf in het hokje pioneer pionier, iemand die je graag noem.

00:08:46 Koen Thijssen (gast)

Ja ja.

00:08:47 Gerhard te Velde (host)

Dingen doet en één van de kenmerken van een pionier. Dat is een mooie quote in het Engels. Pioneers return with arrows in the back, dus dit zijn die gekken die als eerste naar voren rennen en dan ook het indianen. Dan rennen ze snel weer terug en dan worden ze beschoten. Dus Ik heb pas heel laat mijn AV geregeld gaan we Misschien straks nog wel over hebben, Maar dat hele risicobewustzijn.

00:09:04 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:09:08

Ik ik ik.

00:09:09 Gerhard te Velde (host)

Ik wist het niet eens. Ik dacht er niet over na, Maar dat dat heeft Misschien ook met levensfase te maken.

00:09:13 Gerhard te Velde (host)

Ik was toen 23 begon.

00:09:15 Koen Thijssen (gast)

Ik kan heel goed voorstellen.

00:09:16 Gerhard te Velde (host)

Ja in je studententijd. Sowieso je bent jong, je denkt, Ik ben ik.

00:09:17 Koen Thijssen (gast)

Ja ja.

00:09:19 Gerhard te Velde (host)

Ben onkwetsbaar, weet je wel?

00:09:20 Koen Thijssen (gast)

Ja, wat verbind ik precies komt? Ja.

00:09:22 Gerhard te Velde (host)

Kom wel goed je je kop eraf zuipen en de volgende dag weer.

00:09:24 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:09:24 Gerhard te Velde (host)

Van een slag, maar doe ik dus nu allemaal niet meer, Maar dat risico dat stond helemaal niet op mijn radar en daar wil ik bij even terug naar jou. Want je hebt dus eerder een bedrijf gehad.

00:09:36 Gerhard te Velde (host)

Hoe is dat afgelopen? En toen begon je helemaal opnieuw.

00:09:40 Koen Thijssen (gast)

Ja dus ja dus dus Ik was eigenlijk zo gefrustreerd geraakt door die door die ervaring waar ik net over vertelde dat toen wij ons bedrijf ik Samen met Ik had het gestart met met twee medeoprichters. Toen wij op een gegeven moment het bedrijf verkochten. Toen heb ik nagedacht over, ja, dat weet ik nou met de rest van mijn.

00:09:41 Gerhard te Velde (host)

Dat stukje nog eens even potje luchten?

00:10:01 Koen Thijssen (gast)

Mooie vraag en Ik was zo gefrustreerd hierover dat ik dacht van, ja, het kan gewoon niet dat dat hier niet iets aan aan gebeurt en je ziet tegelijkertijd wel de opkomst van Van nio Banks, bijvoorbeeld als een bank die die bancaire sector probeert te veranderen. En toen dacht ik van ja, wie pakt nou die verzekeringssector aan? Wanneer gaat daar nou eens wat gebeuren?

00:10:08 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:10:22 Koen Thijssen (gast)

En zeker voor ondernemers, dat vind ik echt een ondergeschoven kindje in dat dat hele speelveld van Van verzekeren.

00:10:29 Gerhard te Velde (host)

Want hoeveel lopen er onver?

00:10:30 Koen Thijssen (gast)

Lekker rond nou Als je kijkt naar freelancers Nederland, zijn er ongeveer 1.4 miljoen, wat ik voor vrienden dancers de meest essentiële verzekering vind is een arbeidsongeschiktheids verzekering is eigenlijk het grootste risico wat je wat je loopt, daar hebben we maar 20% van. De freelancers heeft zo’n verzekering. Dat betekent met andere woorden, 80%.

00:10:51 Koen Thijssen (gast)

Is er niet van overtuigd dat zij die verzekering nodig hebben of niet bereid dat geld eraan uit te.

00:10:57 Gerhard te Velde (host)

Geven, oké, dus je had je bedrijf verkocht of jullie bedrijf je hebt Samen exit gemaakt. Toen had je een soort van pas op de plaats van hé, wat wil ik nu gaan doen? Die frustratie, die was nog. Ik zie jou nu ook met een met een met een toetsenbord op een kantoorstoel slaan ofzo weet ik veel.

00:10:57 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:11:12 Gerhard te Velde (host)

Maar gewoon. Het was ja.

00:11:13 Koen Thijssen (gast)

Nog meer schade.

00:11:14 Gerhard te Velde (host)

Het was Het was hoog opgelopen, je besloot daar iets mee te gaan doen en toen ben je dus in suffie begonnen en want wat ik interessant vind, Ik heb met Carlo Bagijn van Brando deeg gesproken, Ik heb met Ali Niknam gesproken van Bunq, dus de de disrupters.

00:11:29 Gerhard te Velde (host)

Had jij ook zo een soort van goots nou grootheidswaanzin wil ik niet zeggen, maar grote droom van he **** Ik ga die 80% van de ondernemersland maken. Dit wordt groot hoe hoe ben je begonnen?

00:11:40 Koen Thijssen (gast)

Ja, dus voor mij begon het echt vanuit die notie van. Hoe kan het dat zo’n grote sector wegkomt met zo’n slechte ervaring? En hoe kunnen we daar nou wat aan doen? Wat is dan het startpunt?

00:11:53 Koen Thijssen (gast)

Dat enerzijds en anderzijds wel gedacht van ja, volgens mij is het probleem, is het daar in Nederland? Maar dat is nog veel groter en Laten we kijken of we het echt het grootste platform in Europa kunnen worden voor ondernemers en dan niet specifiek inzoomen op een topic wat die ondernemer bezighoudt of.

00:12:15 Koen Thijssen (gast)

Een verzekering die ze nodig hebben, maar echt kijken naar wat is jouw situatie als ondernemer? En Dat is vaak dan, hè, heb je je onderneming en daar zitten?

00:12:24 Koen Thijssen (gast)

Een aantal risicos omheen die je wil afdekken, maar ook doordat jij als persoon ondernemer bent, heb je ook een aantal risico’s en Dat is met name rondom arbeidsongeschiktheid Omdat je geen financieel vangnet meer hebt. Wat je wel hebt Als je werknemer bent. Dus eigenlijk die twee Thema’s kwamen heel duidelijk naar voren en die daarmee zijn we begonnen om ze alle twee te te adresseren zodat je.

00:12:47 Koen Thijssen (gast)

Eigen omgeving kan bieden.

00:12:50 Koen Thijssen (gast)

Waarin ondernemers een keer naartoe gaan. Als we een bedrijf starten, begrijpen, waar moeten ze nou aan denken? En dat in een keer kunnen regelen? Want heel vaak, als jij een bedrijf start, betekent het ja Misschien voor een baas gewerkt als als werknemer op een gegeven moment maak je eigenlijk dus de sprong in het diepe.

00:13:13 Koen Thijssen (gast)

Word je freelance of Misschien zat je een klein bedrijf en Dat is vaak vanuit een bepaald vak waar je heel erg waar je een passie voor.

00:13:20 Koen Thijssen (gast)

Hebt.

00:13:21 Koen Thijssen (gast)

En tegelijkertijd komt er dan een hele nieuwe set verantwoordelijkheden op je bordje die je eigenlijk helemaal niet goed je kent of begrijpt zijn compleet nieuw en dan is eigenlijk niet een plek waar je naartoe kunt.

00:13:34 Koen Thijssen (gast)

Voor voor voor hulp, terwijl je er wel even over na moet denken en het platform wat wij uiteindelijk willen bouwen.

00:13:41 Koen Thijssen (gast)

Is om te zorgen dat eigenlijk die ondernemer die voor het eerst aan het ondernemen is of nog niet eerder verzekeringen heeft verkocht voor zijn gekocht voor zijn bedrijf naar ons platform kan komen. Ik kan me begrijpen van hé, wat is nou mijn situatie? Waar moet ik nou aan denken?

00:13:59 Koen Thijssen (gast)

En, hoe kan ik dat eventueel afdekken?

00:14:02 Gerhard te Velde (host)

Hè en, want Ik denk dat die groep die vanuit loondienst gaat ondernemen dat hij best wel risicobewust is.

00:14:08 Gerhard te Velde (host)

Valt het tegen.

00:14:10 Gerhard te Velde (host)

Ik zou zeggen, ja.

00:14:11 Gerhard te Velde (host)

Ja nu vast salaris weet je wel, dus de Mensen die vanuit een vast salaris ondernemerschap gaan, die zullen vast wel nadenken van oh, hoe gaat dat dan? En wat Als ik ziek ben? Of valt je dat nog?

00:14:20 Koen Thijssen (gast)

Tegen dan nou, Ik denk dat het dat het ook wat jij eigenlijk net zei is is is absoluut waar. Het is leeftijdsgebonden hè? Dus soms, Als je jong begint, dan voel je je onoverwinnelijk.

00:14:32 Koen Thijssen (gast)

Mij gaat niks.

00:14:32 Koen Thijssen (gast)

Geuren Als je.

00:14:35 Gerhard te Velde (host)

Daar ging je op aan hè, was dat ook? Ja, is dat ook?

00:14:35 Koen Thijssen (gast)

Wat ver.

00:14:37 Gerhard te Velde (host)

Jouw.

00:14:37 Gerhard te Velde (host)

Gevoel vroeger geweest of heb je nog steeds?

00:14:37 Koen Thijssen (gast)

Naast Het is gewoon Het is, Het is, Het is gewoon heel, heel herkenbaar. Het is ook eigenlijk wat, wat wij ook wel in onze data zien dat vaak een live event triggert dat Mensen die over na gaan denken, bijvoorbeeld of een overlijden, maar bijvoorbeeld ook het kopen van een huis. Het starten van een gezin, het krijgen van een partner.

00:14:51 Gerhard te Velde (host)

Afleiden.

00:14:59 Koen Thijssen (gast)

Die topics dat dat die trigger eigenlijk dat men na gaat denken, hé maar.

00:15:05 Koen Thijssen (gast)

Wat nou als wat nou het moment dat die verantwoordelijkheid eigenlijk groter wordt dan Alleen voor jezelf? Dan gaan Mensen wel nadenken van, hé, maar wat nou Als ik ineens niet meer kan werken of met een burn out thuis zit? Wat betekent dat voor mijn partner of wat betekent dat voor mijn gezin? Wat betekent dat voor mijn?

00:15:26 Koen Thijssen (gast)

Vermogen om het om de huur te.

00:15:27 Koen Thijssen (gast)

Betalen.

00:15:28 Gerhard te Velde (host)

Ja nou dit ja.

00:15:30 Koen Thijssen (gast)

De staar Er is daar. Dat is echt het moment dat Mensen over na na gaan denken.

00:15:38

Ja.

00:15:38 Gerhard te Velde (host)

En, hoe doe je Misschien even op die live events? Ik ik. Ik begon Samen met twee compagnons, We hadden met zijn 3 en een uitzendbureau. Dat was een VOF in het begin. Ze gingen naar BV en zij.

00:15:48

OK.

00:15:48 Gerhard te Velde (host)

Gingen.

00:15:49 Gerhard te Velde (host)

Allebei wat anders doen? Ik ging door met die met het oer bedrijf, zeg maar toen hebben we ook bij V structuur opgezet en zijn we ook een AOV gaan kiezen.

00:15:57 Gerhard te Velde (host)

Voor mij nou, Ik heb volgens mij in het voorgesprek tegen jou gezegd van ik betaal al 10 jaar € 39 per maand. Nou kan ik met terugwerkende kracht heel boos om worden. Ik denk nou ja, 5 k dan de train plus het rendement wat je daarop zou kunnen hebben.

00:16:11 Koen Thijssen (gast)

Maar goed, dus Het was geen. Het was echt 9.

00:16:13 Koen Thijssen (gast)

En € 30.

00:16:13 Koen Thijssen (gast)

Per maand bij al beheervisie ja, en wat was de verzekering zelf?

00:16:16 Gerhard te Velde (host)

Ja dus dat de 4 de verzekerings bedrag per maand is. Twee 30 op dit.

00:16:22 Koen Thijssen (gast)

Moment en dan bijna € 40 beheer vie overheen. Wow.

00:16:25 Gerhard te Velde (host)

Ja ja ja dus Ik heb nu ja, dus Ik heb nu ook op de ja Ik heb net, Ik heb nieuwe deal, want Ik heb dus ben op gegeven moment ook pensioen gaan opbouwen bij brandnewday, dus had ook.

00:16:31

Ja.

00:16:33

Ja ja.

00:16:35 Gerhard te Velde (host)

Van ja, Ik wil nu niet Iedereen over een kam scheren, maar daar zat ook een een tussenpartij met zijn vette vingers is niet aardig om te zeggen, maar die die die pakt 150 in het kwartaal, dus Dat is ook 600 per jaar, dus je bent zeg maar 500 kwijt aan je verzekeringsagent per jaar. Je bent 600 kwijt in mijn geval aan je pensioen beheerder.

00:16:40 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:16:55 Gerhard te Velde (host)

Dat is 1100 per jaar, doet het gewoon even keer 10 jaar. Weet je wel dus dat Dat is de wet van de compound effect, de wet van de kleine of de grote getallen whatever. Maar jij weet wat ik.

00:16:59 Koen Thijssen (gast)

Dus heel pijnlijk.

00:17:05 Koen Thijssen (gast)

Bedoel, en dit was Alleen nog maar eigenlijk.

00:17:08 Koen Thijssen (gast)

De de beheervisie die betaalt, dan hebben we het nog niet eens over die verzekering die waarschijnlijk ook goedkoper kan.

00:17:14 Gerhard te Velde (host)

Zou heel goed kunnen. Ja, dat zover ben ik dus nog niet.

00:17:21 Gerhard te Velde (host)

Maar ja, weet je ik?

00:17:23 Gerhard te Velde (host)

Ik weet het ook allemaal niet, dus Ik ben zeg maar wat meer van tekenen bij het kruisje als iemand zegt dat het goed is dan dan, dan zal het wel aan onze accountant. Die had dat aangedragen. Nee ja, piet is goed en weet je wel zo? En je hebt ook ondernemers of consumenten die.

00:17:26 Koen Thijssen (gast)

Ja staat.

00:17:32 Koen Thijssen (gast)

Ja ja.

00:17:37 Gerhard te Velde (host)

Veel meer op onderzoek uitgaan. Die gaan vergelijken. Ja, maar bij jullie zie ik dit en daar is het premie vrij bedrag ben ik van die duik In de details.

00:17:46 Gerhard te Velde (host)

Zo, iemand ben ik niet.

00:17:49 Gerhard te Velde (host)

En mijn vrouw wel trouwens gelukkig.

00:17:52 Koen Thijssen (gast)

Zie je vaker dat dat de partner eigenlijk zegt Van.

00:17:53 Gerhard te Velde (host)

Ja de partner wel.

00:17:55 Gerhard te Velde (host)

Nou leest ja en mijn nou goed, dus wij. Ik zat even nadenken of die live events waar je het over had hè dus BV structuur oprichten trouwen nou, dan heb je Natuurlijk ook wel of niet gemeenschap van goederen wat? Wat gebeurt er als dit en dat?

00:18:10 Gerhard te Velde (host)

Blabla testament toen kwam een huis kopen, nou, toen was ook van hé, maar Gerard, wat is jij doodgaat? Kan je vrouw dan nog in het huis blijven wonen?

00:18:18 Gerhard te Velde (host)

Nee oké nou dan dan moesten we dan dan ook weer verzekerd worden. Maar goed voor mij is het nog best wel een oerwoud. Dus mijn vraag aan jou is, zeg maar van.

00:18:29 Gerhard te Velde (host)

Hoe kun je Mensen nou op een eerlijke manier wegwijs maken? Hoe doen jullie dat?

00:18:36 Gerhard te Velde (host)

Je bent je hè? Je hebt. Je hebt een verzekeringsbedrijf je, je bent insolvency.

00:18:39 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:18:42 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:18:44 Gerhard te Velde (host)

Je moet Mensen toch eerlijk voorlichten van hé je kan niks verzekeren.

00:18:49 Gerhard te Velde (host)

Je kan het zelf regelen, je kan het met met bevriende ondernemers doen in een broodfonds. Je kan het bij ons doen. Je kan het bij de grote, Ik wil zeggen de grote banken, Maar de grootste week hoe? Hoe neem je Mensen mee in zo een proces?

00:19:03 Koen Thijssen (gast)

Ja kijk, Ik denk dat je.

00:19:07 Koen Thijssen (gast)

Kijk, Ik denk dat er inmiddels wel een bepaalde waynes is dat Als je ondernemer bent dat je iets moet regelen.

00:19:17 Koen Thijssen (gast)

En Het is.

00:19:19 Koen Thijssen (gast)

Dus niet zo moeilijk met een beetje googelen om erachter te komen dat je een arbeidsongeschiktheids verzekering nodig hebt om maar een voorbeeld te geven. Ik denk Als je kijkt naar binnen de keuze, wat ga je dan doen? Dan is dat een product wat traditioneel gezien heel complex is gemaakt, want Er is traditioneel gezien een.

00:19:40 Koen Thijssen (gast)

Een adviseur die jou nog een heel adviestraject gaat gaat nemen en die verzekering op jou gaat, gaat afstemmen. En dat komt ook dat product heeft traditioneel gezien. Allerlei toeters en bellen en is ook nog eens heel duur.

00:19:58 Koen Thijssen (gast)

Want Er zijn in Nederland maar een paar grote verzekeraars en die markt is verdeeld.

00:20:05 Koen Thijssen (gast)

En die zijn blij met dat, maar 20% van de Nederlanders uiteindelijk of de freelancers, maar zo’n verzekering heeft. Ja, Ik denk nou ik. Ik kan vertellen wat onze invalshoek was, was eigenlijk van. Hé, Waarom heeft 80% van die ondernemers er nog niet? Wat zijn daar nou de pijnpunten? Eerste punten is, hè, Het is een hele hoop gedoe om te om te regelen.

00:20:11 Gerhard te Velde (host)

Wel goed.

00:20:28 Koen Thijssen (gast)

Het tweede punt is.

00:20:31 Koen Thijssen (gast)

Hij is ontzettend duur.

00:20:33 Koen Thijssen (gast)

En, Wij zijn eigenlijk met die?

00:20:36 Koen Thijssen (gast)

Met die datapunten begonnen en nagedacht over van ja, hoe kunnen we het nou heel simpel maken? Super inzichtelijk, zodat Iedereen kan begrijpen wat je wat je ongeveer nodig hebt en hoe je dat in kunt regelen in zo’n product. En hoe kunnen we zorgen dat er dat er kosten uit die keten gehaald worden?

00:20:57 Koen Thijssen (gast)

Waardoor die verzekerings stuk goedkoper wordt.

00:21:00 Koen Thijssen (gast)

Want die hoeft in feite niet.

00:21:01 Gerhard te Velde (host)

Zo duur te zijn dus even de customer journey. Ik ga naar jullie website, dan kan ik meteen afsl.

00:21:08 Gerhard te Velde (host)

Rutte.

00:21:09 Gerhard te Velde (host)

In feite wel ja oké ja nee, Ik ben inderdaad gewend van hé, dat moet via een tussenpersoon of nou ja ingewikkeld, Maar dat kan dus meteen roept ook bij mij de vraag op van, hé, hoe zorg je dat je? Want, hoe hebben jullie het vertrouwen gewonnen dan van de consument? Want het denk ik altijd, ja, nee, Maar ik wil wel zeker weten dat ze over 5 jaar nog bestaan Als ik ziek word of over een jaar of meer dan ook.

00:21:28 Koen Thijssen (gast)

Ja ja ja.

00:21:31 Koen Thijssen (gast)

Dat is een goede vraag, dus wat we eigenlijk gedaan hebben. Wij zijn gaan samenwerken met een paar van de grootste herverzekeraars ter wereld werken bijvoorbeeld Samen met sissy of een met met municatie en dat zijn eigenlijk de verzekeraars achter de verzekeraars.

00:21:44 Koen Thijssen (gast)

En daarmee hebben we ook nog weer een stap uit die keten gehaald en het voordeel om door met die herverzekeraars te werken is.

00:21:54 Koen Thijssen (gast)

Ja, dat zijn enorm grote super stabiele bedrijven die zijn er, die zijn er al 160 jaar. Die zijn al over 160 jaar nog steeds maar door op die schaal Samen te kunnen werken kunnen we dus wel die continuïteit bieden die zekerheid aan de klant, maar tegelijkertijd hebben we.

00:22:13 Koen Thijssen (gast)

Allerlei schakels uit die keten gehaald.

00:22:16 Koen Thijssen (gast)

En doen wij heel.

00:22:16 Koen Thijssen (gast)

Veel.

00:22:17 Koen Thijssen (gast)

Met technologie geautomatiseerd.

00:22:20 Koen Thijssen (gast)

Waardoor nogmaals kosten ook uit die keten uit die keten.

00:22:24 Gerhard te Velde (host)

Gaan ja oké, hou je van reizen zeker OK, neem ons even mee in het vliegtuig, want ik zie het nu voor me af. In de auto weet ik veel, maar Koen die stapt met zijn akte brief of Akte aktetas vliegt naar Zwitserland, gaat naar zo’n dit zijn echte oude instituties hè? Ik dacht meteen aan de film.

00:22:42 Gerhard te Velde (host)

Rotschild of zo hè die game Misschien?

00:22:44 Gerhard te Velde (host)

Al, die weet ik van zo een adellijke familie die al al eeuwenlang heel veel geld heeft, maar daar moest ik meteen aan denken van. Dit zijn de grote, de aarde Als het om financiën gaat en en risicobeheer en dat soort dingen, hoe heb je die zover gekregen om bij jou mee te doen en in.

00:23:00 Koen Thijssen (gast)

Te stappen nou, wij focussen ons allereerst wel gewoon op de grote herverzekeraars, dus dat zijn.

00:23:07 Koen Thijssen (gast)

Beursgenoteerde bedrijven, dat zijn allemaal.

00:23:11 Gerhard te Velde (host)

Iedereen kent ze. Het is schijn schei die.

00:23:13 Koen Thijssen (gast)

Het nee, geen geen shady ****, gewoon, want Het is super belangrijk uiteindelijk voor die verzekerden die continuïteit. Het is letterlijk op de deur kloppen.

00:23:24 Koen Thijssen (gast)

Uitleggen wat We gaan doen, uitleggen hoe we het anders doen dan dan. De bestaande spelers werken aan het winnen van dat vertrouwen en en uiteindelijk te overtuigen om een startpunt te creëren en dan heel consistent te Laten zien dat we het dat we leveren op wat we beloven dat we.

00:23:45 Koen Thijssen (gast)

Heel goed zijn voor onze klanten dat het product goed werkt voor onze klanten en vanuit daar verder bouwen.

00:23:52 Gerhard te Velde (host)

Oké, dus je hebt die herverzekeraar nodig, want die legt eigenlijk het geld apart Als het ware om uit te keren Als het nodig is.

00:23:59 Gerhard te Velde (host)

Dus of hebben die ook rechtstreeks in jullie geïnvesteerd of heb je daar weer andere partijen bij gehad of hoe?

00:24:04 Koen Thijssen (gast)

Nee, nee dus die die die kijk hoe dit werkt, dus wij doen in feite alles wat een verzekeraar ook doet, behalve het nemen van het Van het risico. Want nogmaals hè, Dat is fijn voor die klant dat daarachter een partij zit die daar die continuïteit en die stabiliteit en die zekerheid kan bieden. En Dat is echt wat die die herverzekeraar doet.

00:24:25 Gerhard te Velde (host)

Oké, geld lenen kost geld, dus dat gaat van je marge af of hoe? Want je wil ook goedkoop zijn, toch? Als inspir of je wil scherp kunnen opereren?

00:24:33 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:24:35 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:24:36 Gerhard te Velde (host)

Maar Misschien moet ik even teruggaan naar mijn eerste vraag van hier komen. We denk ik nog wel weer terug, maar even van, hoe heb je dan zo een herverzekeraar overtuigd? Dus ben je letterlijk in het vliegtuig?

00:24:45 Gerhard te Velde (host)

Gestapt.

00:24:46 Koen Thijssen (gast)

Heb je iemand geld gestart in COVID, dus in het vliegtuig stappen was op dat moment lastig, Maar we hebben heel wat zooms gehad.

00:24:47 Gerhard te Velde (host)

Gebeld heb je?

00:24:50 Gerhard te Velde (host)

Ja stap.

00:24:57 Koen Thijssen (gast)

Waarin we eigenlijk uitlegden wat we gingen, doen vervolgens deden we het.

00:25:02 Koen Thijssen (gast)

En toen ging weer terug en dan vertelde daarover en op een gegeven moment zeiden ze van, nou hier geloven wel in. We zien een team die kan leveren. Je hebt een goede disciplines in je team vertegenwoordigd. Geloof ook in die markt geloof ook in het pijnpunt voor de voor de kleine ondernemer dus We willen wel samenwerken.

00:25:21 Gerhard te Velde (host)

Nee, ik snap hem ook vanuit, want je hebt Natuurlijk fintech kent Iedereen. Edu tech kent Iedereen, dan heb je nu.

00:25:25 Gerhard te Velde (host)

Insurtech, dus daar zit je eigen.

00:25:27 Gerhard te Velde (host)

In en, waar ben je nu in je reis?

00:25:34 Gerhard te Velde (host)

In welke zin nou, hoe ver ben je? Zeg maar, heb je het gevoel van, hé, jess? Ketting startups hebben een beetje tractie. We hebben, weet ik.

00:25:44 Gerhard te Velde (host)

10.000 klanten 100.000 klanten staan jullie nog aan het begin of zijn jullie?

00:25:48 Gerhard te Velde (host)

Al.

00:25:49 Koen Thijssen (gast)

Ja, ik zou zeggen.

00:25:50 Gerhard te Velde (host)

Marktleider.

00:25:51 Gerhard te Velde (host)

Waar, waar, waar?

00:25:51 Koen Thijssen (gast)

Sta je Wij zijn nog nog steeds het dichtstbij dag een dan bij het eindpunt van Van onze reis. Wat is het eindpunt? Ja, Dat is een hele goede vraag. Uiteindelijk willen wij in heel Europa.

00:26:06 Koen Thijssen (gast)

Ja eigenlijk de trusted ally zijn voor kleine ondernemers. We noemen dat SMISMKB.

00:26:14 Gerhard te Velde (host)

Snel en medium sized enterprises.

00:26:15 Koen Thijssen (gast)

Ja MKB bedrijven waarbij waarbij wij eigenlijk zorgen dat die ondernemer op ons platform kan komen.

00:26:25 Koen Thijssen (gast)

Ze situatie begrijpt en met Confidence eigenlijk goed snappen. Waar die aan begint kan zorgen dat belangrijkste risico’s zijn afgedekt en dat we dus door heel een heel Europa.

00:26:36 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:26:38 Koen Thijssen (gast)

We doen wat zijn in Europa? Er zijn 25 miljoen bedrijven in Europa, 24 miljoen daarvan hebben dus de nul en 10 medewerkers. En Als je nou kijkt traditioneel gezien zijn dat ook de ondernemingen die een beetje tussen wal en schip vallen, want het zijn geen consumenten, Maar het zijn ook geen grote bedrijven en binnen traditionele verzekeraars focussen zich vaak op.

00:27:03 Koen Thijssen (gast)

Of consumenten of hele grote bedrijven dus Het is traditioneel een groep die eigenlijk ja under surf, dus waar die die toegang en support missen op dit vlak.

00:27:18 Gerhard te Velde (host)

Ja interessant ja ik snap hem zeker ook vanuit de ondernemers perspectief van hè? Een andere server market super groot maar maar ga het maar eens doen, hé, dus heb je veel brushback gekregen vanuit de markt.

00:27:29 Koen Thijssen (gast)

Ja dus wij?

00:27:30 Gerhard te Velde (host)

Heet mail en dat soort.

00:27:31 Koen Thijssen (gast)

**** nou dat niet zozeer, maar waar je net over vroeg van hé, hoe begin je nou in zijn markt en hoe overtuig je nou zo’n zo’n grote herverzekering zekeraar om met je Samen te werken? En niet Alleen dat startpunt te creëren, maar dan ook voortdurend eitje producten en diensten door te ontwikkelen.

00:27:51 Koen Thijssen (gast)

En te verfijnen en beter te maken voor die ondernemers.

00:27:55 Koen Thijssen (gast)

En ook steeds verder weg te stappen bij, zeg maar wat er al is, maar echt daarmee te innoveren. Dat is voortdurend hard werken om ze om ze mee te krijgen, want ze uiteindelijk grote, grote bedrijven waar de dingen al lang op een bepaalde manier gedaan worden, dus daar je partner goed in meenemen. Dat is Dat is hard werken.

00:28:17 Gerhard te Velde (host)

En, hoe ziet jouw team eruit?

00:28:21 Koen Thijssen (gast)

We, We hebben ongeveer.

00:28:24 Koen Thijssen (gast)

65 Mensen We zijn actief in Nederland, Frankrijk en Duitsland.

00:28:30 Koen Thijssen (gast)

Eigenlijk verschillende disciplines in het bedrijf, dus een groot component is, Het is het tech team.

00:28:37 Koen Thijssen (gast)

Omdat we uiteindelijk proberen we op vrijwel alles op te lossen met met technologie in plaats van.

00:28:41 Gerhard te Velde (host)

Met handen ik zie programmeren, zeg maar die.

00:28:43 Gerhard te Velde (host)

Bouw aan de.

00:28:44 Gerhard te Velde (host)

Die aan de tech ja oke.

00:28:44 Koen Thijssen (gast)

Bouw aan het platform en daarnaast hebben we een Insurance team aan een product team, dus een productteam is eigenlijk verantwoordelijk voor hè? Wat is nou die customer experience die die ondernemen op ons platform, hè?

00:28:57 Koen Thijssen (gast)

En het Insurance team zorgt ervoor dat er dan relevante producten op dat platform staan. Dat is eigenlijk het grootste deel van Van de organisatie en daarnaast hebben we nog teams zoals Support People, Finance, marketing, marketing ook belangrijker.

00:29:18 Gerhard te Velde (host)

Nee, daar zie ik een rol, zeg maar voor het winnen van het vertrouwen, hè? Dat is hards and minds van de Mensen dat Dat is. Kijk, want dat doet ASR. In al haar loggen kun je zoveel van vinden, want ja, grootste grondbezitter van Nederland of de een na grootste. Ik weet hoe ziek goud en en rijk ASR is, maar die hebben dat dat marketing spelletje de brand game zeg maar die hebben ze gewoon uitgespeeld, want Het is zo aaibaar en en Dat is.

00:29:40

Ja.

00:29:44 Gerhard te Velde (host)

Ja, weet je, ik moet nu ook aan Zwitserland denken. Ik Misschien heel associatief, maar gewoon.

00:29:46

Ja.

00:29:50 Gerhard te Velde (host)

De hard and minds van die ondernemer en Maar ik, je hebt me wel overtuigd en Omdat jij zelf ook ondernemer bent, denk ik van ja, die gast weet wel waar waar die het over heeft, zeg maar, die snapt mij en Ik heb het ook een keer meegemaakt. Zo een inbraak. Wij hadden op een gegeven moment met het uitzendbureau een kantoor in amster.

00:30:09 Gerhard te Velde (host)

Baksteen door de ruit alle laptops.

00:30:12 Gerhard te Velde (host)

Ja **** weet je wel ja dus die pijn en dat vind ik heel mooi. En Als je daar heel dichtbij kan blijven dat ze wat bijvoorbeeld.

00:30:21 Gerhard te Velde (host)

Carlo Bahrein ook zei die zei Van, ik zit nog altijd de helft van mijn tijd.

00:30:25 Gerhard te Velde (host)

Aan tafel met klanten, ik zeg, hoezo, je hebt super groot bedrijf. Je hebt 800 medewerkers. Hoezo zit jij nou op de klant aan? Tafel zei nee, Ik wil weten wat er speelt. Ik wil heel dicht bij die.

00:30:29

Ja ja ja.

00:30:34 Gerhard te Velde (host)

Blijven dus dat.

00:30:35 Koen Thijssen (gast)

Ja, het ja dat dat herken ik wel en en wat dat betreft je kijk dan naar wat je noemt marketing bij andere verzekeraars. Kijk, Dat is voor mij het sausje wat er overheen gaat. Maar en We kunnen allemaal mooie website maken met mooie kleurtjes en leuk verhaal en groot bureau inhuren en vervolgens flink wat op TV.

00:30:52 Gerhard te Velde (host)

Mooie brand brommers.

00:30:57 Koen Thijssen (gast)

Uitgeven.

00:30:59 Koen Thijssen (gast)

Maar het gaat Natuurlijk wel om de kern van het bedrijf. Wat is de missie van dat bedrijf? Waarom doen ze dat? Hoe willen ze onderscheidend zijn in eigenlijk het product wat ze uiteindelijk leveren? Dus dat vind ik ook veel belangrijker om op.

00:31:16 Gerhard te Velde (host)

Te focussen, maar Misschien overschat je dan?

00:31:19 Gerhard te Velde (host)

De consument heel veel consumenten zijn net Als ik. Ik ben niet dom, maar.

00:31:23 Gerhard te Velde (host)

Laat ik zo zeggen, Ik ben niet dom, Maar ik ben wel ook gewoon. Ik trap ook in die marketing.

00:31:28 Koen Thijssen (gast)

Netjes ja, Maar ik denk ook heel veel consumenten zijn best wel mans tegenwoordig en kijken goed rond en Ik denk, Als je dan uiteindelijk gaat kijken van hé, waar krijg ik waar voor mijn geld? Waar is het makkelijk? Waar worden ook de claims super persoonlijk en klantvriendelijk afgehandeld?

00:31:41

Ja.

00:31:49 Koen Thijssen (gast)

Ja dan de.

00:31:51 Koen Thijssen (gast)

Dan zie ik in ieder geval in onze data.

00:31:56 Koen Thijssen (gast)

Dat we best wel het vertrouwen van heel veel klanten.

00:31:58 Gerhard te Velde (host)

Weten te winnen? Oke, Ik heb een schade gevalletje, dan bel ik jullie of zo. Hoe werkt dat?

00:32:04 Koen Thijssen (gast)

Ja bellen bellen nu mee bellen.

00:32:05 Gerhard te Velde (host)

Krijgt Misschien nog net niet jou aan de lijn.

00:32:06 Koen Thijssen (gast)

Maar nog net niet.

00:32:08 Gerhard te Velde (host)

Nee die.

00:32:09 Gerhard te Velde (host)

Even koffie te halen, maar oke en dan.

00:32:12 Koen Thijssen (gast)

Nee, Maar het het ik zeg nog net niet, Maar het scheelt echt niet veel. Ik bedoel, Wij hebben een aantal medewerkers die hier fulltime op zitte.

00:32:15 Gerhard te Velde (host)

Oké.

00:32:23 Koen Thijssen (gast)

We zijn hè een relatief kleine onderneming nog steeds. Dat betekent dat degene die vandaag de telefoon opneemt jou ook morgen te woord staat, ook overmorgen.

00:32:36 Koen Thijssen (gast)

En dat betekent dat die schadeafhandeling heel persoonlijk is en dat betekent vaak Als het nog een wat grotere schade is dat ik ook persoonlijk weet over over wie gaat het, wat speelt er en hoe lossen we?

00:32:49 Gerhard te Velde (host)

Het op, ja, ben je al een keer genaaid?

00:32:53 Koen Thijssen (gast)

Als verzekeraar? Ja, We hebben wel een poging tot fraude gehad. Die komen ook voorbij, ja.

00:33:01 Gerhard te Velde (host)

En had je meteen al zo’n gevoel erbij, of.

00:33:05 Gerhard te Velde (host)

Wat ik bedoel, ik bedoel dus een ondernemer die doet alsof er iets gejat is. Ja ja, nee, mijn bus is gestolen. Ja ja, doe maar even 60 k weet ik veel.

00:33:13 Koen Thijssen (gast)

Ja, ja kijk het het.

00:33:19 Koen Thijssen (gast)

Wij hadden op een gegeven moment een ondernemer die een.

00:33:25 Koen Thijssen (gast)

Die niet eerlijk was geweest over wat hij wat hij precies deed in zijn pand. Hij zei dat hij een softwarebedrijf had en in werkelijkheid.

00:33:34 Koen Thijssen (gast)

Produceerde die batterijen.

00:33:37 Gerhard te Velde (host)

Brandgevaar denk ik.

00:33:38 Koen Thijssen (gast)

Ja dat daar, wil je echt dat dat dat kunnen we helaas niet verzekeren. Ja, en Dat is.

00:33:38

Ja.

00:33:48 Koen Thijssen (gast)

Ja dat, dat kan gewoon niet, dus dan merk je dat het ook goed is.

00:33:56 Koen Thijssen (gast)

Om er wel bovenop te zitten, goed In de gaten te hebben van worden zij Mensen eerlijk, want wat het wat de flipside is, kijk fraude is binnen die verzekeringssector sowieso een groot groot thema en Dat is eigenlijk heel vervelend, want uiteindelijk fraude drijft eigenlijk die premies op en dat gaat ten koste van de klanten die wel eerlijk zijn.

00:34:20 Koen Thijssen (gast)

Tegelijkertijd wat er eigenlijk gebeurt bij verzekeraars dat elke claim heel nauwkeurig gecheckt wordt? Want van de 100 claims die binnen komen weten ze eigenlijk niet. Welke 100?

00:34:32 Koen Thijssen (gast)

Fraudulent kunnen kunnen zijn. Wij gebruiken een aanpak waarbij we eigenlijk kunnen identificeren welke 10 claims moeten we bovenop zitten? Omdat het risico op fraude heel groot is.

00:34:46 Koen Thijssen (gast)

Dus daar kijken we heel nauwkeurig.

00:34:50 Koen Thijssen (gast)

De andere 90 claims, waarbij we weten van.

00:34:55 Koen Thijssen (gast)

Deze de kans op fraude is hier heel laag zo snel mogelijk afhandelen.

00:35:00 Gerhard te Velde (host)

Ik denk dat I ook enorm gaat helpen hierbij, want die scant gewoon 100 dossiers en die zegt Van ja, oké, wacht even, we pakken deze eruit die ook die ook en de rest doen we de standaard toets en hier doen wij iemand nog even aan Mensen naar kijken. Dus in die zin dat werkt ook in je voordeel de.

00:35:03 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:35:16 Gerhard te Velde (host)

Zou de verzekeraars dan dat Misschien ook wel, maar.

00:35:19 Gerhard te Velde (host)

Die hebben wel dat hij de kantoor vol zitten met al die Mensen en al die. Maar goed, ja.

00:35:23 Koen Thijssen (gast)

Ja, ja kijk, ik kijk, Ik denk dat de de zeg Maar de de competentie die je nodig hebt als verzekeraar aan het veranderen is waar dat ooit eigenlijk het managen was van distributiekanaal, namelijk die lokale tussenpersoon. Wordt je nu eigenlijk veel meer 1 1 1 1 data gedreven techbedrijf.

00:35:43

Ja.

00:35:44 Koen Thijssen (gast)

Waar je eigenlijk zoals jij eigenlijk al al zegt.

00:35:47 Koen Thijssen (gast)

De EI kijkt naar van, hé, wat gaat goed, wat kunnen we zo uitbetalen en de cases daarvoor voor je uithaalt, waarbij je beter even van nauwkeuriger kunt kijken?

00:35:59 Gerhard te Velde (host)

We gaan naar ondernemerschap even een andere afslag om, want Ik denk dat we de.

00:36:08 Gerhard te Velde (host)

De sector hebben we nu goed onder loep genomen. We hebben goed beeld van Van inspi, Maar ik ben ook wel even benieuwd naar jouw ondernemerschap. En mijn eerste vraag is, wat is volgens jou een goede ondernemer?

00:36:09

Ja.

00:36:18 Koen Thijssen (gast)

Ja, ik wist dat je deze vraag ging stellen. Ik heb er over nagedacht, Maar ik denk dat ondernemerschap in heel veel vormen en maat.

00:36:27 Koen Thijssen (gast)

Komt.

00:36:29 Koen Thijssen (gast)

En daar heel veel verschillende drijfveren zijn om ondernemer te worden, hè? De een wordt ondernemer Omdat die enorm gepassioneerd is.

00:36:39 Koen Thijssen (gast)

Van een bepaald onderwerp of ergens een kans ziet of een manier vindt om meer Mensen te helpen. Heel veel Mensen worden ondernemer Omdat ze gewoon brood op de plank willen hebben. Of goed voor.

00:36:49 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:36:49 Koen Thijssen (gast)

Hun familie willen willen.

00:36:49 Gerhard te Velde (host)

Stratenmaker zuster weet.

00:36:51 Koen Thijssen (gast)

Ik, ja, en dat en Ik vind.

00:36:55 Koen Thijssen (gast)

Ja, daar is moeilijk te zeggen van wat is nou dan een goede ondernemer? Ik vind eigenlijk het principe dat je bereid bent je nek uit te steken voor iets wat niet zeker is, dat vind ik heel mooi. Gewoon het feit dat je bereid bent eigenlijk die veiligheid van het werknemerschap.

00:37:00 Gerhard te Velde (host)

Oké dan schrik.

00:37:16 Koen Thijssen (gast)

Achter je te Laten en te zeggen van nou ik ik, ik waag de sprong in het.

00:37:22 Koen Thijssen (gast)

Dat vind ik echt fantastisch, want Het is best wel spannend en soms ook best wel risicovol. En Ik denk dat de samenleving daar enorm bij bij gebaat is, want dit creëert weer nieuwe banen. Het creëert nieuwe producten, het verbetert dingen.

00:37:32 Gerhard te Velde (host)

Nou ja.

00:37:39 Gerhard te Velde (host)

Klinkt wel heel liberaal, ook allemaal van de ondernemers moeten alle wereldproblemen oplossen.

00:37:45 Koen Thijssen (gast)

Dat, dat zeg ik niet. Ik zeg Alleen, Het is voor een samenleving dat ondernemerschap de Mensen hun nek durven durven uitsteken. Dat is wel waardevol. En Als je dan vraagt van ja, wat vind ik een goede ondernemer? Dan zeg ik niet Alleen, bijvoorbeeld hè? De de tech ondernemer, nou, dat zijn echt geweldige, dat zijn de toppers. Nee, Ik vind.

00:37:54 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:38:03 Gerhard te Velde (host)

Dat zijn Natuurlijk als ja.

00:38:05 Koen Thijssen (gast)

Als jij bereid bent je nek uit te steken, Omdat je.

00:38:09 Koen Thijssen (gast)

In de zorg werkt of in in in in In de bouw of welke sector dan ook eigenlijk. En dat werknemerschap eigenlijk gedacht durft te zeggen om zelf iets op te bouwen waar je trots op kunt zijn. Dat vind ik echt, dat vind ik.

00:38:24 Gerhard te Velde (host)

Echt zo mooi. Ik vind ook eigenlijk dat er gewoon een minuut applaus moet komen nu alle ondernemers van Nederland.

00:38:28

Nee wat.

00:38:29 Gerhard te Velde (host)

Op de dag van de ondernemer moeten ook gewoon geapplaudisseerd worden.

00:38:32 Gerhard te Velde (host)

Voor al die ja ik zag lost Souls, maar al die die gekken die gewoon denk ik, **** IT. Ik ga naar de Kamer van Koophandel. Ik ga hier even op doorvragen, want je mag dan jezelf even rapport.

00:38:44 Gerhard te Velde (host)

Cijfers geven, want ik snap wat je zegt. Er is niet een soort ondernemer, maar wat wat vind je goed aan jezelf en wat is iets waar je nog wel?

00:38:53 Gerhard te Velde (host)

Mee.

00:38:53 Gerhard te Velde (host)

Worstelt, Laten we positief beginnen.

00:38:56 Koen Thijssen (gast)

Ik denk waar ik goed in ben, is eigenlijk doorzetten.

00:39:02 Koen Thijssen (gast)

En, Je moet je voorstellen dat nou, We hebben 65 man in dienst en die lopen tegen allerlei obstakels aan hurdles elke dag.

00:39:16 Koen Thijssen (gast)

En de meeste daarvan kunnen ze gewoon zelf oplossen, Maar de allermoeilijkste daarvan, die worden geëscaleerd komen en die komen dan bij bijvoorbeeld het managementteam en die lossen ook weer een heel groot gedeelte.

00:39:30 Koen Thijssen (gast)

Op en.

00:39:32 Koen Thijssen (gast)

En de dingen die dan overblijven, die komt struck, die komen dan op mijn bordje. Dat is dan mijn verantwoordelijkheid en zo. En Er zijn altijd een hele lijst aan problemen om op te lossen.

00:39:45 Koen Thijssen (gast)

En dus Je kunt je voorstellen. Ben nu 5 jaar bezig en Ik ben nu eigenlijk 5 jaar bezig om elke keer weer een lastig probleem van dat lijstje af te af te strepen en door te gaan naar naar het volgende.

00:39:59 Koen Thijssen (gast)

En Ik denk.

00:40:00 Koen Thijssen (gast)

Ja wat wat?

00:40:04 Koen Thijssen (gast)

Mijn partner altijd zegt dat een belangrijke indicator is hoe Het gaat, hè? Dat ik bezig ben met een probleem, Dat is eigenlijk een gegeven.

00:40:14 Koen Thijssen (gast)

Maar die problemen die wisten altijd en zolang die problemen doorwisselen, dan gaat het eigenlijk wel.

00:40:19 Gerhard te Velde (host)

Goed en je partner is dan je compagnon of je partner prive prive. Ja, oke oke dus je jezelf een compliment gegeven. Eigenlijk ben je enorme doorzetter en zolang het probleem Er zijn, sta jij ook aan en.

00:40:36 Gerhard te Velde (host)

Wat wat, wat helpt jou dan daarbij? Wat wat geeft jou kracht?

00:40:44 Koen Thijssen (gast)

Ja dus dat vind ik een interessante vraag van wat, wat help je daar nou bij?

00:40:50 Koen Thijssen (gast)

Dus dan kom ik echt bij dat punt van. Ik ben een doorzetter.

00:40:55 Koen Thijssen (gast)

Pur sang, Ik heb me gecommitteerd om deze sector te proberen te veranderen en en daar is gewoon niet de manier waarop dat gestopt wordt, daar ga ik daar. Daar blijf ik gewoon op op doorgaan. Whatever it takes, Ik denk.

00:41:03 Gerhard te Velde (host)

Er een stap in.

00:41:13 Koen Thijssen (gast)

Ik een vraag waar we eigenlijk niet zo goed in. Ik denk niet dat ik de makkelijkste persoon ben om mee of voor te werken, want ik verwacht het ook van mijn team.

00:41:25 Gerhard te Velde (host)

Dat is, zeg maar die topsport mentaliteit of die die.

00:41:29 Koen Thijssen (gast)

Ja Het is.

00:41:29 Gerhard te Velde (host)

Een topsport en leuk dat je een 8,5 gehaald hebt, Maar ik wil 9,5. Heb je daar voorbeelden van? Kan je dat wat verder uitleggen?

00:41:30 Koen Thijssen (gast)

Een intimiteit? Ja.

00:41:39 Koen Thijssen (gast)

Ja is een goeie. Het is goeie vraag ja, op die topsportmentaliteit ga Ik ga ik zelf heel erg heel erg aan, dus Het is denk ik. Als je bij ons komt werken is het ook een keuze van. Eigenlijk wil bij een topteam spelen en dat komt met vrijheid, Maar het komt ook met verantwoordelijkheden, dus die.

00:41:59 Koen Thijssen (gast)

Het heeft bijna fits, hè, Als je mijn top team wil spelen is er niks leukers dan bij ons werken. Maar ja, Het gaat geen rustig 9.

00:42:09 Koen Thijssen (gast)

Het zesde verhaal worden.

00:42:10 Gerhard te Velde (host)

Oh je wilt parta werken? Ja, bij ons is dat 40 uur, zeg maar zo.

00:42:14 Koen Thijssen (gast)

Of ja je mag vanaf vanuit huis werken op zaterdag en zondag. Ik zeg dat dat verhaal zo erg is het niet hoor, Maar dat is wel een beetje de de weerbaarheid en die Mensen die tijd die die je probeert proberen te creëren. En Ik vind het dus bijvoorbeeld.

00:42:20 Gerhard te Velde (host)

Ja nee OKOK.

00:42:33 Koen Thijssen (gast)

Wij, wij proberen voortdurend iets te doen wat eigenlijk nog niet eerder gedaan is. In die sector proberen eigenlijk grensverleggend bezig te zijn iets voor elkaar te krijgen, waarbij eigenlijk.

00:42:46 Koen Thijssen (gast)

Ja, de kans dat je slaagt als onderneming, terwijl je allemaal hele grote hele rijken concurrenten hebt met allemaal ja, hele gevestigde belangen. Die is niet zo groot dat de manier waarop wij winnen is door eigenlijk een kleiner team te hebben wat super gemotiveerd is.

00:43:03 Koen Thijssen (gast)

Het betekent soms dat als wij een bepaalde doelstellingen hebben gecommitteerd dat je soms moet accepteren. Die doelstellingen konden we niet halen, want Het was te ambitieus, maar voor mij is het dan altijd belangrijk van. Wat is daaraan voorafgegaan? Zijn we al ingegaan om het proberen te te halen om een bepaalde feature?

00:43:24 Koen Thijssen (gast)

Binnen een maand af te krijgen in plaats van 6 maanden, wat het elders kost en, zijn we daar al in op gegaan en dan kan ik wel accepteren dat het dan Misschien.

00:43:33 Koen Thijssen (gast)

Niet binnen een maand lukt.

00:43:35 Koen Thijssen (gast)

Maar binnen 6 weken?

00:43:36 Gerhard te Velde (host)

Ja, Dat is wel interessant, hè? Want ik, Ik heb dit gesprek al op andere manieren. Best wel regelmatig gevoerd van.

00:43:44 Gerhard te Velde (host)

Je hebt in Nederland ja, Ik wil niet op woke allemaal ene hokje of zo behandelen, Maar we hebben het heel erg over grenzen van Mensen respecteren, grenzen aangeven veilige werkomgeving, goed werkgeverschap en noem het allemaal maar op.

00:43:53

Ja ja.

00:43:58 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:44:00 Gerhard te Velde (host)

En aan de andere kant heb je die gedreven ondernemer die zeggen, nou, bij wijze van spreken de zweep erover rammen gaan en niet ******, hè? We moeten gewoon knallen en anders halen we die doelen niet. Dus Ik ben wel heel benieuwd.

00:44:08 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:44:12 Gerhard te Velde (host)

Wat jouw observaties daarin zijn of jouw tips, hè? Want ik probeer ook altijd te denken, wat heeft de ondernemer eraan? Dus stel je denkt van hé, Ik wil de performance van een, hè?

00:44:22 Gerhard te Velde (host)

Of, Ik wil dat we gewoon onze doelen eindelijk eens een keer halen. Of hoe krijg ik mijn Mensen mee of wat? Wat zijn daar inzichten over?

00:44:30 Koen Thijssen (gast)

Ja kijk, Het gaat uiteindelijk om wat. Wat willen de Mensen op je team? Kijk, Ik kan me helemaal voorstellen dat je zegt, Ik wil gewoon relaxed werken. Tijd hebben voor hobby’s.

00:44:43 Koen Thijssen (gast)

Gezin hoe gewoon parttime werk.

00:44:43 Gerhard te Velde (host)

Was je weekend. Ja die ja die een.

00:44:47 Koen Thijssen (gast)

Pakken en daar zijn hele leuke bedrijven waar je dat bij bij kan doen. Wij zijn het Alleen niet en eigenlijk kijk in zekere zin. Wil je een een inclusieve cultuur hebben? Voor mij betekent dat dat Mensen van allerlei afkomsten overtuigingen voorkeuren.

00:45:08 Koen Thijssen (gast)

Zich welkom voelen bij ons, maar tegelijkertijd zijn we een hele exclusieve club, want niet Iedereen past daar in In de zin van. Niet Iedereen heeft zin om die topsport te bedrijven, maar Je kunt niet zeggen van ik kom bij een bij een team waarbij bij 10.

00:45:20

Ja.

00:45:25 Koen Thijssen (gast)

Nee, Dat is.

00:45:27 Koen Thijssen (gast)

Willen topsporten en waar hebben we dan een speler die zegt Van ja jongens?

00:45:32 Gerhard te Velde (host)

04.30u ja Ik ben weg alvast.

00:45:34 Koen Thijssen (gast)

Ja, dan wil je iemand die de volle 90 minuten en het liefst ook de blessuretijd 120% erin gaan? Je kunt niet, Je kunt niet halverwege uitstappen.

00:45:45 Gerhard te Velde (host)

Oké, en heb je toch equity share of zo krijgen Mensen dan nog, want whats in it for?

00:45:50 Gerhard te Velde (host)

Them.

00:45:50 Koen Thijssen (gast)

Dan hé, Dat is interessant punt veel Mensen in ons team. Heel veel Mensen zijn aandeelhouder in het bedrijf.

00:45:50 Gerhard te Velde (host)

Nee.

00:46:00 Koen Thijssen (gast)

Dus je bent ook mede onder ondernemer, Maar dat dat Dat is dus ook. Dat is ook wel de deal die er dan die er dan ligt.

00:46:07 Gerhard te Velde (host)

Ja en, hoe heb je dat operationeel geregeld via share funding? Of je hebt van die platforms daarvoor of heb je het gewoon zelf?

00:46:14 Koen Thijssen (gast)

Op papier gezet gewoon gewoon zelf. Ze hebben ook echt aandelen, dus het zijn allemaal geen geen virtuele programmas, dus echt aandeelhouder in het bedrijf, maar hè? Dat Dat is 1 is 1 voorrecht.

00:46:19 Gerhard te Velde (host)

Oké.

00:46:27 Koen Thijssen (gast)

En dat komt dus ook met. Dan moet je ook opstellen als als ondernemer.

00:46:32 Gerhard te Velde (host)

Ja en dan kun je na een jaar of zo pas toegang toe krijgen of zo.

00:46:35 Gerhard te Velde (host)

Vanaf.

00:46:35 Gerhard te Velde (host)

Welk moment Natuurlijk eerst even kijken, is dit een echte inserire past die In de cultuur performt die ook echt etcetera en dan moet je.

00:46:43 Koen Thijssen (gast)

Ja, dus Het is, Het is allemaal geen. Het is allemaal geen geen gegeven hè? Dus Je moet het. Je moet het verdienen, maar Als je het verdient.

00:46:51 Koen Thijssen (gast)

Dan dan gebeurt iets interessants, want als jij het verdient, betekent dat je ook echt wezenlijk het bedrijf vooruit helpt, maar dan is het voor mij ook belangrijk dat zo iemand zich verbonden voelt aan het bedrijf. En als die hartstikke belangrijk is, dan maak je het bedrijf groter. Maak je het beter, dan vind ik ook dat je daarvan.

00:47:12 Koen Thijssen (gast)

Moet kunnen meeprofiteren.

00:47:15 Gerhard te Velde (host)

Nou mooi.

00:47:18 Gerhard te Velde (host)

Wie of wat heeft jou heel erg geholpen. Zijn er raadgevers, adviseurs of zijn er boeken, films, bronnen waarvan je zegt Van, hé, dat dat dat zou ik aan Iedereen cadeau doen, of dat Raad ik aan andere Mensen.

00:47:36 Koen Thijssen (gast)

Ja, Ik denk zeker als ondernemer is, Het is het belangrijk om een goed support systeem om je heen te hebben qua boeken, wat mij enorm geïnspireerd heeft, is het boek Grid.

00:47:49 Gerhard te Velde (host)

Heb ik toevallig lijst op Sint Maarten. Dat gaat over doorzettingsvermogen, hè? Dus niet de meest getalenteerde wind, maar degene.

00:47:51 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:47:53 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:47:56 Gerhard te Velde (host)

Talent plus pudding in the work, zeg maar ja, ik vat het even heel kort Samen, maar.

00:48:00 Koen Thijssen (gast)

Ja, ja, Het is in mijn optiek passie doorzettingsvermogen en hard werken en hard werken zit daar eigenlijk dubbel in. Dat is het punt wat het boek ook maakt, want daardoor word je wordt je beter, kom je?

00:48:15 Gerhard te Velde (host)

Verder dus het boek Grid Angela Docx word of ja, het komt langzaam, oké, dus dat boek.

00:48:18 Koen Thijssen (gast)

En.

00:48:19 Koen Thijssen (gast)

Decors.

00:48:21 Gerhard te Velde (host)

Dat dat, dat gaan we In de shownotes zetten, dat Dat is echt een aanrader. En Als je in het Engels lastig vindt. Lees meer Nederlands of zoek een podcast en dan Misschien nog even een stapje terug naar de support system, want dat zijn inderdaad twee verschillende dingen. Hoe hoe ziet jouw support systeem eruit?

00:48:23 Koen Thijssen (gast)

Ja ja absoluut ja.

00:48:33 Koen Thijssen (gast)

Ja.

00:48:37 Koen Thijssen (gast)

Ja dus.

00:48:41 Koen Thijssen (gast)

Dat bestaat uit een soort van meerdere meerdere componenten. Ik denk dat het belangrijk is Als je ook eindverantwoordelijke bent voor het voor de onderneming dat je sparringpartners hebt die Natuurlijk in het bedrijf zitten. Een goed Management Team is daar heel belangrijk in.

00:49:02 Koen Thijssen (gast)

Maar soms ook juist buiten het managementteam, dus dat kan Natuurlijk je partner familie zijn. Dat is ook externe coaches waarmee waarmee ik ook werk juist om af en toe eventjes stap terug te kunnen nemen en te kijken van hé, wat gebeurt er nou?

00:49:16

Ja.

00:49:24 Koen Thijssen (gast)

En wel.

00:49:26 Koen Thijssen (gast)

Die rol heb ik daarin te spelen en soms eventjes uit de details en haar uit getrokken worden. Dat is echt, Dat is echt super.

00:49:34 Gerhard te Velde (host)

Fijn ja en wat ze wat zeggen ze dan bijvoorbeeld tegen je?

00:49:38 Gerhard te Velde (host)

Wat krijg je consistent terug van je partner bijvoorbeeld, je wijkt te veel.

00:49:42 Gerhard te Velde (host)

Ook buiten.

00:49:43 Koen Thijssen (gast)

Dat nou die die krijg ik zeker niet niet terug. Nee, dat.

00:49:47 Gerhard te Velde (host)

Nee.

00:49:51 Koen Thijssen (gast)

Dat? Dat was geen verrassing.

00:49:56 Koen Thijssen (gast)

Nou.

00:49:58 Koen Thijssen (gast)

Wat ik?

00:50:01 Koen Thijssen (gast)

Nog wel eens terug krijg is Als ik kom ik eigenlijk weer terug bij die problemen.

00:50:08 Koen Thijssen (gast)

Anders ik een tijdje met een probleem rondloopt, wat hetzelfde blijft dan op een gegeven moment, een rolt ze mijn partner met haar ogen en zegt ze, je weet wat Je moet doen hè? En dan dat betekent dat ik eigenlijk tegen een moeilijke beslissing aan zit, zit te hikken die ik voor me uit aan het aanstellen ben en dan.

00:50:30 Koen Thijssen (gast)

Heb je soms net dat zetje nodig om om een verandering aan te.

00:50:34 Gerhard te Velde (host)

Brengen, Wauw, Maar dat is dan bijvoorbeeld iemand Laten gaan in mijn product killen. Of weet ik veel?

00:50:38 Koen Thijssen (gast)

Want Laten gaan.

00:50:40 Koen Thijssen (gast)

Of een moeilijk gesprek aangaan In de zin van hè? Je bent super belangrijk voor de onderneming. Je hebt het supergoed gedaan.

00:50:46 Koen Thijssen (gast)

Maar op de plek waar je nu zit, kom je niet goed tot je recht. Ondanks dat je die Misschien wel heel graag wil hebben, dus dat kan allerlei verschillende vormen aannemen, Maar dat dat dat dat persoonlijke Dat is Natuurlijk wel ook iets wat Misschien het meest lastige is van Van ondernemerschap.

00:51:05 Koen Thijssen (gast)

Want, want Je kunt niet altijd Iedereen tevreden houden. Je moet soms ook Mensen teleurstellen.

00:51:13 Koen Thijssen (gast)

Ja, Dat is Misschien wel het moeilijkste aspect.

00:51:16 Gerhard te Velde (host)

Oké dus ja.

00:51:18 Gerhard te Velde (host)

Is dat dan nee zeggen of is dat meer?

00:51:21 Gerhard te Velde (host)

Onaardig wat ik vanochtend een gesprek met iemand gedaan over radical kender. Ja, Misschien ook wel, hè? Dus radicaal openhartig zijn bruut eerlijk en conclusie was. Ja, je kan maar beter gewoon eerlijk zijn, want.

00:51:26 Koen Thijssen (gast)

Ja ja.

00:51:33 Gerhard te Velde (host)

Everybody wins, zeg maar, Dat is beter voor Iedereen, Alleen de praktijk.

00:51:35

Ja.

00:51:36 Gerhard te Velde (host)

Is zo moeilijk.

00:51:38 Gerhard te Velde (host)

Dus, maar ben jij dan nog te veel pleaser of zo? Of ja, maar waar zitten?

00:51:44 Koen Thijssen (gast)

In dat Ik denk dat Als je aan mij 1 1 1 vraag stelt, krijg je een eerlijk antwoord en ook Als je die vraag niet stelt, zul je zul je weten waar ik sta.

00:51:49 Gerhard te Velde (host)

Oké.

00:51:55 Koen Thijssen (gast)

Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is en en daarvoor heb je juist dat dat ze is dat support systeem ook weer belangrijk, zodat je daar.

00:52:07 Koen Thijssen (gast)

Ook weer een aangemoedigd wordt of vertrouwen krijg.

00:52:11 Gerhard te Velde (host)

Ja mooi mooi dat je zo kwetsbaar wilde zijn in deze podcast. We gaan richting de laatste vraag en jij mag hem stellen.

00:52:20 Gerhard te Velde (host)

Is er een vraag die jij aan aan de luisteraar aan de kijker de. De ondernemer die nu deze podcast hoort, wil meegeven.

00:52:29 Koen Thijssen (gast)

Ja kijk, Ik ben Natuurlijk als ondernemer eigenlijk meer gedreven door door kansen en hè, wat wat kun je nou doen om die volgende stap te zetten of de groei of de grens te verleggen of toch weer verder te komen dan dan? Wat je dacht als ondernemer, maar tegelijkertijd en wat ik geleerd heb.

00:52:50 Koen Thijssen (gast)

Pijnlijke manier met onze inbraak?

00:52:52 Koen Thijssen (gast)

Was hè, wat zijn de paar dingen waar je eigenlijk niet aan aan wil denken of geen tijd aan wil besteden, waarvan het toch handig is? Een keer per jaar de even over na te denken.

00:53:05 Gerhard te Velde (host)

Ja.

00:53:07 Gerhard te Velde (host)

Mooie vraag dus, wat is je down site? Want daar heb je heel vaak geen zin in.

00:53:12 Koen Thijssen (gast)

Maar wat is die down? Wat zijn die paar risico’s, wat zijn die problemen die waarvan je denkt van, oh ja, dan moet het toch wel even oplossen.

00:53:12

Ja.

00:53:22 Koen Thijssen (gast)

En en en en dat dan daaraan committeert te doen voordat het echt een probleem wordt.

00:53:27 Gerhard te Velde (host)

Ja ja gaat gewoon een keer regelen hoe hoe je het ook regelt, maar denk er.

00:53:31 Koen Thijssen (gast)

Gewoon in ieder geval even over na, zodat Als het misgaat, dan weet je, komt in ieder geval niet onverwachts.

00:53:38 Gerhard te Velde (host)

Dankjewel Koen. En Als je gekeken of geluisterd hebt onwijs, bedankt voor je.

00:53:43 Gerhard te Velde (host)

Bedacht, heb jij het gevoel dat deze aflevering moet worden doorgestuurd naar iemand die je netwerk waarvan je denkt? Oh, die moet echt eens even wakker geschud worden, of die moet het verhaal echt horen. Stuur hem dan even door, vergeet niet om groeivoer te gaan volgen op YouTube of Spotify, of welke podcast app je dan ook luistert graag tot een volgende aflevering.

de kracht van podcast inzetten voor jouw merk?

Je eigen podcast levert ontzettend veel op als je podcast slim integreert in je marketingmix. 

Met zijn podcast agency Ear Ear helpt Gerhard te Velde merken bij het succesvol opzetten of opbouwen van een podcast.  

Meer weten? Voeg Gerhard toe op LinkedIn of laat een berichtje achter op info@groeivoer.nl 

Foto van Gerhard

Gerhard

Ik ben Gerhard te Velde, ondernemer en podcastmaker. Met de Groeivoer Podcast help ik ondernemers aan nieuwe inspiratie. Met mijn podcast agency Ear Ear help ik organisaties aan een succesvolle podcast. Zullen we vrienden worden? Voeg mij gerust toe op LinkedIn!

Laat een reactie achter

Blijf op de hoogte

Meer afleveringen