Aflevering 378

12 januari 2026

Aflevering 378 – Ieder bedrijf moet deze fout maken

Direct luisteren naar deze podcast

In deze aflevering

Introductie van deze gast

Martijn van Well is financieel en technisch directeur van ibizz, een creative digital agency uit Eindhoven. Sinds 2003 bij het bedrijf, heeft Martijn de organisatie mee laten groeien van een klein team naar een volwassen marketingbureau. In deze aflevering deelt hij openhartig over de groeipijnen die hij heeft meegemaakt, waaronder het moment waarop hij besloot om alles anders aan te pakken. Van chaotische Excel-lijstjes naar een gestroomlijnd systeem met TeamLeader, van financiën die achteraan stonden naar gezonde groei van 10-15% per jaar.

Drie dingen die je in deze aflevering leert:

📊 Hoe je structuur brengt in een groeiende organisatie zonder de creativiteit en samenwerking te verliezen

🛠️ De strategische aanpak voor tool selectie: van strategie naar proces naar tool, in plaats van andersom

👥 Waarom managers er zijn om mensen te enablen in plaats van te micromanagen, en hoe je een cultuur creëert waarin medewerkers zelf verantwoordelijkheid nemen

 

CALLS TO ACTION 🔥

Voeg Martijn toe op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/martijnvanwell/

Check de website van ibizz hier: https://www.ibizz.nl/

 

BRONNEN

Tool: TeamLeader – CRM, facturatie en projectmanagement systeem voor scale-ups en MKB (teamleader.nl)

Tool: Excel, Multomap – voorbeelden van chaotische systemen zonder samenwerking

Tool: Recruitee – ATS (Applicant Tracking System) voor recruitment

Tool: Zapier, Make.com – automatiseringstools voor API koppelingen

Tool: AWS (Amazon Web Services) – cloud hosting platform

 

In deze aflevering

00:00 Welkom bij Groeivoer!

02:27 De organisatie van ibizz

05:06 Eigenaarschap en aansturing

06:48 De grootste fout

08:12 De moeilijke jaren

11:49 Het kantelpunt

15:17 Teamleader implementatie

18:35 Structuur is essentieel

21:00 Stop met vergelijken

22:07 KPI’s zonder ziel

24:34 Managers enablen mensen

27:36 Begin bij strategie

29:14 Adoptie is alles

32:40 Recruitment proces dat werkt

35:18 Urenregistratie als lijdensweg

39:27 Tool selectie proces

42:02 Empathie in leverancierskeuze

46:20 Checklist voor tool evaluatie

46:53 Zelf bouwen versus kopen

48:54 Europese bodem en founders

50:46 Alles hosten in Nederland

52:20 De hamvraag

 

Shownotes

Waar vind je deze ondernemerspodcast?

Kijk je graag zakelijke podcasts? 🎥

Volg dan het kanaal van Groeivoer op Youtube: https://www.youtube.com/@Groeivoer/videos

 

Liever luisteren? 🎧

Volg Groeivoer op Apple Podcast: 🍏 https://shorturl.at/kozJP

Beluister de #1 Nederlandse ondernemerspodcast op Spotify: 🎶 https://shorturl.at/bfmD3

 

Zelf een zakelijke podcast starten? 🎙️

Wil je zelf ook een professionele podcast starten? Gerhard is eigenaar van Ear Ear, een gespecialiseerd podcast agency voor ondernemers.

 

Adverteren in dé ondernemerspodcast van Nederland? 📢

Wil je adverteren bij Groeivoer en ondernemend Nederland bereiken? Mail naar info@groeivoer.nl

 

Volg onze ondernemerskanalen! 🌐

Blijf op de hoogte van nieuwe podcast afleveringen en ondernemersevents via WhatsApp: https://whatsapp.com/channel/0029VaZOSZGHbFV9bpqwwE3B

Of via Telegram: https://t.me/groeivoer

 

De beste ondernemerslessen in je mail? 📧

Mail naar info@groeivoer.nl voor een *cheat sheet* met de 10 beste tips van 300 afleveringen van Groeivoer. Boordevol inzichten van succesvolle ondernemers.

 

Waardeer deze ondernemerspodcast! 🌟

Fan van deze zakelijke podcast? Laat een review achter! 👍

 

Volg de #1 ondernemerspodcast! 🚀

LinkedIn Gerhard: https://www.linkedin.com/in/gerhardvelde/

LinkedIn Groeivoer: https://nl.linkedin.com/company/groeivoer

Instagram: https://www.instagram.com/groeivoer_podcast/

TikTok: https://www.tiktok.com/@groeivoerpodcast

X: https://twitter.com/groeivoer

 

Onze partners voor ondernemers 🤝

Deze ondernemerspodcast wordt mede mogelijk gemaakt door Teamleader, het perfecte all-in-one softwarepakket voor het MKB. Start vandaag: https://signup.focus.teamleader.eu

Speciale dank aan Groenpand, thuisbasis van de Ear Ear Podcast studio. Bekijk www.groenpand.nl voor meer informatie.

 

Transcriptie

[00:00:00] Martijn van Well: Als je dan kijkt naar wat er in de markt gebeurt, ja de markt zit vol met cowboys. Ik denk dat heel veel mensen wel herkennen vanuit vroeger misschien dat ze Excel lijstjes bijhouden. En die heeft het in notitieblok, die heeft het in OneNote. Een ouderwetse multimap ik ken mensen die hebben nog alle papieren liggen op de grond.

[00:00:12] Als je je eigen systeem hebt, werkt perfect. Maar als je gaat samenwerken niet meer. Wat sommige ondernemers ook wel zeggen, resultaat komt vanzelf. Als je maar de beste oplossingen hebt. Ja dat is onzin. Je moet echt ook aan je eigen bottomline denken, je moet ook aan je eigen resultaat denken. Op een gegeven moment merk je in de organisatie dat er dingen piepen en kraken.

[00:00:27] Maar voel eerst die pijn, zoek eerst die pijn op. En die pijn kan zijn dat je vindt dat de kwaliteit ergens in de organisatie niet goed genoeg is. Of dat je denkt dat het efficiënter kan.

[00:00:39] Gerhard te Velde: Welkom bij Groeivoer. Mijn gast vandaag is Martijn van Wel van ibizz en we hebben het over een van de grootste groeipijnen van ondernemers, namelijk gebrek aan structuur. Hoe bouw je nou een organisatie die ook als je groter wordt als een geoliede machine samenwerkt? En welke tools spelen daarbij een rol?

[00:00:57] Daar gaan we het over hebben. Martijn, welkom bij de podcast. Dankjewel. Uit… De grote buitenwereld waar het echte ondernemerschap plaatsvindt ben je hier naartoe gekomen in deze studio. Je gaat jouw kennis en wijsheid delen maar om een beetje context te geven voor de kijker en luisteraar gaan we even beginnen bij jouw bedrijf ibizz.

[00:01:20] En ik wil heel graag van je weten, welk probleem lossen jullie op voor klanten 

[00:01:26] Martijn van Well: Onze opdrachtgevers willen heel graag in contact staan met hun doelgroep. Wij zorgen dat ze aantrekkelijk zijn voor hun doelgroep, dat we weten wat die doelgroep ook van hen wil en wat zij het beste kunnen oplossen. Dus we zorgen ook dat ze in contact staan en we dragen bij aan de sales of aan de conversies.

[00:01:40] Het kan ook zijn dat je op zoek bent naar nieuwe medewerkers, nieuwe klanten, nieuwe samenwerkingspartners, wat je doel ook is. We zorgen ervoor dat je bedrijf duidelijk in de markt staat op een aantrekkelijke manier. Dus campagnes, merk. …de full story, zoals wij dat noemen. 

[00:01:55] Gerhard te Velde: Mag ik het een marketing agency noemen?

[00:01:57] Of een, 

[00:01:58] Martijn van Well: hoe noemen jullie het zelf? Ja, een creative digital agency. Dat is hoe we het noemen als je ons communicatiebureau noemt… …omdat je denkt dat je dat nodig hebt. Ook prima, marketingorganisatie. We zorgen er echt gewoon voor als jij met een vraag komt… …ik heb nieuwe klanten nodig. Ga maar luisteren wat daar het beste bij past.

[00:02:15] Is dat sales? Dan ben je niet bij ons aan het juiste adres. Daar hebben we partners voor, want dat is echt een ander vakgebied. Maar marketing is dat absoluut. 

[00:02:26] Gerhard te Velde: Hoe groot is jullie organisatie? 

[00:02:27] Martijn van Well: We zijn nu met zo’n 55 mensen en dan nog zo’n 5 stagiaires waar we ruimte voor bieden Dus circa 60 mensen in FTE 43, 44 zo ongeveer.

[00:02:37] Gerhard te Velde: Ja, en wat is jouw portefeuille zeg maar? Welk deel want je hebt een compagnon En je hebt nog een andere directie lid? Ja, we besturen de 

[00:02:44] Martijn van Well: organisatie met z’n drieën aan. En binnen de directieteam ik verantwoordelijk voor de financiële kant. Dus we zijn vooral met de cijfers ook bezig. Dus daar komt ook een deel structuur natuurlijk bij kijken waar we het over gaan hebben.

[00:02:54] Hoe 

[00:02:54] Gerhard te Velde: gaat het 

[00:02:55] Martijn van Well: met het bedrijf trouwens? Leuk goed. Nog altijd goed. We zijn in, wat is, 1998 begonnen Ik denk dat we vanaf 2018 een flinke groei hebben doorgemaakt. Groei nog steeds boven de 10-15% elk jaar. En daar zijn we blij mee. Niet dat groei het belangrijkste doel is, maar het toont wel aan dat we klanten blij maken en dat er M-klanten bij komen.

[00:03:20] Ook dat ze meer bij ons besteden Ik denk dat dat een belangrijk doel Gegeven is. Ja, 

[00:03:24] Gerhard te Velde: daar gaan straks nog wat dieper op inzoomen. Maar jij hebt dus de portefeuille finance, wat nog meer? 

[00:03:29] Martijn van Well: En technology. Dat is een belangrijke tak binnen onze organisatie, vind ik natuurlijk dan zelf, om dat aan te sturen omdat we niet alleen voor onze klanten technologie inzetten.

[00:03:38] Natuurlijk marketingtechnologie is belangrijk. Maar ook de tools kiezen waarmee onze organisatie zelf het werk goed kan doen. Samenwerken met 55, 60 mensen. Het vraagt wel wat aan tools en iedereen heeft een mening. Dus dat is hetgeen wat we organiseren om te zorgen dat we daarop vooruit kunnen. 

[00:03:55] Gerhard te Velde: Ja, daar gaan we straks ook nog veel dieper in duiken.

[00:03:58] Want we gaan het ook hebben over jouw tech stack en we gaan het hebben over teamleader waar je mee werkt. Ja. Team Leader is ook hoofdsponsor van Groeivoer, dus het leek ons ook leuk om dat eens wat verder uit te diepen aan de hand van echte ondernemersverhalen. Even terug naar die drie, het zijn niet drie mannen denk ik, of wel?

[00:04:19] Martijn van Well: Nee nee, nee. Dus drie manschappen met één vrouw erbij. 

[00:04:22] Gerhard te Velde: En wat doen je andere partners? 

[00:04:24] Martijn van Well: Riona is commercieel directeur, daarmee ook vooral gericht op de interne, of tenminste eigenlijk Ik noem het intern, maar onze bestaande klanten om die portfolios uit te bouwen. Zij voert ook strategische besprekingen met klanten samen met het team en bedenkt de campagnes ook en de marketingacties die we als eigen organisatie voeren.

[00:04:45] En Raymond is algemeen directeur en zorgt voor ook het HR deel inderdaad als in de portefeuille en is ook een belangrijk gezicht richting onze opdrachtgevers in de afgelopen jaren natuurlijk geweest. …als oprichter zijn. 

[00:04:59] Gerhard te Velde: Ja. Hoe is dat? Want jullie zijn zeg maar twee founders of eigenaren. Maar heeft de derde persoon ook aandelen?

[00:05:06] Of hoe? Want het kan ook een beetje een soort derde wiel aan de wagen zijn. Van nou ja, we hebben nog iemand bij de directie… …maar die mag net niet beslissen als het op aankomt Dus hoe doe je dat? Hoe geef dan een beetje… 

[00:05:17] Martijn van Well: Nee dat is groeipad. Wat je daar ziet als organisatie en ook als een… Een derde directielid inderdaad.

[00:05:25] Ibis is opgestart door twee, Raymond en Itje. Ik ben daar zelf in samenwerking gekomen in 2003. Dus ik ben eigenlijk al een derde wiel aan het wagen als je het zo omschrijft. En dat is ook een groeipad. Itje is minder gaan doen in de organisatie Aansturing zelf is zeker nog actief in de organisatie als creatief concept maken.

[00:05:47] En daar een heel belangrijke rol die ze vervult. En ook aandeelhouder dus. En daar zie je ook dat je eigenaarschap en aansturing prima kunt scheiden. En om een goede aansturing te hebben van de organisatie was het nodig dat we op directieniveau Riona eigenlijk ook de ruimte gaven om haar rol te vervullen in het marketing team.

[00:06:08] Want dat is waar ze eigenlijk is gestart. Om daar ruimte aan te geven en ook dat inzicht te benutten dat zij ook brengt. Dus het is… Echt wel degelijk een driemans gesprek benoemen, met z’n drieën bepalen we dat. Zetten we de richting uit, we voeren kwartaalmeetings waarin we ook ieder ons deel presenteren richting het team, om als voorbeeld te geven.

[00:06:34] Gerhard te Velde: Je loopt wel even mee als ondernemer dus veel meegemaakt. Is er nou iets waarvan je zegt, dat ga ik nooit meer doen, daar heb ik echt spijt van of dat was dom of een aanname die niet klopte? 

[00:06:48] Martijn van Well: Wat misschien pas de laatste jaren een beetje helder is we zijn altijd gedreven in oplossingen maken voor de klanten die werken.

[00:06:56] En eigen financiën stonden wat achteraan. Wat sommige ondernemers ook wel zeggen, resultaat komt vanzelf. Als je maar de beste oplossingen hebt. Dat is onzin. Inmiddels vind ik het onzin. Je moet echt ook aan je eigen bottomline denken. Je moet ook aan je eigen resultaat denken. Omdat je dan inderdaad de groei kan faciliteren Maar de stabiliteit kan geven van een organisatie.

[00:07:18] En kan doorontwikkelen. Wel degelijk en dat is ook echt een inbreng als je dat noemt die Riona ook heeft gebracht, van commerciële kijken naar tarieven. Daar gewoon ook hogere tarieven durven te vragen omdat ze het ook waard zijn. Wij deden onszelf eigenlijk altijd al snel tekort omdat we het graag goed wilden.

[00:07:36] Underpriced, zeg maar. En ik, en mij zit dat er allebei in. Ja, en daarmee underpriced. En dat is gewoon niet goed, dus dat beter neerzetten. 

[00:07:43] Gerhard te Velde: En er is nog een ander 

[00:07:44] Martijn van Well: punt, joint ventures, samenwerkingen. Er zijn gedurende de tijd komen er heel veel kansen langs en kansen van de ondernemers die ook zeggen maar kunnen jullie niet meedoen, dus eigenlijk wat eigenlijk Klanten zijn, wat dan wordt van maar kun je niet participeren en daar is, dat is moeilijk.

[00:08:07] Daar hebben we wel gedacht ook vanuit, daar hebben we samen succes van maken, wij kunnen het marketingdeal doen, maar je moet daar echt een focus op hebben, je moet echt in die branche zitten, je moet het snappen om dat te doen, je moet ook de andere partijen op één lijn blijven zitten en daar hebben we in het verleden wel verschillende samenwerkingsvormen wel van gemerkt dat dat niet werkt.

[00:08:23] We hebben ze wel. We hebben nog een samenwerkingsverband lopen en dat is ook waar je dus heel bewust voor kiest en waar je dan op inzet. Maar ga niet overal mee omdat iedereen leuke ideeën heeft. Afleidingen uiteindelijk. Afleidingen Focus is… Is wel de kern. En dat is ook moeilijk genoeg. 

[00:08:40] Gerhard te Velde: Dan houden jullie elkaar scherp in, denk ik.

[00:08:42] Of heb je daar een ritueel voor? Want je zei van, we overleggen bijna niet. Of jij en je businesspartner. Maar hebben jullie een structuur voor overleg en afstemming? 

[00:08:52] Martijn van Well: Ja, ehm. Maar niet zo strikt, dus check-ins zijn gewoon het belangrijkste, dus inderdaad er speelt iets, elkaar meteen kunnen bellen aanspreken, in de gang gewoon even momentjes creëren, dat is belangrijk, dat is belangrijk en je hebt momenten nodig om even bij stil te staan, nou daar hebben we voor onszelf ook een stok achter de deur gecreëerd door de kwartaalmeetings zoals we die noemen, dus dan betekent dat we het hele team inlichten over hoe gaat het eigenlijk met de organisatie, want ja iedereen rent maar door.

[00:09:23] Nieuwe klanten aangesloten, klanten die wel echt vertrokken zijn. Maar ook de positieve ontwikkelingen, waar zetten we op in? Ja, dan moet je wel wat te vertellen hebben. Dus het is niet dat je dan een dag van tevoren gaat bedenken, wat gaan we vertellen? Dus wekelijks hebben we een korte check-in en per twee weken wat verder vooruitkijkend.

[00:09:42] En we beslissen eigenlijk onze eigen roadmap, waar wil je nou op ontwikkelen, zodat je ook in die kwartaalmeetings iets… Om het zo te zeggen iets zinnigs te vertellen hebt. Terwijl je wel snapt dat het zinvol is om in de hele organisatie dat te doen. 

[00:09:56] Gerhard te Velde: Hoe kijk je, we gaan zo naar groeipijn. Dus wat is nou je grootste groeipijn als ondernemer en hoe structureer je je bedrijf?

[00:10:04] Maar nog heel even, ben ik ook benieuwd naar die agency wereld. Jullie zijn natuurlijk een agency. In ons vorige gesprek zei ik ook al van, er zijn er 25.000 in Nederland. Ja Eigenlijk twee vragen, maar hoe verklaar je jullie succes Want jullie zijn eigenlijk al heel lang in business. Dat is best knap. En hoe kijk je naar de rest van de agency wereld?

[00:10:27] Hele brede vraag, maar… Ja, 

[00:10:28] Martijn van Well: nou ja, het is ook… Het kent ook alle smaken in de wereld Uiteindelijk draait het er toch wel om denk ik… Welke doelgroep spreek je nu aan? Waar ligt bij hun de behoefte? Wat bij ons heel goed resoneert is… En dat is misschien ook wel een exponent… Is zorg en onderwijs. Wij zijn niet van…

[00:10:44] Snel resultaat, snelle mensen loze beloftes doen. Het gaat ons om duurzame samenwerking en eerlijk advies. En daarmee ook kijkend van… wat is er op dit moment nodig om resultaat te boeken voor die opdrachtgever? En als dat niet werkt, om welke reden dan ook… dat we aanpassingen doen met elkaar. Of als we niet tevreden zijn over de samenwerking met elkaar…

[00:11:07] dat je dat gesprek aangaat. En vanuit die… Menselijke verbinding eigenlijk, samenwerking aan te gaan is volgens mij de meest duurzame manier en is wat bij ons alle drie in de organisatie denk ik in DNA zit. En dat verklaart denk ik waarom we dus 25 jaar bestaan, waarom we een groeiend klantenbestand hebben.

[00:11:27] Als je dan kijkt naar wat er in de markt gebeurt, ja de markt zit vol met cowboys, altijd en dat is een markt in het helemaal. 

[00:11:33] Gerhard te Velde: Wat doen 

[00:11:34] Martijn van Well: die dan? Of? Ik kan me er wel iets bij 

[00:11:35] Gerhard te Velde: voorstellen, 

[00:11:36] Martijn van Well: maar 

[00:11:36] Gerhard te Velde: wat 

[00:11:36] Martijn van Well: zie jij? Ja precies. Marketing is natuurlijk gewoon ouderwijn en nieuwe zakken, of hoe noem ik het, dus uitspraak waarschijnlijk verkeerd.

[00:11:44] Maar we komen er neer we zinnen weer iets nieuws Nu, geo, oftewel AI is natuurlijk hot, dus wat betekent het? Hoe zijn we vindbaar en zichtbaar in AI tools, in ChatGPT, om het heel simpel te maken? En dan komen nu allerlei nieuwe termen over hoe dat allemaal moet. Wacht 

[00:11:59] Gerhard te Velde: even, geo hè? Want we hadden vroeger SEO, de Search Engine Optimization.

[00:12:04] En nu hebben we… Nu is het Jio of Ayo of noem Ja, dus dat je gevonden wordt in de zoekmachines. Nou, toevallig groeivoer, daar zoek ik wel eens op. Die staat heel hoog dus dat is leuk. Dat is in de zoekmachines Maar als niet zo is, dan wil je daar wat mee doen en dan… Ja. Dus dat is nu een trend en iedereen zit daarover te roepen ofzo?

[00:12:25] Wat gebeurt er? 

[00:12:26] Martijn van Well: Nou, elke tijd komen natuurlijk nieuwe kanalen op waar je je doelgroep kunt aantrekken. En waarbij iemand zegt, als je daarop zit, dan versla je je concurrentie. Dat is wat we natuurlijk met z’n allen zeggen. Ook voelen want ja er gebeurt van alles dat was 2010 de social dus daarom stonden nieuwe bedrijven in de zeven als je schets wat agencymarkt is elke keer als zich een nieuw iets voordoet gaan daar gespecialiseerde bureaus in zit en dat is volkomen logisch want je krijgt mensen die enthousiast over zijn die dat gaan uitzoeken die experts worden en die gaan dat doen en En specialisten zijn goed als je daar in wilt duiken, maar het wordt wat lastiger als je dat in je organisatie wilt embedden wil je het echt inrichten in je organisatie, zul je breder dan dat moeten kijken, moet je niet op elke hype direct meespringen.

[00:13:08] En dat is denk ik waarom wij ook hebben gezegd, de full story is dus alles aanbieden onder één dak, maar wel geïntegreerd vanuit merkdenkend. Wat is jouw doelgroep Wie ben jij zelf? Dat dat werkt. En wat ontstaat er nu in cowboymarkt, in de AI, is dat mensen roepen je kunt nu winbaar zijn. En wij weten precies hoe vaak je wordt vertoond in de AI als je het intikt.

[00:13:30] Dus koop ons een rapportage doel van 200 euro in maand Doen we een scan van 5000 euro, we weten de trucjes. Je ziet het allemaal voorbij komen en dat is gewoon weer zoals altijd. En er zit altijd een kern van waarheid in, maar het is nooit helemaal waar. 

[00:13:45] Gerhard te Velde: Daar 

[00:13:46] Martijn van Well: kan ik zelf heel slecht tegen, ik ben altijd van de nuance.

[00:13:48] Ik maak lange zinnen. Dus ik wil dat wij onze klanten goed adviseren, maar het is wel zo, AI is op dit moment. Dus wij bieden een AI visibility scan aan. Wij gaan laten zien hoe je organisatie, of beter gezegd hoe AI over je organisatie denkt en praat. Maar ook vertellen hoe verschillend dat is. Hoe afhankelijk dat is van de eerdere chats die iemand heeft gedaan in zijn eigen sessie.

[00:14:09] Wat locatie doet. Maar ook dat het verzonnen wordt door AI. Dat het heel erg verschilt per tool. Maar goed, dan uiteindelijk is de vraag, wat doe ik eraan? En dan kom je gewoon weer terug bij… Je eigen verhaal vertellen, zorgen dat andere mensen dat verhaal ook vertellen. Dus op andere websites, op andere social media.

[00:14:28] En dat je goed duidelijk maakt wat jij oplost voor jouw opdrachtgever, voor jouw klant. 

[00:14:32] Gerhard te Velde: Als 

[00:14:33] Martijn van Well: je dat doet, dan kom je vanzelf daar weer naar boven Met alle nuances die daaronder liggen. 

[00:14:37] Gerhard te Velde: Wat mij opvalt aan jou en wat je vertelt over jullie bedrijf dat is ook de nuchterheid. 

[00:14:43] Martijn van Well: Ja. Ja 

[00:14:43] Gerhard te Velde: Dus even los van alle trends en dingen waar mensen op springen maar gewoon even terugbrengen tot de essentie en de kern en weinig ego, dus je hebt inderdaad ook die ondernemers die zich helemaal groot maken en die een heel gaaf verhaal vertellen maar eigenlijk weinig te bieden hebben.

[00:14:59] En het komt op mij ook heel degelijk over, want je zegt van ja we doen dit al 25 jaar en waarschijnlijk gaan we het nog 25 jaar doen. Heb ik iets gemist? Ja, het klinkt wel heel saai zo. Maar je wil gewoon een auto die rijdt en je wil een bank waar je op kan zitten en je wil een agency of een marketingbureau die gewoon doet wat ze beloven en die jouw doelgroep naar je toe brengt ik noem maar wat.

[00:15:24] Martijn van Well: Dus onze klantgroep is ook eerder de mensen die datzelfde denken en niet denken, dus die niet zo snel vallen voor gladde praatjes, snel resultaat 

[00:15:32] Gerhard te Velde: Of 

[00:15:32] Martijn van Well: daar doorheen kijken en dus wel horen wanneer iemand inderdaad iets zegt waar zij ook wat aan hebben en voor samenwerking gaat. Wij bieden de full story aan, maar we werken ook samen met andere organisaties Dus als er een marketingorganisatie is, dus even een marketingafdeling bij een opdracht geven.

[00:15:47] En die zegt we werken met dat bedrijf die heeft ons merk gerealiseerd. Is dat een probleem? Ja dat is helemaal geen probleem. Als er maar een duidelijkheid is over wat zij belangrijk vinden, waar de taakverdeling is, wie wat doet, helemaal prima. We hebben nu zelfs samenwerking waar we met een echt… Echt vergelijkbare organisatie samenwerken.

[00:16:07] Tink Jellewijk Breda, onze opdrachtgever Ological. Ik heb daar ook helemaal geen problemen mee om dat soort dingen te noemen. Om aan te geven waar anderen veel aangeven van… ja, we kopen dat in, maar we doen dat zelf. Wat een onzin. Je kunt het gewoon vertellen, open. Het is gewoon eerlijk wat er gebeurt. En die opdrachtgever Ological, Robert, heeft gezegd…

[00:16:26] ja, ik zoek een dreamteam en met die persoon klik ik daar goed. Met die persoon klik ik daar goed. Kunnen jullie samenwerken? Ja. Allebei voor open en dan krijg je heel goede resultaten dat is voor leuk om aan te werken 

[00:16:38] Gerhard te Velde: gaan naar groei pijn en jij schreef het volgende pijn die bij groei komt kijken is kennis en cultuur maar die bij een bedrijf tot misschien wel twintig personen komt van de ondernemers die nog iedereen spreken lukt dat daarboven niet meer neem ons dus mee naar dat moment Dat je zegt van, nu kunnen we het niet meer gewoon onder ons houden.

[00:17:00] Martijn van Well: Ja, of het moment is, je hebt die span of control toch, wat het over gaat. Wat kun je nou allemaal overzien, wat kun je aansturen? Ik heb dan twintig genoemd ik weet niet of twintig het aantal is geweest Op een gegeven moment merk je in de organisatie dat er dingen piepen en kraken. Dat is dat je toch eens wat vaker hoort van een opdrachtgever van het loopt niet zo lekker.

[00:17:22] Ik krijg dat terug. Ik heb dit al een keer verteld tegen iemand en de ander weet niet dat ik moet het verhaal hetzelfde verhaal nog een keer vertellen. Het kunnen ook gewoon heel kleine dingen zijn die leiden tot irritaties. Maar ook dat je dus inderdaad merkt van die personen die er nu bij komen, die kijken anders tegen werken aan dan dat wij dat doen.

[00:17:42] Cultuurverschillen over, noem bijvoorbeeld WhatsApp gebruik, elkaar snel even vragen of in de avond vragen als ondernemer ook, vragen van kun je nog even hier naar kijken, waar een ander weer heel veel stress van ervaart. Wie je zelf helemaal niet zo zelf naar kijkt en ook die stress niet wilde opleggen Er verandert wat en je merkt dat kennis die je zelf hebt en de methode die je werkt in één keer niet meer wordt toegepast door andere mensen.

[00:18:05] En die signalen dan zie je, oké hoe ga je dat naar borgen, hoe ga je dat doen? Dus eigenlijk gewoon pijntjes, klachten, intern gezucht, kunnen we het niet beter doen? 

[00:18:18] Gerhard te Velde: Ja, en kost dat ook geld of zo? Of gaan er dan dingen mis? Ik kan me voorstellen dat een klant weggaat of niet nog een keer besteld of zo. Wat zijn de 

[00:18:27] Martijn van Well: consequenties?

[00:18:28] Ja ik denk dat het heel lastig is om dat letterlijk inzichtelijk te maken. Maar natuurlijk onderaan de streep weet je gewoon als… Hoe werkt het in de sales ook niet? Is het zo dat iemand krijgt een band met de sales, iemand, en die zegt, nou fantastisch. En dan vervolgens word je overgedragen naar de interne dienst en dat is in één keer een heel andere persoon.

[00:18:47] Die werkt heel anders. Die klik is er niet meer. Ja, dat ga je ergens voelen. Dus je moet dan eigenlijk, ja, kan je die persoon klonen? Is dat dan iets wat je moet doen? Nee ook niet, want… Het is een ander vakgebied. Oké maar wat is het dan wel? Wat is die mentaliteit? Dan moet je ook die mentaliteit intern gaan uitspreken.

[00:19:02] Dat is niet anders extern dan extern. Dus je moet met elkaar gaan formuleren. Dan ga ik naar de oplossing eigenlijk. Maar eerst er is de vraag van wat ervaar Want het is wel, je merkt het gewoon, alles komt onder druk. Mensen gaan zich ook… Als je zo bekijkt omdat vanuit goed wil, vanuit goede bedoeling, misschien wel bemoeien met dingen waarvan je denkt, ja moeten we het daarover hebben?

[00:19:24] Neem zoiets als een projectorganisatie projectteam, software, dat er mensen zeggen, ja, maar het is deze tool, die kan dat, die kan dat veel beter oplossen. Nee, dan moeten we dat gebruiken, dat werkt allemaal veel beter Maar het is niet de toelkeuze die dat het verschil maakt. Het is het gebruiken van en de afstemming ervan.

[00:19:42] En oftewel je moet dus betere afspraken maken. Je moet afspraken vastleggen Je moet mensen meer meenemen in waar je naartoe gaat. Hoe je dat wil doen. En andere mensen dus de voorbeelden laten overnemen. Zodat nieuwe mensen beter geombord worden. Dus je moet alles eigenlijk gaan opbouwen. En dat is wel iets wat we hebben ervaren in 2023.

[00:20:02] Echt heel erg van… 

[00:20:04] Gerhard te Velde: 2023? Ja, dat is eigenlijk 

[00:20:05] Martijn van Well: redelijk recent als je er zo naar kijkt Het is denk ik al wel langer gaande. We zijn in 2020… We hadden twee locaties waar we werkten Dat was zo ontstaan door de twee bedrijven die we hadden. Die zijn in 2018 samengevoegd. 2020 zijn we naar één pand gegaan. Dat was al een moment wat We moeten anders gaan werken.

[00:20:25] Nou ja, toen kwam corona er letterlijk na twee weken dat we daar zaten er overheen En moesten we alles naar de cloud. Nu denk je, waar heb je het over met vijf jaar? Maar alles moest naar de cloud. Dat was dus al een verandering van hoe gaan we samenwerken? Hoe gaan we in teams samenwerken? Hoe gaan we bestanden samenwerken?

[00:20:43] Het is niet allemaal overal vindbaar, nou toen is het eigenlijk al wel gaan ontstaan en in 23 was de markt denk ik in zich heel wat lastig, als je andere agencies spreekt is dat ook absoluut het geval. Dus was de noodzaak eerder van oké we moeten eigenlijk wel, nou reorganiseren is een heel groot woord, maar we moeten dingen anders gaan organiseren.

[00:21:03] Hebben we met elkaar gesproken over wie doet nou eigenlijk wat, waar hebben we allemaal last van met elkaar. Dus best wel intensief, onder begeleiding ook van een coach, om problemen vast te leggen voorzieningswijze en uiteindelijk daar keuzes in te maken met een andere hierarchische structuur, organisatiestructuur ook, waarbij we meer met teamleads aan gaan werken, onder andere.

[00:21:25] Maar dat is een heel belangrijke geweest waarbij we ook ons eigen merkverhaal weer een keer goed hebben opgeschreven kernwaarden hebben geformuleerd. We willen een daadkrachtige organisatie zijn met uitdagende mensen en die enthousiast werken. En dat zijn eigenlijk de drie dingen. Dus daar is hij misschien wat minder saai klinkend als zoals je hem er straks op schreef.

[00:21:44] Inderdaad, zijn drie andere kernwaarden dan ik Maar ze komen wel denk ik op hetzelfde neer uiteindelijk. Maar door dat ook weer te doen, te formuleren, die kwartaalmeetings in te zetten Hebben we een beweging gecreëerd die je dan ook ziet ontstaan dat mensen zich focussen op hun eigen gebieden en de samenwerking zoeken.

[00:22:01] Daar meer rust in is gekomen. En als mensen tot rust komen, dan kun je weer tot nieuwe dingen gaan komen. 

[00:22:09] Gerhard te Velde: Oké dus je ging eigenlijk de structuur opnieuw neerzetten of je ging dat verder bouwen. Kan je iets vertellen over jullie tech stack, zeg maar, want in het vorige gesprek hebben we het ook over gehad.

[00:22:21] Ja. Hoe heb je dat dan concreet neergezet? 

[00:22:25] Martijn van Well: Hoe houd je overzicht in projecten? Ik denk dat heel veel mensen wel herkennen vanaf vroeger misschien dat ze Excel lijstjes bijhouden en die heeft het in notitieblok, die heeft het in OneNote, een ouderwetse multimap Ik ken mensen die hebben nog alle papieren liggen op de grond.

[00:22:39] Als je je eigen systeem hebt, werkt perfect. Maar als je gaat samenwerken niet meer. Dus je hebt een tool nodig waarin die informatie staat. Is dat dan een CRM Is het een ERP Is het een projectmanagement tool, daar krijg je hetzelfde voor als hoe noem een agency. Uiteindelijk moet je bedenken, wat lost dat op?

[00:22:54] Dus wij zijn in 2017 zijn we al overgestapt op teamleader. We hadden daarvoor een eigen systeem ontwikkeld. Maar ja, waarom zou je het zelf ontwikkelen wanneer mensen, een partij zoals teamleader, de basis gewoon goed op orde heeft? En alleen dan zie je dat je wel dingen erin hebt staan. Maar dat wil niet zeggen dat je het ook goed gebruikt.

[00:23:13] En daar zijn we dus echt mee aan de gang gegaan Hoe gebruik je nou eigenlijk een project? Wat sla je dan op in een project? Hoe gebruik je de timesheets? Wat doe je met geschatte tijd? Met daadwerkelijke tijd? Hoe ga je om met notificaties? Eigenlijk alle functionaliteiten En dat laat je dus door inspireren.

[00:23:30] Door functionaliteiten Dus ook door de kwaliteit Customer success mensen, de support mensen van Teamleader en de webinars die er zijn. Maar je gaat ook zelf in je eigen organisatie kijken, hoe zitten nou eigenlijk onze workflows in elkaar? Wat zijn werkprocessen Wat hebben we dan aan data nodig? Oké dan richten dat in met bijvoorbeeld custom fields in Teamleader.

[00:23:49] Dus Teamleader is echt het hart van onze organisatie om projecten te managen, om te weten of we on budget zijn, of we over de tijd heen gaan, of we onze deadlines halen. Want ja, er zijn tig deadlines. Wie er samenwerkt hoe het in de planning zit. Echt het hart. Essentieel. En vanuit daar ga je weer verder werken.

[00:24:07] Ja, welke modules gebruik je allemaal? Ik zou ze eigenlijk niet allemaal zo kunnen opnoemen, maar ik denk, ik ben heel blij met de laatste statistieke module die overzicht creëert maar werkt natuurlijk ook alleen maar weer wanneer je de data goed hebt. We zijn een stapje carpet-wide faillissement, ik weet niet wie dat voorbij zag komen.

[00:24:23] De IT-partij, nieuwe IT-implementatie gedaan, ja, dat zal vast het perfecte systeem zijn geweest, registreerde de omzet dubbel Nou als je daar als directie als management op stuurt dan gaat het inderdaad wel mis. Dus belangrijk is dat die data goed is. Wat hebben we aan modules verder? We gebruiken de ticketsysteem, we gebruiken projecten salesmodules, formulieren.

[00:24:44] Ik denk dat we eigenlijk bijna wel alles uitnutten. Niet alles werkt dan ook even. Fantastisch. Het ticketsysteem is iets waar we nog wel eens wat tegenaan lopen met de leesbaarheid van e-mailers. Daar hebben we beslist om dan ons eigen tool nog bovenop te bouwen zodat we dat sneller kunnen doen. Maar ergens denk ik in de loop van de tijd komt Team Leader vast wel weer ergens met een update, waarin dat dan weer beter werkt.

[00:25:10] Veel functionaliteit. 

[00:25:11] Gerhard te Velde: Ja. Je zei in ons voorgesprek dat er twee heilige huisjes zijn… binnen jullie organisatie Dus Microsoft en Teamleader. Ja. Waarom ben je er zo aan gehecht? Wat maakt dat je zegt van… we gaan niet zomaar even weer wat anders pakken? 

[00:25:24] Martijn van Well: Ja, het is belangrijk dat… Dat je een consistente werkwijze vindt met elkaar om efficiënt en effectief te werken.

[00:25:33] En daar zit natuurlijk wel een balans tussen. bedoel je kunt heel rigide ergens aan vasthouden. Dit is de methodiek. Mensen gaan daar ook wel buiten om. Dus je hebt wel een enige flexibiliteit nodig… Het belangrijke is dat je faciliteert en een uitgangspunt biedt. Dit is de centrale plek waar we samenwerken Daar vind je die documenten dat we met elkaar kunnen uitleggen Hoe gebruik je nou eigenlijk die samenwerkingstoels het beste?

[00:25:52] Dus je kent echt de functionaliteit daarvan. Daardoor kan je veel sneller mensen omborden, uitleggen hoe het werkt in plaats van uit gaan leggen Voor dat hebben we Google Sheets. Daar vind je Teams. En dan werken we ook nog wel, noem alle andere tools maar op. Dat wordt gewoon lastig. Maar het is ook een utopie om te denken dat je alleen maar op die manier kan werken.

[00:26:11] Want dan moet je, tenminste vind ik dan, dan moet je zeggen van oké klanten, jullie werken in Google. Ja sorry, dan kunnen we niet met jullie samenwerken. Of je op dat niveau, daar hangt onze dienstverlening niet zo extreem vanaf. Maar consistentie is echt heel erg belangrijk. Telkens iets opnieuw leren kost heel veel tijd.

[00:26:28] Dus op een gegeven moment moet je ergens voor kiezen. En daarin vertrouwen in een partij die doorontwikkelt. En daar moet je dus criteria voor maken. Hoe kies je nou een juiste leverancier eigenlijk? 

[00:26:39] Gerhard te Velde: En heb jij teamleader rituelen Dingen die je vaak… Doet op een bepaald moment en wat doe je dan?

[00:26:45] Martijn van Well: Segmenten zijn belangrijk, natuurlijk cijfers, dus wat betekent, we hebben nog geen, we werken ook met API van Teamleader, maar nog niet voor alles, dus sommige dingen zetten we echt toch nog in Excel om daar dan weer een rapportage van te maken, omdat het gewoon nu efficiënter is dan volledig te gaan automatiseren.

[00:27:03] Dus het ritueel is elke maand eigenlijk alle projecten te downloaden die actueel zijn. We hebben daar een werkwijze in gevonden van wat wij noemen Abonnementen en dat is de waarde van onze abonnementenstructuur op dat moment, is dus van belang dat wij zien hoeveel klanten en projecten we nu draaien in content, hoeveel hebben we in SEA dus inderdaad dus die verschillende dienstgroepen die we hebben geformuleerd.

[00:27:23] Dat moet gewoon elke maand Gedownload worden en bekeken worden. Dus dat is een ritueel. Zelf kijk ik ook even naar de timesheets. Projecten goed controleren Gebruiken we de einddatum bijvoorbeeld goed? Het is heel detaillistisch dit allemaal. Maar het staat of valt wel, je projectmanagement, met of je je data goed bijhoudt.

[00:27:42] Als er een nieuwe afspraak is gekomen met de klant over een deadline, dan moet je dat ook bijwerken in je team in ieder project. Anders loopt alles daarna eigenlijk gewoon in de soep 

[00:27:52] Gerhard te Velde: Ja. Wat heb je dan buiten Teamleader allemaal nog voor andere tooling? Dus je zei Microsoft. Ja, dat is voor bestandsopslag 

[00:28:00] Martijn van Well: en natuurlijk de samenwerkings tool.

[00:28:01] Dus dat gebeurt in Teams en SharePoint. Dus dat is essentieel. Eén plek geven waar je bestanden zet Eén plek geven waar je projectmanagement in doet. Dan heb je die facturatie te doen is dat dat gebeurt in ons geval met exact en dan hebben we volledige koppeling met met team leader daarvoor facturatie letterlijk gebeurt vanuit team leader boekhouding gebeurt vanuit exact zo moet ik zeggen en wat we daarom heen dan nog hebben is je allerlei samenwerking stoel zoals in de in de tech kant is gira heel erg belangrijk waar de developers mee werken ook weer een integratie met team leader Een software development traject starten winken we een custom field en teamleader aan en starten we automatisch Jira op met de juiste installatie.

[00:28:38] ook daar vinden we installaties plaatsen, natuurlijk specifieke tools wat veel te ver gaat, om hosting automatisch op te spinnen en dat soort dingen. Dus we automatiseren heel veel. En in de marketing ja, werk je natuurlijk met een stack die wel heel erg Google georiënteerd is ook, omdat je daar met Google Analytics werkt, maar ook bijvoorbeeld een story chief, eveneens trouwens een Belgisch, van origine een Belgisch bedrijf wat weer voor content creatie werkt.

[00:29:04] Dus eigenlijk onze, ik noem het nu machines meer, wat eigenlijk een combinatie is van de software en de mens samen, wordt eigenlijk de soort marketing machine. En dat is een content creatie doen we dan van social media weer, Planable voor die we inzetten Voor design gebruiken we Adobe. Dus iedereen heeft natuurlijk zijn eigen tools waar we mee samenwerken.

[00:29:24] Gerhard te Velde: En 

[00:29:24] Martijn van Well: soms moet je wat experimenteren met nieuwe tools. Maar je wil eigenlijk gewoon… Dit is onze leverancier, die knopen we goed aan elkaar. En dan heb je een goede pijplijn om mee te werken. 

[00:29:32] Gerhard te Velde: Ja, want er komen natuurlijk continu mensen naar je toe. Tenminste, ik ben zelf ook zo’n… Innovator, die het heel leuk vindt om allemaal nieuwe dingen uit te proberen.

[00:29:41] Maar voor je het weet, ik had laatst op LinkedIn een post gedaan. Ik had dus een keer op een rijtje gezet welke abonnementjes ik allemaal heb. En dat werd, weet ik wel, 800 euro per maand. Dat is natuurlijk voor sommige ondernemers een heel klein bedrag Maar voor je het weet, telt het best wel op. En leidt het ook heel erg af, want ze beloven gouden bergen al die tools.

[00:29:59] Alleen ja, wat kan het nou echt? Dus en jij vertelde iets over dat jullie ook een aparte creditcard hadden Nou ja 

[00:30:07] Martijn van Well: dit is het. Het gaat heel snel. Dus aan de ene kant belangrijk is, je moet een kern hebben waarop je kan vertrouwen. Dit is waar we op werken, waar het bedrijf goed op werkt. Wil dat dan zeggen dat je alle innovatie kapot slaat?

[00:30:18] Nee, natuurlijk niet. Je moet daar aan gaan werken, want je moet meegaan met Tijd met de ontwikkelingen zijn. Die leveranciers moeten dat ook en je moet die leverancier herijken. Dus wat doe je? Je zet daarnaast eigenlijk een innovatietak in waarin je ook tools dumpt. Dus daar nou eigenlijk mee beginnen.

[00:30:35] Als je een leuke tool tegenkomt ja je kunt hem gelijk uitproberen, maar misschien moet je voor jezelf zeggen, nou ik heb één uur tijd in een week en Die probeer ik uit en ik klik er rond en ik vind het leuk en ik krijg er ideeën bij, mooi. Gooi hem dan in een bak waarin je zegt, laat er eens goed uitzoeken.

[00:30:50] Laat meer mee ontdekken. Of je komt iets tegen, want ja, sla de marketing open en je wordt inderdaad doodgeslagen met tools. Maar dat is eigenlijk, je gaat eerst kijken, vind ik hem interessant. Een snelle blik werpen en daarna ga je eigenlijk een andere iteratie beginnen en dan ga je kijken van, wil ik deze tool echt inzetten?

[00:31:07] Nou ja als je hem gaat inzetten, dan gaat dus inderdaad al die tools, een creditcard, die moet je koppelen, moet je op aansluiten. Maar hoe houd je dan dat overzicht wat je aan het doen bent? Dus een aparte creditcard, zodat je die 800 euro of wat het ook is inderdaad in de maand in de gaten houdt en ook daarin evalueert van, wil ik dit nog steeds uitgeven?

[00:31:24] Dus daar zit eigenlijk die stap bij. Ken je zelf ook gewoon een budget toe? Wat wil ik nou besteden aan innovatietrajecten aan toolselectie? En door dan een budget daarvoor te selecteren, ga je ook wel kiezen Wat doe ik al? Ja, ik heb die al open, dat doe ik niet. Je hebt maar zoveel tijd en geld in de organisatie en dus ook energie om ergens in te steken.

[00:31:43] Dus beslist wat je doet en laat je niet verleiden door elke nieuwe tool die langskomt. 

[00:31:50] Gerhard te Velde: Hoe belangrijk is het volgens jou dat een founder zelf hier een mening over heeft? Want je kan ook, bijvoorbeeld stel je bent echt zo’n creative, hè? En je denkt, nou ja, die tools, daar snap ik allemaal niks van. Of ik vind het niet leuk of niet interessant.

[00:32:04] Ik geef dat dan iemand in mijn team en die gaat even een nieuw CRM pakketje zoeken. En dan zien we het wel. Vind jij dat je het echt moet ownen? Of hoe kijk jij daarnaar? 

[00:32:13] Martijn van Well: Ik denk dat een founder of een directielid in ieder geval een leidinggevende, in elke situatie zich heel erg moet realiseren dat alles wat die partner Wat hij doet, een voorbeeld is voor andere mensen.

[00:32:27] Dus het is heel belangrijk om dat te weten. En aan de andere kant is het ook zo, je weet niet alles. Ik weet… Ik weet zeker niet alles op elk vlak en sterker op social, bijvoorbeeld helemaal niet, daar zit ik gewoon niet sterk in. Dus je moet mensen de ruimte geven om dat te doen, maar zorg dan wel dat er ook kaders zijn dat ze weten waarbinnen ze dat kunnen gaan doen.

[00:32:48] Dus is het van belang, ja je moet de ruimte geven, je moet laten zien, we moeten bezig zijn met innovatie, maar er moet wel iets verder gaan dan wat misschien veel in directie nu werd geroepen bij bedrijven. AI, we moeten er iets mee. Ja dan wordt het niks Wat moet het dan oplossen? Dus voor mij geldt in de toolselectie dat iemand wel moet weten…

[00:33:04] wat wil je hier dan mee bereiken? Misschien welk gevoel heb je er in eerste instantie bij? Dat is prima, dat mag. Maar ga daarna ook kijken, hoe ondersteun je het cijfermatig? Denk dat je sneller kan werken? Denk je dat je betere kwaliteit kan leveren? Denk dat je minder mensen nodig hebt? Wat is de reden dat je dit wilt gaan gebruiken?

[00:33:21] Zit het in prestatie of zit het in kwaliteit? Dat is meestal een eerste kant. Als je dat kan duiden en redelijk meetbaar kan maken, dan kun je het traject ingaan. En daarmee maakt het ook niet meer uit wie het doet, omdat je dus eigenlijk kan aantonen met een business case, als hem zomaar noemt, dat het beter is, dat het gaat en dan kun je het ook implementeren, want dan is het geen proefballonnetje meer.

[00:33:45] Gerhard te Velde: Ja. 

[00:33:45] Martijn van Well: En ik denk dat je het daaruit moet halen. Maar je moet wel kiezen wie je dat gaat laten doen natuurlijk. Wederom als iedereen dus maar weer komt, nou ik heb deze tool en ik heb hem ook al geïmplementeerd en het werkt zo goed zullen we het gaan gebruiken? Ja, dan ga je dingen missen Want dan ga je dingen missen als dus inderdaad werkt het echt wel.

[00:33:58] Je gaat dingen missen dat je andere mensen er ook op mee gaat krijgen. Dus je moet ook gaan implementeren. En dat gaat allemaal niet zo snel. 

[00:34:06] Gerhard te Velde: Wat is nou het slechtste abonnementje wat je ooit gehad hebt? Ik heb echt altijd geld weggegooid. 

[00:34:13] Martijn van Well: Nou, zo snel als ik er geld in stop, het gevaar is alleen dat je het, als je dus niet oplet, dat je het laat staan.

[00:34:20] Dus ik ben niet zo goed in afscheid nemen van dingen. Mijn slechtste dat is niet zozeer abonnementen maar domeinnaamregistratie vanuit het verleden. Ideeën die ik had, dat ik dan weer in .nl registreerde. En ik kan er nog steeds geen afstand van doen, want ik zei wat kost het nou? Nou, dat Dat is dus wel iets en daar moet je dus wel zo’n cyclus hebben van…

[00:34:36] en met elkaar erover hebben van, gebruiken we dat nou of nemen we afscheid? Dat moet je wel kunnen doen, ja. Snoeien en trimmen gewoon. Ja, en daar valt veel te houden. Je noemde het bedrag van 800 euro. Elke honderd euro is geld. Elke euro is geld. En inderdaad open maar eens… Want dat is dus het leuke aan die creditcard.

[00:34:56] Dan hebben wij een cloudpakket Daar hebben we op AI verschillende… Registratie van verschillende tools. Het loopt echt enorm op. Dus je moet echt oppassen. 

[00:35:05] Gerhard te Velde: Ja. En doe je dat zelf nog dan? Dat je er één keer per maand doorheen gaat… en zegt, die gaat eruit die gaat eruit? Of hoe… 

[00:35:10] Martijn van Well: Ja, nou, de cyclus is wel nog redelijk fluctuerend Laten we het zo zeggen.

[00:35:16] Dus een drijver is wel de creditcardadministratie… die de creditcardbooking verwerkt… en die ook wel zo’n seintje geeft van… nee, het loopt al op. Of deze komt eraan, die wist ik nog niet. Ja, dus dat speelt ook al rol. Hé, dat… Gestructureerd werken is hartstikke leuk, maar het lukt niet altijd. Zo is het ook wel weer, denk ik.

[00:35:35] Ja. 

[00:35:36] Gerhard te Velde: Ik wil even met je naar een praktijksituatie. Dus stel een ondernemer die nu luistert of die zit te kijken… en die een agency heeft en die echt die groeistap wil gaan maken. Dus die wil van chaos naar structuur. Wat voor stappen zou jij dan aanraden? Welke stappen zou je dan moeten zetten? 

[00:35:55] Martijn van Well: Ja, wat voor ons goed heeft gewerkt is…

[00:35:59] Toch wel beschrijven van wat ben je nu eigenlijk aan het doen, wat wil nou eigenlijk de wat wil je nou eigenlijk als eindresultaat opleveren aan een klant? Dus echt output document en vanuit output document terug naar binnen werken, wat heb je daar dan voor nodig om dat te realiseren? Omdat op het moment dat je een proces omschrijft eigenlijk je workflow inzichtelijk hebt, kun je Veel sneller voor jezelf bepalen, wat heb ik daarvoor nodig om dat schaalbaar te maken?

[00:36:21] Want als je wil groeien, moet je het schaalbaar gaan maken. Dus dan weet je, oké maar als ik elke keer hier de rapportage opnieuw de cijfers bij elkaar moet pakken ben ik eigenlijk lang bezig. Als iemand anders komt, die moet dat ook gaan uitzoeken. Ik heb eigenlijk niet duidelijk waar die terecht moet.

[00:36:35] Dan wordt het dus lastig. En dan komt de derde erbij en dan ben je steeds meer afstand van die kennishouder en wordt het gewoon lastig. Dus je moet… Voor jezelf inzichtelijk maken, wat lever ik nou op? En we noemen dat DPMO. Ja, 

[00:36:47] Gerhard te Velde: precies. DPMO-methode had ik ook opgeschreven Leuk vertel Ja, 

[00:36:51] Martijn van Well: dat is eigenlijk onze methodiek om inderdaad te komen tot een output…

[00:36:55] wat wij dan noemen, dat is misschien wel platgeslagen… want het komt vanuit de teamleader-gedachte We hebben een deal nodig. We hebben iets nodig wat we aan onze opdrachtgever kunnen tonen waarop die ja kan zeggen. Wanneer zeg je ja? Als je heel eenduidig weet, wat probleem gaat het voor mij oplossen? Wat ga jij er dan voor doen?

[00:37:12] En wat kost het mij aan geld? En misschien nog, wanneer heb je het dan opgeleverd? Dat is de omschrijving van die deal. Daar moet je dus wel nadenken over, wat ga ik inderdaad doen? Dus… Dus oké als je dan die deal hebt, dan ga je naar project. En binnen project zet je natuurlijk… dit hebben we verkocht voor dat bedrag en deze termijn gaat erin.

[00:37:30] Maar het belangrijke dat wordt daar de interne organisatie… wat ga ik nou letterlijk doen? De klant heeft ja gezegd. Wie wordt er nou aangewezen als persoon die dit oppakt? Wat is het eerste dat hij gaat doen? Wat is het volgende dat hij gaat doen? En het is heel raar maar als je dit eens gewoon vraagt…

[00:37:43] in je eigen organisatie bij bestaande opdrachtgeverschappen… je vraagt iemand… Ik vrees dat je, als je er niet aan vastzet dat er dingen uitkomen je denkt, nee dat doen we helemaal niet, we doen dit. Nou, dat stuk dus in het project, dat vastleggen met taken, die ook ingepland kunnen worden, of worden, maakt een directe opvolging, dat is de P.

[00:38:00] Dan heb je de M, en die staat voor mail, wat we later hebben uitgebreid voor onszelf naar contact. Dat gaat over welke e-mails horen daarbij, welke… Begeleidende schrijver, offertes, wat dan ook, of zit daar nog bij je, richting de opdrachtgever of richting andere partijen die nodig zijn om dit werk te kunnen doen.

[00:38:16] Die kun je standaardiseren, want dan hoef je niet elke keer over na te denken over dat je dus gaat vragen oh maar dan heb ik toegang nodig tot je advertentieaccount Bijvoorbeeld, of stuur ons je logo toe, kun je ze automatiseren. Dus zorg er ook voor dat die gestandardiseerd is, dat je weet wat daarin staat en dat het werkt.

[00:38:31] Het laatste is dan toch weer het output document, eigenlijk het output. Wat lever je nou uiteindelijk aan die klant op? En ja dat wil je ook standaardiseren of wil je in ieder geval in beeld hebben hoe het eruit gaat zien. Natuurlijk alle ruimte in ons geval ook voor creativiteit. Ik bedoel geen logo ziet er hetzelfde uit.

[00:38:46] Maar het werkproces om te komen tot het logo heeft toch eigenlijk best wel heel veel iedere keer hetzelfde in zich. Ondanks dat mensen zeggen, ik heb daar echt een heel creatief proces voor nodig. Dus dat is de DPMO-methode. En als we dus nieuwe producten ontwikkelen, dat doen we eigenlijk zelfs met toolsontwikkeling, moeten we eerst denken aan, wat levert dit dan op voor de klant En sommige dingen gaan heel snel hè want dit klinkt dan alsof het een heel bureaucratisch proces is.

[00:39:11] Maar als je het kader weet, als je weet van ik heb output nodig, ik moet de klant kunnen vertellen dit, ik heb ook mail nodig, dus je kan eigenlijk voor jezelf afvinken wat je hebt, kan je ook een heel kleine dienst gewoon heel snel maken. Dus daar hoeven we ook niet langs een hele management lager om diensten te introduceren, dat is juist het voordeel.

[00:39:25] En dat zie ik dus ook echt ontstaan bij het team waar ik dus zelf het dichtst bij zit, binnen de technology. Dat we komen met bijvoorbeeld een Cloud Flare, Integratie dat we aangeven van nou, je DNS records, je domein moet gewoon bij Cloudflare draaien, kunnen we zorgen voor meer efficiëntie, of meer veiligheid sorry, en ook een efficiënter DNS-beheer.

[00:39:42] Nou, oké maar wat zegt dat voor een klant, omschrijf dat eens. Nou, dat is omschreven hebben ze zelf bedacht, zelf op prijs bij, werkt prima en dan zie je dat dat schaalbaar is. Dus dat is eigenlijk wat je… …wat je nodig hebt om te kunnen groeien, denk ik. Processen structureren. Ja, 

[00:39:57] Gerhard te Velde: en wat als je dan niet zo’n processentijger bent?

[00:40:01] Want jij klinkt wel als iemand die dit heel goed kan. Maar wat als je dat nou niet bent? Als je zo’n goud bent en je gaat alle kanten op… …of ja, ik wil het niet te extreem maken, maar… …moet je dan een compagnon zoeken die wel structuren heeft… …of huur je een partij in of hoe… …en dan kun je je misschien ook in de luren laten leggen…

[00:40:19] …door een partij die zegt, wacht maar, ik ga het voor je oplossen. Jazeker En dan krijgen 

[00:40:23] Martijn van Well: heel veel mensen een rolbehoed over wat ik net allemaal heb verteld Ik denk, joh schijt eruit. Wat is dat nou voor een proces? Het duurt veel te lang. En tegelijkertijd… 

[00:40:31] Gerhard te Velde: Ik kom weer bij die degelijkheid Want als jij een auto hebt, dan wil je dat die auto het gewoon altijd doet.

[00:40:38] En als je die motorkap van die auto opendoet, dan zie je die cilinders. En die doen de hele dag precies hetzelfde Dus dat is heel saai. En zo’n engineer die helemaal zo’n motor in elkaar zet en… Maar die saaiheid tussen aandachtstekens heb je wel nodig om een soort voorspelbaar geoliede machine te bouwen.

[00:40:55] Dat is eigenlijk wat het is. Dus 

[00:40:56] Martijn van Well: daar hebben we het 

[00:40:57] Gerhard te Velde: over. 

[00:40:58] Martijn van Well: Ja, klant verwacht een soort stabiele uitkomst. Ja. En een kwalitatief goede uitkomst Dus die wil je borgen. Ja, maar dan wordt het inderdaad waarom vinden mensen account zien niet zo leuk. Maar als je inziet van… Precies wat je nou omschrijft, het is eigenlijk wel nodig.

[00:41:13] Maar ik ben niet degene die dat moet doen. Zorg dat je iemand hebt die dat wel gaat doen. Het klinkt heel simpel maar dit is wel wat het is. Laat die dingen dus over. Als je niet goed bent in HR, zorg ervoor dat je iemand vindt die HR goed kan. Besef in ieder geval wijzelf. Tekorting komt of waar je energie best niet naartoe kan gaan.

[00:41:34] En ik vind het leuk om te zien binnen ons, binnen onze organisatie hebben we echt een aantal mensen die het ook op die manier denken, maar die willen nu met elkaar, zeg maar de andere mensen hebben geraakt van, dit kan wel werken, die dan zelf ook gaan komen. Riona is bijvoorbeeld iemand die dus heel outgoing is, ideeën verzint en gewoon zegt, pas, pas, regel het.

[00:41:55] Maar die is gewoon met de leds van DPMO En dat vind ik dus enorm grappig om te zien in zo’n ontwikkeling. En die werkt het dus ook uit maar tot een bepaalde hoogte. Want ja, klantafspraken door naar de volgende. Dus dan neemt iemand anders het over om het precies te omschrijven en de tijd erin te zetten.

[00:42:12] Dus verdeel gewoon die taken, maar zorg wel dat je het opzet. 

[00:42:17] Gerhard te Velde: Ik wil nog even met je inzoomen op het vinden van de juiste tools. Ja. We hebben het nu wat algemeener gehad over structuur en processen en hoe laat je mensen samenwerken. Dat is een enorm ingewikkeld ding natuurlijk. Maar even naar die tools.

[00:42:32] Stel je hebt nu nog gewoon helemaal niks. 

[00:42:34] Martijn van Well: Ja. 

[00:42:36] Gerhard te Velde: Wat zijn dan de stappen die je gaat zetten? Welke keuzes maak je? Ik 

[00:42:41] Martijn van Well: vind het wel mooi wat je zegt, want het is complex. Ik merk dat aan mezelf omdat ik van nuance houd en al die dingen erbij hou. Er ligt hier een boek naast ons, wat ik net zag, en dat is terug naar simpel.

[00:42:54] In feite is de kern, het is allemaal niet moeilijk. Je moet alleen bovenhalen waar het grootste pijn zit. Als je die vastlegt, en daar zit heel veel gevoel bij, die mensen die dus niet zo van structuur zijn, voelen vaak feilloos aan waar het toch wel verkeerd zit. Spreek dat uit en ga dan met mensen die wel meer op die structuur zitten, bekijken oké maar wat betekent dat nou?

[00:43:15] Hoe kan ik dat dan inzichtelijk maken? En als ik dan iets ga verbeteren hoe zie ik dan dat het ook verbetert? Maar voel eerst die pijn, zoek eerst die pijn op. die pijn kan zijn dat je vindt dat de kwaliteit ergens in de organisatie niet goed genoeg is. Of dat je denkt dat het efficiënter kan, dus efficiënter en effectiever.

[00:43:31] Dat zijn voor mij de twee kernpunten eigenlijk die je bekijkt in een werkproces. En dan ga je beslissen daarvan in eerste instantie oké zou een tool daarvoor kunnen werken? Want dat is vaak een woord voor het gedacht. We kunnen natuurlijk sneller werken door software of door automatisering of door AI.

[00:43:46] Dus hoe gaat dat dan doen? Inventariseer dus vanuit het pijnpunt wat je wilt doen, de tools. Ga dan zoeken, gebruik Google, gebruik AI, wat je ook wilt, gebruik partners om inderdaad tools tegen te komen die dan die belofte doen om dat probleem op te lossen. Maak daarvan een shortlist en vanuit die shortlist bepaal daarop bijvoorbeeld, waar wij naar kijken is een bedrijf al langer actief of ziet het eruit alsof het, want in sommige vakgebieden is dat niet, dat het een goede keuze is van een bestendige ondernemer Dat het ook doorgaat ontwikkelen, dat je niet vastzit.

[00:44:20] De licentiestructuur speelt daar ook een rol. Maar goed, ga dan vanuit shortlist. Oké 

[00:44:25] Gerhard te Velde: en wat nog meer voor criteria? Dus 

[00:44:26] Martijn van Well: wat 

[00:44:27] Gerhard te Velde: was die eerste die… 

[00:44:28] Martijn van Well: Nou, belangrijk is dat je… Je wilt de stabiliteit van de leverancier natuurlijk opleveren Achterhalen. Dan kun je een credit check gaan doen, maar je kan ook gewoon gaan kijken van wat schrijven anderen over dit, hoe lang is die ondernemer al actief of die organisatie al actief, wat toch wel een indruk geeft van oké dit is wel stabiel.

[00:44:44] Vervolgens gaat over de doorontwikkeltijd, dus zie je nieuwe features erbij komen, zie je dat ze inspelen op ontwikkelingen of is het een beetje een fossiel geworden op wat ze goed deden. Want ja, de markt verandert toch wel snel, dus dat wil je hebben. Oké dan heb je dan heb je dat deel Het belangrijke is natuurlijk los met een probleem op, maak die belofte van los met een probleem op en dan ga je naar die volgende fase.

[00:45:08] En dat is dus inderdaad eigenlijk dat je ofwel je doet die die die korte test van je test even wat uit. Lukt dat? Dat ligt natuurlijk wel aan het probleem wat je aan het oplossen bent. Of dat kan. En anders start je dus een BOK op, een trial op eigenlijk, waarin je zegt met een… Proof of concept Ja proof of concept, sorry.

[00:45:26] Dus je start eigenlijk een traject op, waarin je zegt, binnen deze periode ga ik dit testen. Maar dat moet je doen, wat mij betreft met een klant Met een praktijk situatie, dus niet met een met een oefeningsscenario, want dan… Real shit erin, 

[00:45:41] Gerhard te Velde: echte data, echte… Ja, want dan 

[00:45:44] Martijn van Well: ervaar je het. En dan moet je dus ook die periode voorzetten waarin je dan ook denkt dat te kunnen ervaren.

[00:45:50] En ja, wat mij betreft moet je dus ook kunnen meten Niet alleen op gevoel je moet echt kunnen meten En daarbij ga je dus ook testscenario’s eigenlijk opschrijven Dus als je denkt… Of ik wil, ja, waar wij mee bezig zijn, bijvoorbeeld de contentcreatie met AI op te zetten. Dus hoe kunnen we nou geïnspireerd worden op thema’s?

[00:46:05] Zijn die thema’s dan ook aansluitend bij het merk? Vinden we dat? Ja, dat is nog steeds subjectief maar het is wel iets wat je wil beoordelen. Als de tekst is geschreven voelt het aan als een menselijke toon? Hoeveel tijd hebben we nog zelf nodig om te redigeren? Dat is wat we willen vastleggen. Oké dan ga je daar dus naar kijken.

[00:46:20] Dus we hebben een checklist opgesteld per… Die eigenlijk wel algemeen is, maar die je per tool kan zeggen hoe beoordeel je nou die efficiëntie en die effectiviteit En dat moet iemand in dat testperiode wel doorlopen en dan heb je een uitkomst want dan kun je gefundeerd zeggen oké ik ga hiermee verder en dan krijg je de schaalbaarheid van zo’n tool in ons geval is het vaak kunnen we meerdere klanten op aansluiten dus kan ik ook een deal krijgen over inkoopprijs en dat soort dingen dus dan ga je dat soort elementen doen om te voorkomen dat je in een vendor lock in zit of in een niet sustainable business model zeg maar 

[00:46:53] Gerhard te Velde: Ja, zelf bouwen is dat nog een optie in jouw hoofd?

[00:46:57] Martijn van Well: Zelf bouwen voor complete tools niet zo snel. Het koppelen van de verschillende tools aan elkaar, zodat je een glad werkproces hebt, wel. 

[00:47:05] Gerhard te Velde: Ik 

[00:47:05] Martijn van Well: vind het heel interessant, wij werken ook voor klanten in de procesindustrie. Machinebouw de industry automation. En daar zitten zoveel raakvlakken eigenlijk, daarom noem ik het nu meer zelf ook machines.

[00:47:17] Maar even dat je bijvoorbeeld een snoepleverancier of snoepproducent bent. Dan heb je verschillende machines nodig die je op elkaar wilt aansluiten. Je kan bij bijvoorbeeld Thalys Confectionery, ook een opdrachtgever van ons terecht, die kunnen dat helemaal in geheel neerzetten. Die ontwikkelen die hele productielijn voor je.

[00:47:32] Maar je hebt ook snoepfabrikanten die zeggen, koop daar een machine, want dat is de beste weger. En dan ga ik daar naartoe en dat is de beste koeker. Maar die moeten wel met elkaar gaan praten. Dan heb je weer een partij van de hoogte om dat aan te sluiten. En die beslissen wat in hun werkproces het beste is.

[00:47:46] Je hebt mensen die aansluiten en daar zie ik eigen ontwikkeling. Je moet met de API’s en de MCP’s, als je heel technisch gaat praten, moet je zorgen dat die systemen op elkaar overgaan zodat iets wat bedacht is in een brand portal naar een content ontwikkeld toe gaat, wat weer doorgaat naar een website bijvoorbeeld en naar een blog of social media.

[00:48:03] Dat wil je automatiseren. En daar zijn ook allemaal hartstikke mooie tools voor. En het en Zapier. Maar APIs zijn ook gewoon… Ja, make.com en noem ze maar weer op. Maar je kunt het ook zelf ontwikkelen. En daar hebben we gelukkig een goed technisch team… dat dat dus zelf kan, waardoor we ook snel kunnen…

[00:48:20] Kunnen opzetten. Zoals dus met Teamleader de API op te zetten met ons eigen klantenportaal. Waardoor we als er klantvragen komen meteen een project kunnen starten in Teamleader. Maar ook klantinformatie hebben wat we nog net iets sterker vinden richting onze klanten, een eigen portaal hebben voor facturen bijvoorbeeld.

[00:48:37] Gerhard te Velde: Wat je niet genoemd hebt wat voor mij ook een rol speelt bij tools selectie is waar komt het vandaan? Dat vind ik bijvoorbeeld fijn bij Teamleader dat het gewoon van Europese bodem is, dat het lekker dichtbij is. Ja, misschien een heel subjectief argument, maar dat het ook door ondernemers gestart is ooit.

[00:48:54] Dus ja, dat geldt natuurlijk voor alle bedrijven, maar ja, zo’n Exact of zo, weet je wel Ik zie ook gewoon op LinkedIn zie je dan mensen ook klagen over Exact, want die hebben een of andere waanzinnige prijsverhoging doorgevoerd …totaal schijt aan hun klanten… …en dan drukken dat door… …en iedereen klaagt erover.

[00:49:11] Maar een founder die zou dan zeggen van… …hé wacht, ik moet hier iets mee… …ik ga hier dit oppakken of zo… …maar daar zit dan gewoon zo’n directie… …die hebben gewoon schijt en… …dus zeg maar… Ja, maar 

[00:49:21] Martijn van Well: je zit bij mijn schaalgrootte Ja, het is heel subjectief misschien, maar… Ja subjectiviteit is toch prima, toch? Je moet er ook goed gevoel bij hebben.

[00:49:28] Maar aan de andere kant is… …ja, je zit bij mijn schaalgrootte… …ik zie niet zo snel nu een… …je kan niet zo’n… File en collaboratiesoftware opzetten vanuit Scratch en iemand daarin meestoppen of in ondersteunen terwijl je eigenlijk denkt Microsoft doet het eigenlijk best wel goed en Google doet het ook wel goed met z’n workplace, evenals twee mainstreampartners, ja dat is gewoon kies iets want daar ga je echt op nat lopen, ga je op nat, op leeg lopen.

[00:49:56] En dat hebben we zelf ook. Opdrachtgevers komen ook wel eens bij ons voor development trajecten en daar gaat het ook over. Daar leg ik ook uit van wij kunnen bijvoorbeeld recruitment software. Die bestaat ook. Heb je ATS, heb ik een tracking system. Daar komen je sollicitanten in binnen. Heb je allerlei tools voor.

[00:50:10] Maar wat voor ons werkt is mensen daar werken en zeggen het is net niet mijn proces. Dat is dan het moment waarop wij erin komen. Wij kunnen het proces organiseren. Maar vraag me niet om. …helemaal Recruitee na te bouwen. Dat is onzin, dat gaan we niet doen. Dus bepaalde dingen die Recruitee bijvoorbeeld heeft…

[00:50:27] …hebben wij helemaal niet… Dus je moet daar wel een afweging in gaan maken van wat zoek ik nou in functionaliteiten. Veiligheid speelt er natuurlijk wel steeds meer rol in. Toegankelijkheid speelt daar een rol in. Maar ik moet zeggen, daar zijn we dan ook wel nuchter in. Wij hosten alles in Nederland. We zoeken die partijen op.

[00:50:46] Maar wat is klantdata? Want daar moet je dan naar kijken. Wanneer wordt het nou echt een risico? Wat er informatie in… Dat valt dan in sommige gevallen wel mee. Dus je content ontwikkeld hoef je dat niet per se te doen. En overigens, AWS grote, Amazon, ik geloof dat ABN AMRO systemen lagen eruit, omdat ze op het Amerikaanse deel zaten van AWS, in plaats van het Europese deel.

[00:51:09] Ik weet het, het Rooms van de Pauws. Klopt niet helemaal. Klopt niet altijd, 

[00:51:15] Gerhard te Velde: nee. We gaan naar de laatste vraag. Alweer Ja. Time flies. We hebben veel aangeraakt Ik denk veel nuttige dingen. Maar de laatste vraag die is eigenlijk voor jou. Want mijn gast mag altijd de laatste vraag stellen. En dat is iets wat jij mee mag geven aan de luisteraar of de kijker.

[00:51:40] En dat is een vraag om wat langer over na te denken. Dus iets waar jij mensen mee aan denken wil zetten.

[00:51:51] Martijn van Well: Ja, je moet uitzoomen van je bedrijf Daar moet je wel de tijd voor nemen en openstaan voor kritiek of opmerkingen van anderen. Dus misschien moet je jezelf wel de vraag stellen, wanneer ben ik voor het laatst Is echt op afstand gaan staan van mijn bedrijf van mijn organisatie. Wanneer ik dat voor het laatst gedaan en is echt geluisterd naar wat en mijn medewerkers zeggen over hoe het eraan toe gaat en wat mijn opdrachtgevers zeggen of andere partijen.

[00:52:20] Dus hoe kijkt iemand van buiten misschien ook van binnen dus, naar jouw bedrijf? En durf dat ook te absorberen En ik zeg bewust absorberen dus niet meteen reageren te absorberen en je op te nemen en daar iets van te vinden. Dus neem die rust. De meeste ondernemers zijn gaan en reactie verwachtend meteen Wil je schalen, wil je verbeteren met meer mensen, want daar hebben we het over, met groei, moet je wat meer afstand nemen.

[00:52:47] Moet je wat meer absorberen en ietsje langzamer reageren om langdurige resultaten te krijgen. Dus wanneer heb je dat voor het laatst gedaan? 

[00:52:56] Gerhard te Velde: Mooie vraag, dankjewel Martijn. Nou, leuk om zo’n gesprek te voeren. Ja, top. Dank je wel. Jij natuurlijk. Dank voor het kijken of luisteren naar deze aflevering van Groeivoer.

[00:53:07] Wil je meer weten over Martijn, dan kun je hem natuurlijk toevoegen op LinkedIn. We gaan alle informatie in de show notes zetten. Kijk ook even op ibis.nl. En tot slot, als jij denkt dat een ondernemer in jouw netwerk meer structuur nodig heeft, stuur deze aflevering ook door. Dank je wel voor het kijken en graag tot de volgende aflevering

Luister via

Op deze pagina

Lees verder over de podcast

In het blogartikel van deze podcast vind je inhoudelijke informatie wat wij in deze aflevering besproken hebben.

Nieuwe inspiratie nodig?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Pijl omhoog Naar boven